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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 制動遅れに関連した英語例文

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制動遅れの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 38



例文

液圧制動遅れや液圧制動力を高精度に推定する。例文帳に追加

To accurately estimate a hydraulic braking delay and hydraulic braking force. - 特許庁

指示電流に対応する制動トルクの時間遅れを抑制する。例文帳に追加

To suppress a time lag in braking torque corresponding to an indicator current. - 特許庁

織機における製織停止の際の制動遅れ防止方法例文帳に追加

INHIBITION OF BRAKING RETARDATION ON THE STOPPING OF WEAVING IN LOOM - 特許庁

リターダ操作部材を制動操作することで時間遅れなくリターダブレーキが制動開始して応答性が向上したブレーキ装置とする。例文帳に追加

To provide a brake device for improving responsiveness by immediately starting braking of a retarder brake without time delay by braking a retarder operation member. - 特許庁

例文

制動圧発生手段で発生する圧力で制動圧を制御する場合に、作動流体温度の変化による応答遅れを防止する。例文帳に追加

To prevent a response delay by a change in a working fluid temperature when controlling braking pressure by pressure generated by a braking pressure generating means. - 特許庁


例文

要求制動力Brefが所定閾値Bref0を超えた時点P1から、液圧制動遅れ時間TDが経過する時点P2までは回生制動力BMを要求制動力Brefに設定し、時間TD経過後はモータ回転数を保持して回生制動力BMを要求制動力Brefに保持する。例文帳に追加

Regenerative braking force BM is set at required braking force Bref from a time point P1 where the required braking force Bref exceeds a designated threshold Bref0 until a time point P2 where a hydraulic braking delay time TD elapses, and after the time TD elapses, the regenerative braking force BM is kept at the required braking force Bref by keeping the revolution speed of a motor. - 特許庁

摩擦制動トルク制御手段71は、回生制動トルクの指示値に対する実際値の遅れを考慮しつつ指示値に基づいて予測手段70で予測された実際値と、総制動トルクとに基づいて摩擦制動手段11による摩擦制動トルクを制御する。例文帳に追加

A friction braking torque control means 71 controls the friction braking torque by the friction braking means 11 based on an actual value predicted by a prediction means 70 based on an instruction value while taking into consideration to the delay of the actual value relative to the instruction vale of the regenerative braking torque and the total braking torque. - 特許庁

制動初期における摩擦制動の応答遅れを補う回生制動が中止された場合でも、違和感を伴う減速度の急変を生じないようにする。例文帳に追加

To prevent uncomfortable rapid change of deceleration even if regenerative braking is canceled, which compensates for a response delay in frictional braking in an early phase of braking. - 特許庁

回生制動から摩擦制動への切り換え時に、摩擦制動の指令値に対する応答遅れで両者間の乖離に起因した車両減速度不足が発生するのを防止する。例文帳に追加

To prevent occurrence of a shortage of slowdown speed due to a deviation between regenerative braking and frictional braking that is caused by a delay in response for the command value of the frictional braking when switching from the regenerative braking to the frictional braking. - 特許庁

例文

ABS制御で用いるブレーキアクチュエータの動作遅れに起因する制動力の振動の発生を抑制する。例文帳に追加

To suppress the occurrence of vibration of braking force due to operation lag of a brake actuator used in an ABS control. - 特許庁

例文

これによって、回生制動後に大きなトルクでエンジンをクランキングできるため、エンジン始動の遅れを回避して加速不良を防止できる。例文帳に追加

Thereby, the engine can be cranked with the large torque after the regeneration braking, so that delay of an engine start can be avoided to prevent imperfect acceleration. - 特許庁

自動減速制御への移行時の応答遅れを低減可能な車両の制動制御技術を提供する。例文帳に追加

To provide a brake control technology for a vehicle capable of reducing a response delay in a shift to automatic deceleration control. - 特許庁

また、後輪スリップ発生時において、液圧制動遅れ時間TD経過前ならば、回生制動を最大限利用してエネルギを回収するために、後輪用モータによる回生制動力を、液圧制動に切り替わる期間TD前において徐々に小さくなるように設定する。例文帳に追加

In order to recover energy by utilizing the regenerative braking to a maximum limit when it is before the lapse of delay time TD of the hydraulic braking at generation time of a rear wheel skid, regenerative braking by a motor for a rear wheel is gradually decreased before the period TD switching to the hydraulic braking. - 特許庁

電動アクチュエータの駆動により制動力を発生させる制動制御装置において、イグニッションスイッチをOFFとした状態における作動応答遅れ防止を図ること。例文帳に追加

To prevent an operational response delay in a state with an ignition switch set OFF, in a braking control system for driving an electric actuator to generate braking force. - 特許庁

制動解除時に動作遅れを生じることなく、かつ、制動付加時にコイル電流を漸増制御させることなくブレーキ衝突音を低減することのできるエレベーター用ブレーキ制御装置を提供するにある。例文帳に追加

To provide a brake control device for an elevator capable of reducing brake impact noise without causing operation delay in releasing braking, and without carrying out gradual increase control of a coil current in applying braking. - 特許庁

従って、摩擦制動の指令値に対する応答遅れによっても、両者間の乖離が大きくなることがなくなり、この乖離に起因した車両減速度の一時的な不足を小さくすることができ、回生制動から摩擦制動への移行を滑らかに行わせ得る。例文帳に追加

Accordingly a deviation between the two types would not widen even because of a delay in response for the command value for the frictional braking, and that diminishies a temporal shortage of the slowdown speed due to the deviation and allows a smooth transition from the regenerative braking to the frictional braking. - 特許庁

ブレーキペダルの踏み込みに応じてブレーキディスクにブレーキパッドを押し付けることにより車輪の回転を制動する車輌用制動装置に於いて、クリープグローン抑制のために制動力が所定の目標値より外れる度合を最小限に抑えてクリープグローンの発生に遅れなく対処することができる車輌用制動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular braking device capable of responding to the generation of a creep groan without delaying by suppressing the degree of a braking force getting out of a predetermined target value in order to suppress the creep groan to the minimum in the vehicular braking device for braking the rotation of a wheel by pressing a brake pad to a brake disk according to the step-on of a brake pedal. - 特許庁

このようにすれば、W/C圧の上昇に伴って早急に変化する車輪加減速度dVWRR、dVWRLのみに基づいて前後制動力配分制御を開始することができるため、制動力を損なうこと無く応答性遅れを極力なくすことができる。例文帳に追加

Since the front and rear braking force distribution control can be started on the basis of only the wheel acceleration and deceleration dVWRR and dVWRL changing rapidly following rise of W/C pressure, responsiveness delay can be minimized without impairing braking force. - 特許庁

ブレーキ装置に関して、出来るだけ速やかにブレーキパッドをブレーキディスクに接触させるとともに、慣性力や制御の遅れによる制動力の乱れを抑制して精度良く制動力を制御できる制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a control method capable of accurately controlling braking force by contacting a brake pad with a brake disc as quick as possible, and restraining turbulence of the braking force by inertia force and a delay in control in a brake device. - 特許庁

増圧弁としてリニア電磁弁を使用してリニア増圧制御を行うABS制御を実行する際、「緩制動」時の「ホイールシリンダ圧の増圧開始の遅れ」と、「急制動」時の「ホイールシリンダ圧の比較的長い期間に亘る急激な増大」の発生を共に抑制すること。例文帳に追加

To suppress occurrence of both "delay of pressure increase start of a wheel cylinder pressure" in "slow braking" and "sudden increase of the wheel cylinder pressure for comparatively long time of period" in "sudden braking" when an ABS control performing a linear pressure increase control by using a linear solenoid valve as a pressure increase valve. - 特許庁

制動解除時に、摩擦材とロータ間に確保するクリアランスを、押圧センサの出力がゼロになった位置を原点にする方法で制御すると、センサ出力のドリフトによる影響が出てクリアランスがばらつき、引きずりや制動の応答遅れを招くので、この不具合を解消する。例文帳に追加

To stabilize a clearance generating between a friction material and a rotor in non-braking time by eliminating an influence caused by the drift of the output of a pressing sensor, and to surely exhibit a reduction effect of dragging and a suppression effect against the delay in responsiveness for braking. - 特許庁

これにより、ブレーキ駆動用アクチュエータの慣性モーメント、減衰損、摩擦損に起因する制動トルクの時間遅れをなくすことができ、これに起因するオーバシュートも低減することが可能となる。例文帳に追加

This can eliminate a time lag in braking torque resulting from moment of inertia, damping loss and friction loss of the brake driving actuator, and can reduce a resultant overshoot. - 特許庁

エンジンの出力トルクの回復や制動力の解除が遅れることに起因して運転者が挙動制御の引き摺り感を覚えることを防止する。例文帳に追加

To prevent a driver from feeling a dragging feeling in behavior control caused by delay in recovery of output torque of an engine or release of brake force. - 特許庁

急ブレーキ時に運転者の意思に沿った制動信号を素早く取り出すことを可能となしてブレーキの踏み遅れを防止することができるようにしたブレーキ操作入力装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake operation input device capable of preventing a brake from being retarded in stamping by enabling quick taking-out of a brake signal complying with the driver's will at the time of abrupt braking. - 特許庁

排気ブレーキの作動時及び作動解除時の応答性をよくし、制動力の効き遅れを防止し、黒煙を発生せず、変速ショックを緩和し、アクチュエータのストローク量を確保する。例文帳に追加

To secure the stroke quantity of an actuator by improving responsiveness during the operation of an exhaust brake and at the time of its releasing, preventing the delayed effect of a braking force, generating no black smoke and mitigating a shift shock. - 特許庁

突入電流の抑制動作の開始から定常運転への移行に遅れを生じさせることがない過給機の電動機制御装置を提供することを目的としている。例文帳に追加

To provide a motor controller of a turbocharger which will not cause delays in transition from the start of a suppressing operation of rush-in current to a normal operation. - 特許庁

回生ブレーキを停止させる際に、通信による制御遅れを防止して、車両が後退することなく、可及的にエネルギー回生を行うことが可能な車両用制動制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a vehicle brake control device which can regenerate energy to the utmost by preventing a control delay caused by communication and without making a vehicle retreat when stopping a regeneration brake. - 特許庁

応答遅れのないスムーズなペダルフィーリングを得ることができ、かつペダルの反力特性を車種毎に容易に変更でき、しかも低コストで小型の車両用制動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a small and inexpensive brake device for a vehicle capable of obtaining smooth pedal feeling having no response delay and easily changing reaction force characteristic for every type of vehicle. - 特許庁

協調制御部は、第1通路と第2通路における作動液圧の昇圧応答性に差が生じる場合に、応答の遅れに起因する制動初期の液圧制動力の不足を補うように、前輪用モータ6と後輪用モータ16による駆動力または回生制動力を車輪9に付与するよう回生ブレーキユニットに指令する。例文帳に追加

When there is difference of responses of raising pressures of the operational liquid pressures between the first passage and second passage, a cooperative controller commands the regenerative braking unit to add the driving force or regenerative braking force coming from the motors for front wheels 6 and rear wheels 16 to the wheels 9 so as to supplement the shortage of the liquid pressure braking force at the beginning of braking due to delay of the response. - 特許庁

その制動制御手段は、踏込みストローク量Sの寄与度合よりもマスタシリンダ圧Pの寄与度合が大きい状態で、ブレーキペダル1の戻し操作がされたと判定したときに、ブレーキペダル1の戻り遅れが発生しているストローク遅れ領域Lでは、上記目標減速度Gの低下を制限する。例文帳に追加

A braking force controlling means limits the lowering of the target deceleration G in a stroke delay area L where returning delay of a brake pedal occurs, when it is determined that the returning operation of the brake pedal 1 is carried out while the contribution degree of the master cylinder pressure P is larger than the contribution degree of the depressing stroke amount S. - 特許庁

車両の各車輪のブレーキロックを防止するためのABS制御と前後輪のブレーキバランスを適正化するためのEBD制御とを行うようにした制動装置Aを前輪駆動式車両に適用する場合に、ABS制御とEBD制御とを協調させて、車両の制動時にABS制御の開始が遅れることや誤制御による車両の挙動の不安定化を防止する。例文帳に追加

To prevent a delay in a start of ABS control as well as unstable vehicle behavior by erroneous control both during vehicle braking when braking systems that effect ABS control to prevent vehicle wheels from locking by braking and electronic braking force distribution (EBD) control to balance out the brakeage of the front and rear wheels are applied to front-drive vehicles, by coordinating both ABS and EBD controls. - 特許庁

レンジポジションのニュートラルレンジへのシフトに拘わらず、エンジンを速やかに自動停止させ、レンジポジションがニュートラルレンジにシフトされたことに起因する低速域での制動遅れを防止し、もって該低速域での共振による車体の振動を可及的に低減すること。例文帳に追加

To reduce vibration of a vehicle body due to resonance in a low speed range as much as possible by immediately automatically stopping the engine irrespective of shift of a range position to a neutral range and preventing delay of braking in the low speed range caused by shift of the range position to the neutral position. - 特許庁

車輌の目標制動制御量や目標減速度に基づき警報の要否を判定することにより、車輌の減速度が高くなる状況に於いて後続車輌の運転者や車輌の搭乗者に対し遅れなく確実に警報を発する。例文帳に追加

To surely generate the warning without delay to a driver of a trailing vehicle and an occupant of a vehicle in a state that a deceleration of the vehicle is increased, by determining necessary or unnecessary of the warning on the basis of a target brake control amount and a target deceleration of the vehicle. - 特許庁

押圧センサ8の出力の変化率は、パッド5とディスクロータ4間のクリアランスがゼロになった位置で急変し、その位置が原点として設定されるのでクリアランスが安定し、引きずりや制動の応答遅れが生じ難くなる。例文帳に追加

The change rate of the output of the press sensor is suddenly changed at a position where a clearance between each pad 5 and a disc rotor 4 is zero, and since the position is set up as the origin, the clearance is thereby stable, so that dragging and a delay in responsiveness for braking hardly occurs. - 特許庁

簡素な構造にて倍力機能が得られる梃子式のブレーキアームを備えたディスクブレーキ装置のブレーキパッドとディスクロータとを常に適正な角度を保持するようにして、制動時の作動遅れや車両振動時の引きずりを防止する。例文帳に追加

To prevent an operation delay at braking and dragging at vehicle vibration by always keeping a brake pad of a disc brake equipped with a lever type brake arm capable of providing a boosting function with by simple structure, and a disc rotor at an appropriate angle. - 特許庁

直流電動機を駆動状態から回生制動状態に移行する際、同時に界磁電流を制御する必要があるが、この制御が遅れると、直流電動機の駆動状態においてインダクタンスが極めて低い界磁コイルには、制御開始までの期間、大きな界磁電流が流れる。例文帳に追加

To provide a drive controller capable of controlling a field current reliably with a simple structure, when regenerative braking of a DC motor is started. - 特許庁

ブースト電圧設定部5で設定する電圧Vd*をd軸電圧とし、V/f設定部4で発生する電圧Vq*をq軸電圧とすることにより、直流制動のための電圧とブースト電圧を、V/f一定で運転周波数に比例して出力する電圧より90度遅れた位相で出力する。例文帳に追加

Voltage Vd* which is set in a boost voltage setting part 5 is set to be d-axis voltage and voltage Vq* generated in a V/f setting part 4 is set to be q-axis voltage. - 特許庁

例文

有段自動変速機を備え、かつ回生協調ブレーキ制御を行う車両において、制動時における第1の変速完了後、第2の変速が開始されるまでの間における摩擦ブレーキの増圧遅れを防止することにより、運転者の要求する車両減速度を満足できる車両のブレーキ制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a brake controller for a vehicle capable of satisfying vehicle deceleration requested by a driver by preventing delay of pressure increase of a friction brake during the time until second shift is started after completion of first shift in braking in the vehicle provided with a non-continuous automatic transmission and performing regenerative cooperation brake control. - 特許庁

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