1016万例文収録!

「前輪駆動」に関連した英語例文の一覧と使い方(13ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前輪駆動の意味・解説 > 前輪駆動に関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

前輪駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 651



例文

搭乗運転部での居住性の向上を図りながら、エンジンに無理を掛けることのない機体の制動操作や、左右の駆動前輪に対する抵抗が著しく異なることに起因した走行不能状態などからの脱出操作を行う際の操作性の向上を図れるようにする。例文帳に追加

To improve the operating efficiency when escape operations from an unrunnable state, etc., caused by a remarkable difference in resistance to left and right driving front wheels during braking operations of a machine body without applying overstrain to an engine while improving the comfortableness in a boarding driving part. - 特許庁

そして、これらのフロントデフレンシャルギヤ19と、モータ18との間には、エンジン4の下部のオイルパン3a内を通り、車両左右方向ヘ向けて前輪5,5を回転駆動するフロントドライブシャフト20及び中空ドライブシャフト部材21が延設されている。例文帳に追加

Additionally, a front drive shaft 20 to rotationally drive the front wheels 5, 5 toward the vehicle lateral direction and a hollow driveshaft member 21 are extensively provided through an oil pan 3a of a lower part of an engine 4 between these front differential gear 19 and motor 18. - 特許庁

トルク配分フィードバック制御手段136により、前後輪間の実スリップ率Sが目標スリップ率S^O となるように前輪および後輪のトルク配分比R_r がフィードバック制御されるので、前後輪駆動車両の前後輪において適切なトルク配分とされる。例文帳に追加

Since a torque distribution ratio Rr between a front wheel and a rear wheels is feedback controlled by a torque distribution feedback control means 136 so that an actual slip rate S between the front and rear wheels can be a target slip rate S0, proper torque distribution is given to the front and rear wheels of the front and rear wheel driven vehicle. - 特許庁

車椅子等階段昇降補助装置において、車椅子の前輪側と後輪側と一体化した支持機構とすることにより、車椅子支持の安定感を高めること、及び、水平維持のための制御機構および駆動機構を簡素することにより、安価な車椅子等階段昇降補助装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an assisting device for going up and down the stairs of a wheelchair, etc., capable of heightening the stability in supporting the wheelchair by structuring its supporting mechanism integrated with the front and rear wheels of the wheelchair and embodying inexpensively by simplifying a control mechanism and driving mechanism for keeping it horizontally. - 特許庁

例文

油圧クラッチにワンウエイクラッチを付設した4輪駆動車両において、動力伝達系の性能確認技術、特に前輪制動力及びワンウエイクラッチ性能を正しく判定することのできる計測技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a performance confirming technology of a power transmission system, especially a measuring technology, capable of determining accurately front wheel braking power and one-way clutch performance in a four-wheel drive vehicle, wherein the one-way clutch is attached to a hydraulic clutch. - 特許庁


例文

前輪と後輪を備えた四輪駆動型の走行機体の後部に苗植付け装置を連結した乗用田植機において、後輪懸架構造の簡素化および軽量化を図りながら、左右の後輪によるサスペンション機能を高めてめて、円滑に圃場内を高速走行できるようにする。例文帳に追加

To smoothly travel in a field at high speed by heightening a suspension function of right and left rear wheels while simplifying and lightening a rear wheel suspension structure in a riding rice transplanter with a seedling transplanting device connected with a rear part of a four-wheel drive traveling machine body having front wheels and rear wheels. - 特許庁

CPUは、前輪駆動輪)の周期的な振動を検知した場合、その振動態様に対応する振動パターンP1〜P4を特定すると共に、特定した振動パターンP1〜P4に応じて液圧回路内のブレーキ液圧を増圧させるタイミングを遅延させるための遅延時間Ta〜Tdを設定する。例文帳に追加

A CPU specifies vibration patterns P1 to P4 in correspondence to a vibrating state in detecting periodic vibration of a front wheel (driving wheel) and sets delay times Ta to Td to delay timing to intensify brake hydraulic pressure in a hydraulic circuit in accordance with the specified vibration patterns P1 to P4. - 特許庁

前輪と後輪を備えた四輪駆動型の走行機体の後部に苗植付け装置を連結した乗用田植機において、耐久性を確保しながら左右の後輪によるサスペンション機能高めて、円滑に圃場内を高速走行できるようにする。例文帳に追加

To provide a riding rice planter with a seedling planting device connected to a rear part of a four-wheel drive type travelling frame furnished with front wheels and rear wheels of it which is devised to smoothly travel at high speed in a rice padding field by improving a suspension function by the left and right rear wheels while securing durability. - 特許庁

この補正操舵アシスト量に応じて電動モータ25を駆動制御することにより、左右前輪FW1,FW2位置のサスペンション装置におけるコイルスプリング反力によるキングピン軸回りのモーメントを打ち消す。例文帳に追加

The moment around the king pin shaft by the reaction force of the coil spring in the suspension device at two positions of the right and left front wheels FW1, FW1 is negated by drive-controlling the electric motor 25 according to the amount of correction steering assist. - 特許庁

例文

トラクターのホイール式後車輪をクローラに交換する際には、前輪駆動系の速度を遅くすべくミッションケース内に減速装置を設けなければならないが、この減速装置を既存のミッションケ−スに設けると大幅な改造を伴うことになる。例文帳に追加

To provide a tractor using a conventional transmission mechanism as it is and coping with a change from wheel specification to crawler specification with only a slight change, and moreover without any change in steering operability. - 特許庁

例文

競技用車椅子Mは、前フレーム2と後フレーム6とからなるベースフレーム1と、前フレーム2の前端部からホーク21を介して連結される前輪22と、後フレーム6に連結される一対の駆動輪61を有して構成されている。例文帳に追加

This wheelchair M for competition comprises a base frame 1 comprising a front frame 2 and a rear frame 6, a front wheel 22 connected to the front end of the front frame 2 through a fork 21, and a pair of driving wheels 61 connected to the rear frame 6. - 特許庁

操作リンク16が後方かつ下方に枢動することにより、第1の駆動リンク21を介してシート用フレーム部材9の後方支持部分15が下方に枢動するとともに、第2の駆動リンク24を介して前方リンク22および後方リンク23が下方に且つ互いに近づくように枢動し、それによって、前輪支持脚5および後輪支持脚7が互いに近づくように枢動する。例文帳に追加

When the operation link 16 is pivotably driven backwardly and downwardly, a rear part supporting section 15 of the frame member 9 for sheet is pivotably driven downwardly via the first drive link 21, and the front link 22 and the rear link 23 are pivotably driven downwardly so as to approach to each other via the second drive link 24, and the front wheel supporting leg 5 and the rear wheel supporting leg 7 approach to each other thereby. - 特許庁

この制動装置は、駆動回生装置11内に設けた駆動モータ11aを用いた回生制動力により左右前輪32,32を制動する回生制動装置10と、ディスクロータ27にブレーキパッドを押し付けて摩擦力により車輪を制動する油圧制動装置(摩擦式制動装置)20とを備えている。例文帳に追加

The braking device comprises the regenerative braking device 10 for braking right and left front wheels 32 and 32 with a regenerative braking force using a driving motor 11a disposed in a driving regeneration device 11, and a hydraulic braking device (friction-type braking device) 20 for pressing a brake pad to a disk rotor 27 to brake a wheel with the friction force. - 特許庁

バッテリー駆動式フォークリフトにおいて、第1、第2のモータから減速装置及び湿式ブレーキ装置を介して第1、第2のアクスルの前輪駆動部に至る動力伝達系の配置を改良することにより、狭いスペースであっても、マストサポート部が容易に形成可能なフォークリフトのトランスファー装置の構造を提供する。例文帳に追加

To provide a structure of a transfer device for a fork lift capable of easily forming a mast support part even in a narrow space by improving arrangement of a power transmission system reaching a front wheel drive part of first and second axles from first and second motors through a speed reduction device and a wet type brake device in a battery drive type fork lift. - 特許庁

四輪駆動車両Vは、前輪Wfから後輪Wrに駆動力を配分する油圧クラッチ20と、油圧クラッチ20を締結する油圧を発生する油圧ポンプ30と、車両Vの走行状態に基づいて油圧ポンプ30が発生する油圧を直接制御する制御手段48とを備える。例文帳に追加

The four-wheel drive vehicle V comprises the hydraulic clutch 20 distributing a drive force from front wheels Wf to rear wheels Wr, a hydraulic pump 30 generating hydraulic pressure for engaging the hydraulic clutch 20, and a control means 48 directly controlling hydraulic pressure generated by the hydraulic pump 30 based on the traveling state of the vehicle V. - 特許庁

上記操向・駆動ユニット1は左右いずれか一方の前輪を構成する車輪4又は5及びこれを回転駆動するDCモータ6をそれぞれ取り付けた取付枠7を、車体2の前部の左右いずれか一方の側部2A又は2Bに回動可能に縦設される操向ハンドル軸8の先端部に固定して構成される。例文帳に追加

The steering/driving unit 1 is formed by fixing a mounting frame 7 having a wheel 4 or a wheel 5 forming one of right and left front wheels and a DC motor 6 for rotating it to the tip of a steering handle shaft 8 vertically and rotatably mounted on one of the right and left sides 2A and 2B of the front part of the vehicle body 2. - 特許庁

内燃機関8と、フリーホイーリングする操舵可能な前輪7と、被駆動後輪26と、エンジンから後輪へトルクを伝達するための無断可変変速機(IVT)10と、検知されたパラメータの関数としてIVTを制御し且つ後輪速度を命令するためにIVTに速度コマンドを供給するための制御ユニット30とを備えている車両のための車両駆動装置6を制御する方法。例文帳に追加

The device for controlling the vehicle driving unit 6 comprises an internal combustion engine 8, free-wheeling steerable front wheels 7, driven rear wheels 26, an infinitely variable transmission (IVT) 10 for transmitting torque from the engine to the rear wheels, and a control unit 30 for controlling the IVT as a function of detected parameters and supplying speed commands to the IVT for commanding the speed of the rear wheels. - 特許庁

エンジントルクを前輪と後輪とに配分するトルク配分クラッチ3を備えた四輪駆動車の駆動力配分制御装置において、エンジントルクに基づいて、トルク配分クラッチ3の基準締結トルクを求め、求めた基準締結トルクを、車両の目標ヨーレートと実ヨーレートとの偏差に基づいて補正し、補正後のトルクに基づいて、トルク配分クラッチ3を制御する。例文帳に追加

This driving force distribution control device for a four wheel drive vehicle has a torque distribution clutch 3 for distributing engine torque to front wheels and rear wheels, and controls the torque distribution clutch 3 based on corrected torque, by correcting determined reference engaging torque based on a deviation between a target yaw rate and an actual yaw rate of a vehicle, by determining the reference engaging torque of the torque distribution clutch 3 based on the engine torque. - 特許庁

一方、離間距離が拡がっている時であって、離間距離が所定の第3の距離(III)以上且つ所定の第4の距離(IV)以下であるときに、第二予備駆動力および第二予備駆動力を打ち消す第二予備制動力を、前後輪又は前輪と後輪のいずれかに及ぼす制御をする危険回避終了制御手段を備えることを特徴とする。例文帳に追加

A risk avoidance completion control means performs the control of applying the second reserve driving force and the second reserve braking force to cancel the second reserve driving force to the front and rear wheels, or the front wheel or the rear wheel when the distance is increased, and the distance is not less than a predetermined third distance (III) and not more than a predetermined fourth distance (IV). - 特許庁

このことから、目標駆動力源ブレーキトルクTB^*に一致するように実際の駆動力源ブレーキトルクTBを適切に作用させることが可能になると共に、総駆動力源ブレーキトルクTBをエンジンブレーキトルクTBeの他部(余部)TBefにより作用する前輪ブレーキトルクTBfと、モータ回生制動トルクTBmにより作用する後輪ブレーキトルクTBrとで適切に制動力配分することが可能になる。例文帳に追加

Thus, it is possible to make the actual drive force source brake torque TB appropriately act so as to match the target drive force source brake torque TB*, and to appropriately perform the braking force distribution of total drive force source brake torque TB with front wheel brake torque TBf which is made to act with the other section (excess section) TBef of the engine brake torque TBe and rear wheel brake torque TBr which is made to act with motor regenerative brake torque TBm. - 特許庁

この方法は前輪と後輪のホイールブレーキのために、それぞれ一つのリターンポンプ6a、6bを備え、その際それ等の複数のリターンポンプ6a、6bが一つの共通のモータ12で駆動される、それぞれ一つの独立したブレーキ回路I、IIを持っているブレーキシステム用として設計されている。例文帳に追加

A method is designed for a brake system in which return pumps 6a, 6b are respectively provided, one for wheel-braking a front wheel and the other for a rear wheel, while independent braking circuits I, II are held, in which the plurality of return pumps 6a, 6b are driven by one common motor 12. - 特許庁

第2の枢着点13が下方に移動するにつれて、前輪支持フレーム部材6と前方リンク部材8と第1の駆動リンク部材11とストッパリンク部材12とによって構成される第2の四節回転連鎖機構が前後方向に折り畳まれ、ストッパリンク部材12の後端が接地可能となる。例文帳に追加

According to the downward movement of a second pivoting point 13, a second quadric crank chain mechanism constituted of the front wheel support frame member 6, the front link member 8, the first drive link member 11, and the stopper link member 12 is folded in the longitudinal direction, so that a rear end of the stopper link member 12 can be grounded. - 特許庁

一方、水平面に対する車両の前後方向の傾きが所定の傾き以上であると判断される場合に、キャンバ角調整装置が駆動され、重力方向の下側に位置する前輪または後輪のキャンバ角が、付与されるネガティブキャンバのキャンバ角より絶対値が小さくなるように調整される。例文帳に追加

By this, when it is determined that an inclination in a longitudinal direction of the vehicle relative to a horizontal plane is a predetermined inclination or larger, the camber angle adjustment device is driven and the camber angle of the front wheel or the rear wheel positioned at a lower side in a gravity direction is adjusted so that an absolute value becomes smaller than the given camber angle of the negative camber. - 特許庁

前輪回転数が後輪回転数を上回ると、第1、第2油圧ポンプPf,Prの吐出量の差に相当する作動油が第1油圧制御弁19を介して油圧クラッチCのクラッチ油室16に供給され、該油圧クラッチCを速やかに締結して車両を四輪駆動状態にする。例文帳に追加

When a front wheel rotation exceeds a rear wheel rotation, hydraulic fluid corresponding to a difference in discharge of a first hydraulic pump Pf and a second hydraulic pump Pr is supplied to a clutch oil sac 16 of the hydraulic clutch C via a first hydraulic control valve 19 for fastening the hydraulic clutch C rapidly to put the vehicle in a four-wheel drive state. - 特許庁

少なくとも前輪にタンデムホイールを備えた電気自動車の走行装置において、タンデムホイールの前々輪2aの前部上方に、誘導車輪3からなる段差乗越え用誘導回転体を設け、かつこの誘導回転体を回転させる駆動装置としてのインホイールモータ8を備えた。例文帳に追加

In the traveling device for the electric vehicle provided with at least a tandem wheel on a front wheel, a guide rotation body for riding over the level difference comprising a guide wheel 3 is provided above a front part of the front wheel 2a of the tandem wheel, and an in-wheel motor 8 as a drive device for rotating the guide rotation body is provided. - 特許庁

バッテリユニット11から供給される電力により駆動される電動機48と、発電用エンジン40とを車両1の後輪32の車軸32a後方に搭載したバスのバッテリユニットの搭載構造において、バッテリユニット11をバス1のルーフ12上であって前輪31の車軸31a上方に相当する位置に配設されるように構成する。例文帳に追加

In a battery unit mounting structure of the bus in which the electric motor 48 driven by electric power supplied from a battery unit 11 and an engine 40 for power generation are mounted behind an axle 32a of the rear wheel 32 of the vehicle 1, the battery unit 11 is arranged at a position above a roof 12 of the bus 1 and above an axle 31a of the front wheel 31. - 特許庁

ブレーキペダル66L,66Rと速度ロック機構45のロック解除用操作部材49とを、車体下方を横切って配備された連係部材72で連動連結するとともに、車体の後方下部から前方に向けて延出配備された前輪駆動用の伝動軸27と車体との間の空隙sに前記連係部材72を挿通してある。例文帳に追加

The brake pedals 66L, 66R and the operation member 49 for lock release of the speed lock mechanism 45 are interlocked/connected by the coordination member 72 arranged crossing a lower part of the vehicle body and the coordination member 72 is penetrated through a gap s between a transmission shaft 27 for driving a front wheel extended/arranged from a rear lower part of the vehicle body toward a front side. - 特許庁

エンジン39の出力により駆動する左右前輪FL,FRと、車両の状態に応じて車輪に作用する制動力を制御するHU31と、HU31をコントロールするブレーキCU32と、を備え、少なくともエンジン39に対してHU31が制動力を与えているときはエンジン39のブレーキトルクを低減させる。例文帳に追加

The braking/driving force control apparatus for a vehicle includes: right and left front wheels FL, FR driven by output of an engine 39; an HU 31 for controlling braking force acted on a wheel according to a state of the vehicle; and a brake CU 32 for controlling the HU 31, and reduces brake torque of the engine 39 when the HU 31 gives a braking force to at least the engine 39. - 特許庁

補正ゲイン設定処理を開始すると、ATTS−ECU16は、ステップS21で左右前輪4fl,4frの車輪速Wfl,Wfrから自動車1の旋回方向Td(左,右)を判定した後、ステップS22で駆動力配分ベース値Dbからアシスト方向Ad(左,右)を判定する。例文帳に追加

When starting a correction gain setting process, an ATTS-ECU 16 determines a turning direction Td (right, left) of an automobile 1 from wheel speeds Wfl, Wfr of right and left front wheels 4fl, 4fr at step S21 and then determines an assist direction Ad (right, left) from a driving force distribution base value Db at step S22. - 特許庁

コントローラ14は、Gセンサ13の検出値に基づいて車両1が走行する路面の路面摩擦係数を推定する路面摩擦推定部18と、各駆動モータのモータトルク指令値と路面摩擦係数とを用いて、前輪の輪荷重を求める左右輪荷重演算部24とを有している。例文帳に追加

The controller 14 is provided with a road surface friction estimating part 18 for estimating a road surface friction coefficient of a road surface on which the vehicle 1 traveling on the basis of the detected value of a G sensor 13, and a right/left wheel load computing part 24 for computing a front wheel load using a motor torque command value of each driving motor and the road surface friction coefficient. - 特許庁

前記操行型前車輪1は、前輪駆動軸24に対して取付固定されるディスク状のハブ29と、ハブ29の外周側に位置するゴム製のラグ付き環状接地部30とパイプ製のリム31と、リム31とハブ29とを連結するパイプ状の複数本のスポーク32とで構成してある。例文帳に追加

The steering type front wheel 1 is composed of a disc-shaped hub 29 attached and fixed to the driving shaft 24, an annular grounding portion 30 with rubber lug and a pipe-shaped rim 31 positioned in an outer peripheral side of the hub 29, and a plurality of pipe-shaped spokes 32 coupling the rim 31 and the hub 29. - 特許庁

操舵用の動力を必要とせず、運転者が自身の足でペダル7を踏み込むことによって、前後進方向の駆動力を発揮するとともに、着座している座席6を移動することによって、左右の後輪16L、Rの回転速度を変えて、前輪5の操舵を行うことができる三輪自転車を提供する。例文帳に追加

To provide a tricycle in which steering of a front wheel 5 is carried out without need of power for steering by changing rotational speed of rear wheels 16L, R on either side by a driver pressing down a pedal 7 with own foot, and moving the sitting seat 6, while demonstrating driving force of forward and backward traveling direction. - 特許庁

車両用走行制御装置は、後右車輪車輪速センサが真値よりも小さい値を出力する失陥を生じたA点以降では、後輪平均車輪速よりも大きい前輪平均車輪速を、車速偏差相当駆動力指令値α_ΔVの算出用の実車速V_ΔVとして算出する((a)の実線の値)。例文帳に追加

This running controller for vehicle calculates (a value of a solid line in (a)) front wheel average wheel speed larger than rear wheel average wheel speed as actual vehicle speed V_ΔV for calculating a vehicle speed difference equivalent driving force instruction value α_ΔV on and after a point A wherein a right rear wheel speed sensor falsely outputs a smaller value than a true value. - 特許庁

エンジン1と前輪39との間の第2クラッチ31を解放し、かつ、エンジン1と後輪11の間の第1クラッチ3を締結した状態で、エンジン1の駆動力を後輪11に伝達して走行しているときに、後輪11がスリップしていると判定されたときは、第2クラッチ31の締結力を増大させる。例文帳に追加

Engaging force of the second clutch 31 is increased when it is judged that the rear wheel 11 slips when the vehicle travels by transmitting driving force of the engine 1 to the rear wheel 11 in a state of releasing the second clutch 31 between the engine 1 and the front wheel 39 and engaging the first clutch 3 between the engine 1 and the rear wheel 11. - 特許庁

本発明の車両制御装置6は、自動車Aのハンドル操作角δsと前輪FW1,FW2の実舵角δpとに基づいて実舵角δpを適正に制御する操舵制御手段61に加えて、駆動トルク制御手段63、ブレーキ制御手段62およびサスペンション制御手段68をさらに有する。例文帳に追加

A vehicle control device 6 comprises a steering control means 61 to adequately control an actual steering angle δp based on the steering wheel operational angle δs of an automobile A and the actual steering angle δp of front wheels FW1 and FW2, and further comprises a drive torque control means 63, a brake control means 62 and a suspension control means 68. - 特許庁

前輪にタイヤチェーンを装着した状況に於いて、4輪駆動車の転舵発進が適切な前後動力配分でスピン傾向になることを確実に防止し安定して行うことができ、また、車両がアンダーステア傾向の際も適切な後左右動力配分でスピン傾向になることを確実に防止する。例文帳に追加

To certainly prevent a spin tendency with suitable back-and-forth power distribution to stably conduct steering start of a four-wheel drive vehicle in a state where a tire chain is equipped to a front wheel, and to certainly prevent the spin tendency with suitable back-and-forth power distribution when a vehicle has an under steering tendency. - 特許庁

バッテリの電力により駆動される電動パワーステアリング装置を備えた不整地走行車両10において、前輪を操舵するバーハンドルの後方にレバー167によって開閉可能な乗員用シート44を備え、このシート44の下に、電動パワーステアリング装置、詳しくは、パワーアシスト用の電動モータへの電力供給を停止させる手動スイッチ166を備える。例文帳に追加

The irregular ground traveling vehicle 10 is equipped with the electric power steering device driven by the power of a battery, an occupant seat 44 which is openable and closable by a lever 167 at the rear part of a bar handle steering the front wheels, and a manual switch 166 which stops the power supply to the electric power steering device, in detail, an electric motor for a power assist under the seat 44. - 特許庁

対象物体との離間距離が縮まっている時であって、離間距離が所定の第1の距離(I)以下且つ所定の第2の距離(II)以上であるときに、第一予備制動力およびこの第一予備制動力を打ち消す第一予備駆動力を、前後輪又は前輪と後輪のいずれかに及ぼす制御をする危険回避準備制御手段を備えることを特徴とする。例文帳に追加

A risk avoidance preparation control means performs the control of applying a first reserve braking force and a first spare driving force to cancel the first reserve braking force to either front and rear wheels, or a front wheel or a rear wheel when the distance from an object is reduced, and the distance is not more than a predetermined first distance (I) and not less than a predetermined second distance (II). - 特許庁

フレーム10に設けられた踏段ガイドレール20に沿って移動する複数の踏段15を、無端循環状に駆動する乗客コンベア装置において、踏段15に備わる前輪ローラ16の位置変化を検知する検知器22を、踏段ガイドレール20が方向を変えて折り返す部分である反転部に設けた。例文帳に追加

In this passenger conveying device which drives in the endless circulation state a plurality of footsteps 15 moving along a footstep guide-rail 20 provided on a frame 10, a detector 22 for detecting positional change of a front-wheel roller 16 provided on the footstep 15 is provided at a reversal part where the footstep guide-rail 20 changes its direction to turn back. - 特許庁

車両の各車輪のブレーキロックを防止するためのABS制御と前後輪のブレーキバランスを適正化するためのEBD制御とを行うようにした制動装置Aを前輪駆動式車両に適用する場合に、ABS制御とEBD制御とを協調させて、車両の制動時にABS制御の開始が遅れることや誤制御による車両の挙動の不安定化を防止する。例文帳に追加

To prevent a delay in a start of ABS control as well as unstable vehicle behavior by erroneous control both during vehicle braking when braking systems that effect ABS control to prevent vehicle wheels from locking by braking and electronic braking force distribution (EBD) control to balance out the brakeage of the front and rear wheels are applied to front-drive vehicles, by coordinating both ABS and EBD controls. - 特許庁

第1および第2転舵用ECU47,48は、前記制御による左右前輪FW1,FW2の転舵が停止したことを検出し、この検出時に、第1および第2転舵用電動モータ24,25の前記制御を中断して、転舵停止時の駆動電流を時間経過に従って徐々に減少制御する。例文帳に追加

The first and second steering ECUs 47 and 48 sense that the steering of the left FW1 and right front wheels FW2 under the above mentioned control is stopped, and the control of the first and second motors 24 and 25 is interrupted, and the drive current at stopping the steering is controlled to decrease gradually with time. - 特許庁

既成のリアアクスルを加工して車軸を後付けする場合でも、油圧ブレーキのオイルラインや走行時に変形するダンパに干渉する部分がなく、ダンパの動きを妨げたり、オイルラインやダンパを損傷させることを防止した前輪駆動自動車のリアアクスル及び車軸取付具を提供する。例文帳に追加

To provide a rear axle of a front drive vehicle that prevents blocking of movement of a damper and damaging of an oil line and the damper without a part to interfere the oil line of a hydraulic brake or the damper transformed at transit time, even when an existing rear axle is processed and the axle is post attached, and to provide an axle mounting tool. - 特許庁

エンジン2のトルクを前輪13f及び後輪13rに伝達する駆動伝達系の途中に設けられ、電磁クラッチ16の摩擦係合力に基づいてトルク配分量を変更可能なトルクカップリング8と、走行状態に基づいてトルクカップリング8の作動を制御する4駆ECU21(CPU)とを備えた。例文帳に追加

The driving force distribution apparatus includes a torque coupling 8 interposed in a driveline for transmitting torque from an engine 2 to front wheels 13f and rear wheels 13r so as to change a torque distribution ratio according to a frictional engaging force of an electromagnetic clutch 16, and a four-wheel drive ECU 21 (CPU) for controlling the operation of the torque coupling 8 according to running conditions. - 特許庁

複数の速度領域毎に前輪FWと後輪RWの車輪速度が正常に得られたときの車輪速度比(A%)を記憶しておき、駆動輪となる後輪RWの車輪速度を用いて車体速度SP1を求める際に、その車輪速度比(A%)に基づいて車体速度演算が行われる様にする。例文帳に追加

A wheel speed ratio A% when wheel speeds of the front wheel FW and the rear wheel RW are obtained normally is stored at each of a plurality of speed regions, and the body speed is calculated on the basis of the stored wheel speed ratio A% when the body speed SP1 is determined using the speed of the rear wheel RW as a driving wheel. - 特許庁

エンジンからの回転動力をミッションケースを含むトランスミッションにて変速して一対の前輪及び一対の後輪のうち駆動輪として作用する車輪に伝達するように構成されたキャビン付きの作業車輌であって、前記キャビンの支持安定化を図り得る構造簡単なキャビン付き作業車輌を提供する。例文帳に追加

To provide a working vehicle with a cabin configured to transfer a rotative power from an engine to wheels acting as driving wheels among a pair of front wheels and a pair of rear wheels after changing gear in a transmission including a transmission case, which can stabilize support of the cabin with a simple configuration. - 特許庁

μ勾配演算回路3は、μ勾配、前輪と後輪の車輪速差、制駆動力配分比k_n、荷重配分比w_n、車体加速度の相関関係を用いて、車輪速センサ1で検出された前後輪の車輪速差と、加速度センサ2で検出された車体加速度とに基づいてμ勾配を演算する。例文帳に追加

A μ gradient calculating circuit 3 calculates a μ gradient using a correlation among μ gradient, wheel speed difference between front wheels and rear wheels, braking/driving force distribution ratio kn, load distribution ratio wn, and car body acceleration, based on the wheel speed difference between the front and rear wheels detected by a wheel speed sensor 1 and the car body acceleration detected by an acceleration sensor 2. - 特許庁

協調制御部は、第1通路と第2通路における作動液圧の昇圧応答性に差が生じる場合に、応答の遅れに起因する制動初期の液圧制動力の不足を補うように、前輪用モータ6と後輪用モータ16による駆動力または回生制動力を車輪9に付与するよう回生ブレーキユニットに指令する。例文帳に追加

When there is difference of responses of raising pressures of the operational liquid pressures between the first passage and second passage, a cooperative controller commands the regenerative braking unit to add the driving force or regenerative braking force coming from the motors for front wheels 6 and rear wheels 16 to the wheels 9 so as to supplement the shortage of the liquid pressure braking force at the beginning of braking due to delay of the response. - 特許庁

トランスミッションの外部で前輪駆動系の途中に回転伝達装置を装着することにより、デファレンシャルで減速された後の、回転数の低い部位で回転伝達装置の使用が可能になり、発熱、摩耗に有利で、かつ、係合回転差の小さい使用可能な領域で制御することによって、簡単にフルタイム4WDとして走行可能なシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a system capable of easily traveling as a full time 4WD by controlling a 4WD car in an area advantageous to heating and abrasion having little engaging rotational difference, and of using a rotation transmission device in a low rotating speed part after reducing a speed by a differential gear by installing the rotation transmission device in the middle of a front wheel drive system on the outside of a transmission. - 特許庁

前輪と後輪を有し上肢(手)によりボートを漕ぐ要領で車輪に回転駆動力を与える着座式乗手推進車において、特に後輪が左右に存在する乗り手推進車とし、乗り手によって前後方向の揺動操作がなされる左右一対の作動アームを設けて、この左右作動アームの前後揺動の程度によって左右の後輪のそれぞれの前進回転推進力の調節を可能ならしめる駆動装置を提供するものである。例文帳に追加

The rider propelling vehicle has, especially, right and left rear wheels, a pair of right and left actuation arms oscillated back and forth by the rider, and a driving device allowing adjustment of respective progressing rotation propelling forces of the right and left rear wheels depending on back and forth oscillating degree of the right and left actuation arms. - 特許庁

例文

リフトフォーク1昇降案内するリフトマスト2を立設する走行ベース3の前側左右両側部に、リーチレッグ4を突出して前端部に前輪5を設け、この走行ベース3の後側底部には操向自在のキャスター6を設け、前記リフトマスト2の後側には、ロードセル7を介して左右両側方へ突出するハンドル8を設けて、このハンドル8の前後方向への曲げ操作力をこのロードセル7により検出して、前記走行ベース3上に搭載した左右一対のモータ9を各々に正、逆転駆動し、前方対向側の前輪5をアシスト駆動して走行することを特徴とするハンド走行フォークリフターの構成とする。例文帳に追加

The bending steering force of the handlebar 8 in the longitudinal direction is detected by the load cell 7, a pair of right and left motors 9 mounted on the traveling base 3 are driven forwardly and backwardly, respectively, to allow the assist drive of the front wheels 5 on the forward opposing side to travel. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS