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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > front pillar outerに関連した英語例文

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front pillar outerの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 106



例文

The outer panel 4 has a front pillar outer portion 12, and an outer front end lower portion 13 extending downward from the front pillar outer portion 12.例文帳に追加

アウタパネル4は、フロントピラーアウタ部12と該フロントピラーアウタ部12から下方へ延びるアウタ前端下部13とを有する。 - 特許庁

A front pillar inner reinforcing panel is installed on the front pillar outer panel on a side opposed to a portion where a front pillar hinge bracket is installed along the inner surface of the front pillar inner panel.例文帳に追加

フロントピラーインナ補強パネルが、フロントピラーアウタパネルのフロントピラーヒンジブラケットが設けられた部位に対向する側のフロントピラーインナパネルの内側面に沿って位置するように設けられる。 - 特許庁

A pillar outer 15 of a front pillar 14 of an automobile is provided with a flange part 15a connected to a stiffener 17 and a pillar inner 16.例文帳に追加

自動車のフロントピラー14のピラーアウター15は、スティフナー17およびピラーインナー16に結合されるフランジ部15aを備える。 - 特許庁

The front pillar outer part 19 includes a door hinge mounting surface part 26.例文帳に追加

フロントピラーアウタ部19は、ドアヒンジ取付面部26を有する。 - 特許庁

例文

In the vehicle body side structure, a front pillar outer lower section 75 of a front pillar 18 is molded using a high tension steel plate.例文帳に追加

車体側部構造は、フロントピラー18のフロントピラーアウタロア部75を高張力鋼板を用いて成形した。 - 特許庁


例文

Then, the front pillar reinforcement assembly is set to a side outer panel 4 together with a front pillar inner 3 and welded thereto.例文帳に追加

次に、前記フロントピラーリンフォースアッシーを、フロントピラーインナ3と共に、サイドアウタパネル4にセットし、溶組みする。 - 特許庁

The outer panel 1 for the automobile made of resin has a pillar covering part 20 for covering an outer surface of the front pillar 16.例文帳に追加

樹脂製自動車用外装板1は、フロントピラー16の外側表面を覆うピラー被覆部20を有する。 - 特許庁

To maintain the falling strength of a front pillar 3 when a vehicle overturns even if a pillar outer 11 is formed of upper and lower separate portions, in a vehicular pillar structure 1 comprising the pillar outer 11 arranged on the outer side of a vehicle body, a pillar inner 21 arranged on the inner side of the vehicle body of the pillar outer 11, and a reinforcing pillar reinforcement 31 arranged therebetween.例文帳に追加

車体外側に配設されるピラーアウタ11と、該ピラーアウタ11の車体内側に配設されるピラーインナ21と、両者間に配設される補強用のピラーレインフォースメント31とを備えた車両のピラー構造1において、ピラーアウタ11が上下で別体に成形された場合であっても、転覆時のフロントピラー3の倒れ強さを保つ。 - 特許庁

A front pillar structure 10 of vehicle includes a front pillar 14 arranged along a vertical edge part 16A of a windshield glass 16, and the outer molding 70 supported to the front pillar 14.例文帳に追加

車両のフロントピラー構造10は、ウィンドシールドガラス16の縦縁部16Aに沿って設けられたフロントピラー14と、フロントピラー14に対して支持されたアウタモール70とを備えている。 - 特許庁

例文

The vehicle front pillar structure 10 includes: a front pillar 14 that is disposed along a longitudinal edge 16A of windshield glass 16; and the outer molding 64 that is disposed outside a vehicle of the front pillar 14.例文帳に追加

車両のフロントピラー構造10は、ウィンドシールドガラス16の縦縁部16Aに沿って設けられたフロントピラー14と、このフロントピラー14の車両外側に設けられたアウタモール64とを備えている。 - 特許庁

例文

A reinforcing pipe 41 extending in the axial direction of the front pillar 3 to prevent falling of the front pillar 3 when a vehicle overturns is arranged between the pillar outer 11 and the pillar inner 21, and a part thereof is fixed to the pillar reinforcement 31.例文帳に追加

ピラーアウタ11とピラーインナ21との間に、フロントピラー3の軸方向に延び、車両転覆時のフロントピラー3の倒れを防止する補強パイプ41を配設し、その一部をピラーレインフォースメント31に固定する。 - 特許庁

An outer flange part 58A of the brace 58 is connected to a pillar inner panel 44 of a front pillar 42 in the shearing direction.例文帳に追加

さらに、ブレース58の外側フランジ部58Aは、フロントピラー42のピラーインナパネル44に剪断方向に結合されている。 - 特許庁

A pillar outer panel and a pillar inner panel have flanges 51 and 53 at the front side extending to the inner side in the car body width direction.例文帳に追加

ピラーアウタパネル及びピラーインナパネルは、車体幅方向の内方へ向けて伸びている前方のフランジ(51,53)を有する。 - 特許庁

The second load transmitting block 30 is stored and arranged in a closed cross section between a pillar outer panel 6A of a front pillar 6 and a stiffener 29.例文帳に追加

第2の荷重伝達ブロック30は、フロントピラー6のピラーアウタパネル6Aとスティフナ29の間の閉断面内に収容配置する。 - 特許庁

In the front pillar structure 10, a front pillar lower 12L which has an open cross section structure opening toward the inside in a vehicle width direction is formed by joining a front pillar outer section 26 having a hat shape in a cross section with a pillar reinforcement lower 30, which open toward the inside in the vehicle width direction, respectively.例文帳に追加

フロントピラー構造10は、それぞれ車幅方向内向きに開口された断面ハット形状のフロントピラーアウタ部26とピラーリインフォースメントロア30との接合によって、車幅方向内向きに開口された開断面構造のフロントピラーロア12Lが形成される。 - 特許庁

A reinforcing member 28 is interposed between the outer and inner panels 20, 21 of the front pillar 3.例文帳に追加

フロントピラー3のアウタ、インナパネル20,21の間に補強材28を介設する。 - 特許庁

A pillar panel outer 7 is arranged between a front window panel 2 and a side door 3.例文帳に追加

ピラーパネルアウタ7は、フロントウインドウパネル2とサイドドア3との間に配置される。 - 特許庁

To provide an outer panel for an automobile made of resin capable of reducing an HIC (Head Injury Criteria) value of a front pillar, in the outer panel for the automobile made of resin for covering an outer surface of the front pillar.例文帳に追加

フロントピラーの外側表面を被覆する樹脂製自動車用外装板であって、フロントピラーにおけるHIC値を低減できる樹脂製自動車用外装板を提供する。 - 特許庁

A lateral direction outside end part 20A of a window shield glass 20 is fixed at a location isolated from a pillar frame member 26 yielding strength and stiffness of a front pillar 18 by an extension part 32F of a pillar outer panel 32 of the front pillar 18.例文帳に追加

フロントピラー18におけるピラーアウタパネル32の延設部32Fによって、フロントピラー18の強度及び剛性を負担するピラー骨格部材26から離間した位置に、ウインドシールドガラス20の車幅方向外側端部20Aが固定されている。 - 特許庁

A pillar device 10 to which an impact-absorbing structure for vehicle is applied has a configuration that a pillar outer garnish 70 is spaced apart upward or forward from a pillar frame member 62 at the time of front collision to assure an impact absorbing stroke by the pillar outer garnish 70.例文帳に追加

車両用衝撃吸収構造が適用された可動ピラー装置10は、前突時にピラーアウタガーニッシュ70をピラー骨格部材62から上方又は前方に離間させ、該ピラーアウタガーニッシュ70による衝撃吸収ストロークを確保する。 - 特許庁

The door beam 132 is obliquely disposed at the angle at which a front end 134 is opposed to the upper wide part of the front pillar outer lower section 75, and a rear end 136 is opposed to a lower wide part 137 of the center pillar outer section 45.例文帳に追加

ドアビーム132は、前端134をフロントピラーアウタロア部75の上部幅広部に対向させ、後端136をセンタピラーアウタ部45の下部幅広部137に対向させる角度で斜めに配置されている。 - 特許庁

A door beam 132 disposed inside a front door 131 overlies the center pillar outer section 45 and the front pillar outer lower section 75 when viewed from the side of the vehicle.例文帳に追加

前ドア131の内部に配置されているドアビーム132を、車両側面視で、センタピラーアウタ部45及びフロントピラーアウタロア部75に重ねている。 - 特許庁

In a front pillar upper 18, a pillar upper inner panel 32 and a pillar upper outer panel 34 are provided with partially thick portions 32D, 34D, 34E at their predetermined positions.例文帳に追加

フロントピラーアッパ18を構成するピラーアッパインナパネル32及びピラーアッパアウタパネル34の所定位置には、部分的に厚肉部32D、34D、34Eが設定されている。 - 特許庁

The center pillar 19 is so formed as to have a larger cross-sectional area than the front pillar 18 and the rear pillar 20 and projected laterally from the outer surface of the cab box 8.例文帳に追加

センタピラー19は、フロントピラー18およびリアピラー20よりも大なる横断面積をもって形成し、キャブボックス8の外側面から横方向に突出させる。 - 特許庁

The pillar air bag device 10 is structured so that an air bag 36 installed on the front pillar 16 of a vehicle 12 is accommodated in such a way as covered with a pillar outer garnish 52.例文帳に追加

ピラーエアバッグ装置10では、車両12のフロントピラー16に設けられたエアバッグ36がピラーアウタガーニッシュ52に被覆されて格納されている。 - 特許庁

A pillar inner 20 for reinforcing B pillar 2 for regulating a front edge of the door opening 1 is joined to an inner surface of the side sill outer 40 and a connection member 44 for connecting the upper bracket 420 and the pillar inner 20 is provided.例文帳に追加

サイドシルアウタ40内面にはドア開口部1の前縁を規定するBピラー2を補強するピラーインナ20が接合され、アッパブラケット420とピラーインナ20を連結する連結部材44が設けられている。 - 特許庁

The connection part 62 connects a connected portion between a part to be overlapped of a front pillar inner panel 32 and an upper flange 26A of a locker inner front edge part 28 with an outside wall 40A of the front pillar outer part 40X in an almost width direction.例文帳に追加

連結部62は、フロントピラーインナパネル32の被重合部とロッカインナ前端部28の上フランジ26Aとの結合部と、フロントピラーアウタ部40Xの外側壁40Aと、を略車幅方向に繋いでいる。 - 特許庁

A part near the front part 16C of a door belt line 28 in a front pillar 16 is reinforced by the lower wall 22B of a front pillar outer reinforcement 20.例文帳に追加

フロントピラーアウタリインフォースメント20の下壁部22Bによって、フロントピラー16におけるドアベルトライン部28の前方部16C付近が補強されている。 - 特許庁

A front pillar structure 10 of vehicle includes a front pillar 14 arranged in the longitudinal direction along the vertical edge part 16A of the windshield glass 16 and fixing the vertical edge part 16A, and the outer molding 62 arranged on the side of the vehicle outside of the front pillar 14.例文帳に追加

車両のフロントピラー構造10は、ウィンドシールドガラス16の縦縁部16Aに沿って長手状に設けられ、縦縁部16Aが固定されたフロントピラー14と、フロントピラー14の車両外側に設けられたアウタモール62とを備えている。 - 特許庁

Further, the load F3 transmitted to the pillar outer panel 8 is efficiently transmitted to the front door 6 by the outer bracket 15.例文帳に追加

また、ピラーアウタパネル8へ伝達された荷重F3は、アウタブラケット15によって、効率よくフロントドア6へ伝達される。 - 特許庁

Because the pillar reinforce 4 increases flexural rigidity of the front pillar part integrally with the pillar inner panel 1 and the pillar outer panel 2, also a reinforcing function protecting an occupant from external force at the time of a collision is sufficiently carried out.例文帳に追加

また、ピラーレインフォース4が、ピラーインナーパネル1及びピラーアウターパネル2と一体になって、フロントピラー部10の曲げ剛性を高めているため、衝突時の外力から乗員を保護する補強機能も十分に果たす。 - 特許庁

To enhance transmission efficiency of collision load from a front pillar to a front side door, to store a load transmission member in width of the front side door at compact so as not to be interfered to other articles and so as not to form an obstacle, and to prevent deformation and damage of the front pillar and an outer surface of the front side door.例文帳に追加

フロントピラーからフロントサイドドアへの衝突荷重の伝達効率を高めることができ、荷重伝達部材はフロントサイドドアの幅内にコンパクト収められて他物と干渉することがなく、邪魔になることがない。 - 特許庁

A high strength member 36 is arranged between a front surface part 24 of an outer 22 constituting a pillar body 18 and a second front surface part 32 of a first pillar reinforce 28.例文帳に追加

ピラー本体18を構成するアウタ22の前面部24と第1ピラーリインフォース28の第2前面部32の間には高強度部材36が配置される。 - 特許庁

To prevent spoiling of an outer appearance of a front pillar in opening a side door by certainly covering a clearance with a hollow part even when the clearance between a molding and the front pillar changes.例文帳に追加

モールとフロントピラーとの間の隙間が変化しても、この隙間を中空状部が確実に塞いで、サイドドアの開放時のフロントピラーの見栄えを損うことを防止する。 - 特許庁

The reinforcement member 11 has a lateral wall part 16 extending so as to bond the front pillar inner 4 and the front pillar outer 5 while directing a thickness direction toward a vertical direction of the vehicle.例文帳に追加

補強部材11は、厚さ方向を車両上下方向に向けてフロントピラーインナ4とフロントピラーアウタ5とを結ぶように延びる横壁部16を有している。 - 特許庁

A trigger 94 for the cable 92 moves an intermediate part 88 of a folding or extending member 82 away from the pillar frame member 62 together with the pillar outer garnish 70 by making the rear end of the folding or extending member 82 keeping front end fixed to the pillar frame member 62 approach the front end.例文帳に追加

ケーブル92のトリガ94は、前端がピラー骨格部材62に固定された屈伸部材82の後端を前端に近接させることで、該屈伸部材82の中間部88をピラーアウタガーニッシュ70と共にピラー骨格部材62から離間させる。 - 特許庁

A recessed part 36 recessed inward in the width direction of the vehicle is formed in the side wall part 20A of the pillar outer panel 20 of a front pillar 12 in which a door hinge 22 is mounted, and sealer 38 is filled and applied in this recessed part 36, thereby sealing the clearance between the pillar outer panel 20 and the door hinge 22.例文帳に追加

ドアヒンジ22が取り付けられるフロントピラー12のピラーアウタパネル20の側壁部20Aに車両幅方向内側へ凹む凹部36を形成し、この凹部36にシーラ38を充填塗布することで、ピラーアウタパネル20とドアヒンジ22との間をシールしている。 - 特許庁

The front rail 50 extending in the vehicle body inside direction is connected to the inside of the head end of the front pillar 30, and the head end of the extending part 12a of the outer upper surface 12 extends to a position to cross with a connecting part 55 of the front pillar 30 of the front rail 50 as seen from the side surface.例文帳に追加

フロントピラー30の先端部内側には車体内側方向に延びるフロントレール50が結合され、アウタ上面12の延出部12aの先端は側面視においてフロントレール50のフロントピラー30との結合部分55と交差する位置まで延びる。 - 特許庁

The automobile 1 is provided with a side outer panel 4 having a front pillar lower part 41 and a side sill part 42; and a front fender 3 mounted to a front side of the side outer panel 4.例文帳に追加

自動車1は、フロントピラロア部41とサイドシル部42とを有するサイドアウタパネル4と、サイドアウタパネル4の前側に取り付けられたフロントフェンダ3と、を備えている。 - 特許庁

Each of the front pillar 4 and the upper member 11 is provided with outer and inner panels 22, 23, 40 and 41 facing to each other in a width direction of the vehicle body 2.例文帳に追加

フロントピラー4とアッパメンバ11とがそれぞれ車体2の幅方向で対面するアウタ、インナパネル22,23,40,41を備える。 - 特許庁

The door hinge mounting part 16A of a pillar outer panel 16 is willing to deform to outside a vehicle when a front door 12 is opened.例文帳に追加

ピラーアウタパネル16のドアヒンジ取付部16Aは、フロントドア12の開放時に車両外側に変形しようとする。 - 特許庁

In a vehicle body rear structure, front and rear edges 16a, 17a, 16b, 17b of outer and inner panels 16, 17 of a rear pillar 6 are subjected to the spot welding S1, S2 to each other at a plurality of points.例文帳に追加

リヤピラー6のアウタ、インナパネル16,17の前、後端縁部16a,17a,16b,17b同士を複数点で互いにスポット溶接S1,S2する。 - 特許庁

In a hinge reinforce 50 that is arranged inside of vehicle width direction of a front pillar outer part 40X, a connection part 62 is integrally formed.例文帳に追加

フロントピラーアウタ部40Xの車幅方向内側に配設されたヒンジリインフォース50には、連結部62が一体に形成されている。 - 特許庁

A reinforcement panel 16 welded to an inner face of a front pillar outer panel 12 has a slit 20 along a folding part 22.例文帳に追加

フロントピラーアウターパネル12の内面に溶接されるリンフォースメントパネル16は、折り曲げ部22に沿ったスリット20を有する。 - 特許庁

Each end in a longitudinal direction of the cowl outer 24 is directly bonded to at least either one of a front pillar 17 and an apron member 18.例文帳に追加

カウルアウタ24の長手方向の各端部をフロントピラー17とエプロンメンバ18とのうち、少なくともいずれか一方に直接結合する。 - 特許庁

The hinge reinforcement 30 is joined to a front wall 26 of the center pillar outer reinforcement 20 at the front side hemming part 42 by spot welding, and is joined to a rear wall 28 of the center pillar outer reinforcement 20 at the rear side hemming part 44 by spot welding.例文帳に追加

ヒンジリインフォースメント30は、前側ヘミング部42においてセンタピラーアウタリインフォースメント20の前壁26にスポット溶接にて接合されると共に、後側ヘミング部44においてセンタピラーアウタリインフォースメント20の後壁28にスポット溶接にて接合されている。 - 特許庁

The front pillar 11 is furnished with an FR pillar R/F14 connected so as to form a closed cross section with a side outer panel 12 and an inner panel 13 and forming the closed cross section with the inner panel 13 on the closed cross section.例文帳に追加

フロントピラー11は、サイドアウタパネル12とインナパネル13とが閉断面を形成するように接合され、閉断面内においてインナパネル13と閉断面を形成するFRピラーR/F14を備えている。 - 特許庁

A body outer panel 5 is made from a sheet of a stamped steel plate, and a large opening 3 is formed by a front pillar portion 21, a roof side rail portion 25, a rear pillar portion 23, and a side sill portion 27.例文帳に追加

ボデーアウタパネル5は、プレス成形された1枚の鋼板から成り、フロントピラー部21、ルーフサイドレール部25、リヤピラー部23、並びにサイドシル部27によって1つの大きな開口3が形成されている。 - 特許庁

The windshield is rounded from a front surface toward a side surface to be capable of covering the outer side of the pillar supporting the roof, and it is fixed by a side surface part of the pillar 6, so that there is no step.例文帳に追加

フロントガラスを正面から側面にかけて、屋根を支える支柱の外側を、覆い被せるようにアールをかけて、支柱6の側面部で固定することにより、段差がなくなる。 - 特許庁

例文

This structure is the vehicle rear part structure in which rear pillar outer and inner members 25, 26 of substantial hat-shapes in cross section are joined by front and rear flange parts, a wheel house 29 is provided at a lower edge of a rear pillar 24 and a rear pillar reinforcing member 28 of a substantial hat-shape in cross section swelling to the outside is provided.例文帳に追加

略ハット型断面形状のリヤピラーアウタ,インナ部材25,26とを前,後フランジ部で接合して、リヤピラー24下縁にホイルハウス29を設け、外側方に膨出する断面略ハット状のリヤピラーレインフォース部材28を有する車両後部構造である。 - 特許庁

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