1016万例文収録!

「噴射条件」に関連した英語例文の一覧と使い方(3ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射条件の意味・解説 > 噴射条件に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

噴射条件の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 374



例文

所定のリッチ運転条件では、エンジントルクの低下を補うように、第2の補正係数を用いて燃料噴射量を増加側へ補正する。例文帳に追加

Under the predetermined rich operating conditions, the fuel injection amount is corrected to an increase side by using a second correction factor so as to compensate fall of the engine torque. - 特許庁

高圧水噴射ノズル装置の対地姿勢を、路面条件に応じて修正できるようにし、所期の深さのはつりを行い得るようにすること。例文帳に追加

To perform chipping for an expected depth, by correcting the ground attitude of a high pressure water injection nozzle device in response to a road surface condition. - 特許庁

位相差の学習条件として、アクセルオフ時の無噴射減速運転中であるかを判定する(S400)。例文帳に追加

Whether or not an operation is in a non-injection deceleration operation at an accelerator off-time is determined as a learning condition of a phase difference (S400). - 特許庁

内燃機関の運転条件・状態に基づいて、ガス燃料の噴射期間を算出する(ステップ102)。例文帳に追加

Injection period of gas fuel is calculated (S102) based on operation conditions and state of the internal combustion engine. - 特許庁

例文

これにより、噴射条件切換時に空燃比が一時的にリーン方向やリッチ方向に変動することを防止する。例文帳に追加

Thus, the air-fuel ratio can be prevented from temporarily varying in the lean direction and the rich direction when switching the injection condition. - 特許庁


例文

自動停止条件成立後の自動停止動作期間中において所定の第1のエンジン回転速度N1時には燃料噴射を停止する。例文帳に追加

In a period of automatically stopping operation after fulfillment of an automatic stop condition, fuel injection is stopped when the engine is at a preset first rotation speed N1. - 特許庁

これらがそれぞれ適正な範囲に収まるように、内部EGR量、燃料噴射条件、エンジン回転数などを制御する。例文帳に追加

An internal EGR amount, fuel injection conditions, and engine rotational speed are so controlled that they come within appropriate ranges. - 特許庁

バイパス通路を加熱するヒーターの電力制限と温度条件から、バイパス通路の噴射量に上限を設ける。例文帳に追加

This exhaust emission control device controls injection quantity to the bypass passage 20 according to exhaust gas temperature or SCR catalyst temperature. - 特許庁

次の記録動作において最初に噴射される液滴の体積の大きさに応じて、回復動作制御の条件を設定することで、経済性を高める。例文帳に追加

To improve economic viability by setting conditions for controlling recovery actions in accordance with the volumes of liquid droplets jet first in subsequent recording actions. - 特許庁

例文

特定の環境条件を前提にしなくても、廃液タンクの容量を有効に活用することができる液体噴射装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a liquid jet device which permits effective use of the capacity of a waste liquid tank without presupposing specific environmental conditions. - 特許庁

例文

運転条件の変化に伴うパイロット噴射量の急激な減少によるメイン燃料の失火を回避する。例文帳に追加

To avoid misfire of main fuel due to a sudden decrease in pilot injection quantity caused by a change in the operating condition. - 特許庁

ポスト噴射の実行停止から所定期間が経過したことを条件に(t14)、EGR弁の開弁駆動の開始を許可する。例文帳に追加

Start of open drive of the EGR valve is permitted under a condition where predetermined period of time elapses after stop of execution of post injection (t14). - 特許庁

本発明は、燃費が最も良くなる運転条件で煤発生量が少ない直接噴射式ディーゼルエンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a direct injection type diesel engine for reducing a soot generating quantity under an operation condition of becoming the best in fuel economy. - 特許庁

燃料噴射量の計算に際し、内燃機関10の運転条件に応じて計算対象とする燃料の付着部位の数を変更する。例文帳に追加

In calculating fuel injection amount, the number of fuel adhering areas to be calculation object is varied depending on operating condition of the internal combustion engine 10. - 特許庁

そして、上記条件下において想定される差圧ΔPsと差圧ΔPrとが離間するときには、指令噴射期間TQを補正する。例文帳に追加

When a pressure difference ΔPs and a pressure difference ΔPr estimated are separated from each other under the above condition, the command jetting period TQ is corrected. - 特許庁

これにより、燃料の噴射量は、ディーゼルエンジンシステム10の運転条件に応じて補正される。例文帳に追加

Thus, the injection quantity of the fuel is corrected in response to the operation condition of the diesel engine system 10. - 特許庁

指令燃料噴射量QCMDの補正量の学習を行うための前条件が成立すると、グロープラグ7の通電を行う。例文帳に追加

Electricity is supplied to a glow plug 7 when preconditions for learning correction quantity of command fuel injection quantity QCMD are satisfied. - 特許庁

エンジン運転中に所定の自動停止条件が成立したときに燃料噴射及び点火を停止させてエンジン11を自動的に停止させる。例文帳に追加

When a predetermined automatic stop condition is satisfied in a stop of an engine, this control device automatically stops the engine 11. - 特許庁

内燃機関の低回転低負荷運転領域において、切り替え条件の非成立時には通路インジェクタのみによる燃料噴射を実行し、切り替え条件が成立すると直噴インジェクタのみによる燃料噴射の実行に強制的に切り替える。例文帳に追加

Fuel injection only by the passage injector is executed when change over conditions are not satisfied and it is forcibly changed over to execution of fuel injection only by the direct injection injector when the change over conditions are satisfied in a low speed light load operation region of the internal combustion engine. - 特許庁

燃料噴射条件算出部60は、このエンジン特性の組を用いて、複数時刻t1〜tnでの指標cの総和を設定範囲内に収め且つ複数時刻t1〜tnでの物理量xの総和を最小にするための噴射条件を算出する。例文帳に追加

A fuel injection condition calculation part 60 uses the set of the engine characteristics to calculate an injection condition so that the sum of indices c in the plurality of times t1 to tn is within a setting range and the sum of the physical values x in the plurality of times t1 to tn is minimized. - 特許庁

筒内噴射用インジェクタ11と吸気ポート噴射用インジェクタ12とを備え、運転状態に応じてそれぞれのインジェクタから適度な分担率で燃料を噴射するようにした内燃機関において、空燃比フィードバック補正の反映比率を、所定の運転条件に対応させて、筒内噴射用インジェクタと吸気ポート噴射用インジェクタとで異ならせて制御する。例文帳に追加

In an internal combustion engine provided with a cylinder injection injector 11 and an intake port injection injector 12 and injecting fuel from each injector at appropriate share according to operation conditions, the cylinder injection injector and the intake port injection injector are controlled with setting different reflection ratio of air fuel ratio feed back correction with corresponding to a predetermined operation condition. - 特許庁

ECU11は、所定の学習条件が成立している時に、エンジン1の特定気筒に対して学習用の単発噴射をインジェクタ2より実施し、その単発噴射によって生じるエンジン1の回転数変動量を基に、単発噴射に対する指令噴射量を補正する噴射量学習を実行する。例文帳に追加

An ECU 11 performs single-engine injection for learning with respect to a specific cylinder of the engine 1 with an injector 2 when a predetermined learning condition is established, and performs the injection quantity learning for correcting a commanded injection quantity with respect to the single-engine injection based on a rotation speed variation of the engine 1 generated by the single-engine injection. - 特許庁

制御部70は、インジェクタ100から噴射しようとする計測流体が持っており、噴射により圧力容器20内の計測流体に付与される複数の計測噴射条件ごとの熱量を目標計測噴射量Vmjと目標計測噴射圧Pmjとを乗算することにより算出する。例文帳に追加

A control part 70 calculates a calorific value included in a measurement fluid to be injected from an injector 100 and provided to the measurement fluid in a pressure vessel 20 by the injection for each of a plurality of measurement injection conditions by multiplying a target measurement injection amount Vmj by a target measurement injection pressure Pmj. - 特許庁

筒内噴射用インジェクタの高温状態時には、燃料圧が所定圧力prf近傍に達していることを条件に、筒内噴射用インジェクタの先端部分の上昇によるデポジット堆積を抑制するために、全燃料噴射量の少なくとも一部を筒内噴射用インジェクタから噴射する。例文帳に追加

When the injector for cylinder injection is brought in the high temperature state, assuming that a fuel pressure reaches near a prescribed pressure prf, at least a part of the all injection amount of fuel is jetted from the injector for cylinder injection to suppress the stacking of the deposit due to the rise of the tip portion of the injector for cylinder injection. - 特許庁

オイルミスト26を発生するオイルミスト発生装置22と、このオイルミスト発生装置22で発生したオイルミスト26を加工部位に向けて噴射する噴射ノズル28と、加工進行状況を監視して、予め設定した加工条件に合致するように噴射ノズル28から噴射するオイルミスト26の噴射量を制御するコントローラ58を有する。例文帳に追加

The oil mist injection system is provided with an oil mist generator 22 which generates oil mist 26, a jet nozzle 28 which injects oil mist 26 generated in the oil mist generator 22 to the machining position, and a controller 58 which controls injection amount of oil mist 26 injected from the jet nozzle 28 in order to correspond to the machining condition preset in advance. - 特許庁

第1及び第2燃料噴射弁INJA,INJBの双方の燃料噴射量の加算値が所定量未満になるとの条件と、第1及び第2燃料噴射弁INJA,INJBのうち一方に異常が生じたとの条件との論理和が真であると判断された場合、第1及び第2燃料噴射弁INJA,INJBのうち一方の燃料噴射弁から燃料を噴射させる要求があると判断する。例文帳に追加

When the logical OR between the condition that an addition value of fuel injection quantities of both the first and second fuel injection valves INJA, INJB is less than a predetermined quantity and the condition that failure occurs in one of the first and second fuel injection valves INJA, INJB is determined to be true, it is decided that a request for injecting fuel from one of the first and second fuel injection valves INJA, INJB is made. - 特許庁

筒内直接噴射式内燃機関において、従来よりも高負荷な成層燃焼運転条件においても、少ない学習誤差で燃料噴射制御ができる手段を提供する。例文帳に追加

To provide a means capable of fuel injection control with a little learning error even under a stratified combustion operation condition of heavier load than conventional one in a cylinder direct injection type internal combustion engine. - 特許庁

エンジンEのECU30は、燃料停止条件が成立したときに燃料噴射弁9に燃料噴射を停止させて減速燃料カットを実行し、スロットル弁18を開弁させる。例文帳に追加

An ECU 30 of an engine E executes deceleration fuel cut by making a fuel injection valve 9 stop fuel injection when fuel stop conditions are satisfied, and opens a throttle valve 18. - 特許庁

鋳鍛造により得たAl-Si合金系ピストンに,該ピストンに拡散浸透して強度を向上させる強化元素を含有する噴射粉体を,所定条件噴射して衝突させて表面改質層を形成する。例文帳に追加

A surface modified layer is formed by injecting injection powders containing a reinforcing element diffusion-permeated into the piston to enhance the strength, onto the Al-Si alloy-based piston obtained by casting and forging, under a prescribed condition. - 特許庁

この後、燃料復帰条件が成立したときにスロットル弁18を閉弁させ、このあと所定の遅延時間経過後に燃料噴射弁9に燃料噴射を再開させる。例文帳に追加

The ECU closes the throttle valve 18 when fuel return conditions are satisfied after that, and makes the fuel injection valve 9 restart fuel injection after prescribed retardation time elapses. - 特許庁

燃焼室内に供給された燃料が着火しにくい条件においては、スワール流による噴射燃料の拡散を抑制可能な、直接噴射式のディーゼル機関の制御技術を提供する。例文帳に追加

To provide a control technology for a direct injection diesel engine capable of inhibiting diffusion of injected fuel by a swirl flow in a condition that fuel supplied into a combustion chamber is hard to ignite. - 特許庁

学習条件が成立しているときに、内燃機関1の特定気筒に対してインジェクタ5より指令噴射期間TQによる学習用噴射を実行する(S210)。例文帳に追加

Injection for learning by an instruction injection period TQ is executed from an injector 5 for a specific cylinder of the internal combustion engine 1 when a learning condition is satisfied (S210). - 特許庁

膨張行程噴射実行条件にあるときであってもブレーキブースタ内の負圧が基準負圧以下となった場合には、膨張行程噴射を禁止すると共に負圧制御を実行する。例文帳に追加

When the negative pressure in the brake booster is equal to or lower than the reference negative pressure even under the expansion stroke injection execution condition, the expansion stroke injection is prohibited and negative pressure control is carried out. - 特許庁

指令噴射期間TQと圧送期間とが重複しないとの条件下、コモンレール内の燃圧と要求される燃料量とから指令噴射期間TQが算出される。例文帳に追加

A command jetting period TQ is calculated by using a fuel pressure in a common rail and a requested fuel amount under the condition that the command jetting period TQ is not overlapped with a force-feed period. - 特許庁

噴射パルス幅(要求噴射時間)が長くしかも回転速度が高い条件であっても、要求量の燃料をシリンダ内に確実に吸引させることができるようにする。例文帳に追加

To surely suck a required amount of fuel into a cylinder even under the condition where an injection pulse width (required injection time) is long and a rotation speed is high. - 特許庁

一方、上記の判定条件が不成立の場合、希薄成層燃焼を行うように、噴射量を減量し且つ噴射時期を調節(具体的には圧縮行程後期)する。例文帳に追加

In the case that the determination condition is not fulfilled, the injection quantity is decreased and injection timing is adjusted (for example, in a later period of compression stroke) to perform thin stratification combustion. - 特許庁

そして、緩加速条件が成立してからインジェクタ40、41の次の燃料噴射タイミングまで待機し、次の燃料噴射タイミングから緩加速の補正期間のカウントを開始する。例文帳に追加

The period from satisfaction of the slow acceleration conditions till next fuel injection timing of injectors 40 and 41 is stand-by time, and counting a compensation period for slow acceleration is started from the next fuel injection timing. - 特許庁

ECU50は、運転条件急変状態であると判定した場合には、改質用燃料噴射装置34からの燃料噴射量を減量または禁止する。例文帳に追加

ECU 50 reduces or suppresses a fuel injection amount from the reforming fuel injection device 34 when an operation condition rapid variation state is determined. - 特許庁

減速燃料カット条件を、スロットル弁の開操作に伴って脱し、かつ、燃料噴射を成層燃焼での圧縮行程噴射で再開させる場合に、成層時F/Cリカバー制御を選択する。例文帳に追加

When a vehicle breaks away from an operating condition of deceleration in vehicle speed with fuel cut along with the opening of a throttle valve, and when fuel injection is restarted in a compression stroke with stratified charge combustion selected, stratified charge combustion F/C recovery control is selected. - 特許庁

これにより、始動時の最初の燃料噴射から高い燃圧条件で燃料噴射を行わせることができ、冷機始動時であれば燃料の霧化性能が改善され、高温再始動時であれば燃料ベーパの発生を抑制できる。例文帳に追加

This actualizes fuel injection in high fuel pressure conditions from the beginning of fuel injection at starting to improve atomizing performance at cold starting and suppress the occurrence of fuel vapor at high-temperature restarting. - 特許庁

次いで、内燃機関の運転条件・状態と前記ガス燃料噴射期間とに基づいて、ガス燃料の噴射開始時期を算出する(ステップ104)。例文帳に追加

Then, injection start timing of gas fuel is calculated (S104) based on the operation conditions and state of the internal combustion engine and gas fuel injection period. - 特許庁

エンジン1の始動時にインジェクタ13からの燃料噴射を停止する空転運転を行い、機関状態が所定の条件を満たしてから燃料噴射を開始して機関を始動させる。例文帳に追加

Idling operation of stopping fuel injection from an injector 13 is carried out in starting of the engine 1, and the engine is started by starting the fuel injection after an engine state satisfies a predetermined condition. - 特許庁

最終燃料噴射量QFINが最小噴射量Qminを下回り(S202:YES)、さらに判定条件が成立したときには(S203:YES)、フィードバック補正係数FAFの算出が継続される(S204)。例文帳に追加

When the final fuel injection amount QFIN is below the minimum injection amount Qmin (S202: YES), and further, if the above determination condition is established (S203: YES), the calculation of the feedback correction coefficient FAF is continued (S204). - 特許庁

燃料噴射制御装置は、学習実行条件が成立している場合(S400:Yes)、前回、回転速度変動が所定値を超えたときの各気筒に対する最終指令噴射量を読み出す(S404)。例文帳に追加

In case the learn execute conditions are met (Yes at S400), the fuel injection control device reads the final command injection amount to each cylinder when the rotation speed change has exceeded the prescribed value at the last time (S404). - 特許庁

噴射ノズルに腐食が生じる条件が成立すると、EGR手段により循環する排気の流れを制限し、噴射ノズルの腐食を低減する内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine, which is configured to limit the flow of exhaust gas circulated by an EGR means, upon establishment of a condition of causing corrosion in an injection nozzle, to reduce corrosion of the injection nozzle. - 特許庁

本発明は、コンパクトで、混合が良化できる微細な噴霧を得つつ、エンジン運転条件に応じた最適な噴射率形状が得られる燃料噴射ノズルを提供する。例文帳に追加

To provide a compact fuel injection nozzle capable of obtaining a suitable injection rate shape according to the engine operating conditions while obtaining fine spray for improving mixing. - 特許庁

例えば、所定の運転条件は加速時であり、空燃比フィードバック補正の反映比率が、吸気ポート噴射用インジェクタ12の方が筒内噴射用インジェクタ11に対するのよりも大きくされている。例文帳に追加

In an embodiment, the predetermined operation condition is acceleration and reflection ratio of air fuel ratio feed back correction of the intake port injection injector 12 is set larger than that of the cylinder injection injector 11. - 特許庁

二次空気の噴射条件にある場合(ステップS101;Yes)、内燃機関の排気に噴射した二次空気が、内燃機関の気筒内へ逆流する逆流割合を求める(ステップS102)。例文帳に追加

When conditions for injecting secondary air are satisfied (step S101;Yes), a back flow rate at which secondary air injected into exhaust gas in the internal combustion engine flows back into a cylinder of the internal combustion engine is obtained (step S102). - 特許庁

低温時のフリクションが大きい条件でも、圧縮行程噴射を利用した確実な始動を可能とし、これにより燃費の低減、CO_2排出量の削減、HCの低減が図れる筒内噴射型内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a cylinder injection type internal combustion engine for reducing fuel consumption, reducing a CO_2 amount of emission, and reducing HC, by enabling sure starting by using compression stroke injection even under a condition of large friction at the low temperature. - 特許庁

例文

運転条件に基づいて設定される目標空燃比となるよう燃料噴射弁4からの燃料噴射量を空燃比センサ11の出力に基づいて制御する。例文帳に追加

The fuel injection from a fuel injection valve 4 is controlled based on the output of the air-fuel ratio sensor 11 so as to obtain the target air-fuel ratio to be set based on the operational condition. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS