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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > LOCKUP CLUTCHの意味・解説 > LOCKUP CLUTCHに関連した英語例文

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LOCKUP CLUTCHの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 305



例文

A clutch operation means operates the lockup clutch based on this switching vehicle speed in a switching system.例文帳に追加

この切換車速に基づいてクラッチ作動手段はロックアップクラッチを切り換え作動する。 - 特許庁

To provide a control device of a lockup clutch for a vehicle capable of properly correcting engaging hydraulic pressure of the lockup clutch in deceleration lockup control, in the vehicle having the lockup clutch in a fluid transmission device arranged between an engine and a continuously variable transmission.例文帳に追加

エンジンと無段変速機との間に配設された流体伝動装置にロックアップクラッチを備えた車両において、減速ロックアップ制御中におけるロックアップクラッチの係合油圧を適切に補正することができる車両用ロックアップクラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

The lockup clutch 30 and the stator clutch 50 change the engagement force of the input member 10 with the stator 40 according to a differential pressure between a lockup on pressure and a lockup off pressure inside the torque converter 1.例文帳に追加

ロックアップクラッチ30およびステータクラッチ50はトルクコンバータ1内でのロックアップオン圧とロックアップオフ圧との差圧に応じて入力部材10およびステータ40との係合力を変化させる。 - 特許庁

To secure a stiffness of a lockup clutch by increasing a plate thickness of a sliding part of a front cover that slides with a friction material 15 of a lockup piston 10.例文帳に追加

ロックアップピストン10の摩擦材15と摺動するフロントカバーの摺動部の板厚を厚くして剛性を確保する。 - 特許庁

例文

To protect a lockup clutch device against a rise of operating oil temperature and perform efficient lockup control.例文帳に追加

作動油温の上昇に対してロックアップクラッチ装置の保護を図ると共に効率的なロックアップ制御を行う。 - 特許庁


例文

To enhance the accuracy of slip lockup control for a lockup clutch when a supercharger lag state is determined.例文帳に追加

過給遅れ状態であると判断されたとき、ロックアップクラッチのスリップロックアップ制御精度の向上を図ること。 - 特許庁

To cool a frictional engagement part by using working oil even in a lockup state, in a lockup clutch for a hydraulic power transmission.例文帳に追加

流体伝動装置のロックアップクラッチにおいて,ロックアップ状態でも摩擦係合部の作動オイルによる冷却を可能にする。 - 特許庁

Thus, since a variation in the lockup clutch 26 or the like is absorbed by the hydraulic pressure learning control, the deceleration lockup hydraulic pressure can be properly corrected so that a direct coupled state of the lockup clutch 26 is maintained in the deceleration lockup control.例文帳に追加

従って、ロックアップクラッチ26等のばらつきが油圧学習制御により吸収されているので、減速ロックアップ油圧を、減速ロックアップ制御中にロックアップクラッチ26の直結状態が維持されるように適切に補正することができる。 - 特許庁

To enough enlarge the torque capacity of a clutch in a hydraulic torque transmission device having a lockup clutch and a power interrupting clutch.例文帳に追加

ロックアップクラッチと動力遮断クラッチを備えた流体式トルク伝達装置において、クラッチのトルク容量を十分に大きくする。 - 特許庁

例文

The characteristics of the controller Cpi(s) are determined so that a clutch-to-clutch gear shirt can optimally be performed when the lockup clutch is engaged.例文帳に追加

このコントローラCpi(s)の特性は、ロックアップクラッチ係合時におけるクラッチツゥクラッチ変速が最適に行われるように決定される。 - 特許庁

例文

To provide a torque converter with a multiple disc lockup clutch ensuring lubricating and cooling of a plurality of clutch plates provided in the lockup clutch.例文帳に追加

多板式ロックアップクラッチを備えたトルクコンバータにおいて、ロックアップクラッチに備えられた複数のクラッチプレートを確実に潤滑および冷却することのできるトルクコンバータを提供すること。 - 特許庁

A control unit 100 controls the lockup clutch into a slip state through a duty solenoid valve 84 during deceleration, and effects feedback control of the lockup clutch such that a slip amount of the lockup clutch is converged in a target slip amount.例文帳に追加

コントロールユニット100は、減速時にはデューティソレノイドバルブ84を介してロックアップクラッチをスリップ状態に制御すると共に、該減速スリップ制御においてロックアップクラッチのスリップ量が目標スリップ量に収束するようにロックアップクラッチをフィードバック制御する。 - 特許庁

To prevent the occurrence of switch control hunching of a lockup clutch in a control device for a vehicle for switching the lockup clutch from a predetermined switch line to obtain a predetermined lockup clutch operation state based on the state of the vehicle.例文帳に追加

予め定められた切換線から車両状態に基づいて判定されたロックアップクラッチの作動状態となるようにロックアップクラッチを切り換える車両の制御装置において、ロックアップクラッチの切換制御ハンチングの発生を防止する。 - 特許庁

DAMPER STRUCTURE AND LOCKUP CLUTCH FOR TORQUE CONVERTER HAVING DAMPER OF THE STRUCTURE例文帳に追加

ダンパー構造及びその構造のダンパーを有するトルクコンバータ用ロックアップクラッチ - 特許庁

OUTPUT CONTROLLER FOR VEHICLE HAVING TORQUE CONVERTER WITH LOCKUP CLUTCH例文帳に追加

ロックアップクラッチ付きトルクコンバータを備える車両の出力制御装置 - 特許庁

CONTROL DEVICE AND CONTROL METHOD FOR VEHICLE EQUIPPED WITH AUTOMATIC TRANSMISSION WITH LOCKUP CLUTCH例文帳に追加

ロックアップクラッチを備えた自動変速機を搭載した車両の制御装置および制御方法 - 特許庁

To provide a lockup device of a fluid type torque transmitting device capable of increasing its clutch friction surface using a simple structure.例文帳に追加

簡単な構造で、流体式トルク伝達装置のロックアップ装置のクラッチ摩擦面を増やす。 - 特許庁

This lockup device 5 has a clutch mechanism 6 and a damper mechanism 7.例文帳に追加

ロックアップ装置5は、クラッチ機構6と、ダンパー機構7とを備えている。 - 特許庁

This lockup device 5 has a clutch mechanism 6, a damper mechanism 7 and a friction generating mechanism 4.例文帳に追加

ロックアップ装置5は、クラッチ機構6と、ダンパー機構7と、摩擦発生機構4とを備えている。 - 特許庁

To smoothly engage a lockup clutch from a low state of delivery pressure of a pump.例文帳に追加

ポンプの吐出圧が低い状態からロックアップクラッチをスムーズに係合する。 - 特許庁

The controller controls the engine based on a second engine torque curve during running with the lockup clutch.例文帳に追加

制御部は、ロックアップ走行時には、第2のエンジントルクカーブに基づいてエンジンを制御する。 - 特許庁

A clutch fastening time Ta and a lockup control time Tb are set.例文帳に追加

クラッチ締結時間Taおよびロックアップ制御時間Tbが設定される。 - 特許庁

The lockup device 3 has an oil passage forming member 30 and clutch parts 36-38.例文帳に追加

ロックアップ装置3は油路形成部材30とクラッチ部(36〜38)とを有している。 - 特許庁

To perform slip control of a lockup clutch even if the operating oil of an automatic transmission is low temperature.例文帳に追加

自動変速機の作動油が低温であってもロックアップクラッチのスリップ制御を実行する。 - 特許庁

METHOD AND DEVICE FOR ADHERING FRICTION SUBSTANCE TO CORE PLATE FOR LOCKUP CLUTCH例文帳に追加

ロックアップクラッチ用コアプレートへの摩擦材の接着方法及び接着装置 - 特許庁

A lockup control valve 21 supplies oil to a lockup clutch L/U and, in the lockup state, supplies oil to the torque converter.例文帳に追加

ロックアップ用コントロールバルブ21が、ロックアップクラッチL/Uに対するオイルの供給を行い、また、ロックアップ状態のときにトルクコンバータにオイルを供給する。 - 特許庁

To suppress the abrupt engagement of a lockup clutch when a pressure difference between an engagement-side oil chamber defined at one side of a lockup piston and a back-pressure side oil chamber defined at the other side of the lockup piston is relatively small.例文帳に追加

ロックアップピストンの一側に画成される係合側油室とロックアップピストンの他側に画成される背圧側油室との差圧が比較的小さいときにロックアップクラッチが急係合するのを抑制する。 - 特許庁

A lockup control device for vehicle has a lockup clutch to uncouple an engine 1 from an automatic transmission 3, auxiliary machinery to be driven by the rotation of the engine 1, and a lockup clutch coupling means to couple the lockup clutch when the vehicle is decelerated, and is further provided with an auxiliary machinery load reducing means to reduce the load on the auxiliary machinery.例文帳に追加

エンジン1と自動変速機3との連結を断切するロックアップクラッチと、エンジン1の回転によって駆動される補機と、車両の減速時に、前記ロックアップクラッチの締結を行うロックアップクラッチ締結手段とを有する車両のロックアップ制御装置において、前記減速時のロックアップクラッチの締結に先立って、前記補機の負荷を低減させる補機負荷低減手段を備える。 - 特許庁

The ECT_ECU400 includes a circuit to control to engage the lockup clutch 210 when a lockup range is reached over a preset engagement point for the lockup clutch 210, and a circuit to set the engagement point for the lockup clutch 210 on the low rotation range side in accordance with the torque characteristics of the engine 100 after a change based on assist by the motor generator 500.例文帳に追加

ECT_ECU400は、予め設定されたロックアップクラッチ210の係合点を超えてロックアップ領域になるとロックアップクラッチ210を係合するように制御する回路と、モータジェネレータ500によるアシストにより変更されたエンジン100のトルク特性に応じて、ロックアップクラッチ210の係合点を低回転領域側に設定する回路とを含む。 - 特許庁

When setting to a lockup by engaging a lockup clutch is judged with a car speed increasing to a prescribed value or more under a condition of a vehicle in running by placing a lockup clutch in an opened condition, a switch valve 65 is turned on, also after the lapse of a prescribed time t1, a slip pressure in a release chamber of the lockup clutch is decreased.例文帳に追加

ロックアップクラッチが開放状態となって車両が走行していた状態のもとで、車速が所定値以上となってロックアップクラッチを係合させてロックアップに設定すると判断されたときには、スイッチ弁65をONさせるとともに、所定の時間t_1 が経過した後に、ロックアップクラッチのリリース室のスリップ圧を低下させる。 - 特許庁

A torque converter 1 is provided with a torus 6, the power interrupting clutch 7, and the lockup clutch 12.例文帳に追加

トルクコンバータ1は、トーラス6と動力遮断クラッチ7とロックアップクラッチ12とを備えている。 - 特許庁

To prevent misjudgement in judging a breakdown of a lockup clutch or a lockup clutch control device, in a control device of a vehicle equipped with an engine capable of executing/halting combustion for every cylinder group.例文帳に追加

気筒群ごとに燃焼を実行・休止することが可能なエンジンを搭載した車両の制御装置において、ロックアップクラッチ又はロックアップクラッチ制御装置の故障判定の際の誤判定を防止することである。 - 特許庁

To provide a controller of a lockup clutch for a vehicle capable of improving the drivability while inhibiting the dispersion of lockup clutch releasing shock regardless of the difference in decelerating states of the vehicle.例文帳に追加

車両の減速状態の違いに拘わらず、ロックアップクラッチの解放ショックのばらつきを抑制して、ドライバビリティーを向上する車両用ロックアップクラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

To minimize, with a low-cost configuration, an error associated with an operating shock of a lockup clutch in an acceleration/deceleration calculated from a vehicle speed change during the operation of the lockup clutch.例文帳に追加

低コストの構成で、ロックアップクラッチの作動時に、車速変化から算出される加減速度がロックアップクラッチ作動ショックにともなう誤差を極力含まないようにする。 - 特許庁

To provide the hydraulic circuit of an automatic transmission, compulsorily unlocking a lockup clutch without requiring operation by a driver even when the lockup clutch of a torque converter is locked in an engagement state.例文帳に追加

トルクコンバータのロックアップクラッチが係合状態にロックされたときも、運転者の操作などを必要とすることなく、強制的に解除するようにした自動変速機の油圧回路を提供する。 - 特許庁

To provide a control device for a vehicular lockup clutch capable of sufficiently securing the responsiveness of the lockup clutch in a flexible start control.例文帳に追加

フレックススタート制御においてロックアップクラッチの応答性を十分に確保することができる車両用ロックアップクラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

To secure the reliability of a lockup clutch 13 by avoiding the excessive rise of the temperature thereof even when the slip of the lockup clutch 13 is controlled based on target slip amounts in time-series.例文帳に追加

時系列の目標滑り量に基づくロックアップクラッチ13のスリップ制御をする場合でも、ロックアップクラッチ13の温度の過剰な上昇を回避してその信頼性を確保する。 - 特許庁

Since the heating of the lockup clutch 26 due to the continuation of the minute input/output rotational speed difference N_SLP is suppressed, the durability of the lockup clutch 26 can be secured.例文帳に追加

そのため、微小な入出力回転速度差N_SLPの継続によるロックアップクラッチ26の発熱が抑えられ、ロックアップクラッチ26の耐久性を確保できる。 - 特許庁

To provide a control device of an automatic transmission, which quickly turns on a lockup clutch without inducing a shock and prevents fuel consumption performance from being lowered and durability of the lockup clutch from being lowered.例文帳に追加

ロックアップクラッチをショックが生じることがないように速やかにオンさせると共に、燃費性能やロックアップクラッチの耐久性も低下させることがない自動変速機の制御装置を提供する。 - 特許庁

To appropriately learn a command oil pressure applied to the lockup clutch in the case where reduction in engine rotation speed due to lockup clutch engagement and change in engine rotation speed due to gear change occur at the same time.例文帳に追加

ロックアップクラッチの締結によるエンジン回転速度の低下と、変速によるエンジン回転速度の変化とが同時に生じる場合においてロックアップクラッチへの指令油圧を適切に学習する。 - 特許庁

To enable inertial travel, and to improve drivability of a vehicle by properly restraining a lockup clutch from being adjusted to the direct connection side in a slip control device of the vehicular lockup clutch.例文帳に追加

車両用ロックアップクラッチのスリップ制御装置において、そのロックアップクラッチが直結側に調整されるのを適宜抑制して惰性走行を可能にし、車両の運転性を向上させること。 - 特許庁

A lower limit value change ratio is corrected according to the operation state of the lockup clutch, and the inertial traveling target rotation speed or the lower limit value change ratio is varied in respective engagement time, disengagement time and incomplete clutching time of the lockup clutch.例文帳に追加

ロックアップクラッチの作動状態に応じて下限値変化率が補正され、ロックアップクラッチの締結時と開放時と半クラッチ時とでそれぞれ慣性走行目標回転数または前記下限値変化率を相違させる。 - 特許庁

To provide a lockup clutch control device of an automatic transmission capable of reducing vibration generated in a vehicle body accompanied by the poor road travel of a vehicle by the control of a lockup clutch.例文帳に追加

車両の悪路走行に伴って車体に発生する振動をロックアップクラッチの制御によって軽減することが可能な自動変速機のロックアップクラッチ制御装置を提供する。 - 特許庁

The substantial capacity of the lockup clutch decreases by suppression of the feedback control, and thereby a slip is generated in the lockup clutch, and it is possible to absorb the shock associated with an increase in the degree of throttle opening.例文帳に追加

フィードバック制御を抑制することでロックアップクラッチの実質容量が減少し、これによりロックアップクラッチに滑りが生じ、スロットル開度の増大に伴うショックを吸収することができる。 - 特許庁

The control device, which is a device for controlling the amount of the transmission lubricant for a construction machine having a torque converter with a lockup clutch, comprises a clutch state determination means, a lubricant amount detection means and a lockup clutch control means.例文帳に追加

この制御装置は、ロックアップクラッチ付トルクコンバータを有する建設機械のトランスミッション潤滑油量を制御する装置であって、クラッチ状態判断手段と、潤滑油量検出手段と、ロックアップクラッチ制御手段と、を備えている。 - 特許庁

To reduce generation of booming noise and deterioration in drivability due to engagement of its lockup clutch, when improving responsiveness in reacceleration from a coast travel state, while restraining a shock and a torque variation when engaging a one-way clutch by engagement control of the lockup clutch.例文帳に追加

ロックアップクラッチの係合制御で一方向クラッチの係合時のショックやトルク変動を抑制しつつコースト走行状態からの再加速時等の応答性を向上させる場合に、そのロックアップクラッチの係合に起因するこもり音の発生やドラビリの悪化を低減する。 - 特許庁

When releasing a lockup clutch 30, the lockup piston 31 moves to the X2 direction side, and the lockup piston 31 is relatively nonrotatably fixed to a driven plate 43 of the damper device 40 by a frictional material 51a of the engaging part 51.例文帳に追加

ロックアップクラッチ30が解放された際、ロックアップピストン31がX2方向側に移動し、係合部51の摩擦材51aによってダンパ装置40のドリブンプレート43に対して該ロックアップピストン31を相対回転不能に固定される。 - 特許庁

To provide a hydraulic control device of a starting device allowing sufficient cooling in a lockup slip, successively allowing cooling, and securing a sufficient torque capacity in a lockup clutch even in a lockup-on time.例文帳に追加

ロックアップスリップ時にあっては充分に冷却することを可能とし、かつロックアップオン時にあっても引き続き冷却を可能とすると共にロックアップクラッチにおいて充分なトルク容量を確保することが可能な発進装置の油圧制御装置を提供する。 - 特許庁

The increase of a lockup rotation frequency NL in accordance with the increase of oil temperature eliminates lockup in a low rotation region for worsening oil quantity increase/decrease due to the increase of oil temperature, thereby preventing the durability lowering of a lockup clutch.例文帳に追加

ロックアップ回転数N_L を油温の上昇に応じ上昇させるから、油温の上昇で油量収支が悪化する低回転域においてロックアップを行わないこととなり、ロックアップクラッチの耐久性低下を防止し得る。 - 特許庁

例文

Consequently, an increase in fuel economy at low vehicle speeds can be achieved, and even at the low vehicle speeds at which the distance between the lockup clutch off changeover line and the lockup clutch on changeover line must be set small, namely the hysteresis must be set small, an improvement in riding comfortableness can be achieved by preventing the changeover control hunching of the lockup clutch from occurring.例文帳に追加

これにより、低車速時における燃費の向上を実現すると共に、ロックアップクラッチオフ切換線とロックアップクラッチオン切換線との間隔を狭くつまりはヒステリシスを小さく設定せざるを得ない低車速時においても、ロックアップクラッチの切換制御ハンチングの発生を防止して乗り心地の良さを実現することができる。 - 特許庁

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