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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 実車試験に関連した英語例文

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実車試験の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 41



例文

鉄道車両の振動試験装置において、実車試験と同等な試験を経済的に実施可能としつつ、試験精度の向上を図ること。例文帳に追加

To improve test accuracy, while executing economically a test equivalent to an actual vehicle test, in a vibration testing device for a railway vehicle. - 特許庁

ソフトウェア開発装置、実車試験方法、及びエミュレーション方法例文帳に追加

SOFTWARE DEVELOPMENT DEVICE, VEHICLE TEST METHOD, AND EMULATION METHOD - 特許庁

ラボ試験のタイヤが実車試験と同じタイヤ構成部材に破壊が発生し、該タイヤ構成部材の物性値が閾値と同じレベルを示す場合に予め設定した条件を試験タイヤのラボ試験条件とする。例文帳に追加

When the tire for the laboratory test generates a breakdown in the same tire component with that for the real car test, and the physical property of the tire component shows the same level with the threshold, the predetermined condition is set as a laboratory test condition for the test tire. - 特許庁

企画が承認されて試作車が完成した段階において、実験研究部門には仮想試験結果や過去の実車試験結果などに基づいて試作車を用いた実車試験項目が提示される。例文帳に追加

In a step that planning is approved, and a trial vehicle is completed, real vehicle test items using a trial vehicle are presented in an experiment/research department based on a virtual test result or a past real vehicle test result. - 特許庁

例文

仮想試験結果と既存の実車試験結果に基づいて、実験研究部門に対して試作車とそれを用いた実車試験項目を提示すべく表示する。例文帳に追加

A trail vehicle and real vehicle test items using this are presented so as to be displayed in an experiment/research department based on a virtual test result and an already existing real vehicle test result. - 特許庁


例文

実車の振動に近い振動試験を行うことが可能であり、且つ低コストな振動試験装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vibration testing device capable of conducting tests of vibration that are close to the vibrations of actual vehicles, at low cost. - 特許庁

実車試験のタイヤと同じ構成のタイヤに対して予め設定した条件でラボ試験を実施する。例文帳に追加

A laboratory test is performed in a predetermined condition on a tire which has the same configuration with a tire for the real car test. - 特許庁

実車走行させることなく短期間で判断することができる空気入りタイヤの試験装置および試験方法を提供する。例文帳に追加

To provide a test device and a test method for a pneumatic tire which can make a determination in a short period of time without making a vehicle actually travel. - 特許庁

試作車を用いた実車試験の重複実施を防止して試作車の効率的な利用を図る。例文帳に追加

To efficiently use a trial vehicle by preventing the overlapped performance of a real vehicle test using the trail vehicle. - 特許庁

例文

車両台上試験において、駆動モータを有し力行制御と回生制御とを行う車両について、実車走行試験相当の試験を行うようにすることである。例文帳に追加

To perform a test equivalent to an actual vehicle running test on a vehicle comprising a drive motor for which powering control and regenerative control are performed with respect to a vehicle bench test. - 特許庁

例文

実車に近い環境でフラットスポットをタイヤに生成した上でユニフォーミティの試験を行うことができるタイヤ試験装置およびタイヤ試験方法を提供する。例文帳に追加

To provide a tire testing device and a tire testing method for testing uniformity upon generating a flat spot to a tire under environment close to that of an actual vehicle. - 特許庁

本発明はトラックの車体フレームの衝突試験装置に係り、実車を使わず、車体フレームのみの台上試験手法を確立した衝突試験装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a collision test device for a body frame of a truck having established a method for performing a bench test of only a body frame, without using an actual truck. - 特許庁

これにより、試験軸受16を実車が使用される温度環境で試験軸受の性能を評価することが可能となり、試験軸受16の性能評価の信頼性を高めることができる。例文帳に追加

This enables evaluating the performance of the test bearing 16 under the temperature environment in which a real vehicle is used, and thereby improving reliability of the performance evaluations on the test bearing 16. - 特許庁

タイヤ同士を比べる相対評価ではなく、実車試験においてタイヤ性能が所定のレベルを満たしているか否かをラボ試験で判定することが可能なタイヤ試験条件設定方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for setting of a tire test condition capable of determining whether or not tire performance satisfies a given level in a real car test by a laboratory test, not with a comparative evaluation between tires. - 特許庁

本発明はトラックのキャブの衝突試験装置に係り、実車を使わず、キャブのみの台上試験手法を確立した衝突試験装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a collision testing device which assures desk test technique only with a cab without using a real vehicle, relating to a collision testing device for a cab of a track. - 特許庁

また、レベル0〜2までの信頼性の低い試験項目については、解決策として試作車を用いた実車試験が必須である旨が表示される。例文帳に追加

Also, necessity for a vehicle test using a prototype vehicle as a resolution is displayed with respect to the test items whose reliability is low ranging from the level 0 to the level 2. - 特許庁

精度良いメカニカルロス計測によって、理論上又は実車走行時と同等の再現性のあるメカニカルロスを含めた走行抵抗を試験車両に印加した試験ができる。例文帳に追加

To allow a test where the travel resistance including a mechanical loss having reproducibility equivalent to the theoretical value or actual vehicle travel time is applied to a test vehicle, using accurate mechanical loss measurement. - 特許庁

室内評価での弾性体の摩耗量を実車走行時の磨耗量に精度よく対応させることの可能な摩耗試験方法および摩耗試験装置を提供する。例文帳に追加

To provide an abrasion test method and an abrasion testing device allowing the abrasion quantity of an elastic body in indoor evaluation to correspond accurately to the abrasion quantity at an actual car traveling time. - 特許庁

実車両が道路を走行しているときの車軸の状態をより正確に模擬した状態で試験を行うことが可能な模擬車輪装置および車両試験装置を提供する。例文帳に追加

To provide a simulated wheel device and a vehicle testing device, capable of testing, in a more accurately simulated state, a state of an axle when an actual vehicle is travelling on a road. - 特許庁

エンジン始動時や変速時などのエンジン回転速度の急変時における実車でのエンジン挙動を容易かつ的確に再現することのできるエンジン試験装置及びエンジン試験方法を提供する。例文帳に追加

To provide an engine testing device that easily and properly reproduces an engine behavior of an actual vehicle at an abrupt change in engine rotation speed such as at the time of engine start-up or speed change, and to provide an engine testing method. - 特許庁

この旋回試験路10は、実車11が所定の速度で旋回するコンクリート舗装された非氷結路面12と、旋回試験路10の一部を所定の厚さで氷結させた氷結路面13とで構成する。例文帳に追加

A turning test road 10 is constituted of a concrete-paved, non- frozen road face 12 where an actual vehicle 11 turns at a predetermined velocity, and a frozen road face 13 obtained by freezing part of the turning test road 10 in a predetermined thickness. - 特許庁

実車試験に近い氷盤の状態を維持しながら、精度の高いタイヤデータを短時間で取得、解析することを可能とするタイヤの氷上試験装置および氷上性能評価方法を提供する。例文帳に追加

To provide an ice test device capable of obtaining high accuracy tire data for analyzing in short time, while maintaining a state of ice board that is close to an actual vehicle test, and to provide a method of evaluating on-ice performance of tire. - 特許庁

実車による制動試験に近いABS制動シミュレーションを行うことができるシミュレーションシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a simulation system capable of performing ABS braking simulation close to a braking test by using an actual vehicle. - 特許庁

実車試験においても、リムずれ量を精度良く測定することができるリムずれ量測定装置およびリムずれ量測定方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a device and a method for measuring a rim displacement, capable of precisely measuring the rim displacement in an actual vehicle test. - 特許庁

衝突時に実車に近い反力を発生可能として実車どうしの衝突時により近い現象を再現可能な衝突試験装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a collision testing device capable of regenerating reaction near to that of an actual vehicle in collision, and capable of regenerating a phenomenon near to that in the collision between the fellow actual vehicles. - 特許庁

鉄道車両用走行試験装置において、様々な振動環境下で短期間及び低コストで実車両走行中の鉄道車両搭載機器の動的な挙動や性能評価を把握できるようにする。例文帳に追加

To acquire a dynamic behavior or performance evaluation of a railway vehicle loading apparatus during traveling of an actual vehicle inexpensively in a short period under various vibration environments, in a running testing device for a railway vehicle. - 特許庁

実行モードでは、条件設定部2で設定した走行条件や初期車両パラメータで実車走行試験又はシミュレーションを行い、データ処理部4でデータ処理する。例文帳に追加

In an execution mode, an actual vehicle driving test or simulation is performed by the driving condition set by the condition setting part 2 and an initial vehicle parameter, and data processing is performed by the data processing part 4. - 特許庁

インバース法を用いた解析を前提にし実車での試験の事前評価としての解析精度を向上することができる、インバース法を用いた解析による特性解析方法を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a characteristic analyzing method by analysis using an inverse method for improving analyzing precision as the preliminary evaluation of a test in an actual vehicle supposing analysis using the inverse method. - 特許庁

タイヤの溝パターンや構造、さらには実車搭載時の使用態様により異なる摩耗度合いを良好にシュミレートできる摩耗試験装置を提供する。例文帳に追加

To provide an abrasion testing device for appropriately simulating the degree of abrasion that differs depending on the structure of the groove pattern of a tire and further the usage condition when being mounted on a loaded vehicle. - 特許庁

MDB(ムービング・デフォーマブル・バリア)を用いた上で実車同士の衝突時のデータにより一層近似させることができる車両衝突試験方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for testing a collision of a vehicle which can further simulate by data at the time of the collision of real vehicles by using an MDB(moving deformable barrier). - 特許庁

車両の性能試験において、駆動装置の駆動出力を吸収することで車両走行状態を模擬する負荷装置が、より実車両に近い車両走行状態を提供する。例文帳に追加

To provide a loading device capable of simulating a vehicle travel condition near to that of an actual vehicle by absorbing a driving output from a driving unit, in a performance test of the vehicle. - 特許庁

電動パワーステアリング装置を実車に搭載した場合の操舵反力の付与を、ステアリングホイールの直進状態位置からの操舵開始当初においても正確にシミュレーションできる試験システムを提供する。例文帳に追加

To provide a test system capable of accurately simulating the provision of a steering reaction force even in an initial period of steering from the position of a linearly advancing state of a steering wheel in the case that an electric power steering apparatus is mounted to an actual vehicle. - 特許庁

実際の使用時にゴム材料に加わる力等を良好にシュミレートでき、実車装着時のタイヤの使用状況を良好にシュミレートできる摩耗試験装置を提供する。例文帳に追加

To provide an abrasion test device capable of properly simulating a force or the like applied to rubber material in actual use, and properly simulating a using state of a tire, while being mounted on an actual vehicle. - 特許庁

実車試験により破壊したタイヤからサンプリングした破壊されたタイヤ構成部材の物性値から該タイヤ構成部材の破壊の閾値を決定する。例文帳に追加

A threshold for breakdown of a tire component is determined from a physical property of the broken tire component which is sampled from a broken tire in a real car test. - 特許庁

本発明の課題は、自動車や鉄道車両の風洞試験において、被試験体を支承するワイヤーや支柱といった気流に影響を及ぼす部材を測定部に配置することのない磁力支持が可能な方法、更には鋼鉄製車体の実車でも磁力支持が可能な磁気浮上装置を提案することにある。例文帳に追加

To provide a method for performing magnetic suspension without arranging in a measurement portion, members which affect an air flow such as pieces of wire or struts for supporting a test body, and moreover to provide a magnetic levitation device for performing magnetic suspension even in the case of an actual car with a body made of steel, in a wind tunnel test of a car or railway vehicle. - 特許庁

そして、この接続ファイルの整合性、または、実車相当のシミュレーション環境によるシステム全体のシミュレーション試験試験結果に基づいて、システム全体の仕様策定(第1の設計段階)や個々のECUの詳細仕様の策定(第2の設計段階)における仕様漏れなどの設計不具合を検証する。例文帳に追加

Design faults such as specification failures in planning specifications of an entire system (first design stage) and planning detailed specifications of individual ECUs (second design stage) are verified on the basis of test results of a simulation test for the entire system in a simulation environment equivalent to an actual environment. - 特許庁

実車速を車速変化パターンに高精度で追従させることが可能であって、現実の人間のアクセルペダル操作に近似した操作でアクセルペダル開度を変更することが可能な車両試験器における自動運転制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic drive controller in a vehicle tester that can make the actual vehicle speed follow a vehicle speed variation pattern at a high accuracy and alter the accelerator pedal opening with an operation approximated to an accelerator pedal operation by an actual human being. - 特許庁

実車速を車速変化パターンに高精度で追従させることが可能であって、現実の人間のアクセルペダル操作に近似した操作でアクセルペダル開度を変更することが可能な車両試験器における自動運転制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic operation control device, capable of making the speed of an actual vehicle follow a vehicle speed varying pattern with high accuracy and varying the opening of accelerator pedal, by operating an operation that approximates that of the accelerator pedal of an actual human. - 特許庁

旋回試験路の一部に氷結路面を形成するだけで、従来に比べて狭いスペースで従来と同等またはそれ以上の氷上コーナリングの性能評価を行うことが可能となり、また安価な設備で、実車性能評価も安定した測定を行うことが出来る氷上コーナリングの性能評価方法を提供することにある。例文帳に追加

To provide a method for evaluating a cornering performance on ice with which the cornering performance on ice can be evaluated in a narrower space than in the conventional case with equal or a higher level than the conventional level by forming a frozen road face to part of a turning test road, and the performance of an actual vehicle can be measured stably and evaluated with an inexpensive facility. - 特許庁

この発明の実施形態では、上記のような旋回試験路10を、実車11が所定の速度で旋回し、非氷結路面12から氷結路面13に所定の速度で進入した時の横加速度変化またはヨー角速度変化を測定して、その速度変化によりタイヤの氷上コーナリングの性能評価を行っている。例文帳に追加

A change in lateral acceleration or angular velocity of yaw when the actual vehicle 11 turns the turning test road 10 at a predetermined velocity and enters from the non-frozen road face 12 to the frozen road face 13 at a predetermined velocity is measured, and a cornering performance of tires is evaluated from the velocity change. - 特許庁

例文

これによって、非線形性のタイヤを含めた車両の振動シミュレーションを高精度に行うことが可能となり、試作品を実車に装着して走行試験を行う前に大まかなスクリーニングが可能になることによって実験工数が大幅に減少し、したがって、開発期間の短縮を図ることができる。例文帳に追加

Therefore, it becomes possible to implement vibration simulations of vehicles including nonlinear tires with a high degree of accuracy, experiment man-hour is reduced significantly as roughcast screening is available prior to doing shakedown by attaching trial products to real vehicles, and reduction can be achieved of development period. - 特許庁

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