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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射係数の意味・解説 > 噴射係数に関連した英語例文

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噴射係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 175



例文

燃料噴射制御ユニット60は、水温センサ51の出力から冷却水の温度が所定温度以下であると判定し、かつ、スロットル弁41が全閉であると判定した場合に、基本となる燃料噴射量にリーン化係数を掛け合わして燃料噴射量を決定し、混合気をリーン化する。例文帳に追加

When a fuel injection control unit 60 determines that temperature of cooling water is below predetermined temperature from output of the water temperature sensor 51 and the throttle valve 41 is fully closed, amount of fuel injection is determined by multiplying amount of fuel injection which becomes base by lean coefficient to make air-fuel mixture lean. - 特許庁

具体的には、排気O_2 濃度誤差量ΔCex−cとシリンダに流入するガス量Mtotal とを掛け算して噴射量ずれ量ΔQを算出し、更に指令噴射量Qr との比をとって噴射量補正係数KQを算出する。例文帳に追加

Specifically, an injection amount shift ΔQ is calculated by multiplying the error amount ΔCex-c of thee concentration of O_2 in exhaust gas by an amount Mtotal of gas flowing into a cylinder, and furthermore the injection amount correcting coefficient KQ is calculated in accordance with the ratio thereof to a command injection amount Qr. - 特許庁

くぼみ7の深さを下流側に至るにつれて深くしたことにより、噴射初期においてもバルブシート4から噴孔3に至るまでの間の燃料通路の絞り損失を小さくし、流量係数を高くして燃料の噴射圧に対する初期噴射率を高くした。例文帳に追加

By increasing the depth of the recess 7 toward the downstream side, the reduction loss of a fuel passage from the valve seat 4 to the nozzle hole 3 is reduced even in the initial injection, the flow rate coefficient is increased, and the initial injection ratio to the fuel injection pressure is increased. - 特許庁

ステップ104で算出された補正係数Kとステップ108で算出された噴射量Aを乗算することで、脱水素触媒への水素化燃料の最終的な噴射量を算出する(ステップ110)。例文帳に追加

Final injection quantity of hydrogenated fuel to the dehydrogenation catalyst is calculated by multiplying the correction coefficient K calculated in S104 and injection quantity A calculated in step S108 (S110). - 特許庁

例文

この方法では、学習値を噴射量と相関の高い噴射量補正係数KQに換算してマップに記憶しているので、マップ格子間の相関が高くなる。例文帳に追加

In this method, since the learning value is converted into the injection amount correcting coefficient KQ highly correlative to an injection amount and stored in the map, the high correlation is established between the map lattices. - 特許庁


例文

ECUは変更される前の燃料噴射量にトルク修正係数TKINJを乗算することにより、変更後の燃料噴射量を算出する。例文帳に追加

The ECU computes the fuel injection quantity after the change by multiplying the fuel injection quantity before the change by the torque correction factor TKINJ. - 特許庁

更に、燃焼不安定度の積算値IntFADに応じて算出した補正係数bで、噴射補正量(a1 +a2 )を修正して最終的な噴射補正量aを求める。例文帳に追加

Further, the injection correction amount (a1+a2) is corrected with a correction coefficient b calculated corresponding to an integration value IntFAD of a combustion unstability degree to determine a final injection correction amount a. - 特許庁

地球温暖化係数が低く、尚且つ充分な噴射圧を有する噴射剤を用いることにより、環境保全の点において好ましいほこり吹き飛ばし用エアゾールを提供する。例文帳に追加

To obtain an aerosol for blowing off dust favorable for aspects of environmental protection by using a propellant having a low global warming potential and a sufficient jetting pressure. - 特許庁

次に、燃温補正係数KQTHFとパイロット噴射熱効率CEHPILOTとを用いて、補正後のパイロット噴射量QPILOTFを求める(ブロック104)。例文帳に追加

Then, the pilot injection quantity QPILOTF after the correction is found using a combustion temperature correction factor KQTHF and a pilot injection thermal efficiency CEHPILOT (block 104). - 特許庁

例文

触媒9上流側の空燃比センサ25の信号に基づいて燃料噴射弁7による燃料噴射量に対する空燃比フィードバック補正係数(ALPHA)を演算する。例文帳に追加

An air-fuel ratio feedback correction factor (ALPHA) for a fuel injection amount with a fuel injection valve is calculated based on a signal of a fuel-ratio sensor 25 at the upstream side of the exhaust emission purifying catalyst 12. - 特許庁

例文

基本噴射量決定部106は、PBマップ11またはTHマップ12とギヤ別補正係数Kgpdとの積に基づいて基本噴射量Tiを求める。例文帳に追加

A basic injection quantity determining part 106 determines the basic injection quantity Ti on the basis of the product of the PB map 11 or the TH map 12 and the each gear correction factor Kgpd. - 特許庁

同様に、燃温補正係数KQTHFとメイン噴射熱効率CEHMAINとを用いて、補正後のメイン噴射量QMAINFを求める(ブロック105)。例文帳に追加

Similarly, a main injection quantity QMAINF after the correction is found using the combustion temperature correction factor KQTHF and a main injection thermal efficiency CEHMAIN (block 105). - 特許庁

高温になることを想定していない部品の耐久性が、噴射量の補正係数を求める制御をすることによって低下することを抑えることができる蓄圧式燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide an accumulator fuel injection device suppressing degradation in durability of a part not expected to become high in temperatures due to performing control for obtaining a correction coefficient of an injection amount. - 特許庁

最終燃料噴射量QFINが最小噴射量Qminを下回り(S202:YES)、さらに判定条件が成立したときには(S203:YES)、フィードバック補正係数FAFの算出が継続される(S204)。例文帳に追加

When the final fuel injection amount QFIN is below the minimum injection amount Qmin (S202: YES), and further, if the above determination condition is established (S203: YES), the calculation of the feedback correction coefficient FAF is continued (S204). - 特許庁

このときの初期燃料噴射量が、機関回転数NEの挙動に応じて逐次、判別され更新された始動後燃料噴射補正係数FSEによって適切に補正される。例文帳に追加

The initial fuel injection amount is properly corrected by using the post-start fuel injection correction factor FSE discriminated and updated according to the behavior of the engine speed NE. - 特許庁

この場合、始動時と始動後の暫くの間は冷却水温THWと吸気温THAとの温度差に基づいて算出したブロックヒータ燃料噴射補正係数を用いて燃料噴射量を増量補正する。例文帳に追加

In this case, for a while upon starting or after starting, the increase amount of fuel injection is corrected by using a correction coefficient of fuel injection of the block heater calculated based on the difference between cooling water temperature THW and intake air temperature THA. - 特許庁

また、下流側空燃比センサ出力値に基づく値DVoxsをローパスフィルタ(A10)処理した値に基づく下流側フィードバック補正係数KFisubによりポート噴射量Fipと筒内噴射量Ficとを共に補正する。例文帳に追加

Also, this device correct port injection quantity Fip and cylinder injection quantity Fic by a downstream side feed back correction coefficient KFisub based on a value provided by low-pass filter (A10) processing of value DVoxs based on a downstream side air fuel ratio sensor output value. - 特許庁

内燃機関全体に対する目標噴射量を気筒間の最大筒内圧P_maxの比率で各気筒に分配するための燃料噴射量補正係数α(i)を、α(i)=P_max(i)/P_maxmeanなる式に基づいて算出する(ステップ108)。例文帳に追加

Fuel injection quantity correction coefficient α(i) for distributing target injection quantity in relation to the internal combustion engine whole body based on ratio of the maximum cylinder pressure among cylinders are calculated based on a formula α(i)=P_max(i)/P_maxmean (step 108). - 特許庁

そして、始動時噴射量基本値QFST0に補正係数HOSを乗じて、始動時噴射量QFST=QFST0×HOSを設定する(S4)。例文帳に追加

Then, multiplying the starting injection quantity basic value QFSTO by the compensation factor HOS, an equation of starting injection quantity QFST=QFSTO×HOS is set up (S4). - 特許庁

また、目標過給圧PAtから過給圧センサ91により検出された実過給圧PAcを減じた差圧ΔPと噴射圧センサ93により検出された実噴射圧Picとに基づいて補正係数Ksが算出される。例文帳に追加

Also, a correction efficient Ks is calculated based on differential pressure ΔP obtained by subtracting an actual supercharging pressure PAc detected by a supercharging pressure sensor 91 from a target supercharging pressure PAt, and an actual injection pressure Pic detected by an injection pressure sensor 93. - 特許庁

空燃比を理論空燃比以外の空燃比に制御するときは、更新された学習補正係数を使用して基本燃料噴射量を補正することにより、燃料噴射量を決定する。例文帳に追加

When controlling an air-fuel ratio to an air-fuel ratio other than the theoretical air-fuel ratio, basic amount of fuel injection is compensated using the updated learned coefficient of compensation to decide amount of fuel injection. - 特許庁

修正スロットル開度mtha, 修正点火時期mia,修正燃料噴射量mtauに各感度係数を乗算して実行スロットル開度tha 、実行点火時期ia、実行燃料噴射量tau (ステップ1012、1013、1014)を算出する。例文帳に追加

It finds the execution throttle opening tha, the execution ignition timing ia and the execution fuel injection amount tau by multiplying respective sensitivity factors to the correction throttle opening mtha, the correction ignition timing mia, the correction fuel injection amount mtau (steps 1012, 1013 and 1014). - 特許庁

内燃機関の始動に際して、始動後の初期燃料噴射量が機関回転数NEが所定の機関回転数NESTA 未満のときの履歴に基づき推定された始動後燃料噴射補正係数FSEによって算出される。例文帳に追加

When the internal combustion engine is started, an initial fuel injection amount after starting is calculated by using a post-start fuel injection correction factor FSE estimated based on a history obtained when an engine speed NE is less than a specified engine speed NESTA. - 特許庁

一方、フューエルカット制御が実行中である場合にてフューエルカット制御が終了したときには、噴射割合を、基本噴射割合に補正係数KR(≧1)を乗じて補正した値に決定する。例文帳に追加

When fuel cut control is completed while fuel cut control is being executed, injection ratio is determined to a value corrected by multiplying the base injection ratio by a correction coefficient KR (≥1). - 特許庁

そして、液体燃料の噴射によって実現される筒内空燃比の位相と、気体燃料の噴射によって実現される筒内空燃比の位相とが一致するように、両補正係数間に位相差(遅れ時間)を設定する。例文帳に追加

The phase difference (delay time) is set between the correction factors so that a phase of a cylinder air-fuel ratio materialized by injection of the liquid fuel coincides with that materialized by injection of the gas fuel. - 特許庁

O_2センサの出力に基づいて決定されるフィードバック補正係数で基本燃料噴射量を補正することにより、燃料噴射量を決定してエンジンの空燃比を理論空燃比に制御する。例文帳に追加

Amount of fuel injection is decided to control an air-fuel ratio of an engine to the theoretical air-fuel ratio by compensating basic amount of fuel injection by coefficient of feedback compensation decided based on output of the O_2 sensor. - 特許庁

所定のリッチ運転条件では、エンジントルクの低下を補うように、第2の補正係数を用いて燃料噴射量を増加側へ補正する。例文帳に追加

Under the predetermined rich operating conditions, the fuel injection amount is corrected to an increase side by using a second correction factor so as to compensate fall of the engine torque. - 特許庁

そして燃料噴射弁開弁時間TAUはFAFを用いず、新たに算出した空燃比フィードバック補正係数FAFxにて算出する。例文帳に追加

In a fuel injection valve opening time TAU, the correction factor FAF is replaced with a newly computed air-fuel ratio feedback correction factor FAFx. - 特許庁

燃料噴射弁の個体差のばらつきは、調整係数kを操作電圧V1及び操作電圧V2に乗算することで補償される。例文帳に追加

A variation in the individual difference of the fuel injection valve is compensated by multiplying the operation voltage V1 and the operation voltage V2 by an adjusting factor (k). - 特許庁

排気空燃比を燃料噴射量にフィードバックするためのフィードバック補正係数FAFを算出する。例文帳に追加

The device calculates a feedback correction factor FAF for feedbacking an exhaust air-fuel ratio to a fuel injection amount. - 特許庁

燃料噴射量Q<判定値Q0となった場合には(S220で「NO」)、低量時用フィードフォワード係数Kminが設定される(S260)。例文帳に追加

When a fuel injection amount Q is smaller than a judgement value Q0 ('NO' in S220), a feed-forward factor for small amount injection Kmin is set (S260). - 特許庁

補正走行距離LDSTCに応じて燃料噴射時間の走行距離補正係数KDSTを算出する(S12)。例文帳に追加

A travel distance correction coefficient KDST of a fuel injection time is calculated depending on the corrected travel distance LDSTC (S12). - 特許庁

更に、吸気行程における燃料噴射開始時期に応じて吸気冷却効果補正係数を算出する。例文帳に追加

Moreover, intake air cooling effect correction coefficient is calculated according to fuel injection start timing in intake stroke. - 特許庁

またECU30は、エンジン1の吸気系の暖機途中において、時間当たりの基本燃料噴射量が大きいほど吸気管10を通過する吸入空気量が多くなるため増量側への補正係数を少なく設定し、該補正係数を用いて燃料噴射量を増量側に補正する。例文帳に追加

Additionally, the ECU 30 sets a correction factor to the quantity increasing side small as intake air quantity passing a suction pipe 10 becomes larger as basic fuel injection quantity per hour is larger and corrects fuel injection quantity to the quantity increasing side by using the correction factor. - 特許庁

エンジンの冷却水出口の水温TWoutと、該出口水温TWoutと冷却水入口の水温TWinとの温度差ΔTWと、に基づいて、燃料噴射量など燃料噴射量制御パラメータの補正係数HOSWを算出し、該補正係数HOSWを用いて補正する。例文帳に追加

Based on a water temperature Twout at the cooling water outlet of an engine and a temperature difference ΔTW between the outlet water temperature Twout and a water temperature Twin at a cooling water inlet, a correction factor HOSW of a fuel injection amount control parameter, such as a fuel injection amount, is calculated and corrected by using the correction factor HOSW. - 特許庁

第二燃焼における第二燃料噴射割合に対する燃料噴射補正係数は、第二燃焼の運転領域において機関温度が設定温度以下の時に(ステップ103)、燃料噴射割合を第二燃料噴射割合とした第一燃焼を実施して(ステップ107)、気筒内への燃料供給量に基づく学習領域毎に学習される(ステップ108)。例文帳に追加

The fuel injection compensation coefficient of the second fuel injection ratio in the second combustion can be learnt at each learning range from the amount of fuel supply to a cylinder (step 108) by implementing the first combustion in which its fuel injection ratio is set up to be the second fuel injection ratio (step 107) when engine temperature is below the established temperature in an operating range of the second combustion (step 103). - 特許庁

筒内噴射式エンジンでは、吸気行程における燃料噴射時期が遅くなるほど噴射燃料の蒸発潜熱による吸入空気の冷却効果が大きくなって筒内充填空気量が多くなるという特性があるため、吸気行程の燃料噴射開始時期が遅くなるほど吸気冷却効果補正係数が大きくなるよう設定する。例文帳に追加

Since a cylinder injection engine has characteristics that cooling effect of intake air by evaporation latent heat of injected fuel gets larger and cylinder filling air quantity increases as fuel injection timing in intake stroke is retarded, establishment is done to make intake air cooling effect collection coefficient gets larger as fuel injection start timing in intake stroke is retarded. - 特許庁

燃料噴射量QINJの変化量DQが判定閾値DQTHを超えたときに、機関運転状態に応じて噴射量補正値DQIP及び噴射時期補正値DCAIPを算出するとともに、変化量DQに応じて加速補正係数KACC算出し、変速位置パラメータNGRに応じて変速位置補正係数KNGRを算出する(S15,S17〜S19)。例文帳に追加

Injection quantity collection value DQIP and injection timing collection value DCAIP are calculated according to engine operation conditions, acceleration collection coefficient KACC is calculated according to the change quantity DQ, and shift position collection coefficient KNGR is calculated according to shift position parameter NGR when change quantity DQ of fuel injection quantity QINJ exceeds judgment threshold DQTH (S15, S17-S19). - 特許庁

そして、基本吸入空気量に温度補正係数と吸気冷却効果補正係数とを乗算することで、噴射燃料の蒸発潜熱による吸気冷却効果に応じて補正された筒内充填空気量を求める。例文帳に追加

Cylinder filling air quantity corrected according to intake air cooling effect by evaporation latent heat of injected fuel by multiplying the base intake air quantity by the temperature correction coefficient and the intake air cooling effect correction coefficient. - 特許庁

検出された吸気圧低下量に基づいて各気筒の空気量バラツキ補正係数を算出し、空気量バラツキ補正係数kDiでもって燃料噴射量を補正する。例文帳に追加

Air quantity variation compensation coefficient for each cylinder is calculated based on detected intake air pressure drop quantity and fuel injection quantity is compensated by the air quantity variation compensation coefficient kDi. - 特許庁

計算ブロック3.2において、補正回転不規則値LUT_KORRIGIERTが、噴射時期または点火時期または充填量を調節するための最終的な均等化係数ないし補正係数GL_2の計算のために使用される。例文帳に追加

In a calculation block 3.2, the corrected rotation irregularity value LUTKORRIGIERT is used for the calculation for a final uniformization coefficient or correction coefficient GL2 for regulating the injection timing, ignition timing or filling quantity. - 特許庁

筒内圧補正係数KPMAXにより、排気還流弁22の弁開度指令値LCMD及び燃料噴射量の排気還流補正係数KEGRを補正する。例文帳に追加

A valve opening command value LCMD of the exhaust gas recirculation valve and an exhaust gas recirculation correction factor KEGR of the fuel injection amount are corrected by the cylinder internal pressure correction factor KPMAX. - 特許庁

現在の燃圧と負荷とに応じた燃圧補正係数KPを算出することで、燃圧や負荷の変化による燃料噴射量のずれを補正する燃圧補正係数KPを求める。例文帳に追加

A fuel pressure correction factor KP for correcting a difference in a fuel injection quantity by a change in fuel pressure and a load, is determined by calculating the fuel pressure correction factor KP corresponding to present fuel pressure and a load. - 特許庁

フロンガス、代替フロン等を使用せず、オゾン層破壊係数・地球温暖化係数がより低く、より安価な噴射剤を使用し、しかも安全性と保液性を向上させた高品質のスプレー製品を提供する。例文帳に追加

To provide a spray product of high quality in which none among fluorocarbon gas, alternative fluorocarbon, or the like, is used, a less expensive jetting agent of superior ozone-depleting potential and superior global warming potential is used, and the safety and the liquid-holding properties are enhanced. - 特許庁

ECU100は、エンジン200の始動期間において、基本噴射量Tpを増量するための増量係数FASEを、更新タイミング毎に前回の増量係数FASEに対し係数変化率Bを乗じることにより算出している。例文帳に追加

In the starting period of the engine 200, an ECU 100 calculates a incremental coefficient FASE for increasing a reference injection amount T_P by multiplying the previous coefficient FASE by a rate B of change in coefficient every update timing. - 特許庁

上流側空燃比センサの出力に基づいて第1補正係数算出作用を実行し、下流側空燃比センサの出力電圧VDに基づいて第2補正係数算出作用を実行し、算出されたフィードバック補正係数でもって基本燃料噴射量を補正する。例文帳に追加

A first correction coefficient determining action is executed based on output of the upstream side air-fuel ratio sensor, a second correction coefficient determining action is executed based on output voltage VD of the downstream side air-fuel ratio sensor, and basic fuel injection quantity is corrected by a determined feedback correction coefficient. - 特許庁

複数の異なる色の流体を噴射することができる流体噴射機構について複数のキャリブレーション係数を求めるステップ(ステップ402,404)と、複数の流体色のうちの少なくとも1つのそれぞれについて流体を噴射するのに用いるエネルギーを、複数の流体色の流体滴の噴射が一定の比を有する流体滴質量をもたらすように、複数のキャリブレーション係数に基づいて調整するステップ(ステップ410)とを含む。例文帳に追加

The adjustment method includes steps 402 and 404 for determining a plurality of calibration factors for a fluid ejection mechanism capable of ejecting a plurality of differently colored fluids and a step 410 for adjusting the energy used to eject fluid for each of at least one of the plurality of fluid colors from the plurality of calibration factors so that fluid drop ejections of the fluid colors yield fluid drop masses having a consistent ratio. - 特許庁

これによれば、体積弾性係数に関するデータを用いて、粗悪燃料の使用が噴射異常等の不具合発生原因であるか否かを解析でき、また、過酷な使用状態及び使用環境が噴射異常等の不具合発生原因であるか否かを解析できる。例文帳に追加

Thus, the data regarding the bulk modulus is used for analyzing whether the use of inferior fuel causes a trouble such as the injection failure or not, and for analyzing whether the severe usage state and environment causes the trouble such as the injection failure or not. - 特許庁

ここで、係数Ksubは、上流側空燃比センサ66の出力値Vabyfsが下流側フィードバック補正値Vafsfb(k)の変化を打ち消す方向に変化するように制御用基本燃料噴射量Fbasec(従って、燃料噴射量Fi)が決定されるよう、下流側フィードバック補正値Vafsfb(k)に基づいて決定される。例文帳に追加

Here, the coefficient Ksub is determined based on the downstream side feedback correction value Vafsfb(k) such that the control basic fuel injection amount Fbasec (accordingly, fuel injection amount Fi) is determined such that the output value Vabyfs of the upstream side air/fuel ratio sensor 66 is varied in a direction for denying variation of the downstream side feedback correction value Vafsfb(k). - 特許庁

例文

このように、目標燃圧に対し実際の燃圧が不足している間は第2の最大噴射量Q2に乗算される減少係数Kが上記不足分に応じて「1.0」未満になり、第2の最大噴射量Q2が小さくされるようになる。例文帳に追加

Like this, while the actual fuel pressure is short relative to the fuel pressure target, a reducing coefficient K which is multiplied to the second maximum injecting amount Q2 is less than 1.0 corresponding to the above shortage, resulting in the smaller second maximum injecting amount Q2. - 特許庁

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