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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > front airbagの意味・解説 > front airbagに関連した英語例文

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front airbagの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 537



例文

A first inflation development part 47 of the airbag 44 is disposed in the vicinity of the vehicle inside of a side plate part 41 of the bracket 39, and a second inflation development part 48 is disposed in the vicinity of a front plate part 42.例文帳に追加

ブラケット39における側板部41の車内側近傍には、エアバッグ44の第1膨張展開部47が配置され、前板部42の前方近傍には第2膨張展開部48が配置されている。 - 特許庁

The airbag housing container 11 projects between the driver's seat 1D and the front occupant's seat 1P by an action of the driving motor with an action command from a control unit when the control unit receives pre-collision condition information from a distance measuring sensor 4.例文帳に追加

エアバッグ格納容器11は、制御部が測距センサ4から衝突前状態情報を受けた場合に、制御部からの動作指令により駆動モータの動作で運転席1Dと助手席1Pとの間に突出する。 - 特許庁

A rear end side 1r of the folded body of the slender airbag 1 is returned first to the front side and the upper side, and a fore-end side of the returned portion is again returned to the upper side and backward side.例文帳に追加

細長いエアバッグ1の折り畳み体の後端側1rは、まず前側且つ上側に1回折り返され、次いで折り返された部分の先端側を再度上側且つ後方側へ折り返す。 - 特許庁

The airbag comprises: a front room 20 with which the coupling belt for pulling up the support material is coupled so as to complete inflation earliest after gas for inflation is caused to flow in; and a rear room 21 whose rear surface is a restraint surface 22 of the occupant.例文帳に追加

エアバッグは、支持材の引上げ用として、連結ベルトを連結させ、膨張用ガスの流入当初時に最先に膨張を完了させる前室20と、後面を乗員の拘束面22とする後室21と、を備える。 - 特許庁

例文

The vent hole 8 is provided to face a space 9 between the front section of an instrument panel 6 and the lower section of the windshield 7 when the airbag is inflated.例文帳に追加

ベントホール8は、膨張した状態において、インストルメントパネル6の前部とウィンドシールド7の下部との間のスペース9に臨むように設けられている。 - 特許庁


例文

An inside panel 34 is arranged on the inside of the airbag 11 for the occupant of the front passenger seat to develop from an instrument panel part, and a bulged part 33 is divided into an intermediate air chamber 37 and side part air chambers 36, 36 along both sides of this intermediate air chamber 37.例文帳に追加

インストルメントパネル部から展開する助手席乗員用のエアバッグ11の内側に内側パネル34を配置し、膨出部33を中間気室37とこの中間気室37の両側に沿った側部気室36,36とに区画する。 - 特許庁

In the airbag device for an occupant at a front passenger seat, a first tear line 41 of the tear line 33 of a cover body 11 is formed in approximate H shape, and an extended tear line 44 is formed by extending both end part to the central side.例文帳に追加

助手席乗員用のエアバッグ装置について、カバー体11のテアライン33の第1のテアライン41を略H字状に形成し、さらに、両端部を中心側に延設して延設テアライン44を形成する。 - 特許庁

The driving motor 64 of the electric power steering device 12 is mounted on a front side of a vehicle forming an opposing side of a knee airbag device 10 with an instrument panel reinforcement 16 being a reference.例文帳に追加

電動パワーステアリング装置12の駆動モータ64が、インパネリインフォースメント16を基準としてニーエアバッグ装置10の反対側となる車両前方側に搭載されている。 - 特許庁

To provide an airbag device, capable of favorably protecting an occupant on a rear seat regardless of variation of distance from the occupant on the rear seat to a front seat.例文帳に追加

後方の座席の乗員から前方の座席までの距離の変化に係わらず、後方の座席の乗員を好適に保護することが可能なエアバッグ装置を提供する。 - 特許庁

例文

The airbag has a front communication passage 36 and a rear communication passage 37 for communicating respective partition chambers 34 and 35, and the jetted gas circulates from the lower partition chamber 35 to the upper partition chamber 34.例文帳に追加

また、エアバッグは各区画室34、35を連通する前部連通路36及び後部連通路37とを備え、下部区画室35から上部区画室34に噴出ガスが流通するように構成されている。 - 特許庁

例文

To provide an airbag device capable of adequately constraining and protecting an occupant in a rear seat and an occupant in a front seat to the longitudinal movement associated with a head-on collision or the like of a vehicle.例文帳に追加

後方シートの乗員及び前方シートの乗員を、車両の前面衝突時等に伴う前後移動に合わせて適正に拘束保護することができるエアバッグ装置を提供する。 - 特許庁

To provide an airbag for a front passenger's seat capable of equally inflating two left and right shoulder restraining parts constituting an occupant protection part to exactly protect the approaching occupant.例文帳に追加

乗員保護部を構成する左右2つの肩拘束部を均等に膨張させることができて、接近してくる乗員を的確に保護可能な助手席用エアバッグの提供。 - 特許庁

The airbag 21 efficiently adds a force to the hood 3 turning upward the front side, quickly pushes up the rear end part of the hood 3 by the pressure of the deployment, and the space where the hood 3 is deformed can be secured.例文帳に追加

前側上方に向かって回動するフード3にエアバッグ21が効率良く力を加え、この展開の圧力により、フード3の後端部を迅速に押し上げ、フード3が変形する空間を確保できる。 - 特許庁

The airbag 10 has the left half side bag 12 and the right half side bag 14 respectively inflating at the left side and right side in front of an occupant, and a base end chamber 16 communicating these base end side each other.例文帳に追加

エアバッグ10は、乗員前方の左側及び右側においてそれぞれ膨張する左半側バッグ12及び右半側バッグ14と、これらの基端側同士を連通する基端室16とを有している。 - 特許庁

When the communication of both of the first and second front sensors 12, 13 are stopped, the airbag cannot be started, since the safing forced ON signal generation part 149 stops the output of the safing forced ON signal for a predetermined period of time.例文帳に追加

第1及び第2フロントセンサ12、13の通信がともに途絶すると、セーフィング強制オン信号生成部149はセーフィング強制オン信号の出力を所定時間停止するため、エアバッグは起動できない。 - 特許庁

To provide an air bag for a head protection airbag system which can quickly starts developing and expanding a rear seat expansion chamber, while restraining delay in completion of development and expansion of a front seat expansion chamber.例文帳に追加

前席用膨張室の展開膨張完了の遅れを抑えて、後席用膨張室の展開膨張を素早く開始可能な頭部保護エアバッグ装置のエアバッグを提供すること。 - 特許庁

To provide an airbag device for a front passenger seat capable of rapidly and downward deploying a lower side inflation part located below an upper surface of an instrument panel when the inflation is completed while suppressing any upward protrusion.例文帳に追加

膨張完了時にインパネ上面より下方に位置する下部側膨張部を、上方への突出を抑えて、下方に迅速に展開させることが可能な助手席用エアバッグ装置を提供すること。 - 特許庁

The occupant protection device is provided with an airbag 43 which develops and inflates upward from a console box 10 between a driver's seat 3 and a front passenger seat 4 which are arranged side by side in the width direction of the vehicle 1 during the side collision of the vehicle.例文帳に追加

車両1の幅方向に並んで配置される運転席3および助手席4の間に設けられるコンソールボックス10から車両の側突時に上方に展開膨張するエアバッグ43が設けられている。 - 特許庁

To provide an airbag raising device for isolating the cabin space of a vehicle capable of shielding certainly the space over the driver seat and the space between the driver seat and the front passenger seat and enhancing the safety of a taxi driver.例文帳に追加

運転席の上部空間と、運転席と助手席との間の空間を確実に遮蔽することができ、タクシーの運転手の身の安全性を高めることができる車両室内隔離用エアバッグ上昇装置を提供する。 - 特許庁

Thus, when the airbag 12 is inflated and developed, a lower end inflation part 58 is turned around to the front side of the rim 14B around the one end 48A of the tether 48 at is lower end, and a swollen part 54A is locked.例文帳に追加

従って、エアバッグ12が膨張展開すると、その下端部ではテザー48の一端部48Aを中心として下端膨張部58がリム14Bの前側に回り込み、膨らみ部分54Aが係止された状態となる。 - 特許庁

A roughly rectangular notch 80 is formed from a lower side in a middle part between the front seat expansion room 46 and the rear seat expansion room 48 of an airbag body 16, and thin cloth 82 is disposed in this notch 80.例文帳に追加

エアバッグ袋体16の前席用膨張室46と後席用膨張室48との間の中間部には、下方から略矩形状の切欠き80が形成されており、この切欠き80には薄布82が配設されている。 - 特許庁

A bag type outer shell 33 is constituted by connecting panel parts 42, 43, 46, 47 to each other concerning the airbag 11 for the occupant on the front passenger seat to develop from an instrument panel part.例文帳に追加

インストルメントパネル部から展開する助手席乗員用のエアバッグ11について、パネル部42,43,46,47を接合して袋状の外殻33を構成する。 - 特許庁

To more properly restrain a front seat passenger with an airbag even in case the passenger is positioned close to an instrument panel at a frontal collision of a vehicle.例文帳に追加

車両の前面衝突時に、助手席の乗員がインストルメントパネルに対して近接状態にある場合でも、該乗員をエアバッグにより適切に拘束できるようにすることを目的とする。 - 特許庁

To provide an attachment structure of a module attachment bracket capable of assuring a contraction stroke of a column tube at the time of a front collision in a knee airbag device attached to a column.例文帳に追加

コラム付けニーエアバッグ装置において、前面衝突時におけるコラムチューブの収縮ストロークを確保可能なモジュール取付けブラケットの取付け構造を提供することを目的とする。 - 特許庁

A decorative panel 14 that extends in a vehicle width direction so as to straddle the airbag door 24 is formed on a front side of an instrument panel substrate 12.例文帳に追加

インストルメントパネル基材12の表側には、エアバッグドア24を跨ぐように車両幅方向に延在された加飾パネル14が設けられている。 - 特許庁

An upper end part 70B of a gas introducing pipe 70 connected to an inflator is connected to a front pushout part 80 and a rear pushout part 86 composing part of an upper end expansion part 46 of the airbag 16.例文帳に追加

インフレータに連結されているガス導入パイプ70の上端部70Bが、エアバッグ16の上端側膨張部46の一部を構成する前側押出部80、後側押出部86とに連結されている。 - 特許庁

To prevent a lid breaking tear part from scattering due to breakage at the development of an airbag of a front passenger seat side and to eliminate nonconformity at injection molding and defects of appearance such as a surface recess.例文帳に追加

助手席側のエアバック展開時にリッド破断ティア部の破損による飛散を防止すると共に、射出成形時の不具合を解決した自動車用のインストルメントパネルを得る。 - 特許庁

At a section along the front pillar 11, the airbag 1 develops to the passenger side from the housing section 55, and in addition, develops downward by being pulled by the other developing sections.例文帳に追加

フロントピラー11に沿った部分では、エアバッグ1は、収納部55から乗員側に展開し、さらに、展開する他の部分に引かれて下方に展開する。 - 特許庁

The serial anchoring part 63 is held between the front panel 12 and the rear panel 14 on the circumferential edge of the airbag 10 rather than the vent hole 18, and these components are coupled by a linear coupling unit 80 in an uncoupling manner.例文帳に追加

ベントホール18よりもエアバッグ10の周縁側において、フロントパネル12とリヤパネル14との間に直列引き留め部63が挟み込まれ、これらが線状結合部80によって結合解除可能に結合されている。 - 特許庁

The side airbag device 24 is mounted on a front seat 21 having a shaft 22 for changing the seat use form on the base end part of the seat back part 21b.例文帳に追加

サイドエアバッグ装置24は、背もたれ部21bの基端部にシート利用形態を変化させるための支軸22を有するフロントシート21に搭載されている。 - 特許庁

Thus, the rear end 32A of the airbag 16 returned to the front side of the vehicle can be rapidly developed to the position (the outer side of the side head of the occupant) as targeted.例文帳に追加

従って、車両前方側へ折り返したエアバッグ16の後端部32Aを狙い通りの位置(乗員の側頭部の外側)へ迅速に展開させることができる。 - 特許庁

A frame part 17 is formed at a second fragile part formation area A2 along a vehicle body front end edge of the airbag door part 9 on a back surface of the panel constitution member body 3.例文帳に追加

パネル構成部材本体3裏面に枠部17をエアバッグドア部9の車体前方端縁に沿って第2脆弱部形成領域A2に形成する。 - 特許庁

A hook 49 is movably engaged with a long hole 13 of the hinge 11 so as to move the hinge 11 in the front and back direction of a panel structure member 1 with the airbag door body 9.例文帳に追加

ヒンジ部11をエアバッグドア部本体9と共にパネル構成部材1の表裏方向に移動可能なようにヒンジ部11の長孔13にフック49を移動可能に係合させる。 - 特許庁

To provide an airbag for a front passenger seat suppressing pressing an occupant more than required even if the occupant is seated close to an instrument panel, and stably protecting the occupant.例文帳に追加

乗員がインパネに近接して着座しても、乗員を必要以上に押圧することを極力抑えて、乗員を安定して保護可能な助手席用エアバッグを提供すること。 - 特許庁

To provide a side airbag device capable of improving occupant's head protecting performance in a collision with a vehicle from the obliquely front side.例文帳に追加

車両に対する斜め前方からの衝突時における搭乗者の頭部に対する保護性能を向上させることが可能なサイドエアバッグ装置を提供すること。 - 特許庁

Subsequently, the front panel 12 and the rear panel 14 are superposed on each other so as to oppose the respective outer side surfaces of the airbag to each other, and these peripheral edges are sewn to each other.例文帳に追加

次に、フロントパネル12とリヤパネル14とを、各々のエアバッグ外側面同士を対面させるように重ね合わせてこれらの周縁部同士を縫合する。 - 特許庁

An airbag device 1 of the invention is provided with first and second front sensors 12 and 13, a communication stoppage judging parts 147 and 148, a safing forced on signal generating part 149 and a diagnosis part 15.例文帳に追加

【解決手段】本発明のエアバッグ装置1は、第1及び第2フロントセンサ12、13と通信途絶判定部147、148とセーフィング強制オン信号生成部149と診断部15とを備えている。 - 特許庁

Recesses 10F, 10R recessed downwardly from upper edges thereof are formed in parts located below abutted parts of the airbags 5L, 5R out of a front wall part 8b and a rear wall part 8c of an airbag storage case 8.例文帳に追加

エアバッグ収容ケース8の前壁部8b及び後壁部8cのうちエアバッグ5L,5R同士の当接部分の下側に位置する部分に、それぞれ、これらの上縁部から下方へ凹陥した凹陥部10F,10Rが形成されている。 - 特許庁

Within 10-30 mS from a time when the inflator 36 is operated so that the airbag 10 starts its inflation, the tear seam 70 is broken to release the joint among the front panel 12, the rear panel 14 and the tip side of the cover member 60.例文帳に追加

インフレータ36が作動してエアバッグ10が膨張を開始してから10〜30mSでテアシーム70が破断してフロントパネル12、リヤパネル14及び蓋部材60の先端側部の結合が解除される。 - 特許庁

The extension bands 34L, 34R are folded so that intermediate parts 34c are separated from the terminal 33 of the front panel 31 when the airbag 15 is folded and stored.例文帳に追加

延設帯部34L,34Rが、エアバッグ15の折畳収納時において、中間部位34cを、前側パネル部31の端末部位33から離すようにして折り畳まれている。 - 特許庁

The head part 46H of the occupant 46 is restricted by the second inflating part 42 of the airbag body 20, and the head part 46H can restrain the movement to the front of the vehicle after abutting on the first inflating part 41.例文帳に追加

またエアバッグ袋体20の第2膨張部42により乗員46の頭部46Hを拘束することで、該頭部46Hが第1膨張部41に当接した後車両前方へ移動することを抑制可能である。 - 特許庁

A dividing cloth 40 is fixed by sewing at a mid part in the height direction of a front passenger seat airbag 14, so that an upper chamber 42 and a lower chamber 44 are separated from each other.例文帳に追加

助手席用エアバッグ14の高さ方向中間部には仕切り布40が縫製により設けられており、これにより上部室42と下部室44とが隔成されている。 - 特許庁

To provide an airbag device for a front passenger seat, smoothly protecting an occupant closely brought into contact with an instrument panel while suppressing any unnecessary pressing of the occupant.例文帳に追加

インストルメントパネルに接触している近接乗員を、不必要に押圧することを抑えて円滑に保護することが可能な助手席用エアバッグ装置の提供。 - 特許庁

An inflating part of the airbag includes the pillar cover 43 for covering the front 1a side of a front pillar 1 and a support inflating part 44 for supporting the pillar cover 43 from below by abutting on the inside surface 29c of a mirror body 29 of a door mirror 28.例文帳に追加

エアバッグの膨張部は、フロントピラー1の前面1a側を覆うピラーカバー部43と、ドアミラー28のミラー本体29の内側面29cに当接させて、ピラーカバー部43を下方から支持する支持膨張部44と、を備える。 - 特許庁

To provide a side airbag device for a vehicle capable of properly protecting the chest of a passenger not only when the passenger does not move to a vehicle front side with respect to the vehicle at a side collision, but also when the passenger moves to the vehicle front side with respect to the vehicle.例文帳に追加

、側突時に乗員が車両に対して車両前方に移動していないときだけでなく車両に対して車両前方に移動した場合であっても、乗員の胸部の保護を適正に行なうことができる、車両用サイドエアバッグ装置の提供。 - 特許庁

The intermediate part 114 is folded to extend upward of the vehicle in front of the vehicle at the folded base end 113, and the tip part 115 is folded to be positioned on a front side of the vehicle at the intermediate part 114, to make the airbag 110 into an accommodated form.例文帳に追加

中間部114を折り畳まれた基端部113の車両前方側で車両上方に向かって延びるように折り返すとともに、先端部115を中間部114の車両前方側に位置するように折り畳み、エアバッグ110を収容形態にする。 - 特許庁

The airbag 27 comprises at least one of a panel cover part stored to be folded in the frame part 16 and covering the front end 9a side of a hood panel 9, or a lamp cover part for covering a head lamp from the front side to the upper side.例文帳に追加

エアバッグ27が、フレーム部16内に折り畳まれて収納され、フードパネル9の前端9a側を覆うパネルカバー部、若しくは、ヘッドランプの前方側から上方側にかけてを覆うランプカバー部、の少なくとも一方を備えている。 - 特許庁

The rear part side 26 of the inner peripheral edge 23 of the airbag of the recessed groove 35 has a large curvature part 27 recessed by increasing curvature, a ceiling side edge part 28 extending to the front side from the upper end of the large curvature part, and a bottom side edge part 29 extending to the front side from the lower end of the large curvature part.例文帳に追加

凹溝35のエアバッグの内周縁23の後部側26は、曲率を大きくして凹む大曲率部27と、大曲率部の上端から前方側に延びる天井側縁部28と、大曲率部の下端から前方側に延びる底側縁部29と、を備える。 - 特許庁

This device S is provided with an airbag 14 deploying and inflating from the vicinity of a front bumper 4 on a front surface side of a vehicle V to an upper side exceeding the height of a hood panel 9 and having a width dimension substantially equal to a width dimension of the vehicle V, to complete the inflation.例文帳に追加

歩行者保護装置Sは、車両Vの前面側におけるフロントバンパ4付近からフードパネル9の高さを越える上方まで展開膨張して、車両Vの幅寸法と略等しい幅寸法を有して、膨張を完了させるエアバッグ14を備える。 - 特許庁

例文

The airbag 10 has the left half side bag 12 inflated at a front left side of an occupant; the right half side bag 14 inflated at a front right side of the occupant; and a base end chamber 16 for communicating one end sides of the left half side bag 12 and the right half side bag 14.例文帳に追加

エアバッグ10は、乗員前方の左側において膨張する左半側バッグ12と、乗員前方の右側において膨張する右半側バッグ14と、該左半側バッグ12及び右半側バッグ14の一端側同士を連通している基端室16とを有している。 - 特許庁

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