1016万例文収録!

「北1線」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 北1線に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

北1線の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 83



例文

阪急北野線梅田-北野駅(大阪府)(1949年1月1日休止)例文帳に追加

Hankyu Kitano Line: Umeda Station - Kitano Station (Osaka Prefecture) (the operation was suspended on January 1, 1949).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1949年(昭和24年)1月1日北野線を休止。例文帳に追加

January 1, 1949: The operation of the Kitano Line was suspended.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1961年(昭和36年)8月1日-京都市電堀川線(通称:北野線、京都駅前-北野)が廃止。例文帳に追加

August 1, 1961: The Kyoto City Trams Horikawa Line (known as the Kitano Line, between Kyoto-ekimae Station and Kitano Station) was abolished.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

近鉄は2005年12月22日、3番線の北側に1線増線すると発表した。例文帳に追加

On December 22, 2005 Kintetsu Corporation announced the construction of another line on the north side of Platform 3.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

北西約1kmに京都市営地下鉄烏丸線国際会館駅がある。例文帳に追加

Kokusaikaikan Station on the Karasuma Line of the Kyoto Municipal Subway is located about 1 km northwest of the station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

北近畿タンゴ鉄道宮津線木津温泉駅下車、徒歩1分例文帳に追加

It is a one minute walk from Kitsu-onsen Station on Miyazu Line which is operated by Kitakinki Tango Railway Corporation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

大原経由では、堀川北山から国道367号線を通り、約1時間程度。例文帳に追加

Via Ohara, it takes about one hour using National Route 367 from Horikawa Kitayama.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

鞍馬経由では、堀川北山から国道477号線を通り、約1時間半程度。例文帳に追加

Via Kurama, it takes about one hour and half using National Route 477 from Horikawa Kitayama.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

西日本旅客鉄道奈良線桃山駅下車、北東へ徒歩約1km。例文帳に追加

Take the Nara Line of JR West: Get off at Momoyama Station and walk for approx. 1 km to the north-east.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1967年(昭和42年)3月1日千里山線が千里線に改称、北千里駅まで開通。例文帳に追加

March 1, 1967: The Senriyama Line changed its name to the Senri Line and extended the operation to Kita-Senri Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1990年(平成2年)4月1日-JR西日本宮津線(84.0km)廃止、北近畿タンゴ鉄道宮津線(83.6km)開業。例文帳に追加

April 1, 1990: JR West's Miyazu Line (84.0 km) abolished and Kita-Kinki Tango Railway's Miyazu Line (83.6 km) opened.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

下屋21は建物1の北側に位置させることで、建物1の高さ制限を受ける北側斜線の問題に有効に対処する。例文帳に追加

The lean-to roof 21 is positioned on the north side of the building 1, so that it effectively copes with the problem of a north side oblique line receiving the height restriction of the building 1. - 特許庁

1923年(大正12年)4月1日新京阪鉄道が北大阪電気鉄道の鉄道路線を譲り受ける。例文帳に追加

April 1, 1923: Shinkeihan Railway purchased the railway line from Kita-Osaka Electric Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1989年(平成元年)8月1日:JR宮津線の引継ぎに備え北近畿タンゴ鉄道株式会社に社名変更。例文帳に追加

August 1, 1989: Company renamed Kitakinki Tango Railway Corporation Co., Ltd. in preparation for takeover of JR Miyazu Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日-北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The station became a Kitakinki Tango Railway station when the control of the Miyazu Line was transferred to the Kitakinki Tango Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日-北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The station became a station of Kitakinki Tango Railway incidental to the transfer of control of Miyazu Line to it.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日-北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to Kitakinki Tango Railway, and it became a station of the railway company.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日-宮津線が北近畿タンゴ鉄道に移管され、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to Kitakinki Tango Railway, and it became a station of that railway company.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to Kitakinki Tango Railway, and it became a station of that railway company.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年4月1日北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to Kitakinki Tango Railway, and it became a station of that railway company.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年4月1日:北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅に。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to Kitakinki Tango Railway, and accordingly this station became one of its facilities.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to the Kitakinki Tango Railway, whereby the station came to be owned by the Kitakinki Tango Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日:北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to the Kitakinki Tango Railway, whereby the station came under the ownership of the Kitakinki Tango Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日北近畿タンゴ鉄道への宮津線移管により、同鉄道の駅となる。例文帳に追加

April 1, 1990: The Miyazu Line was transferred to the Kitakinki Tango Railway, whereby the station came under the ownership of the Kitakinki Tango Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

改札口は南北1ヶ所ずつあり、阪急京都本線烏丸駅乗換は北側改札利用となるが、ホームから阪急線改札との間にはやや距離がある(この駅のホーム北端の少し北側の上部を阪急線が通っている為である)。例文帳に追加

With two entrance/exit gates, one on the north side and the other on the south side, the north-side entrance/exit gate is used for changing train lines from the subway line to the Karasuma Line on the Hankyu Kyoto Line or vice versa, but the distance between the platform and the entrance/exit gate of the Hankyu Line is relatively long because the Hankyu Line runs above the slightly north of the north end of this platform.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

現在もそれらを踏襲する名神高速道路・新名神高速道路・北陸自動車道・国道1号・国道8号・国道21号や東海道新幹線・東海道本線・草津線・北陸本線が通る。例文帳に追加

Roads and railways that have adhered to the roads mentioned above go through the area: Meishin Expressway, Shin Meishin Expressway, Hokuriku Expressway, Route 1, Route 8, and Route 21, and Tokaido Shinkansen, JR Tokaido Main Line, JR Kusatsu Line, and Hokuriku Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

宮津線(現・北近畿タンゴ鉄道宮津線)及び、中舞鶴線(1972年11月1日で廃止)と共通運用。例文帳に追加

This rolling stock commonly operated on the former JNR/JR Miyazu Line (the present day KTR Miyazu Line), the Maizuru Line and the Naka-Maizuru Line, which ceased operating on November 1, 1972.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

嵐山本線、北野線を通じて、大人200円、子供100円の全線均一運賃である(2002年7月1日改定)。例文帳に追加

The Arashiyama Main Line and Kitano Line employ a flat fare throughout their lines: adults are 200 yen each, and children are 100 yen each (revised on July 1, 2002).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

巨椋池IC以北の区間は、阪神高速道路8号京都線と同時に2008年1月19日開通した。例文帳に追加

The section north of the Oguraike Interchange became accessible on January 19, 2008 with the opening of the Hanshin Expressway Route No. 8 Kyoto Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

西舞鶴駅方から見て線路は西に延び、北側に1面のプラットホームがある地上駅。例文帳に追加

It is an aboveground station whose track extends westward from the direction of Nishi-Maizuru Station, and has a platform to the north.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

JR奈良線城陽駅から東へ1km、京都府立城陽高等学校の北側。例文帳に追加

1 km east of the Nara Joyo JR Station lin, north of Kyoto Prefectural Joyo High School.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

建物1において、下屋3を建物本体2の北側隣地境界線A側に設けた。例文帳に追加

In this building 1, a lower story 3 is provided at the boundary A of a building main body 2 to a north adjacent site. - 特許庁

1970年(昭和45年)10月1日、「丹後(下り)1号・(上り)5号」運行区間を北近畿タンゴ鉄道宮津線久美浜駅まで延長する。例文帳に追加

October 1, 1970: The operation section for 'Tango (outbound train) No. 1' and 'Tango (inbound train) No. 5' was extended to Kumihama Station on the Miyazu Line of the Kitakinki Tango Railway Corporation (KTR).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

区の北端近くを旧東海道が通り、東西方向にはJR東海道本線、東海道・山陽新幹線、国道1号、南北方向には京阪電鉄本線(大部分は地下化)、東大路通りなどが通じる。例文帳に追加

There is the former Tokai-do Road running near the north end of Higashiyama Ward, as well as the JR Tokaido Main Line, Tokaido and Sanyo Shinkansen, National Route 1 running in the east-west direction, and there is Keihan Electric Railway Main Line (mostly underground) and Higashioji-dori Street running in the north-south direction.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

うち、5形式5両は現在も車籍を有し、2両(C57形1号機、C56形160号機)は、山口線「やまぐち(列車)」や北陸本線「北びわこ(列車)」など、本線上での列車牽引に供されている。例文帳に追加

Of those, 5 steam locomotives of 5 different classes are still registered for operation, and 2 (Class C57 #1 and Class C56 #160) are in service to pull trains on main lines such as the Yamaguchi on the Yamaguchi Line and the Kita Biwako on the Hokuriku Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

「北近畿」1往復に連結の北近畿タンゴ鉄道宮福線直通特急を「エーデル丹後」から北近畿タンゴ鉄道所有車両の「タンゴディスカバリー」に変更。例文帳に追加

Tango Discovery,' which was rolling stock owned by KTR, replaced 'Edel-Tango' as the limited express running through to the KTR Miyafuku Line and connected with the rolling stock of a round-trip 'Kitakinki' service.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

豊臣秀吉による1回目の朝鮮半島出兵(文禄の役)の際、梅北国兼は前線基地である肥前国名護屋城へ向かう船を待つ名目で肥後国葦北郡芦北町に留まっていた。例文帳に追加

At the time of the first invasion of Korea by Hideyoshi TOYOTOMI (Bunroku Campaign), Kunikane UMEKITA was in Ashikita-cho, Ashikita County, Higo Province under the pretext of waiting for the boat for the Nagoya-jo Castle in Hizen Province, which was the frontline base.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1989年(平成元年)3月11日-北へ約120メートル移設され、駅構造が1面1線から2面2線化される。例文帳に追加

March 11, 1989: Station relocated some 120 m north of its original site, upgraded from a single platform single-track station to a dual platform double-track station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

従って、建物1全体としては北側隣地境界線Aから離れなくなり、敷地40の北側隣地境界線A側の部分を建物1の床面積を確保するのに有効利用できる。例文帳に追加

The building 1 as a whole is therefore not separated from the boundary A to the north adjacent site and the part of the site at the boundary A to the north adjacent site can be used effectively in securing the floor area of the building 1. - 特許庁

またそれぞれ南西面を構成する壁面線w2と北東面を構成する壁面線w3の末端を結ぶ北西面を構成する壁面線w4は敷地1の北西側境界b3から事実上及び法律上許容される距離で平行に設定する。例文帳に追加

A wall line w4 constituting a north-west face connecting the end of the wall line w2 constituting the south-west face and the end of the wall line w3 constituting the north-east face is set to be parallel an actual and legally allowable distance from a north-west boundary b3 of the site 1. - 特許庁

昼間帯を中心に1日25本(湖西線経由17本、琵琶湖線(北陸本線)経由8本)が近江今津・長浜から延長される形で敦賀まで、1日18本が近江塩津(琵琶湖線・北陸本線経由)まで乗り入れるようになった。例文帳に追加

The number of special rapid trains was increased to 25 per day, running mainly during the day (17 via Kosei Line and 8 via Biwako Line (Hokuriku Main Line)) to Tsuruga Station by extending the operation from Omi-Imazu Station and Nagahama Station, while 18 special rapid trains came to enter Omi-Shiotsu Station per day (via the Biwako Line and Hokuriku Main Line).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

敷地1の振れ角度にかかわらず、南面を構成する壁面線w1を南北の方位線に直交する向きに設定する。例文帳に追加

A wall line w1 constituting a south face is set to be perpendicular to a south-north azimuth line, independently of the run-out angle of the site 1. - 特許庁

1988年(昭和63年)9月1日地下線の7駅(三条・四条・五条・七条・天満橋・北浜・淀屋橋)で「終日禁煙」を実施。例文帳に追加

September 1, 1988: All seven stations on the underground-line section (Sanjo, Shijo, Gojo, Shichijo, Tenmabashi, Kitahama and Yodoyabashi) adopted the 'all-day ban on smoking.'  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

亀岡市ふるさとバスのうち、路線番号1・2・3及び保津川下りの送迎バスは北口から発着する。例文帳に追加

Route 1, 2 and 3 of Kameoka Furusato Bus, as well as shuttle bus for the Hozu-gawa River Boat Ride, depart from and arrive at the north exit of the station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)4月1日-宮津線が北近畿タンゴ鉄道に移管と同時に、同鉄道の駅となり現在の駅舎に改築される。例文帳に追加

April 1, 1990: The station became a station of the Kitakinki Tango Railway simultaneously with the transfer of the Miyazu Line to Kitakinki Tango Railway, and the station building was reconstructed as it stands today.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

かつては現在地より踏切を挿んだ北側の園部寄りに1面1線の無人駅とホームが延びていた。例文帳に追加

An unmanned station and a platform with a single track used to exist on the opposite northern side of the present site nearer to Sonobe.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

そこで高橋は幕府に伊能を推薦し、当時ロシア帝国南下の脅威に備えて海岸線防備を増強する必要があった蝦夷地(現在の北海道)の測量を兼ねて、その往復の北関東・東北地方を測量することで子午線1度の測定を行わせるよう願い出た。例文帳に追加

Thus TAKAHASHI recommended INO to the Bakufu and asked for permission to measure a degree of the meridian by surveying North Kanto and Tohoku regions on his way to and from Ezochi (inhabited area of Ainu, the present Hokkaido) which he would survey as well because coastal defense had to be strengthened there in case of an advance southward of the Russian Empire.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

駅舎は南北双方(北改札は1番ホーム、南改札は4番ホームの、それぞれ淀屋橋寄り)にあり、各ホームは跨線橋と地下道で連絡している。例文帳に追加

There are two station houses, one on the north side (whose ticket gate is provided on Platform 1) and the other on the south side (whose ticket gate is provided on Platform 4), with both located on the Yodoyabashi side, and each platform is reached either by a bridge across the railroads or an underground passage.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1988年(昭和63年)7月16日、「北近畿」1往復に国鉄キハ65形気動車による北近畿タンゴ鉄道宮福線直通特急「エーデル丹後」(-たんご)連結開始。例文帳に追加

July 16, 1988: 'Kitakinki' began to have its rolling stock of round-trip service connected with that of 'Edel-Tango,' meaning the JNR/JR diesel car Type Kiha 65, and the 'Edel-Tango' was the limited express through to the Miyafuku Line of the Kitakinki Tango Railway Corporation (KTR).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

このため、開業時期が徐々に遅れ、結局2007年1月5日に板橋駅(台北県)-左営間で仮開業し、全線は2007年3月に正式開業。例文帳に追加

Therefore, the start date for operation was delayed gradually, and on January 15, 2007, at last, operation started provisionally between Banqiao Station (Taipei County) and Zuoying, with operation in the entire line starting officially in March of 2007.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS