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前輪駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 651



例文

たとえば後輪指令トルクTrcmが前輪指令トルクTfcmよりも先に所定範囲内のトルクとなった場合、駆動力制御部90Bは前輪指令トルクTfcmが所定範囲内のトルクとなるまで後輪指令トルクTrcmの変化を制限する(後輪指令トルクTrcmを一定に保つ)。例文帳に追加

The driving force control part 90B limits the change of the rear wheel command torque Trcm (keeps the rear wheel command torque Trcm constant) until the front wheel command torque Tfcm comes to the torque within the prescribed range, for example, when the rear wheel command torque Trcm comes to the torque within the prescribed range before the front wheel command torque Tfcm comes thereto. - 特許庁

エンジン7側の出力トルクを前輪3及び制御カップリング9を介した後輪5へ伝達し、後輪5への減速比を前輪3への減速比より小さく設定した四輪駆動車1において、制御カップリング9の制御トルクがトランスアクスルの出力トルクを超えないように制御するコントローラ23を設けたことを特徴とする。例文帳に追加

In a four-wheel drive vehicle 1 for transmitting output torque on an engine 7 side to a front wheel 3, and to a rear wheel 5 through a control coupling 9, wherein speed reduction ratio to the rear wheel 5 is set to be lower than that to the front wheel 3, a controller 23 for controlling control torque of the control coupling 9 so as not to exceed the output torque of a transaxle is provided. - 特許庁

電磁クラッチを制御することで、車両の加速時は直結4WDと同等の駆動性を得ることができ、旋回中はタイトコーナブレーキング現象を防止し、かつ、エンジンブレーキトルクを自動的に4輪に分配することができる前輪アクスル用回転伝達装置を提供する。例文帳に追加

To obtain drivability equal to direct coupled 4WD when accelerating a vehicle, to prevent a tight corner braking phenomenon in turning and to automatically distribute engine brake torque to four wheels by controlling an electromagnetic clutch. - 特許庁

電磁クラッチを制御することで、車両の加速時は直結4WDと同等の駆動性を得ることができ、旋回中はタイトコーナブレーキング現象を防止し、かつ、エンジンブレーキトルクを自動的に4輪に分配することができる前輪ハブ用回転伝達装置を提供する。例文帳に追加

To obtain drivability equal to direct coupled 4WD when accelerating a vehicle, to prevent a tight corner braking phenomenon in turning and to automatically distribute engine brake torque to four wheels by controlling an electromagnetic clutch. - 特許庁

例文

ECU160は、ステアリングステムシャフト118の操舵角に基づいて、モータ130に対し、ステアリングステムシャフト118において走行中に前輪から発生する舵角方向の力と同じ方向の駆動トルクを発生させる。例文帳に追加

The ECU160 generates a driving torque in the same direction as the force in the steering direction generated from the front wheels during travel in the steering stem shaft 118 relative to the motor 130 based on the steering angle of the steering stem shaft 118. - 特許庁


例文

本発明では、ミッションケースから出力する前輪駆動軸のケース側透孔を塞ぐ構成を簡単にすることで、ミッションケースの重量を軽くし出力軸の取り付け作業も簡単にして、生産コストを低減することを課題とする。例文帳に追加

To reduce the weight of a transmission case, to simplify the output shaft mounting work, and to reduce the production cost by simplifying a constitution for covering a case side through-hole of a front wheel driving shaft for outputting from the transmission case. - 特許庁

前輪舵角と駆動力差モーメントとの最適な組み合わせによって旋回時に必要な横力を発生させることにより、コーナリング抵抗を低減することによってエネルギー消費を低減する低損失旋回による航続距離延長制御システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a distance-to-empty extension control system by low-loss cornering, for reducing energy consumption by reducing cornering resistance by generating a lateral force required in cornering by using an optimum combination between a front wheel steering angle and a drive force difference moment. - 特許庁

エンジン10は、車体2の前後方向で前輪4と後輪5との間に配置されるとともに、車体2の左右方向で略中央部に配置され、その駆動出力軸10aの先端が車体左側に向くように横置き配置される。例文帳に追加

The engine 10 is horizontally arranged between front wheels 4 and rear wheels 5 in the front and rear direction of the vehicle body 2, and at nearly center part in the right and left direction of the vehicle body 2, so that the tip of the driving output shaft 10a may be directed to the left side of the vehicle body. - 特許庁

一方、ユニット26は、容量Yが大きければ前輪11,12に設けられたモータ15,16を力行状態により作動させてモータ駆動トルクを発生させるとともに後輪13,14に設けられたモータ17,18を回生状態により作動させてモータ制動トルクを発生させる。例文帳に追加

Meanwhile the unit 26, if the capacity Y is large, operates motors 17 and 18 prepared in rear wheels 13 and 14 in a regenerative state, and generates motor braking torque, while operating motors 15 and 16 prepared in front wheels 11 and 12 in a power running condition and generating the motor driving torque. - 特許庁

例文

駆動力制御手段72は、第1電動機MG1および第2電動機MG2によって発電制御が実施されている状況下において、後輪40の後輪出力トルクTprが正トルクとなるように制御するため、前輪34のトルクの向きと後輪40のトルクの向きとが異なることが防止される。例文帳に追加

A drive-force control means 72 executes a control such that rear-wheel output torque Tpr of rear wheels 40 falls in a positive torque when first and second electric motors MG1 and MG2 execute power generation controls, thereby preventing torque of front wheel 34 and torque of rear wheel 40 from orienting in different directions. - 特許庁

例文

センターディファレンシャルによる4輪駆動車に於いて、全制動力の大きさに応じて回生制動手段による制動力の大きさと前輪制動手段またはこれと後輪制動手段による制動力の大きさの割合をスケジュール制御等により変更する。例文帳に追加

In the four-wheel drive vehicle having the center differential, the magnitude of the brake force by a regenerative brake means and the magnitude of the brake force by a front wheel brake means or a magnitude ratio of the brake forces by the front wheel brake means and a rear wheel brake means are changed in response to the total brake force by a scheduled control. - 特許庁

駆動源としてエンジン10およびモータ20を備えるハイブリッド車両1において、エンジン10およびモータ20と車両1の前輪30との間に配置された遊星歯車機構50と、車両の後輪60とエンジン10との間に配置された変速機構40とを備える。例文帳に追加

The hybrid vehicle 1 furnished with an engine 10 and a motor 20 as its driving source is furnished with a planetary gear mechanism 50 arranged between the engine 10 and the motor 20 and a front wheel 30 of the vehicle 1 and a transmission 40 arranged between a rear wheel 60 of the vehicle and the engine 10. - 特許庁

これにより燃料が欠乏したときに、前輪には制動力、後輪には駆動力というように、トルクの向きが相反して、車両が不自然な挙動をしたり、動力伝達系に急激なトルク変動が生じたりすることを防止する。例文帳に追加

In this way, when the fuel runs short, the direction of torque is set opposed to each other by applying a brake force to the front wheels and a drive force to the rear wheels, the vehicle is prevented from generating the unnatural behavior and generating a rapid torque change in the power transmitting system. - 特許庁

一方、発進クラッチ223を備えるエンジン200またはトルクコンバータ322を備えるエンジン300においては、前輪駆動力が伝達されない低エンジン回転数状態である時にのみデフロックアクチュエータ105の作動を許可する。例文帳に追加

On the other hand, in an engine 200 including a start clutch 223 or an engine 300 including a torque converter 322, the operation of the diff-lock actuator 105 is permitted only in a low engine revolution number state where driving force is not transmitted to the front wheel. - 特許庁

前輪と後輪との速度差がある場合に内外側のプレートが相互に接触してトルクを分配し得るように変更して部品数を減らし、軽量化が実現できる4輪駆動車両のトルク分配装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a torque divider for a four-wheel drive vehicle that is reduced in the number of parts and thus in weight by virtue of a modification capable of torque division by mutual contact of an inner and an outer plate when front and rear wheels have a difference in speed. - 特許庁

農作業車1には、駆動輪となる前輪3,3と、左右操舵輪と4,4を備え、これらの前後輪3,4の間には操縦席5と操縦ハンドル6を、機体の前部に、押圧操作により車体の後部を上昇回動させる前記歩行用ハンドル7を備える。例文帳に追加

The agricultural work vehicle 1 has front wheels 3 and 3 for drive wheels and right and left steering wheels 4 and 4, a steering seat 5 and a steering wheel 6 are provided between the front and rear wheels 3 and 4, and a walking type steering wheel 7 to lift and turn a rear portion of a vehicle body by pressing operation is provided on a front portion of a body. - 特許庁

前後輪が独立駆動で、且つ前輪操舵を可能とする移動農機において、フロントアクスルケース23から斜め後ろ上方へ向かう入力軸保持ケース26を設けてフロントアクスルケース23の入力軸22を斜め後ろ上方に支持する。例文帳に追加

In the moving farm machinery whose front and rear wheels can be driven independently of each other, and that allows the front-wheel steering, an input shaft holding case 26 that directs to an oblique upper backward direction from a front axle case 23 is provided and an input shaft 22 of the front axle case 23 is supported at an oblique upper backward portion. - 特許庁

駆動にあてた前輪を跨ぐ様に乳幼児二人用ベンチシート22を車体に固定し、乳幼児という重量物がハンドル1と共に荷重移動する事を防ぐと共に、走行中でも二人の乳幼児が視界に入り安心できる。例文帳に追加

A bench seat 22 for two infants is fixed to a vehicle body so as to stride a front wheel for driving, the heavy item such as the infant is prevented from load-shifted together with the handle bar 1, and the two infants come into a view during travel, thus securing ease. - 特許庁

右及び左の前輪の操向操作に連動して、旋回中心側の後輪のサイドクラッチが遮断側に操作されるように構成された四輪駆動型の作業車において、旋回の途中で機体が止まってしまったりしても、機体の旋回が適切に行えるように構成する。例文帳に追加

To properly allow the turn of a body even if the body is stopped during turning in a four-wheel drive work vehicle formed so that a side clutch for rear wheels at a turning center can be operated to the disengagement side in connection with the steering operation of right and left front wheels. - 特許庁

エンジン2の出力が左右前輪1L,1Rに伝達されると共に、発電機7に伝達され、この発電機7の発電電圧がモータ4に供給されて、該モータ4の出力によって左右後輪3L,3Rが駆動される。例文帳に追加

The output of an engine 2 is transmitted to right and left front wheels 1L and 1R and also transmitted to a generator 7, the generated voltage of the generator 7 is supplied to a motor 4, and right and left rear wheels 3L and 3R are driven by the output of the motor 4. - 特許庁

前輪3,3と後輪7,7との間の回転速度偏差を所定周期毎に検出し、回転速度偏差の平均値に略比例する補正係数(トルク対応指令値補正第一係数)を求め、この補正係数を駆動トルクに乗じてトルク対応締結力調整指令値を調整する。例文帳に追加

A rotating speed deviation between front wheels 3, 3 and rear wheels 7, 7 is detected at each specified cycle to obtain a correction coefficient (torque corresponding command value correction first coefficient) which is roughly in proportion to the mean value of the rotating speed deviation, and a torque corresponding tightening force adjustment command value is adjusted by multiplying the correction coefficient by the drive torque. - 特許庁

前輪軸7を移動させるための駆動電動機17を、低速運転装置24により、低速で、かつ、正逆転させることで、清掃工具1を、清掃工具取付用開口26と塵埃回収用開口27との間で往復移動させることにより達成される。例文帳に追加

This purpose can be achieved by reciprocating a cleaning tool 1 between a cleaning tool mounting opening 26 and a dust recovering opening 27 by rotating a drive electric motor 17 for moving a front wheel shaft 7 by means of a low speed operation device 24 at a low speed in the normal and inverse directions. - 特許庁

この発明は、前輪用無段変速部の目標変速比を基準として、操舵角の大きさに応じて求めた後輪用無段変速部の目標変速比を設定することにより、変速比範囲を有効に利用可能な四輪駆動車における前後輪変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a front and rear wheel transmission in a four wheel drive vehicle which can effectively employ the change gear ratio range by determining a target change gear ratio of the variable speed for the rear wheels obtained in response to the width of the steering angle on the basis of the target change gear ratio of the variable speed for the front wheels. - 特許庁

車体前後方向中心線(L1)を基準として、トルクコンバータTの回転部(径方向中心線:L3)と、変速機構Mからの駆動力を前輪または後輪に伝達するドライブシャフト(長手方向中心線:L2)とを左右に振り分けて対向配置している。例文帳に追加

A rotating part (radial center line: L3) of a torque converter T and a drive shaft (longitudinal center line: L2) for transmitting driving force from a transmission mechanism M to front wheels or rear wheels are opposingly placed on right and left sides of a vehicular body longitudinal center line (L1) as a reference line. - 特許庁

この位置ズレの修正時、位置ズレが解消されない(S7,S12)うちにガイドに対するラック本体の傾きが所定値θ以上になる(S8,S13)と、制御部は前輪及び後輪を同じ速度で回転させるように車輪駆動機構を制御する(S9)。例文帳に追加

When the tilt of the rack body relative to the guide exceeds a specified value θ (S8, S13) before the positional displacement is eliminated (S7, S12) when the positional displacement is corrected, the control part controls a wheel drive mechanism to rotate the front wheels and rear wheels at a same speed (S9). - 特許庁

オイルパン4の上下中途部に、水平方向に貫通する中空部4aを一体的に形成し、前記中空部4aに前輪駆動用伝動軸18を挿入し、オイルパン4のオイル収納部を正面視逆U字状に構成し、左右のオイル収納室4L・4R下部を連通孔4fで連通した。例文帳に追加

An oil storage part of the oil pan 4 is formed in inverted U-shape from the front view, and the lower parts of left and right oil storage chambers 4L, 4R communicate with each other through a communicating hole 4f. - 特許庁

前後駆動力配分制御部40は、前輪側の減速度から後輪側の減速度を減算した値が予め設定した閾値を超える場合で、且つ、後輪側の減速度が設定値より小さな値の場合にのみトランスファ3に対するトランスファクラッチトルクを小さな値に設定する。例文帳に追加

A front and rear driving force distribution control unit 40 sets the transfer clutch torque to a transfer 3 to a small value only when the value of the deceleration on the rear wheel side subtracted from the deceleration on the front wheel side exceeds the preset threshold, and when the deceleration on the rear wheel side is smaller than the preset value. - 特許庁

ハンドルの操舵角と前輪の転舵角との比である舵角比を変更する舵角比可変手段を駆動する転舵アクチュエータの負荷が予め定められた所定のしきい値よりも高いときには、運転者の操舵トルクをアシスト(補助)するアシストトルクを大きくするようにした。例文帳に追加

This steering control device increases an assist torque for assisting the steering torque of the driver, when a load of a steering actuator for driving a steering angle ratio variable means for changing a steering angle ratio to be a ratio of a steering angle of a steering wheel and a steered angle of a front wheel is higher than a prescribed threshold fixed in advance. - 特許庁

このモータクラッチ45を開放した状態のもとで、駆動モータ40,41を個々に制御することにより、前輪13と後輪16とのトルク分配比を自在に設定することができ、車両の動力性能を向上させることができる。例文帳に追加

Separate control of respective driving motors 40, 41 with the motor clutch 45 kept disengaged allows free setting of the torque distribution ratio between the front and rear wheels 13, 16, thereby leading the improvement of the power performance of a vehicle. - 特許庁

ハンドル12と前輪5を連繋するヘッドパイプ2のハンドルポストには、ハンドル角度検出手段が取付けてあり、検出するハンドル角度に応じた電圧信号が制御回路に入力され、ハンドル角度に応じてアシストモータの電動駆動力を制御する。例文帳に追加

A handle angle detection means is attached to a handle post of the head pipe 2 linking a handle 12 to the front wheel 5, and a voltage signal is inputted in a control circuit in accordance with the detected handle angle to control an electric driving force of an assist motor in accordance with the handle angle. - 特許庁

前輪Wfl、Wfrのどちらかがパンクした場合、ECU20は、PSC10を駆動制御し、車両の重心Gをパンクしていない各タイヤの接地面を結ぶ直線により画成される領域S内に車両の重心Gを移動させる。例文帳に追加

When either of front wheels Wfl, Wfr blows out, a PSC 10 is driven and controlled by an ECU 20, and the gravity center G of the vehicle is moved in a region S demarcated by straight lines connecting grounded surfaces of tires without blowouts. - 特許庁

前輪駆動車両に搭載され、回生制動装置と前,後液圧制動トルクが理想配分線に従って配分される液圧制動装置とを含む制動装置において、車両の操縦安定性の低下を抑制しつつ、エネルギ効率の低下を抑制する。例文帳に追加

To provide a braking device mounted on a front-wheel driven vehicle and including a regenerative braking device and a liquid pressure braking device by which front and rear liquid pressure braking torques are distributed in accordance with an ideal distribution line, for inhibiting the deterioration of energy efficiency while inhibiting the deteriorating control stability of the vehicle. - 特許庁

ワンウェイクラッチを介して、前輪9をモータ10により駆動するとともに、エンジン3に設けた発電機より発電された電力をバッテリ12およびモータ10に供給し、モータ10の制御を行うスイッチ6をハンドル5に配設した。例文帳に追加

This push-moving type spraying machine is provided by driving front wheels 9 with a motor 10 through a one way clutch, also supplying an electric power generated by an electric generator installed at an engine 3 to a battery 12 and the motor 10, and arranging a switch 6 for controlling the motor 10 at a handle 5. - 特許庁

好ましくは、前輪駆動用プロペラ軸62の途中を、クロスパイプ5内に設けた軸受ケース70内に支持すると共にユニバーサル継手69を設け、該ユニバーサル継手69の中心を前記スイングフレーム36の揺動軸心に対し、上下方向位置及び高さを一致させる。例文帳に追加

Favorably, an intermediate part of the propeller shaft 62 for driving the front wheel is supported in a bearing case 70 provided in a cross pipe 5, a universal joint 69 is provided, and a center of the universal joint 69 is matched with an oscillating shaft center of the swing frame 36 in vertical directional position and height. - 特許庁

つまり、同じオーバステア状態、アンダーステア状態であったとしても、ESCにより制動力が加えられる制御対象輪が前輪FR、FLであるか後輪RR、RLであるかにより、駆動伝達力の制限量が異なるものとする。例文帳に追加

That is, the limitation quantity of a driving transmission force varies depending on whether a braking force is applied to the front wheels FR and FR or the rear wheels RR and RL by the ESC even if the same oversteering state or understeering state exists. - 特許庁

着座部本体12及びシートバック7のコーナ部が互いに固着され、モータ駆動の後輪1を支持する本体フレーム1aに、前輪支持フレーム2aの基端部と、着座部フレーム11の先方部分とが枢着される。例文帳に追加

A seat body 12 of the seat section and a corner part of a seat back 7 are fixed each other and a proximal end part of a front wheel supporting frame 2a and a front part of a seat section frame 11 are pivoted by a main body frame 1a which supports a rear wheel 1 driven with a motor. - 特許庁

すなわち、制御部46bは、転舵角センサ45による左右前輪FW1,FW2の検出転舵角δの変化に基づき、モータ21が停滞状態にあるときに駆動回路47を介してモータ21の出力を低下させる。例文帳に追加

In other words, the control part 46b reduces the output of the motor 21 via a driving circuit 47 when the motor 21 is in a stagnant condition based on the change of the detected turning angle δ of right and left front wheels FW1, FW2 by a turning angle sensor 45. - 特許庁

カメラ装置22の角度は、カメラ駆動機構ユニット24によって垂直方向に制御され、ほぼ水平に近い状態で前方を撮像する状態から下方に傾斜して自動車の前輪周辺部を撮像する状態に変位する。例文帳に追加

The angle of the camera device 22 is controlled in the perpendicular direction by the camera drive mechanism unit 24, and the camera device 22 is displaced from the condition in which the image of the forward part is picked up in a substantially horizontal condition to the condition in which the image of a peripheral part of a front wheel is picked up in a downwardly inclined condition. - 特許庁

モータ3だけを駆動制御して走行している状態から、エンジン2の始動要求がなされたら(ステップS3、S4が共に“Yes”)、クラッチ4を接続し(ステップS6)、前輪1FL・1FRの回転によって、停止状態にあるエンジン2のクランキングを開始する。例文帳に追加

When the start request of an engine 2 is made from a traveling state that the driving of only a motor 3 is controlled (steps S3 and S4: "Yes"), a clutch 4 is connected (step S6), and the cranking of the engine 2 in a stop state is started according to the rotation of front wheels 1FL and 1FR. - 特許庁

車両の基準車輪(例えば後輪)の姿勢角を調整した後に、基準車輪及び非基準車輪(例えば前輪)を、所定高さの平板状の突起が複数形成された無限軌道のタイヤ駆動面上で転動させ、タイヤに発生する前後力及び横力を各々測定する。例文帳に追加

After posture angles of reference wheels (for instance, rear wheels) of a vehicle are adjusted, the reference wheels and non-reference wheels (for instance, front wheels) are rolled on the tire driving surfaces of an endless track formed with a plurality of flat plate-shaped protrusions having the specified height, and longitudinal force and lateral force generated on the tires are respectively measured. - 特許庁

ホイール式クローラに備えられている操舵機構部8を利用し、前輪に代えて車体の前部に従動スプロケット21L,21Rを装着し、左右独立して制動可能な後輪に代えて車体の後部に駆動スプロケット22L,22Rを装着する。例文帳に追加

A steering mechanism part 8 provided in a wheel type crawler is utilized, driven sprockets 21R, 21L are mounted in lieu of front wheels in a front part of a car body, and drive sprockets 22R, 22L are mounted in lieu of rear wheels with a brake thereof right/left independently applicable in a rear part of the car body. - 特許庁

ECUは、車両の旋回動作が開始されたときは、各種センサ等に基づいて各車輪の軸重(荷重)、スリップ角及びスリップ率を計算し、この結果に基づいて、リア旋回内輪に付与する制動力の大きさと各前輪に付与する駆動力の大きさとを求める。例文帳に追加

When the vehicle starts to turn, the ECU calculates axle loads (loads), slip angles and slip ratios of the respective wheels based on the various types of sensors, and finds the magnitude of a braking force applied to turning rear inner wheels and the magnitude of a driving force applied to the respective front wheels based on the results. - 特許庁

車体前後方向中心線(L1)を基準として、トルクコンバータの回転軸中心線(L3)と、変速機構Mからの駆動力を前輪または後輪に伝達するドライブシャフトまたはプロペラシャフトの長手方向中心線(L2)とを左右に振り分けて対向配置している。例文帳に追加

A rotation axis center line (L3) of a torque converter and a longitudinal center line (L2) of a drive shaft or a propeller shaft for transmitting driving force from a transmission mechanism M to front wheels or rear wheels are opposingly placed on right and left sides of a vehicular body longitudinal center line (L1) as a reference line. - 特許庁

エンジン2で発生される回転駆動力を自動変速機3で変速してドライブシャフト4L,4R、等速ジョイント5L,5R等を介して前輪6FL,6FRに伝達するように構成されている車両1において、エンジン制御装置80は次のような制御を行う。例文帳に追加

In a vehicle 1 which is configured so that rotation driving force generated by an engine 2 is transmitted to front wheels 6FL, 6FR via drive shafts 4L, 4R, and constant-velocity joints 5L, 5R etc. after shifting gears by an automatic transmission 3, an engine control apparatus 80 performs the following control. - 特許庁

第1ないし第3転舵用ECU47〜49は、プログラム処理により、目標転舵角と実転舵角との差に応じた駆動電流を第1ないし第3転舵用電動モータ24,25,31にそれぞれ流して、左右前輪FW1,FW2を目標転舵角に転舵制御する。例文帳に追加

A first to a third steering ECU 47-49 perform a program processing and control the left FW1 and right front wheels FW2 into the target steering angle by flowing the drive current complying with the difference between the target steering angle and the actual steering angle to the first to third steering motors 24, 25, 31. - 特許庁

エンジン3の左側側方には、モータ18の回転駆動力を前輪5,5に伝達するフロントデフレンシャルギヤ19が配置されていて、エンジン3の回転軸部4を挟んで左右位置に、モータ18とフロントデフレンシャルギヤ19とが分散配置されるように構成されている。例文帳に追加

A front differential gear 19 to transmit the rotational driving force of the motor 18 to the front wheels 5, 5 is arranged on the left side of the engine 3, and the motor 18 and the front differential gear 19 are constituted to be separated and arranged from each other at left and right positions with a rotation axis part 4 of the engine 3 between them. - 特許庁

車両10のピッチレートを検出する上下加速度センサ21a,21b,21c,21dと、前輪Wfl,Wfrと後輪Wrl,Wrrにそれぞれ異なる制駆動力を付与することにより、車両の重心周りに生じるピッチモーメントを低減するコントローラ22とを備えた。例文帳に追加

This braking/driving force controller has: vertical acceleration sensors 21a, 21b, 21c, 21d detecting the pitch rate of the vehicle 10; and a controller 22 reducing a pitch moment generated around the gravity center of the vehicle by imparting different braking/driving force to front wheels Wfl, Wfr and rear wheels Wrl, Wrr. - 特許庁

火花点火式エンジンの回転を自動変速機を介して後輪に伝達する小型車両において、駆動輪のスリップや前輪の浮き上がりを確実に防ぐと共に、不必要な時にエンジンの出力制限が起こるのを防止して車両の走行性能を向上させる。例文帳に追加

To improve vehicle travel performance by reliably preventing a driving wheel from slipping and a front wheel from floating and preventing an engine output limit from occurring at an unnecessary time, in a small vehicle where rotation of a spark ignition type engine is transmitted to a rear wheel via an automatic transmission. - 特許庁

車体前方にエンジンを搭載し前輪駆動を行うFF車において、車体前後方向軸線周りにエンジンが下降する方向に揺動することを抑制しトルクステアを防止しつつ、エンジンの振動が車体側に伝達するのを防止する。例文帳に追加

To suppress oscillating of an engine downward around an axis in the longitudinal direction of a vehicle body, and prevent the vibration of the engine from transmitting to the vehicle body, while preventing torque-steer in an FF vehicle performing a front-wheel drive with an in-vehicle engine at the front of the vehicle body. - 特許庁

例文

しかし、前輪1がスリップすると、発電機6の発生する交流電力により誘導電動機8の固定子に発生する回転磁界と回転子の回転速度との間にずれが生じ、後輪7に対する駆動トルクが発生し、4WD状態になる。例文帳に追加

However, once the front wheels 1 slip, deflection is generated between the rotation field generated at the stator of the induction motor 8 and the rotation speed of the rotor by AC power generated by the power generator 6, when drive torque to the rear wheels 7 is generated to make a four-wheel drive condition. - 特許庁

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