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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前輪駆動の意味・解説 > 前輪駆動に関連した英語例文

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前輪駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 651



例文

前輪駆動トランスアクスル・ユニット用のトルク・カップリング装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a torque coupling device for a front wheel drive trans-axle unit. - 特許庁

電動自転車は、フロントハブ3に前輪4を駆動するハブモーター1を設けている。例文帳に追加

This motor-driven bicycle is provided with the hub motor 1 for driving a front tire 4 in a front hub 3. - 特許庁

電動自転車1は、前輪18に組み合わせたハブユニット30でアシスト駆動力を得る。例文帳に追加

In an electric bicycle 1, an assist driving force is obtained by a hub unit 30 combined with a front wheel 18. - 特許庁

前輪駆動のシリーズハイブリッド電気自動車において、コンパクトなレイアウトを実現する。例文帳に追加

To achieve a compact layout in a front wheel drive, series hybrid electric vehicle. - 特許庁

例文

前記前輪3は、モータ43とバッテリ44とを有する駆動装置6が接続される。例文帳に追加

The front wheel 3 is connected to a driving device 6 having a motor 43 and a battery 44. - 特許庁


例文

左右輪差動機構は、前輪あるいは後輪のいずれかの左右の車輪に駆動力を分配する。例文帳に追加

The right and left wheel differential mechanism distributes driving force to right and left wheels of either of the front wheel or the rear wheel. - 特許庁

前輪(T1)、後輪(T2,T3)は油圧無段変速機(8)と油圧モータ(M)で駆動される。例文帳に追加

A front wheel (T1) and the rear wheels (T2, T3) are driven by a hydraulic continuously variable transmission (8) and a hydraulic motor (M). - 特許庁

前輪のスリップを適切に判定し、適切に四輪駆動走行を行うことである。例文帳に追加

To properly achieve four-wheel drive traveling by properly determining the slip of a front wheel. - 特許庁

従って、その前輪駆動力Ffrが過多となることに起因したスリップを抑制することができる。例文帳に追加

Consequently, the slip resulting from the front wheel driving force Ffr becoming excessive can be suppressed. - 特許庁

例文

ここで引き出し棒10を収納すれば床上の前輪駆動車椅子になる。例文帳に追加

Here, the drawable rods 10 are retracted, and thereby the front wheel driving wheelchair is placed on the floor face. - 特許庁

例文

操舵輪(前輪3)と駆動輪(後輪4)とによって自立する走行体5を備える。例文帳に追加

The small size transport vehicle is equipped with a traveling body 5 which is self-supported by steering wheels (front wheels 3) and driving wheels (rear wheels 4). - 特許庁

本発明の前輪駆動アシスト自転車は、前輪に電動駆動部を設けた時の前輪の慣性を小さくするために、後輪よりも前輪の径を小さくしており、ペダル7を踏むことによって得られる人力駆動力は、クランク8を回転させ、クランク8の回転と同時に前スプロケット17に駆動力が伝達される。例文帳に追加

In this front wheel drive assist bicycle, a diameter of the front wheel is reduced more than a rear wheel for reducing inertia of the front wheel when arranging a motor-driven driving part in the front wheel, and manual driving force obtained by stepping on a pedal 7 rotates a crank 8, and the driving force is transmitted to a front sprocket 17 simultaneously with rotation of the crank 8. - 特許庁

前輪駆動自動車のリアアクスル及びそれに使用するリアアクスル用車軸取付具例文帳に追加

REAR AXLE OF FRONT DRIVE VEHICLE AND AXLE MOUNTING TOOL FOR REAR AXLE USED FOR THE SAME - 特許庁

2つのステアリング用前輪及び少なくとも1つの駆動後輪を備えたローリング車両例文帳に追加

ROLLING VEHICLE PROVIDED WITH TWO FRONT STEERING WHEELS AND AT LEAST ONE REAR DRIVING WHEEL - 特許庁

これにより、前輪荷重の変動を助長する方向の駆動トルクとする。例文帳に追加

As a result, it is assumed the drive torque of the direction that promotes the fluctuation of the front wheel load. - 特許庁

前輪1は、駆動抵抗体3が板状体2の側面に着脱自在に装着されている。例文帳に追加

The front wheel 1 is detachably fitted to a side surface of the plate-like body 2. - 特許庁

前輪駆動輪13とし、後輪を操舵輪16として、操舵性を改良する。例文帳に追加

The front wheels function as drive wheels 13 and the rear wheels function as steering wheels 16 to improve the steering performance. - 特許庁

前後輪駆動式トラクタの前輪操舵系及び後輪操舵系の簡素化。例文帳に追加

To simplify a front wheel steering system and a rear wheel steering system of a front and rear wheel-drive tractor. - 特許庁

駆動装置12は、歩行面Fを動作させる第1駆動手段21と、前輪17を回転させる第2駆動手段22と、第2駆動手段22の駆動を制御する制御手段30とを備えている。例文帳に追加

The driving device 12 is furnished with a first driving means 21 to move the walking surface F, a second driving means 22 to rotate the front wheel 17 and a control means to control driving of the second driving means 22. - 特許庁

この場合、少なくとも前輪駆動系4を、エンジンEの駆動力により駆動される発電機51により発電した電力により駆動される一対の駆動モータ52p,52qを用いて構成することもできる。例文帳に追加

At least the front wheel driving systems 4 can be formed of a pair of driving motors 52p and 52q driven by power generated by a generator 51 driven by driving force of the engine E. - 特許庁

前輪駆動系および後輪駆動系の一方がエンジンにより駆動され他方が電気モータにより駆動される形式の前後輪駆動車両においてエネルギの消費を一層低減することがきる制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device capable of much more reducing the consumption of energy in a four wheel drive type vehicle wherein either one of a front wheel driving system or a rear wheel driving system is driven by an engine, and the other one is driven by an electric motor. - 特許庁

1台の電気モータ2の前後両方向に駆動軸21、22を設け、前方の駆動軸21を前輪駆動シャフト4に接続するとともに、後方の駆動軸22を後輪駆動シャフト5に接続した。例文帳に追加

An electric motor 2 is provided with drive axles 21 and 22 in its both front/rear sides, the front drive axle 21 is connected to a front-wheel drive shaft 4 and the rear drive axle 22 is connected to the rear-wheel drive shaft 5. - 特許庁

駆動力配分装置1は、エンジンからの駆動トルクをモードに応じた配分比で前輪および後輪に分配する。例文帳に追加

The drive force distribution device 1 distributes the drive torque from an engine to front wheels and rear wheels at the distribution ratio corresponding to the mode. - 特許庁

逆に、モータ/ジェネレータ21をエンジンと逆方向に回転させると、前輪駆動力が後輪駆動力よりも小さくなる。例文帳に追加

In contrast thereto, when the motor/generator 21 is rotated in the opposite direction to the engine, the front wheel drive force becomes smaller than the rear wheel drive force. - 特許庁

全輪駆動のためのパラレルシフト伝動装置および前輪駆動車両に横置きするためのパラレルシフト伝動装置例文帳に追加

PARALLEL SHIFT TRANSMISSION DEVICE FOR ALL WHEEL DRIVE AND PARALLEL SHIFT TRANSMISSION DEVICE HORIZONTALLY MOUNTED ON FRONT WHEEL DRIVE VEHICLE - 特許庁

エンジンの出力トルクが主駆動輪である前輪に伝達されると共に、モータのトルクが従駆動輪である後輪に伝達可能となっている。例文帳に追加

An output torque of an engine is transmitted to a front wheel, i.e., a main driving wheel and a torque of a motor can be transmitted to a rear wheel, i.e., a driven wheel. - 特許庁

後輪側電動機22は、前輪側の原動機では駆動力が不足する場合や、路面の摩擦係数が低い場合に駆動制御される。例文帳に追加

The rear wheel motor 22 is controlled, when driving force is lacking through drive by a front wheel prime mover, or the coefficient of friction of a load surface is low. - 特許庁

回転位置センサ62は、駆動輪(前輪)を駆動するフロントモータ60のロータの回転角度θ1を検出する。例文帳に追加

A rotation position sensor 62 detects a rotation angle θ1 of a rotor of a front motor 60 that drives a drive wheel (front wheel). - 特許庁

前輪2をエンジン3で駆動し、後輪5を界磁巻線を有する界磁巻線型電動機6で駆動する。例文帳に追加

Front wheels 2 are driven by an engine 3, and rear wheels 5 are driven by the field winding type electric motor 6 having a field winding. - 特許庁

2WDモード時はエンジンにより前輪駆動され、4WDモード時はモータによりさらに後輪が駆動される。例文帳に追加

In the 2WD mode, a front wheel is driven by an engine, and in the 4WD mode, a rear wheel is driven by a motor. - 特許庁

車体11は、後方に向かって動作可能となる歩行面Fと、駆動装置12によって回転駆動される前輪17とを備えている。例文帳に追加

The car body 11 is furnished with a walking surface F free to move backward and a front wheel 17 to be driven to rotate by the driving device 12. - 特許庁

前輪をエンジン,クラッチ,変速機の組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。例文帳に追加

The motor driving rear wheels is provided on a vehicle driving front wheels by a combination of an engine, a clutch and a transmission. - 特許庁

四輪駆動前輪増速駆動切換機構の簡易化と低コスト化を図ることを課題とする。例文帳に追加

To simplify a switching mechanism for conducting switching between four-wheel drive and front-wheel acceleration drive in a traveling vehicle such as a tractor, and to reduce cost. - 特許庁

前輪をマニュアルトランスミッションとエンジンとの組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。例文帳に追加

A motor to drive rear wheels is provided in a vehicle to drive front wheels through combination of a manual transmission with an engine. - 特許庁

前輪をエンジン,クラッチ,マニュアルトランスミッションの組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。例文帳に追加

This vehicle, driving front wheels with a combination of an engine, a clutch, and a manual transmission, is provided with a motor for driving rear wheels. - 特許庁

センターデフ3は、エンジン1からの動力を、前輪側の駆動系と後輪側の駆動系とに伝達する。例文帳に追加

A center differential gear 3 transmits motive power from an engine 1 to a driving system of the front wheel side and a driving system of the rear wheel side. - 特許庁

前輪出力軸には駆動力が直接的に伝達され、後輪出力軸には駆動力がトランスファクラッチを介して分配される。例文帳に追加

Driving force is directly transmitted to a front wheel output shaft, while the driving force is distributed to a rear wheel output shaft via the transfer clutch. - 特許庁

前輪をエンジン,クラッチ,マニュアルトランスミッションの組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。例文帳に追加

A motor for driving rear wheels is provided to a vehicle in which front wheels are driven by the combination of an engine, clutch, and manual transmission. - 特許庁

前輪をマニュアルトランスミッションとエンジンとの組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。例文帳に追加

A motor to drive rear wheels is provided in a vehicle in which front wheels are driven by the combination of a manual transmission with an engine. - 特許庁

駆動源の駆動力の一対の無段変速機構への伝達効率を向上させると共に前輪の回転差の精度を向上させる。例文帳に追加

To improve efficiency for transmitting a driving force of a driving source to a pair of continuously variable transmission mechanisms, and accuracy of a rotation difference of front wheels. - 特許庁

回転軸28はエンジン14と第1モータ16から駆動力を受け、フロントクラッチ38a、38bを介して前輪26aを駆動する。例文帳に追加

The rotary shaft 28 receives a driving force from an engine 14 and a first motor 16 and drives the front wheels 26a through the front clutches 38a and 38b. - 特許庁

前輪1・1を後輪2・2の周速と略同速に駆動する四輪駆動状態と、前輪1・1を後輪2・2の周速よりも増速して駆動する前輪増速速駆動状態に切換可能とした走行車両において、フロントアクスルケース13後部に四輪駆動状態と前輪増速駆動状態を切り変えるための切換クラッチ20・21を設け、該切換クラッチ20・21の切換操作手段22と前輪1・1の回動基部とをリンク機構を介して連動連結した。例文帳に追加

The selector clutches 20 and 21 for switching between the four wheel drive state and the front wheel speed increase drive state are installed at the rear of a front axle case 13, and select operation means 22 of the selector clutches 20 and 21 are interlockingly connected to the turning base parts of the front wheels 1 and 1 through link mechanisms. - 特許庁

前輪(4)の駆動速度を増速させる前輪増速機構(24)を備えたトラクタにおいて、機体の旋回動作に連動して前輪増速機構(24)の増速比を変更させる。例文帳に追加

A tractor comprising a front wheel speed increasing mechanism 24 for increasing the driving speed of front wheels 4 changes the speed increasing ratio of the front wheel speed increasing mechanism 24 in conjunction with a body turning operation. - 特許庁

前輪3または前輪3および後輪4をともに駆動する乗用型トラクタにおいて、機体下腹部10の前輪3と後輪4との間に耕耘作業機11を備える。例文帳に追加

In this sulky type tractor for driving front wheels 3 or the front wheels 3 and rear wheels 4, a tillage working machine 11 is installed between the front wheels 3 and the rear wheels 4 at a lower part 10 of the machine body. - 特許庁

旋回時に外側となる前輪11L(11R)の前輪回転数NLF(NRF)から前輪速度VLF(VRF)を求めるとともに、駆動輪12の後輪回転数NDから後輪速度VD を求める。例文帳に追加

Front wheel velocity VLF (VRF) is determined from the number of revolutions of front wheel NLF (NRF) of a front wheel 11L (11R), positioned outside during turning and rear wheel velocity VD, is determined from the number of revolutions of rear wheel ND of the drive wheels 12. - 特許庁

旋回時に外側となる前輪11L(11R)の前輪回転数NLF(NRF)から前輪速度VLF(VRF)を求めるとともに、駆動輪12の後輪回転数NDから後輪速度VD を求める。例文帳に追加

A front wheel speed VLF (VRF) is provided from the front wheel speed NLF (NRF) of a front wheel 11L (11R) positioned on the outer side in turning, and a rear wheel speed VD is provided from the rear wheel speed ND of a drive wheel 12. - 特許庁

操舵制御部20は、通常時は第1の前輪舵角補正量と第2の前輪舵角補正量とに基づいて前輪舵角補正量を演算し、モータ駆動部21にモータ回転角の信号を出力する。例文帳に追加

The steering control section 20 normally computes front wheel steering angle correction amount, based on a first front wheel steering angle correction amount and a second front wheel steering angle correction amount, and outputs a signal of motor rotation angle to a motor driving section 21. - 特許庁

ペダルからの人力駆動力を後輪に伝達する人力駆動機構と、前輪駆動するモーター8を駆動源とする電動駆動機構とを備える電動自転車であって、後輪へのブレーキ操作時には、後輪が制動されると共に、前輪のモーター8を発電機として利用して、前輪が回生制動される。例文帳に追加

In a power-assisted bicycle provided with a man-power drive mechanism transmitting man-power drive force from a pedal to a rear wheel and a motor drive mechanism having a motor 8 driving a front wheel as a power source, the rear wheel is braked and regenerative brake is applied to the front wheel by using the motor 8 driving the front wheel as a generator at a time of braking operation to the rear wheel. - 特許庁

前輪駆動する内燃機関2と、その内燃機関2の動力によって発電する発電機7と、その発電機7からの電力によって駆動されて前輪とは異なる後輪を駆動可能なモータ4とを備える車両の駆動力制御装置である。例文帳に追加

The driving force controller of the vehicle is provided with an internal combustion engine 2 to drive a front wheel, a generator 7 to generate electricity by power of the internal combustion engine 2, and a motor 4 driven by electric power from the generator 7, capable of driving the rear wheel other than the front wheel. - 特許庁

例文

前輪駆動回路Bの可変容量ポンプ21の斜板傾斜角を制御するコンペンセータ弁27のバネ側のパイロットポートに後輪駆動回路Aの駆動圧力を入力し、他方のパイロットポートに入力される前輪駆動ポンプ吐出圧へ対抗させる。例文帳に追加

The drive pressure of a rear wheel drive circuit A is inputted into one pilot port on the spring side of a compensator valve 27 controlling an inclination angle of a swash plate in a variable capacity pump 21 of a front wheel drive circuit B to withstand front wheel drive pump discharge pressure inputted into the other pilot port. - 特許庁

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