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手車を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 86



例文

手車を抱える例文帳に追加

to keep a ricksha  - 斎藤和英大辞典

手車という遊び例文帳に追加

a play of swinging a child, holding him or her in clasped hands  - EDR日英対訳辞書

手車両からは、相手車両の優先度ポイントが送信され、受信手段21で相手車両の優先度ポイントが受信される。例文帳に追加

The priority point of the opposite vehicle is transmitted from the opposite vehicle, and the priority point of the opposite vehicle is received by a reception means 21. - 特許庁

手車遊びにおいて,組み合わせた手例文帳に追加

clasped hands in 'teguruma', a form of play in which a child is swung within in clasped hands  - EDR日英対訳辞書

例文

配管継手、車載タンク及び粉体輸送用バルク車例文帳に追加

PIPE JOINT, ON-VEHICLE TANK, AND POWDER TRANSPORTING BULK VEHICLE - 特許庁


例文

また、入手車両選定部209は、他の参加車両の中から1台の入手車両をランダムに選定する。例文帳に追加

An acquisition vehicle selection part 209 randomly selects one acquisition vehicle from the other participation vehicles. - 特許庁

このため、相手車輌4との衝突時に、バンパービーム同士で衝突することになり、車体が相手車輌4に潜り込むことがなくなる。例文帳に追加

Therefore, upon collision with another vehicle 4, the bumper beams collide with each other, thereby preventing the vehicle body from entering under the other vehicle 4. - 特許庁

また相手車両にはバンパーレインフォースメント2が面として衝撃を加えるため、相手車両への加害性も低減する。例文帳に追加

The damage causative property to a counter vehicle is also reduced since the bumper reinforcement 2 applies the impact as a face to the counter vehicle. - 特許庁

位置差分相対位置算出部26によって、受信された相手車両の位置から、各時刻について相手車両の相対位置を算出する。例文帳に追加

A position difference relative position calculation section 26 calculates a relative position of the partner vehicle for each time from the received position of the partner vehicle. - 特許庁

例文

また相手車両にはクラッシュカン7が潰れた後面部59を介して衝撃を加えるため、相手車両への加害性も低減する。例文帳に追加

Further, the damage causative property to a counter vehicle is also reduced since the crash can 7 applies the impact via a rear face part to a counter vehicle. - 特許庁

例文

このため、相手車両の狭い部位に荷重が集中されないので、相手車両の変形量が低減される。例文帳に追加

Thus, since this prevents load concentration on a narrow portion of the opposing vehicle, deformation of the opposing vehicle is reduced. - 特許庁

手車両に対して公衆無線回線を介して無線通信を行うステップと、相手車両から当該相手車両の位置情報を取得するステップと、この位置情報に基づき相手車両との間に車両間の無線通信を確立するステップとを有する。例文帳に追加

The method includes a step for performing radio communication to the opposite party's vehicle via a public radio line, a step for acquiring positional information of the opposite party's vehicle from the opposite party's vehicle, and a step for establishing the radio communication between vehicles with the opposite party's vehicle on the basis of the positional information. - 特許庁

また、物体速度検出装置は、相手車の位置情報に基づいた相手車の車速とは別に、ミリ波レーダの計測データから得られた自車と相手車との相対速度情報に基づいた相手車の速度を算出する(手順S106)。例文帳に追加

Moreover, separately from the vehicle speed of the other vehicle based on the positional information of the other vehicle, the object speed detector calculates a speed of the other vehicle based on the relative speed information of its own vehicle to the other vehicle obtained from the measurement data of the millimeter wave radar (process S106). - 特許庁

衝突確率補正・演算部20は、相手車両横位置と相手車両エッジとの相対位置関係を検出し、相手車両横位置と相手車両エッジとの相対位置関係に基づいて、衝突確率の補正を行う。例文帳に追加

The collision probability correcting and computing unit 20 detects the relative positional relationship between a lateral position of the incoming vehicle and an edge of the incoming vehicle, and corrects the probability of the collision based on the relative positional relationship between the lateral position of the incoming vehicle and the edge of the incoming vehicle. - 特許庁

自在継手、車両用操舵装置、及び自在継手の製造方法例文帳に追加

UNIVERSAL JOINT, VEHICULAR STEERING DEVICE, AND UNIVERSAL JOINT MANUFACTURING METHOD - 特許庁

車両同士の衝突時に相手車両の変形を低減する。例文帳に追加

To reduce deformation of a counter vehicle upon collision between vehicles. - 特許庁

そして、物体速度検出装置は、位置情報から得られた相手車の車速と相対速度情報から得られた相手車の車速とを組み合わせて、最終的な相手車の車速を求める(手順S107)。例文帳に追加

The object speed detector finds a final vehicle speed of the other vehicle, by combining the vehicle speed of the other vehicle obtained from the positional information with the vehicle speed of the other vehicle obtained from the relative speed information (process S107). - 特許庁

衝突確率算出部18は、自車両軌道、自車速、相手車速、および相手車両軌道に基づいて、自車両における相手車両の衝突位置および衝突確率を算出する。例文帳に追加

The collision probability calculating unit 18 calculates the position and probability of collision of the one's own vehicle with an incoming vehicle on the basis of the track and the vehicle speed of the one's own vehicle and the vehicle speed and the track of the incoming vehicle. - 特許庁

他車とオフセット正面衝突した際に、相手車両の潜り込みを防止し、且つ衝突時のエネルギーを吸収して相手車両の速度を適切に減速せしめ、相手車両の潜り込み量を低く抑える。例文帳に追加

To suppress an amount of getting under a vehicle by the other vehicle as much as possible, by preventing the other vehicle from getting under a vehicle, and also by absorbing energy at collision to reduce the speed of the other vehicle appropriately, on the occurrence of an offset head-on collision with the other vehicle. - 特許庁

支持アームに関節結合された少なくとも1つのくま手車輪を有する干草取入れ機例文帳に追加

HAY HARVESTING MACHINE HAVING AT LEAST ONE RAKE WHEEL JOINTED TO SUPPORTING ARM - 特許庁

無線通信部18によって、相手車両の位置及び速度ベクトルを受信する。例文帳に追加

A radio communication section 18 receives position and velocity vector of a partner vehicle. - 特許庁

手車両(P)周囲の他の車両に関する現在位置および操作情報の取得する。例文帳に追加

The navigation device obtains the current positions and the operation information of other vehicles around the partner vehicle P. - 特許庁

無線通信部19は、相手車両と通信する情報を決定して情報の通信を行う。例文帳に追加

The radio communicating part 19 determines information for communicating with the opposite vehicle party to communicate information. - 特許庁

地図上に自車の位置だけでなく通信相手車両の位置も表示するカーナビゲーションシステムにおいて、相手車両の位置を常に最新の位置情報に反映させるための通信方法を提供する。例文帳に追加

To provide a communication method for making the location of partner vehicles always reflect in the newest position information in a car navigation system displaying not only the location of self-vehicle but also the location of communication partner vehicle on a map. - 特許庁

自車両への相手車両からの側面衝突が避けられないと判断した場合に相手車両から受ける横方向の衝撃を減少し、乗員へ与える衝突負荷を減らすこと。例文帳に追加

To reduce a collision load on an occupant by reducing a lateral impact from the other vehicle when determining that a side collision of the other vehicle with the vehicle concerned is unavoidable. - 特許庁

車高の異なる相手車両が衝突した場合に衝撃荷重を良好に吸収し、かつ相手車両が車体後部構造側に侵入することを抑えることができる車体後部構造を提供する。例文帳に追加

To provide a rear structure of a vehicle body adapted to satisfactorily absorb a shock load in the event of an impact with the other vehicle having a different height, and also inhibit the other vehicle from entering the rear structure of the vehicle body. - 特許庁

手車両の側面に衝突した場合に相手車両のロッカにフロントバンパ部分が乗り上げるのを防止することができる車体前部構造を得る。例文帳に追加

To provide a car body front structure capable of preventing a front bumper from getting on the rocker of an opposing vehicle when the vehicle concerned has collided with the side of the opposing vehicle. - 特許庁

地図上に自車の位置だけでなく通信相手車両の位置も表示するカーナビゲーションシステムにおいて、相手車両の位置を常に最新の位置情報に反映させるための通信方法を提供する。例文帳に追加

To provide a communication method for reflecting the position of an opposite party vehicle on the latest position information at all times in a car navigation system for displaying not only the position of a present vehicle but also the position of the vehicle of a communicating opposite party. - 特許庁

利用者の車両の周辺で相手車両が危険な運転を行った場合、その映像を位置・日時、相手車両の車両登録番号などとともに一つのデータとして記憶装置に保存し、これをサーバへ送信する。例文帳に追加

When the other vehicle performs dangerous driving in a periphery of a vehicle of a user, an image is stored in a storing device as a set of data together with a position, date and time, and a vehicle registration number of the other vehicle, and is transmitted to a server. - 特許庁

情報の通信を行う際には、相手車両位置検出部20によって取得した相手車両の位置や車速などの情報に基づいて、通信可能時間推定部21が、相手車両との通信可能な通信可能時間を演算し、無線通信部9は、演算された通信可能時間内で、転送可能な情報だけを通信して取得する。例文帳に追加

When communicating information, the communicable time estimating part 21 calculates a communicable time for being able to communicate with the opposite vehicle party on the basis of the position and vehicle speed of the opposite vehicle party acquired by the opposite vehicle position detecting part 20, and the radio communicating part 19 communicates and acquires only transferrable information within the calculated communication time. - 特許庁

制御ユニット10は、衝突可能性の高い相手車両が検出されると、相手車両の走行ルートを予測するとともに(S4)、車両周囲探索範囲内における特定の対象物の存在を認識し、予測した相手車両の走行ルートに基づいて、認識した前記対象物の周辺領域を進入不可能領域として設定する。例文帳に追加

When the other vehicle having strong collision possibility is detected, a control unit 10 predicts a travel route of the other vehicle (S4), recognizes presence of a specific object inside a vehicle periphery search range, and sets a peripheral area of the recognized object as an ingress impossible area on the basis of the predicted travel route of the other vehicle. - 特許庁

efSETの導入により,川崎重工は新規受注をめざして欧州の大手車両メーカーと張り合おうとしている。例文帳に追加

With efSET, Kawasaki is trying to compete against major European train makers for new orders.  - 浜島書店 Catch a Wave

相手軌跡算出部34によって、受信された速度ベクトルを積算して相手車両の軌跡を算出する。例文帳に追加

A partner locus calculation section 34 integrates the received velocity vector to calculate a locus of the partner vehicle. - 特許庁

鞍乗り型車両が走行中の相手車の側面に衝突した場合においてもエアバッグがその役割を果たすことができるようにする。例文帳に追加

To make an airbag play its own role even if a saddle-ride type vehicle collides on a side of the other traveling vehicle. - 特許庁

手車両との接触可能性の大きさを複数レベルに分別することが可能な、障害物判別装置10を提供する。例文帳に追加

To provide an obstacle discrimination device, classifying the contact probability with the other vehicle into a plurality of levels. - 特許庁

ラジエータに送られる風量を確保しつつ、前面衝突時における相手車両の変形量を低減させる。例文帳に追加

To reduce deformation of an opposing vehicle at the time of head-on collision while securing air quantity sent to a radiator. - 特許庁

ナビゲーション装置10は、通信可能な相手車両(P)の現在位置および操作情報を受信する。例文帳に追加

The navigation device 10 receives the current position and the operation information of a communicable partner vehicle P. - 特許庁

つまり、ラジエータ12に送られる風量を確保しつつ、前面衝突時における相手車両の変形量が低減される。例文帳に追加

Accordingly, while air quantity sent to the radiator 12 is secured, deformation of the opposing vehicle at the time of head-on collision is reduced. - 特許庁

手車両のバンパビームが車体後部に乗り上げることを防ぐことができる車体後部構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle body rear structure capable of preventing a bumper beam of a counter vehicle from running on a vehicle body rear part. - 特許庁

手車両の運転者が自身に気付いているか否かを判断することによって安全に走行することができる警報装置を提供する。例文帳に追加

To provide a warning device which achieves safe travel by determining whether or not a driver of the other vehicle has noticed a driver. - 特許庁

衝突事故発生時において衝突相手車両の情報を精度良く取得する事が可能な事故通報装置を得ることを目的とする。例文帳に追加

To provide an accident report device, capable of accurately acquiring, in the event of a collision accident, information of a vehicle of the collision partner. - 特許庁

衝突事故発生時において衝突相手車両の運転者の情報を精度良く取得する事が可能な事故通報装置を得る。例文帳に追加

To provide an accident reporting device for acquiring information on a driver of the other vehicle, when a collision accident occurs. - 特許庁

確実に相手車両を検出し、ドライバの安全運転を補助することが可能な「ナビゲーション装置およびナビゲーション方法」を提供する。例文帳に追加

To provide a navigation device and a navigation method surely detecting a partner vehicle and helping a driver drive safely. - 特許庁

車両の正面衝突時の衝突エネルギー吸収量を増大するとともに、オフセット正面衝突時に相手車体の損傷を最小限にすること。例文帳に追加

To increase the collisional energy absorbing amount when a vehicle makes a head-on collision. - 特許庁

手車両が異常状態にある場合でも乗員の安全を確保するための制御が正確に機能する走行支援装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a traveling support device capable of accurately functioning the control for safely securing a crew even when the other side vehicle is put in an abnormal state. - 特許庁

衝突予測ECU1は、衝突位置演算部19において、自車両における相手車両の衝突位置を予測する。例文帳に追加

A crash prediction ECU 1 predicts the crash position of the vehicle against a mating vehicle by the crash position calculation part 19. - 特許庁

ステップS103及びS104において自車両が相手車両の側面に衝突すると予測される場合、自車両の進行方向軸と相手車両の側面とのなす角である衝突面角度が算出される(ステップS105)。例文帳に追加

When the side collision is predicted in which one's own vehicle collides with the side face of the other vehicle at steps S103, S104, a collision plane angle which is formed of the advancing direction of one's own vehicle and the side face of the other vehicle is calculated (step S105). - 特許庁

車両認識処理部101aは、レーダ装置102で検出された相手車両の自己車両(O)に対する位置と走行中の道路の幅と車高制限の最大値とに基づいて当該相手車両が映し出された領域を算出する。例文帳に追加

A vehicle recognition processing part 101a calculates a region where the other vehicle is projected based on the position of the other vehicle detected by a radar device 102 to an own vehicle (O) and the width of a road under traveling and the maximum value of height restriction. - 特許庁

軌跡利用相対位置推定部36によって、自車両の軌跡と、相手車両の軌跡と、各時刻について算出された相対位置とに基づいて、相手車両の軌跡の最適値を推定し、軌跡上の特定点における相対位置を推定する。例文帳に追加

A locus use relative position estimation section 36 estimates an optimum value of the locus of the partner vehicle and estimates a relative position at a specific point on the locus on the basis of the locus of one's own vehicle, the locus of the partner vehicle, and the relative position calculated for each time. - 特許庁

例文

その後、設定した進入不可能領域を避けつつ相手車両との衝突を回避できる回避ルートを算出し(S5)、算出した回避ルートに車両を誘導する(S7)。例文帳に追加

Thereafter, the control unit 10 calculates an avoidance route allowing avoidance of the collision with the other vehicle while avoiding the set ingress impossible area (S5), and leads a vehicle to the calculated avoidance route (S7). - 特許庁

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