1016万例文収録!

「Tetsudo」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Tetsudoに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

Tetsudoを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 60



例文

Tomo Tetsudo: partially introduced 例文帳に追加

鞆鉄道 一部 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Tetsudo Shoka' (Songs of Railways) 例文帳に追加

「鉄道唱歌」 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Tetsudo Shoka (Songs of Railways) 例文帳に追加

鉄道唱歌 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kuramayama Kosaku Tetsudo Cable 例文帳に追加

鞍馬山鋼索鉄道 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

August 1, 1942: Keifuku Denki Tetsudo merged with Kurama Denki Tetsudo. 例文帳に追加

1942年(昭和17年)8月1日京福電気鉄道に合併。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

Kanbara Tetsudo (Kanbara Railway) track maintenance lorry 例文帳に追加

蒲原鉄道保線用トロッコ - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

15 minutes walk from Ichibu Station on the Kinki Nihon Tetsudo Ikoma Line. 例文帳に追加

近畿日本鉄道生駒線一分駅から徒歩15分 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Tetsudo-in (Railway Bureau): Steam Locomotive, Type Kokutetsu (JNR) 3030 例文帳に追加

鉄道院:国鉄3030形蒸気機関車 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Tetsudo-in: Steam Locomotive, Type Kokutetsu (JNR) 2800 例文帳に追加

鉄道院:国鉄2800形蒸気機関車 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Accordingly, the railway line of Kurama Denki Tetsudo became the Kurama Line of Keifuku Dentetsu. 例文帳に追加

鉄道路線は同社鞍馬線となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

It was decided in 1906 that three railroad companies called Tokyo Densha Tetsudo (Tokyo Train Railway), Tokyo Shigai Tetsudo (Tokyo City Railway) and Tokyo Denki Tetsudo (Tokyo Electric Railway) that ran streetcars within Tokyo City in those days merged under the new name of Tokyo Tetsudo. 例文帳に追加

1906年(明治39年)、当時東京市内に路面電車を運行していた東京電車鉄道、東京市街鉄道、東京電気鉄道の三社が合併して東京鉄道とすることとした。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

January 15, 1906: The organizing committee of Mino-Arima Electric Tramline (Mino-Arima denki tetsudo) was established. 例文帳に追加

1906年(明治39年)1月15日箕面有馬電気鉄道創立発起人会設立。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

September, 1891: Kawabe [Kawanobe] Basha Tetsudo was opened to traffic between Amagasaki and Itami. 例文帳に追加

1891年(明治24年)9月-川辺馬車鉄道尼ヶ崎~伊丹間が開業。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

June, 1892: Kawabe [Kawanobe] Basha Tetsudo changed its name to Settsu Railway. 例文帳に追加

1892年(明治25年)6月-川辺馬車鉄道が摂津鉄道に改称。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The passenger traffic of Kaya Tetsudo decreased owing to the progress of motorization. 例文帳に追加

モータリゼーションの進行により旅客輸送量が減少した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

December 1, 1927: Kurama Denki Tetsudo (Kurama Electric Railway) was established as a subsidiary company of an electric power corporation Kyoto Dento. 例文帳に追加

1927年(昭和2年)12月1日京都電燈の子会社として設立。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

At the same time, Kyoto Dento separated its railway business to a newly established Keifuku Denki Tetsudo (Keifuku Electric Railway). 例文帳に追加

これに伴い、鉄軌道部門を分離して京福電気鉄道を設立。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Arson at Nagoya Denki Tetsudo (former name of Nagoya Shiden) (Nagoya City Train). 例文帳に追加

名古屋電気鉄道(名古屋市電の前身)における焼き討ち - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The trams (Kyoto Denki Tetsudo (Kyoto Electric Railway) Fushimi Line of Kyoto Shiden (Kyoto Municipal Streetcar) once ran on this street. 例文帳に追加

かつては、路面電車(京都電気鉄道→京都市電伏見線)が走った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

April 1, 1921: Kita-Osaka Electric Railway (Kitaosaka Denki-tetsudo) started the operation between Juso Station, Awaji Station and Toyotsu Station. 例文帳に追加

1921年(大正10年)4月1日北大阪電気鉄道が十三~淡路~豊津間を開業。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The nation (Tetsudo-Ryo (the predecessor of Tetsudo-In) -> Tetsudo-In (Railway Bureau) -> Tetsudo-Sho (Ministry of Railways (Japan National Railways)) -> Ministry of Transport) used to manage the major lines across the country once (from the Meiji period when the first railway was constructed in Japan to immediately after the World War II), but Japan National Railways (JNR) itself was privatized into seven JR companies through the innovative change from the administrative organ to the public authority (Japan National Railways). 例文帳に追加

かつて(日本に初めて鉄道が敷設された明治から第二次大戦直後まで)は国(鉄道寮→鉄道院→鉄道省→運輸省)が全国の主要路線を運営していたが、行政機関から公共企業体(日本国有鉄道)などへの変革を経て、国鉄分割民営化により国鉄そのものが解体され、JR7社に承継されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

- In Tetsudo Fusetsu Ho (Railroad Construction Law), 'the railway running from Maizuru through Obama, Fukui prefecture to Tsuruga' was added. 例文帳に追加

-鉄道敷設法に「舞鶴ヨリ福井県小浜ヲ経テ敦賀ニ至ル鉄道」が追加。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

According to the classification made by Tetsudo Sagyokyoku in 1898, both types were integrated into Type A 4. 例文帳に追加

1898年(明治31年)の鉄道作業局による分類では、両形式を統合してA4形となっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

No. 130 was sold in 1919 to Boseki Railway and used under the same number as that of Tetsudo-In. 例文帳に追加

130は、1919年(大正8年)に防石鉄道に譲渡され、旧番号のまま使用された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Generally, the Eizan Line and Kurama Denki Tetsudo were not distinctly acknowledged, but rather known as 'Eiden' as a unit. 例文帳に追加

一般的には叡山線と別会社という認識は薄く、一体で「叡電」と呼ばれていた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The restored locomotive was named after "Ginga Tetsudo no Yoru," a story for children by Miyazawa Kenji.例文帳に追加

修復された機関車は宮(みや)沢(ざわ)賢(けん)治(じ)氏の童話「銀河鉄道の夜」にちなんで名づけられた。 - 浜島書店 Catch a Wave

The granting of a rail license to Maizuru was the result of a great effort, since there were other companies competing against Kyoto Electric Railway to lay a railroad to Maizuru, such as Hankaku Railway/Hankaku Tetsudo (Osaka-Fukuchiyama-Maizuru) and Setsutan Railway/Setsutan Tetsudo (Osaka-Sonobe-Maizuru). 例文帳に追加

なお、舞鶴への鉄道敷設計画は京都鉄道のほか、阪鶴鉄道(大阪~福知山~舞鶴)、摂丹鉄道(大阪~園部~舞鶴)で競合するものであり、舞鶴への鉄道免許は熱心な設置運動の賜物であった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

According to "Regulations on Types and Classification," established by Tetsudo-In (the predecessor of the Ministry of Railway) in 1909 after its purchase of Nihon Tetsudo, four locomotives manufactured by Stephenson were classified as Type 120 (No. 120 - No. 123). 例文帳に追加

この買収を受けて1909年(明治42年)に制定された鉄道院の形式称号規程では、スティーブンソン製の4両は120形(120~123)に改められている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The authorities of Nagoya city came to realize the necessity of promoting the municipalization of railways in the city due to this incident, and to settle the situation let Nagoya Denki Tetsudo make an promise they would pass the right to all lines to the Nagoya city within the next 25 years, and Nagoya Denki Tetsudo was spilt into Nagoya Tetsudo (Nagoya Railway Co., Ltd.) and Nagoya Shiden (Nagoya City Railway) in 1922. 例文帳に追加

これによって、名古屋市当局は市内路線の市有化を強力に求めるべきとの考えを強め、事態収拾のため25年後までの市有化(市内全路線の譲渡)を名電に約束させ、1922年(大正11年)に名古屋電気鉄道の名古屋鉄道と名古屋市電への分割・事業譲渡として結実した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

It was so popular that in 1918, Ikoma Kosaku Tetsudo (Ikoma Funicular Railway: present Ikoma Cable Line), the first cable car in Japan was constructed. 例文帳に追加

1918年には日本最初のケーブルカー、生駒鋼索鉄道(現、近鉄生駒鋼索線)が敷設されるほどだった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Lyrics from the Itsukushima section of the 'Tetsudo Shoka' (The Second Collection of the Songs of Railways in Sanyo and Kyushu Regions) sing praises of Motonari. 例文帳に追加

鉄道唱歌(第二集山陽九州篇)では、厳島の箇所において元就を讃える歌詞がある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Fukuchiyama Line was originally established as a horse tramway by Kawabe [Kawanobe] Basha Tetsudo and connected Amagasaki (later Amagasaki-ko) and Itami. 例文帳に追加

福知山線の発祥は、川辺馬車鉄道が開業させた尼ヶ崎(のちの尼崎港)~伊丹間の馬車鉄道である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kawabe [Kawanobe] Basha Tetsudo later had a name change to Settsu Railway; the horse tramway was reconstructed into a light railway using steam power, and services started between Amagasaki and Ikeda (currently Kawanishiikeda). 例文帳に追加

のちに摂津鉄道と改称して馬車鉄道を蒸気動力の軽便鉄道に改築し尼ヶ崎~池田(現在の川西池田)間を開業させた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

No. 120 and No. 122 were sold in May 1914 to Mikawa Railway (currently, the Meitetsu Mikawa Line of Nagoya Railroad Co., Ltd.), and they were used under the same number with those of Tetsudo-in. 例文帳に追加

120と122は、1914年(大正3年)5月に三河鉄道(現在の名古屋鉄道名鉄三河線)に払下げられ、鉄道院時代の番号のまま使用された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In 1940, after it was registered by the Japan National Railway for the third time, it was sold to Ecchu Railway (it later became the Imizu Line of Toyama Chiho Tetsudo Inc. and the current Manyo Line Shinminatoko Line). 例文帳に追加

再々買収後の1940年に越中鉄道(後の富山地方鉄道射水線及び現在の万葉線新湊港線)に譲渡された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Yanagidani Mountain Railway ("Yanagidani Tozan Tetsudo" in Japanese) was a cable car line, which was intended to run near Yanagidani Kannon (Yokoku-ji Temple) in the present day Nagaokakyo City. 例文帳に追加

柳谷登山鉄道(やなぎだにとざんてつどう)は、現在の長岡京市の柳谷観音(楊谷寺)付近に設置が計画されたケーブルカーである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

December 1, 1927: Kurama Denki Tetsudo was established as a subsidiary company of an electric power corporation Kyoto Dento, and inaugurated services on December 1, 1928. 例文帳に追加

1927年(昭和2年)12月1日京都電燈株式会社の子会社として設立され、1928年(昭和3年)12月1日に営業を開始。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

By shrinking users after peaking in right after the Pacific War, the Tomo Keiben Tetsudo railroad (light railway service provided by Tomotetsudo Co., Ltd.,) was going out of service in 1954, due to unprofitability. 例文帳に追加

鞆軽便鉄道(鞆鉄道)の利用も太平洋戦争直後をピークに減少し1954年(昭和29年)には採算悪化などから廃止された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In the first series, Tokaido of "Tetsudo Shoka (Songs of Railways)" written by Takeki OWADA in 1900, the views of Omihakkei appears in the all lyrics. 例文帳に追加

1900年に大和田建樹が作詞した『鉄道唱歌』第1集東海道編では、近江八景が歌詞に登場する。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Nearby Ichijo-dori Street flourished as sando (an approach to the temple) leading to Todai-ji Temple from the station of Daibutsu Railway (Daibutsu Tetsudo) at one time in the Meiji Period. 例文帳に追加

近くの一条通りは明治の一時期、大仏鉄道の駅から東大寺へ向かう参道としても栄えた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In 'Tetsudo Shoka Series Five: Kansai, Sangu, and Nankai' written in 1900 (by Tateki OWADA), Mt. Yoshino appears in three verses. 例文帳に追加

1900年(明治33年)に作詞された「鉄道唱歌第五集 関西・参宮・南海篇」(大和田建樹作詞)では、3番に渡って吉野山が歌いこまれた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In 1895 Japan's first commercial electric railroad was built roughly along Takeda-kaido Road by Kyoto Denki Tetsudo (Kyoto Electric Railway) between Kyoto Station and Kyobashi, Kyoto City. 例文帳に追加

1895年に日本で初めての営業用の電気鉄道が、京都電気鉄道の手によってほぼ竹田街道に沿って京都駅から京橋京都市の間に敷設された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Hanabusa went to Tokyo and worked as a cameraman for a film under the sponsorship of Ministry of Railways called "Tetsudo to Kotoku" (railroads and public virtue), produced by 'Katsudo Shashin Shiryo Kenkyukai' established by Toyojiro TAKAMATSU around the same time as 'Mikado Shokai.' 例文帳に追加

花房は東京へ行き、高松豊次郎が「ミカド商会」と同時期に設立した「活動写真資料研究会」製作の鉄道省肝いりの映画『鉄道と公徳』の撮影技師をつとめた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kyoto Electric Railway remained in operation between Kyoto and Sonobe, but the year after the announcement of the Japanese Railway Nationalization Act of 1906 the Kyoto Electric Railway was bought up by the government together with Hankaku Railway/Hankaku Tetsudo in 1907. 例文帳に追加

京都~園部間で営業を続けていた京都鉄道も1906年(明治39年)公布の鉄道国有法により1907年(明治40年)に阪鶴鉄道とともに国に買収された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

"Kaya Tetsudo" refers to the railway which connected Tango Yamada Station (the present Nodagawa Station of Kitakinki Tango Railway Miyazu Line) located at Nodagawa Town (the present Yosano Town), Yosa County, Kyoto Prefecture, with Kaya Station located at Kaya Town (the present Yosano Town) in the Yosa County. 例文帳に追加

加悦鉄道(かやてつどう)は京都府与謝郡野田川町(現・与謝野町)の丹後山田駅(現北近畿タンゴ鉄道宮津線野田川駅)から、同郡加悦町(現・与謝野町)の加悦駅までを結んでいた私鉄である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Of steam locomotives manufactured by Robert Stephenson and Company, only these four and two Kokutetsu Steam Locomotives Type 400, belonging to Tetsudo Sagyokyoku (a government bureau in charge of the railway) delivered to Taiwan Governor-General Railway, were imported into Japan, and therefore they had rare value. 例文帳に追加

ロバート・スティーブンソン社製の蒸気機関車は、日本では本形式と台湾総督府鉄道に納入された鉄道作業局国鉄400形蒸気機関車と同形の2両のみで、希少な存在である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

No. 130 and No. 140 were sold in 1913 to Miyazaki Prefectural Railway (currently, a part of the Nippo Main Line and the Tsuma line of Kyushu Railway Company), and they were used under the same number as those of Tetsudo-In. 例文帳に追加

130と140は、1913年(大正2年)に宮崎県営鉄道(現在の九州旅客鉄道日豊本線及び妻線の一部)に払下げられ、鉄道院時代の番号のまま使用された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kurama Denki Tetsudo Kabushiki Kaisha (Kurama Electric Railway Company Limited) was a railway company that operated a railway line from Yamabana (current Takaragaike Station) in present Sakyo Ward, Kyoto City, to Kurama Station. 例文帳に追加

鞍馬電気鉄道株式会社(くらまでんきてつどう)は、現京都市左京区の山端(現:宝ヶ池駅)から鞍馬駅への鉄道路線を運営していた鉄道会社。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Mainly Kurama Denki Tetsudo's own cars, equipped with electric brakes, were operated up to Kurama, while cars on the Eizan Line were running on a comparatively flat section up to Nikenchaya, but sometimes electric cars, Type DENA 21 of Eizan Line were also used up to Kurama. 例文帳に追加

主に電気ブレーキを装備した自社の車両が鞍馬までの運転、叡山線の車両が比較的平坦な二軒茶屋までの区間運転に用いられていたが、叡山線所有のデナ21形も鞍馬まで乗り入れることがあった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Song of "Tetsudo Shoka" (Songs of Railways), released in May 1900 as the first collection of the songs (lyrics by Tateki OWADA and 64 verses in total), diverges the Tokaido Main Line and enters all the way the Yokosuka Line to include Kamakura in its four verses. 例文帳に追加

1900年(明治33年)5月発表の『鉄道唱歌』第1集東海道編(大和田建樹作詞、全64番)では、東海道本線を外れてわざわざ横須賀線に入り、鎌倉に4番を割いている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
浜島書店 Catch a Wave
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS