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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > TIRE RIMの意味・解説 > TIRE RIMに関連した英語例文

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TIRE RIMの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1142



例文

The tire changer A is furnished with a wheel supporting base 11 to support the wheel rim B1 and an arm 12 free to mount and remove the tire B2 against the wheel rim B1 supported on the wheel supporting base 11.例文帳に追加

タイヤチェンジャーAは、ホイールB1を支持するホイール支持台11と、同ホイール支持台11に支持されているホイールB1に対してタイヤB2を取付可能または取外可能なアーム12を備えている。 - 特許庁

This pneumatic tire wheel 1 includes an annular rim 3 for holding a tire, and a disk 4 provided on an inner peripheral side of the rim 3 and fixed on a hub 13 of a vehicle.例文帳に追加

本発明に係る空気入りタイヤホイール1においては、タイヤを保持する環状のリム3と、該リム3の内周側に設けられて車両のハブ13に固定されるディスク4と、を備えたタイヤホイール1である。 - 特許庁

When performing postcure inflation to a vulcanized tire TS, a gas is sucked from a through-hole 3H formed in a lower rim 3S after laying the tire TS at the lower rim 3S of a postcure inflator 2.例文帳に追加

加硫後のタイヤTSにポストキュアインフレーションを行う際、タイヤTSをポストキュアインフレータ2の下リム3Sに載置した後、下リム3Sに形成された貫通孔3Hから気体を吸引する。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire which can be conveniently assembled to a rim and can prevent a damage caused by rubbing with a rim flange at the time of its assembling operation, and an air bag used for the pneumatic tire.例文帳に追加

リムへの組み付け作業を簡便化できるとともに、その組み付けの際にリムフランジとの擦過による損傷を防止できる空気入りタイヤと、それに用いられる空気嚢を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a method of measuring a circumferential variation of a rim-assembled tire bead part in bead fitting conditions capable of automatically and quickly measuring a circumferential variation of a rim-assembled tire bead part in bead fitting conditions.例文帳に追加

自動的にかつ短時間でリム組みタイヤのビード部のビードフィット状態における周上バラツキを計測することができるリム組みタイヤのビード部のビードフィット状態における周上バラツキの計測方法を得る。 - 特許庁


例文

In the tire wheel assembly 1 in which a pneumatic tire 2 is rim-assembled into a wheel 3, an auxiliary ring 5 or an auxiliary plate 7 with their dynamic balances adjusted is installed in a rim flange 4 at an outside of the wheel 3.例文帳に追加

空気入りタイヤ2をホイール3にリム組みしたタイヤ・ホイール組立体1において、ホイール3の車両外側のリムフランジ4に、動的バランス調整された補助リング5又は補助プレート7を装着する。 - 特許庁

During the rotation of the wheel, an outside contour of a radially outer edge area of the rim (2) and an adjacent area of the tire (3) is scanned by a distance measuring device to detect and evaluate a difference in axis-directional distance between the rim (2) and the tire (3).例文帳に追加

ホイールの回転中、リム(2)の半径方向外縁領域及びタイヤ(3)の隣接領域の外側輪郭を距離測定装置によって走査し、リム(2)とタイヤ(3)との軸方向距離の差を検出して評価する。 - 特許庁

When an expandable composition is packed in a tire and a rim assembly and expanded, the tire and the rim assembly are rotated.例文帳に追加

タイヤ及びリム組立体の内部に発泡性組成物を充填したのち、該発泡性組成物を膨張させる際に、タイヤ及びリム組立体を回転させる。 - 特許庁

When an automobile including, for example, the emergency tire rim assembly 10 is scrapped, and the emergency tire rim assembly 10 is not used or dose not reach its usage scrap limit, it is diverted for another automobile.例文帳に追加

例えば応急用タイヤリム組立体10を搭載した自動車を廃棄する場合、その応急用タイヤリム組立体10が未使用であったり、使用廃却限界に達しないものであれば、他の自動車用に転用する。 - 特許庁

例文

Since leg parts 28 at the both ends are formed with an elastic body, the support body 16 can be assembled to the general rim 12 along with the pneumatic tire 14 in the same procedure as a rim assembly of the pneumatic tire 14.例文帳に追加

支持体16は、両端の脚部28が弾性体から形成されているため、空気入りタイヤ14のリム組みと同様の手順で空気入りタイヤ14と共に汎用のリム12に組み付けることができる。 - 特許庁

例文

To provide a tire/wheel assembly can improve fitting performance during rim assembling without impairing rim slipping resistance, and a wheel and a pneumatic tire used for the assembly.例文帳に追加

耐リムずれ性を損なうことなく、リム組時の嵌合性を向上することが可能なタイヤ・ホイール組立体及びそれに使用するホイールと空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a beat member for easily fitting a tire to a wheel rim, a pneumatic tire of excellent rim assembling workability having the beat member, and an optimum wheel structure for fixing the beat member.例文帳に追加

タイヤをホイールのリムに容易に取付けるためのビート部材と、このビート部材を備えたリム組みの作業性に優れた空気入りタイヤと、上記ビート部材を固定するための最適なホイール構造を提供する。 - 特許庁

A tire-radial-direction distance h_1 between the tire-radial-direction outer end 11 of the bead filler 3 and a rim diameter line RL is 200% or less of a height h_2 of a rim flange RF.例文帳に追加

ビードフィラー3のタイヤ径方向外端部11とリム径ラインRLとの間のタイヤ径方向距離h_1が、リムフランジRFの高さh_2の200%以下である。 - 特許庁

This tire uniformity machine is provided with a rim width adjusting mechanism 58 for changing rim width of the upper/lower rims 2 and 3 to cope with bead width of a tire 1 when connecting both of upper/lower spindles 4 and 5 to each other.例文帳に追加

上・下スピンドル4・5同士を連結したときの上・下リム2・3のリム幅をタイヤ1のビード幅に対応させるように変更可能なリム幅調整機構58を備えている。 - 特許庁

To provide a further safe assembled body of a tire and a rim, which doesn't require to maintain the inner pressure of the assembled body of the tire and the rim and doesn't cause a secondary disaster when the assembled body is broken.例文帳に追加

頻繁なタイヤとリムの組立体内圧のメンテナンスが不要であり、更に組立体の故障時に二次災害を引き起こすことがないいっそう安全なタイヤとリムの組立体を提供する。 - 特許庁

In the lubricant for the tire rim assembling used so as to be coated on a fitting part of the tire and the rim, friction coefficient μ_W in the wet state is 0.5 or lower and friction coefficient μ_D in the dry state exceeds 0.5.例文帳に追加

タイヤとリムとの嵌合部に塗布して用いられるタイヤリム組み用潤滑剤であって、湿潤状態での摩擦係数μ_Wが0.5以下であってかつ、乾燥状態での摩擦係数μ_Dが0.5を超える。 - 特許庁

To provide a wheel for an automobile capable of easily obtaining a spring characteristic of a tire suitable of an application using a same rim without buying an additional tire or wheel, by making rim width variable.例文帳に追加

リム幅を可変にすることにより、タイヤやホイールを買い換えることなく、同じリムで用途に合わせたタイヤのばね特性を容易に得ることが可能な自動車用ホイールの提供。 - 特許庁

To provide an inexpensive tire/rim assembly capable of reducing noise in a cabin without reducing durability of the tire and rim assembling workability.例文帳に追加

タイヤの耐久性及びリム組み作業性を低下させることがなく、車室内騒音を低減できる低コストなタイヤ・リム組立体を提供すること。 - 特許庁

To provide a bead seat contour capable of increasing the rim slip resistance of a tire without any fitting and further easily fitting the tire without sacrificing the rim slip resistor.例文帳に追加

搭載を困難にさせることなくタイヤのリムスリップ抵抗を増加させる、またはリムスリップ抵抗を犠牲にすることなくタイヤを一層容易に搭載することができるビードシート輪郭形状を得る。 - 特許庁

This antiskid body 7 is inclined at an angle θ1 of 35 to 55° against the tire circumferential direction in the rim sheet surface 2, and inclined at an angle θ2 of 75 to 95° against the tire circumferential direction in the rim flange surface 3.例文帳に追加

この滑り防止体7は、前記リムシート面2においてタイヤ周方向に対して35〜55°の角度θ1で傾斜し、かつ前記リムフランジ面3においてタイヤ周方向に対して75°〜90°の角度θ2で傾斜する。 - 特許庁

To propose a method for preventing processing from being complicated, expensive, and disadvantageous when a safe tire-rim assembly is produced by charging hollow particles into the tire-rim assembly.例文帳に追加

タイヤおよびリム組立体へ中空粒子を装入して安全なタイヤおよびリム組立体を製造するに際し、上記した不利を招くことのない方途について提案することを目的とする。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire capable of enhancing the rim assembly workability without degrading the fitting force to a wheel, and unifying the fitting force in the tire circumferential direction after the rim assembly.例文帳に追加

ホイールとの嵌合力を低下させることなくリム組み作業性の向上を図ることができるとともに、リム組み後の嵌合力をタイヤ周方向で均一にすることのできる空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

To easily remove a tire valve in which an engaging part with a rim is formed of an elastic body without damaging the rim, and to recover a sealant in a tire.例文帳に追加

リムとの係合部分が弾性体で形成されたタイヤバルブを、リムに傷を付けずにリムから容易に除去し、タイヤ内のシーリング剤の回収を行う。 - 特許庁

To provide a method for producing a runflat tire support which is capable of further weight reduction, controls the dimensional change of a reinforcing part fitted to a rim, and can obtain stable engagement strength with the rim and a runflat tire.例文帳に追加

より一層の軽量化が可能であって、しかもリムに嵌着する補強部の寸法変化が抑制されており、安定したリムとの嵌合強度が得られるランフラット支持体の製造方法並びにランフラットタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a balance weight for a tire wheel capable of reducing damage of a rim part caused when driving a clip of the balance weight into the rim part of the tire wheel while preventing a shape and a structure from becoming complicated.例文帳に追加

形状、構造の複雑化を抑止しつつバランスウェイトのクリップをタイヤホイールのリム部に打ち込む際に生じるリム部の傷を軽減可能なタイヤホイール用のバランスウエイトを提供すること。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire capable of suppressing a damage of its rim flange even when a large input is applied in the tire width direction by making a proper rim guard part.例文帳に追加

リムガード部の適正化を図ることによって、タイヤ幅方向に大きな入力があった際にもリムフランジの損傷を抑制することのできる空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

A small groove 8 extending from a bead heel a to a bead toe b is formed in a rim contact surface 3a of a bead base part 3A abutted on a tire bead seat X1 of a rim X when the rim is fitted at a predetermined space in the circumferential direction of the tire.例文帳に追加

リム装着時にリムXのタイヤビードシートX1と当接するビードベース部3Aのリム接触面3aにビードヒールaからビードトウbにかけて延びる細溝8をタイヤ周方向に所定の間隔で形成する。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire capable of compatibly realizing the fitting property in the rim assembly and the rim detachment resistance after the rim assembly in a tire to be fitted to an offset type wheel, and capable of improving these characteristics and the reduction of the in-vehicle noise with excellent balance.例文帳に追加

オフセットタイプのホイールに装着するタイヤにおけるリム組み時における嵌合性とリム組み後における耐リム外れ性とを両立させると共に、これら両特性と車内騒音の低減とをバランスよく改善するようにした空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

The rim 1 for measuring the tire uniformity having a contour specified as a normal rim is configured so that a rim surface includes bead seats 4 and 5 whereon bead seat faces of the tire to be measured are mounted, and at least the surfaces of the bead seats 4 and 5 are formed in satin finish with surface asperity.例文帳に追加

正規リムとして定められた輪郭を有するタイヤユニフォミティー測定用リム1において、該リムの表面のうち、被測定タイヤのビードシート面が装着する少なくともビード座4,5の表面を、梨地状の凹凸面に形成する。 - 特許庁

With the safety tire 3 storing the air tube 1 mounted on the rim 5, the air tube 1 has a fixing means 6 at a part at least facing the rim for fastening and fixing it to the rim irrelevant to the differential pressure between the tire 2 and the air tube 1.例文帳に追加

空気のう1を収容した安全タイヤ3をリム5に装着した状態にて、空気のう1は、その少なくともリム5と対向する部分に、タイヤ2と空気のう1の差圧とは無関係に、リム5に対して緊密固定する固定手段6を具える。 - 特許庁

The tire holding part 6 is made by detachably overlapping a plurality of rims 8a, 9a, 10a, 8b, 9b, and 10b of different rim diameters R so that the rim diameter R may grow in the rim located outside of the tire radial, 8a, 9a, 10a, 8b, 9b, and 10b.例文帳に追加

タイヤ保持部6は、互いにリム径Rの異なる複数のリム8a、9a、10a、8b、9b、10bを、タイヤ径方向外側に位置するリム8a、9a、10a、8b、9b、10bほどリム径Rが大きくなるように着脱可能に重ね合わせてなる。 - 特許庁

A reinforcing rib 9 protrudes outward in the tire axial direction from a virtual borderline smoothly connecting a bead surface 4a in contact with a rim flange JF of the normal rim J and an outer surface 3a of the sidewall part 3, covers the rim flange JF from outside, and continues in a tire circumferential direction.例文帳に追加

また正規リムJのリムフランジに接するビード面4aとサイドウォール部の外表面3aとを滑らかに継ぐ仮想の輪郭線Vからタイヤ軸方向外側に突出しリムフランジJFを外から覆いタイヤ周方向に連続する補強リブ9を具える。 - 特許庁

The rim assembling method comprises natural hardenability or thermosetting adhesive 5 applied between at least either the beat part 1b or 1b' of the pneumatic tire 1 and the rim section 3 of the wheel 2, and rim assembling of the pneumatic tire 1 to the wheel 2 carried out before the hardening of the adhesive 5 and then the adhesive 5 is made to harden.例文帳に追加

リム組み方法は、空気入りタイヤ1の少なくとも一方のビード部1b,1b' とホイール2のリム部3との間に自然硬化性又は熱硬化性の接着剤5を塗布し、次いで該接着剤5が硬化する前に空気入りタイヤ1をホイール2にリム組みし、次いで接着剤を硬化させる。 - 特許庁

In the tire wheel provided with the rim 3 incorporated by bonding right and left rim components 20 at the outer circumference, a setting part 14 set to an axle side of a vehicle is provided in either one of rim components 20 by expanding from a bonded part of the both rim components 20 inwards in the axial direction.例文帳に追加

左右のリム構成体20を接合することによって一体とされたリム3を外周部に備えているタイヤホイールにおいて、いずれか一方のリム構成体20に、双方のリム構成体20の接合部分から径方向内方に延伸して車両の車軸側に取り付けられる取付部14を設ける。 - 特許庁

The tire wheel is equipped with a rim 2 shaped as a short cylinder whose inside is penetrated and a wheel body 3 formed separately from the rim 2 and welded fast upon being inserted into the cylindrical part of the rim 2, wherein a recess 5 is formed at the periphery of the rim 2 in such a way as stretching in the circumferential direction.例文帳に追加

短円筒形状で円筒内部が貫通したリム2と、このリム2とは別体で形成され当該リム2の円筒内部に組み込んで溶接固定されるホイルボディイ3とを有するタイヤホイルにおいて、リム2の外周面にその周方向に沿って凹部5が設けられている。 - 特許庁

This pneumatic tire 1 is mounted to the wheel 10 in which the height H of one rim flange (hereinafter referred to as the large rim flange) 11 with a rim diameter R made as a reference is larger than the height H of the other side (hereinafter referred to as a small rim flange) 12.例文帳に追加

この空気入りタイヤ1は、一方のリムフランジ部(以下、大きなリムフランジ部という。)11のリム径Rを基準とする高さHが他方(以下、小さなリムフランジ部という。)12の高さHよりも大きいホイール10に装着される。 - 特許庁

To increase the strength of a wheel for agricultural use in which a tire formed of a rubber-like elastic material is fixed to the rim formed in an annular shape by a pipe so as to cover the rim by devising a sectional shape of a rim without increasing the wall thickness of the rim or changing a material thereof.例文帳に追加

パイプ材によって円環状に形成されたリムに、該リムを被覆するようにゴム様弾性材で形成されたタイヤを固着してなる農用車輪において、リムの肉厚を上げることや材質を変更することなく、該リムの断面形状を工夫することにより農用車輪の強度を上げる。 - 特許庁

In the tire model 20 and the rim model 11, at at least partial area BH in a circumferential direction of the bead part or the rim, friction coefficient between the bead part and the rim is set higher than friction coefficient between the bead part and the rim at another area BL.例文帳に追加

タイヤモデル20及びリムモデル11は、ビード部又はリムの周方向における少なくとも一部の領域BHにおいては、ビード部とリムとの間の摩擦係数を、他の領域BLにおけるビード部とリムとの間の摩擦係数よりも高く設定してある。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire capable of enhancing the anti-separation performance of the tire and provide a tire-wheel assembly consisting of the pneumatic tire and a wheel having a large rim flange part on one side.例文帳に追加

タイヤの耐セパレーション性能を向上できる空気入りタイヤならびにこの空気入りタイヤと片側に大きなリムフランジ部を有するホイールとから成るタイヤ・ホイール組立体を提供すること。 - 特許庁

To provide an unvulcanized tire which can sufficiently reduce the generation of the defective appearance of a product tire by preventing air entrainment occurring in a rim guard during vulcanization molding, and a tire manufacturing method using the unvulcanized tire.例文帳に追加

加硫成形時にリムガード部に生じるエアの巻込みを防止して、製品タイヤの外観不良の発生を十分に低減できる未加硫タイヤ、並びにこの未加硫タイヤを用いたタイヤの製造方法を提供する。 - 特許庁

On a tire side surface is of a bore i of tire surrounded by a rim 2 and a pneumatic tire 3, a sound suppressor 4 composed of a sponge material is provided to extend in the circumferential direction of the tire.例文帳に追加

リム2と空気入りタイヤ3とで囲まれるタイヤ内腔iのタイヤ側内腔面isに、タイヤ周方向にのびるスポンジ材からなる制音体4を具える。 - 特許庁

To provide a valve for a tire tube, a tube for a tire, a tire wheel assembly, and a wheel, which are advantageous in enhancing efficiency of tire-to-rim assembling work while reducing cost.例文帳に追加

コスト低減を図りつつタイヤのリムへの組み込み作業の効率化を図る上で有利なタイヤチューブ用バルブ、タイヤ用チューブ、タイヤホイール組立体、ホイールを提供する。 - 特許庁

To provide an automobile tire removing method and a tire removing device capable of safely and efficiently removing a tire bead from the rim edge by mechanical operation without relying on manual work even in a flat tire having high rigidity of a side part.例文帳に追加

サイド部の剛性が高い扁平タイヤでも手作業によらずに機械操作でリム縁からタイヤビードを安全かつ能率的に取り外すことができる自動車タイヤ取外し方法、およびタイヤ取外し装置を提供すること。 - 特許庁

To provide an assembly of pneumatic radial tire and rim possible to achieve to lighten tire weight and reduce rolling resistance, to prevent tire from degradation of adhesion strength and break of filament, and to keep tire performance a good condition.例文帳に追加

接着劣化やフィラメント折れを防止し、タイヤ諸性能を良好に保ちながら、タイヤの軽量化と転がり抵抗の低減を達成できる空気入りラジアルタイヤとリムの組み立て体を提供する。 - 特許庁

Moreover, a pneumatic tire rim assembly is applied with a phosphor or chromatic color of specific lightness and chromaticness 2 on at least one part of an inner surface of the tire 1 as discriminating information of a rim assemblage, and also applied with a color related to the color on the tire 1 on at least one part of the surface of the rim with which the tire 1 is installed.例文帳に追加

また、本発明の空気入りタイヤ−リム組立体は、タイヤ内面の少なくとも一部をリム組の識別情報として蛍光体又は特定の明度・彩度の有彩色に着色2すると共に、このタイヤを組付けたリムの表面の少なくとも一部を、前記タイヤに着色した色に関連する色で着色3、4、5してなる。 - 特許庁

The wheel structure which includes: a hollow tire 110 in which a tread 114 is formed on an outer peripheral surface of a casing 112: and a rim 120 which can incorporate the hollow tire 110 concerned, includes a coil 150 over a whole circumference of the rim 120 in a hollow part of the hollow tire 110.例文帳に追加

ケーシング112外周面にトレッド114が形成された中空タイヤ110と、当該中空タイヤ110を組込み可能なリム120とを備えた車輪構造体であって、中空タイヤ110の中空部に、リム120の全周に渡ってコイル体150を備える。 - 特許庁

To provide a sound absorption member capable of effectively restraining cavity resonance and improving adhesiveness when being stuck as a sound absorption layer while reducing road noise, a tire equipped with such a sound absorption member on the inner surface of an inner liner, and an assembly of the tire and a rim equipped with such a sound absorption member on the tire and rim.例文帳に追加

空洞共鳴を有効に抑制して、ロードノイズを低減可能としつつも、吸音層として貼り付けたときの接着性を向上させた吸音部材、かかる吸音部材をインナーライナの内面上に具えるタイヤ及びリム上に吸音部材を具えるタイヤとリムとの組立体を提供する。 - 特許庁

To provide a tire-rim-core assembly capable of compatibly ensuring the durability in the run-flat traveling and suppressing the vibration in the normal traveling, a method for applying lubricant to a pneumatic tire, and a method for manufacturing the tire-rim-core assembly.例文帳に追加

ランフラット走行における耐久性の確保と、通常走行における振動の抑制とを両立させたタイヤ・リム・中子組立体、空気入りタイヤへの潤滑剤塗布方法、及び、タイヤ・リム・中子組立体の製造方法を提供する。 - 特許庁

An expansible annular diaphragm 6 is arranged between the both bead parts 3, 3 for fractionating a space demarcated between the tire 1 and the rim 7 when the tire 1 is mounted to the rim 7 into two chambers of an inner chamber 8 and an outer chamber 9 in the tire-radial direction.例文帳に追加

両ビード部4、4間に、タイヤ1をリム7に装着した際にこれらタイヤ1とリム7との間に画定される空間をタイヤ径方向内側室8及び外側室9の2室に分画する、膨張可能な環状の隔膜6を配設する。 - 特許庁

例文

To prevent a tire 1 from being brought into contact with a bulkhead 2 even when the tire is subjected to a shock by the unevenness of a road surface in a tire rim assembly 10 in which the bulkhead 2 consisting of a thin plate is arranged on a rim outer circumferential surface 1a in a main air chamber 11, and sub air chambers 3 are demarcated by the bulkhead 2.例文帳に追加

主気室11内のリム外周面1aに薄板よりなる隔壁2が配設され、隔壁2によって区画された副気室3を有するタイヤリム組立体10において、タイヤ1が、路面の凹凸によって衝撃を受けた場合でも隔壁2と接触しないようにする。 - 特許庁

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