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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "燃料消費量"に関連した英語例文

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"燃料消費量"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 483



例文

車両の加速走行時において、車両が下り勾配を走行すると、燃料消費量の少ない走行を行うことができる。例文帳に追加

To allow a vehicle to run with fuel consumption reduced, when the vehicle runs on a downward slope during an acceleration run. - 特許庁

燃料消費量を著しく低減できる内燃機関の燃費削減方法および燃費削減装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a method and device for reducing a fuel consumption of an internal combustion engine, capable of remarkably reducing a fuel consumption amount. - 特許庁

穀粒貯溜装置の穀粒をブロワによりエンジンの燃料消費量を節減しながら円滑に排出する。例文帳に追加

To smoothly unload grains in a grain storage device with a blower while reducing fuel consumption of an engine. - 特許庁

内燃機関の燃料消費量を的確に低減することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of appropriately reducing the fuel consumption of an internal combustion engine. - 特許庁

例文

燃料消費量が最適となるように駆動ユニットの動作点を選択する、車両駆動ユニットの制御方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control method and device for a vehicle driving unit, optimizing fuel consumption by selecting an operation point of the driving unit. - 特許庁


例文

内燃機関の燃料消費量を増加させることなく、暖房運転時の暖房能力を増加することができる空気調和装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air conditioner capable of increasing the heating capacity in heating operation, without increasing the fuel consumption of an internal combustion engine. - 特許庁

リッチスパイクの実行に伴う燃料消費量を抑えることにより燃費悪化を抑制できる排気システムを提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust system capable of inhibiting the deterioration of fuel economy by suppressing fuel consumption due to the implementation of a rich spike. - 特許庁

エンジンを効率的に作動させて、総合的な燃料消費量を抑制するハイブリッド車両を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid vehicle whose engine is efficiently operated to reduce total fuel consumption. - 特許庁

惰行運転において燃料消費量を低減させる、内燃機関(1)を備えた車両の運転方法および装置(25)が開示される。例文帳に追加

This invention concerns the operation method for the vehicle with an internal combustion engine (1) arranged to reduce fuel consumption during the coasting of the vehicle and the device (25) designed for the purpose. - 特許庁

例文

「交差点無停止走行制御システム」の燃料消費量および排出ガス削減効果をより一層向上させる車両の提案。例文帳に追加

To provide a vehicle capable of further improving fuel consumption quantity and exhaust gas quantity reduction effect of a "intersection nonstop running control system". - 特許庁

例文

その結果、エンジン本体11へ導入される空気の密度が低下し、燃料消費量が減少する。例文帳に追加

As a result, the density of air introduced into the engine body 11 is lowered, and fuel consumption is reduced. - 特許庁

パティキュレートフィルタ再生処理装置の検査を行なう際、時間の短縮及び燃料消費量の低減を図ること。例文帳に追加

To shorten time and reduce fuel consumption, in a test for a particulate filter regenerating device. - 特許庁

そして、実際に消費された燃料からその燃費を悪化させる運転が行われずに走行したとした場合の燃料消費量を減じてその燃費を悪化させる運転によって過剰に消費された燃料が演算され、演算された過剰燃料消費量が表示部4に表示される。例文帳に追加

A fuel quantity excessively consumed by the driving deteriorating the fuel consumption is calculated by reducing the fuel consumption where driving without deteriorating the fuel consumption from the actually consumed fuel quantity and the calculated excessive fuel consumption is displayed on a display part 4. - 特許庁

TRANSYTの評価関数として総燃料消費量を算出するパフォーマンス・インデックスを定義し、その評価関数に基づいて燃料消費量を最適化する系統制御パラメータを導いて信号制御を行なう信号制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a signal control method for controlling a signal by defining a performance index for calculating a total fuel consumption amount as the evaluation function of TRANSYT and introducing a system control parameter for optimizing the fuel consumption amount based on the evaluation function. - 特許庁

そして、実際に消費された燃料からその燃費を悪化させる運転が行われずに走行したとした場合の燃料消費量を減じてその燃費を悪化させる運転によって過剰に消費された燃料が演算され、演算された過剰燃料消費量が表示部4に表示される。例文帳に追加

The fuel consumption in the case of running without conducting driving deteriorating the fuel economy is subtracted from the quantity of fuel actually consumed to compute the quantity of fuel consumed to excess due to the driving deteriorating the fuel economy, and the computed excessive fuel consumption is displayed on a display part 4. - 特許庁

そして、実際に消費された燃料からその燃費を悪化させる運転が行われずに走行したとした場合の燃料消費量を減じてその燃費を悪化させる運転によって過剰に消費された燃料が演算され、演算された過剰燃料消費量が表示部4に表示される。例文帳に追加

Then, the amount of the fuel excessively consumed by the drive for degrading the fuel economy is calculated by subtracting the fuel consumption when the vehicle travels without any drive for degrading the fuel economy from the actually consumed fuel amount, and the calculated excessive fuel consumption is displayed on a display unit 4. - 特許庁

第1燃料消費量算出手段20Aは、燃料電池本体11の供給及び排出される酸素状態に基づいて燃料電池本体11での酸素消費を算出し、この酸素消費に基づく燃料電池本体11の第1燃料消費量を算出する。例文帳に追加

A first fuel consumption calculating means 20A calculates oxygen consumption at a fuel cell body based on a state of oxygen supplied to and exhausted from the fuel cell body 11, and calculates first fuel consumption of the fuel cell body 11, based on the oxygen consumption. - 特許庁

ECUは、下り坂が先読み区間Pfにわたり継続していると判断した場合には(ステップS3でYES)、アイドル燃料消費量Fidleを算出するとともに、スリップ燃料消費量Fslipを算出する(ステップS5)。例文帳に追加

The ECU calculates a slip fuel consumption amount Fslip together with an idle fuel consumption amount Fidle (Step S5) when the downward slope is determined to continue over the predetermined pre-read section Pf (YES in Step S3). - 特許庁

係る比較の結果、燃料消費量Fcvtの方が小さい場合、切り替え回避処理を実行し、O/Dモードを維持し、燃料噴射を減少させ、燃料消費量を低下させると共に、不足するトルクをモータジェネレータMG2からのモータトルクTmによって補償する。例文帳に追加

As a result of the comparison, when the fuel consumption amount Fcvt is smaller, a switching avoidance process is performed; the O/D mode is maintained; the fuel injection amount is reduced; the fuel consumption amount is reduced; and insufficient torque is compensated by a motor torque Tm from a motor generator MG2. - 特許庁

車載用情報処理装置10は、車両の実走行時における車速データDsおよび燃料消費量データDfを取得し、車速データDsに基づいて燃費測定条件を満たして車両が走行している場合の燃料消費量データDfを抽出して記憶用メモリー部15に記憶し、記憶した前記燃料消費量データDfから、所定の燃費測定用条件で走行した場合の燃費を算出する。例文帳に追加

An on-vehicle information processor 10 obtains a vehicle speed data Ds and a fuel consumption data Df when the vehicle actually runs, extracts the fuel consumption data Df based on the vehicle speed data Ds if the vehicle runs with a fuel consumption measurement condition satisfied, stores it to a storage memory section 15, and calculates the fuel consumption from the stored fuel consumption data Df if the vehicle runs on the predetermined fuel consumption measurement condition. - 特許庁

内燃機関の加速開始から加速終了までの期間内の複数の時点における燃料消費量の加速開始からの累積と、それら各時点における燃焼騒音の音圧とをサンプリング計測し、サンプリング値の時系列P_iから、加速開始から加速終了までの期間内での累積燃料消費量と音圧との関係を近似する近似直線Lを算定する。例文帳に追加

Accumulated fuel consumption from the start of acceleration of an internal-combustion engine and a sound pressure of combustion noise are sampled at a plurality of time points from the start to the end of the acceleration, and according to a time series P_i of the sampled values an approximate straight line L is calculated which approximates the relationship between the accumulated fuel consumption and the sound pressure from the start to the end of the acceleration. - 特許庁

そして、取得された情報と、車両の情報とから、無停止速度算出部が、交差点を青信号で通過するための速度である無停止速度を算出する(ステップS10)とともに、燃料消費量推定部が、車両が現行の速度を維持して走行し、交差点で停止する場合と、無停止速度で走行する場合の燃料消費量を推定する(ステップS16)。例文帳に追加

And a non-stop speed calculation part calculates the non-stop speed for passing through the intersection when the traffic light is green from the obtained information and the vehicle information (step S10) while a fuel consumption estimation part estimates each fuel consumption in both cases when the traveling vehicle, keeping the current speed, stops at the intersection and the vehicle passes through the intersection at the non-stop speed (step S16). - 特許庁

互いに時間間隔を隔てた2点において、流入排気ガスの空燃比がリッチに切り替えられたときのNO_X触媒のNO_X浄化率であるリッチ時浄化率PER(1),PER(2)と、燃料消費量SQF(1),(2)とを検出し、燃料消費量に対するリッチ時浄化率の変化率であるリッチ時浄化率変化率DPEを算出する。例文帳に追加

At two points with a time interval between them, a rich time purification ratios PER(1), PER(2), that are NO_X purification ratios of NO_X catalyst when an air-fuel ratio of inlet exhaust gas is switched to rich, and fuel consumptions SQF(1), (2) are detected to calculate a rich time purification ratio change rate DPE. - 特許庁

フラグ設定処理では、燃料タンク212内の燃料Qが増加した場合に、セタン価検出フラグがオン状態に制御され、且つセタン価検出フラグがオン状態に制御されて以降の燃料消費量をカウントする燃料消費量カウンタCTQが閾値CTQth以上となった時点でセタン価検出フラグがオフ状態に制御される。例文帳に追加

In flag set process, the cetane number detection flag is controlled to on when quantity of fuel Q remaining in a fuel tank 212 increases, and the cetane number detection flag is controlled to off when fuel consumption counter CTQ counting fuel consumption quantity after the cetane number detection flag is controlled to on gets to a threshold CTQth or higher. - 特許庁

エンジン本体4により駆動され発電を行うオルタネータ6と、オルタネータ6を駆動するためにエンジン本体4が単位時間当たりに消費する燃料消費量を算出し、算出された前記燃料消費量に応じて、オルタネータ6の発電状態を切り替えるECU2と、を具備することを特徴とする発電制御装置100。例文帳に追加

The power generation control device 100 includes: an alternator 6 driven by an engine body 4 for generating power; and an ECU 2 for calculating a fuel amount consumed per unit time by the engine body 4 to drive the alternator 6, and switching the power generation state of the alternator 6 depending on the calculated fuel consumption state. - 特許庁

燃料消費率演算部24は、燃料消費量演算部22で算出した走行距離演算中の燃料噴射Tiの積算値である燃料消費量m_fを、走行距離演算部21で演算した走行距離Lで除算して、単位走行距離当たりの燃料消費率Mfを算出する。例文帳に追加

A fuel consumption rate calculation unit 24 divides a fuel consumption amount m_f that is an integrated value of a fuel injection amount Ti during travel distance calculation calculated by a fuel consumption amount calculation unit 22 by a travel distance L calculated by a travel distance calculation unit 21 to calculate a fuel consumption rate Mf per unit travel distance. - 特許庁

制御手段は、燃料消費量の計測値に基づいて第一の制御部を制御し、さらに燃料電池のカソードから排出されるガスの成分を計測することにより、アノードからカソードにクロスオーバーした燃料を算出し、その算出値に基づいて前記燃料消費量を補正する補正手段を具備する。例文帳に追加

The control means has a correction means for: calculating a fuel quantity crossovered from the anode to a cathode by controlling the first control part according to the measured value of the fuel consumption quantity, and by measuring a component of a gas exhausted from the cathode of the fuel cell; and correcting the fuel consumption quantity according to the calculated value. - 特許庁

これにより、ポンピングロスを最小限に抑えながら吸気の流速増加に伴う燃焼安定性の向上による燃料消費量の低減効果を有効に発揮させ、吸気にスワールを発生させる1バルブ休止機構のような特別の手段を設けることなく、燃料消費量を低減することができる。例文帳に追加

Hence a fuel consumption quantity reduction effect is effectively shown by improvement of combustion stability accompanying increase of flow speed of intake air while limiting pumping loss to the minimum, and fuel consumption quantity is reduced without providing the special means such as the one valve deactivation mechanism to generate swirl in intake air. - 特許庁

(二) 海面上における標準大気状態での最大連続推力の燃料消費量が一時間につき推力一ニュートン当たり〇・一五キログラム以下のもの例文帳に追加

2. Engines fuel consumption of which at maximum continuous thrust is 0.15 kilograms per thrustnewton per hour or less in standard atmospheric conditions above the sea  - 日本法令外国語訳データベースシステム

ロ 一キロワット時当たりの燃料消費量が国際規格における連続定格出力の三五パーセント以上一〇〇パーセント以下の範囲において〇・二一九キログラム以下のもの例文帳に追加

(b) Gas turbines for vessels, with a fuel consumption per kilowatt of 0.219 kilograms or more at ranges where the continuous rated output under international standards is 35 % or more and 100 % or less  - 日本法令外国語訳データベースシステム

燃焼する酸素の密度を高めて加熱し燃焼時間を短縮する事で速やかに蒸気圧力を生み出し、ボイラー運転を中燃焼や低燃焼運転に切りかえて燃料消費量の軽減をする。例文帳に追加

To reduce a fuel consumption amount by quickly producing vapor pressure by raising density of combusting oxygen and heating it to shorten combustion time, and changing over boiler operation to middle combustion or low combustion operation. - 特許庁

ガスタービンエンジンGTの始動時にのみ燃焼器27を作動させることで、燃料消費量が大きい燃焼器27の作動を最小限に抑えることができる。例文帳に追加

By operating the combustion chamber 27 only at the start of the gas turbine engine GT, operation of the combustion chamber 27 requiring large fuel consumption is minimized. - 特許庁

スロットルバルブを小さくせずに、ブローバイガスやパージガスを適切に燃焼処理しつつ、アイドル運転時の燃料消費量を抑制することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine suppressing a fuel consumption amount during idling operation while properly performing combustion treatment of blow-by gas and purge gas without miniaturizing a throttle valve. - 特許庁

これにより、燃焼室15内における吸気の流動性を高めて燃焼速度を改善することができ、リーンバーンによる燃料消費量の低減や、EGRによるエミッションの低減を一層効果的に行うことが可能になる。例文帳に追加

Combustion speed is thereby improved by increasing fluidity of intake air in the combustion chamber 15, reduction of fuel consumption quantity by lean burn and reduction of emission by EGR are done more effectively. - 特許庁

排ガス再循環装置を有するターボチャージャ付のディーゼルエンジンにおいて、排気圧力をインテークマニホールド圧よりも高くし、燃料消費量を最小化しつつ、排ガス内の窒素配化物を減少する。例文帳に追加

To reduce the nitrogen oxides in exhaust gas by making exhaust pressure higher than the pressure in an intake manifold and minimizing fuel consumption in a diesel engine having a turbocharger with an exhaust gas recirculation device. - 特許庁

希薄燃焼式内燃機関の自動停止装置において、内燃機関の自動停止が行われることでその後の燃料消費量が増加することを抑制し、燃費をより向上させることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for suppressing increase of amount of fuel consumption after automatic stop of an internal combustion engine and improving fuel economy in an automatic stop devcie for the lean combustion type internal combustion engine. - 特許庁

パージ弁の開閉制御によりパージ動作を実行する燃料電池システムにおいて、燃料消費量を低減させるとともにパージ効率を高める。例文帳に追加

To reduce fuel consumption and enhance purge efficiency in a fuel cell system executing purge operation by controlling opening and closing of a purge valve. - 特許庁

内燃機関に対してトルクを付与し、またはトルクを吸収することにより内燃機関の燃料消費量を減らし、内燃機関の回転速度低下に伴う振動の増加を抑制する。例文帳に追加

To suppress increase of vibration with revolution speed reduction of an internal combustion engine by reducing fuel consumption of the internal combustion engine by imparting torque to the internal combustion engine or absorbing torque. - 特許庁

排気ガス流とガス組成の高速連続測定によるマスエミッシヨンまたは燃料消費量計測における同時性を確保する同時性補正装置例文帳に追加

SIMULTANEITY CORRECTION APPARATUS FOR ENSURING SIMULTANEITY IN MEASUREMENT OF MASS EMISSION OR FUEL CONSUMPTION QUANTITY BY HIGH SPEED CONTINUOUS MEASUREMENT OF FLOW RATE AND COMPOSITION OF EXHAUST GAS - 特許庁

簡易な燃料噴射装置を用いる場合であっても、窒素酸化物(NOx)の排出の低減と燃料消費量の低減との好適な両立を図ることのできるディーゼル機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device for a diesel engine capable of suitably satisfying both of reduction of emission of nitrogen oxide NOx and reduction of fuel consumption even when a simple fuel injection device is used. - 特許庁

燃料消費量に応じて適切なの液体燃料を供給することができ、クロスオーバー現象を効果的に防止できる燃料カートリッジを提供する。例文帳に追加

To provide a liquid fuel cartridge capable of supplying a suitable amount of liquid fuel according to the consumed fuel amount, and of effectively preventing a crossover phenomenon. - 特許庁

エンジン始動時における気体燃料噴射制御を適切に行い、以って燃焼の不安定化やエミッションの悪化、燃料消費量の悪化等を回避する。例文帳に追加

To properly perform gas fuel injection control at engine start-up, and to thereby avoid destabilization of combustion, deterioration of emission, degradation of fuel consumed amount, and the like. - 特許庁

このようにすることで、車両の制御装置は、触媒を暖機するため点火時期を遅角させた場合であっても、燃料消費量の悪化を抑制することが可能となる。例文帳に追加

The control device for the vehicle can inhibit deterioration of fuel economy by doing this control even if ignition timing is delayed for warming up the catalyst. - 特許庁

累積仕事ΣW_ACTを累積燃料消費量ΣW_FUELで割ることにより、上記作業時間における燃料1リットル当たりの仕事(単位:ジュール)を表示する。例文帳に追加

The work amount (the unit: joule) per liter of the fuel in the working time by dividing the accumulated work amount ΣW_ACT by the accumulated fuel consumption ΣW_FUEL is displayed. - 特許庁

本発明の内燃機関の診断装置は、エンジンのトルクおよび回転数に燃料消費量を関連付けた燃料消費マップを学習する燃料消費マップ学習手段を備える。例文帳に追加

This diagnosis device of the internal combustion engine includes a fuel consumption map learning means for learning the fuel consumption map for correlating a torque and a rotational frequency of an engine with a fuel consumption. - 特許庁

燃料噴射ノズルから噴射される燃料を活性化させて、燃焼効率を向上させ、燃料消費量を低減させることのできる燃料活性装置及び燃料噴射装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a fuel activator, and a fuel injector having improved combustion efficiency and reduced fuel consumption, by activating fuel injected from a fuel injection nozzle. - 特許庁

このため、従来に比較して短時間で、検査に必要なパティキュレート堆積を得ることができ、その間の燃料消費量も低減することができる。例文帳に追加

An accumulation amount of the particulate required for the test can be obtained in a short time compared with the related art, so that the fuel consumption at that time can be reduced. - 特許庁

燃料消費量およびエミッションをさらに低減させる、ガソリン直接噴射および可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの出発運転方式から目的運転方式への移行方法を提供する。例文帳に追加

To provide a transfer method to an objective operation method from a starting operation method of an Otto cycle engine having gasoline direct injection and variable valve operation, for further reducing fuel consumption and emission. - 特許庁

このキャリブレーション装置は、場合により行われるキャリブレーションの間に、質流センサ(6)によっても測定される燃料消費量を決定する。例文帳に追加

This calibration device decides a fuel consumption to be measured by means of the mass flow sensor 6 during occasionally performed calibration. - 特許庁

例文

燃料極、酸化剤極セルに対し適正な濃度の燃料や酸化剤を供給することで、電圧損失を防止し、出力を向上するとともに、燃料消費量を抑えること。例文帳に追加

To prevent voltage loss, enhance output, and suppress fuel consumption by supplying fuel and an oxidant having appropriate concentration with respect to a fuel electrode and an oxidant electrode cell, respectively. - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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