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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前輪駆動の意味・解説 > 前輪駆動に関連した英語例文

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前輪駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 651



例文

しかも、前輪13を前輪駆動モータ40によって直接的に制御し、後輪16を後輪駆動モータ41によって直接的に制御することにより、トルク分配比を制御する際の応答性や精度を向上させることができる。例文帳に追加

In addition, direct control of the front wheels 13 by the front wheel driving motor 40 and of the rear wheels 16 by the rear wheel driving motor 41 enables the drive unit 11 to show improved response and accuracy in controlling the torque distribution ratio. - 特許庁

前輪に伝動する伝動軸36上に、駆動歯車37を遊嵌設置すると共に可動クラッチ部材52を相対回転不能且つ摺動可能に設置して、駆動歯車に形成した駆動爪37aと可動クラッチ部材に形成した受動爪52aとから噛合いクラッチに構成した前輪駆動クラッチ38を設けた。例文帳に追加

The front wheel drive clutch is provided, where a driving gear 37 is fit loosely, and a movable clutch member 52 is incapable of rotating relatively and mounted slidably on a transmission shaft 36 which drives the front wheels, and a drive claw 37a formed on the driving gear and a driven claw 52a formed on the movable clutch member are configured to compose a positive clutch. - 特許庁

エンジン駆動前輪駆動部で行い、バッテリによるホイールモータ駆動を後輪駆動部で行い、エンジン負荷とバランスのとれる高性能のモータ駆動バッテリを用いて、急加速時や坂道などの一時的にパワーが必要なときはエンジン駆動とし、市街地の低速、長時間の高速走行時はバッテリによる駆動により燃費を最低70km/l程度とする。例文帳に追加

Especially, the driving switching means of an engine and a battery is performed in a drive mode and a neutral mode of a gear shift. - 特許庁

台車3は、台車本体5と、台車本体5に取り付けられた右駆動輪6a及び左駆動輪7aと、右駆動輪6a及び左駆動輪7aを平面視で結んだ直線Lを挟むように、台車本体5に取り付けられた前輪8a及び後輪9と、を有する。例文帳に追加

The carriage 3 includes: a carriage body 5; a right driving wheel 6a and a left driving wheel 7a that are mounted to the carriage body 5; and a front wheel 8a and a rear wheel 9 that are mounted to the carriage body 5 so as to sandwich a straight line L connecting the right driving wheel 6a and the left driving wheel 7a in a plane view. - 特許庁

例文

前輪駆動する第1電動機および後輪を駆動する第2電動機のいずれかの作動が制限されたとしても、車両の駆動力配分が得られて走行安定性が保持される前後輪駆動車両およびその制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a four-wheel drive vehicle and its controller, which can realize proper drive force distribution of the vehicle and keep travel stability, even if the operation of one of a 1st motor driving front wheels and a 2nd motor driving rear wheels is limited. - 特許庁


例文

前輪に走行用の駆動力を出力する駆動力源と共に後輪26a,26bに駆動力を出力する駆動装置として、モータ42からの動力を変速機50により変速してデファレンシャルギヤ68を介して後輪26a,26bに出力する装置を搭載する。例文帳に追加

The device for shifting the power from a motor 42 by the transmission 50 and outputting it to rear wheels 26a and 26b through a differential gear 68 is mounted as the driving device for outputting the driving force to the rear wheels 26a and 26b together with the driving force source outputting the driving force for traveling to front wheels. - 特許庁

低μ路と判定し且つ制動が小さくなる方向への制動操作が行われたと判定すると、従駆動輪である前輪10FL、10FRに対し所定の駆動力を分配して、主駆動輪である後輪10RL、10RRが加速する前に4輪駆動状態とする。例文帳に追加

When judgement is made as the low μ road and it is judged that braking operation is performed in such a direction that braking effort becomes low, prescribed driving force is distributed to front wheels 10FL, 10FR as driven wheels, and a 4-wheel-drive status is kept before rear wheels 10RL, 10RR as main driving wheels accelerate. - 特許庁

また、そのとき、設定速度を境として、走行装置12,22の両方を駆動する低速4輪駆動と、前輪側の油圧モータ10をゼロ容量として後輪側の走行装置22のみを駆動する高速2輪駆動とに切り換える。例文帳に追加

At that time, by using set speed as a boundary, the controller 31 switches low-speed four-wheel drive for driving both running devices 12, 22 and high-speed two-wheel drive for driving only the rear wheel side running device 22 while making the capacity of the front wheel side hydraulic motor 10 become zero. - 特許庁

前輪または後輪の一方をエンジンで駆動し、他方をモータにより駆動して走行するハイブリッド車両の減速時にクラッチを接続する際に、駆動力が0の状態でモータを回転させる領域を狭めるとともにモータによる駆動処理または回生処理を即時に実行可能にする。例文帳に追加

To narrow a region used for rotating a motor in the zero state of driving force and to instantly performing a driving process by motor or a regenerative process, when a clutch is connected during deceleration of a hybrid vehicle run by driving one side of front wheels and rear wheels with an engine and driving the other side with the motor. - 特許庁

例文

前輪側の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、前後両輪駆動走行時における電磁クラッチの係合トルクを制御して、電磁クラッチの係合を保持するに要する電力の消費を低減する。例文帳に追加

To control engagement torque of an electromagnetic clutch in front and rear wheel drive travel to reduce an electric power consumption required for keeping engagement of the electromagnetic clutch, in a drive for driving a rear wheel side by an electric motor independent of an engine that is a driving means for a front wheel side. - 特許庁

例文

前輪側の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、前後両輪駆動走行時等にブレーキが作動した場合に発生するブレーキと電動モータの互いの干渉を防止する。例文帳に追加

To prevent mutual interference between a brake and an electric motor generated when the brake is actuated in front and rear wheel drive travel or the like, in a drive for driving a rear wheel side by the electric motor independent of an engine that is a driving means for a front wheel side. - 特許庁

前輪駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、モータ駆動しないときは、電動モータと後輪側を非連結状態にして、走行中に生じるブレーキ感を解消する。例文帳に追加

To bring an electric motor into non-connection condition with a rear wheel side when not driven by the motor, so as to eliminate braking feeling during traveling, in a drive for driving a rear wheel side by the electric motor independent of an engine that is a driving means for front wheels. - 特許庁

本発明の目的は、前輪又は後輪の一方をエンジンで駆動すると共に、他方をモータ/ジェネレータで駆動する四輪駆動可能な車両において、四輪駆動機能を有効に活用したい状況で確実に機能させることのできる車両用走行制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a travel controller for a vehicle capable of such four wheel driving as one of front and rear wheels is driven through an engine and the other is driven through a motor/generator in which the four wheel drive function can be exhibited surely under a situation requiring effective utilization thereof. - 特許庁

目標ヨーレートφ´tと目標横速度V_ytとに基づいて算出される目標前輪舵角θt及び目標後輪舵角δtに基づいて、前輪操舵アクチュエータ7及び後輪操舵アクチュエータ8を駆動制御して前輪操舵機構12及び後輪操舵機構15を駆動する。例文帳に追加

A front wheel steering actuator 7 and a rear wheel steering actuator 8 are driven and controlled based on a target front wheel steering angle θt and a target rear wheel steering angle δt calculated based on a target yaw rate ϕ't and a target lateral speed V_yt, to drive a front wheel steering mechanism 12 and rear wheel steering mechanism 15. - 特許庁

このジェネレータ5から供給される電気エネルギを駆動モータ3で受け、駆動モータ3からの動力を前輪用デフ11に伝えるように構成する。例文帳に追加

The electric energy supplied from the generator 5 is received by the drive motor 3, and the power from the drive motor 3 is transmitted to the differential 11 for the front wheels. - 特許庁

吸気バルブのバルブリフト量を連続的に可変とすることで出力制御を行う前輪駆動や4輪駆動の車両用内燃機関において加速操作時のトルクステアを効果的に防止する。例文帳に追加

To effectively prevent torque steering in accelerating operation in an internal combustion engine for a front wheel drive vehicle or a four-wheel drive vehicle performing output control by making a valve lift amount of an intake valve continuously variable. - 特許庁

モータへの電力供給を、バッテリとジェネレータのどちらかに切換え制御することにより、前輪をエンジンで駆動し後輪をモータで駆動するハイブリッド車両の燃費を向上させる。例文帳に追加

To improve fuel economy of a hybrid vehicle driving front wheels by an engine and driving rear wheels by a motor by performing changeover control of power supply to the motor to one of a battery and a generator. - 特許庁

前輪108に連結されたドライブシャフト106は、エンジン100およびモータジェネレータ200の少なくともいずれか一方からの駆動力により駆動させられる。例文帳に追加

A drive shaft 106 coupled with a front wheel 108 is driven by a driving force from either an engine 100 or a motor generator 200. - 特許庁

さらに、旋回抵抗Fcf、Fcrに起因する成分である前輪荷重の変動を抑制する駆動トルクを算出し、算出した駆動トルクにゲインK3(<0)を乗算する。例文帳に追加

In addition, the drive torque that controls the fluctuation of the front wheel load that is the component caused in turn resistors Fcf and Fcr are calculated, and a gain K3(<0) is multiplied to the calculated drive torque. - 特許庁

前輪駆動車輪を設け、駆動車輪の内側にフットプレートを設けた構成で、車体を小さく操作性を良くして狭い場所での回転を可能にすると共に、家具等への衝突損傷を防止することができる。例文帳に追加

Accordingly, the body is miniaturized and the controllability is improved, and therefore, the rotation in a narrow place is possible, and injury to furniture caused by the hitting can be prevented. - 特許庁

制御手段は、操舵角が所定以上の旋回時には、少なくとも旋回内輪側となる前輪駆動するように該補助駆動機構を制御する。例文帳に追加

The control means controls the assisting drive mechanism to drive the front wheels at least on the turning inner wheel side when the steering wheel is turned to a predetermined angle or more. - 特許庁

即ち、多板クラッチ機構C/Tに供給されるクラッチ駆動電流Iが徐々に(ステップ的に複数回)減少していくとともに、前輪(後輪)への駆動トルク配分が徐々に減少(増加)していく。例文帳に追加

That is, the clutch drive current I supplied to the multi-disc clutch mechanism decreases gradually (stepwise or in a plurality of steps), and the drive torque disturbed to the front wheels (rear wheels) decreases (increases) gradually. - 特許庁

4輪駆動用のダブルキャビティ式トロイダル型無段変速機であって、第2従動歯車71Bと前輪駆動軸72Aとの間にワンウェイクラッチ75が設けられている。例文帳に追加

The toroidal type continuously variable transmission in the double cavity form for four-wheel drive is provided with a one-way clutch 75 between a second driven gear 71B and the front wheel drive shaft 72A. - 特許庁

転舵用ECU45は、転舵用電動モータ22を駆動制御してラックバー21を軸線方向に駆動することにより、左右前輪FW1,FW2を転舵する。例文帳に追加

A turning ECU 45 turns the right and left front wheels FW1 and FW2 by controlling the drive of a turning electric motor 22 and driving the rack bar 21 in an axial line direction. - 特許庁

前車輪3は、走行駆動装置21側に連動連結し、走行駆動装置21は、車体2側に対して縦軸心27の周りに回動自在に設けるとともに、回動を行わせる前輪回動装置30を設けた。例文帳に追加

The front wheels 3 are coupled-connected to the side of a travel driving device 21, the travel driving device 21 is provided on the car body 2 side so that it can turn around a vertical wheel center 27, and a front wheel turning device for turning the front wheels is provided. - 特許庁

前輪または後輪の駆動用モータの電力を発電する第二発電機の発電機用ベルトの信頼性を向上させる車両駆動力制御装置を実現する。例文帳に追加

To realize a vehicle driving force controller for improving the reliability of the belt for a generator of a second generator for generating the power of a motor for driving of a front wheel or a rear wheel. - 特許庁

トランスアクスル方式の車両においてエンジンの駆動力を前輪に配分するための機構を小型化するとともに、発進加速時以外でも4輪駆動を実現する。例文帳に追加

To provide a hybrid vehicle embodied on the trans-axle system equipped with a small-sized mechanism for distributing the driving force of an engine to the front wheels, capable of establishing a four-wheel driving even in operation other than starting and acceleration. - 特許庁

しかも、前輪 104を補助動力装置 102であるインホイールモータにより駆動し、後輪 105を踏力により駆動することにより、特に滑り易い路面上を走行する際の操縦安定性を向上させる。例文帳に追加

Furthermore, driving the front wheel 4 by means of an in-wheel motor acting as an auxiliary power device, and driving a rear wheel 105 by means of stepping force in order to stabilize control stability at the time of running over a road surface slippy in particular. - 特許庁

コントローラ23は、決定された減衰力を打ち消すように左右前輪Wfl,Wfrの電動モータ11a,11bの回転を制御して、走行時の駆動力に制駆動力を付加する。例文帳に追加

The controller 23 controls revolutions of the electric motors 11a, 11b for the right and the left front wheels Wfl, Wfr so that the determined attenuation capacity may be negated, and drive controlling force is added to the driving force at running. - 特許庁

本発明の農作業車1は、畝を跨ぐように配設された左右の前輪2及び左右の後輪3により畝長さ方向である前後方向に走行自在に支持された機体4と、後輪3を駆動する駆動部7とを備えている。例文帳に追加

This farm working vehicle 1 is equipped with a machine body 4 that is supported with left and right front wheels 2 and left and right rear wheels 3 that are arranged to stride a ridge and with a drive part 7 for driving the rear wheels 3. - 特許庁

前輪4をエンジン3で、後輪6を電気モータ5でそれぞれ駆動する前後輪駆動車両2の制御装置1は、MG・ECU22を備える。例文帳に追加

The control device for the front and rear wheel driven vehicle 2 having a front wheel 4 driven by the engine 3 and a rear wheel 6 driven by the electric motor 5 comprises a MG.ECU 22. - 特許庁

駆動力制御部208は、車両の移動が検知された場合、前輪および後輪に与える駆動力の配分を調整することにより、車両が前後に移動しないようにフィードバック制御を行う。例文帳に追加

When detecting moving of the vehicle, the driving force control part 208 performs feed-back control to prevent the vehicle from moving forward and backward by adjusting distribution of driving force given to the front wheels and the rear wheels. - 特許庁

エンジン1の出力が、差動装置2,3を介して主駆動輪である前輪3FR、3FL及び従駆動輪である後輪3RR、3RLに伝達可能となっている。例文帳に追加

An output 1 of an engine can be transmitted to front wheels 3RR, 3RL as main drive wheels and rear wheels 3RR, 3RL as driven wheels via differential gears 2, 3. - 特許庁

センタークラッチ5は、自己の係合力に応じてセンターデフ3による差動を制限することにより、前輪側の駆動系と後輪側の駆動系とに伝達される伝達トルクの配分比を可変に設定する。例文帳に追加

A center clutch 5 sets a distribution ratio of transmitting torque transmitted to the driving system of the front wheel side and the driving system of the rear wheel side variably by limiting differentiation by the center differential gear 3 in accordance with its own engaging force. - 特許庁

前輪1が直進位置A側から右又は左の設定角度A1に操向操作されると、駆動機構7により作業装置を上昇駆動する自動上昇手段を備える。例文帳に追加

This device for lifting the working device of a working vehicle is equipped with an automatic lifting means for driving the working device upward by a drive mechanism 7 when front wheels 1 are operated to steer in a predetermined angle to right or left from the side of a straight ahead position A. - 特許庁

車輌の挙動が不安定であり挙動制御が行われているときには、挙動の不安定度合が高いほど低くなるよう前輪駆動力が低下されると共に、後輪の駆動力が0に制御される(S20〜40)。例文帳に追加

When behavior of a vehicle is unstable and is under behavior control, the driving force for the front wheels is lowered according to increase in the degree of behavior fluctuation, while the driving force for the rear wheels is controlled to zero (S20-40). - 特許庁

車両1のバウンシングを抑制するにあたり、前輪2の駆動力配分比αBをtanθr/(tanθf+tanθr)とし、後輪3の駆動力配分比を(1−αB)とする。例文帳に追加

To suppress the bouncing of a vehicle 1, a driving force distribution ratio αB of front wheels 2 is set to tanθr/(tanθf+tanθr), and a driving force distribution ratio of rear wheels 3 is set to (1-αB). - 特許庁

前輪1L,1Rを変速機出力軸7からのエンジン回転により常時駆動可能とし、後輪2L,2Rを軸7からのエンジン回転によりトルクコンバータ13およびプロペラシャフト20を介して駆動可能とする。例文帳に追加

The front wheels 1R and 1L can be always driven by the rotation of an engine transmitted from an output shaft 7 of a transmission, and the rear wheels 1R and 2L can be driven by rotation of the engine transmitted from the shaft 7 through a torque converter 13 and a propeller shaft 20. - 特許庁

また、前輪に対する駆動力Dは、グリップ力回復制御の実行直前の駆動力Dとなるように再び調整される(第3経過時間t3)。例文帳に追加

Also, the drive force D to the front wheel is readjusted to become the same drive force D as immediately before the execution of the grip force restoration control (a third elapsed time period t3). - 特許庁

後輪7の駆動用に誘導電動機8を備え、この誘導電動機を前輪1側に設けられている発電機6の交流発電電力によって駆動するようにしている。例文帳に追加

An induction motor 8 is provided for driving rear wheels 7, and the induction motor 8 is driven by AC power generated by a power generator 6 provided on the side of front wheels 1. - 特許庁

これにより、駆動モータ14の駆動力による後進に伴ってメインスタンド30が従動的に回動されて起立状態となり、前輪WFが路面から離隔した状態で自立する。例文帳に追加

Consequently, the main stand 30 is forcibly revolved in accompany with rearward motion by the driving force of the driving motor 14 and gets into an erected state, and independently stands in a state in which a front wheel WF separates from the road surface. - 特許庁

後輪駆動構成については、非回生制動を、旋回外側のフロント・アクスル68の車輪にのみ行い、前輪駆動構成については、非回生制動を、旋回内側のリア・アクスルの車輪にのみ行なう。例文帳に追加

For rear-wheel drive configurations, the non-regenerative brakes can be applied to only one front axle 68 wheel on the outside of a turn, and for front-wheel drive configurations, non-regenerative brakes can be applied to only one rear axle wheel on the inside of the turn. - 特許庁

エンジンの駆動力は、入力軸1から遊星歯車組17,18のサンギヤ17s,18sに入力され、その後、相互逆向き駆動関係に結合されたリングギヤ17r,18rを反力受けとしてキャリア17c,18cより前輪および後輪に向かう。例文帳に追加

Drive force of an engine is inputted from an input shaft 1 to sun gears 17s, 18s of a pair of planetary gears 17, 18, and thereafter, it is directed from carriers 17c, 18c to a front wheel and a rear wheel making ring gears 17r, 18r bonded in a mutual reverse direction drive relationship as a reaction force receiver. - 特許庁

本発明の農作業車50は、前輪2及び後輪3により畝長さ方向である前後方向に走行自在に支持された機体51と、後輪3を駆動する駆動部7とを備えている。例文帳に追加

The farm implement 50 of the present invention has a machine frame 51 travelably supported on front wheels 2 and rear wheels 3 in the longitudinal direction which is a ridge length direction, and a driving portion 7 for driving the rear wheels 3. - 特許庁

路面μの変化によって前輪及び後輪への駆動力配分を変更したときに駆動力の伝達効率の変化によって不足するおそれのある電力を予め確保する。例文帳に追加

To secure power which might run short by the change of the transmission efficiency of driving force when the user changes the distribution of driving power to front wheels and rear wheels by the change of a road μ. - 特許庁

一方で、制御部46bは、制駆動制御部46aに対して、モータ21の作動を補助するために前輪FW1,FW2を制駆動制御するように指示する。例文帳に追加

On the other hand, the control part 46b instructs a braking/driving control part 46a so that the front wheels FW1, FW2 are subjected to the braking/driving control in order to support the operation of the motor 21. - 特許庁

前輪をエンジン、後輪をモータで駆動するバッテリレスモータ四輪駆動車の極低μ路発進時のける加速走行を滑らかなものとする。例文帳に追加

To provide a brake control device for a battery-less motor four-wheel drive vehicle whose front wheel are driven by an engine and rear wheels are driven by a motor, capable of smoothening the accelerative running at starting on an ultra-low μ road. - 特許庁

模型自動車は、シャーシ1に配設される両軸モータ22と、両軸モータ22の前後回転軸23,33に接続され前輪又は後輪42,72を駆動する前後輪駆動機構とを備える。例文帳に追加

The model car has a double-shaft motor 22 disposed in the chassis 1 and the front/rear wheel drive mechanism which is connected to the front and rear rotary shafts 23 and 33 of the double-shaft motor 22 and drives the front or rear wheel 42 or 72. - 特許庁

フレーム(12,13)は、駆動方向(F)に見て、駆動方向(F)に横方向の垂直平面(A)であって、その中に釣合い重りリフトトラック(1)の前輪(3,4)が位置される垂直平面(A)の後方に配置される。例文帳に追加

The frames 12, 13 are mounted at the back of a vertical plane A in the direction lateral to the driving direction F when observed from the driving direction F, and the vertical plane A where front wheels 3, 4 of the balancing weight lift truck 1 are located. - 特許庁

例文

一体形車輪駆動装置を備えた二輪車(10)は、2つの電気駆動モータ及び少なくとも1つの蓄電池群により給電される前輪(11)電気モータと後輪(12)電気モータを有する。例文帳に追加

The two-wheel vehicle (10) provided with the integral wheel drive device has two electric drive motors and a front wheel (11) electric motor and a rear wheel (12) electric motor fed by at least one electric accumulator group. - 特許庁

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