Spark Advanceの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 94件
COLD-STARTING SPARK ADVANCE DEVICE FOR DIESEL ENGINE例文帳に追加
ディーゼルエンジンの冷機始動時進角装置 - 特許庁
SPARK-ADVANCE CONTROL CIRCUIT IN IGNITION DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE例文帳に追加
内燃機関用点火装置における進角制御回路 - 特許庁
This solenoid valve 1 hydraulically controls the valve timing of the intake or the exhaust valve of an engine to a spark advance angle or a spark retard angle.例文帳に追加
エンジンの吸気または排気バルブのバルブタイミングを油圧により進角または遅角させる制御を行うためのソレノイドバルブ1である。 - 特許庁
The filter members 5 are windingly installed in the oil supply port and the spark advance and spark retard angle ports of the valve sleeve.例文帳に追加
バルブスリーブの前記各オイル供給ポートと進角ポート及び遅角ポートに、フィルタ部材5を巻回して設けた。 - 特許庁
Oil pressure in a spark advance side hydraulic chamber 69 and a lag side hydraulic chamber 70 of a valve timing variable mechanism 24 is adjusted so that the relative rotation phase of the suction cam shaft is changed to a spark advance side more than a phase corresponding to start timing (predetermined spark advance condition) in the engine stop process.例文帳に追加
エンジンの停止過程において、吸気カムシャフトの相対回転位相を始動タイミングに対応する位相(所定進角状態)よりも進角側に変化するよう、バルブタイミング可変機構24の進角側油圧室69及び遅角側油圧室70内の油圧が調整される。 - 特許庁
At this time, lag compensation amount and/or spark advance compensation amount are changed in accordance with ignition timing.例文帳に追加
このとき、点火タイミングに応じて遅角補正量および/または進角補正量が変更される。 - 特許庁
The advance direction adjustment of the spark advance degree is limited to the first required time (t1 to t2), but if no knocking (K) has occurred during the second required time (t3 to t4), which surpasses the first required time, the spark advance degree is adjusted so as to progress in the advance direction.例文帳に追加
火進角の進角方向の調整を、第1の所要時間(t1〜t2)に基づき限定し、かつ該第1の所要時間(t1〜t2)を超過する第2の所要時間(t3〜t4)の間にノッキング(K)が生じていない場合には、進角方向に点火進角の調整を行う。 - 特許庁
The hydraulic pressure for driving a variable valve timing mechanism is controlled so that the actual spark advance amount is in accordance with the target spark advance amount by controlling the hydraulic pressure control valve with this controlled variable OCVC.例文帳に追加
そして、この制御量OCVCで油圧制御弁を制御することで、可変バルブタイミング機構を駆動する油圧を、実進角量を目標進角量に一致させるように制御する。 - 特許庁
In the normal mode, the target spark advance quantity VTT corresponding to engine operating condition is computed by using a target spark advance quantity map for normal mode (step 106).例文帳に追加
また、ノーマルモードでは、ノーマルモード時の目標進角量マップを用いてエンジン運転状態に応じた目標進角量VTTを算出する(ステップ106)。 - 特許庁
To keep a spark advance amount large at low and medium rotation speeds of an engine at cold start, increase the spark advance amount according to rotation speed of the engine at warm start and allow compact design.例文帳に追加
冷態始動時にはエンジンの低中速域回転数にて進角量を大きく保持し、温態始動時にはエンジンの回転数に応じて進角量を大きくすることが可能であり、かつコンパクトに設計できる。 - 特許庁
When the valve part 213d is selected, the hydraulic oil is discharged from a spark advance chamber 54 while supplying the hydraulic oil to a spark advance hydraulic chamber 54, and the hydraulic oil is discharged from a lag hydraulic chamber 51.例文帳に追加
弁部213dが選択されると、進角油圧室54に作動油を供給しながら進角室54から作動油を排出するとともに、遅角油圧室51から作動油を排出する。 - 特許庁
Therefore, when the pressure of the working oil is lowered in a spark advance oil pressure chamber 22 and a spark advance oil passage 24, or a phase lag oil pressure chamber 23 and a phase lag oil passage 25, the working oil is replenished from the storing part 40.例文帳に追加
そのため、進角油圧室22および進角油路24、または遅角油圧室23および遅角油路25において作動油の圧力が低下したとき、貯蔵部40から作動油が補給される。 - 特許庁
Thus, the transition state of the actual spark advance angle value VT is caused to perform quick following-up compared with a conventional case when the displacing direction of the target spark advance angle value VTT is reversed, and responsiveness in the VTT is improved.例文帳に追加
これにより、目標進角値VTTの変位方向の反転時における実進角値VTの遷移状態を従来に比べ素早く追従させることができ、VVTにおける応答性を改善することができる。 - 特許庁
In this condition, the relative rotation phase of the suction cam shaft is held in the vicinity of the predetermined spark advance condition and in a condition on the spark advance side more than the phase.例文帳に追加
この状態にあっては、吸気カムシャフトの相対回転位相が所定進角状態の近傍で且つ同位相よりも進角側の状態に保持される。 - 特許庁
On the other hand, in the economy mode, the target spark advance quantity VTT corresponding to engine operating condition is computed by using a target spark advance quantity map for economy mode (steps 104 and 105).例文帳に追加
一方、エコノミーモードでは、エコノミーモード時の目標進角量マップを用いてエンジン運転状態に応じた目標進角量VTTを算出する(ステップ104、105)。 - 特許庁
After the relative rotation phase is changed to the spark advance side more than the predetermined spark advance condition, a duty ratio D which is a control variable used when adjusting oil pressure is fixed to a value holding the relative rotation phase.例文帳に追加
そして、当該相対回転位相が所定進角状態よりも進角側に変化した後、上記油圧を調整する際に用いられる制御量であるデューティ比Dが上記相対回転位相を保持する値に固定される。 - 特許庁
Then, a controlled variable of a hydraulic control valve OCVC is determined by multiplying a deviation DVVT from a target spark advance amount to an actual spark advance amount by the F/B gain G (a step 506).例文帳に追加
この後、油圧制御弁の制御量OCVCを、目標進角量と実進角量との偏差DVVTにF/BゲインGを乗算して求める(ステップ506)。 - 特許庁
To set spark advance by using the same component as that of an electric motor in which spark advance is not set, to thereby achieve cost reduction thereof, in a vehicular automatic opening/closing device.例文帳に追加
進角が設定されない電動モータと同一の部品を用いて進角の設定を可能として、車両用自動開閉装置のコストを低減することである。 - 特許庁
The vanes 5 (5a to 5d) partition each fluid pressure chamber 40 into a chamber 42 for timing delay for relatively rotating in the timing delay direction of relative rotation directions and a chamber 43 for spark advance for relatively rotating in the spark advance direction of the relative rotation directions.例文帳に追加
ベーン5(5a〜5d)は、相対回転方向のうち遅角方向に相対回転させる遅角用室42と、相対回転方向のうち進角方向に相対回転させる進角用室43とに各流体圧室40を仕切る。 - 特許庁
By this manner, the acceleration is carried out while securing a fuel injection amount, the spark advance correction is conducted by the spark-advance rate in response to the degree of the acceleration, and torque variation in response to abrupt acceleration and moderate acceleration is provided thereby to satisfy acceleration performance.例文帳に追加
これにより、燃料噴射量を確保しつつ加速が行なえるとともに、加速の程度に応じた進角率で進角補正されることにより、急加速、緩加速に応じたトルク変化が得られ加速性能を満たすことができる。 - 特許庁
The tip of the plunger 6 is pressed against the inner face of a housing 1 by introducing the same pressure as that in a spark-advance side hydraulic chamber 12 into the pressure chamber 27 inside the plunger 6 in controlling the spark-advance side.例文帳に追加
進角側制御時にプランジャ6内側の圧力室27に進角側油圧室12と同じ圧力を導入することで、プランジャ6の先端部をハウジング1の内面に押接する。 - 特許庁
In the power mode, a target spark advance quantity VTT corresponding to engine operating condition is computed by using a target spark advance quantity map for power mode (steps 102 and 103).例文帳に追加
パワーモードでは、パワーモード時の目標進角量マップを用いてエンジン運転状態に応じた目標進角量VTTを算出する(ステップ102、103)。 - 特許庁
An oil supply port 4c, a spark advance angle port 4b, a spark retard angle port 4d, and spark advance and retard angle drain ports 4a and 4e are formed in the cylindrical valve sleeve 4 of a spool part 2, and a spool is slidably installed in the inner cylindrical part of the valve sleeve.例文帳に追加
スプール部2の円筒状のバルブスリーブ4に、オイル供給ポート4cと進角ポート4b、遅角ポート4d及び進角、遅角ドレインポート4a、4eが設けられていると共に、該バルブスリーブの内筒部にスプールが摺動自在に設けられている。 - 特許庁
The adjustable valve timing device 32 is subject to feedback control such that the actual spark advance of the current cam shaft phase relative to a learned reference position of control(i.e., the actual advance of the air intake valve timing) coincides with a target spark advance.例文帳に追加
そして、学習した制御基準位置に対する現在のカム軸位相の実進角量(つまり吸気バルブタイミングの実進角量)が目標進角量に一致するように可変バルブタイミング装置32をフィードバック制御する。 - 特許庁
A spark advance angle restriction release lever 59 and a spark retard angle restriction release lever 63 for releasing the above restrictions are arranged; and an electromagnetic actuator and a mechanism (a lever driving part 72 and bent parts 62 and 65) for converting linear motion of its shaft part 67 to rocking motion of the spark advance angle restriction release lever 59 or the spark retard angle restriction release lever 63 are arranged.例文帳に追加
上記規制を解除するための進角規制解除レバー59及び遅角規制解除レバー63を設けるとともに、電磁アクチュエータと、その軸部67の直線運動を進角規制解除レバー59又は遅角規制解除レバー63の揺動運動に変換するための機構(レバー駆動部72及び屈曲部62,65)とを設ける。 - 特許庁
In the concrete, the air-fuel ration within the main combustion area is leaned by decrease of the fuel injection amount, spark advance of fuel injection timing or the like.例文帳に追加
具体的には、燃料噴射量の減少、燃料噴射時期の進角などにより、主燃焼領域内の空燃比をリーン化したりする。 - 特許庁
Another vane 5b is set as a stopper 8 in the spark advance direction that can abut on its facing projection 4.例文帳に追加
他のベーン5bはこれが対面する突部4に当接可能な進角方向ストッパ8として設定されている。 - 特許庁
At a time of the decrease correction of the fuel injection amount, the spark advance correction of the fuel injection timing by the fuel injection timing correction amount AINJ is carried out.例文帳に追加
また、燃料噴射量が減量補正される場合には、噴射時期補正量AINJによる燃料噴射時期の進角補正が行われる。 - 特許庁
The controller 40 changes fuel injection timing to a spark advance side in response to temperature elevation of the engine, in compression stroke injection therein.例文帳に追加
この圧縮行程噴射において、電子制御装置40は燃料噴射時期を機関温度の上昇に応じて進角側に変更する。 - 特許庁
Furthermore, amount of spark advance of valve opening phase of an intake valve corresponding to the maximum amount of oxygen absorption Cmax is calculated (step 104).例文帳に追加
さらに、最大酸素吸蔵量Cmaxに応じた吸気弁の開弁位相進角量が算出される(ステップ104)。 - 特許庁
SPARK ADVANCE SYSTEM AT COLD START OF ECCENTRICITY CAM TYPE MECHANICAL TIMER IN ENGINE, AND EXPANSION TYPE HEAT SENSITIVE OPERATION DEVICE AT LOW TEMPERATURE例文帳に追加
エンジンの偏心カム型機械式タイマの冷機始動時の進角装置、および低温時伸長型感温作動装置 - 特許庁
A predetermined relationship between the inter-electrode gap A of the spark plug 6 and the discharge time T is stored in a ROM 10 in advance.例文帳に追加
点火プラグ6の電極間隙間(Δ)と放電時間(T)との所定の相関関係を予めROM10に記憶させる。 - 特許庁
A solenoid part 3 controls flows and pressures in the oil supply port, the spark advance angle port, and the spark retard angle port by controlling the spool so as to move in the axial direction.例文帳に追加
ソレノイド部3は、前記スプールを軸方向に移動制御することにより、前記オイル供給ポートと前記進角ポートと前記遅角ポートの流れ及び圧力を制御するようになっている。 - 特許庁
At the time, a spark advance/spark delay correction of fuel injection timing is carried out for decreasing the torque fluctuation of the engine 11, depending on the increase/decrease correction of the fuel injection amount.例文帳に追加
このとき、上記燃料噴射量の増減補正に応じてエンジン11のトルク変動を低減する方向に燃料噴射時期が進遅角補正される。 - 特許庁
To provide an ignition timing controller for an internal combustion engine capable of reducing possibilities for causing occurrence of knocking due to excessive spark advance and shortage of output generated due to excessive spark retard.例文帳に追加
過進角によるノッキングの発生や、過遅角による発生出力の不足等を招くおそれが低減される内燃機関の点火時期制御装置を提供する。 - 特許庁
As for the ignition timing efficiency to a lag amount from MBT (Minimum Spark Advance for Best Torque), a curvature of an ignition timing efficiency curve corresponding to a change of an operating condition is corrected by a control unit 10 according to the ignition lag time due to heat generation rate characteristic at the combustion time of an internal combustion engine and the subsequent main combustion time.例文帳に追加
MBT(Minimum Spark Advance for Best Torque)からの遅角量に対する点火時期効率が内燃機関の燃焼時の熱発生率特性による着火遅れ期間、これに続く主燃焼期間に基づき運転条件の変化に対応する点火時期効率曲線の曲率が制御ユニット10にて補正される。 - 特許庁
When the vane rotor 15 is rotated further to the spark advance side than the intermediate position, where the stopper piston 32 is engaged with the engaging hole 41, based on the shoe housing 12 a damper chamber 46 communicates with a spark advance oil pressure chamber 54 via a through-hole 30b, an oil passage 48, and a recessed space 49.例文帳に追加
ストッパピストン32が嵌合穴41に嵌合する中間位置よりもシューハウジング12に対しベーンロータ15が進角側に回転すると、貫通孔30b、油路48、凹部空間49を介しダンパ室46と進角油圧室54とが連通する。 - 特許庁
When the spark advance amount of a target or actual rotation phase is less than a prescribed value (S2) and there is in such an operation state of reducing the spark advance amount (S3), a gain in proportion/ integration/differentiation operations based on the deviation of the rotation phase or the output gain of feedback duty is changed to be small (S4).例文帳に追加
目標の回転位相又は実際の回転位相の進角量が所定値以下で(S2)、かつ、進角量を減少させる動作状態であるときに(S3)、回転位相の偏差に基づく比例・積分・微分動作におけるゲイン又はフィードバックデューティの出力ゲインを小さく変更する(S4)。 - 特許庁
To avert excessive spark advance of an engine compared with a cylinder temperature level, which occurs upon the restart of the engine when only an inner cylinder temperature has risen, while a cooling water temperature has not increased much, because the initial advance angle is set at a low water temperature level in such a condition.例文帳に追加
冷却水温がそれほど上昇せず筒内温度のみが上昇した状態での再始動がなされた場合には、初期進角量が低水温で設定されるため筒内温度に対して過進角となる。 - 特許庁
The rotation of vane 3 is reciprocated to relative rotation phase of a timing sprocket 1 and camshaft 2 by relatively supplying and exhausting hydraulic pressure to spark advance side hydraulic chamber and spark lag side hydraulic chamber in a housing 6, so that the opening and closing timing of intake valve is variable.例文帳に追加
タイミングスプロケット1とカムシャフト2とを、ハウジング6内の進角側油圧室32と遅角側油圧室33への相対的な油圧の給排によって、ベーン3を正逆回転させて相対回動位相を変換させて、吸気弁の開閉時期を可変にする。 - 特許庁
Since a seal plate 7 partitions a sector form space to house a vane, and a circumferential groove 61 to house a torsional spring 60, the sector form space is composed not to connect a spark advance chamber and a spark delay chamber regardless of the groove 61.例文帳に追加
シールプレート7は、ベーンを収容する扇状空間部と、捩じりスプリング60を収納する円周溝61とを仕切っているので、円周溝61のスペースに関係なく進角室と遅角室とが繋がらないように扇状空間部を構成している。 - 特許庁
This device comprises a valve timing variable mechanism for changing a relative rotating phase of a cam shaft to a target phase on the basis of pressures of a spark advance-side pressure chamber and a spark-lag side pressure chamber, and a lock mechanism for locking the relative rotating phase to the specific lock phase through the mechanical engagement.例文帳に追加
この装置は、進角側圧力室及び遅角側圧力室の圧力に基づきカムシャフトの相対回転位相を目標位相に変更するバルブタイミング可変機構と、機械的な係合を通じて相対回転位相を所定のロック位相にロックするロック機構とを備える。 - 特許庁
Based on the target air volume and engine rotational speed Ne, control parameters for the pneumatic system (target EGR opening, target VVT spark-advance value, target SCV opening) which forms the factors of varying a cylinder filled air volume are calculated by a target VVT spark-advance value calculating means 56 and a target SCV opening calculating means 57.例文帳に追加
そして、目標EGR開度演算手段54、目標VVT進角値演算手段56及び目標SCV開度演算手段57によって、目標空気量とエンジン回転速度Ne等に基づいて、筒内充填空気量の変動要因となる空気系の制御パラメータ(目標EGR開度、目標VVT進角値、目標SCV開度)を演算する。 - 特許庁
By this, affect of the torque fluctuation on the camshaft side to the unlocking lever 16 is suppressed, and erroneous release of a rotation constraint on a spark advance side by the spring clutch as a result of torque fluctuation is prevented.例文帳に追加
これにより、カムシャフト側のトルク変動がロック解除レバー16に影響を及ぼすのを抑え、スプリングクラッチによる進角側の回転拘束が、トルク変動の影響で誤って解除されるのを防止する。 - 特許庁
To improve responsiveness during the sudden reversal of a displacing direction for a target spark advance value in a VVT(variable valve timing control mechanism) applied to an internal combustion engine.例文帳に追加
内燃機関に適用されたVVT(可変バルブタイミング制御機構)における目標進角値の変位方向の急峻な反転時の応答性を改善すること。 - 特許庁
To provide a starting device for a direct cylinder injection type internal combustion engine capable of promptly completing starting, and preventing problems caused by self-ignition or rapid combustion in advance by certainly conducting normal spark ignition at the time of starting.例文帳に追加
速やかに始動を完了できると共に、始動時に正常な火花着火を確実に行うことで、自着火や急速な燃焼により引き起こされる不具合を未然に防止できる筒内噴射型内燃機関の始動装置を提供する。 - 特許庁
If it is judged that the combustion temperature of the hydrogen engine 10 is low, an internal EGR amount is increased and an ignition timing correction amount is set to spark advance side (steps S101 to S104).例文帳に追加
水素エンジン10の燃焼温度が低いと判定されたときには、内部EGR量が増加されると同時に点火時期補正量が進角側に設定される(ステップS101〜ステップS104)。 - 特許庁
To improve control responsiveness to a spark advance side unrealizable in the effective utilization of a torque fluctuation in particular, particularly at the time of high rotation, of course at the time of an engine low rotation.例文帳に追加
機関低回転時は勿論のこと、特にトルク変動の有効利用が図れない特に高回転時における進角側への制御応答性の向上を図ることのできるバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁
To provide a catalyst early warming-up control device of an internal combustion engine in view of the degree of catalytic activity, in a catalyst early warming-up control retarding spark advance and increasing an intake air amount.例文帳に追加
点火遅角と吸気増量を行う触媒早期暖機制御において、触媒の活性度合いを考慮した内燃機関の触媒早期暖機制御装置を提供する。 - 特許庁
At the time of the operation of the exhaust brake, the ECU 90 corrects the injection timing of fuel to a spark advance side from reference injection timing based on an engine speed and cooling water temperature at the respective timing.例文帳に追加
排気ブレーキの作動時において、ECU90は、燃料の噴射時期を、その時々のエンジン回転数及び冷却水温に基づいて前記基本噴射時期より進角側に補正する。 - 特許庁
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