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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > front airbagの意味・解説 > front airbagに関連した英語例文

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front airbagの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 537



例文

A tear line as a brittle part is provided not on the surface of the module cover 22 likely to be influenced by external factors such as rain, dust, etc. but in the upper parts of three side faces of an airbag module 20 in the shape approximately of a rectangular parallelepiped, i.e. excluding the side face in the vehicle front.例文帳に追加

脆弱部としてのティアラインを、雨や埃等の外的要因の影響を受けやすいモジュールカバー22の表面ではなく、略直方体のエアバッグモジュール20の4つの側面のうちの、車両前方向の側面を除いた3つの側面の上部に設ける。 - 特許庁

A fragile portion 24 of the outside of an airbag door portion 12 in the cross direction is provided so as to extend in the direction of the forward diagonal inside of a vehicle, toward an outer end 18A of a defroster outlet 18 in the cross direction, and a front end portion 24A reaches the cross direction outer end 18A.例文帳に追加

エアバッグドア部12の車幅方向外側の脆弱部24は、デフロスタ吹出口18の車幅方向外側端部18Aに向って、車両前方斜め内側方向へ延設されており、前端部24Aがデフロスタ吹出口18の車幅方向外側端部18Aに達している。 - 特許庁

The airbag 32 is constituted by sewing a circular first base cloth part 36 confronting an occupant and a circular second base cloth part 37 overlapped on a front surface thereof at a peripheral sewing part 38, and a fold 37d is provided on a part of the second base cloth part 37 and is sewed at a sewing part 39.例文帳に追加

エアバッグ32は乗員に対向する円形の第1基布36と、その前面に重ね合わされた円形の第2基布37とを周縁の縫製部38で縫製してなり、第2基布37の一部に襞37dを付けて縫製部39で縫製する。 - 特許庁

The airbag 15 is disposed on the seat backrest so that the side of the upper chamber 16 is folded into the lower chamber 17, the side of the front edge 17c is folded so as to come into contact with the side of the rear edge 17a, and the upper side 20 is folded to the rear side and fixed to a seat frame.例文帳に追加

エアバッグ15は、上部室16側を、下部室17の内側へ折り畳んだ後、前縁17c側を後縁17a側に接近させるように折り畳み、ついで、上部側20を後方側へ折り畳んだ状態で、シ−トフレ−ムに取付固定されて、シ−トの背もたれ部に配設されている。 - 特許庁

例文

In two airbag devices SL and SR of the protection device PM, the openings OL and OR for projecting are arranged at positions deviated to both left and right sides from a front side of each of arm parts 7L and 7R when stored in the wipers 6L and 6R.例文帳に追加

歩行者保護装置PMの2つのエアバッグ装置SL・SRが、突出用開口OL・ORを、ワイパ6L・6Rにおける収納時の各アーム部7L・7Rの前方側から左右両側に外れた位置に、配設させている。 - 特許庁


例文

An airbag body 40A disposed in a part of the front face of a vehicle body is expanded and the pedestrian is pushed in the lateral direction by a pedestrian behavior control part 40B to move the pedestrian to the side of the vehicle, whereby the pedestrian is not bumped up onto the hood.例文帳に追加

車体の前側面の部位に配置されたエアバック袋体40Aを展開し、歩行者挙動制御部40Bで歩行者を横方向に押すことで歩行者を車両側方に移動させ、歩行者が車体のフード上に跳ね上げられないようにする。 - 特許庁

Besides, the airbag unit is formed from the airbags and a holding member for housing, positioning and holding the airbags and the holding member can be freely attachably and detachably fitted through a fastener means to the front fabric or rear fabric of the bag-shaped cover 2.例文帳に追加

また、エアバッグユニットは、エアバッグと、エアバッグを収容して位置決め保持する保持部材とで形成し、保持部材は袋状カバーの表側地または裏側地裏面にファスナー手段を介して着脱自在に取り付けられるように構成する。 - 特許庁

The lower cover 19 can be separated from the upper cover 11, and is divided into two parts, a front side cover part 20 disposed at the airbag device AM side and a rear side cover part 36 disposed at the combination switch unit 59 side.例文帳に追加

ロアカバー19が、アッパカバー11に対して分離可能とされるとともに、エアバッグ装置AM側に配置される前側カバー部20と、コンビネーションスイッチユニット59側に配置される後側カバー部36と、に、2分割される。 - 特許庁

Also the structure may remain simple and installation to the vehicle body can be facilitated because the airbag 15 is installed continued in the direction fore and aft in the folded-up condition from the parts of the hood 2 below the left and right side ends to the left and the right front pillar 9.例文帳に追加

また、エアバッグ15はフード2の左右両側端の下方部位から左右の各フロントピラー9にかけて折り畳み状態で前後方向へ連続した状態で配されるため、構造が簡単で、車体への組み付けも容易である。 - 特許庁

例文

The notch part 50 is formed by continuously notching a lower side portion 50A as the entire lower side region of the folded airbag 18 in the vehicle width direction outer part 22A of the seat pad 22 and a lower side forward portion 50B located on the front side of the lower side portion 50A.例文帳に追加

この切欠部50は、シートパッド22の車幅方向外側部22Aにおける折り畳まれたエアバッグ18の下方側全域となる下方側部位50Aと、下方側部位50Aの前方となる下方側前方部位50Bと、を連続して切り欠いている。 - 特許庁

例文

This side airbag device is applied to a vehicle in which a rear frame RF of a seat frame is located in a rear part of an intermediate part 18 in a seat back 14 and an intermediate pad 31 of a seat pad 30 is located in a front part of the intermediate part 18.例文帳に追加

サイドエアバッグ装置は、シートフレームの後フレーム部RFがシートバック14における中間部18の後部に位置し、シートパッド30の中間パッド部31が上記中間部18の前部に位置する車両に適用される。 - 特許庁

A cushion airbag 30 includes a waist constraint part 42 arranged in the central part of a cushion panel 22, and a gas introducing part 44 for connecting the waist constraint part 42 to an inflator 24 provided in a front part of the cushion panel 22.例文帳に追加

クッションエアバッグ30は、クッションパネル22の中央部に配置された腰部拘束部42と、この腰部拘束部42とクッションパネル22の前部に設けられたインフレータ24とを接続するガス導入部44とを有している。 - 特許庁

A curtain airbag KB arranged along an upper edge and a rear edge of the side window glass G3 is deployed in the cabin while deforming a predetermined edge 26a on the outer side in the vehicle width direction of a front portion of the rear pillar trim PT4 forwardly.例文帳に追加

サイドウインドガラスG3の上縁部および後縁部に沿って配設されたカーテンエアバッグKBが、後部ピラートリムPT4前部の車幅方向外方側の所定端縁部26aを前方へ向けて変形させつつ、車室内に展開される。 - 特許庁

In this steering column support structure, a column bracket 31 attached to the steering column for rotatably holding a steering wheel equipped with an airbag system is connected and supported to a vehicle body bracket 91 attached to a vehicle body in a movable and detachable manner toward the front of the vehicle using a connecting mechanism A.例文帳に追加

エアバッグ装置を装備したステアリングホイールを回転可能に保持するステアリングコラム側に組付けられるコラム側ブラケット31が、車体の一部に組付けられる車体側ブラケット91に対して、連結機構Aを介して車両前方に向けて移動離脱可能に連結支持されている。 - 特許庁

Hooks 17, 18 to be engaged with each of locking holes 6 of a front side bag support piece 4 and a rear side bag support piece 5 at an instrument panel 1 side are extended upward on the retainer 12 in facing areas sandwiching the airbag body 3 in between.例文帳に追加

リテーナ12のエアバッグ袋体3を間に挟む対向領域に、インストルメントパネル1側の前側バッグ支持片4と後側バッグ支持片5の各係止孔6に係止されるフック17,18を上方に向けて延設する。 - 特許庁

Because the first airbag 15a located on the hood 2 side nearer an inflator 7 is inflated preceding to the second air bag 15b located on the side of the front pillar 9, it is possible to generate an inflating behavior to meet the actual colliding timing of the pedestrian etc. to the vehicle body.例文帳に追加

インフレータ7に近いフード2側の第1エアバッグ15aの方を、フロントピラー9側の第2エアバッグ15bよりも先行して膨張させるため、歩行者等の車体に対する実際の衝突タイミングに見合った膨張挙動となる。 - 特許庁

In each of a pair of left and right tie-rods 23L, 23R in the steering mechanism 20, a pair of left and right actuators (airbag devices 40L, 40R) respectively steering each of the front wheels FWL, FWR independently of the operation of the steering wheel 10, are provided.例文帳に追加

転舵機構20における左右一対の各タイロッド23L,23Rには、ステアリングホイール10の操作とは別個に各前車輪FWL,FWRをそれぞれ転舵させることが可能な左右一対のアクチュエータ(エアバッグ装置40L,40R)が設けられている。 - 特許庁

A first channel 28 in which the gas discharged from the inflator 30 is formed in the front of the tether 23 and a second channel 29 which is smaller than the first channel 28 is formed in the rear of the tether 23 when the airbag 21 develops and inflates.例文帳に追加

エアバッグ21の展開膨張時においてテザー23の前方にはインフレータ30から吐出されるガスが流れる第1流路28が形成されるとともに、テザー23の後方には第1流路28よりも小さい第2流路29が形成される。 - 特許庁

The airbag 12 for a front passenger seat is provided with an annular part 12A for receiving the head part/the neck part and the chest part of the occupant; a first end 12B fed with a gas from an inflator 22; and a second end 12C for playing a role of a vent hole, and is constituted by one sheet of a base cloth.例文帳に追加

助手席用エアバッグ12は、乗員の頭部・頸部及び胸部を受け止める環状部12Aと、インフレータ22からガスが供給される第1端部12Bと、ベントホールの役割をする第2端部12Cとを備えており、一枚の基布から構成されている。 - 特許庁

A fragile portion 26 of the inside of the airbag door portion 12 in the cross direction is provided so as to extend in the forward direction of the vehicle, toward the middle portion 18B of the defroster outlet 18 in the cross direction, and the front 26A reaches the middle portion 18B of the defroster outlet 18 in the cross direction.例文帳に追加

また、エアバッグドア部12の車幅方向内側の脆弱部26は、デフロスタ吹出口18の車幅方向中間18Bに向って、車両前方へ延設されており、前端部26Aがデフロスタ吹出口18の車幅方向中間部18Bに達している。 - 特許庁

The airbag 21 deployed to a front side of a vehicle body has a plurality of vertical slits 21a positioned in a vehicle width direction at intervals when deployed, and a depth part of the vertical slit 21a has an enlarged depth part 21b continued in a vertical direction and vertically opened.例文帳に追加

車体前方に展開するエアバッグ21は、展開したときに、車幅方向に間隔を隔てて位置する複数の縦スリット21aを有しており、そして縦スリット21aの深部は、上下方向に連続し且つ上下に開放した拡大深部21bを有している。 - 特許庁

When the passenger P does not move to the vehicle front side at the side collision or the movement amount to the vehicle front side is relatively small, the amount of gas supplied to the arm chamber 32 is made zero or small so that the chest part P1 can be protected with the airbag 30 without excessively pressing an upper arm part P2 with the arm chamber 32.例文帳に追加

側突時に乗員Pが車両前方に移動していないもしくは車両前方への移動量が比較的小さいときには、腕チャンバ32に供給されるガス量をゼロまたは小にし、上腕部P2を腕チャンバ32により過度に押圧することなく胸部P1をエアバッグ30で保護できるようにする。 - 特許庁

A connecting means 22 of the pillar garnish in the inflation of the curtain airbag A accommodated between the pillar garnish 10 and a front pillar 60 comprises a locking member 23 fitted to the front pillar part in an attachable/detachable manner and a string-like member 37 to connect the locking member to the back side of the pillar garnish.例文帳に追加

ピラーガーニッシュ10とフロントピラー60部間に収容されたカーテンエアバッグAの膨張時におけるピラーガーニッシュの連結手段22が、前記フロントピラー部に脱着可能に取り付けられた係止部材23と、該係止部材及び前記ピラーガーニッシュ裏側を繋ぐ紐状部材37とよりなる。 - 特許庁

This reduces the possibility of moving the occupant who is not mounted with the seatbelt in front of a seat with the inertial force of the brake 22 when actuated, and avoids the occurrence of a trouble such as the development of the front-collision airbag to apply great impact to the occupant when the secondary collision occurs on the vehicle.例文帳に追加

従って、シートベルトを装着していない乗員がブレーキ22作動時の慣性力により、シートの前方に移動する可能性を低くすることができ、車両に二次衝突が発生した際に、前突用エアバッグが展開して乗員に大きな衝撃を加えるというトラブルの発生を回避することができる。 - 特許庁

The exhaust cylinder 34 can keep an opening state exhausting the expansion gas at the time of being pressed to a front side in regard to the inside area 31, and is clipped between the windshield 5 and the airbag body 21 to reduce an opening area and suppress the exhaustion of the expansion gas at the time of being pressed to the front side in regard to the outside area 32.例文帳に追加

排気筒部34は、内側エリア31に対する前方側への押圧時には、膨張用ガスを排気させる開口状態を維持可能とし、外側エリア32に対する前方側への押圧時には、ウインドシールド5とエアバッグ本体21との間で挟持されて開口面積を低減させ、膨張用ガスの排気を抑制する。 - 特許庁

The airbag main body 13 consists of an expansion shielding part 19, a gas supply path part 16 provided at an upper collar side of the expansion shielding part 19 along a front-back direction of the vehicle, and a gas intake port 17 protruding upward from a portion of the gas supply path part 16 other than areas around the front end and the rear end and being connected to an inflator 49.例文帳に追加

エアバッグ本体13が、膨張遮蔽部19と、膨張遮蔽部19の上縁側において、車両の前後方向に沿って配設されるガス供給路部16と、ガス供給路部16の前端付近と後端付近とを除いた部位から上方に突出してインフレーター49に接続される1つのガス流入口部17と、を備えて構成される。 - 特許庁

The airbag unit 40 is disposed between a cover member 51 extending in a longitudinal direction along an inside surface of side surface side skin 31b at the vehicle width direction outside and mounted in a first fixing member (a right side frame 13) and a low elongation member 55 with flexibility having a lower elongation ratio than that of front surface side skin 31a.例文帳に追加

車幅方向外側の側面側表皮31bの内側面に沿って前後方向に延びかつ第1固定部材(右サイドフレーム13)に取付けられたカバー部材51と、前面側表皮31aよりも伸長率の低い可撓性の低伸張部材55との間に、エアバッグユニット40を配設する。 - 特許庁

When an inflator 40 operates, the bag body part 46A inflates and deploys toward the upper half body side of an occupant seated on the front passenger seat while deploying the upper side door part 30 to the lower side around the hinge part 26, and the knee airbag part 46B inflates and deploys toward the knee part side of the occupant while deploying the lower side door part 34 to the upper side around the hinge part 26.例文帳に追加

そして、インフレータ40が作動すると、バッグ本体部46Aが、上側ドア部30をヒンジ部26回りに下側へ展開させつつ助手席に着座した乗員の上半身側へ向けて膨張展開すると共に、ニーエアバッグ部46Bが、下側ドア部34をヒンジ部26回りに上側へ展開させつつ前記乗員の膝部側へ向けて膨張展開する。 - 特許庁

Both ends 62A and 62B of the wire 62 are fixed to the pulley 68A of the motor unit 68, and when a rolled state exceeding a specified rolled state is detected by a rollover detecting sensor 17, a control unit 21 actuates the motor unit 68, and lowers the unfolding part front and rear lower ends of the airbag body 16.例文帳に追加

モータユニット68のプリー68Aには、ワイヤ62の両端部62A、62Bが固定されており、コントロールユニット21は、ロールオーバー検出センサ17により所定のロール状態を越えたのロール状態が検出された場合に、モータユニット68作動させ、エアバッグ袋体16の展開部前方下端及び展開部後方下端を引き下げる。 - 特許庁

The inflation shielding part 20 includes a support inflation part 28 whose outside lower end is supported by a member 8 constituting a lower edge of a belt line BL, and arranged in an area of a vehicle pillar part FP at the front end to be formed in a substantially bar shape substantially along a completely inflated shape vertically, when the airbag 19 is completely inflated.例文帳に追加

膨張遮蔽部20が、エアバッグ19の膨張完了時に、下端側における車外側を、ベルトラインBLの下縁側を構成する部材8に支持されるとともに、膨張完了時の前端側における車両のピラー部FPの領域に配置されて、膨張完了形状を上下方向に略沿った略棒状とされる支持膨張部28を、有する。 - 特許庁

A control tag 19 connected with the strap belt 17 and restricting the development direction of the strap belt 17 at the time of airbag development is wound with respect to a vehicle body flange 20 of a front pillar body 16 so as to form an approximately U-shape, and is mounted so as to be inserted in the vehicle body flange 20 by a welt member 18.例文帳に追加

ストラップベルト17と連結され、エアバッグ展開時におけるストラップベルト17の展開方向を規制するコントロールタグ19を、フロントピラー本体16の車体フランジ20に対して略U字形に巻き付け、且つウエルト部材18により車体フランジ20に挟み込むように取り付けた。 - 特許庁

A slope surface 16 sloping toward the inner side of the airbag door part 11 is provided closer to a base end than engagement holes 19 of a rear sidewall 15a and a front sidewall 15b of a shoot part 15, and a vertical surface 18 substantially perpendicular to a rear surface of an instrument panel body 3 is provided on a distal end including the engagement holes 19.例文帳に追加

シュート部15の後側壁部15a及び前側壁部15bの係止孔19より基端側に、エアバッグドア部11内側に傾斜する傾斜面部16を構成するとともに、係止孔19を含む先端側に、インストルメントパネル本体3裏面に対して略鉛直な縦面部18を構成する。 - 特許庁

Meanwhile, if the occupant 32 seated in the front seat 29 wears the seat belt 30, a second strap 12 cooperates with an edge portion 26 of the vent hole 24 to pull the first strap 11 during restriction of the occupant 32, so that the vent hole 24 is reopened to reduce the reaction force of the airbag 14 against the occupant 32.例文帳に追加

一方、助手席29に着座している乗員32がシートベルト30を着用している場合、該乗員32の拘束時に、第2ストラップ12がベントホール24の縁部26と共に第1ストラップ11を引っ張るので、該ベントホール24が再び開かれ、乗員32に対するエアバッグ14の反力を低減できる。 - 特許庁

An end 17a at a front lower side of a lower pad 17 of the vertically divided pads 15 arranged at the inside of the seat cushion 14 of the vehicle seat 10 and an end 28RRa at an upper side of a rear side wall part 28RR in a case 28 of an airbag device M are connected to each other by a guide member 33.例文帳に追加

車両用シート10のシートクッション14の内部に配置され、上下に分割されたパッド15のうち、下側パッド17の前下方側の端部17aと、エアバッグ装置Mのケース28における後方側壁部28RRの上方側の端部28RRaとが、案内部材33によって連結されている。 - 特許庁

The airbag body 20 has a first inflating part 41 inflating and deploying along rear window glass 36 of a vehicle 12 in a cabin 40 by receiving supply of gas from an inflator 18, and a second inflating part 42 restraining the movement to the front of the vehicle of the head part 46H of the occupant 46 seated on the rearmost part seat 44 by inflating and deploying by similarly receiving supply of the gas.例文帳に追加

エアバッグ袋体20が、インフレータ18からのガスの供給を受け車室40内において車両12のリヤウインドガラス36に沿って膨張展開する第1膨張部41と、同様にガスの供給を受けて膨張展開し最後部座席44に着座した乗員46の頭部46Hの車両前方への移動を抑制する第2膨張部42とを有している。 - 特許庁

The inflatable shielding portion 19 includes a plurality of protective portions 20 and 21 continuously disposed along the longitudinal direction of a vehicle when inflation of the airbag 12 is completed, and a vertical flow passage part 24 disposed in a downwardly extending manner with an upper end 24a side thereof communicated with the gas feed passage 16 on front and rear end sides of the protective portions 20 and 21.例文帳に追加

膨張遮蔽部19が、エアバッグ12の膨張完了時において車両の前後方向に沿って複数並設される保護膨張部20・21と、保護膨張部20・21の前後両端側において、上端24a側を記ガス供給路部16に連通されて、下方へ延びるように配設される縦流路部24と、を備える。 - 特許庁

例文

The airbag 26 is folded and housed with forward and backward width dimension reduced by inserting a portion 32a near a boundary of a column cover side wall 29 positioned at the front of the inflator 18 and a driver side wall 28 at the completion of inflation between the inflator 18 and the driver side wall 28.例文帳に追加

エアバッグ26は、膨張完了時にインフレーター18の前方に位置するコラムカバー側壁部29と運転者側壁部28との境界付近の部位32aを、インフレーター18と運転者側壁部28との間に入れ込むことにより、前後方向の幅寸法を縮めて折り畳まれて収納される。 - 特許庁

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