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rear impact collisionの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 116



例文

REAR-END COLLISION IMPACT ABSORPTION UNIT AND VEHICULAR SEAT例文帳に追加

後突衝撃吸収ユニット及び車両用シート - 特許庁

IMPACT ENERGY REDUCING DEVICE IN REAR-END COLLISION OF VEHICLE例文帳に追加

車両の後突時衝撃エネルギー低減装置 - 特許庁

The impact at the rear-end collision is absorbed owing to the bending deformation.例文帳に追加

その曲げ変形により、後突時の衝撃が吸収される。 - 特許庁

To reduce impact received by a collision body at a rear part of a hood by secondary collision when the collision body collides to the rear part of the hood.例文帳に追加

衝突体がフードの後部に衝突した際に、フード後部での2次衝突によって衝突体が受ける衝撃を低減する。 - 特許庁

例文

To provide an impact energy reducing device at the time of rear-end collision of a vehicle capable of precluding a contacting interference with any obstacle lying ahead at the time of rear-end collision and also reducing the impact energy due to rear-end collision while the risk of making rear-end collision in the brake stopped condition is avoided.例文帳に追加

ブレーキ停止状態で後突の回避を可能としながら、後突時、前方障害物との接触干渉の防止と、後突による衝撃エネルギーの低減と、を併せて達成することができる車両の後突時衝撃エネルギー低減装置を提供すること。 - 特許庁


例文

To surely protect an occupant from impact during a rear collision of a vehicle by simplifying a structure.例文帳に追加

構造簡単にして、車両の後突時の衝撃に対する乗員の保護を確実にすることである。 - 特許庁

Consequently, impact at the time of collision of the rear following vehicle 300 can be mitigated.例文帳に追加

これにより、後方追従車両300が衝突するときの衝撃を小さくできる。 - 特許庁

To provide a framework structure for a vehicular seat capable of effectively absorbing the impact in a rear-end collision.例文帳に追加

後突時の衝撃を効果的に吸収可能な車両用シートの骨組み構造体を提供する。 - 特許庁

REAR-END COLLISION IMPACT ABSORPTION UNIT, RECLINING DEVICE, AND SKELETON STRUCTURE FOR VEHICULAR SEAT例文帳に追加

後突衝撃吸収ユニット、リクライニング装置及び車両用シートの骨組み構造体 - 特許庁

例文

To increase impact energy absorbing quantity of a seat back frame in rear-end collision.例文帳に追加

後面衝突時におけるシートバックフレームの衝突エネルギー吸収量の増大を図る。 - 特許庁

例文

To provide a rear frame structure of a vehicle capable of effectively dispersing and absorbing an impact load at low speed collision and offset collision.例文帳に追加

低速衝突時及びオフセット衝突時の衝撃荷重を効果的に分散、吸収することが可能な車両のリヤフレーム構造を提供する。 - 特許庁

To provide a collision-time impact reducing device and its collision time impact reducing device for surely securing the safety of crews, when a rear-end collision from the back by another vehicle occurs.例文帳に追加

他車両による後方からの追突時に確実に乗員の安全を確保できる衝突時衝撃軽減装置及びその衝突時衝撃軽減装置を備えた車両を提供すること。 - 特許庁

To provide a rear-end collision impact absorption unit capable of stabilizing a rear-end collision impact energy absorption performance as compared with a conventional unit, and also to provide a vehicular seat.例文帳に追加

後突衝撃エネルギーの吸収性能を従来よりも安定させることができる後突衝撃吸収ユニット及び車両用シートを提供する。 - 特許庁

The fuel tank 3 arranged on a rear frame 6 is protected by absorbing impact of the rear-end collision by another vehicle by the shock absorption section 16.例文帳に追加

衝撃吸収部16で他車両の追突による衝撃を吸収することによって、リアフレーム6に設けられた燃料タンク3を保護する。 - 特許庁

To provide a rear car body structure of an automobile capable of increasing absorption quantity of impact energy at the time of a rear collision of a vehicle and positively protecting a fuel tank and the like at the time of the rear collision of the vehicle.例文帳に追加

車両の後突時における衝突のエネルギの吸収量を向上させることができ、且つ、車両の後突時に燃料タンク等を確実に保護することのできる自動車の後部車体構造を提供する。 - 特許庁

Further, the braking control part 5 release the braking of the wheel when it is determined from the rear-end collision load signal that the rear-end collision load is out of the range capable of being absorbed by the impact absorption structure of the rear part of the vehicle.例文帳に追加

しかも、制動制御部5は、追突荷重が前記車両の後部の衝撃吸収構造により吸収可能な範囲外であると追突荷重信号から判断したとき、車輪のブレーキを解除するようになっている。 - 特許庁

To provide a body guiding device capable of guiding an occupant's posture to a posture capable of reflexively corresponding to rear end collision impact upon the rear end collision of a vehicle.例文帳に追加

車両が後突する際、乗員の体勢を、反射的に後突衝撃に対応できる体勢へと誘導することができる身体誘導装置を提供する。 - 特許庁

The rear-end collision impact absorption unit 5 includes a plate 20 in a seat cushion side and a plate 30 in a seat back side connected each other so as to relatively rotate at rear-end collision.例文帳に追加

後突衝撃吸収ユニット5は、後突時において相対回動可能に連結されたシートクッション側プレート20及びシートバック側プレート30を備える。 - 特許庁

To reduce a secondary collision impact near the rear end of an engine room while keeping traveling performance in a vehicle in which a protection area from a secondary collision is set near the rear end of the engine room.例文帳に追加

二次衝突時の保護領域がエンジンルーム後端近傍に設定される車両において、走行性能を維持しつつエンジンルーム後端近傍における二次衝突の衝撃を低減する。 - 特許庁

To obtain a vehicle rear structure capable of restraining impact from transmitting to a rear seat at the time of the rear collision of a vehicle wherein the position of a load input is higher than a rear side member.例文帳に追加

リアサイドメンバよりも高い位置に荷重入力位置がある車両の後面衝突時にリアシートに衝撃が伝わるのを抑制することができる車両後部構造を得る。 - 特許庁

To provide a side airbag device capable of performing adequate impact suppression to an occupant seated in a rear seat in side collision.例文帳に追加

側面衝突の際、後席に着座した乗員に対してより適切な衝撃抑制を行うことができるサイドエアバッグ装置を提供する。 - 特許庁

To exactly damp an impact load at front surface collision by efficiently dispersing it to a rear side of a vehicle body.例文帳に追加

前面衝突時の衝撃荷重を効率よく車体後方へ分散させて確実に減衰させることができるようにする。 - 特許庁

When the impact beam 22 is pushed inside in the vehicle width direction in the side collision, the two projection parts 24 respectively engage with the pair of front-rear claw parts 28.例文帳に追加

側突時にインパクトビーム22が車両幅方向内側に押されると、2つの突起部24が前後一対の爪部28とそれぞれ係合する。 - 特許庁

As a result, fitting of the mounting part 2 and the support part 3 is easily disengaged by the impact from the front side of the automobile at the rear-end collision.例文帳に追加

この結果、追突時における自動車前方側からの衝撃に対して、取付部2と支持部3との嵌め合わせが容易に外れる。 - 特許庁

To provide a vehicle seat capable of absorbing the impact of a rear collision without sacrificing space under occupants' feet.例文帳に追加

乗員の足下のスペースを犠牲にすることなく、後面衝突時の衝撃を吸収し得る車両用シートを提供する。 - 特許庁

Therefore, the own vehicle can absorb rear-end collision with the minimum impact force irrespective of the model of the following vehicle.例文帳に追加

従って、自車両は、後方車両の車種に左右されることなく、最小の衝撃力で追突を吸収することができる。 - 特許庁

A frame body 25 extended to the left and right of the lower frame 24 can be curved and deformed in a rear direction by an impact load at the time of the back collision.例文帳に追加

ロアフレーム24の左右に延びるフレーム本体25は、後突時の衝撃荷重により後方向へ湾曲変形可能になっている。 - 特許庁

To provide a vehicle body rear part structure for an electric vehicle capable of suppressing concentration of an impact load on side members and preventing deformation of the side members when the impact load caused by rear end collision is input.例文帳に追加

後突による衝撃荷重入力時、サイドメンバに衝撃荷重が集中することを抑制し、サイドメンバの変形を防止できる電動車両の車体後部構造を提供すること。 - 特許庁

To provide an impact absorbing frame with simple structure for ensuring sufficient impact absorbing energy at the time of vehicle collision, and easing an impact load immediately after the collision, wherein plastic buckling deformation smoothly occurs toward a rear part from a front part.例文帳に追加

車両の衝突時において、十分な衝撃吸収エネルギを確保すると同時に、衝突直後の衝撃荷重を緩和し、また塑性座屈変形が前方から後方へ向かって滑らかに発生する、簡素な構成の衝撃吸収フレームを提供する。 - 特許庁

During a rear-end collision, as the base frame 4 is raised, the impact transmitting pin 50 is upwardly moved while bending and deforming the plate-like opposing parts 77, 78 so as to increase the width of the guide groove 76, and the impact during the rear-end collision is absorbed or mitigated.例文帳に追加

後突時、ベースフレーム4の持ち上がりに伴って、衝撃伝達ピン50が案内溝76の幅を拡大するように板状対向部77,78を曲げ変形させながら上動することで、後突時の衝撃が吸収又は緩和される。 - 特許庁

A locker rear outer upper reinforcement 32 having a thickness thicker than that is disposed at an upper part of the rear end side, and contributes to securement of rigidity when the rear end part of an impact beam abuts in the side collision.例文帳に追加

その後端側上方には、これよりも板厚が厚いロッカリヤアウタアッパリインフォース32が配設されており、側面衝突時にインパクトビームの後端部が当接した際の剛性確保に寄与している。 - 特許庁

To prevent a folding of rear frames at the time of a rear-end collision and to absorb an impact by stably buckling gussets or the rear frames regardless of a height of a collided object.例文帳に追加

後面衝突時にリヤフレームの折れ曲がりを防止し、ガセットやリヤフレームを衝突物の高さに係わらず安定的に座屈させて衝撃吸収を図ることを可能にする。 - 特許庁

To make an impact load in rear face collision input substantially straightly to a side frame, in a rear bumper for a vehicle having a layout where the rear bumper attached to the side frame is offset downwards with respect to the side frame.例文帳に追加

サイドフレームに対しそれに取付けられるリヤバンパが下方にオフセットしたレイアウトとなる車両のリヤバンパにおいて、後面衝突時の衝撃荷重がほぼストレートにサイドフレームに入力されるようにする。 - 特許庁

To provide a rear structure of a vehicle body capable of sufficiently absorbing an impact energy by preventing a rear side member from bending inward due to an input load from the rear section of a vehicle, even in the case of an offset collision.例文帳に追加

オフセット衝突時でも車両後部からの入力荷重でリヤサイドメンバが内側に倒れることがなく、且つその衝撃エネルギーを充分に吸収することのできる自動車車体の後部構造を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicular seat capable of effectively reducing impact applied to an occupant in a rear collision independently of a headrest, by increasing a sinking-in (moving) distance of the seated whole body including a waist part, to the rear side of a vehicle in the rear collision, with a simple constitution.例文帳に追加

簡単な構成で、後面衝突時に乗物の後方側へ、腰部を含めて着座している身体の全体の沈み込み(移動)量を大きくすることができ、ヘッドレストと独立して後面衝突時に乗員に加わる衝撃を効果的に軽減することのできる乗物用シートを提供する。 - 特許庁

Thereby, when the rear side collision occurs, by the force that the occupant is pushed by the seat back by the rear side collision, the seat back is fallen to a vehicle body side (vehicle rear side) by a link mechanism, however, at this time, impact is absorbed by generation of the reverse torque of the seat actuator.例文帳に追加

これによって、後方衝突した際には、後方衝突によって乗員をシートバックが押す力によってシートバックがリンク機構により車体側(車両後方側)へ倒れるが、この際にシートアクチュエータの逆転トルクの発生によって衝撃が吸収される。 - 特許庁

To provide a braking control device in vehicle rear-end collision capable of reducing damage to an occupant even when rear-end collision load is excessively large to a degree that it cannot be absorbed by deformation of an impact absorption structure of a rear part of the vehicle when the vehicle is stopped or in speed-reduction immediately before stopping.例文帳に追加

車両が停車しているときや減速且つ停車直前のときに、追突荷重が車両後部の衝撃吸収構造の変形により吸収できない程過大な場合でも、乗員にダメージを軽減できる車両後部追突時制動制御装置を提供すること。 - 特許庁

The internal collision detecting sensor 2 transmits a collision impact force imparted from a colliding body colliding with the front surface to the rear while spreading or attenuating it.例文帳に追加

内側衝突検知センサ2は、その前面に衝突する衝突体から与えられた衝突衝撃力を後方へ分散または減衰させつつ伝達する。 - 特許庁

To provide an armrest structure installed on a door trim or a rear corner trim, causing small flexural deformation in the initial stage of collision, and capable of securing ideal side collision absorption performance by lowering a peak value of reactive force to continuous impact.例文帳に追加

ドアトリム、リヤコーナートリム等に設けられるアームレスト構造であって、側突初期時における撓み変形が少なく、かつ継続する衝撃に対して反力ピーク値を下げることで、理想的な側突吸収性能を確保する。 - 特許庁

To provide a side part body structure of an automobile capable of certainly transmitting impact force in head-on collision to the rear of the body while avoiding an influence to a car room in side collision.例文帳に追加

側面衝突時の車室への影響を回避しつつ、前面衝突時の衝撃力を確実に車体後方に伝達できる自動車の側部車体構造を提供する。 - 特許庁

To provide a reinforcing structure for a vehicle body capable of preventing front and back edge portions of a rear pillar from partly significantly deformed when an impact force is transmitted from a rear door side to the rear pillar upon the vehicle front collision, and attaining ease of opening a rear door and a back door adjacent to the respective front and back edge portions of the rear pillar.例文帳に追加

自動車の前突時に、リヤドア側からリヤピラーに衝撃力が伝達された場合に、リヤピラーの前、後縁部が部分的に大きく変形する、ということを防止して、前突後にも、リヤピラーの前、後縁部に隣接するリヤドアやバックドアにつき、容易な開動作が得られるようにする。 - 特許庁

Thus, the bolts 19F and 19R rupture the plates 8F and 8R by virtue of rearward impact load imposed on the seat during a rear collision to absorb the impact.例文帳に追加

これにより、後面衝突時にシートに作用する後方への衝撃荷重によりボルト19F,19Rがプレート8F,8Rを破断し、衝撃が吸収される。 - 特許庁

To provide the structure of a door of an automobile which can transmit input at head-on collision to a rear part of a car body efficiently without increasing door weight or the number of parts and without impairing the function of an impact beam against a side impact.例文帳に追加

ドア重量及び部品点数を増やすことなく、かつ側面衝突に対するインパクトビームの機能を損なうことなく、前面衝突時の入力を車体後部に効率良く伝達できる自動車のドア構造を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicle body structure of a rear-drive type or a four-wheel-drive type vehicle capable of reasonably transmitting a collision impact from a right (left) cross member to a left (right) cross member when a side impact or the like occurs.例文帳に追加

後輪駆動型式や四輪駆動型式の車両の車体構造において、例えば側面衝突が発生した場合、衝突の衝撃が右(左)のクロスメンバーから左(右)のクロスメンバーに無理なく伝達されるように構成する。 - 特許庁

To provide a side body structure for compact car capable of improving the overall collision performance and durability of a vehicle by preventing the collection of an impact force to a rear side member and the breakage thereof in the occurrence of a front collision and offset collision accident during traveling.例文帳に追加

走行中の正面衝突及びオフセット衝突事故の発生時に、リアサイドメンバへの衝撃力の集中及びその破損を防止し、車両の全体的な衝突性能及び耐久力を向上するようにした小型自動車の側面車体構造を提供する。 - 特許庁

To provide an attachment structure that inhibits deformation of a side frame caused by an impact of a rear collision even when the rear collision occurs to a vehicular seat in a case where the side frame is attached to an upper rail with a clearance formed at a part between the upper rail and the side frame.例文帳に追加

アッパーレールとサイドフレームとの間の一部に隙間を形成した状態でアッパーレールにサイドフレームを組み付けているとき、車両用シートに後突が発生した場合でも、その後突の衝撃によってサイドフレームが変形することを防止する組み付け構造を提供することである。 - 特許庁

To sufficiently absorb an impact applied to a passenger head part at the time of a rear-end collision or the like even in the case that a space on the rear side of a headrest is small.例文帳に追加

ヘッドレストの後側のスペースが小さい場合であっても追突時等に乗員頭部に加えられる衝撃を十分に吸収することができるようにする。 - 特許庁

To provide a side airbag device for a rear seat capable of performing adequate impact suppression to an occupant seated in the rear seat having a reclining mechanism in side collision.例文帳に追加

側面衝突の際、リクライニング機構付きの後席に着座した乗員に対してより適切な衝撃抑制を行うことができる後席用サイドエアバッグ装置を提供する。 - 特許庁

To prevent unintentional cancellation of a 'locked condition' of a rear door with respect to a vehicle body when an impact is applied to the rear door from behind in the event of collision of the automobile from behind.例文帳に追加

自動車の後突時など、バックドアにその後方から衝撃力を与えられた場合において、車体に対するバックドアの「ロック状態」が不意に解除されないようにする。 - 特許庁

例文

To provide a vehicular rear body structure capable of ensuring good vehicular strength and having excellent impact absorbing performance to rear end collision, in a pickup vehicle.例文帳に追加

ピックアップ車両において、良好な車両強度を確保でき、かつ、後突に対する優れた衝撃吸収性能を実現可能な車両の後部車体構造を提供すること。 - 特許庁

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