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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > TIRE RIMの意味・解説 > TIRE RIMに関連した英語例文

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TIRE RIMの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1142



例文

Since the tire 14 is an ordinary one and the tire and rim assembly can be installed compactly in the air chamber, little influence is given to normal running.例文帳に追加

タイヤ14は通常のタイヤを使用でき、気室内にコンパクトに設置できる為、通常走行に与える影響が少ない。 - 特許庁

To provide an assembly of a pneumatic tire and a rim, in which runflat durability is improved while reducing a mass of the tire.例文帳に追加

タイヤの質量を低減させながら、ランフラット耐久性を向上させるようにした空気入りタイヤとリムとの組立体を提供する。 - 特許庁

In the tire/wheel assembly, a run-flat supporting element 3 is inserted in a hollow portion of a pneumatic tire 2 so as to be coaxial with a rim 1.例文帳に追加

空気入りタイヤ2の空洞部にリム1と同軸にランフラット用支持体3を挿入したタイヤ/ホイール組立体である。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire improved in fitting property with a rim by preventing breakage of a cross-section shape of a bead core on the tire after vulcanization.例文帳に追加

加硫後のタイヤにおけるビードコアの断面形状の崩れを防止して、リムとの嵌合性を高めるようにした空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

例文

The pneumatic tire 1 is assembled to a rim of a wheel W by a tire body 2, and mounted on a vehicle.例文帳に追加

この空気入りタイヤ1は、タイヤ本体2にてホイールWのリムに組み付けられて車両に装着される。 - 特許庁


例文

The absolute angle position of the tire is determined from the measured relative position of the tire and the measured relative position of a rim.例文帳に追加

タイヤの測定された相位置及びリムの測定された相位置から、タイヤの絶対的な角度位置を求める。 - 特許庁

To prevent a tire sound absorbing material arranged on the periphery of a rim from being hurt and damaged when attaching/detaching a tire.例文帳に追加

リムの外周に配設されるタイヤ吸音材において、タイヤの着脱時の傷付き及び破損を防止する。 - 特許庁

To provide a tire and rim assembly whose silence and operation stability are improved and which can improve the safety when a tire is punctured.例文帳に追加

静粛性や操縦安定性を向上させ、かつタイヤパンク時の安全性を向上しうるタイヤ・リム組立体を提供すること。 - 特許庁

The pneumatic tire T is installed to the rim R of a wheel W by using the assistant tool for installing a tire 10.例文帳に追加

このタイヤ組付け補助具10を用いて空気入りタイヤTをホイールWのリムRに組付ける。 - 特許庁

例文

To provide a tire rim assembly preventing an electronic device provided on a tire from being damaged even in run-flat travelling.例文帳に追加

ランフラット走行してもタイヤに設けられた電子装置が損傷を受けることを防止したタイヤリム組立体を提供することを課題とする。 - 特許庁

例文

When the safety tire is mounted on a rim 3 and air is filled in the airbag 1 and the tire 2, a space S1 and a space S2 are formed.例文帳に追加

これをリム3に装着し、空気のう1及びタイヤ2に空気を充填すると、空間S_1及び空間S_2が形成される。 - 特許庁

In a cross section along a tire radial direction D and a tread width direction W of the tire 1, the electronic component 20 is provided on the tire radial direction inner side than a rim line L1 passing the rim outermost position P1 to be the tire radial direction outside end of a rim wheel 8 assembled with the tire 1 and extending in the tread width direction W.例文帳に追加

タイヤ1のタイヤ径方向D及びトレッド幅方向Wに沿った断面において、電子部品20は、タイヤ1が組み付けられるリム・ホイール8のタイヤ径方向外側端であるリム最外位置P1を通り、トレッド幅方向Wに沿って延びるリムラインL1よりもタイヤ径方向内側に設けられる。 - 特許庁

HELMHOLTZ RESONANT ABSORBER STRUCTURAL MEMBER FOR RIM WHEEL, RIM WHEEL WITH HELMHOLTZ RESONANT ABSORBER, TIRE/RIM ASSEMBLY WITH HELMHOLTZ RESONANT ABSORBER, AND MANUFACTURING METHOD OF THE SAME例文帳に追加

リムホイール用のヘルムホルツ共鳴吸音器構成部材、ヘルムホルツ共鳴吸音器付きリムホイール、及びタイヤ・リム組立体、ヘルムホルツ共鳴吸音器付きリムホイールの製造方法、及びタイヤ・リム組立体の製造方法 - 特許庁

A wheel rim 3 includes a pair of bead mounting parts 8 with a bead part of a tire 2 fitted thereto, and a rim body 6 having a rim main part 9 therebetween and a disk part 7.例文帳に追加

タイヤ2のビード部が嵌合される一対のビード取付部8と、それらの間のリム主部9とを有するリム本体6及びディスク部7を含むホイールリム3である。 - 特許庁

To provide an assembly of a pneumatic type cushion tire for an industrial vehicle and a rim improving a rim assembling property and rim sliding resistance.例文帳に追加

リム組み性を改善すると共に耐リム滑り性を向上した産業車両用ニューマチック形クッションタイヤとリムとの組立体を提供する。 - 特許庁

To provide a rim slippage measuring device and a rim slippage measuring technique capable of measuring continuously rim slippage during the rotation period of measuring object tire with high versatility.例文帳に追加

汎用性が高く、測定対象タイヤの回転時におけるリムずれを連続的に測定することができるリムずれ測定装置およびリムずれ測定方法を提供すること。 - 特許庁

In this vehicular wheel 1 equipped with the rim 2 to which the tire is attached and the hollow air chamber 3 inside the rim 2, the rim 2 having the air chamber 3 is integrally casted.例文帳に追加

タイヤを装着するためのリム2を備え、リム2の内部に中空状の気室3を有する車両用ホイール1であって、気室3を有するリム2が、一体的に鋳造された車両用ホイール1。 - 特許庁

An auxiliary member 3 formed of a metal or a synthetic resin is disposed between a rim seat 1a of a rim 1 and a bead base part 2A2 of a pneumatic tire 2 fitted to the rim seat 1a.例文帳に追加

リム1のリムシート1aとリムシート1aに装着した空気入りタイヤ2のビードベース部2A2との間に、金属または合成樹脂からなる補助材3を配置する。 - 特許庁

To provide a pneumatic type cushion tire and its assembly capable of being mounted easily on a rim and preventing a slip relative to the rim after being mounted on the rim.例文帳に追加

リムへの取付作業が容易で、かつ、リムとの組み付け後のリムとの間の滑りを防止できるニューマチック形クッションタイヤ及びその組立体を提供する。 - 特許庁

To prevent generation of slipping of a rim of a tire and facilitate both rim assembling work and rim disassembling work.例文帳に追加

高速重荷重用空気入りラジアルタイヤとリムとの組立体において、タイヤのリム滑りが発生しにくく、しかも、リム組み作業およびリム解き作業が容易に行えるようにして両者を両立させる。 - 特許庁

The tire 14 and the core 20 are inserted into an outer peripheral surface of a rim wheel structural member 16 and subsequently a second rim wheel structural member 18 is connected with the first rim wheel structural member 16.例文帳に追加

タイヤ14と中子20を第1のリムホイール構成部材16の外周面に挿入し、その後、第2のリムホイール構成部材18を第1のリムホイール構成部材16に連結する。 - 特許庁

When the tools are pushed against the rim face, a space can be formed between a predetermined range of a part (rim airtight face) of the rim which is in contact with the gas in the tire and the sealing tools.例文帳に追加

また、リム面に押し付けられた状態では、リムのタイヤ内の気体と接触する部分(リム気密面)のあらかじめ定めた範囲と、シール治具との間に空間が形成できる。 - 特許庁

To provide an assembly of a pneumatic tire and a rim, preventing coming off of the rim even if air pressure is extremely lowered, without impairing a rim assembling property.例文帳に追加

リム組み性を損なうことなしに、空気圧が極端に低下してもリム外れを防止するようにした空気入りタイヤとリムとの組立体を提供する。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire which can improve rim coming-off resistance and rim slippage resistance without degrading workability in rim assembling, and does not cause increase of number of parts and complexity of structure.例文帳に追加

リム組み作業性を低下させることなく耐リム外れ性及び耐リムずれ性の向上を図ることができ、しかも部品点数の増加や構造の複雑化を来すことのない空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

A plurality of expansion means 20 comprising a bag body 22, a cylinder 24 and a solenoid valve 26 are provided in a rim in the peripheral direction of the rim, and an ordinary tire 14 is secured to the rim.例文帳に追加

リムに、袋体22、ボンベ24及び電磁弁26からなる膨張手段20を周方向に複数設けると共に、通常のタイヤ14を装着する。 - 特許庁

The pneumatic tire 1 is to be mounted on the wheel 10 in which the height Hf using the rim diameter R of one of the rim flange parts 11 as reference is greater than the height Hf of the other rim flange part 12.例文帳に追加

また、空気入りタイヤ1は、一方のリムフランジ部11のリム径Rを基準とする高さHfが他方のリムフランジ部12の高さHfよりも大きいホイール10に装着される。 - 特許庁

The inner peripheral end 5a of the sidewall section 5 is fixedly held between the rim 3 and a clamping ring X, thereby rim-assembling the pneumatic tire 1 in the rim 3.例文帳に追加

サイドウォール部5の内周端部5aをリム3とクランプリングXとの間に挟持固定することで、空気入りタイヤ1をリム3にリム組みしてある。 - 特許庁

In the rim 12, since a stepped part 52 suppresses movement of a partition wall part 24 to the outside of a tire, it is not required to form a tall hump part on the rim 12 and assembling of the rim is facilitated.例文帳に追加

リム12では、段部52が隔壁部24のタイヤ外側への移動を阻むため、背の高いハンプ部をリム12に形成する必要がなくリム組みが容易になる。 - 特許庁

The pneumatic tire having a rim protecting bar 6 is embedded with a reinforcing layer 7 in the rim protecting bar 6 so that it extends in a thickness direction of the rim protecting bar 6.例文帳に追加

リムプロテクトバー6を有する空気入りタイヤにおいて、リムプロテクトバー6に補強層7を、リムプロテクトバー6の厚さ方向に延長するように埋設する。 - 特許庁

In the radial tire for the heavy load provided with the rubber rim cushion 6 at a part corresponding to the rim of a bead 1, a reinforcement layer 7 is attached on the area in contact with at least a rim base of the bead 1.例文帳に追加

ビード部1のリムに対応する部位にゴム製のリムクッション6を配置した重荷重用ラジアルタイヤにおいて、ビード部1の少なくともリムベースに接触する範囲に補強層7を設ける。 - 特許庁

After assembling a tire 12 on the rim 10, a filler 26 is injected from a through hole 20 formed on the rim 10 for burying a gap interposed between the bead toe 18 and the rim 10 with the filler 26.例文帳に追加

タイヤ12をリム10に組み付けた後、リム10に形成されている貫通孔20から充填剤26を注入し、ビード部18とリム10との間に介在する間隙を充填剤26で埋める。 - 特許庁

The opposite surfaces of the right and left rim seating parts 29 are abutted on each other, and the rim seating part 29 is fitted to a rim part 23 of a wheel to fix the hollow tire 20A to a wheel part 22.例文帳に追加

左右のリム着座部29の対向面が互いに当接させ、ホイールのリム部23にリム着座部29を嵌着することにより、中空タイヤ20Aをホイール部22に固定する。 - 特許庁

Next, with the tire/rim assembly 10 kept longitudinal, a jig 32 is inserted between the released bead part 14 and the rim 18 to form a clearance 34 between the bead part 14 and the rim 18.例文帳に追加

次に、タイヤ・リム組立体10を縦向きに配置し、外したビード部14とリム18との間に冶具32を差し込んでビード部14とリム18との間に隙間34を形成する。 - 特許庁

The pneumatic tire 1 to be fixed to a rim is structured so that a first ridge having projections and recesses repetitively in the tire circumferential direction is provided at least in one part of the side bottom part 30 from the outer end position mating with the outer end in the tire radial direction of a flange part of the rim 7 to the tire maximum width position.例文帳に追加

リムに固定される空気入りタイヤであって、リムのフランジ部におけるタイヤ径方向外側端に対応する外側端位置からタイヤ最大幅位置までのサイド下部の少なくとも一部において、タイヤ周方向に沿って凹凸を繰り返す第1リッヂを有する。 - 特許庁

A distance h_1 measured along the tire radial direction between the outermost end position P in the tire radial direction of the bead filler 3 and a rim diameter line position R is less than 70% of a distance h_2 measured along the tire radial direction between the tire maximum width position Q and the rim diameter line position R.例文帳に追加

ビードフィラー3のタイヤ径方向最外端位置Pとリム径ライン位置Rとの間をタイヤ径方向に沿って測定した距離h_1が、タイヤ最大幅位置Qとリム径ライン位置Rとの間をタイヤ径方向に沿って測定した距離h_2の70%未満である。 - 特許庁

In a meridional cross section including a tire axis of a tire in a normal state wherein the tire is rim assembled to a normal rim J and filled with a normal internal pressure, a sidewall part 3 extends obliquely outward in a tire axial direction from an end part 2E of a tread part 2 to a toe of bead 4.例文帳に追加

正規リムJにリム組みしかつ正規内圧を充填した無負荷の正規状態におけるタイヤ軸を含む子午線断面において、サイドウォール部3は、トレッド部2の端部2E、2Eからタイヤ軸方向外側へ傾いてビード部4までのびる。 - 特許庁

A virtual line of an applicable rim 10 is drawn in cross-sectional view of the tire meridian direction, a straight line drawn in the tire width direction from a point A to define rim height FH is set as an X axis and a straight line drawn in the tire diametrical direction from a point B on a tire equator line is set as a Y axis.例文帳に追加

タイヤ子午線方向の断面視にて適用リム10の仮想線を引き、リム高さFHを規定する点Aからタイヤ幅方向に引いた直線をX軸とし、タイヤ赤道線上の点Bからタイヤ径方向に引いた直線をY軸とする。 - 特許庁

The tire 1 has a projecting part 61 formed on a side wall located on the large rim flange 11 side and engaged with the large rim flange 11 when tire air pressure is lowered in the rim assembled state of the tire 1 and a reinforcing layer 63 for reinforcing the rigidity of the side wall located on the small rim flange 12 side.例文帳に追加

そして、タイヤのリム組み状態にて大きなリムフランジ部11側に位置するサイドウォール部に形成されると共にタイヤ空気圧の低下時にて大きなリムフランジ部11に係合する突出部61と、小さなリムフランジ部12側に位置するサイドウォール部の剛性を補強する補強層63とを有する。 - 特許庁

To provide a tire rim assembly 10 in which a partition wall 2 is neither destroyed nor deformed when a tire 21 is released from a rim 1, in the tire rim assembly 10 having the partition wall 2 comprising a thin plate arranged on a rim outer peripheral surface 1a in a main air chamber 11 and having a sub-air chamber 3 divided by the partition wall 2.例文帳に追加

主気室11内のリム外周面1aに薄板よりなる隔壁2が配設され、隔壁2によって区画された副気室3を有するタイヤリム組立体10において、タイヤ21をリム1から解く際、隔壁2を壊したり変形させたりすることのないタイヤリム組立体10を提供する。 - 特許庁

A tire dynamic balance measuring machine 1 includes a rotatable spindle 1c, having an upper rim 1a and a lower rim 1b for catching a measuring tire W.例文帳に追加

タイヤダイナミックバランス測定マシン1は、測定タイヤWをチャッキングする上リム1a及び下リム1bを設けた回転自在な主軸1cを有する。 - 特許庁

To provide a method not to bring a disadvantage when a safety tire and a rim assembly are made by inserting hollow particles into a tire and a rim assembly.例文帳に追加

タイヤおよびリム組立体へ中空粒子を装入して安全なタイヤおよびリム組立体を製造するに際し、上記した不利を招くことのない方途について提案することを目的とする。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire configured to inhibit a pinch cut of a carcass layer near an abutting surface to a head end of a rim flange of a bead part of the tire equipped with a rim protect bar.例文帳に追加

リムプロテクトバーを備えたタイヤのビード部のリムフランジ先端部との当接面近傍におけるカーカス層のピンチカット故障を抑制するようにした空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a rim mounting device for tire which prevents scattering of fragments and is easily handled after the breakage when a permanent magnet for mounting a rim is broken in a tire inspection device.例文帳に追加

タイヤ検査装置において、リム装着用の永久磁石に破損が生じた場合に、破片の飛散が防止できて破損後の取り扱いが容易なタイヤ用リムの装着装置を提供する。 - 特許庁

To precisely hold a plurality of kinds of tire wheels different in rim diameter and rim width by strongly constructing the whole of a chuck in a compact form to be fitted inside the tire wheel.例文帳に追加

チャック全体をタイヤホイールの内側に収まるコンパクトな形態で堅牢に構成して、リム径やリム幅が異なる複数種のタイヤホイールを的確に保持する。 - 特許庁

A friction coefficient on a wheel rim side surface of an outer peripheral end part of the wheel cap caught between a wheel rim and the tire is higher than a friction coefficient on a tire side surface.例文帳に追加

ホイールリムとタイヤとの間に挟まれたホイールキャップ外周端部のホイールリム側表面の摩擦係数を、タイヤ側表面の摩擦係数よりも高くする。 - 特許庁

This removing device by pushing a pneumatic tire from a rim of a wheel for motor vehicle is provided with a pressing blade 1 removing the tire from the rim by pressing.例文帳に追加

自動車用ホイールのリムから空気タイヤを押し外す装置は、押しつけることによりリムからタイヤを取り外すプレッシングブレード1を備えている。 - 特許庁

An annular support ring 4 is attached to a wheel rim 3 in a tire lumen surrounded by the tire 2 and the wheel rim 3 and is abutted on an inner surface of a tread part 2a at reduction of internal pressure to support load.例文帳に追加

タイヤ2とホイールリム3とが囲むタイヤ内腔内iでホイールリム3に装着されかつ内圧低下時にトレッド部2aの内面と当接して荷重を支承する環状のサポートリング4である。 - 特許庁

To provide a pneumatic solid tire of both excellent rim slipping resistance and rim assembly workability, in particular, a solid tire which is used for an industrial vehicle such as a forklift.例文帳に追加

耐リム滑り性とリム組み作業性の双方に優れたニューマチック型ソリッドタイヤ、特にフォークリフトなどの産業車両用に用いられるソリッドタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire for heavy load in which rim assembling performance is improved while securing rim-resistant smoothness at a high-torque load, and an assembling method of this tire.例文帳に追加

高トルク負荷時の耐リム滑り性を確保しつつ、リム組み性を向上することができる重荷重用空気入りタイヤ及びこのタイヤの組立方法を提供すること。 - 特許庁

例文

The inner surface side of a tire 10 is supported by a rim 12, and an annular air chamber is formed in the internal cavity in the assembly of the tire 10 and the rim 12.例文帳に追加

タイヤ10は、内周面側をリム12で支持されており、タイヤ10とリム12の組み立て体内の内部空洞に輪状の空気室が形成されている。 - 特許庁

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