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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 目標補そくに関連した英語例文

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目標補そくの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 600



例文

操舵角速度ωが所定値ω_1を上回る運転者の急なステアリング操作を検知したら(ステップS9の判定が“Yes”)、そのステアリング操作が急であるほど目標減速度Xg^*を正係数K_1によって増加させて、自動減速を促進させる(ステップS10、S11)。例文帳に追加

An automatic deceleration is promoted (at steps S10, S11) by increasing a target deceleration speed Xg* with a correction coefficient K_1 according a fast steering operation when a driver's steep steering operation having a steering angular speed ω exceeding a predetermined value ω_1 is detected (a judgement at the step S9 is "Yes"). - 特許庁

中間転写ベルト10に、継ぎ目11を有するスケール5を全周に亘って設け、そのスケール5をセンサ6で読み取ることによりベルトの実際の速度を検知し、その実際の速度に応じて中間転写ベルト10の速度を目標速度に制御装置70が正制御する。例文帳に追加

The scale 5 having the joint 11 is provided along the entire periphery of the intermediate transfer belt 10, and the actual speed of the belt is detected by reading the scale 5 by a sensor 6, and a controller 70 corrects and controls the speed of the intermediate transfer belt 10 at target speed in accordance with the actual speed. - 特許庁

中間転写ベルト10の外面に全周に亘って設けたスケールをセンサ6で読み取り、その検知情報から中間転写ベルト10の実際の速度を検出して、その実際の速度に応じて中間転写ベルト10の速度を目標速度に制御装置70が正する。例文帳に追加

A sensor 6 reads a scale provided on the external surface of an intermediate transfer belt 10 over the entire circumference, the actual speed of the intermediate transfer belt 10 is detected from detection information, and a controller 70 corrects the speed of the intermediate transfer belt 10 to a target speed according to the actual speed. - 特許庁

スリップ制御中は、自動変速機の出力回転数に対する入力回転数の比である実際の変速比をスリップ回転数に基づき正した値が、目標変速比の所定範囲外であるときには、変速機内に異常が発生していると判定することとした。例文帳に追加

When the slip control is in progress, if a value obtained by correcting, on the basis of a slip revolution speed, an actual transmission ratio being a ratio of an input revolution speed to an output revolution speed of this automatic transmission is out of a predetermined range of a target transmission ratio, abnormality is determined to occur in the automatic transmission. - 特許庁

例文

自動変速機の変速の状態を表す複数のパラメータ(例えばラグ時間とタービン回転速度Ntの変化速度)を算出し、これら複数のパラメータとそれぞれの目標値との偏差に基づいて複数の正値を算出する。例文帳に追加

A plurality of parameters (such as lag time and change speed of a turbine rotating speed Nt) showing a shifting state of the automatic transmission are calculated, and a plurality of correction values are calculated based on deviations of the plurality of the parameters from respective target values. - 特許庁


例文

オープン制御中に目標スリップ回転速度Tslpと実スリップ回転速度Nslpの偏差であるスリップ回転速度偏差ERRslpを算出し、そのスリップ回転速度偏差ERRslpに基づいて基本昇圧変化量ΔPLUを昇圧変化量正係数Kによって正し、正された昇圧変化量正値ΔPLUadjによって昇圧を行う。例文帳に追加

A slip rotating speed deviation ERRslp as a deviation between the target slip rotating speed Tslp and an actual slip rotating speed Nslp is calculated during open control, a basic pressure rise variation ΔPLU is corrected in accordance with the slip rotating speed deviation ERRslp by a pressure rise variation correcting coefficient K, and pressure rise is carried out using a pressure rise variation corrected value ΔPLUadj. - 特許庁

所定速度に達した際に、エンジン回転速度NEとタービン回転速度NTとの回転速度差ΔNENTに基づき正値R1の算出を開始し、目標タービン回転速度TGNTを正値R1により小さくなるように正し、タービン回転速度NTが低下するように変速比Gearがアップシフトされる。例文帳に追加

When reaching a predetermined speed, the control device starts the calculation of a correction value R1 on the basis of a rotation speed difference ΔNENT between an engine rotation speed NE and a turbine rotation speed NT, corrects a target turbine rotation speed TGNT so as to be made small by a correction value R1 and executes upshift of a gear change ratio Gear so as to reduce the turbine rotation speed NT. - 特許庁

ステップ61で目標車速Vm 、走行車速Vn 、前回のスロットル要求開度MAn-1 、トルク変化量ΔT、フィードバックゲインG1,G2、及び位相償時間Tskが読み込まれ、ステップ62で車速変化量ΔVが算出される。例文帳に追加

The target speed Vm, the traveling speed Vn, the last throttle demand opening MAn-1, the torque change amount ΔT, feedback gains G1, G2, and the phase compensating time Tsk are read (step 61), and the speed change amount ΔV is calculated (step 62). - 特許庁

そして、エンジン23の回転速度が上昇したときに、回転速度センサ28aの検出値と、予め設定されたエンジンの目標回転速度との差分を算出し、その算出値に基づいて、エンジン23の点火時期を正制御するようにした。例文帳に追加

When rotational speed of the engine 23 is increased, difference between a value detected by the rotational speed sensor 28a and target rotational speed set in advance of the engine is calculated to compensate and control ignition time of the engine 23 based on the calculated value. - 特許庁

例文

この装置は、患者に換気助を与えるブロワー10と、瞬間換気の測定量から長期的な平均換気の測定量を導くと共に、平均換気の測定量の95%を目標換気量としてブロワー10を制御するサーボコントローラー19を含んでいる。例文帳に追加

This apparatus includes a blower 10 for assisting ventilation in a patient, and a servo controller 19 for controlling the blower 10 with 95 % of a measured quantity of average ventilation as a target ventilation quantity by introducing a measured quantity of long-term average ventilation from a measured quantity of instantaneous ventilation. - 特許庁

例文

ECU16は、内燃機関10の実際の回転速度eneと目標回転速度entcalとの偏差に応じて算出されたフィードバック正項eqiを用いてスロットル開度を調整することで、回転速度のフィードバック制御を行う。例文帳に追加

An ECU 16 performs the feedback control of the rotation speed by regulating the throttle opening using a feedback correction term eqi calculated according to a deviation between the actual rotation speed ene and the target rotation speed entcal of the internal combustion engine 10. - 特許庁

エンジン回転数の増加時、これに合わせて車速制御分目標駆動力が増加正されるため、エンジン回転数の増加によりドライバーの加速期待を検知して、この加速期待に応え得る効果的な「伸び感」を演出可能である。例文帳に追加

When the engine revolving speed is increased, the target driving force for speed control is increased so as to be corrected according to this so that it is possible to detect the acceleration expectation of the driver from the increase of the engine revolving speed, and to perform an effective "sense of stretch" responding to the acceleration expectation. - 特許庁

圧延中の形状制御では、連続的に測定した圧延荷重の実測値及び素材クラウン,圧延前形状の実測値を数式モデルに代入し、伸び率差が目標値に一致するように形状制御手段の制御量を算出し、正する。例文帳に追加

In the shape control during rolling, the controlled variables of the shape control means are calculated and corrected so that the elongation percentage difference is made to coincide with the target value by substituting the measured values of the rolling load which are continuously measured, the crown of the base stock and the measured values of the shape before rolling in the numerical formula model. - 特許庁

そして、ECU40は、アイドル運転時においては、非アイドル運転時におけるテーブルの選択をそのまま維持し、そのテーブルを用いてベース回転速度を導出し、そのベース回転速度を正することにより目標アイドル回転速度を導出する。例文帳に追加

Then, the ECU 40 maintains selection of the table during non-idling operation, determines base rotation speed with using the table, and determines target idling rotation speed by correcting the base rotation speed during idling operation. - 特許庁

制御系の時間遅れを償し、負荷電流を高速に目標値に追従して制御することを可能とする電源装置及び傾斜磁場強度を高速応答、高精度、高安定のものとして、超高速撮像が可能で高画質画像が得られる磁気共鳴イメージング装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power supply device compensating for time delay in a control system to enable a load current to be controlled at high speed following a desired value, and a magnetic resonance imaging apparatus providing an inclined magnetic field with high-speed response, high accuracy and high stability to enable high-speed image pickup and provide high-quality images. - 特許庁

ステアリング戻し制御部28は、操舵速度目標値ωs*に実際の操舵速度ωsを追従させるべく操舵速度フィードバック制御を実行することにより、ステアリングを中立位置に復帰させるための償成分としてステアリング戻し制御量Isb*を演算する。例文帳に追加

A steering return control part 28 computes a steering return control quantity Isb* as a compensation component for returning steering into a neutral position by carrying out the steering speed feedback control to allow an actual steering speed ωs to follow a steering speed target value ωs*. - 特許庁

通常制御でのハンチング発生や困難な目標変速比設定を伴うことのないアクチュエータ指令値のフィード・フォワード償により、急減速時や急加速時等の急な変速動作が必要な状況において、速い変速速度により目標変速比に対する高い追従応答性による変速比制御を達成することができるトロイダル型無段変速機構を有する変速機の変速制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a variable speed control device for a transmission with a toroidal continuously variable speed mechanism for achieving shift ratio control in high follow-up response to a target shift ratio with quick shifting operation in such a condition that sudden shifting operation is required at sudden deceleration or acceleration by using feed forward compensation for an actuator command value without causing hunting in normal control or involving the setting of a difficult target shift ratio. - 特許庁

エンジン制御部21は、負荷電力信号に基づく機負荷正値α及び応荷重信号に基づく車両重量正値βに従い、マスコン20のノッチに対応した目標加速力が得られるように基準ノッチ信号Pmを正し、その正後の基準ノッチ信号Pmを制御ノッチ信号としてエンジン2へ出力する。例文帳に追加

The engine control part 21 corrects the reference notch signal Pm to obtain a target accelerating force corresponding to the notch of the master controller 20 according to an auxiliary machine load correction value α based on the load electric signal and a vehicle weight correction value β based on the variable load signal and outputs the reference notch signal Pm after the correction to the engine 2 as a control notch signal. - 特許庁

機加速分電力導出部は、燃料電池の発電量を負荷要求に応じた燃料電池出力目標値へと応答時間内に増加させるために、燃料電池機における負荷要求に応じた仕事量に対応する電力を超えて燃料電池機が必要とする電力である機加速分電力を導出する。例文帳に追加

The auxiliary equipment acceleration factor power lead-out section leads out auxiliary equipment acceleration factor power required with the auxiliary equipment of the fuel cell by exceeding power corresponding to a workload according to a load request to the auxiliary equipment of the fuel cell in order to make an amount of power generation of the fuel cell increase to an output target value of the fuel cell corresponding to the load request within a response time. - 特許庁

横加速度Gyと車速Vbより算出した目標ヨーレートと実ヨーレートの偏差に基づいて正トルクTacを算出し、車両の横滑りがスピン方向に増大中もしくは増大する傾向にある間は、正トルクTacにより、ステアリングハンドルの操舵トルクを助するためのモータ駆動トルクを旋回を抑制する方向へ正する。例文帳に追加

A correction torque Tac is calculated based on a deviation between a target yaw rate calculated by using a lateral acceleration Gy and a vehicle speed Vb and an actual yaw rate, and while the side slip of the vehicle is increasing in a spinning direction or tends to increase, a motor drive torque for supplementing the steer torque of a steering wheel is corrected by a correction torque Tac in a direction for suppressing a turning. - 特許庁

送信信号または受信信号のいずれかが、予測されるドップラーシフトに対応する周波数レンジを含む助信号と複合されることにより、予測されたレンジ内にドップラーシフトを呈する目標信号がある場合だけ、複合された送信信号および受信信号の出力が提示される。例文帳に追加

Either one of the transmission signal or the reception signal is compounded with an auxiliary signal containing the estimated frequency range corresponding to Doppler shift to present the output of the compounded transmission signal and reception signal, only when there is a target signal showing Doppler shift in the estimated range. - 特許庁

この目標加速度発生器14に記憶された加速度情報から求められる基本アクセルペダル開度θaと、フィードバック系3により算出されるアクセルペダル開度正値θbとを加算してアクセルペダル開度θを決定する。例文帳に追加

The accelerator pedal opening θis determined by adding accelerator pedal opening corrective value θb calculated by a feedback system 3 to basic accelerator pedal opening θa determined from the acceleration information stored in the target acceleration generator 14. - 特許庁

送信信号または受信信号のいずれかが、予測されるドップラーシフトに対応する周波数レンジを含む助信号と複合されることにより、予測されたレンジ内にドップラーシフトを呈する目標信号がある場合だけ、出力が提示される。例文帳に追加

Either the transmitted signal or the received signal is combined with an auxiliary signal containing a range of frequencies corresponding to an anticipated Doppler shift, so that an output of the combined transmitted and received signal will be present only if a target signal exhibiting a Doppler shift within the anticipated range is present. - 特許庁

車両減速時などの過渡状態において、エンジン回転数・ETC開度から予測される吸気管負圧を目標負圧として、圧力センサで検出した実際の吸気管負圧と比較することでETC特性のずれ検知及びETC特性の学習・正を行う。例文帳に追加

In a transient state such as vehicle deceleration, the device executes the detection of deviation of ETC characteristics and the learning and correction of the ETC characteristics by comparing a target negative pressure which is an intake pipe negative pressure estimated from an engine rotation speed and ETC opening with an actual intake pipe negative pressure detected by a pressure sensor. - 特許庁

従来の正カムは移動値と目標値の誤差を測定して、その誤差値に対応した、カムを製作する事が必要であったが、屈曲するカムを使用する事により、誤差値に対応したカムを製作する必要がなく、測定をしながら誤差値に対応したカムを形成する。例文帳に追加

To form a cam corresponding to an error value while measuring it, and eliminate by using a bending cam the need of fabricating a conventional correcting cam corresponding to the measured error value between a displacement value and a target value. - 特許庁

変速機が、Dポジションなどの駆動トルクを伝達して車両が走行できる状態であり(S100)、回転電機により駆動トルクの助を行うことができる場合(S102)に、アイドル回転速度の目標値を低下させる(S106)。例文帳に追加

When the power transmission is in a state of being in the D- position, where a vehicle can be driven by transmitting the driving torque (S10), and when a dynamo-electric machine can supplement the driving force (S102), a target value of the idling rotational speed is reduced (S106). - 特許庁

全周に亘って中間転写ベルト10に多数の目盛からなるスケール5を設け、そのスケール5をセンサ6で読み取って、そのセンサ6からの出力を基にして中間転写ベルト10の速度を目標速度に制御装置70が正制御する。例文帳に追加

A scale 5 having many graduations is provided on an intermediate transfer belt 10 throughout in the peripheral direction, and the scale 5 is read by a sensor 6, and a controller 70 controls the speed of the intermediate transfer belt 10 to a target speed on the basis of an output from the sensor 6. - 特許庁

検出されたステアリング速度に基づいて算出された、最大値までの所要液圧体積流量に、装置全体の効率を考慮に入れた付加正値を加算し、その答からポンプの目標回転速度を算出し、調整を行なう。例文帳に追加

An addition correction value taking into consideration with the efficiency of the whole of the device is added to a required liquid pressure volume flow rate to the maximum value calculated based on the detected steering speed, the target rotation speed of the pump is calculated from the answer and adjustment is performed. - 特許庁

走行中にアクセルを放した車両の減速要求状態において、吸気バルブの閉時期IVCを下死点BDCに固定する一方、車速VSPの変化量ΔVSPが目標に近づくように、前記吸気バルブの開時期IVOを上死点TDC後に遅角正する。例文帳に追加

The closing timing IVC of the intake valve is fixed to a bottom dead center BDC when deceleration of a vehicle with an accelerator released during traveling is required; meanwhile, the opening timing IVO of the intake valve is corrected to be delayed after a top dead center TDC so that a variation ΔVSP in vehicle speed VSP approaches a target. - 特許庁

画像データを階調変換する際に用いる正量を決定する階調変換較正処理において、テストプリントで得られた測定値と目標値との差が少ない較正回数で許容値に収束する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology for converging the difference between a measured value obtained from a test print and a target value to an allowable value a less number of correction times in a gradation conversion correcting process for determining the correction quantity used for converting the gradation of image data. - 特許庁

各インバータ発電装置で推測した出力電流を他のインバータ発電装置で推測した出力電流とを比較し、比較した出力電流の間に差があるときにその差を零にするように各インバータ発電装置の目標交流出力電圧を正する。例文帳に追加

This device compares the output current conjectured by each inverter generator with the output current conjectured with another inverter generator, and when there is a difference between the compared output currents, this corrects the target AC output voltage of each inverter generator so that it may zero the difference. - 特許庁

フィードフォワード制御では、先行車両2から送信されてくる目標車速を、先行車両2が旋回する際に、追従車両3が先行車両2の内外周を走行することによる速度の増減で正した値を用いる。例文帳に追加

In the feedforward control, a value found by correcting a target vehicle speed sent from the preceding vehicle 2 with an increase/decrease of a speed of the following vehicle 3 traveling the inner/outer circumference of the preceding vehicle 2 is used when the preceding vehicle 2 turns. - 特許庁

ドライバーの加速期待をエンジン回転数の増加により検知し、これに応じた目標駆動力の増加正により、ドライバーの加速期待に応え得る効果的な「伸び感」を演出可能な車両の駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device for vehicle capable of detecting the acceleration expectation of a driver from increase of the revolving speed of an engine, thereby performing an effective "sense of stretch" responding to the acceleration expectation of the driver. - 特許庁

そして例えば製品基板に対して、予め設定した回転数でレジスト膜を形成すると共に、例えば所定枚数ごとに膜厚を測定し、所定のプログラムを用いて測定膜厚と目標膜厚と前記関係データとに基づいて設定回転数を正する。例文帳に追加

Then, the resist film is formed on, for example, a product substrate at a preset number of revolutions and, at the same time, the film thickness is measured at every prescribed number of substrates, and the preset number of revolutions is corrected based on the measured film thicknesses, a target film thickness, and the relational data by using a prescribed program. - 特許庁

ブレーキアクチュエータの液圧制御を行って、ずり落ち緩和制御を実施する際に、車体加速度αを推定し(S220)、車体加速度αが所定値より大の場合には(S222で「Yes」)、制御目標圧Pを増加正して(S224)、より大きな制動力を発生させる。例文帳に追加

When sliding down reduction control is performed by controlling a liquid pressure of a brake actuator, a vehicle body acceleration α is estimated (S220), and a control target pressure P is increased and compensated (S224) if the vehicle body acceleration α is larger than a predetermined value ('YES' at S222) to generate a larger braking force. - 特許庁

エンジン200の過渡的な動作期間において、例えば、バッテリ219の残量不足などによりMAT206のアシスト量が不足し、実過給圧Prが目標過給圧Pa未満となった場合には、実過給圧Prによって規定される基準噴射量に対し増量正が行われる。例文帳に追加

In a transitional operation period of the engine 200, when assist capacity of the MAT 206 becomes insufficient due to, for instance, insufficient remaining power of a battery 219 or the like and an actual charging pressure Pr become lower than a target charging pressure Pa, increase correction is made to a reference injection quantity specified according to the actual charging pressure Pr. - 特許庁

攪拌時の負荷として駆動モータの電流値を測定することで、液体現像剤の濃度を算出し、調整するに当たり、液体現像剤のない空の状態での空回転電流値を検出し、それに基づき、測定電流値と目標電流値の一方または両方を正する。例文帳に追加

When the concentration of the liquid developer is calculated by measuring the current value of a drive motor as a load in stirring and is adjusted, an idling current value in an empty state where the liquid developer is not present is detected to correct one or both of a measurement current value and a target current value, based on the detected idling current value. - 特許庁

駆動力差のみでは目標ヨー角加速度に対して不足する場合(ステップS4でNo)、駆動輪2FL,2FRの駆動力を実用限界値J以内で制御するとともに、転舵角制御装置6が駆動輪2FL,2FRに助転舵角を付与して転舵角制御を実行する(ステップS9)。例文帳に追加

When the driving force difference is insufficient for the target yaw angular acceleration (No in step S4), the driving forces of the left and right wheels 2FL and 2FR are controlled within a practical limit value J, and a steering angle controller 6 imparts an auxiliary steering angle to the left and right wheels 2FL and 2FR and controls the steering angle (step S9). - 特許庁

機関回転速度NEと目標回転速度Tneとの偏差ΔNEに加えリフト量可変機構によって変更されるリフト作用角VLに基づいて、スロットル開度をフィードバック制御する際のフィードバック正項Qiを算出する(S106)。例文帳に追加

Feed back correction term Qi at a time of feed back control of throttle opening is calculated based on lift operating angle VL varied by the lift quantity variable mechanism in addition to difference ΔNE between engine speed NE and target speed Tne (S106). - 特許庁

入力軸回転数Ntの目標値N_TAとセンサによる実際値N_U ,N_D との差ΔNdに基づき、余分なエネルギ又は不足するエネルギを演算し、上記リダクション量に、上記余分又は不足するエネルギに相当するトルクを加減して正する。例文帳に追加

Excess energy or lacking energy is arithmetically operated on the basis of a difference ΔNd between a desired value NTA of an input shaft rotating speed Nt and actual values NU, ND by a sensor, and torque corresponding to the excess or lacking energy is added to or subtracted from the reduction quantity to be corrected. - 特許庁

車両の制駆動力制御装置が目標加減速度と実加減速度との差分を実質的にゼロにするフィードバック償制御を含む場合には、車両の重量と路面の勾配は、制駆動力制御装置のフィードバック制御量K_FBに基づいて推定される。例文帳に追加

When a braking/driving force controller of the vehicle includes feedback compensation control which allows the difference between the target acceleration/deceleration and the actual acceleration/deceleration to be substantially zero, the vehicle weight and road gradient are estimated on the basis of the amount of feedback control K_FB of the braking/driving force controller. - 特許庁

本発明に係る無段変速機の制御装置は、加速のためのアクセル踏み増し時において、アクセル開度により決定される通常のシフトスケジュールの特性曲線βよりも高い側に、目標入力回転数を増大正することを特徴とする。例文帳に追加

In pressing the accelerator for acceleration, the controller of the continuously variable transmission increases and corrects the target input rotational number to the higher side than a characteristic curve β of a regular shift schedule determined by an accelerator opening. - 特許庁

トロイダル型無段変速機においてトルクシフト償を行う償器53eは、目標変速比と実変速比の偏差量が所定値E1以上になっている場合に、アクセル操作量の変化量が所定値以上になると、トルクシフト償を一時的に禁止して変速比偏差の拡大を防ぐ。例文帳に追加

A compensator 53e for compensating torque shift in a toroidal type continuously variable transmission prevents the enlargement of deviation of change gear ratio by temporarily inhibiting the compensation of torque shift when the variation of accelerator stepping amount becomes more than a predetermined value in a case when the deviation between a target change gear ratio and the actual change gear ratio becomes more than a predetermined value E1. - 特許庁

前記課題は、内燃機関を潤滑するために使用される潤滑剤の粘度を測定し、目標トルクに到達するために必要な調整量を、記憶された特性マップの基本値に基づいて検出し、目標トルクに到達するために必要な調整量を、内燃機関を潤滑するために使用される潤滑剤の測定された粘度に基づいて正し、内燃機関の調整素子を、正された調整量によって制御するという方法によって解決される。例文帳に追加

The method measures the viscosity of a lubricant used to lubricate an internal combustion engine, detects an adjustment level necessary to reach target torque according to a basic value of a stored characteristic map, corrects the adjustment level necessary to reach the target torque according to the measured viscosity of the lubricant used to lubricate the internal combustion engine, and controls an adjusting element of the internal combustion engine with the corrected adjustment level. - 特許庁

活動量演算装置5は、活動量計3から取り込んだ活動時間帯データ及び活動強度データに、少なくとも外部環境情報及び固定情報による正を加えて得た正後測定値と、当該正後測定値の評価を判定するための評価テーブルとを基に得た活動目標を前記被測定者に与えることができる処理装置である。例文帳に追加

The activity quantity computing device 5 is a processing device which can give the subject a target of activities acquired from measured values after corrected obtained by correcting the activities time zone data and the activities intensity data loaded from the degree of activities meter with at least outside environment information and fixed information and an evaluation table for judging the evaluation of the measured values after corrected. - 特許庁

償算出部5は、速度指令に基づいて回転方向の極性と回転方向を反転する反転タイミングとを判別して、回転方向の極性とロストモーション償設定値との乗算値をロストモーション償量として位置指令に加算し、反転タイミングにおいて積分器9の値を償用目標値に変更する。例文帳に追加

The compensation calculating part 5 determines polarity in the direction of rotation and the timing of reversal in the direction of rotation according to speed commands, adds the polarity in the direction of rotation multiplied by the set lost-motion compensation value to a position command as the amount of lost-motion compensation, and changes the value of the integrator 9 to a desired compensation value at the timing of reversal. - 特許庁

また発電機10のトルクとコンプレッサ30のトルクとの合計トルクを算出しこの合計トルクをブロアファン51の回転速度と外気温センサ110で検出された外気温に基づいて正したうえで、最小となるようなデューティ比を第2目標値とする。例文帳に追加

A total torque is calculated by adding torque of the generator 10 and torque of the compressor 30 and a duty ratio to minimize the total torque with correction based on speed of the blower fan 51 and outside temperature detected by an outside temperature sensor 110 is established as a second duty ratio. - 特許庁

このような本発明による正変数、特に、液晶表示装置の温度によって最適のデータ電圧が印加されることによって、画素電圧が直ちに目標電圧レベルに到達することができ、液晶の応答速度を改善させることができる。例文帳に追加

Thus, a pixel voltage immediately reaches a target voltage level by the application of an optical data voltage by the modification variables, especially the temperature of the liquid crystal display and the response speed of liquid crystals is improved. - 特許庁

そして、このデータベース36に登録された車両の挙動特性と実際に検出された車両の挙動特性との間に乖離がある場合には、その乖離を修正すべく、そのステアリング戻し制御において操舵速度目標値演算に用いるマップ29aを正する。例文帳に追加

When there is a deviation between the vehicle behavior characteristic registered in the database 36 and actually-detected vehicle behavior characteristic, a map 29a used for calculating the steering-speed target value in the steering return control is corrected to correct the deviation. - 特許庁

例文

クランク軸に対するカム軸の回転位相を油圧によって変化させて、バルブタイミングを変化させる装置において、前記回転位相のフィードバック制御におけるゲインを適正値に正し、目標に対する収束性を向上させる。例文帳に追加

To improve convergence to a target by correcting a gain in feedback control for a rotation phase into an adequate value, in a device for changing the rotation phase of a cam shaft relative to a crankshaft by hydraulic pressure to change valve timing. - 特許庁

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