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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射係数の意味・解説 > 噴射係数に関連した英語例文

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噴射係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 175



例文

燃料噴射弁ケース5に対し固定された磁歪素子3が伸びることによりニードル弁2がリフトするようにし、温度上昇に伴う磁歪素子3の磁歪量の低下分を考慮して磁歪素子3及びニードル弁2の熱膨張係数を決定する。例文帳に追加

The needle valve 2 is lifted by extending the magnetostrictive element 3 fixed to a fuel injection valve case 5, and a thermal expansion coefficient of the magnetostrictive element 3 and the needle valve 2 is decided by taking into consideration a reduction quantity of the magnetostrictive quantity of the magnetostrictive element 3 caused by a temperature rise. - 特許庁

排気浄化触媒の温度が所定温度T2よりも低い場合に、脱水素触媒への水素化燃料の噴射量の補正係数K(<1.0)を脱水素触媒温度と排気浄化触媒温度との関係で定められたマップを参照して算出する(ステップ104)。例文帳に追加

The internal combustion engine using hydrogen calculates a correction coefficient K (<1.0) of injection quantity of hydrogenated fuel to a dehydrogenation catalyst by referring a map defined by a relation between temperature of the dehydrogenation catalyst and temperature of the exhaust emission control catalyst when temperature of the exhaust emission control catalyst is lower than predetermined temperature T2 (S104). - 特許庁

NOx吸蔵容量算出処理が開始されてNOxセンサの出力が飽和したと判定されると、排気空燃比がストイキ空燃比よりも若干リッチ側となるように燃料噴射量のリッチ増量係数が調整され、燃焼モードはリッチ制御に切り替えられる。例文帳に追加

When NOx storage capacity calculating process is started and it is determined that an output of an NOx sensor is saturated, a rich increase amount factor of a fuel injection amount is adjusted so that an exhaust air-fuel ratio is on a rich side a little than a stoichiometric air-fuel ratio, and a combustion mode is switched to rich control. - 特許庁

インクジェット記録ヘッドが加熱され熱膨張を起こし、その後の除冷時に構成部材の熱膨張係数の違いにより発生する収縮ストレスから、アクチュエータチップを解放し、正常なインク噴射を実現することが可能とするインクジェット記録装置の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide an inkjet recorder realizing normal ink ejection by releasing an actuator chip from a contraction stress occurring due to difference of thermal expansion coefficient among constituting members when a thermally expanded inkjet recording head is cooled gradually. - 特許庁

例文

下敷き導電部材28は、第1の材料の粒子群と、第1の材料よりも熱膨張係数が小さい第2の材料(Si,Al_2O_3,SiC,Si_3N_4,SiO_2,AlN,W,Mo,インバー合金など)の粒子群とを噴射して形成されている。例文帳に追加

The underlay conductive member 28 is formed by spraying a group of particles of a first material and a group of particles of a second material (Si, AL_2O_3, SiC, Si_3N_4, SiO_2, AlN, W, Mo, invar alloy, etc.) having a thermal expansion coefficient smaller than that of the first material. - 特許庁


例文

低負荷への過渡状態にあり(S180,S190で「YES」)、バルブオーバラップが減少する方向の過渡状態にある(S200で「YES」)場合、3次元マップeflkl_map(0〜60)に基づき減速時燃料噴射量増量係数eflklを求める(S210)。例文帳に追加

When in a transitory status toward low load (indicated by 'Yes' in S180, S190) and in a transitory status where valve overlap is decreasing (indicated by 'Yes' in S200), fuel injection quantity increase coefficient eflkl in deceleration (S210) is calculated according to a three-dimensional map eflkl- map (0-60). - 特許庁

更に、冷却水温センサ26の異常時には、主燃料のアルコール濃度が高いときに暖機後の標準冷却水温よりも低い疑似水温を設定し、この疑似水温を用いて主燃料噴射量の暖機増量係数を算出する。例文帳に追加

Further, in abnormality of the cooling water temperature sensor 26, a pseudo water temperature lower than a standard cooling water temperature after warming-up is set when the alcohol concentration of the main fuel is high, and a warming-up increase coefficient of a main fuel injection amount is calculated by using the pseudo water temperature. - 特許庁

この装置は、吸気通路における燃料挙動を表すパラメータ(Pp,Rp,Pv,Rv)の値を、上記燃料挙動に大きく影響を与える因子であるポート噴射割合Rに基づく補正係数(KPp,KRp,KPv,KRv)を所定の基本テーブルから得られる値に乗じることで精度良く決定する。例文帳に追加

The device accurately determines parameter Pp, Rp, Pv, Rv values indicating fuel behavior in an intake air passage by multiplying values obtained from a base table by correction coefficients KPp, KRp, KPv, KRv based on port injection ratio R which is an element greatly affecting fuel behavior. - 特許庁

更に、冷却水温センサ26の異常時には、主燃料のアルコール濃度が高いときに暖機後の標準冷却水温よりも低い疑似水温を設定し、この疑似水温を用いて主燃料噴射量の暖機増量係数を算出する。例文帳に追加

When the cooling water temperature sensor 26 is further abnormal, a pseud water temperature lower than the standard cooling water temperature after warming up is set when the alcohol concentration of the main fuel is high, and a warming-up quantity increase factor of a main fuel injection quantity is calculated by using the pseudo water temperature. - 特許庁

例文

基本燃料噴射パルス幅Tpを求め(S101)、O2センサの出力に基づくフィードバック補正値kαを読出すと(S102)、このフィードバック補正値kαをパージ補正係数(1+Kev)によって除算し、最終的なフィードバック補正値Kαを算出する(S103)。例文帳に追加

When a basic fuel injection pulse width Tp is calculated (S101) and a feedback correction valueis read out (S102), the feedback correction valueis divided by a purge correction coefficient (1+Kev) and the final feedback correction valueis calculated (S103). - 特許庁

例文

例えば、EGRバルブ開度に基づく燃料噴射量補正係数は、均質燃焼運転モードにおいてのみ必要となるものであり、過渡状態においてはEGRガスの応答遅れを考慮してなまし演算を行う必要がある。例文帳に追加

According to operating condition, switching is performed between a stratified charge combustion operating mode of injecting fuel in the compression stroke so as to form a rich air-fuel mixture near an ignition plug 50 and a homogeneous combustion operating mode of forming uniform air-fuel mixture in a combustion chamber 8 by injection in the intake stroke. - 特許庁

相関パラメータベクトルθ1(k)及びθ2(k)を用いて吸入空気量センサ19の特性変化に関わる学習補正係数KREFGを算出し(S22)、これを用いて燃料噴射時間TOUTを算出する(S25)。例文帳に追加

A learning correction coefficient KREFG relating to the change in characteristics of the intake air flow rate sensor 19 is calculated using the correlation parameter vectors θ1(k) and θ2(k) (S22), and by using the learning correction coefficient KREFG, a fuel injection time TOUT is calculated (S25). - 特許庁

前記パラメータが単位量変化したときのエンジントルクTQact の変化量に対応するトルク感度係数K1をエンジン回転速度Ne及び燃料噴射量Qに基づき算出し(ステップ130)、この算出したトルク感度係数K1で前記基本エンジントルクTQbを補正する(ステップ160)。例文帳に追加

The torque sensitivity factor K1 corresponding to the change amount of the engine torque TQact when the parameter changes in the unit amount is calculated on the basis of the engine speed Ne and fuel injection amount Q (Step 130), and the fundamental engine torque TQb is corrected with the obtained torque sensitivity factor K1 (Step 160). - 特許庁

そして、パイロット閉弁指令値Tpをパイロット閉弁補正係数KTpで補正して最終的パイロット閉弁指令値Tpfinを算出するとともに、パイロット開弁指令値θpをパイロット開弁補正係数Kθpで補正して最終的パイロット閉弁指令値θpfinを算出し、次回のパイロット噴射時に適用する。例文帳に追加

The pilot valve closing command value Tp is corrected by the pilot valve closing correction coefficient KTp to calculate the final pilot valve closing command value Tpfin and the pilot valve opening command value θp is corrected by the pilot valve opening correction coefficientp to calculate a final pilot valve closing command value θpfin, which is applied in the next pilot injection. - 特許庁

複数のパラメータの少なくとも1つがデポジット剥離力を変動させる要因を表すパラメータであり、複数のパラメータの別の少なくとも1つが燃料噴射孔内を流れる燃料に関する流量係数Cdまたは該流量係数と相関関係のあるパラメータθs、Ls、dQ、QRである。例文帳に追加

At least one parameter of the plurality of parameters is a parameter representing a factor for varying the deposit peeling force, and at least other one parameter of the plurality of parameters is a flow coefficient Cd related to fuel flowing in the fuel injection hole, or a parameter θs, Ls, dQ, or QR having correlation with the flow coefficient. - 特許庁

燃料噴射パルス幅Pwとエンジン回転速度Neとに基づいて推定トルクPe_1を算出し、ストイキフィードバック制御で算出されたA/Fフィードバック学習値からPe補正係数KPeを算出し、推定トルクPe_1をこのPe補正係数KPeにより補正することで、エンジン11の実トルクPe_2を算出する。例文帳に追加

An estimated torque Pe_1 is calculated, based on a fuel injection pulse width Pw and an engine speed Ne, and a Pe correction coefficient KPe is calculated from an A/F feedback learning value calculated by a stoichiometric feedback control; and the estimated torque Pe_1 is corrected by the Pe correction coefficient KPe so as to calculate the actual torque Pe_2 of the engine 11. - 特許庁

電子制御装置30は、三元触媒20上流に設けられたフロント酸素センサ11aのセンサ電圧VOFが基準電圧に収束するように、スキップ制御と積分制御とを繰り返す空燃比フィードバック補正係数を算出し、この補正係数を用いて燃料噴射量を補正する。例文帳に追加

An electronic control device 30 calculates the air-fuel ratio feedback correction factor to repetitively perform the skip control and integral control so that the sensor voltage VOF of a front oxygen sensor 11a installed upstream of a three-dimensional catalyst 20 converges to the reference voltage and corrects the fuel injection amount using the obtained correction factor. - 特許庁

吸入空気量の変化に対して遅れる触媒流入排気ガス量に対応させるべく、機関負荷を示す基本噴射量Tpの微分値ΔTp及び機関回転速度Neの微分値ΔNeから、過渡運転時に吸入空気量の検出値を補正するための補正係数を設定する。例文帳に追加

A correction coefficient for correcting a detected value of the intake air amount in transient oreration is determined on the basis of a differential value ΔTp of a basic injection amount TP indicating the engine load, and a differential value ΔNe of an engine rotating speed Ne to cope with exhaust emission amount flowing into a catalyst delayed to the change of the intake air amount. - 特許庁

燃料噴射ノズル1は、上流側穴22と下流側穴21とを有するノズルボディ20と、ノズルボディ20より大きい縦弾性係数を有しているとともに上流側穴22及び下流側穴21の一部に嵌合する管状部材50と、燃料が流通するクリアランスを有して管状部材50内を往復動するニードル10とを備えている。例文帳に追加

This fuel injection nozzle 1 includes: a nozzle body 20 having an upstream hole 22 and a downstream hole 21; a tubular member 50 having Young's modulus higher than that of the nozzle body 20 and fitted in a part of each of the upstream hole 22 and downstream hole 21; and a needle 10 reciprocating in the tubular member 50 at a clearance for circulating the fuel. - 特許庁

まず、各種センサの信号から、基本燃料噴射時間T0及び空燃比補正係数KFを算出し(S100〜S120)、パージバルブ15が開かれている場合には、キャニスタ20内に流入する空気の流量Yと、吸気管2内に流入する混合気の流量Xとを測定する(S140、S150)。例文帳に追加

A basic fuel injection time T0 and an air-fuel ratio correction coefficient KF are calculated (S10-S20) on the basis of signals from various sensors, and a flow rate Y of air flowing into a canister and a flow rate X of an air-fuel mixture flowing into an intake pipe are measured (S140, S150) when a purge valve is opened. - 特許庁

内燃機関20の機関回転数NEおよび吸入空気量Gaを共に一定値に維持した状態で、空気室46内のガスを内燃機関の吸気通路50に向けてパージした場合の空燃比の変化に基づいて、燃料噴射時間TAUにおけるベーパ濃度補正係数FGPGを算出する。例文帳に追加

A vapor concentration correcting coefficient FGPG at fuel injection time TAU is calculated on the basis of changes in an air/fuel ratio if gas in the air chamber 46 is purged toward an intake passage 50 of an internal combustion engine, with keeping an engine speed NE and intake air amount Ga of the internal combustion engine 20 at a constant value. - 特許庁

従来では、車輪が設けられていたのに対して、バッテリ交換装置1では、摩擦係数が非常に小さい空気噴射口50を用いて台部10を床面から浮上させるとともに、台部10がフォークリフト60と床面との間に入り込んだ状態でバッテリ持上部30がバッテリ62を持ち上げるようにしている。例文帳に追加

Though a wheel is conventionally arranged, in this battery changing device 1, a base part 10 is floated from a floor surface by using an air injection port 50 having a very small friction coefficient, and a battery lifting part 30 lifts the battery 62 in a state of making the base part 10 enter between a forklift 60 and the floor surface. - 特許庁

ECU16は、燃料噴射弁8からの燃料供給量に対して空燃比フィードバック補正を実行するとともに空燃比フィードバック補正係数(FAF)に基づき空燃比学習値を学習し、燃料カットからの復帰時には空燃比フィードバック補正をリッチ側に寄せるリッチ寄せ補正を行う。例文帳に追加

An ECU 16 executes air-fuel ratio feedback correction for the amount of fuel to be supplied from a fuel injection valve 8 and learns an air-fuel ratio learned value in accordance with an air-fuel ratio feedback correction coefficient FAF, and performs rich-approach correction for the air-fuel ratio feedback correction to approach a rich side during resetting the fuel-cut. - 特許庁

分配型燃料噴射ポンプに内蔵されるフィードポンプ6のポンプカバー34およびプレート35のロータ摺動面の全面に、摩擦係数が非常に小さい二硫化モリブデン塗料を塗布することにより、フィードポンプ6のポンプカバー34およびプレート35のロータ摺動面の摩擦抵抗が減少し、焼付きの発生を抑えることができる。例文帳に追加

The whole surface of the pump cover 34 of the feed pump 6 and the rotor sliding surface of the plate 35 built in the distributor type fuel injection pump are coated with the molybdenum disulfide coating having a remarkably small coefficient of friction so that a coefficient of friction in the pump cover 34 of the feed pump 6 and the rotor sliding surface of the plate 35 is reduced and that the generation of burning can be restricted. - 特許庁

例文

外部環境や過渡状態によって変化する油水温(油温又は水温)や吸気圧力に応じて、燃焼室の所定の密閉期間(排気弁が閉じた後、吸気弁が開弁するまでの燃焼室が密閉された期間)、吸気弁閉時期、密閉期間中燃料噴射量などを、補正係数m1,m2,m3を設定して補正する。例文帳に追加

The prescribed closing period of a combustion chamber (a closed period of the combustion chamber till a suction valve opens after an exhaust valve is closed), the closing timing of the suction valve, a fuel injection amount during the closing period, etc., are corrected by setting the correction coefficients m1, m2 and m3 according to an oil or water temperature changing by the outside environment or transient state. - 特許庁

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