1016万例文収録!

「8-wheel-car」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 8-wheel-carに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

8-wheel-carの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 24



例文

A wheel 1 does not erect upright against a set road surface 8 but it is inclined inside in the car width direction.例文帳に追加

車輪1は設置路面8に対し直立しておらず車幅方向内側へ傾斜している。 - 特許庁

The vehicle body 2 is constituted by connecting a front side car body frame 3 and a rear side car body frame 4 by a steering part 5, and is provided with a front wheel 6 and a rear wheel 8 having the vibrating mechanism.例文帳に追加

車両本体2は、前側車体フレーム3と後側車体フレーム4をステアリング部5によって接続して構成し、加振機構を有する前車輪6及び後車輪8が設けてある。 - 特許庁

A car information control means 8 determines whether there is enough space in the car serving also for the wheel chair so that the user of the wheel chair can get in based on the landing call information exclusive for the wheel chair managed and load data detected by a load detection means 2.例文帳に追加

号機情報制御手段8は管理された車椅子専用乗場呼びの情報と荷重検知手段2によって検知された荷重データとに基づいて、車椅子兼用号機に車椅子の利用客が乗込み得るスペースが有るか否かを判断する。 - 特許庁

The sensor device 2 has a magnetostrictive sensor 8 detecting the reverse magnetostrictive effect, and the magnetostrictive sensor 8 is mounted on the car body-side track member 3 to measure the tensile distortion at an uppermost part of an inner ring 17 of the wheel-side track member 4.例文帳に追加

センサ装置2は、逆磁歪効果を検知する磁歪センサ8を有し、磁歪センサ8は、車輪側軌道部材4の内輪17の最上部における引張り歪みを測定可能なように、車体側軌道部材3に取り付けられている。 - 特許庁

例文

A bearing formed integrally with the encoder for detecting the speed and position of a car is used as a bearing for pivotally supporting the sheave (governor sheave 4 or governor rope tensioning wheel 8) of the governor 7 operated by the vertical movement of the car 3.例文帳に追加

かご3の昇降移動によって作動する調速機7の綱車(調速機シーブ74または張り車8)を支承する軸受として、かご速度やかご位置等を検出するためのエンコーダ一体形の軸受を用いた。 - 特許庁


例文

This elevator car is constituted by forming a second cage 3 in a trunk part of the car 1 and furnishing a regulating body 4 to prevent intrusion of a man but to allow insertion of a wheel 8 of the bicycle 7 and the stretcher 9.例文帳に追加

乗かご1のトランク部に、第2かご室3を形成し、かつ、この第2かご室3に、人の侵入は阻止するが自転車7の車輪8やストレッチャー9の挿入は許容する規制体4を備えた構成。 - 特許庁

This suspension member 1 is connected to a wheel support member, which turnably supports a wheel, through a suspension link and elastically supported by a car body 10 through a plurality of insulators 8.例文帳に追加

車輪を回転自在に支持する車輪支持部材とサスペンションリンクを介して連結すると共に、複数のインシュレータ8を介して車体10に弾性支持されるサスペンションメンバ1である。 - 特許庁

When nipping and holding force of the driving wheel and the driven wheel is reduced and the car 1A drops gradually, a brake device 8 attached to a pulley 7 is operated based on a signal of a detection means for detecting nipping and holding force.例文帳に追加

駆動輪と従動輪の狭持力が低下し、かご1Aが徐々に落下したら、狭持力を検出する検出手段の信号に基づいて、プーリ7に取り付けたブレーキ装置8を作動させる。 - 特許庁

When crawler installation area is changed by a horizontal sensor 24 and a car height setting device 25, that is, when the inter-driven wheel hydraulic cylinder 8 is operated, the remaining two hydraulic cylinders 8 are controlled via an energizing command of a controller 9 and longitudinal inclination of a car body is prevented.例文帳に追加

そして、水平センサ24や車高設定器25により、クローラ設置面積を変えるとき、即ち従動輪間用油圧シリンダ8を操作するときにはコントローラ9の通電指令を介し、残り2つの油圧シリンダ8を制御し、車体の前後傾きを防止する。 - 特許庁

例文

The sealing device 7 with a sensor comprises a fixed side sealing member 8 fixed on a car body side raceway member 3, and a rotary side sealing member 9 fixed on a vehicle wheel side raceway member 4.例文帳に追加

センサ付きシール装置7は、車体側軌道部材3に固定される固定側シール部材8と、車輪側軌道部材4に固定される回転側シール部材9とからなる。 - 特許庁

例文

Then the car 2 is moved to the vicinity of a drive wire wheel 4 to lift the car 2 by the lifting tool to cause looseness in the rope 1, and the weight side rope socket 7 of the rope 1 is removed from a weight side rod 8, to fit the socket 7 of the new main rope hooked to the wheel 4 and is lowered to the void rod 8.例文帳に追加

その後、かご2を駆動綱車4付近に移動させ、吊り上げ具でかご2を吊り上げて既設ロープ1に弛みを発生させ、既設主ロープ1のおもり側ロープソケット7をおもり側ロッド8から取り外し、駆動綱車4に掛けて降ろされた新設主ロープのおもり側ロープソケットを空いたおもり側ロッド8に取り付ける。 - 特許庁

A pair of cars 1, 2 are mounted on both ends of a rope 3, the rope 3 is stretched over a hoisting drum 5 and a deflector wheel 8 arranged immediately thereabove so that one car 1 is elevated when the other car 2 is lowered, and a floor alignment mechanism 12 is provided on the rope 3.例文帳に追加

ロープ3の両端に1対のかご1、2を取り付け、それぞれの直上に配置した巻き上げドラム5および反らせ車8にロープ3をかけ渡し、一方のかご1が上昇すると他方のかご2が下降するように構成し、ロープ3に床合わせ機構12を設ける。 - 特許庁

A steering mechanism part 8 provided in a wheel type crawler is utilized, driven sprockets 21R, 21L are mounted in lieu of front wheels in a front part of a car body, and drive sprockets 22R, 22L are mounted in lieu of rear wheels with a brake thereof right/left independently applicable in a rear part of the car body.例文帳に追加

ホイール式クローラに備えられている操舵機構部8を利用し、前輪に代えて車体の前部に従動スプロケット21L,21Rを装着し、左右独立して制動可能な後輪に代えて車体の後部に駆動スプロケット22L,22Rを装着する。 - 特許庁

This winding machine for the elevator comprises an electronic motor 5; a sheave 8 for frictionally driving a main rope 9 for suspending a car 10; a brake wheel 11 connected with the rotary shaft 6 for braking the sheave 8; and the device 20 for eliminating the electromagnetic wave noise for constantly grounding the brake wheel 11.例文帳に追加

電動機5と、この電動機5の回転軸6に結合され、かご10を吊持する主索9を摩擦駆動する綱車8と、回転軸6に結合され、綱車8を制止し得るようにされたブレーキホィール11と、このブレーキホィール11を常時接地する電磁波ノイズ除去装置20とを備えた構成とする。 - 特許庁

In a car in which a plurality of motors such as an engine and a motor generator 3 are switched for use, a rotary shaft 3a of the motor generator 3 is connected to a wheel, and a piston 6 of the engine is connected to the rotary shaft 3a via a link mechanism 7 and a one-way clutch 8.例文帳に追加

エンジンやモータジェネレータ3といった複数の原動機を切り換えて用いる自動車において、モータジェネレータ3の回転軸3aは車輪に連結され、エンジンのピストン6はリンク機構7及びワンウェイクラッチ8を介して上記回転軸3aに連結されている。 - 特許庁

On the diametric outer circumferential part 3out, one side 9 of a vertical member 8 extended roughly in the vertical direction of the vehicle is also installed, and the other side 10 is installed on the unillustrated car body side member, so that the in-wheel drive unit 3 is guided in the vertical direction of the vehicle.例文帳に追加

径方向外周部3outには更に、略車両上下方向に延在する上下方向部材8の一方側9を取り付け、他方側10を図示しない車体側メンバに取り付けることにより、インホイールドライブユニット3を車両上下方向に案内する。 - 特許庁

When it is decided that a steering angle θ of the steering wheel 1 and/or a car speed V reach the set value of the control part 8, a switch signal outputted from an operated switch gear is ignored by a command from a CPU 16, the operation state of a corresponding on-vehicle electric apparatus is held as it is.例文帳に追加

ステアリングホイール1の操舵角θ及び/又は車速Vが制御部8の設定値に達したと判定された場合、操作されたスイッチ装置より出力されたスイッチ信号をCPU16からの指令によって無視し、対応する車載電気機器の操作状態を現状のまま保持する。 - 特許庁

Part of an engine 3 is supported by a side beam 1 of a car body through a vibration reducing device 2, and a body vertical acceleration sensor 8, engine vertical acceleration sensor 9, and wheel vertical acceleration sensor 10 are mounted on a body panel 4, the engine 3, and a strut 5, respectively.例文帳に追加

車体のサイドビーム1に振動低減デバイス2を介してエンジン3の一部を支持すると共に、ボディパネル4に車体上下加速度センサ8を、エンジン3にエンジン上下加速度センサ9を、ストラット5に車輪上下加速度センサ10をそれぞれ取り付ける。 - 特許庁

The muffler 6 is arranged on one side of the center line C of a car body B over a rear wheel 3, and the bracket 7 for supporting the rear step 8 is arranged close to the muffler 6 or the downstream part 61a of the exhaust pipe connected to an inlet 60 of the muffler 6.例文帳に追加

後輪3の上方で車体Bの中心線Cよりも側方寄りにマフラ6が配置され、リヤステップ8を支持するブラケット7がマフラ6またはその入口60に接続された排気管下流部61aに近接して配置されている。 - 特許庁

The steering wheel switch gear consists of a plurality of switch gears 2, 3, 4 and 5 placed on the steering wheel 1; a steering angle sensor 6; a car speed sensor 7; and a control part 8 to input output signals a-f from switches and sensors and output control signals g-j for the on-vehicle electric apparatuses operated by respective switches.例文帳に追加

ハンドルスイッチ装置を、ステアリングホイール1と、当該ステアリングホイール1に設置された複数個のスイッチ装置2,3,4,5と、操舵角センサ6と、車速センサ7と、前記各スイッチ及び前記各センサの出力信号a〜fを取り込み、前記各スイッチによって操作される各車載電気機器の制御信号g〜jを出力する制御部8とから構成する。 - 特許庁

To improve the strength of the rear part of a car body frame, in a tractor installed a wrecking arm on the rear part of a vehicle and constituted so as to be pulled by loading the running wheel of the pulled vehicle onto the wheel loading frame installed on the tip of this wrecking arm.例文帳に追加

本発明は、車輌1後部にレッキングアーム30を取付け、当該レッキングアーム30の先端部に取付けた車輪搭載枠8に被牽引車輌の走行輪7を搭載して牽引作業を行うよう構成した牽引車において、車体フレーム1a後部の強度を向上させた牽引車を提供することを目的とする。 - 特許庁

When a passenger using a light vehicle such as a wheel chair, a stroller, a handcart, a shopping cart operates a second kind button 8 of an entrance, the auxiliary sill 6 is operated by an auxiliary sill controller 10 to move the landing 2 and the car 3 between mutually sills, the gap width between the sills of the both is narrowed, and movement between the both is made easy.例文帳に追加

車椅子、ベビーカー、手押し車、ショッピングカート等の軽便車両を使用する乗客が出入口の第二種ボタン8を操作すると、補助敷居制御装置10により補助敷居6が動作して乗場2及びかご3の両者相互の敷居間に移動し、上記両者の敷居相互の空隙幅を狭くし上記両者の相互間の往来を容易化する。 - 特許庁

When a tachometer is installed on a bearing device for a driving wheel rotatably supporting the wheels to a car body, a magnetic encoder 24 constituting the tachometer is stuck to a slinger 21 fitting to an inside member 8 forming a rotation side member or the shoulder 11a of the outer ring of an uniform universal coupling 11 by means of vulcanization to shorten the axial length and realize a compact design.例文帳に追加

車体に対して車輪を回転自在に支持する駆動車輪用軸受装置に、回転速度検出装置を搭載する際に、回転速度検出装置を構成する磁気エンコーダ24を、回転側部材である内方部材8または等速自在継手11の外輪の肩部11aに嵌合するスリンガ21に加硫接着することにより、軸方向長さを短くコンパクトに設計できるようにした。 - 特許庁

例文

A vehicle for both passenger and goods with a folding seat: whereby two rows of seats consisting of the second seat (42) and the third seat (50) in which a seat back (1, 43), which can be folded forward, is fixed on the top face of a seat cushion (2, 44) and is attached to the luggage compartment (40) in the rear of the driver's seat; wherein an entrance for getting in and out (48) is installed in the lateral direction of the second seat (42); wherein a rear wheel house (39) is attached to the rear of the third seat (50); wherein said third seat (50) is separated right and left into two parts (51, 52); wherein the first leg (8) supporting a seat cushion (2), which can be turned and moved in the direction of a car body panel and can be slid (11, 12) in the direction of a rear wheel house (39), is attached to a side portion of the reverse face of a seat cushion (2) of the part (52), on the side of the entrance for getting in and out (48), of the third seat; and wherein the second leg (24) which is free in folding and supporting a seat cushion (2) when someone is seated is attached to the other side portion of the reverse face. (See Figure 2 and 3) 例文帳に追加

運転室後方の荷物室(40)に、シートバック(1)、(43)がシートクッション(2)、(44)上面に前倒可能に取付けられたセカンドシート(42)とサードシート(50)からなる2列のシートが配設され、前記セカンドシート(42)側方に乗降口(48)が、前記サードシート(50)後方にリヤホイルハウス(39)が設けられている乗貨兼用車両において、前記サードシート(50)は左右に2分割(51、52)され、該サードシートの乗降口(48)側シート(52)のシートクッション(2)の裏面の一側部にはシートクッション(2)を車体壁側に回動可能(21)かつリヤホイルハウス(39)方向へスライド可能(11、12)に支持する第1脚(8)と、前記裏面の他側部には着座状態でシートクッション(2)を支持する起伏自在の第2脚(24)が設けられたことを特徴とする車両用折り畳みシートを備えた乗貨兼用車両。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS