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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > z bufferの意味・解説 > z bufferに関連した英語例文

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z bufferの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 85



例文

This allows a Z-buffer 16 and a hierarchical Z-pyramid 8 to be filled with the appropriate Z-values for the primitives.例文帳に追加

これにより、Zバッファ16および階層Zピラミッド8に、プリミティブに対する適切なZ値を書き込むことができる。 - 特許庁

A reduction Z buffer updating part 150 updates a reduction Z buffer based on the occlusion volume.例文帳に追加

縮小Zバッファ更新部150は、内包ボリュームにもとづいて、縮小Zバッファを更新する。 - 特許庁

METHOD AND DEVICE FOR PLOTTING POLYGON FOR PROVIDING Z BUFFER例文帳に追加

Zバッファを実現する多角形描画法および装置 - 特許庁

DEVICE FOR EXECUTING COMPARISON TEST OF Z BUFFER DEPTH例文帳に追加

Zバッファ深度比較テスト実行装置 - 特許庁

例文

If a Z value larger than the Z value of the polygon is already registered in the Z-buffer, the polygon is not rendered in the frame buffer.例文帳に追加

当該ポリゴンのZ値よりも大きなZ値が既にZバッファに登録されていれば、当該ポリゴンをフレームバッファに描画しない。 - 特許庁


例文

in computer graphics, the process called {Z buffer algorithm} 例文帳に追加

コンピューターグラフィックスで,Zバッファアルゴリズムという図形処理の手順 - EDR日英対訳辞書

It is also possible to return the inverted Z value of the Z buffer to a value before inversion.例文帳に追加

反転されたZバッファのZ値を反転前の値に戻すようにしてもよい。 - 特許庁

It is possible to consider the Z buffer as a color information buffer and plot a polygon for the Z buffer inversion processing to the Z buffer by a translucent operation.例文帳に追加

Zバッファを色情報バッファと見なして、Zバッファに対してZバッファ反転処理用ポリゴンを半透明演算により描画するようにしてもよい。 - 特許庁

Plotting of the polygon is performed on a frame buffer and the Z buffer while generating the Z value by referring to this work.例文帳に追加

このワークを参照しながら、Z値を生成しつつ多角形の描画をフレームバッファとZバッファに対して行う。 - 特許庁

例文

To avoid formation of spots while using a Z-buffer in pixel units when combining Z-buffer method with the display of subpixels.例文帳に追加

Zバッファ法とサブピクセル表示とを組み合わせる際に、画素単位のZバッファを用いながら斑点の発生を抑制する。 - 特許庁

例文

The polygon is image-rendered in a frame buffer unless a Z value larger than a Z value of the polygon is registered in a Z-buffer, and only if the current α value is larger than the written threshold, the Z value of the polygon is written into the Z-buffer.例文帳に追加

ここで、当該ポリゴンのZ値よりも大きなZ値がZバッファに登録されてなければ、当該ポリゴンをフレームバッファに画像を描画するが、現α値が書込閾値より大きいときのみ、当該ポリゴンのZ値をZバッファに書き込む。 - 特許庁

A hole is bored in the object by using characteristics of a Z buffer method.例文帳に追加

Zバッファ法の特性を利用してオブジェクトに穴をあける。 - 特許庁

Clipping is executed at every data processing part 32 corresponding to each divided screen and, then, a Z-value corresponding to a pixel on the screen is compared with the Z-value stored in the Z-buffer through the use of the Z-buffer method.例文帳に追加

各分割スクリーンに対応したデータ処理部32ごとにクリッピングを行って、Zバッファ法により、スクリーン上のピクセルに対応したZ値とZバッファに記憶されているZ値との比較を行う。 - 特許庁

A culling deciding part 146 refers to the reduction Z buffer, and performs Z culling decision to the object based on the external occlusion volume.例文帳に追加

カリング判定部146は、縮小Zバッファを参照し、外包ボリュームにもとづいてオブジェクトに対してZカリング判定を行う。 - 特許庁

A Z axis direction buffer part 56 is held between the second flange 42 and a case 18 in the direction of Z axis.例文帳に追加

Z軸方向緩衝部56は、Z軸方向において第2フランジ42と筐体18の箇所との間に挟まれる。 - 特許庁

To provide a method for obtaining a Z value at high speed without using division when plotting a polygon while using a Z buffer.例文帳に追加

Zバッファを用いた多角形の描画の際に、Z値を除算を用いず高速に求める方法を提供する。 - 特許庁

A polygon L is drawn on a first depth plane having a depth z=1 in a depth buffer.例文帳に追加

多角形Lは、深度z=1の深度バッファを有する第1の深度平面上に描画される。 - 特許庁

In projecting to the plane of projection, hidden surface processing utilizing a Z buffer 143 is carried out.例文帳に追加

また、投影平面への投影に際してはZバッファ143を利用した隠面処理が実行される。 - 特許庁

REDUCTION Z BUFFER GENERATION METHOD, HIDDEN SURFACE REMOVAL METHOD AND OCCLUSION CULLING METHOD例文帳に追加

縮小Zバッファ生成方法、隠面消去方法、およびオクルージョンカリング方法 - 特許庁

A divided frequency circuit W is located at the following stage of an output buffer circuit part Z in the IC chip 8.例文帳に追加

そして、ICチップ8内にバッファ回路部Zの後段に分周回路部Wを配置した。 - 特許庁

The sub-model 3B is plotted in the frame buffer 15a in a state where write to the Z buffer 15b is prohibited.例文帳に追加

Zバッファ15bに対する書き込みを禁止した状態で副モデル3Bをフレームバッファ15aに描画する。 - 特許庁

FRAME BUFFER MEMORY SYSTEM FOR REDUCING PAGEOMISSING AT THE TIME OF EXPRESSING POLYGON BY USING COLOR AND Z- BUFFER例文帳に追加

カラ—及びzバッファを用いて表現するときのペ—ジ落ちを減少させるフレ—ムバッファメモリ—システム - 特許庁

A graphics pipe line performs z buffering and when an anti- aliasing rendering mode is selected, z value bit compression is performed to more efficiently use usable z buffer memory.例文帳に追加

グラフィックスパイプラインはZバッファリングを行い、アンチエイリアシングレンダリングモードが選択されたとき、利用可能なZバッファメモリをより効率的に利用するためにZ値ビット圧縮が行われる。 - 特許庁

Namely, the Z-value of a pixel corresponding to each apex of the flat object 3 is read from the Z-buffer, and Y coordinate of each apex is determined from the Z-value.例文帳に追加

つまり、平面状オブジェクト3の各頂点に対応するピクセルのZ値がZバッファより読み出され、このZ値から各頂点のY座標が決定される。 - 特許庁

At first, all the objects existing in the distant-range view region 132 are drawn (c), and after the values of Z in a predetermined range in a Z buffer are changed to those near the value of Z of the viewpoint 100, objects existing in the close-range view region 130 are drawn.例文帳に追加

まず、遠景領域132に存在する全てのオブジェクトについて描画し(c)、Zバッファにおける所与の範囲のZ値を視点に近い値に変更した後、近景領域130に存在するオブジェクトを描画する。 - 特許庁

The control signals CTL1-8b are outputted to buffers OB1-8, a singlar buffer is selected from the buffers B1-B8 and is set as a High-Z state, and the non-selected buffer is set as a non-High-Z state.例文帳に追加

制御信号CTL1〜8bをバッファOB1〜8に出力して、バッファOB1〜8のうち単数のバッファを選択してHigh−Zステートとし、選択していないバッファをnon−High−Zステートとする。 - 特許庁

The primitives are then subjected to a second, normal rendering, processing pass, but the filled Z-buffer 16 and Z-pyramid 8 from the first processing pass are used together with the Z-tests 7 and 10 performed in the second processing pass to determine which primitive should be processed for each sampling point in the second processing pass.例文帳に追加

次いで、これらのプリミティブは、第2の通常レンダリングの処理パスに通されるが、第1の処理パスからの書き込まれたZバッファ16およびZピラミッド8は、第2の処理パスで実行されるZテスト7、10とともに使用され、第2の処理パスにおけるそれぞれのサンプリング点についてどのプリミティブが処理されるべきかを決定する。 - 特許庁

To solve the problem in a conventional image generating device using Z buffer method that the speeding up of both calculating processing and buffer read/write is insufficient to attain an increase in speed of calculating processing and buffer read/write.例文帳に追加

Zバッファ法を用いた従来の画像生成装置では、計算処理、バッファリード/ライト双方の高速化が不充分であり、計算処理及びバッファリード/ライトの高速化が強く望まれている。 - 特許庁

A divided frequency circuit W is located at the previous stage of an output buffer circuit Z in the IC chip 8.例文帳に追加

そして、ICチップ8内に出力バッファ回路部Zの前段に分周回路部Wを配置した。 - 特許庁

To provide an image processing method capable of plotting a desired image on the periphery of a model by using a Z buffer.例文帳に追加

Zバッファを利用してモデルの周縁に所望の画像を描画することが可能な画像の処理方法を提供する。 - 特許庁

In this stage, a z-buffer is unnecessary, but just only a flag necessary for drawing may be stood for drawing the object.例文帳に追加

但し、オブジェクトを描画する代わりに、この段階では描画の必要上のフラグを立てる程度でよく、z−bufferを備える必要がない。 - 特許庁

To provide an image processing device preventing flickering due to a Z buffer error while suppressing increase of processing costs.例文帳に追加

処理コストの増大を抑えつつ、Zバッファの誤差によるちらつきを防止することができる画像処理装置を提供すること。 - 特許庁

Specifically, the antialiasing processing is executed on each pixel by scanning either or both of z-buffer information and normal vector information about each pixel, both obtained at the drawing, or by using normal vector information restored from the z-buffer information.例文帳に追加

具体的には、描画時に得られたzバッファの情報と各ピクセルにおける法線ベクトルの情報のどちらか、あるいはその両方の情報をスキャンすることにより、あるいはzバッファの情報から復元された法線ベクトルの情報を使ってアンチエイリアス処理を各ピクセルに施して行く。 - 特許庁

Stereo three-dimensional (3D) left and right views are created from the image depth map using a created stereo Z-buffer based 3D surface recover process and a disparity map which is a function of the geometry of binocular vision.例文帳に追加

立体三次元の(3D)左・右視界が作成されるステレオ、Zバッファに基づく3D表面回復プロセスおよび両眼視覚の幾何学形状の関数である差マップを使用して画像奥行きマップから作成される。 - 特許庁

The particle filter units 108 and 110 include z-buffers and calculate probabilities of the particle configurations by comparing the z-buffer projection images of the particle configurations with the skin color map 140 and the edge image 140.例文帳に追加

パーティクルフィルタユニット108及び110はzバッファを含み、パーティクル形状のzバッファ投影画像を肌色マップ140及びエッジ画像142と比較することによって、パーティクル形状の確率を計算する。 - 特許庁

An AlxGayInzN (0≤x≤1, 0≤y≤1, 0≤z≤1 and x+y+z=1) semiconductor layer 3 is grown by using an impurity added ZnO buffer layer 2 on a Si substrate 1.例文帳に追加

Si基板上1に不純物添加したZnOバッファ層2を用いてAlxGayInzN(0≦x≦1, 0≦y≦1, 0≦z≦1, x+y+z=1)系半導体層3を成長する。 - 特許庁

To improve the precision of a Z value stored in a Z buffer, and to prevent any unsuitable image from being generated since the front-to-back position relationship of an object is not accurately discriminated.例文帳に追加

Zバッファに格納されるZ値の精度を向上させることで、オブジェクトの前後の位置関係が正確に判定されないことによる不適切な画像生成を防止すること。 - 特許庁

To which of the closest view 64, a close view 62, focus depth 60, a distant view 58 or the most distant view 56 each pixel belongs is decided based on Z value held in a Z buffer.例文帳に追加

Zバッファに保持されているZ値に基づいて各ピクセルを最近景64、近景62、焦点深度60、遠景58又は最遠景56のいずれに属するかを判断する。 - 特許庁

First of all, all objects existing in the distant view 132 are plotted, and after a Z value in a given range in a Z buffer is changed to a value near the viewpoint, an object existing in the close area 130 is plotted.例文帳に追加

まず、遠景領域132に存在する全てのオブジェクトについて描画し(c)、Zバッファにおける所与の範囲のZ値を視点に近い値に変更した後、近景領域130に存在するオブジェクトを描画する。 - 特許庁

To provide a graphic data processor by a Z-buffer method with a high through-put through the use of a plurality of Z-buffers or frame buffers without a large capacity.例文帳に追加

あまり容量の大きくない複数のZバッファやフレームバッファを用いて、処理能力の高いZバッファ法での図形データ処理装置を提供する。 - 特許庁

The game device composes and draws transparent polygons composing a surface part 506A of the canopy model 506 in the frame buffer while removing hidden-surfaces by the sequential Z-buffer method.例文帳に追加

次いで、ゲーム装置は、キャノピーモデル506の表面部506Aを構成する透明ポリゴンを順次Zバッファ法により隠面消去しながら、フレームバッファに合成・描画する。 - 特許庁

The game device composes and draws transparent polygons constituting a rear face part 506B of a canopy model 506 in the frame buffer while removing hidden-surfaces by the sequential Z-buffer method.例文帳に追加

次いで、ゲーム装置は、キャノピーモデル506の裏面部506Bを構成する透明ポリゴンを順次Zバッファ法により隠面消去しながら、フレームバッファに合成・描画する。 - 特許庁

This game device draws opaque polygons constituting an aircraft body model 504 and a pilot model 508 in a frame buffer with sequentially eliminating hidden surfaces of the opaque polygons by a Z-buffer method.例文帳に追加

ゲーム装置は、航空機本体モデル504及び操縦者モデル508を構成する不透明ポリゴンを順次Zバッファ法により隠面消去しながらフレームバッファに描画する。 - 特許庁

Both the color buffer 414 and the Z buffer 416 have configurations of hierarchical data comprising a plurality of pixel planes corresponding to a plurality of resolutions of an image to be drawn.例文帳に追加

カラーバッファ414およびZバッファ416はいずれも、描画対象画像の複数の解像度に対応する複数の画素平面からなる階層データの構造とする。 - 特許庁

Then, by comparing the image stored in the first image storage buffer with the image stored in the second image storage buffer, a length z of a shadow from the image is acquired (S17).例文帳に追加

次いで、第1画像記憶バッファに記憶した画像と、第2画像記憶バッファに記憶した画像とを比較して、画像から影の長さzを求める(S17)。 - 特許庁

In this case, buffer part gradient w, y on the sub-profile 11b side of the cam is formed so as to be larger than buffer part gradient x, z on the main profile 11a side.例文帳に追加

ここでは、同カムのサブプロフィール11b側の緩衝部勾配w、yがメインプロフィール11a側の緩衝部勾配x、zよりも大きく形成される。 - 特許庁

The inside of a frame F in which a two-dimensional image is formed is divided into meshes M, a prescribed range E in which a desired object is to be drawn is determined in the frame F and the Z value of a Z buffer is cleared in each mesh Mc at every other dot (every other mesh) out of the meshes M in the prescribed range E.例文帳に追加

2次元画像が形成されるフレームF内をメッシュMに区切り、そのフレームF内で所望のオブジェクトを描画したい所定範囲Eを決定し、その所定範囲E内のメッシュMのうち、1ドット(1メッシュ)おきの各メッシュMcについてZバッファのZ値をクリアする。 - 特許庁

The plotting part clears the Z value of the Z buffer generated by plotting the model object in the Kth plotting sequence rank, and plots the model object in the Lth plotting sequence rank whose rank is higher than the Kth plotting sequence rank.例文帳に追加

描画部は第Kの描画順序ランクのモデルオブジェクトを描画することで生成されたZバッファのZ値をクリアした後に、第Kの描画順序ランクよりもランクが高い第Lの描画順序ランクのモデルオブジェクトを描画する。 - 特許庁

The arithmetic part 5 executes shadowing only to a coordinate area before a backward-facing shadow polygon behind a forward-facing shadow polygon in a view from a viewpoint on the basis of a comparison result between the found depth value of each the polygon and a Z value stored in the Z buffer memory 7, and updates the pixel memory 6.例文帳に追加

さらに、求めた各ポリゴンの奥行き値とZバッファメモリ7に格納されたZ値との比較結果に基づいて、視点から見て裏向き影ポリゴンよりも手前にあり且つ表向き影ポリゴンよりも後ろにある座標領域に対してのみ影付けを行い、ピクセルメモリ6を更新する。 - 特許庁

例文

An inside of a frame F for forming a two dimensional image is divided into meshes M, a predetermined range E for drawing a desired object is determined in the frame F, and a Z value of a Z buffer is cleared on each mesh Mc at every other dot (every other mesh) out of the meshes M in the predetermined range E.例文帳に追加

2次元画像が形成されるフレームF内をメッシュMに区切り、そのフレームF内で所望のオブジェクトを描画したい所定範囲Eを決定し、その所定範囲E内のメッシュMのうち、1ドット(1メッシュ)おきの各メッシュMcについてZバッファのZ値をクリアする。 - 特許庁

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