例文 (57件) |
衝突収量の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 57件
衝突時の車体のエネルギー吸収量を増加する。例文帳に追加
To increase an energy absorption amount of a vehicle body at collision. - 特許庁
後面衝突時におけるシートバックフレームの衝突エネルギー吸収量の増大を図る。例文帳に追加
To increase impact energy absorbing quantity of a seat back frame in rear-end collision. - 特許庁
車両の正面衝突時の衝突エネルギー吸収量を増大するとともに、オフセット正面衝突時に相手車体の損傷を最小限にすること。例文帳に追加
To increase the collisional energy absorbing amount when a vehicle makes a head-on collision. - 特許庁
高速曲げ変形時のエネルギ吸収量の高い衝突補強部品例文帳に追加
REINFORCING PARTS FOR COLLISION WITH HIGH ENERGY ABSORPTION WHEN BEND-DEFORMED AT HIGH SPEED - 特許庁
衝突の際に、安定した状態に座屈変形すると共に、衝突の際のエネルギー吸収量が大きい衝撃吸収部材を提供すること。例文帳に追加
To provide a shock absorbing member capable of attaining buckling deformation in a stable state as well as a large amount of energy absorption upon collision. - 特許庁
衝突初期の加速度を増大してエネルギ吸収量を確保できると共に2次衝突による衝撃を緩和する。例文帳に追加
To secure an energy absorbing amount by increasing acceleration in the initial period of a collision and relieve a shock due to a secondary collision. - 特許庁
これにより、乗員がどのような角度で二次衝突するかを考慮したうえで、二次衝突する角度に応じた吸収量を設定できることとなる。例文帳に追加
Therefore, it is considered by which angle the occupant secondarily collides, and the absorbing amount in accordance with the angle of the secondary collision can be set. - 特許庁
衝突エネルギーの吸収量の確保を容易にし、車体の設計の自由度を高める。例文帳に追加
To facilitate insurance of an absorption amount of collision energy and to enhance the freedom of design of a vehicle body. - 特許庁
ウインドシールドガラスの支持剛性を向上できると共に衝突エネルギ吸収量を増す。例文帳に追加
To provide a cowl structure capable of enhancing the supporting rigidity of a windshield glass, and increasing the collision energy absorption. - 特許庁
サイドフレームによる衝突エネルギーの吸収量を一層大きくできること。例文帳に追加
To increase absorption amount of collision energy by a side frame. - 特許庁
衝突を予測することで二次衝突エネルギの吸収量を衝突前に予め変化させる衝撃吸収式ステアリングコラム装置を提供する例文帳に追加
To provide a shock absorbing type steering column device for previously changing the amount of absorbing secondary collision energy before a collision by estimating the collision. - 特許庁
下側衝撃吸収部材の全長に渡って衝突エネルギを吸収することができ、衝突エネルギの吸収量が増大し、衝突荷重の高効率伝達が可能となる。例文帳に追加
The impact energy can be absorbed over the whole length of the lower impact-absorbing member 26 so as to increase the absorbed amount of the impact energy and enable high efficient transmission of an impact load. - 特許庁
車両走行中のフロントウインドシールドガラスの振動を低減でき、且つ衝突体がフロントウインドシールドガラスの下部に衝突した際に衝突エネルギ吸収量を大きくする。例文帳に追加
To reduce the vibration of a windshield glass of a vehicle during its running and enlarge the collision energy absorbing amount when an object collides with the lower part of the windshield glass. - 特許庁
車両走行中のフロントウインドシールドガラスの振動を低減でき、且つ衝突体がフロントウインドシールドガラスの下部に衝突した際に衝突エネルギ吸収量を大きくする。例文帳に追加
To reduce vibrations of a front wind shield glass during traveling of a vehicle, and to increase collision energy absorbing amount when a colliding element collides with a lower part of the front wind shield glass. - 特許庁
このため、バンパリンフォース14の曲げ変形からクラッシュボックス16の圧壊変形へ移行する際に衝突体の衝突荷重の吸収量が大幅に減少することを防止でき、衝突体の衝突荷重を効率的に吸収できる。例文帳に追加
Therefore, an absorption amount of the collision load of the collision body can be prevented from being outstandingly reduced when the bending deformation of the bumper reinforcement 14 is transferred to the pressure disintegration-deformation of the crash box 16 and the collision load of the collision body can be efficiently absorbed. - 特許庁
衝突時の衝撃吸収を軸方向についての塑性変形で行う多角形フレーム材の軸方向寸法を、限られた配置スペース内で大きく確保して、衝突時のエネルギ吸収量が増大するように構成する。例文帳に追加
To increase energy absorbing amount at the time of collision, by ensuring axial dimensions of a polygonal frame material absorbing impact at the collision by plastic deformation in a limited layout space. - 特許庁
更に、車体衝突時の衝撃により、インストルメントパネル1が前方へ移動して中空ボックス部8を押し潰すと、中空ボックス部8が潰れる際の反力により、衝突エネルギーの吸収量が増加する。例文帳に追加
Further, the instrument panel 1 moves forward and crushes the hollow box portion 8 by a shock in body collision, so that the absorbing amount of collision energy is increased by reaction in crushing of the hollow box portion 8. - 特許庁
車両の前面衝突時に車体前部の潰れ変形を最適に行わせて衝突エネルギー吸収量を増大できる自動車の車体前部構造の提供を図る。例文帳に追加
To provide a front part structure of an automobile body to increase the collision energy absorption by optimizing the crush deformation of the front part structure of the automobile body in a head-on collision of the automobile. - 特許庁
比較的安価に製造可能であると共に、衝突エネルギーの吸収量増大と軽量化とを両立させることが可能な車両用衝突補強材と、その製造方法とを提供する。例文帳に追加
To provide a vehicular anti-collision reinforcing member which is manufactured at relatively low cost, and capable of compatibly increasing the absorption of the collision energy and decreasing the weight of the member, and its manufacturing method. - 特許庁
衝突エネルギを吸収する作動荷重を変化させて、運転者の体格や車速等に応じて二次衝突時のエネルギ吸収量を調整できる衝撃吸収式ステアリングコラム装置を提供する。例文帳に追加
To provide an impact absorbing type steering column device capable of adjusting energy absorbing quantity at the time of secondary collision in accordance with a physique of a driver, car speed, etc., by changing a working load to absorb collisional energy. - 特許庁
二次衝突時においてエネルギー吸収量を適切に調整することができるステアリングコラム装置を提供する。例文帳に追加
To provide a steering column device capable of adequately adjusting energy absorption in a secondary collision. - 特許庁
特に、緩衝籠体13は発泡体より重量が大きいので落石衝突時の衝撃エネルギー吸収量が大きくなる。例文帳に追加
Especially, since the cushioning cage body 13 has weight heavier than the foamed body, the shock energy absorbing amount exerted on a collision with fallen rocks becomes large. - 特許庁
衝突時に圧縮応力が速やかに増加し、且つエネルギー吸収量の多いEA材及び車両部材を提供する。例文帳に追加
To provide an EA (Energy Absorption) material and vehicle member which promptly increases compressive stress at a collision and which are large in energy absorbing quantity. - 特許庁
高速衝突時における支持部材による底壁部の打ち抜きを防止してエネルギー吸収量を増大させる。例文帳に追加
To increase an energy absorbing quantity by preventing punching of a bottom wall part by a support member at high speed collision time. - 特許庁
これにより、障害物との衝突時の接触面積が増え、エネルギ吸収量が増加し、緩衝効果が向上する。例文帳に追加
The contact area with the obstacle in the collision is increased thereby, energy absorption is increased, and a cushioning effect is enhanced. - 特許庁
側面衝突時におけるサイドシルの折れ変形によるエネルギー吸収量の拡大と、車室内への進入の抑制を図る。例文帳に追加
To increase energy absorbing amount by the break and deformation of a side sill and restrain invasion into a cabin at side collision. - 特許庁
点線で示すように、比較例のステアリングコラムは、二次衝突時から、急激にエネルギ吸収量が増大し、その後一定となる。例文帳に追加
In the steering column of comparative example, as shown by a dotted line, an energy absorption amount is rapidly increased from at secondary collision and thereafter, it becomes constant. - 特許庁
衝突エネルギ吸収量が大きく、意匠性が高く、ポート類を開設しやすいエンジンカバーを提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide an engine cover having a large amount of collision energy absorption and high designability, and easy to form ports or the like. - 特許庁
インナーコラム側空間の空気及びアウターコラム側空間の空気が圧縮されるため、衝突時の衝撃エネルギーを吸収するための空気の体積を十分に確保することが可能となり、衝突時の衝撃エネルギーの吸収量を大きくできる。例文帳に追加
The compression of the air in the inner column-side space and the air in the outer column-side space can secure a sufficient air volume to absorb the impact energy at the collision, thereby increasing an absorption amount of the impact energy at the collision. - 特許庁
慣性質量体242の変位量は、慣性力の大きさ、つまり、衝突によって車両が受ける衝撃の大きさに応じたものであるため、その衝撃の大きさに応じてエネルギ吸収量を変更でき、効率のよい二次衝突の衝撃吸収が可能となる。例文帳に追加
Since the displacement amount of the inertia mass body 242 corresponds to size of the inertia force, that is, size of the impact received by the vehicle by the collision, the energy absorption amount can be changed in response to the size of the impact and the efficient impact absorption of the secondary collision is realized. - 特許庁
よって、リインフォースエクステンション120の車両幅方向の曲げ変形によって衝突エネルギーが吸収されるだけでなく、リインフォースエクステンション120の車両前後方向(軸方向)の断面圧壊によっても衝突エネルギーが吸収される(リインフォースエクステンションの衝突エネルギーの吸収量が増加される)。例文帳に追加
Accordingly, not only the collision energy is absorbed by bending deformation in the vehicle width direction of the reinforce extension 120 but also the collision energy is absorbed (absorption amount of collision energy of reinforce extension is increased) by collapse of cross section in a vehicle longitudinal direction (axial direction) of the reinforce extension 120. - 特許庁
オフセット衝突時において、他の車両が受ける衝撃を好適に緩和することができ、且つエネルギ吸収量の低下を抑制することが可能なアンダーランプロテクタ構造を提供する。例文帳に追加
To provide an underrun protector structure that can suitably ease the shock received by other vehicles at the offset collision and can control decrease in the energy absorption. - 特許庁
バンパーステイを絞り成形品としながらも、所期のピーク荷重および衝突エネルギーの吸収量を確保することが可能なバンパー構造を提供すること。例文帳に追加
To provide a bumper structure ensuring an amount of absorption of an expected peak load and collision energy absorption while bumper stays are made by drawn molding. - 特許庁
必要なエネルギー吸収量を確保しつつ、エネルギー吸収部材の前後長を縮小できる自動車の衝突エネルギー吸収構造を提供する。例文帳に追加
To provide a collision energy absorbing structure of an automobile capable of reducing the longitudinal length of an energy absorbing member, while securing a required energy absorbing quantity. - 特許庁
車両の後突時における衝突のエネルギの吸収量を向上させることができ、且つ、車両の後突時に燃料タンク等を確実に保護することのできる自動車の後部車体構造を提供する。例文帳に追加
To provide a rear car body structure of an automobile capable of increasing absorption quantity of impact energy at the time of a rear collision of a vehicle and positively protecting a fuel tank and the like at the time of the rear collision of the vehicle. - 特許庁
フロア骨格部材の結合剛性を阻害することなく側面衝突時のエネルギー吸収量の増大と車室居住空間の確保との実現を図る。例文帳に追加
To increase an energy absorbing quantity at side collision time, and to secure a cabin living space without hindering joining rigidity of a floor skeleton member. - 特許庁
操舵に応じて駆動される操舵補助用のモータをコラム軸と同軸に備えるコラムアシスト形の電動パワーステアリング装置において、二次衝突時の十分なエネルギ吸収量を確保し得るようにする。例文帳に追加
To secure a sufficient energy absorption quantity in secondary collision, in a column assist type motor-driven power steering gear provided, coaxially to a column shaft, with a steering-assisting motor driven in response to steering. - 特許庁
バンパフェイスの変形による衝突エネルギの吸収量を効果的に向上させることが可能で、衝撃吸収部材の容積低減によるコスト削減や車両の軽量化が可能な車両用バンパ構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vehicular bumper structure capable of effectively enhancing the absorption of the collision energy caused by the deformation of a bumper face, and reducing the cost and the weight of a vehicle by reducing the volume of an impact absorption member. - 特許庁
回転ディスク3より飛散した金属粉体8は気流Aにのって浮遊するため、凝固前に粉体がチャンバー内壁に衝突して付着・変形する量が減少し、収量は大幅に増加する。例文帳に追加
Because the metal powder 8 scattered by the rotating disk 3 floats on the air current A, the amount of the collision of the powder with the inner wall of the chamber before solidification and the resultant adhesion and deformation of the powder can be reduced, and yield can be remarkably increased. - 特許庁
圧潰荷重のピークを低く抑えつつも衝突エネルギーの吸収量を大きくすることが可能で、かつ、バンパーステイが車体の幅方向外向きの座屈を起こし難いバンパー構造を提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide a bumper structure capable of increasing the absorbing amount of the colliding energy while the peak of the collapse load is suppressed low, and arranged so that a bumper stay is unlikely to generate buckling outward across the width of the vehicle body. - 特許庁
そして、ECU12は、シートベルト21の引き込み量から、乗員上体の姿勢を検出し、この姿勢変化に応じて乗員に加わる二次衝突エネルギーの吸収量を調整する。例文帳に追加
The ECU 12 detects an attitude of an upper part of the body of the occupant from the pulling amount of the seat belt 21, and adjusts the absorbing amount of the secondary collision energy applied to the occupant in accordance with the attitude change. - 特許庁
車両衝突時に、雌シャフトと雄シャフトが相対的に収縮した時に、衝撃エネルギーの吸収量を所定の大きさに設定することが容易なステアリング装置を提供する。例文帳に追加
To provide a steering device in which an amount of absorption of impact energy can be easily set to a desired magnitude during relative retraction between a female shaft and a male shaft on vehicle collision. - 特許庁
軽度の自動車衝突事故の際に車体及び被衝撃物を好適に保護することができる、エネルギー吸収量が大きく軽量な車両用バンパRFを提供する。例文帳に追加
To provide a lightweight vehicle bumper reinforcement of large energy absorption capable of favorably protecting a vehicle body and shocked components during a slight collision accident of a vehicle. - 特許庁
自動車の衝突時に、車体に与えられる荷重に基づき車体に与えられるエネルギーにつき、所望のエネルギー吸収量を吸収して、荷重を十分に緩和できるようにする。例文帳に追加
To sufficiently relax load by absorbing a desired absorption amount of energy regarding the energy given to a vehicle body based on the load given to the vehicle body at collision of an automobile. - 特許庁
エネルギー吸収部材を変形させ得るストロークを増大させて、エネルギー吸収部材の変形による衝突エネルギーの吸収量を増大させること。例文帳に追加
To increase the absorbing amount of collision energy due to deformation of an energy absorbing member by increasing stroke to deform the energy absorbing member. - 特許庁
ステアリングコラムの移動ストロークが制限されている場合であっても、二次衝突時の十分なエネルギ吸収量を確保して、運転者のダメージを軽減し得るステアリング装置を提供する。例文帳に追加
To provide a steering device capable of reducing driver's damage by securing the sufficient amount of energy absorption at the time of secondary collision even when a moving stroke of a steering column is limited. - 特許庁
衝突時等において衝撃が入力したときに、高剛性の発泡弾性体2による衝撃エネルギ吸収量が大幅に高められるので、高い衝撃エネルギ吸収能力を有する。例文帳に追加
It has high impact energy absorbing capacity because an impact energy absorption amount by the highly rigid foaming elastic body 2 is greatly increased when the collision occurs and an impact is inputted. - 特許庁
衝撃吸収装置200を、車両の衝突時に慣性力によって変位する慣性質量体242を有し、その慣性質量体242の変位に依拠して、衝撃エネルギの吸収量であるエネルギ吸収量(例えば、エネルギ吸収荷重の大きさ)を変更するエネルギ吸収量変更機構を備えるように構成する。例文帳に追加
The impact absorption device 200 is constituted so that it has an inertia mass body 242 displaced by inertia force at collision of the vehicle and is provided with an energy absorption amount changing mechanism for changing an energy absorption amount (for example, size of an energy absorption load), i.e., the absorption amount of collision energy depending on placement of the inertia mass body 242. - 特許庁
例文 (57件) |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |