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英和・和英辞典で「12気筒エンジン」に一致する見出し語は見つかりませんでしたが、
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「12気筒エンジン」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 63



例文

エンジン1は、複数の気筒と、複数の気筒の各々に対応して設けられる燃料噴射弁12とを含む。例文帳に追加

An engine 1 includes a plurality of cylinders and fuel injection valves 12 provided corresponding to the plurality of cylinders. - 特許庁

燃料を火花点火エンジン気筒1内に直接噴射し、かつ気筒内に吸気の縦渦(以下、タンブル流と称する)12を形成する。例文帳に追加

Fuel is directly injected into a cylinder 1 of the spark ignition type engine, and a vertical swirl of an intake air (referred to as tumble current hereafter) 12 is formed. - 特許庁

停止中のエンジン1の圧縮行程気筒12を燃焼させて、一旦、逆転作動させてから、膨張行程気筒12を燃焼させて始動するようにしたエンジンシステムEにおいて、膨張行程気筒の燃焼による始動トルクをできるだけ大きくしながら、正転作動時の圧縮行程気筒の反力を低減して、エンジン1の始動をより確実なものとする。例文帳に追加

To ensure the start of an engine 1 by reducing the reaction force of a compression stroke cylinder in the positive rotation operation, increasing the starting torque as much as possible by the combustion of an expansion stroke cylinder, in an engine system E to start by burning the compression stroke cylinder 12 of the engine 1 in the stopping, and burning the expansion stroke cylinder 12, once after the reverse operation. - 特許庁

停止中のエンジン1の圧縮行程気筒12を燃焼させて、一旦、逆転作動させてから、膨張行程気筒12を燃焼させて始動するようにしたエンジンの始動装置Aにおいて、吸気行程で停止している気筒12の圧縮行程における自着火の発生を防止し、且つ圧縮反力を低減して、エンジン1の始動をより確実なものとする。例文帳に追加

To ensure the start of an engine 1 by preventing self-ignition in a compression stroke of a cylinder 12 stopping in a suction stroke from occurring and reducing the compression reaction force, in an engine starter A to start by burning a compression stroke cylinder 12 of the engine 1 in the stopping, and burning an expansion stroke cylinder 12, once after the reversing operation. - 特許庁

その後、エンジン12が復旧できない場合には(ステップ106)、異常の発生していない気筒を用いてエンジン12の減筒運転が実施され、この際のエンジン12の駆動力を利用して高圧バッテリ30の充電が実施される(ステップ112)。例文帳に追加

Afterwards, when it is impossible to recover the engine 12 (step 106), the cylinder reducing operation of the engine 12 is performed by using normal cylinders, and a high voltage battery 30 is charged by using the driving force of the engine 12 (step 112). - 特許庁

120°位相差を有する3つの気筒を有する多気筒2サイクルエンジンにおいて、各気筒11,12,13の排気孔23,24,25を1つの集合部36に集合して共通の排気系に接続する。例文帳に追加

In a multi-cylinder two-cycle engine having three cylinders having the phase difference at 120°, exhaust holes 23, 24 and 25 of respective cylinders 11, 12 and 13 are collected to one collective part 36 and connected to a common exhaust system. - 特許庁

エンジン12の一部の気筒に異常が発生したことが検知された場合に(ステップ100)、エンジン12が駆動系から切り離されるとともに、車両駆動用モータ14を利用したEV走行に移行される(ステップ102)。例文帳に追加

When it is detected that any abnormality is generated in the partial cylinders of an engine 12 (step 100), the engine 12 is disconnected from a driving system, and the vehicle is shifted to EV traveling using a motor 14 for driving a vehicle (step 102). - 特許庁

クランク角センサ12は、多気筒エンジンのクランク軸の回転に伴い所定角度間隔毎のパルス列よりなるクランク信号を出力する。例文帳に追加

A crank angle sensor 12 outputs crank signals formed of pulse rows at prescribed angular intervals according to the rotation of the crankshaft of a multi-cylinder engine. - 特許庁

その後、該エンジン1の回転方向が正転方向に反転した後、該膨張行程気筒12に点火して、燃焼させる(ステップSD27)。例文帳に追加

Then, the cylinder 12 in the expansion stroke is ignited to perform combustion, after the revolution direction of the engine 1 is changed to a normal direction. - 特許庁

エンジン10が備える気筒において、1周期分の動作が行なわれる間に、クランクシャフト12は720°回転する。例文帳に追加

In an engine 10, every cycle in its cylinders needs a 720-degree rotation of a crankshaft 12. - 特許庁

エンジンには、各気筒に空気(吸気)を供給するための樹脂材料からなるインテークマニホルド12が接続されている。例文帳に追加

This intake manifold 12 formed of a resin material to feed air (intake air) to respective cylinders is connected to an engine. - 特許庁

エンジンの各気筒に各々対応して接続される二本の排気管11、12は、両端をフランジ13、14で一体に結合される。例文帳に追加

Two pipes 11 and 12 each connected to cylinders of an engine respectively are joined integrally at end portions with flanges 13 and 14. - 特許庁

デッキ開口部10がシリンダヘッドカバー32が上方へ突出した状態で、4サイクル4気筒エンジンEをエンジンルーム12内に搭載する。例文帳に追加

The four-cycle four-cylinder engine E is loaded in an engine room 12 in a state of a cylinder head cover 32 protruding upward out of a deck opening part 10. - 特許庁

次回エンジン10の始動時には、エンジン10の停止中にクランクシャフト12が回転していなければ、記憶しておいた情報を基に、各気筒のサイクルに関わる状態を判別する。例文帳に追加

At the next start-up of the engine 10, unless the crankshaft 12 has been rotated during the stoppage of the engine 10, the cycle-related cylinder status is determined based on the information stored. - 特許庁

エンジンECU12は、スロットルセンサ74によってエンジン10がアイドル運転状態となったことを検出すると、エンジン10の点火時期を遅角させ、さらに点火時期の遅角量に応じて燃料を噴射する気筒数を減筒する制御を行う。例文帳に追加

An engine ECU 12 retards the ignition timing of an engine 10 when detecting the idle operation condition of the engine 10 by a throttle sensor 74, and further controls to reduce a number of cylinders for injecting fuel according to an ignition timing delay quantity. - 特許庁

いずれの場合も、その後、エンジン1の回転方向が正転方向に反転するのを待って膨張行程気筒12を燃焼させた(ステップSD36,SD42)後、前記圧縮行程気筒12を再燃焼させる。例文帳に追加

In either case, afterwards, the compression stroke cylinder 12 is burnt again after burning the expansion stroke cylinder 12 by waiting for reversing of the rotational direction of the engine 1 in the normal rotation direction (Step SD36 and SD42). - 特許庁

始動装置は、エンジン1の停止時にクランク角センサ10およびカム角センサ12からの信号に基づき膨張行程にある気筒を検出し、その気筒内に燃料噴射弁4から所定の燃料を噴射する。例文帳に追加

This starting device detects a cylinder in an expanding process based on signals from a crank angle sensor 10 and a cam angle sensor 12 in stopping an engine 1, and injects a predetermined fuel from a fuel injection valve 4 into the cylinder. - 特許庁

インテークマニホールド10の固定構造は、エンジン12の各気筒に吸気を分配するマニホールド本体14を備えたインテークマニホールド10のスロットルボデー16をエンジン12のブラケット30に固定する第1取付手段29、及び、マニホールド本体14の取付フランジ25をエンジン12のシリンダヘッド40に固定する第2取付手段39を備える。例文帳に追加

A fixing structure for an intake manifold 10 includes a first mounting means 29 for fixing to a bracket 30 of an engine 12 a throttle body 16 of the intake manifold 10 equipped with a manifold body 14 distributing intake air to each of cylinders of the engine 12, and a second mounting means 39 for fixing a mounting flange 25 of the manifold body 14 to a cylinder head 40 of the engine 12. - 特許庁

所定の再始動条件が成立したときに少なくとも膨張行程で停止している気筒12を燃焼させて、自動で且つ自力でエンジン1を再始動するようにしたエンジンシステムEにおいて、その再始動時にエンジン回転をスムーズに立ち上げ、急な吹け上がりを抑えて、運転者が違和感を感じないようにする。例文帳に追加

To prevent the generation of uncomfortableness which a driver feels by smoothly starting rotation of an engine when re-starting it and restricting sudden racing, in regard to an engine system E capable of automatically re-starting the engine 1 by itself with combustion of at least a cylinder 12 stopping in an expanding stroke thereof when the predetermined re-starting condition is satisfied. - 特許庁

所定の再始動条件が成立したときに少なくとも膨張行程で停止している気筒12を燃焼させて、自動で且つ自力でエンジン1を再始動するようにしたエンジンシステムEにおいて、その再始動時にエンジン回転をスムーズに立ち上げ、急な吹け上がりを抑えて、運転者が違和感を感じないようにする。例文帳に追加

To prevent a driver from feeling a sense of incompatibility by restraining sudden upwash, smoothly starting rotation of an engine in restarting, in an engine system E for automatically restarting the engine 1 by itself, by burning a cylinder 12 stopped in at least an expansion stroke, when a predetermined restarting condition is realized. - 特許庁

燃料噴射システムは、コモンレール12と、燃料ポンプ11と、エンジン気筒ごとに設けられたインジェクタ20と、コモンレール12から各気筒のインジェクタ20までの燃料通路内の燃料圧力をそれぞれ検出する燃料圧力センサ20aとを備える。例文帳に追加

A fuel injection system has a common rail 12, a fuel pump 11, injectors 20 arranged in the respective cylinders of an engine and a fuel pressure sensor 20a for detecting the fuel pressure within the fuel channel from the common rail 12 to the injectors 20 of the respective cylinders respectively. - 特許庁

自動二輪車用エンジン1では、各燃焼室11の中央上方に点火プラグ穴12があり、下流にて合流する一対の排気ポート21・22が点火プラグ穴12に隣接して各気筒ごとに存在する。例文帳に追加

In this engine 1 for a motorcycle an ignition plug hole 12 is provided for the center top of each combustion chamber 11, and a pair exhaust ports 21 and 22 meeting with each other at their downstream is provided for each cylinder while being adjacent to the ignition plug hole 12. - 特許庁

さらに、最後のTDCを越えた後、そのTDC回転速度に基づいて推定されるピストン停止位置が所定範囲Rに対し相対的にTDC寄りにあれば、圧縮行程にある気筒12(圧縮行程で停止する気筒)内にエンジンの逆転作動後に燃料を噴射する(Inj2)。例文帳に追加

Further, after exceeding the last TDC, if a piston stop position which is estimated based on the TDC revolution speed is relatively close to a TDC with respect to the predetermined range R, the fuel is injected into the cylinder 12 in the compression stroke (the cylinder which is stopped in the compression stroke) after the reverse operation of the engine (Inj2). - 特許庁

ディーゼルエンジンの排気筒1内に、排気流方向に沿って、ボルテクサ10とDPF9とを順次配置し、かつこれらボルテクサ10とDPF9の間に位置する排気筒内周面部に、PM捕捉用フィルタ11と、PM焼き尽くし用のヒータ12とを配設した構成とする。例文帳に追加

A vortexer 10 and the DPF 9 are successively arranged in the exhaust flow direction in an exhaust cylinder 1 of a diesel engine, and a PM capturing filter 11 and a PM burning-up heater 12 are arranged in an exhaust cylinder inner peripheral surface part positioned between these vortexer 10 and DPF 9. - 特許庁

V型エンジン14の前方気筒14aに接続された前方排気管11は、排気チャンバー13の前部に接続され、後方気筒14bに接続された後方排気管12は、排気チャンバー13の上部に接続される。例文帳に追加

A front exhaust pipe 11 connected to a front cylinder 14a of a V-type engine 14 is connected to a front part of an exhaust chamber 13 and a rear exhaust pipe 12 connected to a rear cylinder 14b is connected to an upper part of the exhaust chamber 13. - 特許庁

エンジン停止前の最後から2番目のTDCを越えた後で、そのときのTDC回転速度に応じた分量の燃料を圧縮行程にある気筒12(膨張行程で停止する気筒)内に噴射して(Inj1)、気化潜熱により圧縮圧力を低下させる。例文帳に追加

After exceeding a TDC last but one before the stop, fuel of a quantity depending on a TDC revolution speed at that time is injected into the cylinder 12 in a compression stroke (the cylinder which is stopped in the expansion stroke)(Inj1), to reduce a compression pressure by latent heat of vaporization. - 特許庁

メイン気筒12にて生じる左右及び上下方向の慣性力が、一対のサブ気筒14−1,14−2にて生じる左右及び上下方向の慣性力によって、エンジン回転次数成分に関係なく且つモーメントが発生することなく相殺される。例文帳に追加

Inertia force in a left-and-right and a up-and-down directions generated by the main cylinder 12 is balanced out by inertia force in a left-and-right and a up-and-down directions generated by a pair of the sub-cylinders 14-1, 14-2 irrespective of engine rotation order components without generating moment. - 特許庁

燃料噴射制御装置は、少なくともピストン16が下降する吸気行程で各気筒11の燃焼室12内に燃料を直接噴射する筒内噴射火花点火式のエンジン10に適用される。例文帳に追加

A fuel injection control device is applied to a cylinder injection spark ignition engine 10 which directly injects fuel into a combustion chamber 12 of each cylinder 11 at least at an intake stroke where a piston 16 descends. - 特許庁

エンジン10の各気筒#1〜#4の燃焼室に燃料を噴射するインジェクタ12はコモンレール20に接続されており、同コモンレール20から高圧の燃料が供給される。例文帳に追加

An injector 12 to inject fuel to #1-#4 combustion chambers of each cylinder of an engine 10 is connected to a common rail 20, and high pressure fuel is fed from the common rail 20. - 特許庁

こうすれば、その最後のTDCを越えた後、自然に停止するエンジン1の膨張行程気筒12においてピストン13が再始動に好適な所定範囲R内に停止する。例文帳に追加

Accordingly, after passing the last TDC, a piston 13 is stopped within a predetermined region R suitable for restarting in an expansion stroke cylinder 12 of the engine 1 which is naturally stopped. - 特許庁

燃料噴射システムは、コモンレール12と、燃料ポンプ11と、エンジン気筒ごとに設けられたインジェクタ20と、インジェクタ20内の燃料圧力をそれぞれ検出する燃料圧力センサ20aとを備える。例文帳に追加

A fuel injection system includes: a common rail 12; a fuel pump 11; an injector 20 provided in each cylinder of the engine; and fuel pressure sensors 20a which respectively detect the fuel pressure inside of the injector 20. - 特許庁

主排気ライン10が、排気管21、22、23、24によってエンジン気筒1、2、3、4の出口に一端で接続され、触媒装置11および少なくとも一つの膨張装置12を含んでいる。例文帳に追加

A main exhaust line 10 is connected at one end to outlets of cylinders 1, 2, 3, 4 of the engine by exhaust pipes 21, 22, 23, 24, and includes a catalyst device 11 and at least one expansion device 12. - 特許庁

触媒コンバータ12へ排気を導く排気導入管10の中心位置Oは、エンジン1の中央気筒8bの中心に対して、クランク軸2の延びる方向にオフセットしている。例文帳に追加

The center position O of the exhaust introducing pipe 10 leading an exhaust gas to the catalyst converter 12 is off-set in the extending direction of a crankshaft 2 with respect to the center of a central cylinder 8b of an engine 1. - 特許庁

エンジン1の各気筒は、吸気弁12と、第1排気通路34を開閉する第1排気弁30Aと、第2排気通路36を開閉する第2排気弁30Bとを備える。例文帳に追加

Each cylinder of an engine 1 comprises an intake valve 12, a first exhaust valve 30A for opening/closing a first exhaust passage 34, and a second exhaust valve 30B for opening/closing a second exhaust passage 36. - 特許庁

このエンジン1において、同じ気筒分の一対の排気ポート21・22の間に、冷却水通路26と、点火プラグ穴12の底部から下向きに延びて外部に通じる水抜孔31とを形成した。例文帳に追加

In this engine 1, a cooling water passage 26 and a water drain hole 31, which are extended downward from the bottom part of each ignition plug hole 12 to be communicated with the outside, are formed in a place between the paired exhaust ports 21 and 22 for each identical cylinder. - 特許庁

エンジン1の自動停止時に、膨張行程で停止する気筒12のピストン13を再始動に適した所定範囲Rに停止させるようにしながら、停止直前の逆転作動に伴う不快な揺り返しを抑える。例文帳に追加

To suppress uncomfortable sway-back along with reverse operation immediately before stop of an engine while making a piston 13 of a cylinder 12 which is stopped in an expansion stroke stop in a predetermined range R suitable for restart, in automatic stop of the engine 1. - 特許庁

気筒エンジンの複数の排気ポート#1,#3,#5,#7のうちの連続して並んだ3つの排気ポート#1,#3,#5に連通する第1排気管部10と、残りの排気ポート#7に連通する第2排気管部12とを設ける。例文帳に追加

A first exhaust pipe part 10 communicating with three exhaust ports #1, #3, and #5 which are arranged continuously among a plurality exhaust ports #1, #3, #5 and #7 of a multi-cylinder engine, and a second exhaust pipe part 12 communicating with the exhaust port #7 are provided. - 特許庁

横置き4気筒ディーゼルエンジン1の後端に接続された変速機2は、車体後方に延びる前輪用デファレンシャルギヤボックス12を備えている。例文帳に追加

A transmission 2 connected to a rear end of a 4-cylinder diesel engine 1 of a horizontal type is provided with a differential gear box 12 for front wheels extended rearward in a car body. - 特許庁

クランクシャフト2の回転に伴って,第2カウンタウェイト12,14が第2気筒(#2)の位置の周りで一定のモーメントをクランクシャフト2に生じさせる場合,第2気筒(#2)からの距離Lp,Lfが長い分,第2カウンタウェイト12,14が軽量化され,その結果,3気筒エンジン1の軽量化を図ることができる。例文帳に追加

When the second counter weights 12, 14 produce a fixed moment to the crankshaft 2 around the position of the second cylinder (ξ2) in response of the rotation of the crankshaft 2, the second counter weights 12, 14 are lightened by the long amount to distances Lp, Lf from the second cylinder (ξ2) and consequently, a three cylinder engine can be lightened. - 特許庁

左右にV字型を成すように振り分けられた各気筒列に対し吸気を分配して供給するV型エンジンのインテークマニホールド11に関し、左右の各気筒列間に空くスペースに、吸気を受け入れる為の吸気入口13を備えたチャンバ12を配設し、該チャンバ12を左右両方の気筒列に対して吸気を分配し得るよう接続した構造とする。例文帳に追加

In an intake manifold 11 of a V-type engine, for distributing and supplying intake air to respective cylinder lines laterally distributed so as to form a V shape, a chamber 12 having an intake air inlet 13 for receiving intake air is arranged in a space between respective right and left cylinder lines, and the chamber 12 is connected to both right and left cylinder lines so as to distribute intake air. - 特許庁

減速走行中のエンジンの動作を制御するエンジン制御装置19であって、減速走行中であると判断すると、エンジン12に供給される吸気量を出力要求に応じて通常設定される通常吸気量よりも多い減速時吸気量に設定し、且つ燃料供給が行われる燃焼気筒数を1以上存在させるようにしつつ走行状態に応じて燃焼気筒数を設定することを特徴としている。例文帳に追加

An engine control device 19 controls the operation of an engine during deceleration traveling, and when deceleration traveling is determined, the device sets an intake air amount supplied to the engine 12 at a deceleration intake air amount larger than a normal intake air amount which is normally set according to an output demand and sets the number of combustion cylinders according to a traveling state while making one or more combustion cylinders supplied with fuel exist. - 特許庁

燃焼室周囲に設けられた冷却水路12により構成されるエンジンの冷却装置において、シリンダヘッド2の排気マニホールド5側冷却水路12の隣接気筒間に水流遮断リブ2aを設け、該水流遮断リブ2aにより冷却水の水流調節を行う。例文帳に追加

The engine cooling device consisting of cooling water passages 12 arranged around the combustion chamber is structured so that a water flow shutoff rubs 2a are provided between the adjacent cylinders in the exhaust manifold 5 side cooling water passage 12 in the cylinder head 2, and the flow regulation of the cooling water is conducted by the water flow shutoff ribs 2a. - 特許庁

エキゾーストマニホールドEMは、多気筒エンジンの複数の排気ポートから延びる複数の排気単管12〜15の下流端12a〜15aを扇状断面に形成し、それらの排気単管12〜15の下流端12a〜15aを円形に組み合わせて溶接により一体化してなる。例文帳に追加

This exhaust manifold EM is constituted by forming downstream ends 12a to 15a of a plurality of exhaust single pipes 12 to 15 extending from a plurality of exhaust ports of a multi-cylinder engine so as to have fan-shaped cross sections, combining the downstream ends 12a to 15a of the exhaust single pipes 12 to 15 in a circular shape, and integrating them by welding. - 特許庁

例文

燃焼室周囲に設けられた冷却水路12により構成されるエンジンの冷却装置において、シリンダヘッド2の反排気マニホールド5側冷却水路12の隣接気筒間に水流遮断リブ2aを設け、該水流遮断リブ2aにより冷却水の水流調節を行う。例文帳に追加

The engine cooling device consisting of cooling water passages 12 arranged around the combustion chamber is structured so that a water flow shutoff ribs 2a are provided between the adjacent cylinders in the counter- exhaust manifold 5 side cooling water passage 12 in the cylinder head 2, and the flow regulation of the cooling water is conducted by the water flow shutoff ribs 2a. - 特許庁

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