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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > e-brakeに関連した英語例文

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e-brakeの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26



例文

An emergency brake signal and the common maximum brake signal are transmitted through the same signal line E.例文帳に追加

非常ブレーキ信号及び常用最大ブレーキ信号は同一の信号線Eを通じて送信される。 - 特許庁

Consequently, electric brake is applied to the engine E to stop quickly.例文帳に追加

これによりエンジンEに電気ブレーキがかかり、急速に停止する。 - 特許庁

An S21 calculates power consumption E_LB in an EIVT-LB mode for engaging a low brake and power consumption E_EIVT in an EIVT mode for releasing the low brake and an S22 calculates select-high power consumption E by selecting a larger one from the E_LB and the E_EIVT.例文帳に追加

S21で、ローブレーキを締結するEIVT−LBモードでの消費電力E_LBおよびローブレーキを解放するEIVTモードでの消費電力E_EIVTを算出し、S22で、これらE_LBおよびE_EIVTのうち大きい方を選択してセレクトハイ消費電力Eを求める。 - 特許庁

The emergency brake signal is preferentially transmitted through the signal line E than the common maximum brake signal and the brake solenoid valve 31 feeds air to the brake cylinder 7 so as to generate the emergency brake force based on the emergency brake signal.例文帳に追加

非常ブレーキ信号は常用最大ブレーキ信号よりも優先して信号線Eを送信され、ブレーキ電磁弁31がこの非常ブレーキ信号に基づいて非常ブレーキ力を発生させるようにブレーキシリンダ7に給気する。 - 特許庁

例文

When the dynamic brake is canceled, counter torque braking is performed in accordance with the estimated electric angle θ_E (S12).例文帳に追加

そして、ダイナミックブレーキを解除すると、推定した電気角θ_Eに応じて逆トルク制動を行う(S12)。 - 特許庁


例文

The fifth brake piston 43 is provided so as to press the counter friction plate 61 in the direction E.例文帳に追加

第5ブレーキピストン43は、摩擦相手板61をE方向側へ押圧可能に設けられる。 - 特許庁

The intermediate wall 21 regulates the fifth brake drum 42 moving along a direction E.例文帳に追加

中間壁21は、第5ブレーキ用ドラム42のE方向側への移動を規制する。 - 特許庁

The fifth brake return spring 45 generates a biasing force in the direction E with respect to the fifth brake drum 42, and generates the biasing force in a direction F with respect to the fifth brake piston 43.例文帳に追加

第5ブレーキリターンスプリング45は、第5ブレーキ用ドラム42に対してE方向側への付勢力を発生し、第5ブレーキピストン43に対してF方向側への付勢力を発生する。 - 特許庁

The abrasion of the brake pad for each vehicle braking unit is estimated based on the temperature rise of the brake pad, the by-temperature abrasion ratio data of the brake pad , and the calculated braking energy E, and integrated to estimate the accumulated abrasion of the brake pads.例文帳に追加

ブレーキパッドの温度上昇値、ブレーキパッドの温度別磨耗率データ、算出した制動エネルギーEに基づき、車両制動単位毎のブレーキパッドの磨耗量を推定し、積算して、累積ブレーキパッドの磨耗量を推定する。 - 特許庁

例文

Moreover, the hydraulic pressure from the proportional valve is temporarily reduced (E) by turning (D point) the steering lever when the soft clutch is switched from the clutch to the brake.例文帳に追加

更に操向レバーを回動して(D点)、ソフトクラッチをクラッチからブレーキに切換える際、比例弁からの油圧を一時的に減圧する(E)。 - 特許庁

例文

A mounting hole 2a for mounting the brake liquid pressure generator 3 is provided on an outer side in the direction of vehicle width of the engine E in the dash panel 2.例文帳に追加

ダッシュパネル2に、ブレーキ液圧発生装置3を取り付けるための取付孔2aをエンジンEよりも車幅方向外側に設ける。 - 特許庁

The temperature rise of a brake pad for each vehicle braking unit is estimated based on the braking energy E, the brake particular data, and the atmospheric temperature data.例文帳に追加

その制動エネルギーE、ブレーキ諸元データ及び大気温度データに基づき、車両制動単位毎のブレーキパッドの温度上昇値を推定する。 - 特許庁

It also includes a two-stage lever mechanism E for causing the movable rod to reciprocate to the axial center and thus the pair of brake shoes 5a, 5b to approach and separate each other and a manual operation part K for operating the two-stage lever mechanism E.例文帳に追加

さらに、可動ロッド8を軸心方向に往復動させて一対のブレーキシュー5a,5bを相互に接近離間させるための2段階テコ機構Eと、2段階テコ機構Eを作動させる手動操作部Kと、を備える。 - 特許庁

A motor is driven so that a brake pad 6a is separated from a disc rotor 7 by a specified value θx from a current position in accordance with en encoder detection signal SE of an encoder provided on a motor to move the brake pad 6a and the specified value θx of previously detected heat deforming quantity of the disc rotor 7 at the time of finishing brake.例文帳に追加

制動終了時に、ブレーキパッド6aを移動させるためのモータ11に設けられたエンコーダ14のエンコーダ検出信号S_E と、予め検出したディスクロータ7の熱変形量の規定値θxとをもとに、ブレーキパッド6aがディスクロータ7から現在位置よりも規定値θxだけ離れるようにモータ11を駆動する。 - 特許庁

Removing the brake booster 2 requires only separation of a separating bolt 13 on the side with cabin R as the bolt base 12 is short which assures a short drawout stroke approximately in the horizontal direction of the brake booster 2 on the side with an engine room E and/or the cabin R, and it is possible to avoid the brake booster 2 interfering with the power unit 1 approaching its front face.例文帳に追加

ブレーキブースター2の取外しに際しては、車室R側で分離ボルト13を離脱すれば、ボルト基部12は短かいので、エンジンルームE・R側でのブレーキブースター2のほぼ水平方向の抜き出しストロークが短かく、該ブレーキブースター2がその前面に近接するパワーユニット1に干渉するのを回避することができる。 - 特許庁

The interlocking member 29 to move interlocking with the backward movement D of the brake pedal bracket 12 is arranged to put the lower part of the pedal 19 into the forward movement E.例文帳に追加

ブレーキペダルブラケット12の後方移動Dに連動する連動体29が他のペダル19の下部側を前方移動Eさせるようにする。 - 特許庁

Brake conditions in Fig. 12 (c) are detected, and when a bake is applied and the pressure inside an intake pipe in Fig. 12 (e) is at a positive pressure side rather than the prescribed negative pressure, the closing position of the intake valve is advanced, so as to be shown as a point B in Fig. 12 (d).例文帳に追加

図12(c)のブレーキ状態を検出し、ブレーキがオンされ、また、図12(e)の吸気管内圧力が所定負圧よりも正圧側のときに、図12(d)のB点に示すように吸気弁の閉じ位置を進角する。 - 特許庁

Thus, an emergency stop operation device operates to brake an emergency stopping device 10 to stop the hoisting body 8 lowering at a speed higher than the over-speed characteristics E.例文帳に追加

これにより、非常止め作動装置が動作し非常止め装置10が制動動作して過速度特性Eよりも高速で下降する昇降体8を停止する。 - 特許庁

When a clutch cut-off selection switch 9 is selected so as to execute the clutch cut-off, the clutch cut-off is executed if the brake hydraulic pressure Plb detected by a pressure sensor 33 is equal to or higher than the first brake hydraulic pressure cut-off threshold Ps1, and the torque converter speed ratio e is equal to or less than the first threshold es1.例文帳に追加

クラッチカットオフを行うようにクラッチカットオフ選択スイッチ9が選択されている場合に、圧力センサ33で検出したブレーキ液圧Plbが第1のブレーキ液圧カットオフ閾値Ps1以上となり、かつ、トルコン速度比eが第1の閾値es1以下となると、クラッチカットオフを行うように構成した。 - 特許庁

The control method for deceleration of a hybrid vehicle is switchably constituted between an E mode (first mode) for decelerating by increasing the regeneration amount of a motor generator by automatically cutting off a clutch during deceleration without applying an engine brake, and an M mode (second mode) for decelerating by applying an engine brake while the clutch is engaged, and for regenerating with the motor generator.例文帳に追加

減速時にクラッチを自動的に切断してエンジンブレーキをかけずにモータジェネレータの回生量を増大させて減速するEモード(第1のモード)と、クラッチを係合したままエンジンブレーキをかけて減速するとともにモータジェネレータにて回生するMモード(第2のモード)とを切り替え可能に構成されたハイブリッド車両の減速時制御方法である。 - 特許庁

The controller operates a dynamic brake (S5) at first if abnormality of the position detector is determined (S1:YES), and estimates a present electric angle θ_E of a servo motor from values of the respective phase currents of the servo motor, which are detected during a braking period, concretely, from a ratio of respective phase currents Iu, Iv and Iw (S6 to S9).例文帳に追加

制御装置は、位置検出器の異常を判定すると(S1:YES)、先ず、ダイナミックブレーキを作用させ(S5)、その制動期間中に検出されるサーボモータの各相電流の値から、具体的には各相電流Iu,Iv,Iwの比からサーボモータの現在の電気角θ_Eを推定する(S6〜S9)。 - 特許庁

As a stroke quantity P(F_e) of a wire member X is determined based on a driving current value in an electric motor 2 and a moving quantity of the wire member X, an optimum braking force can be exhibited by changing the stroke quantity of the wire member X according to elongation of the wire member X or wear of the friction material of the brake.例文帳に追加

電動モータ2における駆動電流値と、ワイヤ部材Xの移動量とに基づいて、ワイヤ部材Xのストローク量P(F_e)を決定するので、ワイヤ部材Xの伸び或いはブレーキの摩擦材の磨耗に応じて、ワイヤ部材Xのストローク量を変更することで、最適なブレーキ力を発揮することができる。 - 特許庁

A cam lever 32 works together with an operator 34 for braking operation and operation cancellation thereto to be turned to each of reciprocating directions B, D, and a brake shoe 28 interlocks together with the cam lever 32 through a cam shaft 29 to be turned to each of reciprocating directions C, E toward a friction surface 23.例文帳に追加

操作子34への制動操作、操作解除にカムレバー32が連動して往、復回動B,Dし、かつ、このカムレバー32にカム軸29を介しブレーキシュー28が連動して摩擦面23に向って往、復回動C,Eするようにする。 - 特許庁

The controller 10 outputs control signals IE and IB respectively to a throttle driving actuator 11 and a brake driving actuator 12 so that when the pedal stroke T is not greater than a predetermined value T1, throttle opening E becomes zero, and so that the amount of braking B decreases gradually as the pedal stroke T increases.例文帳に追加

コントローラ10では、ペダルストローク量Tが所定値T1以下のときは、スロットル開度Eが0となり、ブレーキ量Bがペダルストローク量Tの増加に伴い漸減するように、スロットル駆動用アクチュエータ11とブレーキ駆動用アクチュエータ12にそれぞれ制御信号IE,IBを出力する。 - 特許庁

The NOx sensor diagnostic device, provided in an exhaust pipe 102 of an engine E, and diagnoses the NOx sensor 110 to detect the density of NOx in an exhaust gas, includes a diagnosis prohibition determination part 4 for prohibiting diagnosis of the NOx sensor 110 during reproduction of a DPF (diesel particulate filter), during operation of PTO (power take off), or during operation of an exhaust brake.例文帳に追加

エンジンEの排気管102に設けられ、排気ガス中のNOx濃度を検出するNOxセンサ110を診断するNOxセンサ診断装置において、PF(ディーゼルパティキュレートフィルター)再生時、PTO(パワーテイクオフ)作動時、あるいは排気ブレーキ作動時には、NOxセンサ110の診断を禁止する診断禁止判定部4を備えたものである。 - 特許庁

例文

After the vehicle speed runs up to the predetermined speed after the start of the vehicle, and when the shift position is the N position or R position, or when the shift position is the D position or R position, and the brake pedal 8 is stepped on, the engine E is stopped by restricting the restart of the fuel supply succeeding to the fuel cut, to reduce the fuel.例文帳に追加

車両の発進後に車速が所定車速に達した後は、シフトポジションがNポジションまたはPポジションにあるとき、あるいはシフトポジションがDポジションまたはRポジションにあってもブレーキペダル8が踏まれているとき、燃料カットに続く燃料供給の再開を禁止することによりエンジンEを停止させて燃料の節減を図る。 - 特許庁

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