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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前輪駆動の意味・解説 > 前輪駆動に関連した英語例文

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前輪駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 651



例文

変速機内に、前輪駆動車のトルクコンバータと変速機の間の限定された半径方向の空間内で使うのに適したコンパクトなデュアルゲイン摩擦継手を提供する。例文帳に追加

To provide a compact dual gain friction joint suited for use in a space in a radial direction limited between a torque converter and a transmission of a front wheel drive vehicle, in the transmission. - 特許庁

一方、前記エンスト回避制御中は、前輪速に後輪速を一致させるようにモータトルクを制御し、かつ、係るモータ駆動負荷分だけ前記目標開度を増大補正する。例文帳に追加

Motor torque is controlled to match rear wheel speed to front wheel speed and the target opening is corrected to increase by amount equivalent to motor drive load during engine stall avoidance control. - 特許庁

アウタロータ式インホイールモータを搭載した前輪駆動車において、キングピン軸を安定して位置決めし、キングピンオフセットを低減した安定した運転を実現する。例文帳に追加

To achieve stable driving that reduces kingpin offset, by stably positioning a kingpin axis, in a front-wheel-drive vehicle equipped with an outer rotor-type in-wheel motor. - 特許庁

駆動ユニット10は、車椅子Cの座席C2下方のデッドスペースにおいて、前輪C5と後輪C6の間に着脱自在に取り付けられている。例文帳に追加

The driving unit 10 is freely attachably and detachably fitted between a front wheel C5 and a rear wheel C6 in a dead space under the seat C2 of a wheelchair C. - 特許庁

例文

4輪駆動の電気自動車の前輪にスリップが生じたときに路面勾配に拘わらず適切に前後輪にトルクを分配して動力を出力する。例文帳に追加

To output motive power by properly distributing torque to front and rear wheels regardless of road surface gradient when a slip is generated on the front wheel of a four wheel drive electric automobile. - 特許庁


例文

車輪角度コントロール軸17と駆動車輪9a、9bは、前輪角度コントロールワイヤー24と後輪角度コントロールワイヤー20を介して繋がっている。例文帳に追加

A wheel angle control shaft 17 and the driving wheels 9a, 9b are connected to each other through a front wheel angle control wire 24 and a rear wheel angle control wire 20. - 特許庁

そして、ECUは、得られた制動力をリア旋回内輪に付与するようにリア旋回内輪に対応するブレーキを制御すると共に、得られた駆動力を各前輪に付与するようにエンジンを制御する。例文帳に追加

The ECU controls the brake corresponding to the turning rear inner wheels so as to apply the acquired braking force to the turning rear inner wheels and also controls an engine to apply the acquired driving force to the respective front wheels. - 特許庁

駆動機2としては電動機が最適で、その出力軸又は減速軸3とステップ1の前輪軸6及び/又は後輪軸7とを連動可能とする。例文帳に追加

An electric motor is best suited as the drive 2, with its output shaft or deceleration shaft 3 capable of operating in conjunction with the front axle 6 and/or rear axle 7 of the step 1. - 特許庁

方向自在式の前輪及び前後回転式の後輪を備えた4輪駆動可能な車椅子を必要により全方向移動式の車椅子に切換可能にする電動車椅子を提供する。例文帳に追加

To provide an electric wheelchair capable of switching a four-wheel drive wheelchair with a direction free type front wheel and a front and rear rotation type rear wheel to an omni-direction moving type wheelchair as needed. - 特許庁

例文

t2〜t3中、TcおよびTm間の差分トルクを前輪ブレーキユニットに指令してブレーキ力Tbを発生させることで、車両の駆動トルクはTcに一致し続け、運転者に違和感を与えることはない。例文帳に追加

A torque difference between Tc and Tm from t2 to t3 is commanded to a front wheels brake unit to generate brake force Tb, therefore, driving torque of the vehicle continues to match with Tc, thus preventing a driver from feeling a sense of incongruity. - 特許庁

例文

このような制御によりエンジンブレーキ作動時(減速時)に四輪駆動状態にすることによって、前輪が路面から受けるトルクの一部が後輪に伝達される。例文帳に追加

Due to the foregoing control, the vehicle is made to be in the four wheel driving mode when the engine brake acts (at the deceleration) and thereby partial torque received from the road surface by the front wheels is transmitted to the rear wheels. - 特許庁

チェーン駆動部にテコクランク機構、及び四節回転機構又は平行クランク機構とも呼ばれ、又、足踏みミシン、自動車の前輪かじ取り機構、ハンドプレスなどにも利用されている機構を取り付ける。例文帳に追加

Lever crank mechanism and four-bar linkage or parallel crank mechanism, or mechanism utilized by treadle sewing machine, automobile front wheel steering mechanism or hand presses are attached to chain drive mechanism section. - 特許庁

制御装置60は、前輪48fと後輪48rをそれぞれ対応する回転電機MG2,MG3により独立して駆動可能な車両1の制御装置である。例文帳に追加

The controller 60 of a vehicle 1 drives the front wheel 48f and the rear wheel 48r independently by corresponding rotary electric machines MG2 and MG3. - 特許庁

後輪の駆動トルクは、第1の所定車速(5km/h)以下では、アクセル開度に応じたトルクに制御され、第1の所定車速を越えると前輪の加速スリップ量に応じたトルクに制御される。例文帳に追加

A driving torque of the rear wheel is controlled to a torque corresponding to an accel opening at a first predetermined car speed (5 km/h) or lower and when it exceeds the first predetermined car speed, it is controlled to a torque corresponding to an amount of acceleration slip of the front wheel. - 特許庁

レールを走行する台車を簡素化するとともに、車両はその前輪を台車に組み付けるだけでよく、車両の後輪の駆動により、走行することができるデュアルモード車両交通システムを提供する。例文帳に追加

To provide a dual mode vehicle traffic system where a truck running on a rail is simplified, a vehicle is required only to mount the front wheels to the truck, and the vehicle can be run by driving of the rear wheels. - 特許庁

制御ユニット26は、後輪(駆動輪)のスリップを検出すると、ブレーキバルブユニット31を介して左右の前輪に設けられた補助ブレーキ装置32,32を作動させる。例文帳に追加

A control unit 26 actuates auxiliary brakes 32 and 32 provided on right and left wheels via a brake valve unit 31 when the slip of rear wheels (driving wheels) is detected. - 特許庁

エンジン80に連結されるジェネレータ25および主駆動輪の前輪82に連結されるフロントモータ35は、永久磁石型同期モータから成る。例文帳に追加

A generator 25 coupled with an engine 80 and a front motor 35 coupled with front wheels 82 as main driving wheels are each constructed of a permanent-magnet synchronous motor. - 特許庁

棚下作業車(A)は、人力による走行が可能であり、ハンドル(24)で操縦される前輪(21)と、駆動車輪である後輪(41)を備えている。例文帳に追加

The under-trellis working vehicle (A) can be traveled by man power, and is provided with a front wheel (22) steered by a handle bar (24) and rear wheels (41) that are driving wheels. - 特許庁

モーター作動器は各々の後輪を駆動し、コントローラは一律の制御規則に従い該前輪が該下地表面と接触していてもなくても、該車両を動的に安定化させるように、1つ以上のモーター作動器を支配する。例文帳に追加

A motor actuator drives each aft wheel, and a controller governs the motor actuator or motor actuators in such a manner as to dynamically stabilize the vehicle, according to a uniform control law, when the forward wheel is in contact with the underlying surface or not. - 特許庁

前輪の周速を後輪の周速に合わせる制御が行われ、周速差に起因した動力循環が回避され、スムーズな四輪駆動走行を得ることができる。例文帳に追加

Control for adjusting the peripheral speed of the front wheel to that of the rear wheel is performed to avoid power circulation caused by peripheral speed difference to thereby attain smooth four-wheel drive travel. - 特許庁

そして、電子制御装置11は、路面に対する前輪のグリップ度を推定し、グリップ度に応じて、操舵系、制動系、及び駆動系のアクチュエータに対する車両制御目標値の配分比を設定する。例文帳に追加

The electronic control device 11 estimates the grip degree of front wheels to the road surface, and sets the distribution ratio of the target vehicular control value to the actuators of a steering system, a braking system and a driving system according to the grip degree. - 特許庁

一方、駆動機構M側と車椅子S側には連動機構150が設けられており、車椅子Sを車内に引き込む動作と連動して前輪50を跳ね上げるようになっている。例文帳に追加

On the other hand, the sides of a drive mechanism M and the wheelchair S is provided with cooperation mechanisms 150, and the front wheels 50 are lifted by cooperating with the operation of drawing the wheelchair in the vehicle. - 特許庁

四輪駆動式の農作業用トラクタにおいて、走行機体の旋回半径を左右両前輪のかじ取り角に対応するように安定させ、かつスムーズに旋回できるようにする。例文帳に追加

To provide a farm working tractor of four wheel drive, having a stable turning radius of the vehicle, corresponding to the steering angle of right and left wheels, allowing smooth turns. - 特許庁

本発明では、該車両が惰性走行状態にあるか否かに応じ、且つ、前記駆動軸に連結された前輪及び後輪が接する路面の摩擦係数の大小に応じて、モータジェネレータによる回生制御特性を変更する。例文帳に追加

The regenerative control characteristics of the motor generator is changed depending on whether the vehicle is in coasting or not as well as depending on the level of friction factor of the road surface on which the front wheel and the rear wheel connected to the drive shaft contact. - 特許庁

ステアリングハンドル17の操作に連動して縦軸芯P2周りに揺動駆動されるステアリング部材14,15を、右及び左の前輪1よりも後側で機体フレーム3に備える。例文帳に追加

Steering members 14, 15 to be rocked around the longitudinal axis P2 interlockingly with the operation of a steering wheel 17 are provided on the machine body frame 3 backward of the right and left front wheels 1. - 特許庁

四輪駆動式の農作業用トラクタにおいて、走行機体の旋回半径を左右両前輪のかじ取り角に対応するように安定させ、確実に旋回できるようにする。例文帳に追加

To ensure the rotation of a 4-wheel drive agricultural tractor by stabilizing the rotating radius of a traveling machine body according to the steering angle of both lateral front wheels. - 特許庁

前輪駆動力が発生する走行形態を採りながら操向ハンドルを操作するときの操舵力を低減でき、しかも、必要なタイミングで、送れることなく4WD機能を発揮できるようにする。例文帳に追加

To reduce the steering force in operating a steering wheel while taking a mode that the driving force is generated in a front wheel, and to demonstrate the 4WD function at the required timing without delay. - 特許庁

前部座席台3は操舵用車輪である前輪37を覆うように設けられ、リアカウル4は駆動輪である後輪38を覆うように設けられている。例文帳に追加

The front seat mount 3 is provided so as to cover a front wheel 37 used as a wheel for steering and the rear cowl 4 is provided so as to cover a rear wheel 38 used as a driving wheel. - 特許庁

クラッチ2を介さずに前輪6,6に正または負の駆動力を入力するためのモータ4と、モータ4の出力トルクを制御するためのECU100とを備える。例文帳に追加

The device includes a motor 4 for inputting a positive or a negative driving force to front wheels 6, 6, without going via the clutch 2, and an ECU 100 for controlling output torque of the motor 4. - 特許庁

自動二輪車のブレーキ装置10は、ブレーキペダル14の操作に基づき、後輪側ブレーキキャリパ18と前輪側ブレーキキャリパ16とを連動して駆動制御可能に構成されている。例文帳に追加

In the braking device 10 of the motorcycle, a rear wheel side brake caliper 18 and a front wheel side brake caliper 16 are constituted in an interlockingly drive-controllable manner based on the operation of a brake pedal 14. - 特許庁

スペーサ77を介在させた状態ではスペーサ77内に配置される延長軸86を前輪駆動軸68に接続してミッションからフロントアクスル装置20に動力伝達させる。例文帳に追加

In the state of the spacer 77 being interposed, an extension shaft 86 arranged in the spacer 77 is connected to a front wheel drive shaft 68 so that power is transmitted from a mission to the front axle unit 20. - 特許庁

前輪および後輪が走行するそれぞれの路面の摩擦係数が異なる場合でも、最適な制駆動力をタイヤ路面間に発生させることができる電気自動車およびプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide an electric vehicle and a program for generating an optimal brake/drive force between tires and a road surface even if there is a difference between friction coefficients of the road surface on which front and rear wheels are driven. - 特許庁

バッテリーの電圧が定格電圧よりも下がった場合にでも、運転者が低出力モーターによる前輪駆動を選択した場合には、走行スピードはより低くなるが取り出し電力が増えることで応急走行を可能とする。例文帳に追加

Even if the voltage of the battery is lowered below the rated voltage, when a driver selects front wheel drive by a low-output motor, traveling speed is further decelerated, but take-out power is increased, thus enabling the emergency traveling. - 特許庁

モータは、動力伝達機構を介して前輪駆動し、電気自動車は、充電スタンド等で充電を行うことなく長距離の行程を連続的に走行することができる。例文帳に追加

The motor drives the front wheels via a power transmission mechanism, and the electric vehicle can run continuously over a long driving range, without charging at a battery charge stand and the like. - 特許庁

一方向動力伝達部が係合する際に前輪と後輪の回転数差によるショックを低減する車両の駆動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a drive controller for a vehicle capable of reducing shock resulting from a difference in rotating speed between front and rear wheels when a unidirectional power transmitting unit engages. - 特許庁

車両用制御装置によれば、車両の状態量が所定の条件を満たすと判断される場合に、キャンバ角調整装置が駆動され、前輪および後輪の少なくとも一つにネガティブキャンバが付与される。例文帳に追加

According to the control device for the vehicle, when it is determined that the amount of the state of the vehicle satisfies a predetermined condition, a camber angle adjustment device is driven and a negative camber is given to at least one of a front wheel and a rear wheel. - 特許庁

アーティキュレート式の四輪駆動車両における前部車体に設けた左右の前輪1L,1Rと、後部車体に設けた左右のクローラ式の後輪2L,2Rに、個別の油圧モータ3L,3R,4L,4Rを取り付ける。例文帳に追加

Individual hydraulic motors 3L, 3R, 4L, 4R are mounted to right and left front wheels 1L, 1R provided on a front vehicle body, and right and left crawler type rear wheels 2L, 2R provided on a rear vehicle body in an articulate type four-wheel drive vehicle. - 特許庁

油圧出力装置を、自動変速機1における反エンジン側(車両左側)の外壁面に、反エンジン側の操舵駆動輪(左側前輪)の操舵による可動範囲の外側に位置するように配設する。例文帳に追加

In this automatic transmission for a vehicle, the hydraulic output device is arranged on an external wall surface on an anti-engine side (the left side of the vehicle) in this automatic transmission 1 so that it is positioned on an outer side of a movable scope by steering of a steering driving wheel (a front wheel on the left side) on the anti-engine side. - 特許庁

機関制動で前輪がロック傾向となっても、効率良く当該ロック傾向を解消することが可能な車両の駆動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for controlling the driving force of a vehicle that makes it possible to eliminate the locking tendency efficiently even if to lock front wheels are almost locked due to engine braking. - 特許庁

軌陸車1がレールR上を走行するときには、前輪7をレールRの上方に浮上させ、後輪9と鉄輪23とをレールR上に当接させて後輪9を回転駆動する。例文帳に追加

A track traveling device 19 including a holding bracket 21 and a steel wheel 23 rearward of a front wheel 7 and a rear wheel 9, the steel wheel 23 of the forward and rear track traveling devices 19 is grounded on a rail R together with the rear wheel 9, and the vehicle is traveled by the drive of the rear wheel 9. - 特許庁

ケーシング12の前壁に前記歯車16,17及びクラッチ21,22を挿通可能とする開口34を設け、この開口を、前輪駆動軸18の一端部を支持する軸受板35により閉鎖した。例文帳に追加

An opening 34 in which gears 16 and 17 and clutehes 21 and 22 are insertable is formed in the front wall of a casing 12, and the opening is closed by a bearing disc 35 to support one end part of a front wheel drive shaft 18. - 特許庁

搭乗ステップ部61の連結片66の下端部に設けた取り付け部68を、前輪駆動ケース13のステップ支持部76に連結してある。例文帳に追加

A fitting part 68 provided for the lower end part of the connecting piece 66 of the boarding step part 61 is connected to a step supporting part 76 of the front wheel driving case 13. - 特許庁

前車輪3に連動連結した走行駆動手段21を縦軸心27の周りに回動自在に設けるとともに、前輪回動手段30を設けた。例文帳に追加

A running driving means 21 connected in association with the front wheels 3 is provided around a vertical axis center 27 so as to be rotationally movable and a front wheel turning means 30 is also provided. - 特許庁

前後の各車輪44を駆動車輪とし、カーブ部を走行するとき、重心がかかる前輪44を速度制御し、浮こうとする後輪44をトルク制御する。例文帳に追加

When traveling a curve section with each of front and rear wheels 44 as a driving wheel, torque of the rear wheels 44 which are going to float is controlled by controlling speed of the front wheel 44 to which a weight is put. - 特許庁

装置を小型軽量化できると共に応答遅れを極めて少なくでき、さらに前輪または後輪のスリップ時のトラクションを向上できる駆動力伝達装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force transmission device in which response delay is minimized, while making the device small and light in weight, and traction is improved when a front wheel or a rear wheel slips. - 特許庁

無線コントローラからの信号によって走行制御、ステアリング制御される自動車玩具において、前側にモータが搭載され、前記モータによって前輪駆動するように構成されていることを特徴とする。例文帳に追加

This toy car is loaded with a motor on the front side thereof to drive front wheels with the motor. - 特許庁

これにより、制御部46aは、一方の輪に対して駆動力を付与するとともに他方の輪に対して制動力を付与することにより、前輪FW1,FW2間で転がり量の差を生じさせてモータ21の作動を補助する。例文帳に追加

Thus, the control part 46a applies the driving force to one wheel and applies the braking force to the other wheel to generate the difference in the rolling amount between the front wheels FW1, FW2 to support the operation of the motor 21. - 特許庁

ハンドルの回転操作により前輪を直接操舵でき、しかも駆動輪の差動回転式制御と併せて車体の中間位置を中心としてその場回転を行わせ得る差動操舵式電動車を提供する。例文帳に追加

To provide a differential steering type electric vehicle whose front wheel can be steered directly by rotating operation of a handle and which can be rotated at the place with the intermediate position of a vehicle body as the center while performing differential rotation type control of driving vehicles. - 特許庁

4輪操舵可能で、且つ4輪駆動車両が有する車両制御システムは、車両にモーメントを付与するための制御と、前輪と後輪に独立に実操舵角を設定するための制御を行う。例文帳に追加

The control system of a four-wheel-drive vehicle, in which four-wheel steering is possible, performs the control for giving a moment to a vehicle and the control for setting up an actual steering angle independently of a front wheel and a rear wheel. - 特許庁

例文

そして、ヨーモーメントと横力と前輪横すべり角を基に操舵反力トルク演算部3eで操舵反力トルクを演算し、反力モータ制御量演算部3fに出力して、反力モータ10を駆動する。例文帳に追加

Thereafter, steering reaction torque is computed by a steering reaction torque computing part 3e in accordance with the yaw moment, the lateral force and the front wheel lateral sliding angle, and a reaction motor 10 is driven by outputting the steering angle reaction torque to a reaction motor control quantity computing part 3f. - 特許庁

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