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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 燃料調整料に関連した英語例文

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燃料調整料の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1515



例文

本発明は、気化器ケーシング1内の吸込み通路2と、気化器の調整室8に接続された燃料通路14と、燃料通路内に配置された調整弁15を備えている、内燃機関用の気化器に関する。例文帳に追加

A carburetor for an internal combustion engine comprises a suction passage 2 in a carburetor casing 1, a fuel passage 14 connected to a regulating chamber 8 in the carburetor, and a regulating valve 15 located in the fuel passage 14. - 特許庁

改質用燃圧調整装置65は、改質用燃料の燃圧を算出された改質用燃料噴射量Qに基づいて、改質用インジェクタ62の噴射時間を最大噴射時間とする燃圧Pに調整する。例文帳に追加

The reformed fuel pressure regulating device 65 regulates the fuel pressure of the reformed fuel to be fuel pressure P in accordance with the calculated reformed fuel injection amount Q to set an injection time for the reforming injector 62 to be a maximum injection time. - 特許庁

燃料キャップ10は、燃料タンクの圧力調整機構のバックアップとして圧力調整弁が作動していることを使用者に報知する機能を簡単に実現すること。例文帳に追加

To provide a fuel cap 10 capable of easily realizing a function for warning a user that a pressure regulating valve is activated as a backup for a pressure regulating mechanism of a fuel tank. - 特許庁

この圧力調整弁38は、改質用燃料エゼクタ40により吸引される改質用燃料の吸引量を調整する圧力制御装置を構成する。例文帳に追加

The pressure control valve 38 constitutes a pressure control unit for regulating the suction amount of the fuel to be reformed, sucked by the ejector 40. - 特許庁

例文

燃料遮断弁は、ケーシング本体30と蓋体との間の上弁室に、燃料タンクFTのタンク内圧を調整する圧力調整弁機構を備えている。例文帳に追加

The fuel shut-off valve comprises a pressure control valve mechanism provided on an upper valve chamber between a casing body 30 and a cover body for controlling pressure in a fuel tank FT. - 特許庁


例文

ロータリ絞り弁47の回動により絞り孔47bの開度を調整し、ロータリ絞り弁47の昇降により燃料供給管56の燃料噴孔56aの開度を調整する。例文帳に追加

The degree of opening of this hole 47b is adjusted by rotating the valve 47 while the degree of opening of a fuel jet 56a in the fuel supply pipe 56 is adjusted by elevating and sinking the valve 47. - 特許庁

噴射管へ接続する燃料通路に吸出圧力を調整する調圧通路を接続し、燃料通路に作用する吸出圧力を調整できるようにする。例文帳に追加

To regulate suction pressure acting on a fuel passage connected to an injection pipe by connecting a pressure regulating passage for regulating suction pressure to the fuel passage. - 特許庁

該制御回路は、該スイッチの状態に応じて、該燃料ポンプ電気モータに供給される電流値を調整可能であって、該電気モータの速度が過剰燃料の流量と該スイッチの状態の変化に応じて調整される。例文帳に追加

The control circuit is capable of regulating a current value supplied to the electric motor for the fuel pump in accordance with the state of the switch, and speed of the electric motor is regulated in accordance with flow of excessive fuel and change of the state of the switch. - 特許庁

酸化剤供給量調整手段21、40あるいは燃料供給量調整手段24、25、40は、出力要求値が急低下する場合に、酸化剤ガスの供給量あるいは燃料ガスの供給量の低下を遅延させる。例文帳に追加

In the case that the required output value is sharply lowered, the oxidant supply quantity adjusting means 21, 40 or the fuel supply quantity adjusting means 24, 25, 40 delay the lowering of the supply quantity of oxidant gas or fuel gas. - 特許庁

例文

電磁スピル弁6を分配型燃料噴射ポンプのポンプハウジングに組み付けた後の、分配型燃料噴射ポンプの噴射量ばらつきの調整工程時の調整時間を大幅に短縮する。例文帳に追加

To considerably reduce an adjusting time in an adjusting process of an injection amount dispersion of a distributor type fuel injection pump after assembling a solenoid spill valve 6 to a pump housing of the distributor type fuel injection pump. - 特許庁

例文

当該システムは、燃料電池本体10に対する燃料供給の圧力を一定に保持するとともに、アフターバーナー20に導入する排出ガスの流量を調整する流量調整手段12を備えている。例文帳に追加

The system holds in a constant state the pressure of the fuel supplying to the fuel cell body 10 and has a flow rate control means 12 controlling the flow rate of exhaust gas introduced to the after-burner 20. - 特許庁

第2燃料供給系F2は、ガス供給源17と、ガスの供給圧力を調整する圧力調整器19と、ガス燃料を吸気ポート30へ噴射供給するガスインジェクター20などで構成する。例文帳に追加

The second fuel supply system F2 consists of a gas supply source 17, a pressure controller 19 for controlling the supply pressure of the gas and a gas injector 20 for injecting and supplying the gas fuel to an intake port 30. - 特許庁

第1エゼクタ5に第1圧力調整弁2から調圧された燃料ガスを供給し、第1エゼクタ5よりもノズル径の大きな第2エゼクタ6に、第2圧力調整弁32から調圧された燃料ガスを供給する。例文帳に追加

Pressure-adjusted fuel gas is supplied to a 1st ejector 5 from a 1st pressure adjustment valve 2, and pressure-adjusted fuel gas is supplied to a 2nd ejector 6 which has a bigger nozzle diameter than that of the 1st ejector 5, from the 2nd pressure adjustment valve 32. - 特許庁

燃料として利用されるエンジンオイルは、オイルポンプ15で加圧後、オイルフィルタ16で濾過され、流量調整用電磁弁17で流量が調整され、燃料混合室12へ送られる。例文帳に追加

Engine oil to be used sub-fuel is filtered by an oil filter 16 after engine oil is pressurized by an oil pump 15, flow rate is regulated by a flow control solenoid valve 17 and engine oil is delivered to a fuel mixing chamber 12. - 特許庁

燃料収容部に内圧を低下させるための内圧調整機構が設けられる燃料電池において、内圧調整機構の作動を確認でき、安全性に優れるものを提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel cell for confirming action of an internal pressure adjustment mechanism and with excellent safety, in one equipped with an internal pressure adjustment mechanism for lowering internal pressure inside a fuel housing. - 特許庁

内燃機関のためのダイヤフラム式気化器において、燃料を充填した調整室15は調整ダイヤフラム16によって操作可能な流入弁14を介して燃料流入通路13に接続可能である。例文帳に追加

In a diaphragm carburetor for an internal combustion engine, a regulating chamber 15 filled therein with fuel can be connected to a fuel inlet passage 13 through an inlet valve 14 which can be operated by a diaphragm type regulator 15. - 特許庁

燃料供給装置1は、燃料フィルタFと、ハウジング3の取付空間46に取り付けられる圧力調整器Rと、圧力調整器Rに設けられてアース線56に接続される導電プレート41とを備える。例文帳に追加

The fuel supplying device 1 is provided with a fuel filter F, a pressure adjuster R set in an attachment space 46 in a housing 3, and a conductive plate 41 installed within the pressure adjuster R and connected with a grounding line 56. - 特許庁

パルス爆発燃焼器は、調整済み燃料と主酸化剤とを受け、該調整済み燃料及び主酸化剤を含む混合物を爆発させて多数の爆発生成物を排出するようになっている。例文帳に追加

The pulse explosion combustor receives the preconditioned fuel and a main oxidizing reagent, explodes a mixture containing the reconditioned fuel and the main oxidizing reagent and exhausts a number of explosive products. - 特許庁

吸入調整弁(燃料ポンプ14の燃料吸入量を調整する弁)の駆動電流量の可変制御を通じてレール圧力を目標値へフィードバック制御する。例文帳に追加

The fuel injection pressure control device (an ECU 30) feedback controls rail pressure to be a target value through the variable control of a driving current amount for a suction adjusting valve (a valve for adjusting a fuel suction amount for a fuel pump 14). - 特許庁

噴孔プレートの種類の増大を招くことなく、燃料の噴霧形状および噴射量の調整が容易な燃料噴射弁の調整方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for regulating a fuel injection valve easy of regulation of a spraying shape and an injection amount of fuel without increasing the kinds of injection hole plates. - 特許庁

これにより、圧力調整用弁座22と圧力調整用弁体23との間に隙間が生じ、エンジン側の燃料がその隙間を通ってポンプ側に逆流するため、エンジン側の燃料圧力が低下する。例文帳に追加

Consequently, as a clearance is made between the valve seat 22 for pressure adjustment and the valve body 23 for pressure adjustment and fuel on the side of the engine flows back to the side of the pump through the clearance, fuel pressure on the side of the engine is lowered. - 特許庁

ディーゼルエンジンの始動及び運転制御装置であって、エンジンピストンのクランク角検出手段と、検出したクランク角情報に基づいて燃料供給を制御する燃料制御手段とを備え、燃料制御手段は、燃料供給タイミングを調整する、粗調整手段と微調整手段とを有していることを特徴とする。例文帳に追加

The starting and operation control device of the diesel engine has a crank angle detecting means of an engine piston and a fuel control means controlling fuel supply on the basis of detected crank angle information, and is characterized in that the fuel control means has a roughly adjusting means and a finely adjusting means for adjusting fuel supply timing. - 特許庁

制御装置は、燃料電池の燃料極に改質用燃料および燃焼用燃料の少なくとも何れか一方が存在している場合、燃料極からのオフガスを燃焼部に供給するに際して、その存在している改質用燃料および燃焼用燃料の少なくとも何れか一方が燃焼部に供給されることを考慮して、燃焼部の燃焼を調整する(ステップ110)。例文帳に追加

A control device controls combustion in the combustion part (a step 110) when either one of fuel for reforming and fuel for combustion is present in the fuel electrode of the fuel cell, and when offgas from the fuel electrode is supplied to the combustion part, in consideration of that at least either one of the fuel for reforming and fuel for combustion present in the fuel electrode is supplied to the combustion part. - 特許庁

燃料電池10と、燃料供給源30から供給される燃料ガスを燃料電池10へと流すための燃料供給流路31と、燃料供給流路31の上流側のガス状態を調整して下流側に供給する開閉弁35a、35bと、を備える燃料電池システム1である。例文帳に追加

The fuel cell system 1 comprises a fuel cell 10, a fuel supply flow path 31 in which the fuel gas supplied from a fuel supply source 30 flows to the fuel cell 10, and opening/closing valves 35a and 35b which adjust the state of the gas on the upper stream side of the fuel supply flow path 31 and supplies it to the lower stream side. - 特許庁

プレッシャレギュレータ17は、燃料供給パイプ15内の燃圧が所定の調整圧よりも高圧になると、当該燃料供給パイプ15から燃料を排出する。例文帳に追加

The pressure regulator 17 discharges fuel from the fuel supply pipe 15 when the fuel pressure in the fuel supply pipe 15 becomes higher than a prescribed adjustment pressure. - 特許庁

ガスタービンプラントは、燃料ガス供給源の近くに設置されたオンラインガスクロマトグラフが検出した燃料ガスの成分を用いて、バイパス弁開度、燃料流量比を更に調整する。例文帳に追加

The gas turbine plant regulates bypass opening and fuel flow rate ratio more with using fuel gas composition detected by an on-line gas chromatograph installed near to the fuel gas supply source. - 特許庁

燃料電池におけるカーボン酸化対策と、燃料電池に供給されるガスの加湿量の調整とを両立できる燃料電池システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell system capable of combining a measure against carbon oxidization in a fuel cell with the adjustment of the humidification amount of gas supplied to the fuel cell. - 特許庁

このエンジン制御モニター装置は、触媒温度および蒸発燃料蒸気中の燃料レベルの関数として蒸発燃料蒸気の流量を調整する。例文帳に追加

This engine control monitor device adjusts a flow rate of evaporated fuel vapor as a function of a catalyst temperature and of a fuel level in the evaporated fuel vapor. - 特許庁

発電システム(100)は、燃料を少なくとも1つの調整済み燃料に改質するようになった燃料プレコンディショナ(20)とパルス爆発燃焼器(10)とタービン(30)とを含む。例文帳に追加

The power generation system 100 comprises a fuel preconditioner 20 for reforming fuel into at least one preconditioned fuel, a pulse explosion combustor 10, and a turbine 30. - 特許庁

燃料電池4から排出される一定流量の未利用排ガスの燃焼熱量で不足する分として燃焼用燃料の流量を制御することによって、燃焼部2への燃料供給の調整を行なうことができる。例文帳に追加

Fuel supply to the combustion part 2 can be adjusted by controlling the flow rate of the fuel for combustion to make up for deficiency in combustion calories of the unused exhaust gas having a fixed flow rate exhausted from the fuel cell 4. - 特許庁

機関に供給する気体燃料の温度もしくは圧力を調整可能な気体燃料供給装置と、この気体燃料供給装置において有効な圧力低下検知方法を得る。例文帳に追加

To provide a gas fuel supply device capable of adjusting a temperature or pressure of gas fuel supplied to an engine, and a pressure reduction detection method effective for the gas fuel supply device. - 特許庁

燃料ポンプは燃料レールと流体連絡状態にあり、また制御回路によって送られたパルス幅絶縁信号に基づいて燃料レール内の流体圧を調整する。例文帳に追加

The fuel pump is in the connected condition with the fuel rail, and it adjusts the fluid pressure inside a fuel rail according to the pulse width insulating signal which is sent by the control circuit. - 特許庁

中性子ラジオグラフィによる燃料電池セル2の水分測定において、中性子を燃料電池セル2に照射している間も燃料電池セル2の温度調整を行えるようにする。例文帳に追加

To regulate the temperature of a fuel cell 2 while irradiating the fuel cell 2 with neutrons in moisture measurement of the fuel cell 2 by neutron radiography. - 特許庁

燃料混合期間が第1閾値以上第2閾値未満である場合に、燃料混合期間に基づくフィードバック制御により燃料噴射時期を調整する第2予混合燃焼モードを選択する。例文帳に追加

A second premixed combustion mode adjusting fuel injection timing by feedback control based on a fuel mixing period is selected when the fuel mixing period is not less than a first threshold and is less than a second threshold. - 特許庁

燃料電池に供給する2次通路におけるガスのガス流量−圧力の特性を調整するのに有利な燃料電池用ガス減圧弁及び燃料電池発電システムを提供する。例文帳に追加

To provide a gas pressure reducing valve and a fuel cell power generation system advantageous in adjusting characteristics of gas flow volume/voltage of gas supplied to a fuel cell at a secondary channel. - 特許庁

この装置によると、オリフィスによって圧力調整部100に流入する燃料の流量を抑制するので、燃料レール20内の燃料圧力を適宜下降させることができる。例文帳に追加

According to the apparatus, since the flow rate of the fuel into the pressure adjusting part 100 is restrained by the orifice, the fuel pressure in the fuel rail 20 can be optionally lowered. - 特許庁

本発明は、燃料噴射ポンプを取り外すことなく燃料の噴射タイミングを自由に調整することができる燃料噴射装置の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a fuel injector capable of freely adjusting timing for fuel injection without detaching a fuel injection pump. - 特許庁

さらに、初期に予想されたエンジン燃料需要と、推定された有効燃料調整とに基づいて、最終的なエンジン燃料需要を決定する機構を含む。例文帳に追加

The device includes a mechanism for deciding final engine fuel demand based on an initially estimated engine fuel demand and the estimated effective fuel flow adjustment. - 特許庁

プレッシャレギュレータを大型化することなく、燃料ポンプから内燃機関に供給する燃料圧力をプレッシャレギュレータにより圧力変動を低減し高圧に調整する燃料供給装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel supply device for regulating the pressure of a fuel supplied from a fuel pump into an internal combustion engine while reducing pressure variation by a pressure regulator without increasing the size of the pressure regulator. - 特許庁

低速燃料系と高速燃料系の燃料調整針弁のための各カラーを嵌合する気化器本体の円筒部の間に、カラーの抜止め手段を備える。例文帳に追加

To furnish a collar fall-stopping means between cylindrical parts of a carburetor main body to fit each of collars for fuel regulating needle valves of a low speed fuel system and a high speed fuel system. - 特許庁

燃料ガスとしての水素ガスは、燃料ガス圧力調整弁7で減圧され、水素ガス供給路8を通ってアノード加湿器9に流入し、アノード加湿器9で加湿されて燃料電池1のアノードに供給される。例文帳に追加

A fuel gas, hydrogen, is depressurized by a fuel gas pressure control valve 7, a made to flow through a hydrogen supply channel 8 into an anode humidifier 9, humidified therein, and fed to the anode of the fuel cell 1. - 特許庁

また、燃料噴射期間補正の完了後、増圧ユニット作動開始後燃料供給圧力が増圧圧力に到達する前に燃料噴射を行い、その結果に基づいて増圧ユニットの作動タイミングを調整する。例文帳に追加

Upon completion of correction of fuel injection period, fuel injection is performed after operation of the boosting unit starts and before fuel supply pressure reaches the boost pressure to adjust operation timing of the boosting unit based on the result. - 特許庁

吸気路13から燃料貯槽24へ延びる主燃料供給管28に、ピストン型絞り弁18の下端に支持した燃料調整針弁20を挿通する。例文帳に追加

A fuel control needle valve 20 supported on the lower end of the piston throttle valve 18 is passed through a main fuel supply pipe 28 extending from the intake passage 13 to the fuel storage tank 24. - 特許庁

燃料タンク7にて発生する燃料蒸気は、タンク内圧調整弁30を経由してキャニスタ13に一旦吸着され、該吸着された燃料蒸気はパージソレノイド弁16を経由して機関吸気系に放出される。例文帳に追加

Fuel vapor generated from a fuel tank 7 is temporarily adsorbed through a tank inner pressure adjust valve 30 on a canister 13, and the adsorbed fuel vapor is discharged through a purge solenoid valve 16 to an engine intake system. - 特許庁

燃料電池の負荷変動に容易に対応して改質器の燃焼部への燃料の供給調整を行なうことができる燃料電池発電システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell power generating system capable of adjusting fuel supply to a combustion part of a reformer by easily responding to load fluctuations for a fuel cell. - 特許庁

本体55の下部に備えた燃料室65から吸気路64へ突出する燃料ノズル59aへ、ピストン絞り弁48の下端に支持した燃料調整針弁59を挿入する。例文帳に追加

A fuel adjusting needle valve 59 supported at the lower end of the piston throttle valve 48 is inserted into a fuel nozzle that projects into the intake passage 64 from a fuel chamber 65 in the lower part of the main body 55. - 特許庁

燃焼装置1は、燃料噴射ノズル3からの燃料の噴射量を調整すべく、燃料復路17の中途に導入側継手46および噴出側継手47を介してインジェクター弁10が接続されている。例文帳に追加

The combustion device 1 comprises an injector valve 10 connected to the midway of a fuel return passage 17 via a introduction side joint 46 and a jet side joint 47 for adjusting the injection amount of fuel from a fuel injection nozzle 3. - 特許庁

2つの高圧燃料ポンプ30はそれぞれ、電磁スピル弁35の開閉制御によって作動されるとともに、その開閉制御を通じて高圧燃料配管17への燃料の吐出量が調整されている。例文帳に追加

Two high pressure fuel pumps 30 are respectively operated by the opening and closing control of a solenoid spill valve 35, and the delivery quantity of fuel of the pumps to a high pressure fuel pipe 17 is adjusted through the opening and closing control. - 特許庁

このチャンバ92内で結露により生成された水分が排水手段94を介して燃料電池スタック10から排出される一方、水分量が調整された燃料ガスが前記単位燃料電池セル12に供給される。例文帳に追加

Water produced by dew condensation in each chambers 92 is drained from the fuel cell stack 10 via a draining means 94 while the fuel gas having an adjusted water content is supplied to the unit fuel cell 12. - 特許庁

例文

本発明の燃料噴射制御装置によれば、独立噴射による各気筒での燃料噴射量が、それ以前の同時噴射により残存した燃料量を考慮して調整される。例文帳に追加

In a fuel injection control device, a fuel injection amount in each cylinder by an independent injection is adjusted in consideration of the amount of a fuel remained by a previous simultaneous injection. - 特許庁

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