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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射係数の意味・解説 > 噴射係数に関連した英語例文

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噴射係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 175



例文

ベースプレストローク量eaplstbと、冷却水温gthwに対応して求められた冷間時プレストローク補正係数t_mplstthw(S170)とに基づいて、燃料噴射時期(eacld2bse+emacldq×eqfin)を補正して、冷間時噴射時期eacld2を設定している(S180,S190)。例文帳に追加

A fuel injection timing (eacld2bse+emacldq×eqfin) is corrected and the injection timing (eacld2) at a cooling time is set (S180, S190), based on a base prestroke amount (eaplstb) and the prestroke correction coefficient (t-mplstthw) S170) at the cooling time found out responding to the cooling water temperature (gthw). - 特許庁

燃焼室を構成する部材の温度Twcと、吸気弁の開弁期間VLに基づく吸気弁温度Twvとの差ΔTに基づいて補正係数γ(0≦γ≦1)が決定され、ポート噴射割合αが、ポート噴射割合の基準値α1を小さくなる方向に補正した値(=α1・γ)に決定される。例文帳に追加

A correction coefficient γ (0≤γ≤1) is determined based on difference ΔT between temperature Twc of a member constructing the combustion chamber and intake valve temperature Twv based on the open period of the intake valve , and the port injection rate α is determined to a value (=α1×γ) correcting the base value α1 of port injection rate in a direction making the same small. - 特許庁

これらの比が所定値ε(例えば5%)以上1から離れていれば、2つの比に基づいて、燃料噴射時期ITについての必要な補正量ΔITと予備噴射量PreQについての必要な補正係数kPreQを求め、マップ値を学習補正する(S6〜10)。例文帳に追加

When these ratios are deviated from 1 by a predetermined value ε (for example 5%) or more, the necessary correction amount ΔIT with respect to fuel injection timing IT and the necessary correction coefficient kPreQ with respect to the auxiliary injection quantity PreQ are obtained based on two ratios, and a map value is learned and corrected (S6-10). - 特許庁

セタン価検出処理では、運転指標、環境指標、及び吸気指標の全てが満たされた場合(S140:YES)に、初期設定量Qpfを噴射量Qpとしてプレ噴射を実行し、不発生要因があれば、補正係数算出処理を実行する(S190)。例文帳に追加

In cetane number detection processing, when all of an operation index, an environment index and an intake index are satisfied (S140: YES), a pre-injection is performed with an initial setting quantity Qpf used as an injection quantity Qp and if a factor of non-generation exists, correction coefficient calculation processing is performed (S190). - 特許庁

例文

内燃機関の本来の運転状態の中で、実燃料噴射量を把握して燃料噴射量制御値に対する補正係数を求め、成層燃焼時における空燃比制御精度を向上せしめて失火やスモークの発生を抑制する。例文帳に追加

To suppress misfire or smoke generation by determining the correction factor for the fuel injection amount control value through grasping of the actual fuel injection amount while internal-combustion engine is in the regular operating condition as specified, and enhancing the air-fuel ratio controlling accuracy in the stratified combustion. - 特許庁


例文

ECUは「成層燃焼」から「弱成層燃焼」及び「均質リーン燃焼」を経て「均質リッチ燃焼」へと燃焼形態を変更する際に機関トルクを一定に保持するためのトルク修正係数TKINJを燃焼形態が変更される度に変更前の燃料噴射量(基本燃料噴射量QINJB或いは過渡燃料噴射量TQINJ)等に基づいて算出する。例文帳に追加

The ECU computes a torque correction factor TKINJ for holding engine torque constant in changing a combustion form from 'stratified combustion' to 'uniform rich combustion' via 'weak stratified combustion' and 'uniform lean combustion', on the basis of the fuel injection quantity before the change (basic fuel injection quantity QINJB or transient fuel injection quantity TQINJ) every time the combustion form is changed. - 特許庁

内燃機関の燃料制御装置では、補正係数FAF,学習値KGなど、デポジットの付着等により変化する筒内インジェクタの燃料噴射状況に相関するフィードバック補正量を監視し、このフィードバック補正量をもって各インジェクタからの噴射比率を変更することにより、各インジェクタの燃料噴射が状況に即した方式に変更される。例文帳に追加

A fuel control device for the internal combustion engine monitors a feedback correction amount correlating to a fuel injection state of the cylinder injector, such as a correction factor FAF, a learning value KG etc., changed due to adhesion of deposit, and fuel injection of each injector is varied into a system conforming to a situation by varying an injection ratio from each injector by a feedback correction amount. - 特許庁

本発明の摩擦調整剤噴射方法は、鉄道車両の走行中に車両側からレール頭頂面に向けて、すべり率が増加すると摩擦係数が増加する特性を有する摩擦調整剤を、レール頭頂面の車輪が接触する領域の面積に対して、噴射された該摩擦調整剤の付着総面積がおおよそ80%〜20%となるように均一に噴射するものである。例文帳に追加

This friction adjusting agent of which friction coefficient increases in proportion to an increase in a slip ratio, is injected from a rolling stock side to a rail vertex surface uniformly, during rolling stock running, to be deposited approximately in an area of 20-80% when the area of the rail vertex surface coming in contact with a wheel is taken as 100%. - 特許庁

電子制御装置30は、排気系4に設けられた酸素センサ11のセンサ電圧VOが基準電圧に収束するように、スキップ制御と積分制御とを繰り返す空燃比フィードバック補正係数を算出し、この補正係数を用いて燃料噴射量を補正する。例文帳に追加

An electronic control device 30 calculates the air-fuel ratio feedback correction factor to repetitively perform the skip control and integral control so that the sensor voltage VO of an oxygen sensor 11 installed on the exhaust system 4 converges to the reference voltage and corrects the fuel injection amount using the obtained correction factor. - 特許庁

例文

またECU30は、燃料を噴射してから酸素センサ11がセンサ電圧VOを出力するまでの遅れ時間を推定し、スキップ制御を行う際には、遅れ時間前に算出された空燃比フィードバック補正係数を基準としてスキップ後の空燃比フィードバック補正係数を決定する。例文帳に追加

The ECU 30 estimates the delay time from the fuel injection to the oxygen sensor 11 emitting the sensor voltage VO, and when the skip control is to be made, the air-fuel ratio feedback correction factor after skip is decided while the air-fuel ratio feedback correction factor calculated before the delay is used as reference. - 特許庁

例文

電子制御装置(ECU)30は、酸素センサ11からの検出信号(センサ電圧)VOをもとに、スキップ補正と積分補正とを行うための空燃比フィードバック補正係数を算出し、この補正係数を用いて燃料噴射量(時間)を補正する。例文帳に追加

An electronic control device (ECU) 30 calculates the air-fuel ratio feedback correction factor for performing skip correction and integral correction on the basis of a sensing signal (sensor voltage) VO given by an oxygen sensor 11 and corrects the fuel injection amount (time) using the obtained correction factor. - 特許庁

基本燃料噴射量を補正する学習補正係数を不揮発性メモリに記憶し、バッテリからの電力供給が断たれても学習補正係数を保持可能すると共に、不揮発性メモリの容量を低減させるようにした船外機用内燃機関の空燃比制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio controller for an internal combustion engine for an outboard motor capable of storing learned coefficient of compensation for compensating basic amount of fuel injection in a nonvolatile memory, holding the learned coefficient of compensation even when supply of electric power from a battery is shut off, and reducing capacity of the nonvolatile memory. - 特許庁

エンジン11の電子制御ユニットは、吸気温に基づきEGR量を減量補正するためのEGR用吸気温補正係数、又は燃料噴射量を増量補正するための燃料用吸気温補正係数を算出する。例文帳に追加

An electronic control unit for the engine 11 calculates an intake air temperature correcting coefficient for reducing and correcting the amount of EGR in accordance with an intake air temperature or an intake air temperature correcting coefficient for increasing and correcting the amount of fuel to be injected. - 特許庁

電子制御装置(ECU)30は、排気系4に設けられた酸素センサ11のセンサ電圧VOが基準電圧に収束するように、スキップ制御と積分制御とを繰り返す空燃比フィードバック補正係数を算出し、この補正係数を用いて燃料噴射量を補正する。例文帳に追加

An electronic control device (ECU) 30 calculates the air-fuel ratio feedback correction factor to repetitively perform the skip control and integral control so that the sensor voltage VO of an oxygen sensor 11 installed on the exhaust system 4 converges to the reference voltage and corrects the fuel injection amount using the obtained correction factor. - 特許庁

スロットルバルブ15の上流側に設けられた吸気弁33の影響を考慮して燃料噴射量や点火時期を算出するために、吸気弁開度に応じた燃料用吸気弁補正係数と点火用吸気弁補正係数をマップ等により算出する。例文帳に追加

For calculating a fuel injection amount and ignition timing by considering an influence of an intake valve 33 provided in the upstream of a throttle valve 15, an intake valve correction coefficient for fuel and an intake valve correction coefficient for ignition in accordance with an intake valve opening are calculated by a map or the like. - 特許庁

伝熱流体、発泡剤、エアゾール噴射剤、ならびに火抑制剤および消火剤として、低いまたはゼロのオゾン破壊係数および現在の冷媒と比べてより低い地球温暖化係数という要求を満たす組成物を提供する。例文帳に追加

To provide compositions that are used as heat transfer fluids, foam-blowing agents, aerosol propellants, and fire suppression and fire extinguishing agents, and that meet the demands of low or zero ozone depletion potential and lower global warming potential as compared to current refrigerants. - 特許庁

エンジンの運転状態に応じた燃料噴射量Aと、触媒を再生させる際にこのAに乗じる補正係数f(f>1)とに基づいてΣ(A×f)/ΣAを計算して、fとは別の第2の補正係数Jを設定する。例文帳に追加

On the basis of a fuel injection amount A matching an engine operation condition and a correction factor f (f>1) to be multiplied by the fuel injection amount A during regeneration of a catalyst, Σ(A×f)/ΣA is calculated, so that a second correction factor J different from the correction factor f is set. - 特許庁

エンジン10の1つの燃焼室25に燃料を供給するために吸気ポート19に設けられた2つの燃料噴射弁INJの燃料噴射量を制御する装置において、吸気ポート19に付着する付着燃料量に基づいて噴射燃料量を補正するようになっており、その補正のためのウェット補正係数WET1、WET2を2つの燃料噴射弁INJに対して別々に算出する。例文帳に追加

The device controls a fuel injection quantity of two fuel injection valves INJ arranged in an intake port 19 for supplying fuel to one combustion chamber 25 of an engine 10, and corrects the fuel injection quantity based on a sticking fuel quantity sticking to the intake port 19, and separately calculates wet correction factors WET1 sand WET2 for its correction to the two fuel injection valves INJ. - 特許庁

キュリー温度が高く、機械的品質係数を大きくして自己発熱量が小さく、しかも圧電歪定数が大きい圧電磁器及び積層型圧電素子並びに噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a piezoelectric ceramic having a high curie temperature, small self calorific value with increased mechanical quality factor and large piezoelectric distortion constant, and a layer-build piezoelectric element and a jetting apparatus. - 特許庁

こうした補正係数に基づきEGR量や燃料噴射量を補正することで、吸気温が低いときにおける燃焼状態の安定が図られるようになる。例文帳に追加

Correcting the amount of EGR or the amount of fuel to be injected in accordance with the correcting coefficient provides stable combustion at a lower intake air temperature. - 特許庁

制御装置は、二つのセンサ(131、132)から生成された出力信号に依存して、二つのシリンダバンクに噴射されるべき燃料質量(ti1、ti2)を調整可能な制御係数(fr1、fr2)を求める。例文帳に追加

The control device finds control factors fr1 and fr2 adjustable of fuel masses ti1 and ti2 to be injected to the two cylinder banks, dependent on the output signals generated from the two sensors 131 and 132. - 特許庁

燃料噴射量補正係数FGPGに基づいて、パージガス中のパージ空気の比率を表す新気比率PGFRSHを求める(ステップ196)。例文帳に追加

Based on the fuel injection quantity correction coefficient FGPG, a fresh air ratio PGFRSH showing the ratio of purge air in purge gas is determined (step 196). - 特許庁

引数Texは、指示噴射量×燃料流量×当量比×過給圧÷エキゾーストマニホールド内圧力÷可変ノズル絞り面積係数で表される。例文帳に追加

The argument Tex is expressed by an indicated injection amount × fuel flow × equivalent ratio × supercharging pressure ÷ pressure in exhaust manifold ÷ coefficient of restriction area of variable nozzle. - 特許庁

しかし、クランキング終了後であって所定時間tが経過するまでの間は、第2の最大噴射量Q2が上記減少係数Kにより減少されたときの値よりも大きい値である設定値Bに強制的に置き換えられる。例文帳に追加

However, during a time before a predetermined time period t elapses, the second maximum injecting amount Q2 is forcibly replaced to a setting B which is larger than a value reduced by multiplying the above reducing coefficient K. - 特許庁

機関回転数NE及び燃料噴射量QINJに応じて瞬時基本オイル消費量QOBSが算出され(S101)、冷却水温TWに応じて補正係数Kが算出される(S102)。例文帳に追加

Instantaneous base oil consumption QOBS is calculated according to engine rotation speed NE and fuel injection quantity QINJ (S101), and collection coefficient K is calculated according to cooling water temperature TW (S102). - 特許庁

この装置は、上流側空燃比センサ出力値に基づく値Dabyfをハイパスフィルタ(A15)処理した値に基づく上流側フィードバック補正係数KFimainによりポート噴射量Fipのみを補正する。例文帳に追加

This device correct only port injection quantity Fip by an upstream side feed back correction coefficient KFimain based on a value provided by high-pass filter (A15) processing of value Dabyf based on an upstream side air fuel ratio sensor output value. - 特許庁

エンジンの運転状態を複数の領域に区分するとともに、使用頻度の高い領域の補正係数について高精度に更新することのできる内燃機関の燃料噴射装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a fuel injection device of an internal combustion engine capable of highly accurately updating a correction factor of an area high in use frequency, by dividing an operation state of an engine into a plurality of areas. - 特許庁

相関パラメータベクトルθ(k)を用いて吸入空気量センサ19の特性変化に関わる学習補正係数KREFGを算出し(S22)、これを用いて燃料噴射時間TOUTを算出する(S25)。例文帳に追加

A learning correction factor KREFG relating to the characteristic change of the intake air amount sensor 19 is calculated using the corelation parameter vector θ(k) (S22), and a fuel injection time TOUT is calculated using the calculated learning correction factor (S25). - 特許庁

エンジン11の均質燃焼運転時において、フィードバック補正係数FAFによる燃料噴射量の増減補正により、エンジン11の空燃比が理論空燃比へと制御される。例文帳に追加

At a time of an uniform combustion operation of the engine 11, an increase/decrease correction of an fuel injection amount by a feedback correction coefficient FAF is carried out to control an air-fuel ration of the engine 11 to be a stoichiometrical air-fuel ratio. - 特許庁

燃料噴射弁22の操作量は、この積算量と、吸気温センサ14によって検出される吸気温とに基づきマップ演算される補正係数に基づき補正される。例文帳に追加

The operation amount of the fuel injection valve 22 is corrected based on a correction coefficient mapped and calculated based on the accumulated amount and an intake temperature detected by an intake temperature sensor 14. - 特許庁

また、エンジンECUは、筒内噴射用インジェクタの推定温度をニードルとノズル本体との温度差に基づいて算出し(ステップS13)、この温度差に応じた補正係数Kを算出する(ステップS14)。例文帳に追加

The engine ECU calculates an estimated temperature of the injector for cylinder injection based on a temperature difference between a needle and a nozzle body (step S13), and calculates a correction factor K according to the temperature difference (step S14). - 特許庁

すなわち、エンジンの回転速度及び負荷の少なくとも一方が所定以上であるときには、基本噴射量を増量補正すべく第1増量係数がマップ演算される。例文帳に追加

That is, when at least one of the rotation speed and the load of the engine is equal to or more than the predetermined value, a first increase amount coefficient is calculated on a map in order to correct the increase of the basic injection amount. - 特許庁

空燃比フィードバック制御のためのフィードバック補正係数が所定範囲内に収束するよう、燃料噴射量を補正するための空燃比学習値が増減する。例文帳に追加

An air-fuel ratio learning value for correcting the fuel injection amount is increased or decreased so that the feedback correction factor for the feedback control of the air-fuel ratio converges in a certain specified range. - 特許庁

急減補正係数KEVRTDECが漸減されると、燃料噴射時間TOUTが漸増し、パージガス流量QPGCの急減による蒸発燃料濃度の低下に起因する空燃比のリーン化が防止される。例文帳に追加

When the rapid-decrease correction coefficient KEVRTDEC is gradually decreased, the duration of fuel injection TOUT is gradually increased, and the air/fuel ratio is prevented from entering a lean state arising from a reduction in the concentration of evaporation fuel caused by a sharp drop in the flow rate of purge gas QPGC. - 特許庁

予測排気O_2 濃度を実測値(O_2 センサの出力値)と比較して排気O_2 濃度誤差量ΔCex−cを算出し、その排気O_2 濃度誤差量ΔCex−cを噴射量補正係数KQに換算する。例文帳に追加

An error amount ΔCex-c of the concentration of O_2 in exhaust gas by comparing the predicted concentration of O_2 in exhaust gas with an actually measured value (an output value for an O_2 sensor), and the error amount ΔCex-c of the concentration of O_2 in exhaust gas is converted into an injection amount coefficient KQ. - 特許庁

ただし、内燃機関が被駆動状態のときには、禁止手段28により燃料噴射量補正手段27による回転変動補正係数K_ACの補正を禁止する。例文帳に追加

However, when the engine is in a drive condition, an inhibiting means 28 inhibits compensation of a speed variation compensation coefficient KAC by fuel injection quantity compensating means 27. - 特許庁

エンジン回転数NEと基本燃料噴射量Tpとに基づきマップ参照により空燃比学習値KLRを検索し、空燃比学習値KLRから空燃比学習補正係数KBLRCを設定する(S6)。例文帳に追加

The air fuel ratio learning value KLR is searched by referring a map based on engine speed NE and base fuel injection quantity Tp, and an air fuel ratio learning correction coefficient KBLRC is set from the air fuel ratio learning value KLR (S6). - 特許庁

パージ補正係数FPGの値がマイナス側にあるほど、つまり、燃料噴射量のパージ補正が大きいときほど、スロットルの全開開度KTAを小さい値に制限する。例文帳に追加

As a value of a purge correction factor FPG exists on the minus side, that is, as a purge correction of a fuel injection quantity is large, full open opening KTA of the throttle is restrained in a small value. - 特許庁

或いは、該所定期間内における該燃料噴射弁の駆動パルス幅に対する補正係数を、上記所定期間経過後よりも開弁時間が減少する側に設定する。例文帳に追加

Alternatively, a correction coefficient for the driving pulse width of the fuel injection valve within the specified time is set on the side in which the valve open time becomes shorter than after the specified time has passed. - 特許庁

そして、基本燃料噴射時間T0を空燃比補正係数KF及び補正時間Tpにて補正することにより、インジェクタ6の適切な開弁時間Tを算出する(S180)。例文帳に追加

The basic fuel injection time T0 is corrected on the basis of the air-fuel ratio correction coefficient KF and the correction time Tp to calculate (S180) an optimum valve opening time T of the injector. - 特許庁

エンジン回転数Ne が予定値Ne1以上の場合、および低速ギヤに切換えられている場合に補正係数KVAF信号が噴射時間算出部30に入力される。例文帳に追加

When the number Ne of revolutions of engine exceeds a predetermined value Nel, and when switching to a low speed gear is effected, a correction factor KVAF signal is inputted to an injection time calculating part 30. - 特許庁

触媒コンバータの上流側に設けられる空燃比センサの出力に基づいて、燃料噴射量を補正するための空燃比フィードバック補正係数を演算する。例文帳に追加

An air-fuel ratio feedback correction factor for correcting a fuel injection quantity is arithmetically operated on the basis of output of the air-fuel ratio sensor arranged on the upstream side of a catalytic converter. - 特許庁

スロットル開度変化量dltha に対するエンジン回転数変化量dlneであるdlne/dltha に対するスロットル開度(吸気量)フィードバック制御の感度係数A、点火時期フィードバック制御の感度係数B、燃料噴射量フィードバック制御の感度係数Cをそれぞれマップから求める(ステップ1005)。例文帳に追加

This control device finds a sensitivity factor A of feedback control of the throttle opening (the intake air amount) in relation to dlne/dltha which is the ratio of the engine speed change amount dlne to the throttle opening change amount dltha, a sensitivity factor B of ignition timing feedback control, and a sensitivity factor C of fuel injection amount feedback control from a map (step 1005). - 特許庁

蒸発燃料のパージ実行中、実空燃比と目標空燃比との比較結果に応じて設定される空燃比フィードバック補正係数αが規定値αAVEを下回った分をパージ減量補正係数FEVAPOとして設定し(S204)、パージ減量補正係数FEVAPOにより燃料噴射量を減量補正する。例文帳に追加

A shortfall of an air-fuel ratio feed back correction coefficient αestablished according to comparison result of actual air-fuel ratio and a target air-fuel ratio to a regulation value αAVE is established as a purge quantity reduction correction coefficient FEVAPO (S204) during executing purge of evaporating fuel, and a fuel injection quantity is decreasingly corrected by the purge quantity reduction correction coefficient FEVAPO. - 特許庁

最終燃料噴射量QFINが最小噴射量Qminを下回ったときに(S202:YES)、燃料のアルコール濃度が判定濃度より高く且つ水温THWが判定上限温度Tmaxより低いとの判定条件が成立していないときには(S203:NO)、フィードバック補正係数FAFの算出が強制停止される(S205)。例文帳に追加

When a final fuel injection amount QFIN is below a minimum injection amount Qmin (S202: YES), and if alcohol concentration of fuel is higher than the determination concentration and a water temperature THW is lower than the determination upper-limit temperature Tmax (S203: NO), calculation of a feedback correction coefficient FAF is forcibly stopped (S205). - 特許庁

回転数計算部28では、パルス信号から角速度を算出し、クランクの位相角、現回転数、燃料噴射量に対応した補正係数を記憶部31から取得し、慣性変動および爆発変動の影響が除去された回転数を算出し操作量計算部29へと出力する。例文帳に追加

In an engine speed calculation part 28, angular velocities are calculated from the pulse signals, correction coefficients corresponding to a phase angle of a crank, a current engine speed, and a fuel injection amount are acquired from a storage part 31, the engine speed from which influences of inertial fluctuation and explosion fluctuation are removed is calculated and is output to a control input calculation part 29. - 特許庁

電子制御装置(ECU)30は、機関負荷条件(燃料噴射量、回転数)に基づいて、機関から単位時間当たりに排出されるNO_X 量を算出し、このNO_X 量に所定の係数を乗じることにより単位時間当たりにNO_X 吸蔵還元触媒に吸収されるNO_X 量を算出する。例文帳に追加

An electronic control unit(ECU) 30 calculates an NOx quantity discharged from the engine per unit time based on engine load conditions (fuel injection amount, and revolution number), and calculates an NOx quantity absorbed by the NOx storage reducing catalyst per unit time by multiplying the NOx quantity by a specified coefficient. - 特許庁

計算ブロック4.2において、噴射時期または点火時期または充填量を変化させるための計算された均等化係数GL_1が、この変化により発生される回転不規則性上昇値dLUTの決定のためのベースとして使用される。例文帳に追加

In a calculation block 4.2, a uniformization coefficient GL1 calculated for changing injection timing, ignition timing or filling quantity is used as the base for determining a rotation irregularity rise value dLUT generated by this change. - 特許庁

成層燃焼から均一混合燃焼へ移行することにより、マスタバック負圧の確保制御を行う際に、ECU12は、成層燃焼から均一混合燃焼への切り換えと同期して、インジェクタ7の燃料噴射量に関して、燃料増量補正係数に基づいて増量補正を行う。例文帳に追加

When the Master vac negative pressure is secured and controlled by changing over from the stratified combustion to the homogeneous premixed combustion, and electronic control unit(ECU) 12 correctively increases the fuel injection quantity of an injector 7 synchronous with the changeover from the stratified combustion to the homogeneous premixed combustion based on a fuel increase correction factor. - 特許庁

例文

アイドル運転以外の運転では、アイドル運転で求めた空燃比補正係数を機関運転状態(回転数、負荷、温度)に応じて補正することにより、空燃比センサにより実際に各気筒の空燃比ばらつきを測定することなく各気筒の燃料噴射量を補正する。例文帳に追加

At an operation other than the idle operation, the air-fuel ratio correction coefficient found at the idle operation is corrected in accordance with an engine operation condition(engine speed, load, and temperature), whereby a fuel injection amount of each of the cylinders is corrected without actually measuring the variation of the air-fuel ratio of each of the cylinders by the air-fuel ratio sensor. - 特許庁

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