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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "燃料消費量"に関連した英語例文

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"燃料消費量"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 483



例文

このように、SOx再生に伴ってPMトラップ13が自動的に昇温することを利用してPMトラップ再生を行うので、PMトラップ再生のためにPMトラップ13を特別に昇温する必要を無くして燃料消費量を節減することができる。例文帳に追加

Since the PM trap 13 is regenerated by utilizing automatic temperature rise of the PM trap 13 with SOx regeneration, necessity of specially raising temperature of the PM trap 13 to regenerate the PM trap is eliminated so as to reduce fuel consumption. - 特許庁

この掃気通路13内に吸入された空気を用いて燃焼ガスの掃気を行うことにより、掃気時に混合気の一部が排気ガスと共に排気通路からエンジン外に排出されるということを防止でき、排気ガス中のTHCの減少及び燃料消費量の低減を十分に図れる。例文帳に追加

By scavenging combustion gas by using the air sucked into the scavenging air passage 13, exhausting a part of an air-fuel mixture along with exhaust gas to an engine exterior from an exhaust passage during scavenging can be prevented, and the THC in the exhaust gas and the fuel consumption ratio can be sufficiently reduced. - 特許庁

燃料消費量の節減、エンジン停止による騒音の低減、排気ガスの減少による雰囲気の清浄化によって、住環境の保全に寄与すると共に、穀粒排出作業の中断をなくして収穫作業全体の能率を高める。例文帳に追加

To provide a combine harvester contributing to conservation of living environment by reduction of fuel consumption, reduction of noise by stopping an engine and cleaning of environment by reduction of exhaust gas and improving total efficiency of a harvest work by eliminating interruption of a grain discharging work. - 特許庁

発電をせずに長期間の保管期間中に、燃料電池セルスタックに転極などのダメージを与えることなく、かつ、燃料消費量を低減できる、燃料電池セルスタックの湿潤状態を維持するための燃料電池システムの運転方法を提供することにある。例文帳に追加

To provide an operating method of a fuel battery system for maintaining a wetted state of a fuel battery cell stack, capable of alleviating fuel consumption without causing damages such as polarity inversion on the fuel battery cell stack during a long preservation period without power generation. - 特許庁

例文

自動車側に大幅な改造を必要とせず、燃費測定が可能とするとともに、燃料電池車に限らず定置形の燃料電池発電装置や従来の内燃機関の燃費測定にも適用可能な燃料消費量測定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel consumption measuring device capable of measuring fuel consumption without requiring drastic modification in an automobile side and applicable to measurement of fuel consumption of a stationary fuel cell power generating device and a conventional internal combustion engine without being limited to a fuel cell vehicle. - 特許庁


例文

燃料消費量の節減、エンジン停止による騒音の低減、排気ガスの減少による雰囲気の清浄化によって、住環境の保全に寄与すると共に、穀粒排出作業の中断をなくして収穫作業全体の能率を高める。例文帳に追加

To contribute to the maintenance of living environment by saving fuel consumption, reducing noise by stopping engine and cleaning atmosphere by the reduction of exhaust gas, and also improve the efficiency of whole of harvesting works by eliminating the stoppage of the cereal grain-unloading work. - 特許庁

プラント停止時のプラント内部への外気の侵入を防止して熱交換器の蓄熱材の腐食の増加・発銹を防止すると共に、再立ち上げに要する燃料消費量を低減することができるボイラープラントにおける熱交換器の発銹防止装置を提供する。例文帳に追加

To provide a rust preventing unit for a boiler plant preventing the increase in the corrosion and rusting of a thermal storage medium of a heat exchanger by preventing the intrusion of outside air into the inside of a plant when the plant is stopped and enabling to save the fuel consumption at the restart of the boiler. - 特許庁

運行状況と燃料消費量の関連性や、高燃費状態に陥る原因等についての評価を行うこと可能で、新たなセンサを車両に必要としない車両の運転状態判別システム及び方法を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide an operating state determination system for a vehicle and its method capable of eliminating the attachment of an additional sensor to a vehicle, by making evaluations on relation of operating states with fuel consumption and a cause or the like causing high fuel consumption. - 特許庁

任意の路線に基づいた車両の走行シミュレーションを行うことができ、さらに、車両の模擬の走行状態において排気されるガス状排出物の排出および運転に必要な燃料消費量を正確に算出することできる車両の走行シミュレーション装置を提供する。例文帳に追加

To provide a travel simulation device for a vehicle capable of simulating a travel of the vehicle based on an optional route, and further capable of calculating accurately an exhaust amount of an exhausted gaseous emission and a fuel consumption required for driving, under a simulated travel condition of the vehicle. - 特許庁

例文

この発明は、トランスファやディファレンシャル等の駆動力伝達系、及び駆動力配分装置に作用する負荷を低減して寿命を延長し、また、燃料消費量を低減して省エネルギーに寄与することを目的とする。例文帳に追加

To provide a device for controlling distribution of a driving power in a vehicle, which device can elongate the life by reducing a load applied to a driving power transmitting system and a driving power distributing device, such as a transfer mechanism and a differential mechanism, and can contribute to the energy saving by reducing a fuel consumption. - 特許庁

例文

管理センタでは電子的通信手段を介して可動式発電装置から入手される使用電力および発電に費やされた燃料消費量等に基づいて電力使用料金を算定し、該電力使用料金の請求を電力使用者に管理センタより行うことを特徴とする。例文帳に追加

In the management center, the electric charge is computed on the basis of the amount of power used and fuel consumption spent for power generation, acquired from the mobile power generating device through an electronic communication means, and an electric power user is asked for the electric charge from the management center. - 特許庁

検出濃度が、単調増加又は単調減少を開始したと認められる第1変化点から、内燃機関の排気ガスの濃度が単調増加又は単調減少を開始したと認められる第2変化点までの間の燃料の積算噴射を、燃料消費量として算出する。例文帳に追加

Accumulated fuel injection quantity between a first changing point recognized that detection concentration has stated simple increase or simple decrease and a second changing point recognized that exhaust gas concentration of the internal combustion engine has started simple increase or simple decrease is calculated as fuel consumption quantity. - 特許庁

未来の運転者操作(換言すれば運転負担)と未来の燃料消費量を予測し、状況の変化に応じてそれらを同時に最小化あるいは最適化することを可能とするようにした車両の駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force controller of a vehicle for predicting a driver operation amount in future (in other words, an operation load) and fuel consumption in future, and for minimizing or optimizing them according to the change of circumstances. - 特許庁

過回転スリップを生じない最大の駆動力を前後輪の限界駆動力に設定し(B130)、車速と要求駆動力とに基づいて発電装置の燃料消費量が最小となり、前後輪の配分駆動力がそれぞれ限界駆動力以下となる駆動力配分を算出する(B140)。例文帳に追加

This system sets the maximum driving force which does not cause overrevolution slip to the limit driving force of front and rear wheels (B130), and computes the distribution of driving force where the fuel consumption of a generator becomes minimum based on car velocity and requested driving force and the distributed driving force of the front and rear wheels becomes under limit driving force (B140). - 特許庁

算出した燃料消費量と給油実績取得手段にて取得した燃料の供給とに基づき、明細フォーム作成手段により建設機械1、2の稼働日およびこの稼働日の燃料の使用を算出して明細フォームを作成する。例文帳に追加

Based on the consumption of the fuel computed by the fuel consumption calculation means and on a supplied fuel amount acquired by an oil supply result acquisition means, a statement form creation means calculates the number of operation days of the construction machines 1, 2 and the fuel consumption in the operation days and prepares a statement form. - 特許庁

まず、最大燃焼(9.9号)を入力設定して燃焼させ測定開始温度から測定終了温度まで昇温するのに要した第1昇温時間t1を検出し(S4〜S8)、t1に基づき実際に消費された燃料消費量Q1を演算する(S12)。例文帳に追加

First, a maximum combustion amount (No.9. 9) is inputted and set and burnt, a first temperature increasing time t1 required for an increase from a measurement starting temperature to a measurement completion temperature is detected (S2-S8), and an actually consumed fuel consumption amount Q1 is computed based on the t1 (S12). - 特許庁

現状の大型車のディーゼルエンジンの性能向上は無論の事.更に運送業者の要望に答え得る経済的な燃料消費量の削減効果(大型車で10%以上)を磁気による活性化装置によって実現する事が課題である。例文帳に追加

To materialize not only improvement of performance of an existing diesel engine for a large vehicle but also economical reduction effect of fuel consumption (10% or more in the large vehicle) answering demand of common carriers by an activation device using magnetism. - 特許庁

エンジン・ブレーキ作動の間に弁を開放するために必要な力を低減させることにより、内燃機関の燃料消費量が低下可能ないしは内燃機関の効率が改善可能なようにエンジン・ブレーキ方法を改善する。例文帳に追加

To improve a method of braking of an engine to enable a reduction in an amount of fuel consumption of an internal combustion engine and an improvement in efficiency of the internal combustion engine by decreasing forces necessary for opening a valve during actuation of the brake of the engine. - 特許庁

目標エンジン動作点を設定し、実エンジン動作点が目標エンジン動作点上を追従するようにインバータ装置を制御することにより、排出ガス低減や燃料消費量の低減を図ることができる電気式ディーゼル動車駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric diesel car driving apparatus that can reduce the exhaust gas and the fuel consumption by controlling the inverter device so that target engine operating point is set, the actual engine operating point may follow the target engine operating point. - 特許庁

次に、圧縮機汚損による複合サイクル発電ブロック(100)に対する回復可能な影響が、予測性能から正規化現在性能を減算することによって求められ、この回復可能な影響から、複合サイクル発電ブロック(100)の燃料消費量に対する回復可能な影響が判定される。例文帳に追加

A recoverable impact to the combined cycle power block (100) due to compressor fouling is then determined by subtracting the normalized current performance from the predicted performance and a recoverable impact to the fuel consumption of the combined cycle power block (100) is determined from the recoverable impact. - 特許庁

運行管理計を用いた正確な経済運転評価を行なうことにより、ドライバーに対し適切な運転指導を行い、燃料消費量を削減するための経済運転評価方法、経済運転評価装置および経済運転評価プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide an economical driving evaluation method, an economical driving evaluation system and an economical driving evaluation program for reducing fuel consumption by accurately evaluating economical driving using a tachograph and giving a proper driving instruction to a driver. - 特許庁

内燃機関で燃料・空気混合物を得るためのより良い方法、並びに改良された部分負荷特性、減少された固有燃料消費量及び改良されたエミッション特性を有するガソリン直接噴射を伴う内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a more favourable method to provide air-fuel mixture by an internal combustion engine and to provide the internal combustion engine accompanied with gasoline direct injection having an improved partial load characteristic, reduced inherent fuel consumption and an improved emission characteristic. - 特許庁

燃料を直接燃焼室内に噴射する燃料噴射弁を備える内燃機関において、吸気行程と圧縮行程とにそれぞれ分割して燃料噴射弁から燃料を噴射させる制御を精度よく行い、全体としての燃料消費量を抑制する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine control device capable of suppressing a consumed fuel quantity as a whole by precisely carrying out control injecting fuel from a fuel injecting valve by separating fuel into an intake stroke and a compressing stroke in an internal combustion having the fuel injection valve for directly injecting fuel into combustion chambers. - 特許庁

ボイラの機能を充分に活用して冷房出力当たりの燃料消費量の低減及び省エネルギーを図るとともに、吸収冷凍機全体のコンパクト化、ポンプ動力の低減、ポンプの耐久性の向上及び簡易な取扱いを可能とする吸収冷凍機を提供する。例文帳に追加

To provide an absorption refrigerating machine capable of reducing a fuel consumption amount per cooling output by sufficiently utilizing a function of a boiler, conducting an energy conservation, compacting an overall absorption refrigerator, reducing a power of a pump, improving durability of the pump and being simply handled. - 特許庁

より精度の良い燃料消費量および燃料消費率が算出でき、細かい精度まで測定することで環境への影響などを把握し、整備工場での調整や修理、車輌開発時等に貢献できる燃料消費計測装置を得る。例文帳に追加

To provide a fuel consumption measuring device which calculates the fuel consumption quantity and the fuel consumption rate more precisely, grasping the effect of the fuel consumption on the environment by the precise measurement, and contributes to the adjustment and repair in a service factory and development of vehicles, etc. - 特許庁

出力希望から駆動装置の実際目標出力変数が決定される、エンジンと、可変変速比を有する変速機とを含む駆動装置の運転方法を、燃料消費量が低減され、且つ自動車内に使用された場合にブレーキ摩耗が低減されるように改良する。例文帳に追加

To improve a method of operating a drive unit including an engine and a transmission with variable transmission ratio in which actual target output variable of the drive device is determined from desired output for reducing fuel consumption and reducing brake wear when the same is used in an automobile. - 特許庁

夏期の猛暑時において車載空調装置の冷媒圧縮器の凝縮能力を向上させ、エンジン負荷を軽減し、燃料消費量を減少させ、機器損耗と故障を減少させ、ヒートアイランド化を削減できる車輛の運転エネルギー省力化装置を提供する。例文帳に追加

To provide an operation energy saving device of a vehicle, improving condensation capability of a refrigerant compressor of an on-vehicle air conditioner at the time of intense heat in summer, decreasing the engine load, reducing the fuel consumption amount, decreasing wear and failure of devices, and reducing growing of heat island. - 特許庁

ハイブリッド駆動装置を有するハイブリッド車両の燃料消費量を低減するために、短い弁ストロークにおよび/または第1の運転モードに割り当てられており、かつ消費の観点から好ましくハイブリッド駆動装置によって用いることができる、範囲(21)が拡大される。例文帳に追加

A range (21) allocated to the small valve stroke and/or a first operation mode so as to reduce fuel consumption of the hybrid vehicle having the hybrid drive device, and for being preferably used by the hybrid drive device from the viewpoint of consumption is expanded. - 特許庁

起動停止回数制約及び燃料消費量制約の少なくとも一つの制約の解消を図り、かつ、システム操作者が制約条件の対応処理に関して結果の妥当性を確認することが可能な発電機需給計画装置及び発電機需給計画方法を得る。例文帳に追加

To obtain an apparatus and a method for planning the demand-supply of generators, which can dissolve at least one restriction between a restriction on the number of times of start and stop and a restriction on the amount of fuel consumption and enables a system operator to confirm the propriety of the results related to the tackling treatment of constraints. - 特許庁

コンバイン作業における燃料消費量の節減、エンジンによる騒音の低減、排気ガスの減少による雰囲気の清浄化によって、住環境の保全に寄与すると共に、穀粒排出作業の能率を高め、収穫作業全体の能率を向上させる。例文帳に追加

To contribute to conservation of living environments by saving fuel consumption in combine harvester operation, reducing noise caused by an engine, and cleaning up atmosphere by reduction of an exhaust gas, to increase the efficiency of grain unloading operation, and to improve the efficiency of the whole harvesting operation. - 特許庁

燃料消費量の節減、エンジン停止による騒音の低減、排気ガスの減少による雰囲気の清浄化によって、住環境の保全に寄与すると共に、穀粒排出作業の中断をなくして収穫作業全体の能率を高める。例文帳に追加

To contribute to the maintenance of living environment by saving fuel consumption, reducing noise by stopping engine and cleaning atmosphere by reducing exhaust gas and also improve the efficiency of whole of harvesting works by eliminating the stoppage of the cereal grain-unloading work. - 特許庁

エンジンEの回転速度Neが完爆判定値Nerに達し、ステップS11の判定がYesになると、エンジンECU9は、ステップS13でエンジンEの燃料消費量に基づいて総発生熱Qtの算出を開始する。例文帳に追加

When revolution speed Ne of an engine E reaches a full explosion determination value Ner and determination in a step S11 is turned to Yes, an engine ECU 9 starts calculation of total heat generation quantity Qt based on fuel consumption quantity of the engine E in a step S13. - 特許庁

エンジンのアイドリング停止機能によってアイドリング停止が頻繁に行われる状況においても快適な空調を実現可能にして、乗員によるアイドリング停止機能の解除がなされないようにし、燃料消費量及び排気ガス排出の低減効果を十分に得る。例文帳に追加

To sufficiently provide a reduction effect of fuel consumption and exhaust gas discharge by preventing termination of an idling stop function by an occupant by allowing comfortable air-conditioning to be achieved even in a situation where idling stop is frequently executed by the idling stop function of an engine. - 特許庁

車両の加速時およびクルーズ時にはランキンサイクル装置9により排気ガスの熱エネルギーを回収し、かつ車両の減速時には車体の運動エネルギーを発電電動機2の回生電力として回収することにより、内燃機関1の燃料消費量を節減する。例文帳に追加

The thermal energy of the exhaust gas is recovered by the Rankine cycle device 9 in accelerating or cruising a vehicle and the kinetic energy of a car body is recovered as a regenerative electric power of the power generator 2 in decelerating the vehicle so that the fuel consumption of the internal combustion engine 1 is saved. - 特許庁

燃料油の着火性、燃焼性を改善して燃料消費量を低減し、排気ガスを浄化し、さらに燃焼室を浄化してトラブルを防ぎ、かつ副作用がなく、CO_2削減および環境浄化に寄与する燃料油改質添加剤および燃料油改質方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel oil-modifying additive reducing the consumption of a fuel by improving ignitionability and flammability of the fuel oil, cleaning the exhaust gas, preventing the trouble by cleaning a combustion chamber, causing no side effects and contributing to the reduction of CO_2 and environmental cleaning, and to provide a method for modifying the fuel oil. - 特許庁

これにより、気筒内に充填される吸入空気がポンピングロスを生じることなく減少低減されるため、排気空燃比を理論空燃比以下にするために必要な追加燃料噴射が減少し、追加燃料噴射実施時の機関燃料消費量増大が抑制される。例文帳に追加

The intake air quantity charged in the cylinder is thereby reduced without causing pumping loss, so that the additional fuel injection quantity required to make the exhaust air-fuel ratio the stoichiometric air-fuel ratio or less is reduced to suppress the increase of fuel consumption of the engine when executing additional fuel injection. - 特許庁

負荷の要求電力に応じた回転数で内燃機関を運転することで燃料消費量や騒音の不要な増加を防止すると共に、機関回転数が急変したときも安定した交流電力を生成するようにしたサイクロコンバータ式発電機を提供する。例文帳に追加

To provide a cycloconverter generator which prevents unnecessary increase in fuel consumption or noise by operating an internal combustion engine at a rotational frequency according to the power demand of a load, and generates stabilized AC power even when the rotational frequency of an engine changes suddenly. - 特許庁

通常は製造者が動作を温度制御ユニットに予めプログラムするが、その後で、空調空間内の積荷の種類にとって最適動作が得られるように、また燃料消費量が減少するように、エンドユーザーが該ユニットに動作をプログラムすることができる。例文帳に追加

The end user can program the temperature control unit for operation so as to provide an optimal operation for the kind of cargos inside an air conditioning space and reduce fuel consumption after, as usual, previously programming the unit for operation by a manufacturer. - 特許庁

排気ガス公害を少なくすること、燃料タンクを小さくし、かつ貯蔵する燃料も少なくし、エンジン回りの水冷機構を含め放熱器等を無くして車全体の重を低減し、燃料消費量を少なくして、燃費効率を高くすることを最大の課題としている。例文帳に追加

To solve the largest problem of enhancing fuel consumption efficiency, by reducing fuel consumption, by reducing weight of the whole vehicle by eliminating a radiator including a water-cooled mechanism around an engine, by also reducing a storing fuel quantity by reducing a fuel tank for reducing exhaust gas environmental pollution. - 特許庁

なお、シミュレーションモデルである燃費モデルは、車速及び加速度からエンジントルク及び回転数を逆算するための駆動系モデルと、エンジントルク及び回転数に燃料消費量を関連付けたマップデータとから構成し、マップデータはエンジンの実際の制御結果に基づいて更新可能とする。例文帳に追加

A fuel consumption model being the simulation model is constituted of a drive system model for inversely operating engine torque and an engine speed from the vehicle speed and acceleration and map data making fuel consumption associated with the engine torque and the engine speed, and the map data can be updated based on an actual control result of an engine. - 特許庁

ハイブリッド車両において、要求駆動力が判定値よりも大きい場合に要求駆動力を目標駆動力に設定してエンジンを作動させて、要求駆動力が大きなエンジンの始動時にも駆動力を低下させないで良好な運転性能を維持するとともに、燃料消費量を低減することにある。例文帳に追加

To provide a hybrid vehicle which causes an engine to be operated by setting a request driving force to a target driving force when the request driving force is larger than a determination value, thereby maintaining satisfactory driving performance without deteriorating driving force even in starting an engine having large request driving force, and which allows reduction in fuel consumption. - 特許庁

主機関及び主機関により駆動される推進装置を備えた船舶において、構造が著しく単純で、比較的軽であり、しかも、高揚力を発生できる横帆により、自然エネルギーである風力を補助推進力として効率よく利用できて、燃料消費量を低減でき、省エネルギー化とCO_2排出の低減化を図ることができる横帆を備えた船舶を提供する。例文帳に追加

To provide a ship equipped with a horizontal sail capable of efficiently using wind force to be natural energy as auxiliary propulsive force by the horizontal sail to generate high lift with a remarkably simple structure and comparatively lightweight, reducing fuel consumption amount, saving energy and reducing CO_2 emission amount, in the ship equipped with a main engine and a propulsion device to be driven by the main engine. - 特許庁

そして、一定時間に燃料電池から発生した電流が算出され、その電流に基づいて、一定時間における液体燃料消費である燃料消費量、一定時間にアノードで生成される窒素ガスのである生成窒素、および一定時間に燃料電池のアノードで生成される水のである生成水が算出される。例文帳に追加

The amount of current generated in the fuel cell for a fixed time is computed, and based on the computed amount of current, the fuel consumption amount which is the consumption amount of liquid fuel for the fixed time, the produced nitrogen amount which is the amount of nitrogen gas produced in the anode for the fixed time, and the produced water amount which is the amount of water produced in the anode of the fuel cell for the fixed time are computed. - 特許庁

アクセル操作の操作を示すアクセル操作データ及び燃料消費量を示す燃費データをセンサ入力部21によって入力し、入力したアクセル操作データの平均値である平均アクセル操作データを平均値算出部31によって算出し、算出した平均アクセル操作データと燃費データとの関係を制御部33によってモニタ32に表示する。例文帳に追加

Accelerator operation data indicating the operation amount of an accelerator operation and fuel consumption data indicating fuel consumption are inputted by a sensor input part 21, averaged accelerator operation data as the averaged value of the inputted accelerator operation data is calculated by an averaged value calculation part 31, and the relation between the calculated averaged acceleration operation data and the fuel consumption data is displayed by a control part 33 on a monitor 32. - 特許庁

乾舷甲板の下の船体幅方向中央部に前後方向ヘ延びる長大な区画を車両スペースとして確保し得、より多くの車両を積載でき、且つ電気推進に伴う伝達効率の悪化を推進効率の向上によって補うことができ、燃料消費量の削減を図り得る自動車航送船を提供する。例文帳に追加

To provide an automobile transportation ship capable of securing a huge section expanded in the longitudinal direction in the central part in a hull width direction under a freeboard deck as a space for vehicles to load more vehicles and compensating deterioration of transmission efficiency accompanying electric propulsion by improving propulsion efficiency to be able to reduce the fuel consumption. - 特許庁

低圧ガス供給ラインから燃料供給を受ける可能性があり、かつ、燃料消費量の大きいガス燃料消費機器(例えば、マイクロガスタービン)が発生する圧力脈動を、出力の制限を受けたり、立ち上がりの遅延を招くことなく、効果的に緩和できる圧力脈動抑制装置を得る。例文帳に追加

To provide a pressure pulsation suppressing device having a possibility of receiving fuel supply from a low-pressure gas supply line and effectively moderating the pressure pulsation generated by a gas fuel consuming device, having high fuel consumption rate (for example, a microgas turbine), without receiving the output limit and causing delay in startup. - 特許庁

運転者のブレーキ操作の習性(運転者の個性によるクセ)に対応して回生制動の有効な車速領域が自動的にかつ漸近的に変更させ、車両設計に標準として設定された通りの運転操作を実行するとは限らない運転者が運転する車両についても、走行距離あたりの燃料消費量を低減させる。例文帳に追加

To reduce the fuel consumption per unit travel distance by automatically and gradually changing the vehicle speed range with its regenerative braking effective corresponding to the habits in driver's braking operation (habits due to the driver's character), even in such a case that the driver drives who does not necessarily execute drive operation as established as a standard in vehicle design. - 特許庁

定常走行時において加速要求時に比べて吸気弁の閉弁時期を遅角側に設定する遅閉じ制御が行われるハイブリッド車両の制御装置において、遅閉じ制御時における燃料消費量の低減と、その後に加速要求が出されたときのドライバビリティの悪化の抑制とを両立させる。例文帳に追加

To achieve both reduction of fuel consumption in performing delay closing control and the suppression of the deterioration of drivability when an acceleration request is made afterwards in the control device of a hybrid vehicle for performing delay closing control to set the valve closing period of an inlet valve at an angle of delay side in comparison with an acceleration request time during regular traveling. - 特許庁

こうした燃料噴射圧力制御装置(ECU30)として、レール圧力の安定していることを示す所定の安定条件が成立している間に、「燃料消費量燃料噴射弁による燃料噴射燃料リーク」なる関係式に基づいて、その時の燃料リーク(実機リーク)を求めるプログラムを備える構成とする。例文帳に追加

It comprises a program for finding a fuel leak amount (an actual leak amount) during a time when predetermined stabilizing conditions showing the stabilization of the rail pressure are established, in accordance with a relationship of "fuel consumption = fuel injection amount of fuel injection valve + fuel leak amount". - 特許庁

例文

向かい風に起因するディーゼル車両の燃料消費量の増大をできる限り軽減しつつ、当該向かい風を風力エネルギーとして最大限に利用するようにしたディーゼル車両用発電装置、この発電装置を電源として利用する救急医療支援電子カルテシステム及び制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a power generating device for a diesel vehicle for utilizing headwind as wind energy as much as possible while reducing increase of fuel consumption of the diesel vehicle caused by the headwind as much as possible, to provide an emergency medical support electronic chart system utilizing the power generating device as a power source, and to provide a control system. - 特許庁

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