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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射係数の意味・解説 > 噴射係数に関連した英語例文

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噴射係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 175



例文

噴射量(Tout)演算部105は、基本噴射量Tiにキック始動補正係数Kkickを乗じて噴射量Toutを求める。例文帳に追加

An injection amount (Tout) calculating section 105 determines the injection amount Tout by multiplying the basic injection amount Ti by the kick start correction coefficient Kkick. - 特許庁

噴射率計測ステップで計測した噴射量Qθと基準噴射量Qθbから求めた噴射率(補正係数)を用いてインターバル噴射量Qpsとインターバルの関数を補正する。例文帳に追加

Interval injection amount Qps and the function of the interval are corrected using an injection rate (coefficient of correction) obtained from the injection amountmeasured in an injection rate measuring step, and a reference injection amountb. - 特許庁

このFbasetに基づいて基本燃料噴射量補正係数KFが求められる。例文帳に追加

The basic fuel injection quantity correction coefficient KF is acquired on the basis of the Fbaset. - 特許庁

この基本噴射量は、増量係数により増量補正される。例文帳に追加

The increase of the basic injection amount is corrected by an increase amount coefficient. - 特許庁

例文

ECU50は、算出された補正係数に基づいて、最良条件下におけるパイロット噴射量と、最悪条件下におけるパイロット噴射量とから、噴射するパイロット噴射量を算出する。例文帳に追加

ECU 50 calculates pilot injection quantity from pilot injection quantity under best conditions and pilot injection quantity based on calculated cost reference coefficient. - 特許庁


例文

そして、設定した補正係数k1を初回燃料噴射量τに乗じて実行用燃料噴射量τ*を設定し(S170)、実行用燃料噴射量τ*の燃料噴射を行なってエンジンを始動する。例文帳に追加

An execution fuel injection quantity τ* is set by multiplying the initial fuel injection quantity τ by the set correction coefficient k1 (S170), and the engine is started by executing the fuel injection of execution fuel injection quantity τ*. - 特許庁

燃料噴射量算出部106は、基本噴射量TimapにE濃度係数を乗じると共に、各種の補正係数をさらに加算または乗じて燃料噴射量Tioutを算出する。例文帳に追加

A fuel injection quantity calculating part 106 calculates a fuel injection quantity Tiout by multiplying the basic injection quantity Timap by the E-concentration coefficient, and further adding or multiplying various additional correction coefficients. - 特許庁

次に、大気圧PAに応じた噴射量補正係数KPA、各種補正係数K、無効噴射時間TVを算出し、これらを用いて最終燃料噴射時間TAUINJを算出する(ステップ108〜110)。例文帳に追加

Secondly, this control device calculates an injection quantity correction factor KPA according to the atmospheric pressure PA, various types of correction factors K, and an invalid injection time TV and calculates a last fuel injection time TAUINJ (steps 108-110). - 特許庁

噴射角度演算部22では、決定された形状係数nを用いて燃料の噴射角度を算出する。例文帳に追加

In the jetting angle operating part 22, the jetting angle of fuel is calculated by using the determined form coefficient (n). - 特許庁

例文

燃料噴射制御に際しては、噴射パルス幅Ti0を対応する直線性学習補正係数Kinj により補正する。例文帳に追加

In the fuel injection control, the injection pulse width Tio is compensated by the corresponding linearity learning compensation coefficient Kinj. - 特許庁

例文

基本燃料噴射量に対してフィードバック補正係数を乗算して、理想空燃比に近づくように最終燃料噴射量を決定する。例文帳に追加

The base fuel injection quantity is multiplied by the feedback correction coefficient to determine a final fuel injection quantity so as to approach an ideal air-fuel ratio. - 特許庁

該算出された燃圧補正係数に基づいて、燃料噴射弁を介して噴射する燃料の量を算出する。例文帳に追加

Quantity of fuel injected via fuel injection valve is calculated based on the calculate fuel pressure correction coefficient. - 特許庁

そして、エンジンECUは、基本最低噴射量Qminbと、補正係数Kとに基づいて、最低噴射量Qminを算出する(ステップS15)。例文帳に追加

The engine ECU calculates the minimum injection quantity Qmin based on the basic minimum injection quantity Qminb and the correction factor K (step S15). - 特許庁

車両制御装置は、算出した積載重量係数から噴射量の最大噴射量である上限ガード値を算出する(S320)。例文帳に追加

The vehicle control device calculates (S320) an upper limit guard value to be the maximum injection amount of an injection amount from the coefficient of the laden weight to be calculated. - 特許庁

2気筒同時噴射モードでは、単一モード噴射期間TOUTSに応じて補正係数KPFGRを算出し、単一モード噴射期間TOUTSに補正係数KPFGRを乗算することにより、燃料噴射期間TOUTFを算出する(S15)。例文帳に追加

In two-cylinder simultaneous injection mode, a correction coefficient KPFGR is calculated in accordance with the single mode injection period TOUTS, and the fuel injection period TOUTF is calculated by multiplying the single mode injection period TOUTS by the correction coefficient KPFGR (S15). - 特許庁

これらの燃圧補正係数KPと運転状態補正係数KTとを用いて、燃圧や負荷の変化による燃料噴射量のずれ及び燃料噴射弁21の内外温度差の変化による燃料噴射量のずれを補正した噴射パルス幅TAUを求める。例文帳に追加

An injection pulse width TAU of correcting a difference in the fuel injection quantity by a change in the fuel pressure and the load and a difference in the fuel injection quantity by a change in the inside-outside temperature difference of the fuel injection valve 21, is determined by using these fuel pressure correction factor KP and operation state correction factor KT. - 特許庁

内燃機関10のECU50は、吸気管内噴射インジェクタ用負荷−回転数学習域65と吸気管内噴射インジェクタ用燃料量−回転数学習域80とで、吸気管内噴射インジェクタ36の燃料噴射量を補正する燃料噴射量補正係数を学習する。例文帳に追加

An ECU 50 of an internal combustion engine 10 learns a fuel injection amount correction coefficient for correcting a fuel injection amount of an in-intake-pipe-injection injector 36 on the basis of an in-intake-pipe-injection injector load-rotation speed learning area 65 and an in-intake-pipe-injection injector fuel amount-rotation speed learning area 80. - 特許庁

そして、いずれかの気筒の燃料噴射弁9が過剰噴射側あるいは過小噴射側に劣化し、ステップS14の判定がNoとなった場合、劣化判定部55は、ステップS15でその気筒に対する噴射量補正係数Kxを算出し、燃料噴射制御部52に出力する。例文帳に追加

When the fuel injection valve 9 of one of the cylinders is deteriorated to an excessive injection side or an insufficient injection side and the determination at the step 14 is No, an injection quantity correction coefficient Kx for that cylinder is calculated at a step S15 and is outputted to a fuel injection control part 52. - 特許庁

燃圧補正係数をより適切に算出して、燃料噴射量の補正の精度を向上させる。例文帳に追加

To improve accuracy of correction of fuel injection quantity by more appropriately calculate fuel pressure correction coefficient. - 特許庁

パージガスに起因する空燃比ずれを防ぐための燃料噴射量補正係数FGPGを求める。例文帳に追加

A fuel injection quantity correction coefficient FGPG is determined to prevent an air-fuel ratio deviation caused by purge gas. - 特許庁

希釈係数K1,K2,K3は、噴射後経過時間t=0では全て「1」に設定される。例文帳に追加

The dilution factors k1, K2, K3 are all set to [1] when an elapsed time after injection is t=0. - 特許庁

そこで、燃料噴射量制御値を補正するための係数をΔP/Δtより求める。例文帳に追加

The factor for correcting the fuel injection amount controlling value is determined from ΔP/Δt. - 特許庁

計算部8は補正係数αを訂正し燃料噴射量計算部9に供給する。例文帳に追加

The calculation part 8 corrects a correction factor α and supplies it to a fuel injection quantity calculation part 9. - 特許庁

この噴射量補正係数KQを学習値としてマップの学習領域に記憶更新する。例文帳に追加

The injection amount correcting coefficient KQ is used as the learning value to be stored and updated in a learning region of a map. - 特許庁

サブFB反映係数は、O_2センサ出力oxsを燃料噴射量の計算に反映させる係数であり、その増減は排気ガスの空燃比に帰結する。例文帳に追加

The sub FB reflection coefficient reflects the O_2 sensor output oxs on the calculation of a fuel injection amount, and determines the air-fuel ratio of an exhaust gas. - 特許庁

そして、これら第1増量係数と補正係数との乗算値が「1」よりも大きいときには、この値で基本噴射量が増量補正される。例文帳に追加

When the multiplication value of the first increase coefficient and the correction coefficient is larger than 1, the increase of the basic injection amount is corrected by the value. - 特許庁

次に、CPUは、実回転速度に基づく補正係数を求め、前記差分に補正係数をかけ噴射量補正分を算出する。例文帳に追加

The CPU determines a correction factor based on the real rotating speed and calculates a correction amount of an injection amount by multiplying the difference by the correction factor. - 特許庁

燃料噴射量Fiは、制御用基本燃料噴射量Fbasec(=基本燃料噴射量Fbase・係数Ksub)に上流側フィードバック補正値DFiを加えた値に決定される。例文帳に追加

A fuel injection amount Fi is determined to a value obtained by adding the upstream side feedback correction value DFi to a control basic fuel injection amount Fbasec (=basic fuel injection amount Fbase* coefficient Ksub). - 特許庁

機関のアイドル運転状態において、劣化補正係数KIVDにより補正された燃料噴射量で燃料噴射を行い、噴射した燃料の着火時期に応じて使用中の燃料のセタン価CETを推定する。例文帳に追加

In an idle operation state of an engine, fuel injection is carried out by fuel injection amount corrected by the deterioration correcting coefficient KIVD, and the cetane number CET of fuel during using is estimated according to the ignition time of injected fuel. - 特許庁

走行距離補正係数KDSTを用いて燃料噴射時間を補正することにより、燃料噴射弁特性の経時変化に拘わらず、実際の燃料噴射量が適正値に維持される。例文帳に追加

Correction of the fuel injection time using the travel distance correction coefficient KDST maintains an actual fuel injection amount to be an appropriate value, regardless of change with the lapse of time of fuel injection valve characteristics. - 特許庁

機関回転低下が判定されると(S202)、要求燃料噴射量eqinj[i]を機関温度補正後噴射増量係数ekrichxtにて増量補正することにより仮要求燃料噴射量eqinjaを算出する(S204〜S208)。例文帳に追加

A temporary demand fuel injection amount eginja is calculated (S204 to S208) by increasing and correcting a demand fuel injection amount eqinj [i] by an injection increase factor ekrichxt after correction of an engine temperature when it is determined that engine rotation is reduced (S202). - 特許庁

その後、燃料噴射量算出手段35は、エンジン運転状態に応じて求めた基本噴射量を現在の空燃比補正係数等で補正して燃料噴射量を求める。例文帳に追加

Then, a fuel injection amount calculating means 35 finds a fuel injection amount after correcting a basic injection amount found depending on an engine operating condition with a present air/fuel ratio correcting coefficient. - 特許庁

燃料噴射時間算出部55は、目標空燃比KCMD、空燃比補正係数KAF、基本燃料噴射時間TIM等、種々のエンジンパラメータに基づいて燃料噴射時間TOUTを算出する。例文帳に追加

A fuel injection time calculating part 55 calculates fuel injection time TOUT based on various engine parameters such as the target air-fuel ratio KCMD, the air-fuel ratio correction factor KAF, the basic fuel injection time TIM, and so on. - 特許庁

液体燃料(例えばガソリン)の噴射量を補正するための補正係数(ガソリンFAF)と、気体燃料(例えば水素)の噴射量を補正するための補正係数(水素FAF)を別々に用意する。例文帳に追加

Correction factor (gasoline FAF) for correcting an injection amount of liquid fuel (for example, gasoline) and a correction factor (hydrogen FAF) for correcting an injection amount of gas fuel (for example, hydrogen) are independently prepared. - 特許庁

その後、エンジン(機関)が始動されると、ECU30は、その燃圧降下に対応した燃料噴射量増量係数を求め、その増量係数に基づき始動時燃料噴射量を増量補正する。例文帳に追加

Thereafter, when the engine is started, the ECU 30 determines a fuel injection amount increase coefficient corresponding to the fuel pressure reduction and increases and corrects the fuel injection amount at the time of the starting based on the amount-increase coefficient. - 特許庁

そして、基本噴射パルス幅Tpを燃料分配補正係数KFBD及び他の補正係数で補正して燃料噴射パルス幅Tiを設定する(S205〜S207)。例文帳に追加

A basic injection pulse width Tp is corrected with the fuel distribution correcting coefficient KFBD and another correcting coefficient to establish a fuel injection pulse width Ti (S205 to S207). - 特許庁

そして基本燃料噴射量Tpを空燃比学習補正係数KBLRCで補正すると共に、空燃比学習補正係数KBLRCで学習補正して、インジェクタ11に対する燃料噴射量Tiを設定する(S11)。例文帳に追加

The base fuel injection quantity Tp is corrected with the air fuel ratio learning correction coefficient KBLRC and fuel injection quantity Ti of an injector 11 is set by learning correction with the air fuel ratio learning correction coefficient KBLRC (S11). - 特許庁

そして、基本燃料噴射パルス幅Tpを空燃比フィードバック補正係数(1+Kα)及びパージ補正係数(1+Kev)により補正し、他の補正を付加して最終的な燃料噴射パルス幅Tiを設定する(S105)。例文帳に追加

The basic fuel injection pulse width Tp is corrected by the fuel-air ratio feedback correction coefficient (1+Kα) and the purge correction coefficient (1+Kev), and the final fuel injection pulse width Ti is set by adding other corrections (S105). - 特許庁

機関始動時における燃料噴射時間を、機関冷却水温に基づいて算出される始動時基本燃料噴射時間に、各種補正係数のほか、開度補正係数を乗算することにより算出する。例文帳に追加

Fuel injecting time in the engine start is calculated by multiplying start basic fuel injecting time calculated on the basis of engine cooling water temperature by an opening correction factor in addition to various correction factors. - 特許庁

これら噴射量増量算出部32の算出する噴射量増量と減少係数算出部33の算出する減少係数とは、乗算部35で乗算される。例文帳に追加

The injection quantity increment calculated by the injection quantity increment calculating part 32 and the reduction coefficient calculated by the reduction coefficient calculating part 33 are multiplied by a multiplying part 35. - 特許庁

第二燃焼における第二燃料噴射割合に対する第一燃料噴射弁及び第二燃料噴射弁の燃料噴射補正係数は、第二燃焼の運転領域において燃料噴射割合を第二燃料噴射割合とした第一燃焼を実施して(ステップ106)、気筒内への燃料供給量に基づく学習領域毎に学習される(ステップ107)。例文帳に追加

The fuel injection compensation coefficients of the first fuel injection valve and second fuel injection valve against the second fuel injection ratio of the second combustion can be learnt at each learning range from an amount of fuel supply into a cylinder (step 107) by implementing the first combustion in which its fuel injection ratio is set to be the second fuel injection ratio in an operating range of the second combustion (step 106). - 特許庁

そして、エンジン回転数とスロットル開度に応じて基本噴射時間を算出し、この基本噴射時間を燃料用吸気弁補正係数で補正することで、吸気弁33の影響を排除した基本噴射時間を求め、この基本噴射時間を用いて最終噴射時間(燃料噴射量)を算出する。例文帳に追加

A basic injection time is calculated in accordance with an engine speed and a throttle opening and corrected by the intake valve correction coefficient for fuel, so as to obtain the basic injection time removing an influence of the intake valve 33, and the end injection time (fuel injection amount) is calculated by using the basic injection time. - 特許庁

噴射時間算出部30は、スロットル開度θTHとエンジン回転数Ne に基づいて基本噴射時間TiMを算出するとともに、補正係数KVAFを取り込み、基本噴射時間TiMを補正して燃料噴射時間Ti を算出する。例文帳に追加

An injection time calculating part 30 calculates a fundamental injection time TiM based on a throttle opening TH and the number Ne of revolutions of engine and inputs a correction factor KVAF and calculates a fuel injection time Ti by correcting a fundamental injection time TiM. - 特許庁

印刷装置は、温度及び湿度の少なくとも一方を取得する環境値取得部と、取得された温度及び湿度の少なくとも一方に応じて、オクタノール/水分配係数が−1.0以下である保湿剤を含む液体である保湿液の噴射量を決定する噴射量決定部と、決定された噴射量の保湿液と中空樹脂粒子を含むインクとを噴射する噴射機構と、を備える。例文帳に追加

A printer includes an environment value acquiring section for acquiring at least one of temperature and humidity; a jet amount determining section for determining the jet amount of a moisture retaining liquid which is a liquid containing a humectant whose octanol/water partition coefficient is -1.0 or less according to the acquired temperature or humidity at least; and a jetting mechanism for jetting the moisture retaining liquid of the determined jet amount and ink containing hollow resin particles. - 特許庁

一方、ECU100は、メイン噴射の噴霧とパイロット噴射の噴霧との位置関係を規定する補正係数をC’とした場合に、係る最適なスワール比SRに対応するメイン噴射とパイロット噴射との時間間隔を規定するインタバルθintを、「θint=C’×θ/SR」なる式に従って算出し、インジェクタ209の噴射動作を制御する。例文帳に追加

The ECU 100 calculates an interval θint prescribing a time interval between main injection and pilot injection corresponding to the optimum swirl ratio SR in accordance with an expression θint=C'×θ/SR when a correction coefficient prescribing the position relationship between spray of main injection and spray of pilot injection is C', and injection operation of an injector 209 is controlled. - 特許庁

そして、始動形態フラグFsと触媒劣化指数とに対応する増量補正係数keを補正係数設定用マップから読み出し(S320及びS330)、読み出した増量補正係数keに基づいて始動時燃料噴射量を算出し(S340)、その噴射量の燃料を用いて燃料噴射制御及び点火制御を行なう(S350)。例文帳に追加

And the ECU reads the fuel increase correction coefficient ke corresponding to the start mode flag Fs and catalyst deterioration index from a correction coefficient setting map (S320 and S330), calculates the fuel injection volume required during start based on the read fuel increase correction coefficient ke (S340), and makes fuel injection and ignition control using the calculated fuel injection volume (S350). - 特許庁

第1学習補正係数及び第2学習補正係数を読み出して、燃料噴射をフィードバック制御するフィードバック補正係数のKBUR及びKALTに反映させる。例文帳に追加

A first leaning correction coefficient and a second learning correction coefficient are read out and reflected to the KBUR and KALT of feedback correction coefficients used for the feedback control of fuel injection. - 特許庁

E濃度係数抽出部105は、アルコール濃度の判定結果および基本噴射量Timapに対応したE濃度係数をE濃度係数テーブル102から抽出する。例文帳に追加

An E-concentration coefficient extracting part 105 extracts an E-concentration coefficient corresponding to the determination result of the alcohol concentration and the basic injection quantity Timap from the E-concentration coefficient table 102. - 特許庁

燃料の体積弾性係数が急変した旨のデータ、噴射異常発生時における燃料噴射弁の使用状態及び使用環境を現すデータを、燃料噴射弁に搭載されたEEPROM(記憶手段)に記憶させる(S12)。例文帳に追加

An EEPROM (a storage) mounted on a fuel injection valve stores such data that the bulk modulus of fuel is suddenly changed and data showing the usage state and environment of the fuel injection valve when an injection failure occurs (S12). - 特許庁

例文

逐次更新されていく学習値Gで補正した基本燃料噴射量(学習補正基本燃料噴射量)Fbaseをフィードフォワード補正係数KFFとフィードバック補正量DFBとでFF補正及びFB補正して指令燃料噴射量Fi(=Fbase・KFF+DFB)が原則的に決定される。例文帳に追加

Base fuel injection quantity (learned correction base fuel injection quantity) Fbase corrected with a learned value G updated one by one is corrected by FF correction and FB correction with a feed forward correction coefficient KFF and a feed back correction quantity DFB to determine a command fuel injection quantity Fi(=Fbase×KFF+DFB) in principle. - 特許庁

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