1016万例文収録!

「交換レイヤ」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 交換レイヤの意味・解説 > 交換レイヤに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

交換レイヤの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 45



例文

下位レイヤパケットを交換するのにすでに独自で設計された交換機を利用して、上位レイヤパケットの交換を行なう例文帳に追加

To replace an high-order layer packet by using an exchange which is already independently designed to replace the high-order packet. - 特許庁

交換済みデータ送信部48は承諾結果に基づいて、交換組合せに係る交換先の交換データを交換元に対応するプレイヤの端末に、交換元の交換データを交換先に対応するプレイヤの端末にそれぞれ送信する。例文帳に追加

An exchange data transmission section 48 sends the exchange data of the destination of exchange concerned with the exchange combination to the terminal of the player corresponding to the source of exchange and the exchange data of the source of exchange to the terminal of the player corresponding to the destination of exchange on the basis of the result of the consent. - 特許庁

レイヤ2スイッチング方法及びその方法を利用するATM交換例文帳に追加

LAYER TWO SWITCHING METHOD AND ATM SWITCH UTILIZING METHOD THEREFOR - 特許庁

レイヤーが獲得した鍵で扉を開けて景品を交換できる。例文帳に追加

Players can open the door with the gained key to get the prize. - 特許庁

例文

複数のゲーム装置16a〜16hが通信可能に接続され、ゲームに用いられる遊技媒体20をプレイヤ22同士で交換することが可能なゲームシステムであって、交換元のプレイヤから交換先のプレイヤに遊戯媒体が移転され、遊戯媒体が交換先のプレイヤから交換元のプレイヤに戻された場合に、遊技媒体に対応するパラメータの値を変更する。例文帳に追加

In the game system with game devices 16a to 16h interconnected to be capable of communicating with other game devices and the game media 20 used in a game can be exchanged between players 22, the parameter values of the game media are changed when the game media are transferred from the original player to the new player and the game media are returned from the new player back to the original player. - 特許庁


例文

交換データ記憶部54は、交換データ受信部40によって受信されるプレイヤ識別情報と交換データとを対応づけて記憶する。例文帳に追加

An exchange data storage section 54 stores player identification information and exchange data received by an exchange data receiving section 40 in a paired state. - 特許庁

情報伝達部5は、ユニット51〜54によって、それぞれ、レイヤ1〜4とクロスレイヤ管理部6との間で情報交換を行なう。例文帳に追加

Units 51 to 54 of the information transmission section 5 exchange information between the layers 1 to 4 and the cross-layer management section 6. - 特許庁

また、プレイヤに付与されたリングは、ボーナスゲームのゲーム結果に応じてメダルに交換されて当該プレイヤに払い出される。例文帳に追加

Moreover, the ring given to the player is exchanged for tokens and paid to the player according to the result of a bonus game. - 特許庁

またPNレイヤ内にある他のネームサーバ装置と対応付けリストを交換する。例文帳に追加

The correspondence list is exchanged with another name server apparatus included in the PN layer 20. - 特許庁

例文

BDDの最適なレイヤ交換スケジュールを決定する方法及びシステム例文帳に追加

METHOD AND SYSTEM FOR DETERMINING OPTIMUM LAYER-SWAPPING SCHEDULES FOR BDD - 特許庁

例文

そのレイヤ3メッセージを、複数の構内交換機の当該他の構内交換機に対し、Dチャネルを介して送信する。例文帳に追加

The layer 3 message is transmitted to the specified other private branch exchanges out of the plural private branch exchanges using the D channel. - 特許庁

レイヤ間におけるデータの交換を円滑化することができるようになるデータ交換システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a data exchange system that facilitates data exchange between players. - 特許庁

アイテムの交換相手がいないプレイヤーでもアイテム交換機能を活用できるゲームシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a game system that allows a player having no other party to exchange an item with to use an item exchange function. - 特許庁

本発明の交換ユニットは、下位レイヤパケットから取り出された各上位レイヤパケットを、「中間パケット」として示される固有の下位レイヤパケットに配置する。例文帳に追加

This exchanging unit disposes each high-order layer packet, taken out from a low-order layer packets in characteristic layer packets indicated as 'intermediate packets'. - 特許庁

チャネルレイヤおよびメッセージレイヤの上のサービスレイヤは、バインディング実装を抽象化し、これはメッセージ交換実装をユーザコード実装にバインドする。例文帳に追加

A service layer above the channel layer and message layer abstracts binding implementations that bind message exchange implementations to user code implementations. - 特許庁

また属性の変更は交換したプレイヤ数を閾値とするとともに、プレイヤが保有した時間にも閾値を設け交換履歴に記録する条件とするようにした。例文帳に追加

The change of the attribute is executed on the basis of a threshold value of the number of players exchanging the items and is recorded in the exchange history on the basis of a threshold value provided in a time held by the player. - 特許庁

メッセージレイヤの上のチャネルレイヤは、メッセージ交換実装を抽象化して、インフラストラクチャ内の他のレイヤが、特定の実装のメッセージ交換セマンティクスにおおむね関係なく、より一般的な方法でメッセージを送信および受信できるようにする。例文帳に追加

A channel layer above the message layer abstracts message exchange implementations, allowing other layers within the infrastructure to send and receive messages in a more generic fashion, largely independent of the message exchange semantics of a specific implementation. - 特許庁

承諾案内部44は、交換組合せに係る交換先に対応するプレイヤに対し、当該交換組合せを承諾するか否かを指定するよう案内する。例文帳に追加

A consent information section 44 informs a player corresponding to the destination of exchange concerned with the exchange combination of the request for the player's consent to the exchange combination. - 特許庁

ゲーム装置は、プレイヤの所有する選手カードを記憶する所有カード記憶手段44と、選手カードをCPUが提示する交換可能カードと交換する選手カード交換手段50とを備える。例文帳に追加

The game device includes: an owned card storing means 44 for storing competitor cards owned by players; and a competitor card trading means 50 for trading a tradable card presented by a CPU with the competitor card. - 特許庁

利用者(プレイヤ)が所持するゲームカードを、プレイヤの希望に応じて他の新ゲームカードと比較的高い自由度で交換することができ、また、同一種類のゲームカードを複数枚所有しても、プレイヤのゲーム意欲、カード収集意欲を減退させず、簡便にカード交換ができるゲームカード交換システムを提供する。例文帳に追加

To provide a game card exchange system which enables the exchange of game cards possessed by a user (player) with other new game cards in accordance with the player's desire with a relatively high degree of freedom, without discouraging a player to play the game and to collect cards even when the player has a plurality of game cards of one same kind, and enables the simple exchange of cards, and a game machine. - 特許庁

ネットワークを介してゲームサーバ装置に接続された複数のビデオゲーム装置間で、各プレイヤがメッセージを交換してゲームを進行する。例文帳に追加

Respective players exchange the messages between a plurality of video game devices connected to a game server device via a network to make a game progress. - 特許庁

基地局3も同様にして交換機4へ無線障害発生前までのレイヤ1情報を出力する。例文帳に追加

A base station 3 similarly outputs layer 1 information until the occurrence of the wireless fault to an exchange 4. - 特許庁

この認証・鍵交換手順は、物理ネットワークフレーム上又はデータリンクレイヤネットワークフレーム上にて直接行なわれる。例文帳に追加

The authentication/key exchange procedures are directly taken on a physical network frame or on a data link layer network frame. - 特許庁

複数のゲーム機を接続してゲーム要素を交換した後、ゲーム機の接続を切断し、各ゲーム機においてプレイヤーはゲームをプレイする。例文帳に追加

After the game elements are exchanged by connecting two or more game machines, the connection was cut and each player plays the game on each game machine. - 特許庁

レイヤ2スイッチで構成したネットワークで、トラフィックを継続した状態で2台のスイッチ間の回線交換を行う。例文帳に追加

To perform circuit switching between two switches while traffic is continued in a network comprising layer 2 switches. - 特許庁

サーバ装置をまたいだプレイヤ間の情報交換を適宜行うことのできる通信システム等を提供する。例文帳に追加

To provide a communication system or the like for executing information exchange between players across a server device as necessary. - 特許庁

ホスト交換機1は、LAPV5プロトコルの特定のメッセージを、レイヤ2の0系制御装置のアクト指示データ10として定義して、リモート交換機5に送出する。例文帳に追加

A host exchange 1 defines the specific message of an LAPV5 protocol as the act instruction data 10 of the 0 system controller of a layer 2 and sends them out to the remote exchange 5. - 特許庁

LANエミュレーション環境を生成して各LANインターフェースにLANエミュレーションクライアント機能を割り当てることができ、高速なレイヤ2通信を可能とするレイヤ2スイッチング方法及びその方法を利用するATM交換機を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a layer two switching method, where a LAN emulation environment is generated and a LAN emulation client function is assigned to each LAN interface, to attain high-speed layer 2 communication and an ATM switch utilizing the method. - 特許庁

本発明は、プライズゲーム機などで、種々の景品を扱うことが出来て、プレイヤーが予め景品に狙いを定めてゲームに取り組む為の、景品陳列の視認が出来て、獲得景品鍵と景品の交換をプレイヤー自身で出来る手段の景品ロッカーを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a prize locker that can handle various prizes in a prize game machine or the like and have a player visibly check the display of the prizes beforehand for tackling a prize and change a prize key with a prize himself. - 特許庁

ルータやレイヤ2/3スイッチ等を必要とせずに内線IP端末とIP網との間での遅延時間を抑制して通話品質を向上した構内電話交換装置を提供する。例文帳に追加

To provide a private branch exchange with enhanced speech quality by suppressing a delay time between an extension IP terminal and an IP network without the need for a router and a layer 2/3 switch or the like. - 特許庁

このとき、通信I/F8は、2つのBチャネルの何れか一つのBチャネルの情報転送用フレームに、レイヤ3レベルの切断メッセージをのせてISDN交換機10に送信する。例文帳に追加

In this case, the communication I/F 8 sets an interruption message of the layer 3 level to an information transfer frame of either of the two B channels and transmits the frame to the ISDN exchange 10. - 特許庁

ヘッダの交換が必要な同一レイヤのパケット転送システムにおいて用いるパケット転送装置において、より高速な転送処理が可能な装置を提供する例文帳に追加

To provide an apparatus in which more accelerated transfer processing is made possible in a packet transfer apparatus to be used in the packet transfer system of the same layer in which the exchange of a header is required. - 特許庁

地域のプレイヤーが積極的に自分のできることを互いに提示し合って意見交換を行っていく場をつくっていくことが将来的な連携の実現に結びついていくと期待される。例文帳に追加

It is expected that providing an occasion where local players can be active to mutually show what they can do and exchange their opinions will lead to an actual implementation of some future collaboration.  - 経済産業省

本発明はIP多重・交換システムに関し、既存の電話機等の端末装置は既存のLCに収容してそのまま使用しながら通話データはルータやレイヤ3スイッチをTCP/IP技術及び装置を用いて交換することを可能とするIP多重・交換システムを提供することを目的としている。例文帳に追加

To provide an IP multiplexing and switching system where a router and a layer 3 switch make switching of speech data by using a TCP/IP technology and device while existing terminals such as phones accommodated in an existing line circuit(LC) device are used as they are. - 特許庁

仮想店舗で売買又は交換を行うとき、時計回りに回転する回転バー101及びタイミングエリア102,103,104を有する可変表示領域100を画面16上に表示し、回転バー101がタイミングエリア102,103,104上を通過するときに、プレイヤが入力操作ができたかどうかによって、プレイヤにとって有利な取引とするか否かを決定する。例文帳に追加

When trades or exchanges are performed at the virtual shop, a variable display region 100 having a rotary bar 101 rotating CW and timing areas 102, 103, 104 is displayed on the screen 16, and whether a trade advantageous to the player is made or not is determined by whether the player can take an input action or not when the rotary bar 101 passes on the timing areas 102, 103, 104. - 特許庁

ISDNデジタル交換機システムでレイヤ2の信号転送処理を行うレイヤ2終端装置であって、ISDNデジタル交換機システムが加入者端末に割り当てるシステムTEIとそのシステムTEIに対応する終端TEIを含むTEI管理テーブルと、着信呼と発信呼の各々についてTEI管理テーブルに基づくTEIについての変換処理を行うTEI変換手段と、を含むことを特徴とする。例文帳に追加

The layer 2 terminating deice for performing the signal transfer processing of a layer 2 in an ISDN digital exchange system includes: a TEI management table having a system TEI to be assigned to the subscriber terminals by the ISDN digital exchange system, and a terminating TEI corresponding to the system TEI; and a TEI converting means for performing conversion processing concerning the TEI, based on the TEI management table respectively concerning an incoming call and an originating call. - 特許庁

パケットネットワークNW3のルータと、回線交換ネットワークNW2のスイッチとが連携してデータを通信するマルチレイヤネットワークにおいて、トラヒック情報処理装置1が、任意のルータ間を流れるトラヒック量から構成されるトラヒックマトリックスを作成する。例文帳に追加

In a multi-layer network, in which the router of a packet network NW3 and the switch of a circuit-exchange network NW2 cooperate and communicate data, a traffic information processing device 1 creates a traffic matrix composed from traffic quantities which flow between arbitrary routers. - 特許庁

各ビデオゲーム装置の表示画面122では、ゲームのフィールド300やキャラクタ310、321〜324を含むゲーム画面に加えて、プレイヤ交換し合っているメッセージを表示するためのチャットウィンドウ350が表示されている。例文帳に追加

On a display screen 122 of each the video game device, a chat window 350 for displaying the messages exchanged by the players is displayed in addition to the game screen including characters 310, 321-324 or a field 300 of the game. - 特許庁

送信データ抽出部23は送信先回線への送出タイミングを決める送信タイミング信号26-1〜26-nを回線交換情報11に応じて発生させ、多重化Bチャネル25上から送信Bチャネルデータ12-1〜12-nを抽出してレイヤ1処理部1-1〜1-nに出力する。例文帳に追加

A transmission data extract section 23 generates transmission timing signals 26-1-26-n deciding a transmission timing to a destination line in response to the line exchange information 11 and extracts transmission B channel data 12-1-12-n from the multiplexed B channel 25 to provide an output of it to the layer 1 processing sections 1-1-1-n. - 特許庁

互いにISDN回線で接続された複数の構内交換機の間でデータを伝送する際、Dチャネルのレイヤ3メッセージにユーザ・ユーザ情報要素を加え、ユーザ・ユーザ情報要素の情報要素内容に伝送しようとするデータを格納する。例文帳に追加

When data are transmitted between plural private branch exchanges connected mutually by ISDN circuits, an user-user information element is added to a layer 3 message of a D channel and data to be transmitted are contained in the information element content of the user-user information element. - 特許庁

このようにしたので、待機状態の通信路に配置されるレイヤ2スイッチ21,31,41の故障の有無を系切替前に確認することができるようになり、故障が検出された場合には交換作業等を行って系切替に備えることが可能となる。例文帳に追加

Consequently, the existence of a fault in layer 2 switches 21, 31, 41 arranged in the communication line of the stand-by state can be confirmed before switching of systems, and when a fault is detected, replacement or the like is executed before switching the systems. - 特許庁

PHS12は、レイヤ3メッセージ中に含まれるファシリティの空き領域を使用して、PHS12から基地局14への発呼時に、例えば時刻データ取得フラグ付CC呼設定メッセージを送信し、これを受信した交換局16から時刻データを、例えばCC応答メッセージ中に含まれるファシリティの空き領域を使用して送信する。例文帳に追加

At the time of calling from a PHS 12 to a base station 14 using the free area of a facility included in a layer 3 message, the PHS 12 transmits a CC call setting message with a time data acquisition flag, for example, and an exchange 16 receiving that message transmits time data by using the free area of a facility included in a CC answer message, for example. - 特許庁

メッセージは、SSがセルに入ることを認められた後に、SSとBSとの間で交換される後続のメッセージについてのマルチキャストブロードキャストサービス(MBS)のために、SS及びBSが、上位レイヤシグナリング(R2)及び動的サービス追加/変更(DSA/DSC)シグナリング(DSx)を使用することを可能にされるか否かを示す。例文帳に追加

The messages indicate whether the SS and the BS are allowed to use an Upper Layer Signaling (R2) and a Dynamic Service Addition/Change (DSA/DSC) signaling (DSx) for multicast-broadcast services (MBS) for subsequent message exchanged between the SS and the BS, after the SS is admitted into the cell. - 特許庁

本発明は、ゴルフのスコア管理を行うサーバー機能を有するサーバーコンピュータ、各ゴルフ場に設置されたゴルフ場コンピュータ、サーバーコンピュータと通信を行う機能を持ち、HC申請のための情報交換を行うゴルフプレイヤーのユーザーが所有する携帯端末、を具備したハンデイキャップ取得のためのゴルフスコア管理システムを実現することにより問題を解決したものである。例文帳に追加

This golf score management system for acquiring a handicap is provided, which comprises a server computer having a server function for performing golf score management, a golf course computer installed at each golf course, and a portable terminal which has a function for communicating with the server computer and belongs to a user being a golf player for performing information exchange for HC (handicap) application. - 特許庁

例文

情報を含む電気信号と該電気信号に対応する変調光信号との間で変換を行うための少なくとも1つの電気光学サブアセンブリは、通信信号を処理して、IEEE802.3aeの10ギガバイトBASE LX4物理レイヤなどの所定の電気又は光通信プロトコルにするための、ハウジング内のモジュール式で交換可能な通信プロトコル処理を行うプリント回路基板と共に、該ハウジング内に設けられる。例文帳に追加

At least one electro-optical subassembly in which conversion is performed between an electric signal including information and a modulated optical signal corresponding to the electric signal is provided in the housing along with a modular, interchangeable communications protocol processing printed circuit board in the housing for processing the communications signal into a predetermined electrical or optical communications protocol, such as the IEEE 802.3ae 10 G byte BASE LX4 physical layer. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright Ministry of Economy, Trade and Industry. All Rights Reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS