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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 制動減速度に関連した英語例文

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制動減速度の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 297



例文

速度に基づいた制動力を有する安全ブレーキ例文帳に追加

SAFETY BRAKE WITH BRAKING FORCE BASED ON DECELERATION - 特許庁

コンベア装置が所定搬送速度からこの物品の制動距離で速停止するときの速度を所定速度として設定する。例文帳に追加

The deceleration of the conveyor device decelerating and stopping by the braking distance of the article from predetermined conveyance speed is set to be predetermined deceleration. - 特許庁

このときに、加速度センサを用いた速度検出を行い、遅延のない自動制動制御を実現する。例文帳に追加

At this time, deceleration detection is performed using an acceleration sensor to achieve automatic braking control without delay. - 特許庁

回生制動速度Cm)から摩擦制動速度Gf)に切り替わるt4より、第2クラッチ(CL2)をトルク容量tTc2への低下によりスリップ状態となす。例文帳に追加

From the moment t4 of switch from regenerative braking (deceleration Cm) to friction braking (deceleration Gf), a second clutch (CL2) is brought into a slip state through a decrease in torque capacity tTc2. - 特許庁

例文

VDC介入時マスターシリンダ液圧Pmcoに対応する目標速度(目標制動力Tbo2)を演算し、この目標速度(目標制動力Tbo2)と、目標速度(目標制動力Tbo1)との偏差ΔTbo1だけ、目標速度(目標制動力Tbo)を嵩上げ補正する。例文帳に追加

The target deceleration (target braking force Tbo2) corresponding to the master cylinder liquid pressure Pmco is operated at VDC intervention, and the target deceleration (target braking force Tbo) is bulk-up-corrected by variance ΔTbo1 of the target deceleration (target braking force Tbo2) and the target deceleration (target braking force Tbo1). - 特許庁


例文

例えば、時系列的に複数段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる。例文帳に追加

For example, braking force or braking deceleration is gradually increased over a plurality of steps on the time axis. - 特許庁

そして、車輪に対する制動力は、車体速度DVSから目標速度TDVSを算した算値に基づき設定される。例文帳に追加

Further, braking force relative to a wheel is set based on a reduction value obtained by reducing the target deceleration TDVS from the vehicle body deceleration DVS. - 特許庁

運転者の制動操作量と等価なマスタシリンダ圧と、自車両の速度及び走行速度とを制動特性として検出し、学習する。例文帳に追加

A master cylinder pressure equivalent to the amount of braking operation by a driver, and the degree of deceleration and the driving speed of an own vehicle are detected as braking characteristics for learning. - 特許庁

このときに、段階的な制動制御の実行中に運転者による急制動操作を検出したときには段階的な制動制御を中止して所定の制動力または制動減速度(例えば、自車が有する最大の制動力または制動減速度)により制動を実行する。例文帳に追加

At this time, when a driver's sudden braking operation is detected in the process of executing stepped braking control, the stepped braking control is suspended, and braking is performed with predetermined braking force or at braking deceleration (e.g. the maximum braking force or braking deceleration of the own vehicle). - 特許庁

例文

このときに、段階的な制動制御の実行中に運転者の急制動操作を検出したときには段階的な制動制御を中止して所定の制動力または制動減速度(例えば、自車が有する最大の制動力または制動減速度)により制動を実行する。例文帳に追加

At this time, when a driver's sudden braking operation is detected in the process of executing stepped braking control, the stepped braking control is suspended, and braking is performed with predetermined braking force or at braking deceleration (e.g. the maximum braking force or braking deceleration of the own vehicle). - 特許庁

例文

回生制動装置を有する車両において適切な速度を付加することが可能な車両用速度制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular deceleration control device capable of imparting proper deceleration in a vehicle having a regenerative brake device. - 特許庁

そして、車両の車体速度DVS≧車体速度閾値KDVSであった場合には、CPUは、ブレーキペダルの踏込み速度が速かったものと判断し、後輪の制動力を抑制すべく制動力配分制御を開始する。例文帳に追加

Further, when the vehicle body deceleration DVS of the vehicle ≥ the vehicle body deceleration threshold value KDVS, the CPU determines that a stepping-in speed of a brake pedal is fast and starts the braking force distribution control so as to suppress braking force of a rear wheel. - 特許庁

運転者の要求速度が高い場合の制動力過多を抑制できる制動力制御装置および制動力制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a braking force control device and a braking force control method suppressing an excessive braking force when a driver's demanding deceleration is high. - 特許庁

制動手順は、前記タイヤを、初期速度vaから中間速度vbまで小な第1の速巾Δv1にて段階的に速させる第1のステップ制動と、前記中間速度vbから大な第2の速巾Δv2にて段階的に速させる第2のステップ制動とからなる。例文帳に追加

Braking procedures comprise: first stepwise braking to decelerate the tire in a stepwise manner from an initial speed va to an intermediate speed vb at a first small deceleration rate Δv1; and second stepwise braking to decelerate the tire in a stepwise manner from the intermediate speed vb at a second big deceleration rate Δv2. - 特許庁

車両速度VSの少量により算出される速度の絶対値の増加に対応して、回生制動力を低下させる車両速度の第1の基準値αおよび回生制動力を停止させる車両速度の第2の基準値βを少させるように可変に設定する。例文帳に追加

A first reference value α of a vehicle speed for reducing a regenerative braking force and a second reference value β of a vehicle speed for stopping the regenerative braking force are variably set so as to be reduced according to an increase in an absolute value of deceleration calculated by a reduction quantity of the vehicle speed VS. - 特許庁

車両速度(中速度)に応じた第1の限界回生制動トルクTmlmt(i)が許容最大回生制動トルクTmmax未満になった時t1より、回生制動トルク制限値TmfinをTmmaxからTmlmt(i)に制限する。例文帳に追加

This cooperation controller limits the regenerative braking torque limiting value Tmfin from Tmmax to Tmlmt(i) from the time t1 when the first critical regenerative torque Tmlmt(i) geared to the velocity (middle deceleration) of the vehicle falls under tolerable maximum regenerative braking torque Tmmax. - 特許庁

またt4〜t5のような制動操作量の増大中は目標速度αdemがhで示すごとく、制動操作量との間に対応する相関関係を持って増大し、制動操作と逆方向の速度変化を生ずることがない。例文帳に追加

The target deceleration αdem increases as shown in h with a corresponding correlation with the braking manipulated variable while the braking manipulated variable like t4 to t5 increase, not to generate a deceleration change in a direction opposite to the braking operation. - 特許庁

運転速度に応じて最適な速度で非常制動を行なうことのできる乗客コンベアの提供。例文帳に追加

To provide a passenger conveyor capable of performing emergency braking at optimal deceleration in accordance with operation speed. - 特許庁

また、検出した軌道回路進入時の進入速度と軌道回路識別子に基づいて規定の速度により実制動距離を算出する。例文帳に追加

The train stop control device also calculates an actual brake distance from a specified deceleration speed on the basis of the detected approaching speed when the train enters the track circuit and a track circuit identifier. - 特許庁

車両の速度等を加味して制動圧の圧開始時を決定することによって、どのような速度でブレーキングされた場合であっても、適切なタイミングで揺り戻しを軽することができる制動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking device capable of relieving oscillating-back in an appropriate timing even when braking is performed at any vehicle deceleration, by determining the decompression start timing of braking pressure by considering the vehicle deceleration. - 特許庁

制動制御部210は、設定された速度で所定の車速まで速するように車両の制動手段に指令する。例文帳に追加

A brake controlling section 210 sends a command to the braking means of the vehicle to decelerate to a specified speed by the set deceleration degree. - 特許庁

ブレーキ制御部28は、目標速度を参照して車両に制動力を発生させる。例文帳に追加

A brake control unit 28 generates the braking force in the vehicle with reference to the target deceleration. - 特許庁

実車による検証テストに近い精度での制動時の車体速度の検証を行う。例文帳に追加

To verify vehicle body deceleration degree when performing braking with an accuracy close to a verifying test by an actual vehicle. - 特許庁

車両の速度合いに拘らず運転者の意思に応じた制動力の保持を可能にする。例文帳に追加

To hold braking force according to will of a driver regardless of a deceleration degree of a vehicle. - 特許庁

所定値G1は、制動解除指令が出力された時点の自車の実速度とされる。例文帳に追加

The prescribed value G1 is the practical deceleration of the own car when the brake release command is outputted. - 特許庁

よって、必要速度が目標速度よりも大きく、制動回避制御が困難な場合、速度の不足に応じて操舵回避制御の開始タイミングが決定されることとなる。例文帳に追加

Thus, when the necessary deceleration exceeds the target deceleration and so the braking avoidance control is difficult, the start timing of the steering avoidance control is determined according to insufficient speed deceleration. - 特許庁

エネルギ経済の観点から油圧制動に対し回生制動が優先されるとき、油圧制動手段の制動力低速度が低いことにより制動解除時に制動過剰が生ずる恐れがあることに対処する。例文帳に追加

To solve the problem that excessive braking is caused when releasing brake because the braking force reducing speed of a hydraulic braking means is low when regenerative braking has priority to hydraulic braking with a point of view from energy economy. - 特許庁

目標速度が設定されるとともに、その目標速度に適合した変速段又は変速比が選択されると、その選択された変速段又は変速比への変速による速度と目標速度の差を補って、制動装置と変速機の協調制御の全体と結果として、目標速度が車両に作用するように、制動装置がリアルタイムで制御されることができる。例文帳に追加

When the target deceleration is set and the gear stage or gear ratio adapting to the target deceleration is selected, the braking device is controlled on a real time basis so that the difference between the deceleration by the gear shift to the gear stage or gear ratio and the target deceleration is compensated, the whole cooperative control of the braking device and the transmission is acted, and resultingly the target deceleration acts on the vehicle. - 特許庁

制動能力確認モードでは、エレベータ制御装置10は、定格速度で走行中のかご8を制動装置4により非常停止させ、エンコーダ5からの信号に基づいて、かご8の速度制動距離とを演算する。例文帳に追加

In the braking performance confirmation mode, the elevator control device 10 makes emergency stop of the car 8 traveling at a rated speed by the braking device 4, and calculates deceleration and a braking distance of the car 8 based on a signal from an encoder 5. - 特許庁

更に、車体速度DVsoを所定のしきい速度Gと比較し、マスタシリンダ液圧がしきい液圧より大であって、且つ車体速度が所定のしきい速度より大と判定したときに、前後制動力配分制御を開始することとしてもよい。例文帳に追加

Further, vehicle body deceleration DVso is compared with specified threshold deceleration G, and front-rear braking force distribution control may be started when the master cylinder hydraulic pressure is larger than the threshold hydraulic pressure and the vehicle body deceleration is larger than the specified threshold deceleration. - 特許庁

制動時に変化する車体速度をカットオフ周波数が異なるフィルタF6、F7に入力すると、その出力値の偏差dは車体速度の立ち上がり速度に対応する。例文帳に追加

When the vehicle body deceleration which is changed in the braking mode is inputted in filters F6, F7 of the different cut-off frequency, the deviation d between the outputs corresponds to the rise speed of the vehicle body deceleration. - 特許庁

また、制動力または制動減速度を徐々に増大させる際の初期段階では、補助ブレーキを用いる。例文帳に追加

Moreover, an auxiliary brake is used at the initial stage when gradually increasing the brake force or the brake reduction speed. - 特許庁

あるいは、検出した運転者による急制動操作により発生すると予想される制動力または制動減速度が現時点における段階的制動制御により発生している制動力または制動減速度よりも大きいときには、段階的制動制御を中止し、運転者の急制動操作を優先させる。例文帳に追加

Alternatively, when the braking force or the braking deceleration estimated to generate by the detected sudden braking operation of the driver is larger than the braking force or the braking deceleration generated by the stepped braking control at the current time, stepped braking control is suspended and the priority is given to the driver's sudden braking operation. - 特許庁

これにより、t3〜t4のような制動操作量の低下中は目標速度αdemがgで示すごとく、制動操作量との間に対応する相関関係を持って低下し、予期通りの車両速度を発生させることができる。例文帳に追加

As a result, the target deceleration αdem lowers as shown in g with a corresponding correlation with the braking manipulated variable while the braking manipulated variable like t3 to t4 lower, to generate expected vehicle deceleration. - 特許庁

よって、瞬時t1の車両速度を記憶しておき、瞬時t2以後はこの車両速度記憶値を用いて第2の限界回生制動トルクTmlmt(b)をD3のように求め、これを回生制動トルク制限値Tmfinにセットする。例文帳に追加

Therefore, this controller stores the deceleration of the vehicle at the instant t1 in advance, and gets the second critical regenerative braking torque Tmlmt(b) as shown by D3, using the stored value of the deceleration of the vehicle on and after the instant t2, and sets it to the regenerative torque limiting value Tmfin. - 特許庁

速度フィードバック制御による制動力制御を中止するアンチスキッド制御中に要求速度が変化しても、アンチスキッド制御の終了で制動力制御を再開する時に違和感のないようにする。例文帳に追加

To preclude generation of a sense of incongruity when a braking force control is resumed at the end of the anti-skid control even if the desired deceleration is changed during the anti-skid control to interrupt the braking force control owing to a deceleration feedback control. - 特許庁

この際に、運転者の急制動操作を、単に自動制動制御にそのまま優先させるのではなく、運転者の行う急制動操作よりもさらに急峻に所定の制動力または制動減速度を発揮させる。例文帳に追加

At this time, the driver's sudden braking operation is performed not simply with the priority over the automatic braking control, but predetermined braking force or braking deceleration is exhibited more sharply than the driver's sudden braking operation. - 特許庁

高い速度制動して速、停止させる際に、高い摩擦係数を維持すると共に円滑に制動して乗員に高い制動効力感(制動フィーリング感)を与えることのできる銅系焼結摩擦材を提供すること。例文帳に追加

To provide a copper-based sintered friction material which holds a high friction coefficient when being braked and decelerated at a high deceleration, so as to be stopped, further smoothly brakes and can give a high braking effective feeling to passengers. - 特許庁

また、自車51の速度Vが先行車52の速度Vf以下となった場合に、適正車間距離Dtになるまで第1速度よりも小さい第2速度にて制動力を発生させるが、このときには警報音の出力を禁止する。例文帳に追加

When the speed V of a subject vehicle 51 is not greater than the speed Vf of a preceding vehicle 52, the braking force is generated at the second deceleration smaller than the first deceleration before the vehicular distance reaches the adequate vehicular distance Dt, but the output of the warning sound is prohibited in this condition. - 特許庁

所定の速度以上の速度制動対象物が移動又は相対的に移動されるときこれの移動速度を急激に衰させ得る、磁性流体利用のピストンダンパーの提供。例文帳に追加

To provide a piston damper utilizing magnetic fluid which can rapidly damp travel speed when an object to be damped is moved or relatively moved at a speed not lower than a predetermined speed. - 特許庁

対象物と自車との相対距離および相対速度とに基づき導出されるTTCが設定値を下回ったときに自動的に、時系列的に複数段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる段階的な制動制御をABSの制動力調整機能を転用して行う。例文帳に追加

When TTC derived based on the relative distance and the relative speed of an object and one's own vehicle is under a preset value, automatically stepped braking control for gradually increasing the braking force in two or more stages is time-series conducted by diversion of braking force adjusting function of ABS. - 特許庁

対象物と自車との相対距離および相対速度とに基づき導出されるTTCが設定値を下回ったときに自動的に、時系列的に複数段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる段階的な制動制御をABSの制動力調整機能を転用して行う。例文帳に追加

When TTC derived based on the relative distance and the relative speed of an object and one's own vehicle is under a preset value, automatically stepped braking control for gradually increasing the braking force in two or more stages is time-series conducted. - 特許庁

くさびとガイドレールとの間の摩擦係数の速度依存性に応じて、制動力や速度を自在に調整できるようにし、円滑な制動動作を確保する。例文帳に追加

To freely adjust braking force or deceleration in response to the speed dependence of the coefficient of friction between a wedge and a guide rail on speed, and ensure smooth braking operation. - 特許庁

ECU50は、実際の駆動速度と対応する制動ステップ数が目標ステップ数以上のときには、制動ステップ数と対応するパルスレートに基づく駆動速度でステップモータ43を駆動する速制御を行う。例文帳に追加

When the number of braking steps corresponding to an actual driving speed is at least the number of target steps, an ECU 50 performs deceleration control to drive the step motor 43 at a driving speed based on a pulse rate corresponding to the number of braking steps. - 特許庁

上記の車両の制動力制御装置は、左右輪における車輪速度の差が閾値を越えている場合に、車輪速度の差が低されるように制動力を付与する制御を行う。例文帳に追加

The brake force control device carries out control adding brake force to decrease difference of wheel speed when the difference of wheel speed in right and left wheels exceeds a threshold value. - 特許庁

そして値θdamax が高いほど高くなるよう値θdamax に基づき車輌の目標速度Gxaが演算され(S80)、車輌の速度が目標速度Gxaになるよう各輪の制動力が制御され車輌が速される(S90、100)。例文帳に追加

On the basis of the determined θdamax, the target deceleration Gxa of the vehicle is calculated so that it is greater with greater θdamax (S80), and the braking force of each wheel is controlled and the vehicle is decelerated so that its deceleration becomes the target deceleration value Gxa (S90 and 100). - 特許庁

速操作を終了させる時の速度ごとに要求される微妙な速感を達成可能にした制動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking force control device capable of achieving a subtle deceleration feeling required for each speed while ending deceleration operation. - 特許庁

キャリッジの速区間中における想定速度Vaよりも、速度変換部により計算されたキャリッジの移動速度Vnが大きい場合(s420:YES)、モータ制御部より生成された制御出力Uoに応じた制動方法(s450,s460)による制動を行うことができる。例文帳に追加

In case that the travel speed Vn of a carriage computed by a velocity converter is larger than the assumed velocity Va in the deceleration zone of the carriage (s420:YES), this motor controller can perform the braking by the braking method (s450, s460) geared to the controlled output Uo generated by a motor control unit. - 特許庁

制動開始タイミングTTC_COM は、路面μが小さいほど、自車両速度Vcが大きいほど、前方物体速度Vpが大きいほど、長く設定し、より離れた時点から制動が開始されるようにすることで、それらのファクタに対する速度の変化を小さくする。例文帳に追加

The smaller the road surface μ is, the higher the self-vehicle speed is, and the higher the forward object speed Vp is, the longer the brake starting timing TTCCOM is determined, to start the braking from a point of time separated more, whereby the change of deceleration to these factors can be reduced. - 特許庁

例文

アクセル操作時における駆動輪の空転を検出し、空転を検出したときの駆動輪の加速度を検出し、検出した加速度に基づき路面とタイヤとの間の摩擦係数の状態を推定し、推定結果に基づいて制動力または制動減速度を調整する。例文帳に追加

Slip of a driving wheel in accelerator operation is detected, acceleration of the driving wheel at the time of detecting the slip is detected, the state of the friction coefficient between the road surface and the tire is presumed in accordance with the detected acceleration, and braking force or braking deceleration is adjusted in accordance with a presumption result. - 特許庁

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