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噴射条件の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 374



例文

内燃機関30の始動時における燃料噴射が、所定条件に基づいて禁止される。例文帳に追加

Fuel injection in starting of the internal combustion engine 30 is prohibited on the basis of the specified condition. - 特許庁

指令噴射量(QFIN)およびコモンレール圧(NPC)の低いFCCB補正実行条件(アイドル安定状態)だけでなく、その他の噴射条件下であっても、気筒間での噴射量変動抑制制御を実施できるようにして、噴射量制御精度の向上を図る。例文帳に追加

To improve fuel injection control accuracy by performing the injection quantity fluctuation restricting control between cylinders, not only in the FCCB correcting condition (idle stabilized condition) that command injection quantity (QFIN) and the common rail pressure (NPC) are low, but also other injection condition. - 特許庁

高圧燃料が貯留される蓄圧器と、高圧燃料をエンジンの燃焼室に噴射するインジェクタと、エンジンの運転状態に基づいて微少噴射と主噴射噴射条件を決定し該噴射条件に従って該インジェクタを制御するコントローラとを具備するディーゼルエンジンの燃料噴射装置であって、蓄圧器内の燃料圧を検出する燃料圧センサを備えている。例文帳に追加

This fuel injection device of a diesel engine comprises an accumulator for storing high pressure fuel, an injector for injecting the high pressure fuel into the combustion chamber of the engine, a controller for determining the injection conditions of a fine injection and a main injection based on the operating conditions of the engine and controlling the injector according to the injection conditions, and a fuel pressure sensor for detecting the fuel pressure in the accumulator. - 特許庁

各気筒毎に燃焼室内に直接燃料を噴射する主燃料噴射弁4とは別に、全気筒共通に吸気マニホールド3内に燃料を噴射可能な補助燃料噴射弁5を設け、所定の運転条件にて、機関への燃料供給を主燃料噴射弁4と補助燃料噴射弁5とに分担させる場合に、補助燃料噴射弁5からの噴射燃料を各気筒へ均一に分配する。例文帳に追加

To uniformly distribute each cylinder with injection fuel out of an auxiliary fuel injection valve by installing this auxiliary fuel injection valve capable of injecting fuel in an inlet manifold in common with all cylinders, and in the case where a fuel supply to an engine is shared to a main fuel injection valve and this auxiliary fuel injection valve, respectively. - 特許庁

例文

しかし、空気密度が低い条件では、圧縮行程噴射による成層燃焼を禁止し、吸気行程噴射による均質燃焼、又は、吸気行程噴射と圧縮行程噴射とによる二度噴射燃焼を行わせることで、始動性を確保し、運転性の悪化を回避する。例文帳に追加

However, if air density is low, stratified combustion by compression stroke injection is inhibited, and homogeneous combustion by suction stroke injection or twice injection combustion by suction stroke injection and compression stroke injection is performed to ensure start property and avoid worsening of operation property. - 特許庁


例文

圧縮行程噴射を含み1燃焼サイクル内で複数回の燃料噴射を行うことが可能な筒内燃料噴射式の火花点火式内燃機関において、低温運転条件下では、燃料噴射量が判定値以下のときには圧縮行程噴射のみによって燃料供給を行う。例文帳に追加

In a cylinder fuel injection type spark-injection internal combustion engine capable of injecting fuel several times in one combustion cycle including compression stroke injection, under a low temperature operating condition, fuel is injected only by the compression stroke injection when a fuel injection amount is not more than a determining value. - 特許庁

圧縮行程に燃料を噴射する条件の要求燃料噴射量を、圧縮行程において、燃料噴射弁が初期噴霧(噴霧角が小さく、噴霧速度が高い)と主噴霧(噴霧角が大きく、噴霧速度が低い)とを形成する複数の噴射期間に分割噴射する。例文帳に追加

Required amount of fuel injection under the condition of injecting the fuel in a compression stroke, is injected by split injection in which the fuel is injected in plural fuel injection periods constituting an initial spray (small spray angle and high spray speed) and a main spray (large spray angle and low spray speed) in the compression stroke. - 特許庁

この始動開始後、所定の運転条件に基づいて圧縮行程噴射形態から、少なくとも吸気行程中に燃料を噴射する吸気行程噴射形態(または吸気行程中と圧縮行程中に燃料を噴射する吸気・圧縮行程噴射形態)に移行する。例文帳に追加

After beginning this starting, the compression stroke injection form is transferred to an intake stroke injection form for injecting fuel in at least an intake stroke (or an intake/compression injection form of injecting the fuel in the intake stroke and the compression stroke) based on a predetermined operation condition. - 特許庁

エンジンの運転条件に基づいて第2噴射の基本分担量を求め、第1噴射時の吸入空気量の計測結果に基づく燃料噴射量から前記基本分担量を減算した結果を、第1噴射として噴射させる。例文帳に追加

A basic sharing quantity of the second injection is determined based on an operation condition of an engine, and a result of subtracting the basic sharing quantity from a fuel injection quantity based on a measuring result of the suction air volume in the first injection, is injected as the first injection. - 特許庁

例文

筒内噴射弁と、単位開弁時間あたりの燃料噴射量が前記筒内噴射弁よりも小さいポート噴射弁とを有する内燃機関を制御するにあたり、内燃機関の運転条件に基づいて求められる全燃料噴射量TAUを求める(ステップS101)。例文帳に追加

For controlling the internal combustion engine having the cylinder injection valve and the port injection valve with a fuel injection quantity per unit valve open time smaller than the cylinder injection valve, a total fuel injection quantity TAU is calculated based on operation condition of the internal combustion engine (step S101). - 特許庁

例文

燃料カット復帰条件が成立した場合には、マップを参照してエンジン運転条件に応じた通常運転時の液体燃料噴射量と水素噴射量とを算出する(ステップ106)。例文帳に追加

When fuel cut-off recovery conditions are established, a liquid fuel injection quantity and a hydrogen injection quantity in normal operation corresponding to engine operating conditions are computed referring to a map (step 106). - 特許庁

目標パイロット噴射量は、運転条件に応じて異なるので、運転条件が急激に変化する過渡時に、パイロット噴射量が急激に減少し、圧縮端温度が確保できずに、メイン燃料が失火する虞がある。例文帳に追加

The target pilot injection quantity varies with the operating condition, so that at the transient time when the operating condition suddenly changes, there is the fear that the pilot injection quantity suddenly decreases not to secure the compression end temperature, resulting in misfire of main combustion. - 特許庁

そして、成層高負荷運転条件では、前記燃料噴射弁11aにより成層混合気を生成させ、成層低負荷運転条件では、前記燃料噴射弁11bにより成層混合気を生成させる。例文帳に追加

On a stratified high load operating condition, the stratified air-fuel mixture is generated by the fuel injection valve 11a, and on a stratified low load operating condition, the stratified air-fuel mixture is generated by the fuel injection valve 11b. - 特許庁

コントローラーは、移動噴射動作を制御し、時系列での液体の噴射率が過多であることを示す判断条件を満たす場合、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を、判断条件を満たさない場合よりも多くする。例文帳に追加

The controller controls a moving jetting operation and makes the number of times of the operation to a certain range when a determination condition showing that a jetting ratio of the liquid in time series is excessive is satisfied larger than that when the determination condition is not satisfied. - 特許庁

コントローラーは、移動噴射動作を制御し、時系列での液体の噴射率が過多であることを示す判断条件を満たす場合、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を、判断条件を満たさない場合よりも多くする。例文帳に追加

The controller controls a moving jetting operation and makes the number of times of the operation to a certain range when a determination condition showing that a jetting ratio of the liquid in time series is excessive is satisfied larger than that when the judgment condition is not satisfied. - 特許庁

コントローラーは、移動噴射動作を制御し、時系列での液体の噴射率が過多であることを示す判断条件を満たす場合、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を、判断条件を満たさない場合よりも多くする。例文帳に追加

The controller controls the moving-ejection movement and makes the number of times of the moving-ejection movement for a certain range more than the case of judgement conditions being unfulfilled when fulfilling the judgement conditions showing that the moving ejection rate of a liquid in time series is excessive. - 特許庁

電子制御装置51は、燃料噴射をメイン噴射とパイロット噴射とに分割して行う分割噴射領域と、燃料噴射を停止する噴射停止領域とをディーゼルエンジン1の運転条件に応じて設定して、インジェクタ2の電磁弁3を開閉に基づく燃料噴射制御を行う。例文帳に追加

According to the operating conditions of a Diesel engine 1, an electronic control device 51 sets a divided injection region in which the fuel injection is performed being divided in a main injection and a pilot injection process and an injection stop region in which the fuel injection is stopped, and thereupon the fuel injection control is performed by opening and closing a solenoid valve 3 of an injector 2. - 特許庁

新気層への燃料噴射はEGRガス層への燃料噴射に先行して行い、EGRガス層への燃料噴射は圧縮上死点付近で運転条件に応じて可変とする。例文帳に追加

The fuel injection to the new gas layer is performed prior to that to the EGR gas layer, and the fuel injection to the EGR gas layer is varied according to an operation condition near a compression upper dead point. - 特許庁

圧縮上死点付近で、燃料噴射弁13から着火源燃料(低オクタン価燃料)を燃焼室1内に離散的に噴射し、運転条件に応じて噴射時期を異ならせることで、着火開始位置を制御する。例文帳に追加

Ignition source fuel (the low octane number fuel) is discretely injected into the combustion chamber 1 from a fuel injection valve 13 in the vicinity of the compression top dead center, and an ignition starting position is controlled by making the injection timing different in response to the operation condition. - 特許庁

ECU50は、エンジン10の運転中に燃料噴射の休止条件が成立した場合に、燃料噴射弁18による燃料噴射を休止する。例文帳に追加

The ECU 50 stops fuel injection by a fuel injection valve 18 when fuel injection stop conditions are satisfied during the operation of the engine 10. - 特許庁

同様に、燃料噴射時期InjTが第2噴射時期InjT1に固定された条件下で、第2NOxピーク噴射圧力Pcr2を記録する。例文帳に追加

Similarly, a second NOx peak injection pressure Pcr2 is recorded under the condition that the fuel injection timing InjT is fixed to a second injection timing InjT1. - 特許庁

排気フィルタの再生条件が成立すると、ポスト噴射を実施する目標噴射量Q、目標噴射時期T、目標コモンレール圧Pcを算出する(S302)。例文帳に追加

Target injection quantity Q, target injection timing T, and target common rail pressure Pc for carrying out post injection are calculated when exhaust filter regeneration conditions are satisfied (S302). - 特許庁

たとえば、通常時の燃料噴射条件と比較して、燃料の噴射圧力上昇および1サイクル当たりでの噴射回数増加の少なくとも一方が行なわれる。例文帳に追加

More specifically, as compared with the normal time fuel injection conditions, at least one of steps of raising the fuel injection pressure and increasing the number of times of fuel injection per cycle is performed. - 特許庁

改質用燃料噴射弁24は、一回の噴射における改質用燃料Frの噴射期間を、内燃機関1の運転条件に関わらず一定とする。例文帳に追加

The fuel injection valve 24 for reformation keeps injection period of fuel Fr for reformation by one injection fixed irrespective of an operation condition of the internal combustion engine 1. - 特許庁

噴射条件を切り替えつつ噴射量の計測を行った場合であっても、噴射量の計測時間を短縮することができる流量計測装置を提供する。例文帳に追加

To provide a flow rate measuring device capable of reducing a measurement time of an injection amount even when measurement of an injection amount is performed while changing an injection condition. - 特許庁

ECU30は、運転条件に応じて燃料噴射時期を−30°〜0°ATDC(上死点後)の範囲内でBSFC(正味燃料消費率)が最小となる時期を選択して燃料噴射ノズルNから燃料を噴射させる。例文帳に追加

The ECU 30 injects the fuel from the fuel injection nozzle N by selecting the timing when BSFC (Brake Specific Fuel Consumption) becomes the smallest, in a range of setting the fuel injection timing to -30° to 0°ATDC (after the top dead center) in response to the operation condition. - 特許庁

噴射口から塗料を噴射しても噴射による乱流による影響を無くし、塗装条件を安定させると共に、ノズル先端の洗浄も容易に実施することを課題とする。例文帳に追加

To stabilize coating condition and to perform the cleaning of the tip of a nozzle easily by eliminating the effect of turbulence due to the spray of a coating material even at the time of spraying the coating material from a spraying port. - 特許庁

さらに該当する噴射条件の板厚・加工条件データをメモリから読み出し、前記求めた板厚に対応する加工条件に切り換え加工を継続する。例文帳に追加

The thickness/machining condition data of the injection condition is read out of the memory, and machining is continued by switching to the machining condition corresponding to the determined thickness. - 特許庁

取得した条件値が予め適合値が定められている複数の基準条件値の1つである場合には、当該基準条件値に応じた適合値を燃料噴射量として設定する。例文帳に追加

When the acquired conditional value is one of a plurality of reference conditional values for which adaptive values are determined beforehand, the adaptive value according to the reference conditional value is set as the fuel injection amount. - 特許庁

一方、取得した条件値が基準条件値以外の値である場合には、各基準条件値と適合値との関係を用いて補間計算された内挿値を燃料噴射量として設定する。例文帳に追加

On the other hand, when the acquired conditional value is a value other than the reference conditional values, an interpolated value interpolatively calculated by using a relation between each reference conditional value and the adaptive value. - 特許庁

この発明は、コモンレールの出口圧力の変化率が予め定めた閾値を超える時期を実際の燃料噴射開始及び終了時期として算出して、目標噴射条件で燃料噴射を行うエンジンの燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine fuel injection device calculating time when a changed ratio of exit pressure of a common rail exceeds a preliminarily determined threshold value as actual fuel injection starting and terminating time and performing fuel injection on a target injection condition. - 特許庁

燃料噴射時期InjTが第1噴射時期InjT1に固定された条件下で、NOx濃度(燃焼温度)が最大値を示す時期での燃料噴射圧力Pcrを第1NOxピーク噴射圧力Pcr1として記録する。例文帳に追加

A fuel injection pressure Pcr is recorded as a first NOx peak injection pressure Pcr1 when an NOx concentration (combustion temperature) indicates a maximum value under the condition that a fuel injection timing InjT1 is fixed to a first injection timing InjT1. - 特許庁

所定の条件で、特定の気筒から燃料噴射量の増量を開始し、その後燃料噴射量の増量を所定期間継続、又は、特定の気筒から燃料噴射量の減量を開始し、その後燃料噴射量の減量を所定期間継続する例文帳に追加

Under a predetermined condition, an increase in the fuel injection amount is started from a particular cylinder and the increase in the fuel injection amount is continued for a given time period, or a decrease in the fuel injection amount is started from the particular cylinder and the decrease in the fuel injection amount is continued for the given time period. - 特許庁

エンジン回転速度、コモンレール圧力、一行程あたりの燃料噴射回数に基づいて、通常噴射時の燃料噴射系騒音を算出し(S2)、エンジン運転条件より通常噴射時の燃焼騒音を算出する(S3)。例文帳に追加

The fuel injection system noise in ordinary injection is calculated on the basis of an engine rotating speed, the common rail pressure and the number of times of the fuel injection per one stroke (S2), and the combustion noise in ordinary injection is calculated on the basis of engine operating conditions (S3). - 特許庁

また、ECUは 前記排気絞り操作を実施する場合には、前記膨張行程燃料噴射量及び噴射時期、再循環排気流量、主燃料噴射量及び噴射時期、の各操作量を排気絞り操作を実施しない場合とは異なる値に機関運転条件に応じて設定する。例文帳に追加

When performing the exhaust throttling operation, the ECU sets a value depending on engine operating conditions for each control amount of the amount of fuel injected during the expansion stroke and injection timing, recirculating exhaust flow rate, and the amount of main fuel injected and injection timing, each different from those when the exhaust throttling operation is not performed. - 特許庁

ECU5は、目標圧(Pfin )から実圧(NPC)を差し引いた圧差(ΔP)が判定スレッショルドより大きく、且つ燃料噴射を実施する条件が成立すると(高温燃焼の発生予測)、一度の噴射期間内におけるインジェクタ3の噴射回数を通常時の噴射回数よりも増やす。例文帳に追加

When pressure difference (ΔP) derived by subtracting the actual pressure (NPC) from the target pressure (Pfin) is larger than a determination threshold and a condition of performing the fuel injection is established (occurrence prediction of the high temperature combustion), an ECU5 increases the number of injections of an injector 3 within one injection period than the number of injections at a normal time. - 特許庁

高圧ポンプの圧送期間中にインジェクタの噴射が行われる場合(第2の噴射条件)は、ポンプ圧送による圧力変化分を見込んで、噴射開始時の燃料圧(インジェクタの見込み噴射圧)を求める必要がある。例文帳に追加

When the injection of the injector is done during a period of pressure feeding of the high pressure pump (a second injection condition), it is necessary to obtain a fuel pressure (estimated injection pressure of the injector) when injection is started by estimating a fuel pressure by an amount of changes of pressure due to pump pressure feeding. - 特許庁

内燃機関のシリンダに水噴射するためのモジュールと燃料噴射弁とから成る構成群において、規定の作動条件において、燃料の噴射に対してネガティブな効果をもたらすことなく、内燃機関のシリンダへの水噴射を可能にする。例文帳に追加

To enable water to be injected into the cylinder of an internal combustion engine on a specified working condition without a negative effect on injection of fuel, in a constitution group consisting of a module to inject water against the cylinder of an internal combustion engine and a fuel injection valve. - 特許庁

電子制御装置40は、この点火時期の遅角補正と燃料噴射量の減量補正とを、圧縮行程噴射時の燃料噴射回数が所定回数以上であり、且つ同圧縮行程噴射時の吸入空気量積算値が所定量以下であることを条件に実行する。例文帳に追加

The electronic control device 40 executes correction of a delay of an ignition timing and correction of a decrease of a fuel injection amount on a condition that the number of fuel injection times during compression stroke injection exceeds the given number of times and an intake air amount integration value is below a given amount. - 特許庁

燃焼室内への水素噴射弁からの水素噴射と液体燃料噴射弁からの液体燃料噴射とを関連させて、特に煤の発生し易い液体燃料噴射弁近傍における燃焼条件を向上することにより、燃焼室全域において完全燃焼を達成して煤の生成を抑制した水素噴射二種燃料内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a hydrogen injection two-fuel internal combustion engine achieving perfect combustion through whole area of combustion chamber and suppressing creation of soot by connecting hydrogen injection from a hydrogen injection valve to the combustion chamber and liquid fuel injection from a liquid fuel injection valve and improving combustion conditions in adjacent of the liquid fuel injection valve where soot is easily created. - 特許庁

また目標空燃比に対して必要な燃料噴射量を分割して噴射するにあたっては、ECU1Aは具体的にはエンジン50の運転状態である吸入空気量Gaと回転数NEとに基づき、各分割噴射の燃料噴射量と、各分割噴射間のインターバルとを決定する噴射条件決定手段をさらに備える。例文帳に追加

The ECU 1A is provided with an injection condition determination means determining fuel injection quantity of each divided injection and an interval between each divided injection based on engine speed NE and intake air quantity Ga which are operation conditions of the engine 50 in dividing and injecting fuel injection quantity necessary for a target air-fuel ratio. - 特許庁

気筒毎噴射量補正量更新(反映)条件がOFF→ONとなった時に、気筒毎噴射量補正量更新(反映)条件がOFFの間の温度環境が変化しても、気筒毎噴射量補正量更新(反映)条件がONとなった初期時から安定したエンジン振動の抑制制御を実現する。例文帳に追加

To realize stable restraint control for engine vibration from the initial state when the cylinder injection quantity correction amount updating (reflecting) condition is in ON-state even if the temperature environment during the OFF- state of the cylinder injection quantity correction amount updating (reflecting) condition changes when the cylinder injection quantity correction amount updating (reflecting) condition switches from OFF to ON. - 特許庁

運転条件パラメータとして燃料噴射後の所定期間の平均筒内圧P、体積効率Veff、燃料噴射圧Pc、EGR率EGR、エンジン回転速度Ne、燃料噴射量q、燃料噴射後の所定期間の平均筒内温度Tを設定し、これらの運転条件パラメータ及びモデル定数A〜Hに基づき、次式に従って関数モデルパラメータXを算出する。例文帳に追加

In the method of estimating heat release rate of the engine, average cylinder inner pressure P in a prescribed time period after a fuel injection, volume efficiency Veff, fuel injection pressure Pc, EGR rate EGR, engine rotation speed Ne, fuel injection quantity q, and average cylinder inner temperature T in the prescribed time period after the fuel injection are set as operating condition parameters. - 特許庁

その一方、高負荷運転条件では、高セタン価燃料を高オクタン価燃料より後に噴射して、火炎伝播燃焼を実現する。例文帳に追加

In a high load operating condition, flame propagation combustion is realized by injecting the high cetane number fuel after injecting the high octane number fuel. - 特許庁

その後、エンジン運転条件に基づき脱水素触媒への水素化燃料の噴射量Aを算出する(ステップ108)。例文帳に追加

Then, injection quantity A of hydrogenated fuel to the dehydrogenation catalyst is calculated based on an engine operation condition (S108). - 特許庁

筒内直接噴射式エンジンにおいて、成層燃焼運転を行うことのできる負荷条件範囲を拡大する。例文帳に追加

To enlarge a load condition range capable of performing stratified charge combustion operation, in a cylinder direct injection engine. - 特許庁

異なる運転条件下でも、成層燃焼が可能な筒内噴射エンジン制御装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a cylinder injection engine control device capable of effecting stratified combustion even under a different operation condition. - 特許庁

液体燃料と気体燃料とを用いる内燃機関に対する燃料噴射を停止する際の空燃比を運転条件に応じた値に維持すること。例文帳に追加

To maintain air fuel ratio of an internal combustion engine using liquid fuel and gas fuel in stopping fuel injection at a value corresponding to operation conditions. - 特許庁

簡易な機構で燃焼条件の適正化を図ることができるディーゼルエンジン用燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device for a diesel engine capable of realizing the optimization of a combustion condition by a simple mechanism. - 特許庁

例文

燃焼室の成層パターンと成層度は、直接噴射式内燃機関の運転条件に応じて変更する。例文帳に追加

A stratification pattern and a stratification degree of the combustion chamber are changed corresponding to an operating condition of the direct injection-type internal combustion engine. - 特許庁

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