1016万例文収録!

「時短」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定


セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

時短を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 825



例文

これにより、今回の普通図柄の時短期間を遊技者が容易に認識できなくなるので、次の特別図柄の大当たりとなり、そのエンディング演出で「時短期間表示」が行われても、前回の普通図柄の時短期間と、新たな普通図柄の時短期間との比較を遊技者は容易に行えない。例文帳に追加

Thus, since a player is not allowed to easily recognize the present normal symbol time shortening period, the player cannot easily compare the previous normal symbol time shortening period with a new normal symbol time shortening period even if it becomes the next special symbol big winning and a "time shortening period display" is executed in the ending performance. - 特許庁

これにより、非時短遊技状態から時短遊技状態に移行すれば、最低でも必ず2回は時短遊技状態が継続されることになり、時短遊技状態に対する期待感を向上させ、より遊技の興趣をより向上させることができる。例文帳に追加

Therefore, when the mode is changed from the non-short-time mode to the short-time mode, the short-time mode is always continued at least twice, thus improving a sense of expectation to the short-time mode, and further enhancing amusement of the game. - 特許庁

時短遊技状態のときには、低確率遊技状態に移行される特別図柄が停止表示されていることを条件に、非時短遊技状態から時短遊技状態に移行させ、時短遊技状態は、必ず低確率遊技状態から開始されるように構成する。例文帳に追加

In non-short-time mode, mode is changed from the non-short-time mode to short-time mode on a condition that a special symbol for entering low-probability mode is displayed in a stop state, and the short-time mode is always started from the low-probability mode. - 特許庁

時短遊技状態においては第1始動口9に遊技球を入賞させて大当たりに当選させると、時短なし確変短当たり、時短なし通常短当たり及び時短あり通常短当たりのいずれかの大当たりが実行される。例文帳に追加

In a non-time-shortening game state, when a game ball is made to enter a first start port 9 and the big winning is drawn, the big winning of a probability variable short winning without time shortening, a normal short winning without time shortening, or a normal short winning with time shortening is executed. - 特許庁

例文

遊技状態が確変状態や時短状態といった特別遊技状態に制御された後、時短制御が行われる時短中であるときに特図表示結果が「小当り」となることに対応して、時短中小当りカウント値を1加算させるように更新する。例文帳に追加

After a game state is controlled to a special game state such as a probability variable state or a time shortening state, corresponding to the fact that a special symbol display result becomes a "small winning" during time shortening of executing time shortening control, a count value of the small winning during the time shortening is updated so as to add 1. - 特許庁


例文

そして、時短遊技状態における特別図柄の変動時間が長いとき(例えば11秒)には、時短遊技状態であることを報知し、時短遊技状態における特別図柄の変動時間が短いとき(例えば0.6秒)には、時短遊技状態であることを報知しない。例文帳に追加

Then, it is reported that it is the time shortening game state when the variation time of the special symbols in the time shortening game state is long (11 seconds, for instance), and it is not reported that it is the time shortening game state when the variation time of the special symbols in the time shortening game state is short (0.6 second, for instance). - 特許庁

自動車の超時短車検・一般車検・整備システム例文帳に追加

SUPER-SHORT TIME AUTOMOBILE INSPECTION AND GENERAL AUTOMOBILE INSPECTION AND MAINTENANCE SYSTEM - 特許庁

特定遊技実行手段は、時短へ移行させる場合、5回、10回、100回の時短終期回数のいずれかを選択し、特別遊技の終了後からの特別図柄の変動回数が選択された時短終期回数に達するまで時短を継続させる。例文帳に追加

The special game execution means selects any of 5, 10, 100 times of time shortening end numbers when the game is shifted to time shortening, and makes time shortening continue until the number of times of variation of special symbol from the end of the special game reach the number of times of time shortening end. - 特許庁

また、時短遊技が実行されているときに、遊技球が可変入賞装置33内の通過領域P1を通過した場合には、時短遊技終了抽選が実行され、この時短遊技終了抽選に当選した場合には、時短遊技が終了する。例文帳に追加

Also, time shortening game end drawing is executed when a game ball passes through a passing area P1 inside a variable winning device 33 while a time shortening game is executed, and a time shortening game is ended when winning in the time shortening game end drawing. - 特許庁

例文

時短遊技状態の時短終了条件を複数設けた場合に、大当たりの抽選に当選する前から時短遊技状態の時短終了条件を事前に報知して、より遊技者の遊技意欲を向上させることができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of improving a player's motivation to a game by previously notifying of a time shortening end condition of a time-shortened game state before winning a big win lottery when providing a plurality of time shortening end conditions of the time-shortened game state. - 特許庁

例文

その一方、メインCPUは、通常状態時に、特定の特図変動パターンP1〜P4に基づき特図ゲームが行われる毎に、時短状態を付与する時短付与回数が決定し、RAMに当該時短付与回数を累積して、時短累積記憶数(JR)として記憶する(時点F0〜F4)。例文帳に追加

On the other hand, the main CPU determines the frequency of granting the time shortening state as each special pattern game is carried out based on the specified special pattern variation patterns P1-P4 under the normal state and accumulates the frequency of granting the time shortening state into the RAM to be stored as the time shortening accumulation memory number (JR)(moments F0-F4). - 特許庁

特定の特図変動パターンP1〜P4に基づき特図ゲームが行われる毎に、メインCPUは、時短状態を付与する時短付与回数が決定し、RAMに当該時短付与回数を累積して、時短累積記憶数(JR)として記憶する(時点C0〜C4)。例文帳に追加

As each special pattern game is carried out based on the specified special variation patterns P1-P4, the main CPU determines the frequency of granting the time shortening state and accumulates the frequency of granting the time shortening state into the RAM to be stored as the time shortening accumulation memory number (JR) (the moments C0-C4). - 特許庁

第1大入賞口11内には時短付加入賞口27が設けられ、予め設定された時短付加ラウンド遊技において時短付加入賞口27に入球した遊技球数に応じて、大当たり遊技終了後の時短遊技状態の継続期間が決定される。例文帳に追加

A time reduction adding winning hole 27 is provided within the first large winning hole 11, and the period to continue a time reduction state after termination of the jackpot game is determined according to the number of game balls entering the time reduction adding winning hole 27 in a previously set time reduction adding round game. - 特許庁

この抽選に当選した場合は、次に遊技者に有利な時短遊技(例えば100回)と不利な時短遊技(例えば50回)のうち何れかの時短遊技を行うかを乱数抽選により決定し、決定された時短遊技を実行する。例文帳に追加

When winning the lottery, any of a game having reduced and frequent variation display times (e.g. 100 variation display times) which is advantageous to a player and a game having reduced and frequent variation display times (e.g. 50 variation display times) which is disadvantageous to the player is determined by a random number lottery, so that the determined game is performed. - 特許庁

時短を行う弾球遊技機において、新規な遊技内容を提供すること。例文帳に追加

To provide new game contents in a pachinko game machine for performing time shortening. - 特許庁

時短遊技状態Bになると、時短遊技状態Aよりも長い特別図柄の変動時間を決定しやすくなり、「時短遊技状態の期間」が長くなる。例文帳に追加

In the time shortening game state B, the variation time of the special symbols longer than that in the time shortening game state A tends to be determined and "the period of the time shortening game state" becomes long. - 特許庁

主制御部201の変更部304は、時短付き遊技状態では所定の変動回数を契機に、第1時短付き遊技状態から第2時短付き遊技状態へ遊技状態を変更する。例文帳に追加

The change part 304 of a main control part 201 changes a game state from a first game state with time shortening to a second game state with time shortening with the prescribed number of times of variations as a trigger in the game state with time shortening. - 特許庁

時短遊技状態においてはリミッタ機能が作動するまでは時短遊技状態を継続させ、時短あり通常長当たりでリミッタ回数をリセットさせる。例文帳に追加

In the time shortening game state, the time shortening game state is continued until the limiter function is operated, and the number of times of a limiter is reset by the normal long winning with time shortening. - 特許庁

時短遊技状態においては第2始動口10に遊技球を入賞させて大当たりに当選させると、時短あり確変長当たりまたは時短あり通常長当たりのいずれかの大当たりが実行される。例文帳に追加

In a time shortening game state, when a game ball is made to enter a second start port 10 and the big winning is drawn, the big winning of a probability variable long winning with time shortening or a normal long winning with time shortening is executed. - 特許庁

高確率遊技状態が非時短遊技状態においても制御されるようにし、時短なし通常短当たりで非時短遊技状態におけるリミッタ回数をリセットさせる。例文帳に追加

The high probability game state is controlled in the non-time-shortening game state as well, and the number of times of a limiter in the non-time-shortening game state is reset by the normal short winning without time shortening. - 特許庁

さらに、時短遊技状態かつ低確率遊技状態では、再度大当たりを発生させやすいように、時短終了条件(時短回数=25)が低確率遊技状態の大当たり確率(1/10)よりも成立しにくくなっている。例文帳に追加

Furthermore, in the time reduction game state and a low probability game state, time reduction end conditions (the number of time reductions=25) are not easily established in comparison with a big win probability (1/10) of the low probability game state in order to make it easy to generate a big win again. - 特許庁

このため、時短遊技状態が終了したとしても、非時短遊技状態かつ低確率遊技状態(チャンスゾーン)であるので、再び時短遊技状態への移行に期待を持たせることができる。例文帳に追加

Therefore, the non-short-time mode and the low-probability mode (chance zone) continue even if the short-time mode has ended, thereby giving a sense of expectation to enter the short-time mode again. - 特許庁

遅延部321は、保留判定部320によって時短付き大当たり終了時の特2保留球数がゼロであると判定された場合、時短付き遊技状態を示す時短付きモードの開始を遅延させる。例文帳に追加

A delay part 321 delays the start of the time-shortening mode indicating the time shortening game status if the number of special 2-holding balls is decided as zero by the holding decision part 320 when the time-shortened jackpot finishes. - 特許庁

そして、大当たり遊技の終了し、非時短遊技状態となるとき、または時短遊技状態が終了し、大当たり遊技が行われないときは、大当たり遊技または時短遊技状態の終了後にOFFする。例文帳に追加

Furthermore, the discharged counting flag is turned off after the completion of the jackpot game or the time shortening game condition when the jackpot game is finished and a non time shortening game condition is established or when the time shortening game condition is finished and the jackpot game is not done. - 特許庁

継続設定部511は、時短遊技状態において電チュー入賞した遊技球が時短遊技状態の設定される小当たりである場合、当該小当たり経由の大当たり後に時短遊技状態を継続して設定する。例文帳に追加

A continuation setting part 511 continuously sets a short-time game state after a large win through a small win when a game ball winning an electric tulip in a short-time game state is a small win where the short-time game state is set. - 特許庁

時短割引機会において、大当たりの抽選により時短付き大当たり図柄が決定されると、大当たり遊技終了後に発生する時短遊技状態は、特別図柄の変動表示が25回行われたところで終了する。例文帳に追加

In the time shortening reduction opportunity, when a jackpot pattern with time shortening is determined by the drawing of the jackpot, the time shortening game state generated after the end of the jackpot game is ended when the variable display of the special patterns is performed 25 times. - 特許庁

そして、遊技球が時短回数抽選用ゲートを通過したことを確認するのに応じて、CPUは、時短回数の抽選処理を行うことにより、時短回数を決定する(ステップS2)。例文帳に追加

The CPU, depending on a confirmation result that the game ball passes the gate for drawing the number of the time-shortened games, draws the lottery for the number of the time-shortened games to determine the number of the time-shortened games (step S2). - 特許庁

主制御装置22には、時短スイッチ9の操作により一種類の時短指令を1回出力する時短指令出力手段22gを設ける。例文帳に追加

The main controller 22 is provided with a time shortening command output means 22g for outputting one kind of the time shortening command once by the operation of the time shortening switch 9. - 特許庁

第2表示遊技で特定結果態様に確定した場合、時短制御手段1200は、複数種類ある第2表示遊技毎の特定結果態様の種類に応じて、時短モードにおける時短回数を変化させる。例文帳に追加

When a special result mode is determined in a second display game, a reduced time control means 1200 changes the number of times of reduced time in a reduced time mode according to the type of a specified result mode in each second display game of two or more types. - 特許庁

ただし、時短A若しくは時短Bの状態にあるときは、上記第1及び第2の大当たりの当選種にかかわらず、当該当選を実行契機とする特別遊技が行われた後に上記時短Aが付与される。例文帳に追加

But if the game is already under the time shortening state A or the time shortening state B, regardless of the type of winning, the first or second jackpot, the time shortening state A is awarded after the special game is conducted as duly executed for the opportunity of the winning. - 特許庁

演出制御装置23には、時短指令出力手段22gから1回、時短指令S4を受けるだけで時短に関する多様な演出を図柄表示装置4等に行わせる時間短縮時演出手段23bを設ける。例文帳に追加

The performance controller 23 is provided with a time shortening time performance means 23b for making the pattern display device 4 or the like perform the various performances relating to time shortening just by receiving the time shortening command S4 once from the time shortening command output means 22g. - 特許庁

時短確変モードの設定状態で時短モードを設定すると判定された場合にはカウンタMN3が初期値(0)にリセットされ、大当り遊技の終了時に時短モードが設定される。例文帳に追加

When it is determined that a time shortening mode is established in the setting state of a time-shortening probability-variable mode, a counter MN3 is reset at an initial value (0) and the time shortening mode is established at the end of a jackpot game. - 特許庁

時短制御手段は、大当たり状態の終了後に時短遊技状態を発生させると共に、該時短遊技状態の発生毎に、補助遊技の単位時間当たりの実行可能回数を変更可能となっている。例文帳に追加

The time shortening control means generates the time shortened game mode after the end of the jackpot position while allowing the altering of the feasible frequency per unit time of the auxiliary game as each time shortened game mode is generated. - 特許庁

飾り図柄の可変表示が開始されるときに、時短カウンタのカウント値が時短終了基準値と合致すると、時短中フラグがクリアされてオフ状態となる。例文帳に追加

When the variable display of the decorative patterns is to be started, when the count value of a time shortening counter matches with a time shortening end reference value, an under-time-shortening flag is cleared and an off state is attained. - 特許庁

特図ゲームが開始されるときに、時短カウンタのカウント値が時短終了基準値と合致すると、時短中フラグがクリアされてオフ状態となる。例文帳に追加

When the count value of a time shortening counter matches with a time shortening end reference value when a special pattern game is started, an under-time-shortening flag is cleared to be in an off-state. - 特許庁

飾り図柄の可変表示が開始されるときに、時短カウンタのカウント値が時短終了基準値と合致すると、時短中フラグがオフ状態となる。例文帳に追加

Upon the start of the variable display of the decoration figures, when the value of a time shortening counter coincides with a time shortening ending reference value, the ongoing time shortening flag is turned off. - 特許庁

大当たり状態が終了し時短状態に移行した場合は、高確率状態が終了して時短状態に移行した場合よりも多い遊技回数に亘り時短状態が継続する。例文帳に追加

When the big win state is finished and shifted to the time shortened state, the time shortened state is continued for the number of times which is more than a case where the high probability state is finished and shifted to the time shortened state. - 特許庁

「突然確変」又は「突然時短」となり、特別遊技を実行する際に、確変フラグ又は時短フラグがオンされている場合には、オンされている確変フラグ又は時短フラグをオフせずに、特別遊技を実行する。例文帳に追加

When "sudden probability variation" or "sudden time shortening" is attained and the special game is to be executed, in the case that a probability variation flag or a time shortening flag is turned on, the special game is executed without turning off the probability variation flag or the time shortening flag that is on. - 特許庁

このように、時短カウント値Kが規定の時短遊技終了回数の近傍に達したときに複数の変動を跨ぐ時短モード終了演出をおこなう。例文帳に追加

In this way, the time-shortened mode termination presentation is executed across a plurality of times of variation when the time-shortened count value K approximates the number of times to terminate the time-shortened game. - 特許庁

ここで決められた時短回数は、時短回数カウンタTの初期値としてセットされて、可変入賞装置31の開放時間はその時短回数が消化されるまで通常よりも長くなる。例文帳に追加

The number of times of the time shortening determined there is set as the initial value of a time shortening number-of-times counter T and the open time of a variable winning device 31 becomes longer than normal until the number of times of the time shortening is consumed. - 特許庁

メインCPUは、大当たり遊技終了後に時短遊技状態に制御されるときは時短変動パターン決定テーブルをセットし、非時短遊技状態に制御されるときは通常変動パターン決定テーブルをセットする。例文帳に追加

A main CPU sets a short-time variation pattern decision table when the game is controlled to the short-time game state after the end of a jackpot game, and sets a normal variation pattern decision table when it is controlled to a non-short time game state. - 特許庁

一方、時短遊技状態かつ高確率遊技状態が制御されているときに、転落抽選によって高確率遊技状態が終了しても、その高確率遊技状態の終了から時短遊技状態が終了するまでに、大当たりすると必ず時短遊技状態が決定される。例文帳に追加

On the other hand, even if the high probability game state is terminated by the fall lottery when the time reduction game state and the high probability game state are controlled, the time reduction game state is surely determined if winning a big prize before the end of the time reduction game state after the end of the high probability game state. - 特許庁

これにより、今回の普通図柄の時短期間と、次回の普通図柄の時短期間とを遊技者がそれぞれ認識できるので、次の特別図柄の大当たりとなった場合に、普通図柄の時短期間が延長されたという印象を遊技者に与えることができる。例文帳に追加

Thus, since a player can recognize the present normal symbol time shortening period and the next normal symbol time shortening period respectively, it is made possible to impart an impression that the normal symbol time shortening period is extended to the player, when it becomes the next special symbol big winning. - 特許庁

時短状態において2R確変大当りにすることが決定されたときに、通常遊技状態または標準時短状態において2R確変大当りにすることが決定されたときよりも、超時短状態に制御する割合を高くする。例文帳に追加

When a 2R probability variable big winning is determined in an ultra-short-time state, a ratio for controlling to the ultra-short-time state is made larger than that when a 2R probability variable big winning is determined in a normal game state or standard short-time state. - 特許庁

そして、AV信号記録再生装置2において、TS分離部24で分離された時短再生設定情報に基づいて時短再生設定部26が動作し、MPEG伸長部25で復号化された音声信号を時短再生して、スピーカ29より音声出力する。例文帳に追加

At a AV signal record reproducing apparatus 2, a time-reducing reproduction setting unit 26 operates based on the time-reducing reproduction setting information separated by a TS (transport stream) separating unit 24, and conducts time-reducing reproduction for audio signals decoded by an MPEG extension unit 25, and outputs voice from a speaker 29. - 特許庁

また、非時短遊技状態であっても、時短遊技状態にあるときに取得された第1保留が残っている場合には、時短遊技状態にあるときに取得された第1保留が全て処理された後に第1保留に基づく予兆演出を再開する。例文帳に追加

Even in a non-time-shortened game state, when the first retention acquired in the time-shortened state is left, the predictive performance based on the first retention is restarted after all the first retention acquired in the time-shortened game state is processed. - 特許庁

時短割増機会において、大当たりの抽選により時短付き大当たり図柄が決定されると、大当たり遊技終了後に発生する時短遊技状態は、特別図柄の変動表示が最大で100回行われるまで継続する。例文帳に追加

In the time shortening premium opportunity, when a jackpot pattern with time shortening is determined by the drawing of the jackpot, the time shortening game state generated after the end of the jackpot game continues until the variable display of the special patterns is performed 100 times at maximum. - 特許庁

時短変動回数変更機会において時短付き大当たり図柄が決定されると、大当たり遊技終了後に発生する時短遊技状態は、特別図柄の変動表示が最大で100回または10回行われるまで継続する。例文帳に追加

When the jackpot pattern with time shortening is determined in the time shortening variation number-of-times change opportunity, the time shortening game state generated after the end of the jackpot game continues until the variable display of the special patterns is performed 100 times or 10 times at maximum. - 特許庁

第1時短遊技状態では第2始動記憶についての抽選処理が主として行われるものの、賞球が殆ど付与されない当たりに当選したとき、当たり遊技後に、さらに時短機能が作動する第2時短遊技状態に制御される。例文帳に追加

Under the first time shortening game state, the lottery processing over the second start memory is mainly made but the game is controlled to the second time shortening game state in which the time shortening function is further operated after the end of the game by the win when the win with little prize balls awarded is earned. - 特許庁

例文

大当たり遊技を経由しても時短状態が生起されることのない遊技状態である確率変動非時短状態(通常モード)は、はずれが40回連続することにより、非確率変動時短状態(連続大当たり準備モード)へ移行する。例文帳に追加

In a variable probability non-time shortening state (normal mode) in which the time shortening state is not generated even via the jackpot game, loss is continued 40 times and the game is shifted to a non-variable probability time shortening state (successive jackpot preparation mode). - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS