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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > frontal impactに関連した英語例文

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frontal impactの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 46



例文

PULL IN PEDAL DEVICE IN CASE OF FRONTAL IMPACT ON VEHICLE例文帳に追加

車両の前面衝突時の引き込みペダル装置 - 特許庁

June 24, 2001: A frontal-impact accident occurred between Hota and Hossaka on the Echizen Main Line. 例文帳に追加

2001年(平成13年)6月24日越前本線保田~発坂間で正面衝突事故。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To strengthen rigidity of a body lower part structure in frontal impact of a vehicle.例文帳に追加

車両の前面衝突時の車体下部構造の剛性を強化すること。 - 特許庁

To avoid remaining crush at a front end portion of a side member at a frontal impact.例文帳に追加

前面衝突時におけるサイドメンバの前端部分での潰れ残りの回避を図る。 - 特許庁

例文

To convey a load from a front wheel to a side sill by regulating rotation of the front wheel at a frontal impact.例文帳に追加

前面衝突時における前輪の転舵を規制して前輪からサイドシルへの荷重伝達を図る。 - 特許庁


例文

To deflect and deform a frontal end of an engine hood downwardly when, upon collision between an automobile and a pedestrian, he/she hits with the upper body against an frontal portion of the engine hood, thereby relieving the impact on him/her.例文帳に追加

自動車が歩行者に衝突して歩行者の上半身がエンジンフードの前部に打ち付けられた時に、エンジンフードの前端が下方へ撓み変形するようにし、歩行者が受ける衝撃を緩和すること。 - 特許庁

December 17, 2000: A frontal-impact accident occurred between Shiizakai and Higashi-furuichi (the current Eiheiji-guchi) on the Echizen Main Line. 例文帳に追加

2000年(平成12年)12月17日越前本線志比堺~東古市(現在の永平寺口)間で正面衝突事故。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To secure a sufficient impact absorbing stroke against collision loads from ahead and above when a frontal collision of a vehicle occurs.例文帳に追加

自動車の前面衝突時に前方および上方からの衝突荷重に対して充分な衝撃吸収ストロークを確保する。 - 特許庁

To provide a vehicle body front structure capable of sufficiently and securely absorbing an impact in a frontal collision of a vehicle body.例文帳に追加

車体の前面衝突の際の衝撃を十分かつ確実に吸収することができる車体前部構造を提供する。 - 特許庁

例文

Thus, the impact in the frontal collision is sufficiently and securely absorbed by the crush boxes 3, 3.例文帳に追加

こうして前面衝突の際の衝撃がクラッシュボックス3,3によって十分かつ確実に吸収される。 - 特許庁

例文

To provide a frontal structure of a vehicle body capable of protecting a radiator from being damaged due to an impact load.例文帳に追加

衝突荷重によるラジエータの損傷を抑制することが可能な車体の前部構造を提供すること。 - 特許庁

To provide a safety device for protecting a driver by controlling the rise of a pedal mechanism in case of a frontal impact on a motor vehicle.例文帳に追加

自動車の前面衝突時にペダル機構の上昇を制限することによってドライバーを保護する安全装置を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicle front body structure capable of efficiently dispersing and absorbing impact at the time of a frontal collision by simple constitution, while maintaining a design effect.例文帳に追加

意匠的効果を維持しつつ、簡単な構成で前突時の衝撃を効率的に分散、吸収可能な車体前部構造を提供する。 - 特許庁

To provide a car body structure of a vehicle with a frame considering a frontal impact against a pole.例文帳に追加

ポールに対する前面衝突を考慮したフレーム付き車両の車体構造を提供することを目的とする。 - 特許庁

To efficiently absorb the impact energy of a frontal collision in a differential gear of a vehicle.例文帳に追加

車両のデファレンシャル装置において、正面衝突が起こった際の衝突エネルギを効率的に吸収する。 - 特許庁

In the event of a frontal impact on a vehicle, a clutch pedal or brake pedal (2) is configured to swing toward a bottom wall in a footrest recess.例文帳に追加

車両の前面衝突時、クラッチペダルまたはブレーキペダル(2)は、足を置く窪みで底壁に向かって揺動する。 - 特許庁

To lower an impact load acting on an occupant by starting the bending deformation of a sub frame in the middle of a frontal impact of an automobile and decreasing a car body deceleration as aimed.例文帳に追加

自動車の前面衝突の途中にサブフレームの屈曲変形を開始させるようにして、狙い通りに車体減速度を降下させることにより、乗員に作用する衝撃荷重を低減する。 - 特許庁

To provide a vehicle front part structure capable of ensuring impact absorption performance at a vehicle front part in vehicle frontal impact and reducing a vehicle weight.例文帳に追加

車両前面衝突時の車両前部における衝撃吸収性能を確保でき、且つ、車両重量を軽量化できる車両前部構造を提供する。 - 特許庁

To provide a pillar structure having a sufficient reinforcing function against a bending moment given from frontal or upper part of a vehicle body and equipped with a sufficient impact absorbing ability against an interior impact without installing a pad or the like.例文帳に追加

車体前方,車体上方側からの曲げモーメントに対し十分な補強機能を有し、パッド等設けることなく室内衝撃に対し十分な衝撃吸収能力を備える。 - 特許庁

To greatly reduce a deformation load of a front side frame and reduce vehicle body deceleration so as to achieve an aim during frontal impact of an automobile to reduce a shock load acting on an occupant.例文帳に追加

自動車の前面衝突の途中に、フロントサイドフレームの変形荷重を大幅に減少させて、狙い通りに車体減速度を降下させることにより、乗員に作用する衝撃荷重を低減する。 - 特許庁

To provide a front part structure of an automobile capable of effectively mitigating the impact force given to an object jumped up by a frontal collision of the automobile based on the collision when the object is collided with an automobile body from an upper side.例文帳に追加

自動車が前突することにより跳ね上げられた物体が、車体にその上方から衝突したとき、この衝突に基づき物体に与えられる衝撃力を、より効果的に緩和させるようにする。 - 特許庁

To provide vehicle body structure capable of effectively absorbing load at the time of a frontal and side impact without increasing a manufacturing cost and weight.例文帳に追加

製造コスト及び重量を増大させることなく、前面及び側面衝突時の荷重を有効に吸収することが出来る車体構造を提供する。 - 特許庁

The safety seat may include energy absorbing member disposed within the cavity wherein the energy absorbing member is configured to be deformed as the seat bottom advances into the cavity during frontal impact.例文帳に追加

安全シートは、キャビティ内に配置されたエネルギー吸収部材を含み、エネルギー吸収部材は、正面からの衝撃の間にシート底部がキャビティへと前進するときに、変形するように形成されている。 - 特許庁

To provide a mounting means of a towing hook capable of efficiently absorbing an impact load at the time of frontal collision of a vehicle and reducing the number of bolts and a mounting part structure of the towing hook.例文帳に追加

車両の前面衝突時において、衝突荷重を効率的に吸収することができ、ボルト本数を削減することができる牽引フックの取付手段及び牽引フックの取付部構造を提供する。 - 特許庁

To provide a front part structure of a vehicle body capable of sufficiently and surely transmitting an impact load to vehicular frame members arranged at the front part of a vehicle when a frontal collision occurs to the vehicle.例文帳に追加

車両前方衝突時に、車両前部に配設された車両骨格部材への衝突荷重の伝達を確実且つ十分に行うことができる車体前部構造を提供する。 - 特許庁

To effectively restrain an occupant by a seat belt device even if a frontal impact and the like occurs in a vehicle, for example, in a state that a seat body faces outside or inside the vehicle.例文帳に追加

シート本体が車両外側又は車両内側に向いている状態で、例えば車両に前面衝突等が生じた場合でも、シートベルト装置によって乗員を効果的に拘束する。 - 特許庁

When a strong tension works on the seat belt apparatus in the event of abrupt stop or a frontal collision, the inner cylindrical structure 201 and outer cylindrical structure 202 of an impact absorbing device 122 make relative movement in such a way as separated from each other.例文帳に追加

急停車や前突時にシートベルト装置に強い張力が働くと、衝撃吸収装置122の内側筒状構造体201と外側筒状構造体202とが互いに離れるように相対移動する。 - 特許庁

To provide a vehicle body structure capable of securing a crash stroke at an offset frontal impact accident, and improving collision safety performance for occupants.例文帳に追加

オフセット前面衝突時のクラッシュストロークを確保でき、乗員に対する衝突安全性能を向上できる車体構造の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a knee bolster for a vehicle capable of simultaneously relaxing shock to an occupant's knee and pressure of a shin due to feet panel deformation in case of a frontal impact.例文帳に追加

前面衝突時における乗員膝部への衝撃と、足元パネル変形による臑部の圧迫とを同時に緩和できるニーボルスタの提供を図る。 - 特許庁

To provide a vehicle front body structure capable of heightening the impact energy absorbing effect by dispersing the collision load given from the vehicle front body at the time of frontal collision effectively to the component members of the front body structure.例文帳に追加

前面衝突時における車体前部からの衝突荷重を車体前部骨格を成す各構成部材に効果的に分散させて、衝突エネルギーの吸収効果を高められる車体前部構造の提供を図る。 - 特許庁

To provide a vehicle body side part structure of an automobile constituted to suitably receive a backward impact load added to front wheels upon frontal collision and suppress the deformation of a vehicle cabin.例文帳に追加

前面衝突時に前輪に加わる後方への衝撃荷重を好適に受け止めて車室の変形を抑制することができるように構成された自動車の車体側部の構造を提供する。 - 特許庁

To further improve an occupant crash protection performance by properly controlling an air bag apparatus and an air belt apparatus according to a distance between the air bag apparatus and an occupant at a frontal impact accident of a vehicle.例文帳に追加

車両の前面衝突時にエアバッグ装置と乗員との距離に応じて該エアバッグ装置及びエアベルト装置を適切に制御して、乗員保護性能を更に高めることを目的とする。 - 特許庁

To more surely protect an occupant from pressure contact, when a plastically deformed car room floor tends to make pressure contact with the occupant by frontal impact of an automobile.例文帳に追加

自動車の「前突」により、塑性変形した車室フロアが乗員に圧接しようとするとき、この圧接に対し乗員をより確実に保護できるようにする。 - 特許庁

An impact absorbing member 16 for absorbing impact by deforming when deformed and pushed rearward by the steering gear box at the frontal collision of a vehicle is arranged at the front wall part 126 of the tilted rear parts 122 which face the steering gear box 38.例文帳に追加

ステアリングギヤボックス38へ向いている傾斜後部122の前壁部126に、車両前面衝突によってステアリングギヤボックスが後方へ変位して押すと、変形して衝撃を吸収する衝撃吸収部材16を配置している。 - 特許庁

To completely collapse a crushable zone which a front frame has and to more efficiently actuate an impact absorbing function by dropping an engine at a position to avoid interference with an impact body by separating a mount in frontal collision and disconnecting a vehicle body and the engine from each other.例文帳に追加

前突時においてマウントを分離させ、車体とエンジンとの結合を解除し、エンジンを被衝撃体との干渉を避ける位置へ脱落させることによって、フロントフレームの持つクラッシャブルゾーンを完全に圧壊させ、衝撃吸収機能をより効率的に作用させる。 - 特許庁

In December 2000 and June 2001, within a period of only six months, the Keifuku Electric Railroad suffered two frontal impact accidents of trains on the Echizen Main Line in Fukui Prefecture (refer to the section concerning train crashes on the Echizen Main Line of the Keifuku Electric Railroad) and was therefore ordered by the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism to hold up the train operation on the lines in the Fukui area. 例文帳に追加

2000年12月と2001年6月、福井の越前本線で僅か半年間に2度の電車同士の正面列車衝突事故(京福電気鉄道越前本線列車衝突事故を参照)を起こし、国土交通省から福井地区各線の列車運行停止を命ぜられた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., suffered a train frontal impact accident in the past on the Kurama Line in January 1964; and in August 1964, only seven months after the accident, it suffered another train crash in which a passenger train hit a freight train near Hossaka on the Echizen Main Line. 例文帳に追加

なお、京福においては、過去にも1964年1月には当時の鞍馬線で正面衝突炎上事故を起こし、わずかその7ヶ月後の同年8月には、越前本線発坂付近で下り旅客列車が貨物列車に追突する事故を起こしている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The base and the seat together define a cavity that is disposed therebetween and the seat bottom is configured to rotate about the axis that connects the seat to the base during a frontal impact such that the seat bottom advances into the cavity.例文帳に追加

ベースとシートはともに、それらの間に配置されたキャビティを画成し、シート底部は、キャビティへシート底部を前進させるような正面からの衝撃の間に、シートをベースに接続する軸まわりに回転するように形成されている。 - 特許庁

Based on the first peak value Gmax of the moving average value Gave of the locus with respect to an axis, a threshold value Gupper as a boundary between a frontal impact and soft crash is set up, and a threshold value Glower as a boundary between a rough terrain running and soft crash is set up.例文帳に追加

この軌跡の移動平均値Gaveの軸に対する第1極大値Gmaxに基づいて正突とソフトクラッシュとの境界としての閾値Gupperを設定すると共に悪路走行とソフトクラッシュとの境界としての閾値Glowerを設定する。 - 特許庁

To provide a vehicle front part structure devised so that a car body front part 3 can sufficiently absorb an impact load by devising a longitudinal frame part 6 easy to buckle and deform upon frontal collision without lowering rigidity of the longitudinal frame part 6 extending in the longitudinal direction of a sub frame member 5.例文帳に追加

サブフレーム部材5の前後方向に延在する縦フレーム部6の剛性を低下させることなく、前突時には縦フレーム部6が座屈変形し易くなるようにして、車体前部3が衝撃荷重を十分吸収できるようにした車両前部構造を提供すること。 - 特許庁

To accomplish effective buffering by sufficiently plastic-deforming a side frame at a front side portion of a body of an automobile in a frontal impact, certainly prevent a deformation of a cabin and accomplish the event with a simple constitution.例文帳に追加

前突時に、自動車の車体前側部のサイドフレームが十分に塑性変形して、効果的な緩衝が達成されるようにすると共に、車室の変形がより確実に防止されるようにし、かつ、これが簡単な構成で達成されるようにする。 - 特許庁

To provide a car body structure capable of efficiently dispersing impact force to a side part skeletal member from a front side member at the time of frontal collision of a vehicle by constituting a closed cross-section of a favorable cross-section shape by arranging a reinforcing member at a proper position against a dash panel.例文帳に追加

ダッシュパネルに対して適切な位置に補強部材を配置して、良好な断面形状の閉断面を構成し、もって、車両の前突時等にフロントサイドメンバから側部骨格部材に衝撃力を効率的に分散できる車体構造を提供する。 - 特許庁

To sufficiently alleviate the impact that the head of a passenger in an automobile sustains from an instrument panel body 1 thereof at the time of the automobile's frontal crash, in an arrangement wherein a space portion is formed between the instrument panel body 1 and a lower duct 33, and an air-conditioning air passage 23 for center console is demarcated in the space portion.例文帳に追加

インストルメントパネル本体1とロアダクト33との間に空間部を形成し、該空間部にセンタ用空調エア通路23を区画するものにおいて、自動車の前面衝突の際に、乗員の頭部がインストルメントパネル本体1から受ける衝撃を十分に緩和する。 - 特許庁

To facilitate total parts management for various types of vehicles having vehicle front body structures formed from components of different types and masses by common use thereof between car models and effectively relieve an impact force given to the vehicle front body upon frontal collision of the vehicle to which the components are applied.例文帳に追加

車体前部構造の構成部品を型や質量が相違する各種車両間で共用できるようにして、これら各種車両についての全体的な部品管理が容易にできるようにし、かつ、構成部品を適用した車両の前突時に、車体前部に与えられる衝撃力を効果的に緩和できるようにする。 - 特許庁

When a radiator 23 retreats in a frontal impact of the vehicle, a motor 27 for a radiator fan interferes with the first silencer 13 at first and the first silencer 13 having a hard structure for improvement of noise and vibration characteristics enters the gap 11 without being crushed with moving the second silencer 15 downward to secure the body crush space.例文帳に追加

車両の前面衝突時に、ラジエータ23が後退すると、ラジエータファン用モータ27が第1消音器13に最初に干渉し、音振特性向上のため硬い構造とした第1消音器13が潰れることなく第2消音器15を下方に移動させつつ、空隙11に入り込み、車体の潰れスペースを確保する。 - 特許庁

例文

In addition, the safing signal is output by performing determination for safing by using the output of the semi-conductor collision sensor built in the airbag ECU, and a redundancy system to a frontal collision sensor 16 exclusive for a hybrid vehicle, a side impact detection sensor 18 and a rear-end collision detection sensor 20 can be constituted by outputting the safing signal by the determination for safing.例文帳に追加

さらに、エアバッグECUに内蔵される半導体衝突センサの出力を用いて、これに対してセーフィング用の判定を行なうことによりセーフィング信号を出力し、ハイブリッド車専用の前方衝突検知センサ16、側方衝突検知センサ18および後方衝突検知センサ20に対する冗長系を構成することができる。 - 特許庁

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