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converter brakeの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 50



例文

FRICTION BRAKE DEVICE FOR VEHICLE WITH TORQUE CONVERTER IN DRIVE SYSTEM例文帳に追加

駆動系にトルクコンバータを備えた車輌の摩擦制動装置 - 特許庁

This parking brake device is equipped with a parking brake 12 on an output shaft 3b of a transmission gear 3 having a torque converter 2.例文帳に追加

トルクコンバータ2を備えた変速機3の出力軸3bに駐車ブレーキ12が設けられている。 - 特許庁

To obtain large brake torque by setting regenerative power to zero and to use a diode converter as a power converter.例文帳に追加

回生電力をゼロとし、大きな制動トルクが得られるようにするとともに、電力変換器にダイオードコンバータを使用できるようにする。 - 特許庁

To reduce the size of a stator brake while maintaining the performance of a torque converter.例文帳に追加

トルクコンバータの性能を維持しつつステータブレーキの寸法を小型化できるようにする。 - 特許庁

例文

To reduce the dimension of a stator brake while maintaining the performance of a torque converter.例文帳に追加

トルクコンバータの性能を維持しつつステータブレーキの寸法を小型化する。 - 特許庁


例文

A converter 15 installed on a body is connected to a master cylinder interlocked with a brake pedal via a hydraulic pipe 25, and also connected to a brake unit 12 inside a brake drum 5 via a cable 30.例文帳に追加

車体に設けられたコンバータ15はブレーキペダル31と連動するマスターシリンダ32と油圧配管25を介して連結されるとともに、ブレーキドラム5内のブレーキユニット12とケーブル30を介して連結される。 - 特許庁

This device has a driving mechanism of wheels, a noncontact brake such as an electric brake or a converter brake for braking the wheels, tread brakes 7, 9 for braking the wheels by applying brake shoes to a tread of the wheels and control parts 22, 26 for controlling respective parts.例文帳に追加

車輪5の駆動機構及び車輪5、8を制動する電気ブレーキ又はコンバータブレーキ等の非接触式ブレーキ6と、車輪の踏面に制輪子7b、9bを当てて制動する踏面ブレーキ7、9と、各部を制御する制御部22、26、31、32とを備えている。 - 特許庁

A torque converter consists of a front cover 4, an impeller 5, a turbine 6, a stator 7 and a stator brake 8.例文帳に追加

このトルクコンバータは、フロントカバー4と、インペラー5と、タービン6と、ステータ7と、ステータブレーキ8と、を備えている。 - 特許庁

This device comprises a torque converter main unit, three planet gear trains, two clutch devices, and three brake devices.例文帳に追加

この装置は、トルクコンバータ本体と、3つの遊星歯車列と、2つのクラッチ装置と、3つのブレーキ装置とを備えている。 - 特許庁

例文

To provide a torque converter capable of controlling a lockup clutch and a brake by a simple structure.例文帳に追加

簡単な構成でロックアップクラッチおよびブレーキの制御を行なうことができるトルクコンバータを提供する。 - 特許庁

例文

To improve fuel economy by further reducing a capacity coefficient during idle rotation in a torque converter provided with a stator brake.例文帳に追加

ステータブレーキを備えたトルクコンバータにおいて、アイドル回転時における容量係数をより小さくできるようにして、燃費を向上する。 - 特許庁

A catalytic converter 13 charged with a three-way catalyst 14 is mounted in an exhaust passage 11 at the downstream side of an exhaust brake valve 12.例文帳に追加

排気ブレーキ弁12より下流の排気通路11に三元触媒14を装填した触媒コンバータ13を装着する。 - 特許庁

A rotary blade wheel 27 of the fluid type brake 25 is connected to the output shaft A of the mechanical type speed/torque converter 5.例文帳に追加

流体式制動機25の回転翼ホイール27が機械式速度/トルク変換装置5の出力軸Aに接続されている。 - 特許庁

This vehicular power transmission device 1 includes a brake Bs wherein a torque converter 2 permits or prohibits rotation of a stator 23.例文帳に追加

この車両用動力伝達装置1は、トルクコンバータ2がステータ23の回転を許容または禁止するブレーキBsを有している。 - 特許庁

A by-passed very-low-speed-travel controlling line 15 is provided in a brake control line 14, and a solenid switching valve 24 and a reducing valve 25 are provided in the control line 15, in this working vehicle provided with a torque converter, and for actuating a brake 23 via the brake control line 14 and a brake actuating line 12 by operation of a brake pedal 11.例文帳に追加

トルクコンバータを備え、ブレーキペダル11の操作によりブレーキ制御ライン14およびブレーキ作動ライン12を介してブレーキ23を作動させる作業車両において、ブレーキ制御ライン14にバイパスさせた微速走行制御ライン15を設け、この微速走行制御ライン15に電磁切換弁24と減圧弁25とを設ける。 - 特許庁

To ensure an effective engine brake function while simplifying the structure of a transmission mechanism by appropriately selecting the transmission mechanism for leading in engine brake force in a fluid transmission provided with a torque converter.例文帳に追加

トルクコンバータを備える流体伝動装置において、エンジンブレーキ力の導入のための伝達機構を適切に選択して、該伝動機構の構造の簡素化と単純化を図りつつかつ有効なエンジンブレーキ機能の確保を図る。 - 特許庁

When a brake switch 12 detects that a permanent magnet type synchronous motor 6 is braked by the electromagnetic brake 11, a power converter 27 shuts off the power Pm supplied to the motor 6.例文帳に追加

ブレーキスイッチ12が電磁ブレーキ11により永久磁石式同期電動機6が制動されたかを検出すると、電力変換装置27は電動機6に供給していた電力Pmを遮断する。 - 特許庁

The converter 15 comprises a sub cylinder 13 and a cam mechanism 16 converts a hydraulic pressure received by the sub cylinder 13 by the cam mechanism 16, and remotely control a brake shoe from the outside of the brake drum 5 to perform braking operation.例文帳に追加

コンバータ15は、サブシリンダ13とカム機構16とが備わり、サブシリンダ13が受けた油圧をカム機構16により変換し、ブレーキドラム5の外部からブレーキシュー9を遠隔操作してブレーキ動作を行う。 - 特許庁

The resulting digital data is converted to analog data by a D/A converter 4, further amplified by an amplifier circuit 8, and supplied to an electromagnetic brake 10 attached to a tape pad, whereby the voltage added to the electromagnetic brake 10 is increased and decreased to control the tape delivery tension.例文帳に追加

D/A変換器と前記増幅回路との間に手動微調整器が設けられ、また前記増幅回路と電磁ブレーキとの間に電圧計が設けられると良い。 - 特許庁

To provide a safe and inexpensive brake controller for an elevator capable of preventing occurrence of secondary failure of a brake coil or a power supply device without increasing size of the brake coil and the power supply device when a current detector or an A/D converter causes failure and preventing possibility that a passenger is shut into the elevator.例文帳に追加

電流検出器またはA/D変換器が故障した際に、ブレーキコイルや電源装置を大きくしなくても2次的にブレーキコイルまたは電源装置の故障を引き起こさず、また、乗客を閉じ込める恐れもない安全で安価なエレベータのブレーキ制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a converter controller for reducing a converter load, and having a function for deactivating a converter before a main circuit protection operation starts at an approach of the next feeder section, and then implementing an operation again even if a vehicle approaches a dead section in a state that a power balance occurs due to a regenerative brake.例文帳に追加

コンバータ負荷が小さく、回生ブレーキによるパワーバランスが生じた状態で車両が無電区間に進入した場合でも、次のき電区間進入時に主回路保護動作に至る前にコンバータを停止し、再動作を行う機能を備えたコンバータ制御装置を提供する。 - 特許庁

The backup power source system 1 includes an electronic control brake 50 for operating a brake of a vehicle by receiving electric power supply from a DC/DC converter 20 mounted on the vehicle, and a backup power source 60 for supplying electric power to the electronic control brake 50 when the power source is abnormal when a value of voltage supplied to the electronic control brake 50 is less than a predetermined value.例文帳に追加

バックアップ電源システム1は、車両に搭載されたDC/DCコンバータ20からの電力供給を受けて車両のブレーキを作動させる電子制御ブレーキ50と、電子制御ブレーキ50に供給する電圧の値が所定値を下回る電源異常時に、電子制御ブレーキ50に電力を供給するバックアップ電源60とを備えている。 - 特許庁

To maintain the brake of an expansion turbine and prevent the revolutions of the expansion turbine from needlessly increasing, even if there is failure of commercial power or abnormality of a converter, at braking of the expansion turbine by a generator which is equipped with a converter and an inverter.例文帳に追加

コンバータ、インバータを備えた発電機による膨張タービンの制動に際して、商用電源の停電やコンバータの異常があっても、膨張タービンの制動が維持され、膨張タービンの回転数がむやみに増速することがないようにする。 - 特許庁

A brake mechanism 61 for decreasing engine speed in the shift time interlocking with engine control is disposed outside a pump side outer shell 42 of the torque converter 6.例文帳に追加

トルクコンバータ6のポンプ側アウターシェル42の外側には、エンジン制御と連動して変速時にエンジン回転数を低下させるためのブレーキ機構61が設けられている。 - 特許庁

This method includes a process to release a lock-up function of a torque converter and start an engine brake and make a variable displacement hydraulic pump to zero process.例文帳に追加

不適切なギヤ選択を防ぐために、トルクコンバータのロックアップ機能を係合解除、エンジン制動の開始、可変容積型油圧ポンプをゼロ行程にする手順を含む。 - 特許庁

The torque converter includes a front cover 4, an impeller 5, a turbine 6, a stator 7, a stator brake 8, and thrust bearings 43, 50.例文帳に追加

このトルクコンバータは、フロントカバー4と、インぺラー5と、タービン6と、ステータ7と、ステータブレーキ8と、スラスト軸受43,50と、を備えている。 - 特許庁

When the respective target parameters of the engine are computed, a target turbine torque of a torque converter is computed from the target driving brake torque (210, 220) first, and a lockup clutch mechanism condition is judged (230, 290).例文帳に追加

エンジンの各目標パラメータを算出する際には、まず、目標駆動制動トルクからトルクコンバータの目標タービントルクを算出し(210,220)、ロックアップクラッチの状態を判定する(230,290)。 - 特許庁

A gear selection for a shift down is allowed only after a inquiry of a brake pressure, ground speed, a selection of the required shift, torque converter output speed.例文帳に追加

シフトダウン時のギヤ選択は、ブレーキ圧力、対地速度、要求されたシフト選択、トルクコンバータ出力速度の問い合わせの後でのみ認められる。 - 特許庁

For a reverse direction, the engaging pressure Pc of the forward clutch corresponding to the traveling range or the engaging pressure Pb of the reverse brake is lowered constantly till the slip amount of a torque converter below a prescribed value is determined.例文帳に追加

逆方向である場合、走行レンジに対応した前進クラッチの締結圧Pcまたは後退ブレーキの締結圧Pbを低下させ、トルクコンバータのスリップ量が設定値以下になったと判定するまで継続する。 - 特許庁

To detect an abnormality of an RD converter circuit for converting an output signal of a resolver that detects a rotation position of an electric motor to a digital signal in a brake control system.例文帳に追加

ブレーキ制御装置において、電動モータの回転位置を検出するレゾルバの出力信号をデジタル信号に変換するRD変換回路の異常を検知する。 - 特許庁

To provide a power converter for stable braking of an induction motor without requiring additional parts such as a brake resistor and DC voltage detector.例文帳に追加

制動抵抗や直流電圧検出といった追加部品を必要とせず、安定した誘導電動機の制動を行うことができる電力変換装置を提供すること。 - 特許庁

An EGR valve 18 is provided in an EGR passage 17 parted from the exhaust passage 11 at the downstream side of the exhaust brake valve 12 and at the upstream side of the catalytic converter 13 and combined with an inlet passage 2 at the downstream side of a mixer 4.例文帳に追加

排気ブレーキ弁12より下流で触媒コンバータ13より上流の排気通路11から分流してミキサ4より下流の吸気通路2に合流するEGR通路17にEGR弁18を設ける。 - 特許庁

When a clutch cut-off selection switch 9 is selected so as to execute the clutch cut-off, the clutch cut-off is executed if the brake hydraulic pressure Plb detected by a pressure sensor 33 is equal to or higher than the first brake hydraulic pressure cut-off threshold Ps1, and the torque converter speed ratio e is equal to or less than the first threshold es1.例文帳に追加

クラッチカットオフを行うようにクラッチカットオフ選択スイッチ9が選択されている場合に、圧力センサ33で検出したブレーキ液圧Plbが第1のブレーキ液圧カットオフ閾値Ps1以上となり、かつ、トルコン速度比eが第1の閾値es1以下となると、クラッチカットオフを行うように構成した。 - 特許庁

An energy converter constituted to convert kinetic energy of an industrial vehicle to mechanical, hydraulic, pneumatic or electric energy and action-connected to a safety device is provided to keep the pressure inside the pressure chamber 4 of the parking brake 3 by converted kinetic energy until the industrial vehicle stops when energy supply to the brake valve is discontinued.例文帳に追加

産業車両の運動エネルギーを、機械的、液圧的、空圧的又は電気的なエネルギーに変換するために構成され、かつ安全装置と作用接続されたエネルギー変換器が設けられ、これがブレーキ弁へのエネルギー供給が中断した時に、変換された運動エネルギーによって、駐車ブレーキ3の圧力室4内の圧力を、産業車両が停止するまで維持する。 - 特許庁

In this electric brake device 10, a digital converter 14 converts the depression force of a brake pedal 12 into an electric signal, and a controller 2 increases the torque of a driving motor 16 in accordance with the increase of the depression force on the basis of the electric signal to increase the vehicle braking force in accordance with the increase of the depression force.例文帳に追加

電動ブレーキ装置10では、デジタル変換器14がブレーキペダル12の踏力を電気信号に変換し、この電気信号によりコントローラ22が前記踏力の大きさが大きくなるに従い駆動モータ16の回転力が大きくなるように制御することで前記踏力の大きさが大きくなるに従い車両制動力が大きくなる。 - 特許庁

To prevent an engine stall, and to improve effectiveness of an engine brake even if a release setting speed YV of a lockup clutch is not set and changed to the high speed side when antilock control of the brake is impossible in a control device of a vehicular automatic transmission for inputting motive power of an engine via a torque converter with the lockup clutch.例文帳に追加

エンジンの動力をロックアップクラッチ付きのトルクコンバータを介して入力する車両用自動変速機の制御装置において、ブレーキのアンチロック制御が不可能であるときに、ロックアップクラッチの解放設定速度YVを高速側に設定変更しなくてもエンジンストールを防止できるようにし、エンジンブレーキの効きを良くする。 - 特許庁

This driving device comprises an engine clutch 5 for directly connecting the output shaft 30 of the engine 1 to the ring gear 13, a ring gear brake 6 for regulating rotation of the ring gear 13, and a torque converter clutch 41 and a torque converter 42 for transmitting a driving force of the electric motor 2 to the output shaft 35 of the stepped transmission 3.例文帳に追加

また、エンジン1の出力軸30とリングギヤ13を直結するエンジンクラッチ5と、リングギヤ13の回転を規制するリングギヤブレーキ6と、電動モータ2の駆動力を有段変速機3の出力軸35に伝達するためのトルクコンバータクラッチ41及びトルクコンバータ42とを備える。 - 特許庁

When a brake pedal 22 is stepped while the motor vehicle is traveling while being controlled in a nondrive mode, the control section 32 controls the output voltage Vo from a voltage converter circuit 12 such that a regeneration current flows through a motor generator 16.例文帳に追加

非ドライブモードに制御されている状態で、電動機駆動車両が走行しているときにブレーキペダル22が踏み込まれると、制御部32は、モータジェネレータ16に回生電流が流れるよう、電圧コンバータ回路12の出力電圧Voを制御する。 - 特許庁

A control device 41 generates a pseudo- dynamic brake as a torque converter unmounted vehicle by simultaneously engaging the forward clutch 8 and the reverse clutch 9 by controlling clutch valves 10, 11 when an accelerator pedal 23 is not operated at forklift traveling time.例文帳に追加

制御装置41は、フォークリフト走行中にアクセルペダル23が操作されなくなると、クラッチバルブ10,11を制御して前進クラッチ8と後進クラッチ9を同時係合させることによりトルコン無装備車並の擬似ダイナミックブレーキを発生させる。 - 特許庁

In the controller for the vehicle equipped with the automatic transmission, a forward clutch is released when a torque converter is in a lock up state, and the vehicle is slowed to a predetermined speed during decelerating wherein fuel cut of a power source is carried out to use an engine brake.例文帳に追加

本発明による自動変速機搭載車両の制御装置は、トルクコンバータがロックアップ状態で、しかも動力源のフューエルカットを行ってエンジンブレーキを利用する減速時に、車両が所定の車速まで減速したとき、前進クラッチを解放することとしている。 - 特許庁

The start timing of an inertial phase is decided based on the spinning speed difference of a brake B1 switched to a release state during control of a converter drive position, and the end timing of an inertia phase is decided based on the rotation speed difference of a clutch CO.例文帳に追加

変速制御中に、解放状態に切り換えるブレーキB1の回転速度差に基づいてイナーシャ相の開始時期を判定し、係合状態に切り換えるクラッチC0の回転速度差に基づいてイナーシャ相の終了時期を判定する。 - 特許庁

Further, when the feeder voltage V is above the reference charge voltage V_C(t)*, the control device controls the power converter 52 so that the power regenerative energy generated when applying the brake of an electric railroad vehicle is absorbed by the discharge power to the power storage medium 51.例文帳に追加

また、き電線電圧Vが基準充電電圧V_C(t)*を上回ったときには、電力貯蔵媒体51への放電電力により電車のブレーキ時に生じる電力回生エネルギーを吸収するように電力変換器52を制御する。 - 特許庁

This power generation type brake device, using a motor current by regenerative power generated by a motor after an exciting current is cut off, includes a converter device which inputs the motor current and operates on a main-circuit power supply voltage obtained from the regenerative power.例文帳に追加

励磁電流を遮断した後にモータから発生する回生電力によるモータ電流を用いる発電型ブレーキ装置において、 前記モータ電流を入力し、前記回生電力から得られる主回路電源電圧により作動するコンバータ手段を備える。 - 特許庁

Consequently, the apparatus prevents the occurrence of pitching accompanying with clutch letting-out without letting out the clutch when approaching a dump truck or the like for loading sediment or the like on it to make movement of a wheel loader 100 smooth and reduce power loss in a torque converter 2 caused by no clutch letting-out and load on the brake part 5a.例文帳に追加

これにより、土砂等を積み込むためにダンプトラック等へ接近する際に、クラッチカットオフに伴うピッチングをクラッチカットオフを行わないことで防止して、ホイールローダ100の動きを滑らかにすることができるとともに、クラッチカットオフを行わないことで生じるトルコン2における動力損失やブレーキ部5aへの負担を軽減できる。 - 特許庁

The power transmitter 1 includes: an impeller 21 and a turbine 22 to which a torque converter 2 mutually transmits torque via working fluid; a stator 23 being rotatably arranged between the impeller 21 and the turbine 22 and having a function for amplifying transmission torque between the impeller 21 and the turbine 22 in a fixed state; and a brake Bs (a rotation regulating means) for regulating rotation of the stator 23.例文帳に追加

この動力伝達装置1は、トルクコンバータ2が、作動流体を介して相互にトルクを伝達するインペラ21およびタービン22と、このインペラ21およびタービン22間にて回転可能に配置されると共に固定状態にてインペラ21およびタービン22間の伝達トルクを増幅する機能を有するステータ23と、このステータ23の回転を規制するブレーキBs(回転規制手段)とを備えている。 - 特許庁

When the output voltage of the converter 2 reaches or exceeds a first predetermined voltage which is lower than the DC voltage when the power supply voltage of the AC power supply 1 is highest, and the torque reference of the inverter controller 20 or the polarity thereof is negative, the brake controller 10 operates the switching element 62 so that the regenerative electric power supplied from the motor 5 is absorbed by the resistor 61.例文帳に追加

制動制御手段10は、コンバータ3の出力電圧が、交流電源1の電源電圧の最大時の直流電圧より低い第1の所定の電圧以上となり、且つ、インバータ制御手段20のトルク基準またはトルク電流基準の極性が負となったとき、スイッチング素子62を作動させて、電動機5から供給される回生電力を抵抗器61に吸収させる。 - 特許庁

The device is constituted of a converter 2 which converts an AC voltage of an AC power supply 1 into a DC voltage and has a smoothing capacitor 3 on the output side, an inverter 4 which inverts a DC voltage into an AC voltage and drives a motor 5, a braking resistor circuit 6 constituted of a series circuit of a resistor 61 and a switching element 62, an inverter controller 20, and a brake controller 10.例文帳に追加

交流電源1の交流を直流に変換し、出力側に平滑コンデンサ3を有するコンバータ2と、直流電圧を交流電圧に変換して電動機5を駆動するインバータ4と、抵抗器61とスイッチング素子62の直列回路により構成される制動抵抗回路6と、インバータ制御手段20と、制動制御手段10とで構成する。 - 特許庁

The drive recorder further includes an A/D converter 40 that receives analog outputs from the camera 4, a monitor 48 that displays the image pictured by the camera 4, and a recording device 42 that records image data output from the camera 4, together with vehicle speed, brake condition, yaw rate, acceleration, and steering condition and the like.例文帳に追加

ドライブレコーダは、カメラ4のアナログ出力を受けるA/D変換器40と、カメラ4で撮像された映像を表示するモニタ48と、カメラ4より出力される映像を、車両の車速、ブレーキ状態、ヨーレート、加速度およびステアリング状態等とともに記録する記録装置42とをさらに含む。 - 特許庁

This drive control device of a vehicle includes: a capacity coefficient control means 2 (S6 and S7) for reducing the capacity coefficient C_S of a torque converter 14 when a wheel brake device 24 is operated, whereby after a driver's intention of starting the vehicle is taken into consideration, the creep torque T generated by idling of an engine 10 is reduced.例文帳に追加

車輪ブレーキ装置24が操作された場合にはトルクコンバータ14の容量係数C_S を低減させる容量係数制御手段72(S6及びS7)を含むことから、運転者の車両発進意思を汲んだうえでエンジン10のアイドル回転により発生させられるクリープトルクTを低減させる車両の駆動制御装置を提供することができる。 - 特許庁

例文

The controller of a hybrid vehicle comprising an engine, a motor/generator capable of driving and assisting the engine and an automatic transmission with a torque converter is further provided with a control means for assisting the engine through the motor/generator if deceleration of the hybrid vehicle is higher than a set level when fuel cut of the engine is performed by stepping a brake pedal during deceleration of the hybrid vehicle.例文帳に追加

この発明は、エンジンとこのエンジンを駆動及びアシスト可能な電動発電機とトルクコンバータ付き自動変速機とを備えたハイブリッド車両の制御装置において、前記ハイブリッド車両の減速時にブレーキペダルが踏み込み状態で前記エンジンの燃料カットを実施している場合に、前記ハイブリッド車両の減速度が設定値より大きいときには、前記電動発電機によりエンジンをアシスト制御する制御手段を設けたことを特徴とする。 - 特許庁

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