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目標補そくの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 600



例文

その統合した目標の観測情報に基づいて、目標の中から目標を検出する。例文帳に追加

On the basis of observation information on the integrated target candidates, the target is detected from among the target candidates. - 特許庁

VDC介入時マスターシリンダ液圧Pmcoに対応する目標減速度(目標制動力Tbo2)を演算し、この目標減速度(目標制動力Tbo2)と、目標減速度(目標制動力Tbo1)との偏差ΔTbo1だけ、目標減速度(目標制動力Tbo)を嵩上げ正する。例文帳に追加

The target deceleration (target braking force Tbo2) corresponding to the master cylinder liquid pressure Pmco is operated at VDC intervention, and the target deceleration (target braking force Tbo) is bulk-up-corrected by variance ΔTbo1 of the target deceleration (target braking force Tbo2) and the target deceleration (target braking force Tbo1). - 特許庁

そして、標定した指定目標の位置を、移動速度で正した指定目標の位置に最も近く、かつ指定目標の画像特徴量に最も近い目標を指定目標として選択する。例文帳に追加

The airframe selects the target candidate nearest the image feature amount of the designated target nearest the position of the designated target corrected by the moving speed at the position of the standardized designated target as the designated target. - 特許庁

ステップ140では、目標エンジントルク及び目標変速比の正を行う。例文帳に追加

In step 140, the target engine torque and the target shift ratio are corrected. - 特許庁

例文

正後目標加速度決定部323は、道路曲率TurningR、目標加速度正ゲインHoseiGain_tACC及び目標加速度tACCに基づいて正後の目標加速度tACC_hoseiを算出する。例文帳に追加

A post-correction target acceleration determination unit 323 calculates the post-correction target acceleration tACC_hosei based on the road curvature TurningR, the target acceleration correction gain HoseiGain_tACC and the target acceleration tACC. - 特許庁


例文

発射前に、指定目標および指定目標近傍の目標を含む各目標の位置および移動速度を標定し、さらに各目標の画像特徴量を求め、これらのデータを飛しょう体10に転送する。例文帳に追加

The method for selecting the target comprises the steps of standardizing a position and a moving speed of each target including the designated target and the target candidate near the designated target before shooting, further obtaining an image feature amount of each target, and transferring the data to an airframe 10. - 特許庁

目標速度情報S13により間欠に入力される目標距離情報S11の間処理を実施し、間後の目標距離情報S14をパルス幅制御部8に出力する目標距離間計算部9を設けた。例文帳に追加

A target distance interpolation calculation part 9 for executing interpolation processing of target distance information S11 inputted intermittently by target speed information S13, and outputting interpolated target distance information S14 to a pulse width control part 8, is installed. - 特許庁

アクセル操作量に基づき第1の目標加速度A1を演算し、前記第1の目標加速度A1に対応する第1の目標躍度J1を非線形正して第2の目標躍度J2を得る。例文帳に追加

A first target acceleration A1 is operated based on accelerator operation quantity, and a second target jerk J2 is provided by non-linear correction of a first target jerk J1 corresponding to the first target acceleration A1. - 特許庁

目標加速度正ゲイン算出部322は、道路曲率TurningRに基づいて目標加速度正ゲインHoseiGain_tACCを算出する。例文帳に追加

A target acceleration correction gain calculation unit 322 calculates the target acceleration correction gain HoseiGain_tACC based on the road curvature TurningR. - 特許庁

例文

算出した目標周速度正値により目標周速度を正して、感光体1の周速度が正した目標周速度と一致するように感光体1の回転速度を制御する。例文帳に追加

The rotating speed of the light sensitive body 1 is controlled by coinciding the peripheral speed of the light sensitive body 1 with the target peripheral speed by correcting the peripheral speed by the target peripheral speed correction value. - 特許庁

例文

また、目標回転数と目標電流が小さくなるほど閉塞度合が増加したときの目標回転数と目標電流の増加正値をより大きくする。例文帳に追加

The smaller the target rotational frequency and the target current are, the larger the increase and correction amounts of the target rotational frequency and the target current when the closing degree is increased are. - 特許庁

音響センサごとに観測信号を解析して目標を検出する。例文帳に追加

An observed signal is analyzed for each sonic sensor, and a target candidate is detected. - 特許庁

電動機械と、電動機械目標トルクを算出する電動機械目標トルク算出処理手段と、電動機械目標トルクのトルク正値が記録されたトルク正マップを参照し、電動機械回転速度、電動機械目標トルク及び直流電圧に対応するトルク正値に基づいて電動機械目標トルクを正する電動機械目標トルク正処理手段とを有する。例文帳に追加

The electromotive drive controller comprises an electric machine, a means for calculating an electric machine target torque, and a means for correcting the electric machine target torque based on the rotational speed of the electric machine, the electric machine target torque and a torque correction value corresponding to a DC voltage. - 特許庁

また、目標シート高変位量Sdzを正するとともに、ブレーキペダルの操作量に対する目標減速度Gも正する。例文帳に追加

The target seat height displacement amount Sdz is corrected, and target deceleration G to an amount of operation of a brake pedal is also corrected. - 特許庁

フル桁駆動処理の実行後、CPU27はキャリッジ3の基準目標速度refv_0(refv_1〜refv_3)を正して、新たに目標速度refv_xを算出する目標速度正処理を実行する。例文帳に追加

Upon the full digit drive processing, the CPU 27 performs a target speed correction processing for correcting the reference target speed refv_0 (refv_1 to refv_3) of the carriage 3 and calculating a new corrected target speed refv_x. - 特許庁

目標減速度Gの正では、車速が大きいほど、ブレーキペダルの操作量に対する目標減速度Gが大きくなるようにする。例文帳に追加

In the correction of the target deceleration G, the higher the vehicle speed is, the larger the target deceleration G to the amount of operation of the brake pedal is. - 特許庁

演算部34では楔効果による加算減速度Geを演算し、これを目標減速度tGに足し込んで目標減速度正値tGcを求める。例文帳に追加

Addition deceleration Ge by the wedge effect is operated in an operation part 34 and is added to target deceleration tG to determine a target deceleration correction value Gc. - 特許庁

そしてブーム旋回速度は、正された目標旋回速度を目標値として旋回速度制御部254によって制御される。例文帳に追加

The boom swing speed is controlled by a swing speed control part 254 while setting the corrected target swing speed as the target value. - 特許庁

目標操舵反力Th^*の操舵角速度比例成分のゲインk2を2倍に増加し(ステップS6)、目標操舵反力Th^*を増加正する。例文帳に追加

A gain k2 of a steering angle speed proportional component of a target steering reaction force Th* is doubled (Step S6) to correct and increase the target steering reaction force Th*. - 特許庁

ここで、目標空燃比正量λ_TGは、目標空燃比フィードバック制御の応答速度を決めるパラメータである。例文帳に追加

The target air fuel ratio correction quantity λ_TG is a parameter determining response speed of target air fuel ratio feed back control. - 特許庁

目標生成部13bは、正された車体速度に基づき目標後輪舵角を決定し、アクチュエータ出力部13cに出力する。例文帳に追加

A target generating part 13b decides a target rear wheel steering angle based on the corrected vehicle body speed, and outputs it to an actuator output part 13c. - 特許庁

目標抽出方法により抽出する目標の大きさ・形状を決定し、この目標の赤外線画像の中でのアドレスを追尾することを特徴とする地上観測方法。例文帳に追加

In ground observation method in particular, the size and the shape of the candidate to be extracted with the target extraction method are determined and address is traced in the infrared image of the target candidate. - 特許庁

このとき、目標減速度1に基づいて該目標減速度1に対する減速度増加、減少勾配の限界値を設定しておき、設定された減速度増加、減少勾配に基づいて目標減速度1を正することで、目標減速度2を求める。例文帳に追加

At this time, limit values of deceleration increasing and decreasing gradients to the target deceleration 1 are set based on the target deceleration 1, and the target deceleration 2 is obtained by correcting the target deceleration 1 based on the set deceleration increasing and decreasing gradients. - 特許庁

そして、基本目標速度Vt_0に算出したオフセット量V_offsetを加算して目標速度Vtとし、この目標速度Vtに基づいて操作正を行う。例文帳に追加

The calculated offset amount V_offset is added to the basic target velocity Vt_0 to be taken as a target velocity Vt, and operation correction is performed according to the target velocity Vt. - 特許庁

目標前後力Fxt及び目標横力Fytは路面の摩擦係数μにより定まる車輌全体としての摩擦円を越えないよう、それぞれ目標減速度Gdxr 及び目標横加速度Gdyrに基づき演算され、ハイパスフィルタ処理前の目標ヨーモーメントYMは目標横力Fytに基づき正される(S192〜216)。例文帳に追加

The target front/rear force Fxt and target lateral force Fyt are calculated based on the target deceleration Gdxr and target lateral acceleration Gdyr respectively so as not to exceed the friction circle as an entire vehicle decided by the friction coefficient μ of a road surface and the target yaw moment YM before the high path filter treatment is corrected based on the target lateral force Fyt. - 特許庁

前記測定値から目標とする電圧値が出ているので、目標とするサーチ速度になるフォーカスサーチ駆動電圧を目標電圧値に合わせるようにするため正値を算出する。例文帳に追加

Since a target voltage value is obtained from the measured values, a correction value is calculated in order to match a focus search driving voltage for attaining the target search speed with the target voltage value. - 特許庁

検出目標が消滅した場合に、検出目標の消滅を償するために生成された仮想目標に基き、最低動作速度閾値未満の車速で車両制御を継続する方法及びシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a method and system for continued vehicle control at a vehicle speed below a minimum operating speed threshold when a detected target disappears, based on a virtual target generated for compensating for the loss of the detected target. - 特許庁

そこで、車両目標加速度α^*に応じた目標車体姿勢の決定において、車両目標加速度α^*に応じて、目標車体傾斜角加速度を制限し、それを搭乗部移動によってうことによって、駆動トルクの逆動作をなくす。例文帳に追加

In order to solve this problem, in determining a target vehicle body attitude corresponding to a vehicle target acceleration α^*, a target vehicle body inclination angle acceleration is limited in accordance with the vehicle target acceleration α^* and the acceleration is compensated by moving a riding portion, thereby reducing the reverse operation of the drive torque. - 特許庁

電動機械と、電動機械のトルクの目標値を表す電動機械目標トルクを算出する電動機械目標トルク算出処理手段と、電動機械目標トルクのトルク正値が記録されたトルク正マップを参照し、電動機械の回転速度を表す電動機械回転速度及び電動機械目標トルクに対応するトルク正値に基づいて電動機械目標トルクを正する電動機械目標トルク正処理手段とを有する。例文帳に追加

The electromotive drive controller comprises an electric machine, a means for calculating an electric machine target torque representative of the target value of torque of the electric machine, and a means for correcting the electric machine target torque based on the rotational speed of the electric machine and a torque correction value corresponding to the electric machine target torque with reference to a torque correction map recording the torque correction value of the electric machine target torque. - 特許庁

また、運転者による緊急操舵を検出したとき、その緊急度(緊急回避操作度合Ks)が高いほど車両挙動を安定化するように目標値(目標横加速度、目標ヨーレート)を大きく減少正する。例文帳に追加

When emergency steering by an operator is detected, target values (target lateral acceleration, target yaw rate) are corrected with a larger degree of reduction to stabilize a vehicular behavior as its emergency degree (degree of abrupt steering for emergency avoidance Ks) is higher. - 特許庁

アクセル開度と車速から目標駆動力tTdを決定する目標駆動力マップ40と目標駆動力をエンジントルク制御部と駆動系制御部へ配分する駆動力分配正手段42とを備える。例文帳に追加

This control device comprises a target drive map 40 wherein from an accelerator opening and a vehicle speed, a target driving force tTd is decided, and a driving force distribution correction means 42 to distribute a target driving force to an engine torque control part and a drive system control part. - 特許庁

目標スロットル開度正部130は、スロットル開度正項演算部120によって求められたスロットル開度正項に基づいて、目標スロットル開度を正して、車速が目標車速となるようにスロットル開度を制御して定速走行する。例文帳に追加

A target throttle opening correction part 130 corrects the target throttle opening based on the throttle opening correction item obtained by the throttle opening correction item calculation part 120 to control the throttle opening so that the vehicle speed becomes the target vehicle speed for performing constant-speed traveling. - 特許庁

モータ電流の目標値を段階的に正する手段(S64,66,68)を備え、正する手段(S64,66,68)は、モータ電流の目標値を増加させるべく正するときは(S64,66)、その目標値を減少させるべく正するとき(S68)より速い速度で正する構成である。例文帳に追加

This device is provided with means (S64, 66, and 68) stepwise correcting the target value of the motor current and the correction means (S64, 66, and 68) are so constituted that the correction to increase the target value of the motor current (S64 and 66) is faster than the correction to reduce the target value (S68). - 特許庁

この場合、第2の目標操舵反力T2を演算する第2の目標操舵反力演算部24は、操舵角速度θtに基づく第2の目標転舵角θ2の変化を抑制した値(第2の転舵角正値)に基づいて第2の目標操舵反力T2を算出する。例文帳に追加

In this case, a second target steering reaction force calculation unit 24 which calculates the second target steering reaction force T2 calculates the second target steering reaction force T2 based on a value (a second turning angle correction value) obtained by suppressing the change of the second target turning angle θ2 based on the steering angular velocity θt. - 特許庁

制御装置61は、レーザ光Lの目標焦点距離が変更されると、レーザ光Lの焦点距離が目標焦点距離となる収束レンズ33の目標移動量を算出し、角度センサ51により検出された傾斜角θに基づいて同目標移動量を正する。例文帳に追加

When the target focal length of the laser beam L is changed, the control device 61 calculates the target movement of the converging lens 33 in which the focal length of the laser beam L is the target focal length, and corrects the target movement based on the angle θ of inclination detected by an angle sensor 51. - 特許庁

以上の構成により、目標からの反射パルスを受信して表示された位置を直感的に把握でき、目標に動きがある状態で、目標からの反射パルスを複数探信によって足追尾する場合、目標の動静を直感的に把握できる。例文帳に追加

With the above configuration, the movement of an object can be grasped intuitionally when reflection pulses from the object are complemented and tracked by a plurality of searching signals under the condition where the position displayed by receiving the reflection pulses from the object can be grasped intuitionally and there is the movement of the object. - 特許庁

目標表面にビームを適正に集束すべく、基板の厚さの不規則性を償できる。例文帳に追加

Compensation can thus be made for substrate thickness irregularities, to achieve correct focusing of the beam onto the target surface. - 特許庁

第2の制御では、目標車速Vp1を、現在の実車速vr1に応じた低い値に正する。例文帳に追加

By the second control, the target vehicle speed Vp1 is corrected to a lower value in response to the present actual vehicle speed vr1. - 特許庁

これにより、目標車速Vsprの再設定直後に目標車速Vsprがステップ状に大きく変化しても、モデルマッチング償器出力、すなわち目標車速Vsprと実車速Vspとに基づいて演算される目標駆動力y4が目標車速再設定直後にいったん0にリセットされ、0から立ち上がる。例文帳に追加

Thus, even if there is a big stepwise change in the target vehicle speed Vspr immediately after the target vehicle speed Vspr is reset, a model matching compensator output, or a target driving force y4 computed based on the target vehicle speed Vspr and actual vehicle speed Vsp is once reset to zero immediately after the target vehicle speed being reset, and rises from zero. - 特許庁

それぞれの加速度影響から、ELの正角度が計算されEL目標角度と対比される。例文帳に追加

A correction angle of an EL is calculated from the respective acceleration influence and is compared with an EL target angle. - 特許庁

目標エンジン回転数NETは、第1時間D1だけ遅くなるように正される。例文帳に追加

The target engine speed NET is corrected so as to delay by a first time D1. - 特許庁

そして、機関運転状態に基づいて設定される目標値θtgを規範モデルに従って理想応答の目標値θmoに変換する一方、前記目標値θmoの応答よりも最大速度RMが遅い場合には、最大速度RMで追従できる目標値θtgに正し、該目標値θtgに基づいてフィードバック制御を行わせる。例文帳に追加

A target value θtg set based on an engine operation state is converted to a target value θmo of an ideal response according to a reference model, and is corrected to the target value θtg which can follow the maximum speed RM, and feedback control is performed based on the target value θtg when the maximum speed RM is lower than the response of the target value θmo. - 特許庁

電動機械目標トルク正処理手段は、電動機械回転速度、電動機械目標トルク及び直流電圧に対応するトルク正値に基づいて電動機械目標トルクを正するので、電動車両が置かれた環境が変化しても、電動機械トルクにばらつきが生じることがなくなる。例文帳に追加

Since the electric machine target torque correction means corrects the electric machine target torque based on the rotational speed of the electric machine, the electric machine target torque and a torque correction value corresponding to a DC voltage, electric machine torque does not vary even if the environment where an electric vehicle is placed varies. - 特許庁

レーダビーム走査のスキャン間積分(31)により目標物を検出する際、スキャン走査の間に、目標物Tが距離方向に移動するパターンを予め予測し、その移動を相殺するように距離正するための距離正データを目標運動正値テーブル4に格納する。例文帳に追加

When detecting an object by inter-scan integral 31 of radar beam scanning, a pattern wherein the object T is moved in the distance direction during scanning is predicted beforehand, and distance correction data for correcting the distance so as to compensate the movement are housed in a target movement correction value table 4. - 特許庁

目標スリップ回転演算部100は、目標駆動トルクT_D^*に対する駆動トルク不足分ΔT_D^*をトルクコンバータ1のトルク比tで償するためのロックアップクラッチ2の目標スリップ回転指令値ω_SLPTを設定し、設定した目標スリップ回転指令値ω_SLPTが得られるように目標ロックアップクラッチ締結容量T_LUを制御する。例文帳に追加

A target slip rotation calculating part 100 sets a target slip rotation command value ω_SLPT of a lock-up clutch 2 for compensating a driving torque insufficiency ΔT_D^* with respect to a target driving torque T_D^* by a torque ratio t of the torque converter 1, and controls a target lock-up clutch fastening capacity T_LU to obtain the set target slip rotation command value ω_SLPT. - 特許庁

エンジン目標トルクtTe、エンジン回転速度Ne、目標EGR率tEGR、目標空気過剰率tλを読み込み(S51)、エンジン運転状態に基づいて基本目標吸気量tQacbを演算し(S52)、目標EGR率tEGRに基づいてEGR正係数kQacegrを演算する(S53)。例文帳に追加

Engine target torque tTe, engine rotation speed Ne, target EGR rate tEGR, and target air excess rate tλ are read (S51), basic target suction air amount tQacb is computed based on an engine operation condition (S52), and an EGR compensation coefficient kQacegr is computed based on the target EGR rate tEGR (S53). - 特許庁

加速度ゲイン設定部25は、車両の加速度に応じた加速度ゲインを設定し、正部26は、目標電流値に加速度ゲインを乗じて、目標電流値を正する。例文帳に追加

An acceleration gain setting part 25 sets acceleration gain in correspondence with acceleration of the vehicle and a correction part 26 corrects the target electric current value by multiplying the target electric current value by the acceleration gain. - 特許庁

周速度正値演算部36は偏心量検出部11で検出した感光体1の偏心量と目標周速度と感光体1の基準半径から目標周速度正値を算出する。例文帳に追加

A targeted peripheral speed correction value is calculated by a peripheral speed correction calculator 36 from the eccentricity of the light sensitive body 1 detected by the eccentricity detector 11, a target peripheral speed and the standard radius of the light sensitive body. - 特許庁

目標減速度が設定されるとともに、その目標減速度に適合した変速段又は変速比が選択されると、その選択された変速段又は変速比への変速による減速度と目標減速度の差をって、制動装置と変速機の協調制御の全体と結果として、目標減速度が車両に作用するように、制動装置がリアルタイムで制御されることができる。例文帳に追加

When the target deceleration is set and the gear stage or gear ratio adapting to the target deceleration is selected, the braking device is controlled on a real time basis so that the difference between the deceleration by the gear shift to the gear stage or gear ratio and the target deceleration is compensated, the whole cooperative control of the braking device and the transmission is acted, and resultingly the target deceleration acts on the vehicle. - 特許庁

例文

そして、白線15の検出結果と車速検出値に基づいて目標操舵角を演算するとともに、道路の轍14の検出結果に基づいて目標操舵角を正し、操舵角検出値が正後の目標操舵角となるようにステアリングを駆動制御する。例文帳に追加

A target steering angle is calculated on the basis of the detected result of the white line and a vehicle speed detected value, the target steering angle is corrected on the basis of the detected result of the rut 14, and steering is controlled so that the steering angle detected value becomes the target steering angle after correction. - 特許庁

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