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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 制動減速度に関連した英語例文

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制動減速度の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 297



例文

さらに、車両の車体速度DVSが速度閾値KG以上となった場合、CPUは後輪の制動力を少させるべく第2制御を行う。例文帳に追加

Furthermore, when the vehicle body deceleration DVS of the vehicle becomes not less than the deceleration threshold KG, the CPU performs a second control so as to reduce the braking force of the rear wheel. - 特許庁

この速の際に、車両の旋回状態に応じた前後の制動力配分に分配する前後制動力配分を求めその配分に応じた制動力配分で上記目標速度XGCOを生じさせる。例文帳に追加

At the time of the deceleration, a front and rear braking force allotment by which the distribution to the front and rear braking force allotment in accordance with the turning state of the vehicle is performed is acquired, and the target deceleration XGCO is generated by the braking force allotment in response to the distribution. - 特許庁

S15では、道路線形情報や路面情報から自車両の制動時に発生可能な車両速度Gwを設定し、S16で、自車速Vと設定速度Gwとから、ノーズダイブ防止用の速度調整時間TAを設定する。例文帳に追加

The vehicle deceleration Gw which may generate during the braking of the own vehicle is set based on the road linear information and the road surface information in S15, and the deceleration adjusting time TA for preventing the generation of the nose dive is set based on the self- vehicle speed V and the set deceleration Gw in S16. - 特許庁

対象物と自車との相対距離および相対速度とに基づき導出されるTTCが設定値を下回ったときに自動的に、時系列的に複数段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる段階的な制動制御を行う。例文帳に追加

When TTC derived based upon the relative distance and the relative speed of an object and an own vehicle is under a preset value, automatically stepped braking control for gradually increasing braking force or braking deceleration in two or more stages is time-series conducted. - 特許庁

例文

対象物と自車との相対距離および相対速度とに基づき導出されるTTCが設定値を下回ったときに自動的に、時系列的に複数段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる段階的な制動制御を行う。例文帳に追加

The automatic brake control device performs step-by-step brake control which automatically gradually increases the braking force over a plurality of stages in time series, when TTC derived on a relative distance and a relative speed between an object and an own vehicle is lower than a predetermined value. - 特許庁


例文

対象物と自車との相対距離および相対速度とに基づき導出されるTTCが設定値を下回ったときに自動的に、時系列的に複数段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる段階的な制動制御を行う。例文帳に追加

When TTC led out based on a relative distance and a relative speed of an object and an own vehicle becomes less than a set value, gradual braking control for gradually increasing braking force or braking deceleration over a plurality of stages is automatically performed in time series. - 特許庁

対象物と自車との相対距離および相対速度とに基づき導出されるTTCが設定値を下回ったときに自動的に、時系列的に複数段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる段階的な制動制御を行う。例文帳に追加

When TTC derived based on the relative distance and the relative speed of an object and one's own vehicle is under a preset value, automatically stepped braking control for gradually increasing the braking force in two or more stages is time-series conducted. - 特許庁

時刻T1に目標速度制動力指令値)を目標値Gまで立ち上げ、実速度が目標値Gに達する前の時刻T8に制動解除指令が出力された場合、目標速度を目標値Gから所定値G1まで一気に少させた後に、所定値G1から0まで徐々に少させる。例文帳に追加

A target deceleration (braking force command value) is raised to a target value G at a time T1 and a brake release command is outputted at a time T8 before the practical deceleration reaching the target value G, the target deceleration is dashingly reduced from the target value G to a prescribed value G1 and gradually reduced from the prescribed value G1 to 0. - 特許庁

制動トルク配分手段69では、速度検出手段73で検出される車両の速度が高いときには低いときよりも第1基準車速が高く設定される。例文帳に追加

In a braking torque distribution means 69, when the deceleration of the vehicle detected by a deceleration detection means 73 is high, a first reference vehicle speed is set to higher than when it is low. - 特許庁

例文

ハイブリッドECU7は、ブレーキECU70に異常を検出した場合に目標速度を演算し、駆動システムにより駆動軸に付与可能な制動力を目標速度に従って制御する。例文帳に追加

The hybrid ECU 7 computes target deceleration when detecting abnormality in the brake ECU 70 and controls braking force to be given to the driving shaft in accordance with the target deceleration by the driving system. - 特許庁

例文

アクセルペダルの操作により加速度を制御するシステムにおいて、アクセルペダルの良好な操作性を維持しつつ、急制動時等に必要な大きな速度の発生を可能とすること。例文帳に追加

To generate large deceleration required for sudden braking or the like while maintaining the excellent operability of an accelerator pedal in a system for controlling acceleration/deceleration by the operation of the accelerator pedal. - 特許庁

計算された速度の値が、運転者制動により発生可能な仮定車両速度より上にある場合、適応クルーズコントロールシステムに関係なく衝突警告信号が出される。例文帳に追加

If the calculated deceleration is above the assumed vehicular deceleration which can be generated by the driver braking, a collision alarm signal is given irrespective of the applicable cruise control system. - 特許庁

速度の出力をアナログ的に制御可能な制動装置を用いて、必要な速度を出力するので、カーブ路を所定の旋回Gで旋回可能となる。例文帳に追加

Since the required deceleration is output by using the braking device capable of controlling the output of the deceleration in an analog manner, the vehicle can make a turn at the curve road with the predetermined turning G. - 特許庁

計算された速度の値が、適応クルーズコントロールシステムにより実現可能な現在の速度より上にある場合、適当に一層強く制動することを運転者に要求するシステム限界警告が出される。例文帳に追加

If the calculated deceleration is above the present deceleration which can be realized by an applicable cruise control system, a system limit alarm to request an adequate and forcible braking to the driver is given. - 特許庁

制動力の電子制御時にマスターシリンダ液圧が変動して、この液圧を基に求める目標速度の変化で、意図しない速度変化が生ずるのを防止する。例文帳に追加

To prevent unintentional deceleration variation from being generated by variation of target deceleration determined based on a liquid pressure by the fact that the liquid pressure of a master cylinder is varied at electronic control of braking force. - 特許庁

自車の車速と、自車と自車前方の障害物との距離に基づき目標速度を決定し、目標速度に基づき制動手段を作動させる。例文帳に追加

Under this system, a target deceleration is determined based on a speed of a vehicle and distance between the vehicle and an obstacle ahead, and control means is actuated based on the target deceleration. - 特許庁

ブレーキ液圧検出値に対応した制動力予測値を摩擦材のμ変化が反映されるように求め、この予測値から求めた速度と実速度の乖離により行う異常判定を高精度にする。例文帳に追加

To accurately perform an abnormality determination according to a divergence between actual deceleration and deceleration calculated from an estimated value which is determined so that μ change of a friction material is reflected to the estimated value of braking force in correspondence with a braking hydraulic detection value. - 特許庁

前記検出出力にもとづき目標速度を演算設定し、この目標速度に対応する制動力を主ブレーキ装置および補助ブレーキ装置に配分する。例文帳に追加

The target deceleration is set through computation on the basis of the sensing output of the running condition sensing device, and the braking force corresponding to the target deceleration is distributed to the main brake device and the auxiliary brake device(s). - 特許庁

また、上記期間ΔTには燃焼が継続されるため、エンジンのみによって運転者の要求する速度を実現することが困難であるが、その速度の不足分を前記回生制動力によって補い、所望の負の加速度Gを得ることができる。例文帳に追加

Since the combustion is continued in the period ΔT, it is difficult to realize deceleration required by a driver only by an engine, and desired negative acceleration G can be provided by compensating for an insufficient quantity of the deceleration by the regenerative braking force. - 特許庁

この発明は、先行列車から後続列車までの距離関連情報に基づいて速パターンを作成すると共に、速度検知器で列車速度を検知し、前記速パターンと列車速度とを比較して列車の制動操作を行う自動列車制御装置に関するものである。例文帳に追加

This automatic train controller forms a decelerating pattern based on information related to a distance between a preceding train and a subsequent train, detects train speed with a speed detector, and compares the decelerating pattern with the train speed to conduct the braking operation of the train. - 特許庁

実効回生トルクT(t)と目標摩擦制動トルクF(t)の和を目標速度G(t)となるように制御する。例文帳に追加

The sum of an effective regeneration torque T(t) and a target friction braking torque F(t) is controlled to be a target deceleration G(t). - 特許庁

先行車ロスト時における速度に応じて速やかに制動を解除できる車両のクルーズコントロール装置を提供する。例文帳に追加

To provide a cruise control device of a vehicle capable of speedily releasing braking in correspondence with deceleration at the time of a preceding vehicle lost. - 特許庁

制御ユニットは、モータのトルクと変速比とを統合的に制御して、指示された速度制動を行う。例文帳に追加

The control unit controls integrally the torque of the motor and the transmission gear ratio, and brakes at the designated deceleration. - 特許庁

バッテリの蓄電量によらず常に一定の車両速度を得る共に、回生制動によるエネルギ回収効率を高める。例文帳に追加

To enhance energy recovering efficiency by regenerative braking, while always obtaining fixed deceleration of a vehicle regardless of a stored charge quantity of a battery. - 特許庁

運転支援装置1のCPU2はブレーキ操作されると、その時の車両の平均速度を求めた後、制動距離を求める。例文帳に追加

When a brake operation is performed, a CPU 2 of a driving support apparatus 1 calculates the average deceleration of the vehicle and then calculates a braking distance. - 特許庁

BBW制御時における目標速度の上昇応答性を向上した制動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking force control device enhancing ascending responsiveness of target deceleration at BBW control. - 特許庁

駆動から制動への過渡領域の速度の不足を防止できる車両走行制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle traveling control system for preventing the insufficiency of the deceleration of a transient region from driving to braking. - 特許庁

サスペンション制御量設定部12は、制動状態演算部11から出力される速度Gに基づいて、目標ピッチ角Apを求める。例文帳に追加

A suspension control quantity setting unit 12 obtains the target pitch angle Ap based on the deceleration G to be output from a braking state calculation unit 11. - 特許庁

回生制動を行うか否かに応じて車両の速度に違いが生じることを抑制可能な制御技術を提供する。例文帳に追加

To provide a control technology capable of suppressing occurrence of a difference in deceleration of a vehicle, depending on whether regenerative braking is to be performed. - 特許庁

これにより、運転者の運転技量と無関係に制動力を低下させることが無く、速度不足、停止距離の延長を防止することができる。例文帳に追加

Therefore, insufficient deceleration and extension of a stopping distance can be prevented without reducing the braking force regardless of the driving skill of the driver. - 特許庁

制動回避のよる可否判定には、アクセルペダルから足を放したときの車両速度αを加味する。例文帳に追加

In the braking avoidance possibility determination, a vehicle acceleration α obtained when a foot is released from an accelerator pedal is added. - 特許庁

ワークの移動方向による制動特性の格差を抑えて、整定時間の短縮や、加速度の向上などを図る。例文帳に追加

To shorten the setting time and raise acceleration and deceleration by controlling braking characteristic differentials depending upon a direction where a work moves. - 特許庁

そして、その算出した目標加速度とする制駆動力制御量となるように自車の駆動装置及び制動装置を制御する。例文帳に追加

Then, a driving device and a braking device of the own vehicle are controlled so as to set the calculated target acceleration/deceleration to a braking/driving force control amount. - 特許庁

路面摩擦係数μに応じて、制動開始初期の速度の立ち上がり勾配D’を変化させる。例文帳に追加

This controller varies the rising gradient D' of deceleration at initial stage of braking start, according to the friction factor μ of a road. - 特許庁

砂利道等の粗い路面を走行する場合でも充分な速度を得て制動距離を確保する。例文帳に追加

To secure a braking distance by getting the sufficient deceleration even in the case of traveling on a rough road surface such as a gravel road or the like. - 特許庁

BBW制御時における目標速度の上昇応答性を向上した制動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking force control device for improving increase responsiveness of target deceleration in BBW control. - 特許庁

装置構成に要する費用が嵩むことを防止して、車両の速度の算出精度を向上させて、車両の制動力を適切に制御する。例文帳に追加

To prevent the cost required for a device constitution from increasing, to improve calculation accuracy of deceleration of a vehicle, and to properly control a braking force of the vehicle. - 特許庁

そして、選択した目標加速度指令値で自車の駆動装置及び制動装置の少なくとも一方を制御する。例文帳に追加

Then, at least one of a driving device and a braking device of the own vehicle is controlled on the basis of the selected target acceleration/deceleration command value. - 特許庁

実車による検証テストに近い精度での制動時の車体速度や停止距離の検証を行う。例文帳に追加

To verify deceleration of an automobile body and stopping distance at the time of braking with an accuracy nearly equal to one for a verification test using an actual automobile. - 特許庁

スプールの回転速度が異なるキャスティングを行っても、制動力の調整操作にかかる釣り人の負担を軽できるようにする。例文帳に追加

To reduce the load on a fisher man for the adjustment of braking power even in the casting with different spool rotation speed. - 特許庁

停止時刻t_2で車速および速度が0となると、ステップS5へ進み、上記ステップS4の制動時駆動力制御を終了する。例文帳に追加

When the vehicle speed and the deceleration speed reach 0 at the stoppage time t_2, step S4 is advanced to step S5, completing the driving force control at the time of braking of the step S4. - 特許庁

圧力センサ66及びストロークセンサ68の正常時にはマスタシリンダ圧力Pmに基づく目標速度Gpt及び踏み込みストロークStに基づく目標速度Gstの重み和として最終目標速度Gtが演算され(S20〜600、S130)、最終目標速度Gtに基づき制動力が制御される(S140、150)。例文帳に追加

When a pressure sensor 66 and a stroke sensor 68 are normal, a last target deceleration Gt is calculated as a weight sum of a target deceleration Gpt based on master cylinder pressure Pm and a target deceleration Gst based on a step-in stroke St (S20 to 600, S130), based on the last target deceleration Gt, a brake force is controlled (S140, 150). - 特許庁

回生協調制御により回生制動トルクと摩擦制動トルクとをすり替えるときの速度の変動を抑制できる車両用制動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular braking controller capable of limiting variation in deceleration when a regenerative braking torque and a frictional braking torque are changed over due to regenerative coordination control. - 特許庁

簡易な構成であって異常停止時に制動動作時の制動トルクによる過大な速度が被駆動体に発生しない駆動機の制動装置を得る。例文帳に追加

To provide a brake having a simple constitution for a driving machine by which an excessive torque caused by a brake torque at the braking operation in an abnormal stop is not generated in a driven body. - 特許庁

そして、かご8の速度及び制動距離のいずれか一方が予め設定された閾値を超えると、エレベータ制御装置10は、制動装置4の制動能力に異常が発生したと判定する。例文帳に追加

When one of the deceleration and the braking distance of the car 8 exceeds a threshold set in advance, the elevator control device 10 determines that abnormality occurs in braking performance of the braking device 4. - 特許庁

乗客負荷を検出する負荷検出装置、および制動力を変化させ得る制動機を必要とすることなく、乗客負荷によらず一定の速度を保つ乗客コンベアの制動方法およびその装置を得る。例文帳に追加

To provide a braking method and a device of a passenger conveyor for keeping constant deceleration regardless of a passenger load, without requiring a load detecting device for detecting the passenger load and a braking machine capable of changing braking force. - 特許庁

制動初期における摩擦制動の応答遅れを補う回生制動が中止された場合でも、違和感を伴う速度の急変を生じないようにする。例文帳に追加

To prevent uncomfortable rapid change of deceleration even if regenerative braking is canceled, which compensates for a response delay in frictional braking in an early phase of braking. - 特許庁

乗りかご6の速度が一定値以上の場合、もしくは、ロープスリップが発生した場合には、制動装置制御装置16は、第1制動装置2ないし第2制動装置3のいずれか一方を開放状態とする。例文帳に追加

When the deceleration of the car 6 has a predetermined value or more or when a rope slips, the braking device controller 16 controls either one of the first braking device 2 and the second braking device 3 to be in the opened state. - 特許庁

回生制動から摩擦制動への切り換え時に、摩擦制動の指令値に対する応答遅れで両者間の乖離に起因した車両速度不足が発生するのを防止する。例文帳に追加

To prevent occurrence of a shortage of slowdown speed due to a deviation between regenerative braking and frictional braking that is caused by a delay in response for the command value of the frictional braking when switching from the regenerative braking to the frictional braking. - 特許庁

例文

t1の制動操作により自動ブレーキから通常ブレーキに切り替わり、ブレーキペダル踏み戻し瞬時t3以後に目標速度αdemをドライバ基準目標速度αbaseへ戻すに際し、制動操作量(マスターシリンダ液圧Pmc)に応じてこれを行わせる。例文帳に追加

When switching the automatic brake to normal brake by the braking operation of t1 and returning the target deceleration αdem to driver reference target deceleration αbase after a returning instant t3 of the brake pedal, the returning is performed according to braking manipulated variable (master cylinder hydraulic pressure Pmc). - 特許庁

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