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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 遅れ係数の意味・解説 > 遅れ係数に関連した英語例文

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遅れ係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 33



例文

第2のスキャン変換部102は、第1のスキャン変換部101から、少なくとも2つ分だけ遅れて変換係数のスキャン変換を開始する。例文帳に追加

A second scan transforming part 102 starts scan transform of transform coefficients by at least two behind from the first scan transforming part 101. - 特許庁

S4では、係数Kを用いてエンジン出力基本値Pe0に対して一次遅れ処理を施して、エンジン出力目標値Peを算出する。例文帳に追加

In S4, primary delay processing is applied to an engine output basic value PeO by using the coefficient K, and an engine output target value Pe is calculated. - 特許庁

この換算の際に、壁材21の蓄熱特性に伴う室内空間R2の応答遅れに基づく誤差を補正する補正係数を適用する。例文帳に追加

In this conversion, a correction coefficient for correcting an error based on response delay of an interior space R2 associated with heat storage characteristic of a wall material 21 is applied. - 特許庁

またECU30は、燃料を噴射してから酸素センサ11がセンサ電圧VOを出力するまでの遅れ時間を推定し、スキップ制御を行う際には、遅れ時間前に算出された空燃比フィードバック補正係数を基準としてスキップ後の空燃比フィードバック補正係数を決定する。例文帳に追加

The ECU 30 estimates the delay time from the fuel injection to the oxygen sensor 11 emitting the sensor voltage VO, and when the skip control is to be made, the air-fuel ratio feedback correction factor after skip is decided while the air-fuel ratio feedback correction factor calculated before the delay is used as reference. - 特許庁

例文

第1の演算式は、第1の空燃比センサの応答遅れを示す第1の係数(τ1)を用いて第1の空燃比(LAF1)を表し、第2の演算式は、第2の空燃比センサの応答遅れを示す第2の係数(τ2)を用いて第2の空燃比(LAF2)を表す。例文帳に追加

A first operational expression uses a first coefficient τ1 showing a response delay of the first air-fuel ratio sensor to represent a first air-fuel ratio LAF1, and the second operational expression uses a second coefficient τ2 showing a response delay of the second air-fuel ratio sensor to represent a second air-fuel ratio LAF2. - 特許庁


例文

さらには、線形時間遅れ系の特性方程式に基づいてモード解析と安定判別とを行って、動吸振器の質量、剛性係数、減衰係数を決定することにした。例文帳に追加

Further, mode analysis and stability determination are performed based on a characteristic equation of a linear time delay system to determine the mass, rigid coefficient and damping coefficient of the dynamic damper. - 特許庁

カレントブロック(C)よりも遅れて符号化されるブロックの符号化時には、選択された予測ブロックの量子化されたAC係数として、記憶された量子化されたAC係数を用いる。例文帳に追加

At the time of encoding the block to be encoded behind the current block (C), the stored quantized AC coefficient is used as the quantized AC coefficient of the selected prediction block. - 特許庁

カレントブロック(C)よりも遅れて復号化されるブロックの復号化時には、選択された予測ブロックの量子化されたAC係数として、記憶された量子化されたAC係数を用いる。例文帳に追加

The stored quantized AC coefficient is used as the quantized AC coefficient of the selected predicted block, when decoding a block to be decoded which is delayed more than the current block (C). - 特許庁

再帰的演算処理部15がFPD4の各検出素子から得られるX線検出信号から時間遅れ分を除去するとき、係数変更部17がX線検出信号を出力した検出素子に対応してインパルス応答係数を変える。例文帳に追加

When a recursive operation processing part 15 removes the time delay portion from X-ray detection signals obtained from each detection element of an FPD (flat panel display) 4, a coefficient change part 17 changes an impulse response coefficient corresponding to the detection element which outputs the X-ray detection signals. - 特許庁

例文

これにより、換算係数Kの算出と当該換算係数Kから算出される端数分経過時間Ta2及び閉弁時間Tbの実際の使用との間隔を短くすることができ、機関回転速度の急上昇に伴う閉弁タイミングの遅れや閉弁時間の延長を抑制することができる。例文帳に追加

Therefore, an interval between calculation of the conversion factor K and actual use of the fractional elapsed time Ta2 and the valve closing time Tb calculated based on the conversion factor K can be shortened, and delay of valve closing timing and extension of valve closing time accompanied by rapid increase in engine speed can be suppressed. - 特許庁

例文

保護層の消衰係数を波長200〜1000nmの光に対して0.06以下とすることにより、保護層からの電子放出性能を高く、放電遅れ時間を短くすることができ、高精細高画質表示が可能となる。例文帳に追加

The protection layer has an extinction coefficient of 0.06 or less to light having a wavelength of 200 to 1000 nm. - 特許庁

変速進行状態に伴う摩擦材の表面温度変化によって生じる摩擦係数変化に起因する係合遅れや急係合を防止し、クラッチやブレーキの伝達トルクを目標通りに制御する。例文帳に追加

To control transmission torque of a clutch or brakes as targeted by preventing engagement delay and sudden engagement caused by friction coefficient change due to surface temperature change of a friction substance following a gear change progress state. - 特許庁

これにより、前記パルスが正常に戻った後、前記フィルタ係数が1パルス分だけ遅れた状態になる事を回避して、直ちに、その時点での荷重を正常に算出できる様にする。例文帳に追加

Thus, after the pulse returns to the normal state, it is avoided that the filter coefficient becomes a delay state by one pulse, and instantly the load at that time can be normally calculated. - 特許庁

FF制御ブロック5に、入力されるステップ目標値Xに係数(時定数の逆数)をlog(α/(1+α))/T_1とした一時遅れをかけた信号Sを出力させる指令を与える。例文帳に追加

The FF control block 5 is given an instruction to output a signal S generated by multiplying the step target value X input by a temporary lag having a coefficient (inverse of time constant) of log(α/(1))/T_1. - 特許庁

そして、温度変化から熱変位量に変換する熱変位変換係数について、時定数を基に温度上昇値に対する即時値と一次遅れ応答処理演算値の比率を決定する。例文帳に追加

Concerning a thermal displacement conversion factor for converting the temperature change to the thermal displacement amount, the proportion of an immediate value to a temperature rise value to primary delay response processing value is determined based on the time constant. - 特許庁

そして、液体燃料の噴射によって実現される筒内空燃比の位相と、気体燃料の噴射によって実現される筒内空燃比の位相とが一致するように、両補正係数間に位相差(遅れ時間)を設定する。例文帳に追加

The phase difference (delay time) is set between the correction factors so that a phase of a cylinder air-fuel ratio materialized by injection of the liquid fuel coincides with that materialized by injection of the gas fuel. - 特許庁

一次遅れ要素Bに対する補償項は、今回の要求燃料量と前回の要求燃料量との偏差に第2の基準適合パラメータと第2の補正係数とを乗算して第2の壁面付着補正量を求める。例文帳に追加

The compensating term relative to the first delay element B is obtained as a second wall face adhesion correction amount by multiplying the deviation between the current demand fuel amount and the previous demand fuel amount with the second standard adaptive parameter and the second correction coefficient. - 特許庁

輸送遅れ時定数Tを気筒毎に補正する補正係数KT2#Nは、検出した筒内圧PCYLの最大値PMAX#Nに基づいて算出される(S51,S52,S53)。例文帳に追加

A correction factor KT2#N for correcting the transfer delay time constant T with every cylinder is calculated on the basis of a maximum value PMAX#N of detected cylinder internal pressure PCYL (S51, S52, S53). - 特許庁

具体的には、前記位相遅れ分の補正のためのゲイン補正値をゲイン補正値気筒別補正係数εを用いて補正し、各気筒毎の排気管容量に対応した値にする。例文帳に追加

Concretely, a gain correction value for correction of an amount equivalent to the phase delay is corrected by using a correction factor ε classified by cylinder of a gain correction value, and is adjusted to a value equivalent to an exhaust pipe capacity classified by a cylinder. - 特許庁

具体的には、誤差初期値VERRINI#と減衰係数RELR#とを用い、時間経過と共に一次遅れで減少させてAFM出力誤差VERRを設定する(S1〜S3)。例文帳に追加

Actually, an error initial value VERRINI# and a damping coefficient RELR# are used, and are reduced in a primary delay with the lapse of time, and an AFM output error VERR is set (S1 to S3). - 特許庁

また、OECD24か国の間では、EU15か国に少し遅れて1995年~2000年に係数βが急速に低下しており、また、統計的有意性もなくなり7)、貯蓄比率(S/Y)は投資比率(I/Y)に対する説明力を失っている。例文帳に追加

The coefficient ? rapidly decreased for the 24 member countries of the OECD between 1995 and 2000, a little later than the 15 member countries of the EU. In addition, the statistical significance for the OECD countries also disappeared7, and the proportion of savings (S/Y) lost its ability to explain the proportion of investment to GDP (I/Y). - 経済産業省

受信回路から出力された信号のレベルおよび位相を比較すると、各受信回路間のゲイン、位相遅れのバラツキが分かり、これをキャンセルするような補正係数を各受信回路の出力信号に掛けることでバラツキを補正する。例文帳に追加

Comparison of the level and phase of signals being outputted from the reception circuit determines the variation in gain and phase delay between the reception circuits, and the variation can be corrected by multiplying the output signal of each reception circuit by a correction coefficient for cancelling the variation. - 特許庁

チャネルL、R、Sl、Srの1次反射音12を生成するために、遅延メモリ2から反射音の時間遅れに対応する2チャネルのサンプルデータを選択的に読み出して反射音の減衰量に応じた各係数を乗算する。例文帳に追加

In order to generate a primary reflection sound 12 of channels L, R, S1, Sr, 2-channel sample data corresponding to a time delay of a reflection sound from the delay memory 2 are selectively read and each coefficient in response to the attenuation of the reflection sound is multiplied by the 2-channel sample data. - 特許庁

波形整形フィルタはROM(24)の出力に応じてタップ係数が更新可能であって、制御回路(23)が出力する遅れ制御信号に応じてフィルタの内部状態を動作クロックの正数倍の時間だけ進めたり遅らせたりすることが可能にされている。例文帳に追加

Tap coefficients of waveform shaping filters can be updated in accordance with the output of a ROM 24, and the internal state of filters can be advanced or delayed by a positive number-fold time of an operation clock in accordance with a delay control signal which a control circuit 23 outputs. - 特許庁

これにより発進時にアクセル操作量が増加されると、重み付け係数gainCの増加に伴って仮モータトルク0-MTがクリープトルクcreepTからアクセルトルクapsTへと緩やかに増加し、一時的なトルクの落込みや加速反応の遅れを生じることなく発進可能となる。例文帳に追加

With such a constitution, if the acceleration operation is increased when the vehicle is started, the temporary motor torque is gradually increased from the creep torque creepT to the acceleration torque apsT following the increase of the weighting factor gainC, so that the vehicle can be started without temporary torque drop or delay of reaction for acceleration. - 特許庁

DAコンバータ3の前段にはデジタルフィルタ2を設けるとともに、DAコンバータ3の後段にはアナログフィルタ4を設け、アナログフィルタ4の時定数による応答の遅れを補償するようにデジタルフィルタ2のフィルタ係数を定める。例文帳に追加

A digital filter 2 is provided in the front stage of the D/A converter 3, and an analog filter 4 is provided in the rear stage of the D/A converter 3, and filter coefficients of the digital filter 2 are determined so that the response delay due to the time constant of the analog filer 4 is compensated. - 特許庁

また、車両がスピン状態である場合は、目標ヨーレート補正係数による基準ヨーレートに対する補正の補正速度を、実ヨーレートに追従する一次遅れカットオフ周波数で設定して低下或いは禁止し、目標ヨーレートが過大になるのを防止する。例文帳に追加

In the case that the vehicle is placed in a spin condition, a correction speed for correction relating to the reference yaw rate by a target yaw rate correction coefficient is set by a primary delay cut off frequency following up to an actual yaw rate, to be lowered down or inhibited, and excessiveness of the target yaw rate is prevented. - 特許庁

燃料輸送遅れ要素Aに対する補償項は、定常運転時の壁面付着燃料量と現在の壁面付着燃料量との偏差に第1の基準適合パラメータと第1の補正係数とを乗算して第1の壁面付着補正量を求める。例文帳に追加

A compensating term relative to the fuel transport delay element A is obtained as a first wall face adhesion correct amount by multiplying the deviation between the wall face adhered fuel amount at a steady operation time and the current wall face adhered fuel amount with a first standard adaptive parameter and a first correction coefficient. - 特許庁

規範操舵モデル20aは、操舵部材の慣性モーメントJ、操舵部材の支持部材との摩擦係数C、及び操舵部材をばねと見なした場合のばね定数Kからなる二次遅れ要素1/(Js^2 +Cs+K)である構成である。例文帳に追加

The model steering model 20a includes a structure of a secondary delay element 1/(Js^2+Cs+K) comprising a moment of inertia J of a steering member, a friction coefficient C between the steering member and a supporting member, and a spring constant K when the steering member is regarded as a spring. - 特許庁

例えば、EGRバルブ開度に基づく燃料噴射量補正係数は、均質燃焼運転モードにおいてのみ必要となるものであり、過渡状態においてはEGRガスの応答遅れを考慮してなまし演算を行う必要がある。例文帳に追加

According to operating condition, switching is performed between a stratified charge combustion operating mode of injecting fuel in the compression stroke so as to form a rich air-fuel mixture near an ignition plug 50 and a homogeneous combustion operating mode of forming uniform air-fuel mixture in a combustion chamber 8 by injection in the intake stroke. - 特許庁

加減速時等の過渡時における可変動弁機構の機械的応答遅れ等に起因する燃焼性悪化等を解消すべく、点火時期の過渡補正に用いる補正係数を、計算モデルの複雑化・大規模を招くことなく、正確に求めることのできるエンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine control device which can accurately calculate compensation coefficients used for transient compensation of an ignition timing without involving a complicated and large-scale calculation model in order to prevent a combustion deterioration and the like caused by the mechanical response delay and the like of a variable valve train at a transition time such as an acceleration/deceleration time. - 特許庁

本発明の電源装置の制御部は、その伝達関数の形式は従来と同じであるが各係数の値は異なり、ゲイン余裕を確保することなく位相余裕のみを確保し、ゲインの減少が激しい部分81と位相が大幅に遅れる部分82とを設けるような伝達関数を実現する回路である。例文帳に追加

The controller of this power unit is a circuit which realizes such a transfer function as to provide a section 81 where the decrease of gain is heavy and a section 82 where the phase delays greatly, securing only a phase margin without securing a gain margin, with the value of each coefficient being different though the form of the transfer function is the same as before. - 特許庁

例文

吸入空気量の変化に対して遅れる触媒流入排気ガス量に対応させるべく、機関負荷を示す基本噴射量Tpの微分値ΔTp及び機関回転速度Neの微分値ΔNeから、過渡運転時に吸入空気量の検出値を補正するための補正係数を設定する。例文帳に追加

A correction coefficient for correcting a detected value of the intake air amount in transient oreration is determined on the basis of a differential value ΔTp of a basic injection amount TP indicating the engine load, and a differential value ΔNe of an engine rotating speed Ne to cope with exhaust emission amount flowing into a catalyst delayed to the change of the intake air amount. - 特許庁

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