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「TIRE RIM」に関連した英語例文の一覧と使い方(22ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > TIRE RIMの意味・解説 > TIRE RIMに関連した英語例文

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TIRE RIMの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1142



例文

Inward the tire radial direction of the rolling part 12A, a chafer rubber 13 is disposed which is made of rubber harder than the side wall rubber 12 and which prevents the contact between the rolling part 12A and rim R.例文帳に追加

巻き込み部12Aのタイヤ半径方向内方には、サイドウォールゴム12よりも硬質のゴムからなりかつ巻き込み部12AとリムRとの接触を防ぐチェーファゴム13が配される。 - 特許庁

In the assumption that the wheel body 1 is separate from a hub body 5, a tire body 2 formed of an elastic material and a metal rim body 3 are assembled/disassembled to/from each other by a tightening tool 6 in this wheel body 1.例文帳に追加

ハブ体5とは別構成の車輪体1であることを前提としたうえで、この車輪体1において、弾性材製のタイヤ体2と金属製のリム体3とを、締結具6により、互いに分解及び組み立て可能にした。 - 特許庁

It is preferable that the one end of the carcass arranged as folded back by being wound up from the inside of the bead part to its outside, is positioned at further more central side of the tire than the outer circumference of the flange of a rim.例文帳に追加

ビード部の内側から巻き上げられて外側に折返配置されたカーカスの一端がリムのフランジの外周よりもタイヤ中心側に位置するのが好ましい。 - 特許庁

As a side of the low transmissibility of vibration, of the pneumatic tire 14 is made to be corresponded to a side of the large amplitude in exciting a rim wheel 12, the excitation force acting on a hub connecting part can be reduced, and the road noise can be reduced.例文帳に追加

リムホイール12加振時の振幅が大きい側に空気入りタイヤ14の振動伝達率の小さい側が対応しているので、ハブ連結部に作用する加振力を低減することができ、ロードノイズの低減が図れる。 - 特許庁

例文

A side of the lower transmissibility of vibration of the pneumatic tire 14 is made to be corresponded to a side of the large amplitude in exciting a rim wheel 12, the excitation force acting on a hub connecting part can be reduced, and the road noise can be reduced.例文帳に追加

リムホイール12加振時の振幅が大きい側に空気入りタイヤ14の振動伝達率の小さい側を対応させることにより、ハブ連結部に作用する加振力を低減することができ、ロードノイズの低減が図れる。 - 特許庁


例文

The transmissibility of vibration to the hub connecting part is not increased even when the side of the high transmissibility of vibration of the pneumatic tire 14 is made to be corresponded to the side of the small amplitude in exciting the rim wheel 12.例文帳に追加

なお、リムホイール12の加振時の振幅の小さい側に空気入りタイヤ14の振動伝達率の高い側を対応させてもハブ連結部への振動伝達は大きくならない。 - 特許庁

To provide a safety pneumatic tire-rim assembly having a simple structure, economical in a manufacturing method and a construction material, impairing no low fuel consumption performance with superior durability at failure time.例文帳に追加

構造が簡単で、製法および材質的に経済的で、低燃費性能を損なうことがなく、故障時の耐久性に優れた安全空気入りタイヤ・リム組立体を提供すること。 - 特許庁

The center-to-center distances of the bead cores for reducing the RRO are calculated based on the RRO1 to Nth components and sensitivity of the tire/rim assembly for improving uniformity.例文帳に追加

ユニフォミティを改善するタイヤ・リム組立体のRRO1〜N次成分と感度とに基づいて、RROを低減するためのビードコア中心間距離を算出する。 - 特許庁

In the disc wheel having a disc 12 being fixed to an axle hub and a rim 2 for supporting a tire, a rubber elastic body 3 is mounted on the working face region with which the axle hub is brought into contact.例文帳に追加

車軸ハブに固着されるディスク1と、タイヤを支承するリム2とを備えたディスクホイールにおいて、ディスク1の、前記車軸ハブが当接される当たり面領域にゴム弾性体3が装着されている。 - 特許庁

例文

By making the area of small ground pressure of the pneumatic tire 14 be corresponded to a side of the large amplitude in exciting a rim wheel 12, the excitation force acting on a hub connecting part can be reduced, and the road noise can be reduced.例文帳に追加

リムホイール12の加振時の振幅が大きい側に空気入りタイヤ14の接地圧の小さい領域側を対応させることにより、ハブ連結部に作用する加振力を低減することができロードノイズの低減が図れる。 - 特許庁

例文

In the pneumatic tire 1 having a pair of right and left beads 2, irregularity R on which a step between a recess and a projection is 10 to 300 μm is formed on a bead base surface B where the beads 2 contact with at least a rim 6.例文帳に追加

左右一対のビード部2を有する空気入りタイヤ1において、ビード部2が少なくともリム6と接するビードベース面Bに、凹部と凸部の段差が10〜300μmである凹凸Rを形成する。 - 特許庁

A tire interval void 4 is provided with a sound suppressing implement 10 formed of a strip sheet body 10 using a sponge material, and arranged in a storage groove 9 circumferentially recessed in a well part 7 of a rim 3.例文帳に追加

タイヤ内腔4に、スポンジ材を用いた帯状シート体10Aからなりかつリム3のウエル部7に周方向に凹設した収容溝9に配置される制音具10を設ける。 - 特許庁

A projecting part 8 formed from rubber or resin able to abut to the rim R in the run-flat traveling and support the tread part 1 is provided on the inner periphery side of carcass layer 4 of the tread part 1 in such a way as stretching in the circumferential direction of the tire.例文帳に追加

トレッド部1のカーカス層4の内周側に、ランフラット走行時にリムRに当接してトレッド部1を支持可能な、ゴムまたは樹脂からなる凸状部8がタイヤ周方向に延設されている。 - 特許庁

The angle of the bead bottom surface confronting the rim seat surface to the tire axial direction is made different between a left and a right bead part 2, and at least on the side with the bead heel, the angle outside the vehicle is made greater than the inside.例文帳に追加

リムシート面に対向するビ−ド底面のタイヤ軸方向となす角度を左右のビード部2、2で異ならせ、少なくともビ−ドヒ−ル側において、この角度を車両の外側で内側よりも大きくした。 - 特許庁

To provide a tire manufacturing method enabling a system for molding tires having different rim diameters almost simultaneously in a predetermined tact time, and a bead member feeder.例文帳に追加

所定タクトタイムで、リム径の異なるサイズのタイヤを相前後して成型するシステムを可能にするタイヤの製造方法およびビード部材供給装置を提供する。 - 特許庁

To provide a safety pneumatic tire, simply structured, allowing easy manufacturing and rim assembling with low material cost, and excellent in fuel saving performance and safety.例文帳に追加

構造が簡単で、製造およびリム組みが容易で、材料面でも経済的である、低燃費性能および安全性にすぐれた安全空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

A side ring 24 is removably fitted on one end section of a rim main body 21 of a wheel 20 for the side wall reinforced type runflat tire 10.例文帳に追加

サイドウォール強化型ランフラットタイヤ10用のホイール20のリム本体21の一端部に、サイドリング24を取り外し可能に装着する。 - 特許庁

To provide a foaming tire with a bead core in it having required sufficient riding comfortability while maintaining various kinds of performance concerning sufficient rigidity, rim slippage resistance, and durability such as abrasion resistance, etc.例文帳に追加

十分なタイヤの剛性、耐リムズレ性、耐摩耗性等の耐久性に関わる各種性能を保ったままで、かつ必要とされる十分な乗り心地をもつビードコア入り発泡タイヤを得る。 - 特許庁

When the tire 12 is installed in a regular rim 14 having a flange 18, the radial outside position PA of the wire 38 is radially inside of a radial outside end 78 of the flange 18.例文帳に追加

このタイヤ12がフランジ18を有する正規リム14に装着されたとき、上記ワイヤー38の半径方向外側位置PAは、このフランジ18の半径方向外端78よりも半径方向内側である。 - 特許庁

Further, such a function is accomplished by a constitution that an intermediate member is not extended between a brake disc and an inner rim of a tire wheel using a support member for supporting it movably in an axial direction.例文帳に追加

また、このような機能を、軸方向に運動可能に支持する支持部材を用いて、中間部材がブレーキディスクとタイヤホイールのインナーリムとの間に延びることのない構成によって実現している。 - 特許庁

To provide a bead 30 of a pneumatic radial tire 11 in which arrangement of bead wires 23 can not be easily disturbed even if a body ply 16 moves during vulcanization of a raw tire and to provide a light weight pneumatic radial tire 11 with high seating capacity of a bead part 14, high air seal performance and resistance against getting off of a rim.例文帳に追加

生タイヤ加硫時にボディプライ16が移動してもビードワイヤ23の配列が乱れ難い空気入りラジアルタイヤ11のビード30を提供すること、及びビード部14の着座能力、エアシール性及びリム外れに対する抵抗力の高い軽量空気入りラジアルタイヤ11を提供すること。 - 特許庁

The spare tire mounting structure 10 includes the flat plate-like rear floor panel 14 with the spare tire 16 mounted in a vehicle, and a fixing means 20 for fixing the central section 18A of the wheel 18 of the spare tire 16 and the rim section 18B of the wheel 18 in the front and the rear side of the vehicle relative to the central section 18A to the rear floor panel 14.例文帳に追加

車両に搭載するスペアタイヤ16が設置される平板状のリヤフロアパネル14と、スペアタイヤ16のホイール18の中心部18Aと、その中心部18Aよりも車体前方側及び車体後方側のホイール18の周縁部18Bをリヤフロアパネル14に固定する固定手段20と、を備えたスペアタイヤ取付構造10とする。 - 特許庁

The pneumatic tire 14 for a run flat tire is fitted to a rim 16 together with a supporting body 12 while having the annular supporting body capable of supporting the load being provided inside in a run flat traveling condition, and the bag 23 with a lubricant 30 sealed therein is installed on an inner surface of a tire tread part 23.例文帳に追加

ランフラット走行時に荷重を支持可能な環状の支持体12を内部に備えた状態で、該支持体12と共にリム16に組み付けられるランフラットタイヤ用の空気入りタイヤ14であって、タイヤトレッド部23内面に潤滑剤30を封入した袋23が設置されていることを特徴とする空気入りタイヤ14。 - 特許庁

In the tire having a large number of lug segments adjacent to each other mounted in the outer circumferential direction of a rim, the lug segments are arranged in two rows on the inner and outer sides in the width direction of the rim, and the inner lug segments are mounted by shifting 1/2 pitch with respect to the outer lug segments.例文帳に追加

リムの外周方向に多数個隣接して取付けられるラグセグメントを備えたタイヤにおいて、前記ラグセグメントは、前記リムの幅方向内側と外側とに2列に配置され、かつ、外側のラグセグメントに対して内側のラグセグメントを1/2ピッチずらして取付けたことを特徴とするラグセグメントを備えたタイヤ。 - 特許庁

This tire replacement machine has a supporting frame, a rotation supporting means 3 for a wheel rim, a locking means 31 to fix the wheel rim to the rotation supporting means 3, a mounting tool to fix to a tool supporting arm capable of mounting the supporting frame and controlling, and a driving means of the rotation supporting means 3.例文帳に追加

支持枠2と、ホイールリム4のための回転支持手段3と、上記ホイールリム4を回転支持手段3に固定するためのロック手段31と、支持枠2に載せられる調整可能な工具支持アーム7に固定できる装着工具6と、回転支持手段3の駆動手段5とを有するタイヤ交換機。 - 特許庁

To provide a pneumatic solid tire having good rim slipping resistance even under a use condition receiving excessive input, additionally eliminate the problem of low durability and high cost like in improvement of bead arrangement, and eliminate the development of a problem like at the time of improvement of the bead arrangement and a base shape even for assembling property of the rim.例文帳に追加

過大入力を受ける使用条件下においても良好な耐リム滑り性を備えるとともに、ビード配置の改良におけるような耐久性の低さや高コストの問題がなく、リム組み性についても、ビード配置やベース形状改良時のような問題の生じない、ニューマチック型ソリッドタイヤを提供する。 - 特許庁

The calculation step 3 comprises processes which repeat the process calculating contact condition at least between a bead bottom surface and the rim from the tire model expanded and deformed by the internal pressure condition, and a process renewing the internal pressure operation area so that the internal pressure acting on a non-contacting area with a rim of a bead bottom surface till the contact condition becomes constant.例文帳に追加

計算ステップS3は、内圧条件により膨張変形したタイヤモデルから、少なくともビード底面とリムとの間の接触状態を計算する処理と、ビード底面のリムとの非接触域に内圧が作用するように前記内圧作用領域を更新する処理とを前記接触状態が一定になるまで繰り返す工程を含む。 - 特許庁

This tire wheel is surely mounted by providing projecting parts 9 and 10 on at least one side at the inside of a radial direction of the rim in a rim flange of the wheel or in the vicinity and hooking hooks 4 and 5 provided at end parts of the member 3 for assisting driving force on the projecting parts 9 and 10 to facilitate attaching/detaching of the member 3 for assisting driving force.例文帳に追加

ホイールのリムフランジもしくはその近傍において、リムの半径方向内側の少なくとも片側に突出部9及び10を設け、駆動力を助勢する部材の端部に設けたフック4及び5を前記突出部に引っかけることで取着を確実にし、駆動力を助勢する部材3の着脱を容易にする。 - 特許庁

In the initial position, the tire is positioned with respect to the wheel in a state that the accessary part 92 and a lower side part 100 positioned on a lower side than an upper rim flange 82 positioned on an upper side of a pair of the rim flanges 82 and 84 of the wheel and fitted in the wheel of the lower bead 74 positioned on a lower side of the pair of the beads are not overlapped.例文帳に追加

その初期位置においては、付属部品92と、一対のビード部のうち下側に位置する下ビード部74のうち、ホイールにおける一対のリムフランジ部82,84のうち上側に位置する上リムフランジ部82より下側に位置して既にホイールにはめ込まれている下側部分100とがオーバラップしない状態で、タイヤをホイールに対して位置決めする。 - 特許庁

A hump 7 is formed on a bead seat part 6 of a rim 8 having the curls 4 of rectangular section at both ends obtained in this manner, a water drain hole 9 is formed in the curls 4, a valve hole 11 for sealing air for the tire is opened in one drop inclination part 10, and a disk is fitted in the cylinder of the rim 8 to obtain the two-piece wheel.例文帳に追加

このようにして得られた両端部に断面矩形のカール4を有するリム8に対し、ビードシート部6にハンプ7を設け、そのカール4に水抜き穴9を開け、一方のドロップ傾斜部10にタイヤへの空気封入用のバルブ穴11を開け、ディスクをリム8の円筒内に取り付ければ、2ピースホイールが得られる。 - 特許庁

The bead core 18 becomes a direction reducing a diameter, pressure for pressing a bead part 12 on a rim base 30 A can be increased, carcass 14 is strongly held between the bead core 18 and the rim base 30 A, movement of the carcass 14 when the tire rolls can be suppressed and a failure of the bead part 12 can be prevented.例文帳に追加

ビードコア18は径が縮小する方向となり、ビード部12をリムベース30Aへ押しつける圧力を増大させることができ、ビードコア18とリムベース30Aとの間でカーカス14が強く挟持され、タイヤ転動時のカーカス14の動きを抑えることができ、ビード部12の故障を防止することができる。 - 特許庁

An O ring is interposed between mating surfaces on hub mounting flanges of both of the rims on the wheel devised to integrally fasten both of a pair of ring inside rim and outside rim respectively forming an inward directed hub mounting flange on one side and an outward directed rim flange on the other side by bolts by laminating their hub mounting flanges in a state of inserting a tire along outer peripheral surfaces of both of the rims.例文帳に追加

片側に、内方に向けたハブ取り付けフランジを、また反対側に外方に向けたリムフランジを、それぞれ形成した一対の環状をしたインサイドリムとアウトサイドリムとを、両リムの外周面に亘ってタイヤを装入した状態にて互いのハブ取り付けフランジを重ね合わせてボルトにより両者一体的に締結するようにした車輪において、両リムのハブ取り付けフランジにおける重ね合わせ面間にはOリングが介在されている。 - 特許庁

To provide a rubber composition for a clinch apex or a chafer, with which the heat resistance, rim chafing resistance and rolling resistance are improved with a good balance, and to provide a pneumatic tire having the clinch apex and/or the chafer, produced by using the composition.例文帳に追加

耐熱性、耐リムチェーフィング性能及び転がり抵抗特性をバランス良く改善できるクリンチエイペックス又はチェーファー用ゴム組成物、及びそれを用いて作製したクリンチエイペックス及び/又はチェーファーを有する空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

The shape of each of the air chambers 12 is formed into a shape eliminated by amount corresponding to bead change amount in a rim width direction due to insertion of a bead breaker and a space for dropping a tire bead part is secured in the peripheral direction in the well part 13.例文帳に追加

気室12の形状を、ビードブレーカーの差し入れによるリム幅方向のビード変化量相当分を除去した形状として、タイヤビード部を落とし込むためのスペースを周方向に渡ってウエル部13に確保している。 - 特許庁

(1) This sealing structure 10 of the rim divided type wheel is furnished with a wheel main body 20, a side ring 12 a lip packing 13 mounted on either one of the wheel main body 20 and the side ring 12 and having a lip pressed on an objective member when air pressure of a tire is applied.例文帳に追加

(1) ホイール本体20と、 サイドリング12と、 ホイール本体20とサイドリング12との何れか一方の部材に取り付けられ、タイヤのエア圧がかかった時に相手部材に押し付けられるリップを有するリップパッキン13と、を備えたリム分割式ホイールのシール構造10。 - 特許庁

The tire attaching and detaching device is provided with a base member 1 fixed with a bolt 10a, projected from a wheel hub H and exposed to an outer surface of a rim base A in a detachable manner and a hydraulic actuator 2, attached to the base member 1 in a hooked manner, for pressing an outer surface of a beat seat B.例文帳に追加

ホイールハブHから突設されてリムベースAの外面に露出するボルト10aに着脱可能に固着されるベース部材1と、該ベース部材1に引掛け状に取着されてビートシートBの外面を押圧する油圧アクチュエータ2とを、具備する。 - 特許庁

A gas compressor 4 is mounted on a wheel 2, and an inner cavity 6 formed by a tire 1 and a rim 3 and the gas compressor 4 are communicated with each other for injecting the pressurized gas to the inner cavity 6 by the gas compressor 4.例文帳に追加

気体圧縮機4をホイール2に取り付け、タイヤ1とリム3によって形成される内空洞6と気体圧縮機4とを連通させ、気体圧縮機4によって内空洞6に加圧気体を注入させるようにしたタイヤ/ホイール組み立て体。 - 特許庁

One or plural air disturbance bodies 10 three dimensionally formed from non-venting material and having at least one air screen surface 11 are rollably housed in a space 7 in a tire T mounted on a wheel rim R.例文帳に追加

ホイールのリムRに組付けられるタイヤT内の空洞7に、非通気性材料により立体状に形成され、かつ少なくとも一面の空気遮蔽面11を有する1個もしくは複数個の空気攪乱体10を転動できように収容する。 - 特許庁

To provide a clinch rubber composition that is high in hardness, is excellent in a heat-resistant aging characteristic, keeps rubber from wearing even if rubbed against a rim with the repeated deformation of a tire during travel, and resists cracking even under long-term exposure to sunlight.例文帳に追加

硬度が高く耐熱老化特性に優れ、タイヤの走行時の繰り返し変形に伴うリムとのこすれによってもゴムの摩滅の少なく、さらに長期の日射によっても亀裂の発生の生じないクリンチゴム組成物を提供する。 - 特許庁

In a light alloy-made wheel for a two-wheel vehicle or a four-wheel vehicle in which at least a part of a rim and/or a spoke part is hollow, generation of resonance sound by the vibration of a tire is suppressed by filling a vibration damping material such as fibrous cotton and resin foam in the hollow part.例文帳に追加

リム及び/又はスポーク部の少なくとも一部が中空となっている軽金属製の二輪或いは四輪車両用ホイールに於いて、前記中空部に繊維綿、発泡樹脂などの制振材を充填しタイヤの振動により生じる共振音の発生を抑制する。 - 特許庁

The characteristic frequency of the whole of the wheel 10 is heightened cooperation of a disc 11 made of materials of a large longitudinal elastic coefficient and a rim 13 made of materials small in specific gravity and light in weight, and the road noise is reduced as resonance of the wheel 10 due to vibration of a tire 12 is prevented.例文帳に追加

縦弾性係数の大きい材料からなるディスク11と、比重が小さく軽量な材料からなるリム13との協働により、ホイール10全体の固有振動数が高まり、タイヤ12の振動に伴うホイール10の共振が防止されてロードノイズが低減する。 - 特許庁

As a side opposite to the side of the large amplitude in exciting the rim wheel 12 has the small amplitude, the transmissibility of vibration to the hub connecting part is not increased even when the side of the high transmissibility of vibration of the pneumatic tire 14 is made to be corresponded to the side of the small amplitude.例文帳に追加

なお、リムホイール12の加振時の振幅の大きい側とは反対側は振幅が小さいので、振幅の小さい側に空気入りタイヤ14の振動伝達率の大きい側を対応させてもハブ連結部への振動伝達は大きくならない。 - 特許庁

In the disc wheel having a disc 1 being fixed to an axle hub and a rim 2 for supporting a tire, a rubber elastic body 3 having a hole 4b, perforated in the disc 1, for inserting a bolt is mounted on at least the inner circumferential surface of a bolt insertion hole 4a of the axle hub.例文帳に追加

車軸ハブに固着されるディスク1と、タイヤを支承するリム2とを備えたディスクホイールにおいて、ディスク1に穿設された、車軸ハブのボルト挿入用穴部4aの少なくとも内周面に、該ボルトが挿入可能な穴部4bを有するゴム弾性体3が装着されている。 - 特許庁

In this combined structure of the elastic wheel and the suspension member, the elastic wheel in which a rubber elastic body 15 is annularly interposed between an inner peripheral surface of a rim 12 for supporting a tire and an outer peripheral surface of a disc 11 is mounted on the suspension member via an axle hub.例文帳に追加

タイヤを支承するリム12の内周面とディスク11の外周面との間にゴム弾性体15が環状に介装されている弾性ホイールが車軸ハブを介してサスペンションメンバに装着された、弾性ホイールとサスペンションメンバとの組合せ構造体である。 - 特許庁

METHOD OF REDUCING AT LEAST ONE OF RRO, RFV, AND AVV OF TIRE/RIM ASSEMBLY, AND METHOD OF REDUCING AT LEAST ONE OF LFV, LRO, AND DIFFERENCE IN RRO BETWEEN RIGHT AND LEFT SHOULDER PARTS例文帳に追加

タイヤ・リム組立体のRRO、RFV、及びAVVの少なくとも1つを低減する方法、タイヤ・リム組立体のLFV、LRO、及び左右ショルダー部RRO差の少なくとも1つを低減する方法、及びタイヤ・リム組立体の左右ショルダー部RRO成長量を低減する方法 - 特許庁

A reinforcing layer 22 including the organic fiber cord is provided along a winding-up part 14B of the carcass 14 so that the lateral rigidity of the tire side part is increased, the bead unseating resistance can be increased, and the bead part 11 can be surely held to the rim in acting a large lateral force thereto.例文帳に追加

カーカス14の巻上部14Bに沿って有機繊維コードを含む補強層22を設けているので、タイヤサイド部の横剛性が高まり、ビードアンシーティング抵抗を増大させることができ、大きな横力作用時においてもビード部11をリムに確実に保持させることができる。 - 特許庁

A hollow portion 51 for weight reduction is formed on a wheel disk 2 along each spoke part 5, and the hollow portion 51 is also used for a communication passage to communicate the annular wall 41 on the rim 4 side with the tire valve fitting hole 21 on the hub 2 side.例文帳に追加

そして、ホイールディスク2には重量軽減用の中空部51が各スポーク部5に沿って形成されており、これら中空部51がリム4側の環状壁41とハブ2側のタイヤバルブ装着孔21とを連通する連通路を兼ねている。 - 特許庁

A load to the supporting part 26 is reduced and deformation of the supporting part 26 is restrained since slitting 30 of a leg part 28 opens from the outside in the tire widthwise direction and bending deforming quantity to the inside of the leg part 28 increases when fitting a support body 16 on a rim 12.例文帳に追加

支持体16をリム12へ組付ける際には、脚部28の切り込み30がタイヤ幅方向外側から開口し、脚部28の内側への曲げ変形量が大きくなるので、支持部26への荷重を小さくでき、支持部26の変形を抑えることができる。 - 特許庁

One to six spherical and porous sound absorbing bodies 16 in which density is set at 0.1 g/cm3 or lower and diameter is set in a range from 40 to 100 mm are movably arranged in a cavity 18 surrounded with the inner peripheral surface of the tire 12 and the outer peripheral surface of the rim 14.例文帳に追加

タイヤ12内周面とリム14の外周面とで囲まれた空洞18内に、密度を0.1g/cm^3以下、直径を40〜100mmの範囲内に設定した多孔質の球状の吸音体16を1〜6個の範囲内で移動可能に配置する。 - 特許庁

例文

The sensor unit is equipped with a sensor body 1 to sense the air pressure of a tire T and transmit the sensing signal to the outside and a base member 3 to hold the sensor body 1, wherein the base member 3 is adhered fast to a rim 11 of a wheel 10 through an adhesive layer 5 of thermo-hardening type.例文帳に追加

タイヤTの空気圧を検出して検出信号を外部に送信するセンサ本体1と、センサ本体1を保持するベース部材3とを備え、ベース部材3が熱硬化型の接着層5を介してホイール10のリム11に接着固定される。 - 特許庁

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