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F/Cを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 130



例文

The device determines whether present fuel cut (F/C) is idling F/C (deceleration F/C) or not during execution of F/C (step 102).例文帳に追加

燃料カット(F/C)の実行中に、現在のF/CがアイドルF/C(減速F/C)であるか否かを判定する(ステップ102)。 - 特許庁

If it is determined that the present F/C is not idling F/C, namely, it can be determined that the present F/C is F/C of relatively short duration, advancement request of intake valve timing VVT is not issued to the variable intake valve gear.例文帳に追加

現在のF/CがアイドルF/Cでないと判定された場合、すなわち、比較的継続時間の短いF/Cであると判断できる場合には、吸気バルブタイミングVVTの進角要求を吸気可変動弁機構に対して要求しないようにする。 - 特許庁

has the form F.C, where F is the number of the field to 例文帳に追加

F . C という形式で行う。 - JM

In the time t2 when the engine rotation speed NE is dropped to F/C return NE, return (restart of fuel injection) from the F/C is executed (Figure (E)).例文帳に追加

機関回転数NEがF/C復帰NEまで低下した時点t2で、F/Cからの復帰(燃料噴射の再開)を実行する(図2(E))。 - 特許庁

例文

An increase quantity of the inside EGR is reduced more than F/C time under high rotation at F/C time under low rotation, and a throttle quantity of the throttle opening TA is reduced.例文帳に追加

低回転下でのF/C時は高回転下でのF/C時に比して内部EGRの増量分を少なくすると共に、スロットル開度TAの絞り量を小さくする。 - 特許庁


例文

Satisfaction of forced return conditions from F/C is determined (time t1 in the drawing 3 (A)).例文帳に追加

F/Cからの強制復帰条件の成立を判定する(図3(A)の時点t1)。 - 特許庁

The DCL membrane 17 contains fluorine in an atomic ratio (F/F+C+H) of 0-40%.例文帳に追加

DCL薄膜17は、原子比(F/F+C+H)が0〜40%でフッ素を含有する。 - 特許庁

Return processing from F/C is performed at time t4 when the actual VVT value passes a misfire limit value ((B) in the drawing 3).例文帳に追加

実VVT値が失火限界値を通過した時点t4で、F/Cからの復帰処理を実行する(図3(B))。 - 特許庁

A backward voltage is impressed just after starting an F/C to acquire the first reverse current i1.例文帳に追加

F/Cの開始直後に逆電圧を印加して第1逆電流i1を取得する。 - 特許庁

例文

Driving Duty is made 0% at the time t1 when the satisfaction of the forced return conditions from F/C is determined ((E) in the drawing 3).例文帳に追加

F/Cからの強制復帰条件の成立が判定された時点t1で駆動Dutyを0%とする(図3(E))。 - 特許庁

例文

To effectively control torsional vibration caused by F/C recovery.例文帳に追加

F/C復帰に伴う捩り振動を効果的に抑制する。 - 特許庁

At the moment t2 when an engine speed Ne thereby becomes less than a predetermined value, the Ne is further decreased through engine fuel cut F/C.例文帳に追加

これによりエンジン回転数Neが所定値未満になるt2に、エンジンフューエルカットF/CによりNeを更に低下させる。 - 特許庁

The decelerating F/C period throttle opening control is continued until the integrated inlet air volume becomes a required judging value.例文帳に追加

その積算吸入空気量が所定の判定値に達するまで、減速F/C時スロットル開き制御を継続する。 - 特許庁

When accelerator opening becomes full close "0" and a vehicle starts deceleration, F/C determination flag is set to "1" and F/C is permitted and is executed.例文帳に追加

アクセル開度が全閉「0」になって車両が減速を始めると、F/C判定フラグが「1」になり、F/Cが許可されるため、F/Cが実行される。 - 特許庁

The ECU 100 controls the ignition timing when the engine is recovered from the F/C control to the F/C recovery time ignition timing eafc.例文帳に追加

ECU100は、F/C制御からの復帰時に係る点火時期を係るF/C復帰時点火時期eafcに制御する。 - 特許庁

When the frequency f c of the surface tension wave and the oscillation frequency f c become f≈fc, the droplet A is allowed to occur resonance.例文帳に追加

ここで、表面張力波の周波数fと振動周波数fcとがf≒fcになると、液滴Aに共振を発生させることができる。 - 特許庁

In carrying out a decelerating fuel cut operation, the decelerating F/C period throttle opening control is executed if a fuel increment history exists (step 104).例文帳に追加

減速燃料カットの実行中、燃料増量履歴が有る場合には、減速F/C時スロットル開き制御を実行する(ステップ104)。 - 特許庁

When an actual VVT value is judged to pass through the fastest return point P1, the return from the F/C is executed (Step 116).例文帳に追加

次いで、実VVT値が最速復帰点P1を通過していると判定された場合には、F/Cからの復帰が実行される(ステップ116)。 - 特許庁

An ECU 100 performs an F/C recovery time ignition timing calculation treatment.例文帳に追加

ECU100は、F/C復帰時点火時期算出処理を実行する。 - 特許庁

During deceleration of the vehicle 10, an ECU (electronic control unit) 100 performs F/C and also performs downshift control so that during the period of the F/C, engine speed Ne exceeds recovery engine speed Ner from the F/C.例文帳に追加

車両10の減速時、ECU100はF/Cを実行すると共に係るF/C期間中において機関回転数NeがF/Cからの復帰回転数Nerを上回るようにダウンシフト制御を実行している。 - 特許庁

In the treatment, an F/C recovery time ignition timing eafc which is the ignition timing when an engine is recovered from an F/C control is determined based on the number of times of the stoppage of the injection of fuel during the F/C control.例文帳に追加

係る処理において、F/C制御から復帰する場合の点火時期であるF/C復帰時点火時期eafcが、F/C制御中に燃料の噴射が停止された回数に基づいて決定される。 - 特許庁

opiepasswd -c [grimreaper] ~ $ opiepasswd -f -c Adding unfurl: Only use this method from the console; NEVER from remote. If you are using telnet, xterm, or a dial-in, type ^C now or exit with no password. 例文帳に追加

keyinitAdding unfurl:Reminder - Only use this method if you are directly connected.If you are using telnet or rlogin exit with no password and use keyinit -s.) `keyinit' コマンドが出力する注意です。 - FreeBSD

Fuel cut (F/C) recovery speed in deceleration operation is raised during DPF regeneration.例文帳に追加

DPF再生中、減速運転時の燃料カット(F/C)リカバー回転数を上昇させる。 - 特許庁

Recovery from fuel cut is performed (A) at timing t4 when actual VVT value reaches misfire limit value (combustion guarantee VVT value L).例文帳に追加

実VVT値が失火限界値(燃焼保証VVT値L)に到達した時点t4で、F/Cからの復帰を実行する(図5(A))。 - 特許庁

In this expression, f_c is a PI gain of the PI controlling portion, and s is a Laplace operator.例文帳に追加

ここで、f_c はPI制御部のPIゲイン、sはラプラス演算子である。 - 特許庁

To prevent an erroneous diagnosis caused by rich control just after a fuel cut (F/C).例文帳に追加

フューエルカット(F/C)直後リッチ制御に起因する誤診断を防止する。 - 特許庁

To provide a warming-up system of a fuel cell (F/C) which can start in a short time efficiently.例文帳に追加

短時間で効率良く起動することが可能な燃料電池(F/C)の暖機システムを提供すること。 - 特許庁

When a F/C return request is made (Step 100) and an acceleration request from a driver is an abrupt acceleration request (Step 108), the fastest return point P1, namely the advance angle value of intake valve timing VVT allowing the fastest return from the F/C, is calculated on the basis of engine rotation speed NE and previous value of the VVT response ΔVVT (Steps 110, 112).例文帳に追加

F/C復帰要求があり(ステップ100)、ドライバーからのアクセル要求が急加速要求である場合には(ステップ108)、機関回転数NEとVVTレスポンスΔVVTの前回値に基づいて、最速復帰点P1、すなわち、F/Cからの最速復帰を可能とする吸気バルブタイミングVVTの進角値が算出される(ステップ110、112)。 - 特許庁

If temperature of the front phase catalyst 20 or the front phase catalyst 30 is higher than a predetermined value, inhibition of catalyst deterioration and F/C execution is alternately changed over between the two banks.例文帳に追加

減速時に前段触媒20または前段触媒30の温度が所定の値より高い場合には、触媒劣化抑制とF/C実行とを2つのバンク間で交互に切り換える。 - 特許庁

When the present battery voltage > determination value α is established, the catalyst exhaust odor is controllably suppressed during the deceleration F/C to control a throttle opening TA larger than an idle opening (step 112).例文帳に追加

現在のバッテリ電圧>判定値αが成立する場合には、減速F/Cの実行中に、スロットル開度TAをアイドル開度よりも大きく制御する触媒排気臭抑制制御を実行する(ステップ112)。 - 特許庁

When the present battery voltage > determination value α is not established, the controllable suppression of catalyst exhaust odor by the control of the opening of a throttle valve is prohibited even when the requirements of the deceleration F/C are established (step 116).例文帳に追加

一方、現在のバッテリ電圧>判定値αが成立しない場合には、減速F/Cの実行条件が成立した場合であっても、スロットルバルブの開度制御による触媒排気臭抑制制御を禁止する(ステップ116)。 - 特許庁

The application of inverse voltage for pumping oxygen, of which the amount is larger than the amount of oxygen flowing in the atmospheric hole, from the atmosphere side electrode to the exhaust side electrode is started immediately after the start of F/C.例文帳に追加

大気孔から流入する酸素量より多くの酸素を大気側電極から排気側電極にポンピングさせる逆電圧を、F/Cの開始直後に印加し始める。 - 特許庁

The carbon source is continuously added, and in the case of using F_C(kg/(min×t)) for this adding speed and F_O2(Nm^3×t) for oxygen blowing speed, these are controlled so that F_C/F_O2 becomes 0.3-1.5.例文帳に追加

炭素源は、連続的に添加され、その添加速度をFc(kg/(min・t))、送酸速度をFo2(Nm3・t))としたとき、Fc/Fo2が0.3〜1.5となるように制御する。 - 特許庁

When an F/C executing condition is satisfied, the intake valves of all of cylinders are closed in order when the cylinders are near an intermediate position between a top dead center and a bottom dead center at an intake stroke or a compression stroke.例文帳に追加

F/C実行条件が成立した場合に、すべての気筒の吸気弁を順に、ピストンが吸気行程または圧縮行程の上死点と下死点の中間位置付近にあるときに閉弁させる。 - 特許庁

The frequency f_c in this case is selected to be f_c+f_clk/N<f_min, where f_min is a minimum frequency of an EMI measurement band B so as to obtain a modulation index of about 0.2.例文帳に追加

このときf_c は、EMI測定帯域Bの最低周波数f_min に対して、f_cf_clk /N<f_min となるよう設定し、変調指数を0.2程度とする。 - 特許庁

After linearizing F(C)=0 by using an interval Jacobian matrix J(c^*(k), C^I(k)), a solution N'(c^*(k), C^I(k)) relaxed about a simultaneous interval polynomial F(C)=0 is calculated by using interval Gaussian elimination.例文帳に追加

区間ヤコビ行列J(c^*(k),C^I(k))を用いてF(C)=0を線形化した後に、区間ガウスの消去法を用いて連立区間多項式F(C)=0についての緩和した解N’(c^*(k),C^I(k))を求める。 - 特許庁

When the quantity of heat produced in the F/C 6 and unnecessary for the F/C 6 is less than the quantity of heat necessary for air conditioning, an electric heater 14 is operated and controlled to compensate the shortage of the quantity of heat.例文帳に追加

さらに、F/C6の発生するF/C6に不要な熱量が空調に必要な熱量より小さいときは、不足する熱量を補うように電気ヒータ14を発熱制御する。 - 特許庁

When a signal of (f_VCO+Δf_VCO) and a signal of (f_P-f_S-f_C) from a VCO 55 are inputted, the multiplier 41 outputs the component of a frequency difference (f_S+f_C+Δf_VCO) via an LPF 61.例文帳に追加

乗算器41は(f_VCO+Δf_VCO)の信号と、VCO55からの周波数(f_P−f_S−f_C)の信号とが入力されると、LPF61を介して、周波数差の成分(f_S+f_C+Δf_VCO)を出力する。 - 特許庁

From a vehicle acceleration in returning when assuming that the F/C with intake air increased to a fixed quantity is performed and from a vehicle acceleration when assuming that the F/C is executed while limiting intake air to a quantity according to a drive demand at the F/C, a time point for starting increase of intake air is calculated so that a difference between the vehicle accelerations becomes as small as possible.例文帳に追加

吸気を一定量に増大させたF/Cを行ったと仮定した場合の復帰時の車両加速度と、吸気をF/C時の駆動要求量に応じた量に絞ってF/Cを実行したと仮定した場合の車両加速度とから、これらの車両加速度の差が可及的に小さくなるように、吸気を増大し始める時点を求める。 - 特許庁

When the braking torque TB is greater than reduced torque (TE-TC) of the engine due to the F/C, a signal for requiring the F/C is output to an engine control ECU 1, and when the braking torque is smaller than the reduced torque and brake hydraulic pressure is a value of zero or nearly zero, a signal for canceling the F/C is output.例文帳に追加

制動トルクTBがF/Cにより減少するエンジンの減少トルク分(TE−TC)より大きい場合に、エンジン制御ECU1へF/Cの要求信号を出力し、制動トルクが減少トルクより小さく、かつ、ブレーキ油圧が0または0近傍の値である場合は、F/Cの解除信号を出力する。 - 特許庁

As another example, the following command undoes the changes between revision 2.4 and 2.8 in your currently checked out revision in f. c . 例文帳に追加

" ci \\-r2.8.1.1 f.c"" co \\-r3.4 \\-j2.8:2.8.1.1 f.c"別の例として、以下のコマンドはリビジョン 2.4 から 2.8 への変更をすでにチェックアウトいるワークファイルf.cから取り消します。 - JM

A concentration ratio F/C of fluorine atoms to carbon atoms on the surface of the graphite fluoride is 1.0 or more, and less than 1.8.例文帳に追加

前記フッ化黒鉛の表面におけるフッ素原子と炭素原子との濃度比([F]/[C])は、1.0以上、1.8未満である。 - 特許庁

The ratio of the atom numbers (F/C ratio) of fluorine to that of carbon in the fluorocarbon film is greater than 1.30.例文帳に追加

フッ化炭素膜3のフッ素(F)と炭素(C)との原子数比(F/C比)が1.30よりも大きいものとされている。 - 特許庁

A_L and A_H are operators for relating a target image f to an observed image g and a continuous image f_c respectively.例文帳に追加

目標画像fを、観測画像g、連続画像f_cに対応付ける作用素がそれぞれA_L、A_Hである。 - 特許庁

A PLL circuit 60 outputs the signal of the oscillation frequency (f_S+f_C+Δf_VCO) using the component of this frequency difference as reference.例文帳に追加

PLL回路60は、この周波数差の成分を基準に発振周波数(f_S+f_C+Δf_VCO)の信号を出力する。 - 特許庁

The second tracking tracks radiowave at a second tracking frequency f_c which is different from the first tracking frequency f_b.例文帳に追加

第2トラッキングは,上記第1トラッキング周波数f_bとは異なる第2のトラッキング周波数f_cで,電波に対してトラッキングを行う。 - 特許庁

A counting clock generating circuit 40 changes a clock frequency F_C of a counting clock so as to be proportional to a target rotation speed ω_T.例文帳に追加

計数クロック生成回路40は、目標回転速度ω_Tに比例して計数クロックのクロック周波数F_Cを変化させる。 - 特許庁

A frequency modulator 13 applies frequency modulation to an FM carrier with a frequency f_c by using a signal with the frequency f_clk/N.例文帳に追加

FM変調器13は周波数f_clk /Nの信号によって、周波数f__c のFM搬送波をFM変調する。 - 特許庁

In the equation, F_m is a component without substantially depending on displacement x_0, and F_c is a correction component depending on x_0.例文帳に追加

但し、F_mは変位x_0に実質的に依存しない成分であり、F_cはx_0に依存する補正成分である。 - 特許庁

例文

To provide a control device preventing a shock when returning from a state that F/C (fuel cut) is performed while increasing an intake air quantity.例文帳に追加

吸入空気量を増大させてF/Cを行っていた状態から復帰する場合におけるショックを防止することできる制御装置を提供する。 - 特許庁

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