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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前輪駆動の意味・解説 > 前輪駆動に関連した英語例文

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前輪駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 651



例文

そして、駆動軸6を前後方向に配置し、前端を前輪駆動部に連結し、後端に連結した受動軸1を後輪駆動部10に連結する。例文帳に追加

The driving shaft 6 is arranged in the longitudinal direction, the front end is connected to a front wheel driving part, and the driven shaft 1 connected to the rear end is connected to a rear wheel driving part 10. - 特許庁

駆動源の駆動力の前輪及び後輪への配分を任意に調整可能な車両の前後輪駆動力配分制御装置において、車両の走行安定性を確実に確保できるものを提供すること。例文帳に追加

To provide a front-rear wheel driving force distribution control device for a vehicle allowing desired adjustment of the distribution of the driving force from a drive source to the front wheels and rear wheels, capable of securing the running stability of the vehicle certainly. - 特許庁

電気自動車は、操舵輪としての前輪と、駆動輪として後輪と、左右の後輪それぞれに駆動力を伝達するインホイールモータ駆動装置とを備える。例文帳に追加

The hybrid car comprises front wheels as steering wheels, rear wheels as driving wheels, and an in-wheel motor driving device for transmitting the driving force to the right and left rear wheels. - 特許庁

ハイブリッド自動車は、操舵輪としての前輪と、駆動輪として後輪と、左右の後輪それぞれに駆動力を伝達するインホイールモータ駆動装置とを備える。例文帳に追加

The hybrid car comprises front wheels as steering wheels, rear wheels as driving wheels, and an in-wheel motor driving device for transmitting the driving force to the right and left rear wheels. - 特許庁

例文

モータ4或いはインバータ9の異常検出には、モータ4で駆動される後輪速度とエンジン2で駆動される前輪速度との速度差の大きさ、或いはモータ4で駆動される後輪速度の減速度の大きさを用いる。例文帳に追加

Failure in the motor 4 or inverter 9 is sensed on the basis of the speed difference between the rear wheels driven by the motor 4 and the front wheels driven by the engine 2, or the size of the deceleration of the rear wheels driven by the motor 4. - 特許庁


例文

前輪をエンジン3で、後輪を中間駆動軸11を介して電気モータ4で駆動する前後輪駆動車両2の制御装置1は、ECU30を備える。例文帳に追加

The controller of the front-and-rear wheel drive vehicle 2 is provided with an ECU 30, wherein the front wheel is driven with an engine 3 and the rear wheel is driven with the electric motor 4 via an intermediate shaft 11. - 特許庁

前輪車軸に備わる差動装置に二輪駆動及び四輪駆動の状態に応じて自動的に動力伝達を切り替えることができるパートタイム四輪駆動車両の自動切替式差動装置を提供する。例文帳に追加

To provide the automatic changeover type differential gear of a part time four-wheel drive vehicle which can changeover the power transmission automatically in response to the two-wheel drive and four-wheel drive state to the differential gear provided on a front wheel shaft. - 特許庁

前輪WFL,WFRをエンジン3で、後輪WRL,WRRを電気モータ4で駆動する前後輪駆動車両2の駆動力制御装置1は、ECU11を備える。例文帳に追加

The driving force control device 1 for a front rear wheel drive vehicle 2 formed that front wheels WFL and WFR are driven by an engine 3 and rear wheels WRL and WRR are driven by an electric motor 4 is provided with an ECU 11. - 特許庁

各車輪(2)内に、アウターロータ型の駆動用モータ(4)を備えた車両(1)において、加速時に車体前側が上昇し、車体後が下降した場合は、前輪(2FR,2FL)の駆動力を増加させ、後輪(2RR,2RL)の駆動力を増加させる。例文帳に追加

In a vehicle (1) where an outer rotor type drive motor (4) is provided in each wheel (2), the driving force of the front wheels (2FR, 2FL) is increased and the driving force of the rear wheels (2RR, 2RL) is increased when the front side of a body ascends and the rear side of the body descends during acceleration. - 特許庁

例文

前輪をエンジンで駆動し、後輪をモータで駆動する4WD車両において、モータで駆動される後輪の加速スリップを速やかに解消させる。例文帳に追加

To rapidly eliminate accelerating slips of rear wheels driven by a motor in a 4-wheel drive vehicle in which front wheels are driven by an engine and the rear wheels are driven by the motor. - 特許庁

例文

前輪における左右の輪荷重移動量が、後輪における左右の輪荷重移動量よりも大きくなるように、前側駆動モータ3f及び後側駆動モータ3rを駆動制御する。例文帳に追加

A front drive motor 3f and a rear drive motor 3r are controlled to drive so as to increase a lateral wheel load moving amount in front wheels more than a lateral wheel load moving amount in rear wheels. - 特許庁

前輪1L、1Rをエンジン2で駆動し、後輪3L、3Rをモータ4で駆動し、当該モータ4は発電機7が発電した電力で駆動される。例文帳に追加

Front wheels 1L, 1R are driven by an engine 2, rear wheels 3L, 3R are driven by a motor 4, and the motor 4 is driven by the electric power generated by a dynamo 7. - 特許庁

前輪1L、1Rをエンジン2で駆動し、後輪3L、3Rをモータ4で駆動し、当該モータ4は発電機7が発電した電力で駆動される。例文帳に追加

Front wheels 1L and 1R are driven by an engine 2, rear wheels 3L and 3R are driven by a motor 4 that is driven by the power generated by a generator 7. - 特許庁

このとき、前後駆動力配分制御が行われて、左右駆動力配分制御が行われていない前輪11FR、11FLに対する駆動力の配分比が増加される。例文帳に追加

At this time, a distribution ratio of the drive force relative to the front wheels 11FR, 11FL in which the front/rear drive force distribution control is performed and the left/right drive force distribution control is not performed is increased. - 特許庁

前輪1L、1Rをエンジン2で駆動し、後輪3L、3Rをモータ4で駆動し、当該モータ4は発電機7が発電した電力で駆動される。例文帳に追加

Front wheels 1L, 1R are driven by an engine 2, rear wheels 3L, 3R are driven by a motor 4, and the motor 4 is driven by electric power generated by a generator 7. - 特許庁

前輪1L、1Rをエンジン2で駆動し、後輪3L、3Rをモータ4で駆動し、当該モータ4は発電機7が発電した電力で駆動される。例文帳に追加

Front wheels 1L, 1R are driven by the engine 2 and rear wheels 3L, 3R are driven by a motor 4, and the motor 4 is driven by electric power generated by the generator 7. - 特許庁

前輪及び後輪のうち少なくとも一方を駆動する内燃機関を有すると共に2輪駆動と4輪駆動とに相互切替可能な型式の自動車に設けられる動力出力装置である。例文帳に追加

This power output device comprises an internal combustion engine that drives at least either front wheels and rear wheels and is installed to an automobile that can mutually switch the two-wheel drive and the four-wheel drive. - 特許庁

後輪を電動機で駆動する4WD車両において、前輪に伝達される駆動力の過多によるスリップを抑制できる車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a transmission system for vehicles which can suppress slip due to excess of driving force transmitted to a front wheel in a 4WD (four wheel drive) vehicle which drives a rear wheel with a motor. - 特許庁

エンジン2は機械式自動変速機3を介して前輪5fl,5frを駆動し、モータ6は左右駆動力配分可能なリヤファイナルドライブ装置7を介して後輪5rl,5rrを駆動する。例文帳に追加

The engine 2 drives front wheels 5fl, 5fr through the mechanical automatic transmission 3, and the motor 6 drives rear wheels 5rl, 5rr through a rear final drive device 7 free to distribute left and right driving force. - 特許庁

前輪をエンジン2で自動変速機4を介して駆動し、後輪を直流モータ3で電磁クラッチ12を介して駆動し、直流モータ3は発電機7で発電した電力で駆動する。例文帳に追加

A front wheel is driven by an engine 2 via an automatic transmission 4, a rear wheel is driven via an electromagnetic clutch 12 by a DC motor 3, and the DC motor 3 is driven with power generated by a generator 7. - 特許庁

前進旋回操作時には、両前輪2,2のかじ取り角に応じて調節した旋回用油圧駆動手段61の出力を動力切替機構91を介して前輪用遊星歯車機構38に伝達して、両前輪2,2の速度を連続的に増速させる構成とする。例文帳に追加

In forward turning operation, output of the turning hydraulic driving means 61 adjusted according to the steering angle of the both front wheels 2, 2, is transmitted to the front wheel planetary gearing mechanism 38 through the power switching mechanism 91 to continuously increase the speed of the both front wheels 2, 2. - 特許庁

また、前輪2を操舵するステアリングハンドルの切れ角が設定角度以上となったとき、旋回外側の前輪車軸19L、19Rに連繋された電動アシストモータ20L、20Rを駆動させる。例文帳に追加

When a cut angle of a steering handle steering the front wheels 2 became larger than a set angle, the electric assist motors 20L and 20R linked to the front wheel axles 19L and 19R on turning outside are driven. - 特許庁

駆動力制御装置20は、前輪のトルク範囲を示す前輪トルク四角形31と、後輪のトルク範囲を示す後輪反映四角形30aとの重畳部である解平面150から動作点を選択する。例文帳に追加

The drive force control device 20 selects an operation point from a solution plane 150 as a portion of superposition between a front wheel torque rectangle 31 indicating a torque range of front wheels and a rear wheel reflecting rectangle 30a indicating a torque range of rear wheels. - 特許庁

これにより、車両1を後退させたときに、後方用粒状物散布装置6FRb、6FLbが既に砂10を散布した場所に駆動輪となる右前輪FRおよび左前輪FLを移動させることができる。例文帳に追加

When a vehicle 1 is moved backward, the rear particle distributing devices 6FRb, 6FLb can move a right front wheel FR and a left front wheel FL serving as drive wheels to a place, to which sands 10 are already distributed. - 特許庁

これにより、前輪駆動前輪操舵のタイヤローラ1を構成することができ、タイヤローラ1を前進走行させて舗装作業を行ったときに、皺等のない良好な舗装面を形成することができる。例文帳に追加

When performing the pavement work by making the tire roller 1 advance and travel, the good pavement surface without wrinkle is formed. - 特許庁

これによって、左側前輪2l、右側前輪2rの間、及び左側後輪3l、右側後輪3rとの間で駆動力を異ならせることができる。例文帳に追加

Thus, the driving forces can be made different between the left side front wheel 2l, and the right side front wheel 2r and between the left side rear wheel 3l and the right side rear wheel 3r. - 特許庁

前輪15bを駆動するためのモータ部3と、当該モータ部3から出力された動力を前輪15bに伝達するデファレンシャルギヤ装置5とを有する電気自動車1の前部車体構造である。例文帳に追加

The front vehicle body structure of the electric vehicle 1 includes: a motor section 3 for driving front wheels 15b; and a differential gear device 5 for transmitting power outputted from the motor section 3 to the front wheels 15b. - 特許庁

前輪駆動アシスト自転車本体の前輪5のハブ内の回転軸10の部分にはモータMを内蔵する盤状ケーシング20が設けられている。例文帳に追加

A board-like casing 20 with a built-in motor M is arranged in a part of a rotary shaft 10 in a hub of the front wheel 5 of a front wheel drive assist bicycle body. - 特許庁

油圧モータを備える車軸駆動装置において、前輪増速に関する新規な機構を採用し、前輪増速において無段変速を実現する。例文帳に追加

To provide an axle drive device equipped with a hydraulic motor wherein a new mechanism regarding a front wheel speed increase is adopted and continuously variable speed is achieved in front wheel speed increase. - 特許庁

移動体1は、ボディー2aの左右側面に配置された独立に駆動される前輪3、4と、この前輪と同期回転する後輪9、10と、後輪間に位置する回動自在な舵輪とを有する。例文帳に追加

The traveling object 1 has front wheels 3 and 4 driven independently positioned at left and right side faces of a body 2a, rear wheels 9 and 10 synchronously turning with the front wheels 3 and 4, and a turnable steering wheel positioned between the rear wheels 9 and 10. - 特許庁

車体の旋回時に前輪を高速回転で駆動することにより旋回時間を短縮するとともに、圃場の状態や作業状況に応じて前輪の増速比率を任意に変化できるように制御する。例文帳に追加

To shorten a cornering time by driving front wheels at a high speed in cornering a vehicle body as well as to arbitrarily change the acceleration ratio of front wheels in accordance with the states of firm fields and working conditions. - 特許庁

左右の前輪駆動車輪としミッションケースが左右の前輪間に設置される車両では、フロントPTO軸を備える動力取出しケースを、ミッションケースの前壁外面に装着して設ける。例文帳に追加

In a vehicle which uses right and left front wheels as drive wheels and in which the transmission case is provided between the right and left front wheels, a power take-off case provided with the front PTO shaft is mounted on an outer face of a front wall of the transmission case. - 特許庁

左・右前輪へ動力を伝動する左右の前輪アクスル57Rを、夫れ夫れの駆動負荷に応じて差動させる差動装置56を設ける。例文帳に追加

The differential device 56 of this running vehicle generates a differential motion for the left and the right front axle 57R to transmit the power to the left and right front wheels in accordance with their driving loads. - 特許庁

アクセルオフによるエンジンブレーキ作動状態で、前輪が路面から受けるトルク(反力トルク)が、後輪が路面から受けるトルクよりも大きい場合(前輪回転数<後輪回転数の場合)には四輪駆動状態にする。例文帳に追加

A vehicle control device allows a vehicle to be in four wheel driving mode when a torque received from a road surface by front wheels (reaction torque) exceeds that by rear wheels (rotating speed of the front wheels < that of the rear wheels) while an engine brake acts by turning the accelerator off. - 特許庁

目標ヨーレートφ´tと目標横速度V_ytとに基づいて算出される目標前輪舵角θt及び目標後輪舵角δtに基づいて、前輪操舵機構12及び後輪操舵機構15を駆動する。例文帳に追加

A front wheel steering mechanism 12 and a rear wheel steering mechanism 15 are driven based on a target front wheel steering angle θt and a target rear wheel steering angle δt calculated based on a target yaw rate ϕ't and a target lateral speed V_yt. - 特許庁

後輪速Prが前輪速Pfよりも遅く、且つ、後輪速Prと前輪速Pfとの差の絶対値が閾値P1より大きいときに、クラッチ44の伝達力を低下させるように制御モータ110を駆動する。例文帳に追加

When the rear wheel speed Pr is lower than the front wheel speed Pf and an absolute value for a difference between the rear wheel speed Pr and the front wheel speed Pf is greater than a threshold P1, the control motor 110 is driven to reduce a transmitting force of the clutch 44. - 特許庁

車両1に搭載される走行装置100は、左側前輪2l、右側前輪2r、左側後輪3l、右側後輪3rを駆動輪とする。例文帳に追加

This traveling device 100 mounted to the vehicle 1 uses a left-side front wheel 2l, a right-side front wheel 2r, a left-side rear wheel 3l and a right-side rear wheel 3r as drive wheels. - 特許庁

ここで、前記クラッチが解放される直前の前輪駆動トルクを、エンジン発生トルク,変速比から推定する。例文帳に追加

A driving torque of the front wheel immediately before the clutch is disengaged is estimated from engine generated torque and a transmission ratio. - 特許庁

前輪と後輪とに対するトルク分配比を自在に設定することにより、四輪駆動車の走行性能を飛躍的に向上させる。例文帳に追加

To outstandingly enhance the traveling performance of a four-wheel drive vehicle by freely setting a torque distribution ratio to a front wheel and a rear wheel. - 特許庁

簡単な構造を有し、効果的に密閉することができる前輪駆動車両のインナーシャフトベアリングのシーリング構造を提供する。例文帳に追加

To provide a seal structure for inner-shaft bearing having a simple structure capable of effectively hermetically sealing for a front wheel drive car. - 特許庁

クラッチ及び手動変速機を介してエンジントルクが前輪に伝達される車両において、後輪を駆動するモータを設ける。例文帳に追加

A motor for driving a rear wheel is provided to a vehicle where an engine torque is transmitted to a front wheel through a clutch and a manual transmission. - 特許庁

トラクターの前輪駆動装置の回動部において、キングピンが回動ケースより抜けでないようにする。例文帳に追加

To prevent a kingpin from falling off from a rotating case in a rotating part of a front wheel driving device of a tractor. - 特許庁

車両旋回量と前輪トルクから後輪が横滑りしない範囲の後輪制駆動力を計算し、モータトルクを連続的に制御する。例文帳に追加

The rear wheel braking force within a range of preventing the skid of the rear wheels is calculated from a vehicle turning quantity and a front wheel torque, and a motor torque is continuously controlled. - 特許庁

制御装置14は、この入力値に基づいて電磁クラッチ11を制御し、前輪5a、後輪5bへの駆動力配分を調節する。例文帳に追加

The control unit 14 controls an electromagnetic clutch 11 based on the input value and adjusts the driving force distribution to a front wheel 5a and a rear wheel 5b. - 特許庁

油圧ブレーキ電動駆動部32は、前輪に取り付けられたブレーキユニット30を油圧管を介して油圧制御する。例文帳に追加

The hydraulic brake electric driving part 32 hydraulically controls a brake unit 30 mounted on a front wheel through a hydraulic pipe. - 特許庁

そして、フロントフォーク4に導かれたケーブル16は、前輪ハブを通して駆動ユニットに導かれている。例文帳に追加

Further, the the cable 16 guided to the front fork 4 is guided to the drive unit through a front wheel hub. - 特許庁

また歩行時操作用ハンドル5には、駆動輪となる前輪2,2の走行動力を断続操作するサイドクラッチレバー9を設ける。例文帳に追加

The operation handle 5 in walking is equipped with a side clutch lever 9 for engaging and disengaging traveling power of the front wheels 2 to be driving wheels. - 特許庁

電動式駆動装置は、例えばFR車両の前輪側においてエンジンの両側に設けられる独立の電動機を備える。例文帳に追加

The electric driving device includes independent motors provided on both sides of an engine on the front wheel side of an FR vehicle. - 特許庁

基本的には前輪駆動の車両の後車軸組立体に、2つの電磁クラッチと歯車式差動装置が装備されている。例文帳に追加

Basically, a rear axle assembly of a front-wheel-drive vehicle includes two electromagnetic clutches and a geared differential. - 特許庁

例文

したがって、走行時の電費を向上させつつ、コンプレッサー202と前輪12L,12Rとを効率的に駆動させることができる。例文帳に追加

Therefore, the compressor 202, the front wheels 12R and 12L can be efficiently driven while improving the electric costs at the driving time. - 特許庁

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