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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 高燃費効率車に関連した英語例文

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高燃費効率車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 43



例文

これにより、エンジンを効率領域内で運転する頻度をくして両のエネルギ効率燃費)を向上させることができる。例文帳に追加

Thus, it is possible to increase the frequency of the operation of the engine in the high efficient region, and to improve the energy efficiency (mileage) of the vehicle. - 特許庁

一層燃費効率いトルクアシスト制御を実行することができる両の駆動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive controller for a vehicle capable of performing torque assist control with higher fuel economy efficiency. - 特許庁

渋滞走行時においていエネルギ効率燃費が得られる前後輪駆動両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller of a front and rear wheel drive vehicle capable of achieving superior energy efficiency and fuel consumption in traffic tie-up traveling. - 特許庁

ガソリンエンジンやディーゼルエンジンに供給される混合気や空気を安全に且効率良く解離させて密度イオン状態となし燃焼させて、以って燃焼性と燃焼出力による低燃費化を図る自動の低燃費化方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel consumption reduction method of an automobile to attempt low fuel consumption by high combustibility and high combustible output by safely and efficiently dissociating air-fuel mixture and air supplied to a gasoline engine and a diesel engine and burning them by making them in a high density ion state. - 特許庁

例文

両の走行状況に応じた効率運転を可能にし、両の燃費の向上が可能な、簡単な構成で安価な両のパワートレインを構成するハイブリッド両の変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission of a hybrid vehicle, which constitutes an inexpensive vehicular power train in a simple constitution, improves the fuel economy of the vehicle, by enabling highly efficient operation corresponding to the travel state of the vehicle. - 特許庁


例文

体パネルの室内面側に取り付けられる両用防音材であって、吸音性能をめるとともに、軽量化を図り、燃費効率、取付作業性をめる。例文帳に追加

To provide a soundproofing material for a vehicle for mounting on a vehicle interior side of a vehicle body panel having enhanced sound absorbing performance, reduced weight, and improved fuel economy and mounting workability. - 特許庁

体パネルの室内面に装着される自動用インシュレータであって、防音特性を低下させることなく軽量化を図り、燃費効率、取付作業性をめる。例文帳に追加

To provide an insulator for an automobile mounted on the indoor surface of a body panel to achieve weight reduction while increasing the efficiency of fuel consumption and workability for installation, without decreasing sound insulation characteristic. - 特許庁

ハイブリッド両等における回生電力の利用効率めて燃費性能の更なる向上を図ることのできる回生電力管理システムを提供する。例文帳に追加

To provide a regenerative power managing system for improving use efficiency of regenerative power in a hybrid vehicle and improving vehicle fuel consumption much more. - 特許庁

発熱量が少なくて発光効率の向上を図り長寿命の光源部を用いることにより燃費の少ないかつ安全性の両を提供すべくした両用照明装置の技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology of an illumination device for a vehicle which uses a light source part of long life, with less calorific value and improved light emission efficiency so that a vehicle of high safety with less fuel consumption is provided. - 特許庁

例文

輪の軸受け部と外周部を軸受け部から放射状に延びた直線状の骨の部分でつないでいた為に生じる輪の軸受け部の負担を減らし、回転効率およびエネルギー効率めることにより燃費の向上と大巾な省エネルギーを図る。例文帳に追加

To improve fuel economy and achieve energy-saving by reducing load to a bearing part of a wheel caused by connection between the bearing part of the wheel and the outer peripheral part by radially extending linear bone parts, and heightening the rotational efficiency and energy efficiency. - 特許庁

例文

両用ブレーキ装置において、ブレーキペダルの踏み込み開始時点から踏み込みを解除するまでの全領域において回生制動力を適切に利用することにより、回生効率、かつ燃費を達成する。例文帳に追加

To achieve high regeneration efficiency and high fuel consumption by suitably using regenerative brake force in all regions from stepping start of a brake pedal to release of stepping in a vehicle brake device. - 特許庁

電気モータと燃料使用発電機を有するハイブリッド電気自動において、乗員の快適度をめるためのヒータを備え、低燃費であり操作が容易でかつ効率い給熱システムを提供する。例文帳に追加

To provide a heating system with a heater for enhancing a comfort level of a passenger, which exhibits good mileage, facilitates operation and has high efficiency, concerning a hybrid electric vehicle having an electric motor and a fueling generator. - 特許庁

油圧回路のエネルギー効率め、台ポンプの燃費向上を図り、油圧モータ上流側に圧がかかることを抑制し、操作者が意図しない破砕機本体の旋回を防止する。例文帳に追加

To provide a hydraulic crusher preventing a crusher body from being swirled by non-intention of an operator which increases the energy efficiency of a hydraulic circuit, improves the fuel costs of a truck pump and suppresses a high pressure to be applied to the upper stream side of a hydraulic motor. - 特許庁

電気モータと燃料使用発電機を有するハイブリッド電気自動において、乗員の快適度をめるためのヒータを備え、低燃費であり操作が容易でかつ効率い給熱システムを提供する。例文帳に追加

To provide a heating system which has a heater for enhancing the comfort level of a passenger, and which is easily operated with good mileage and high efficiency, in a hybrid electric vehicle having an electric motor and a fuel-consuming electrical generator. - 特許庁

両の走行安定性および燃費の向上と、ブレーキ装置の冷却効率の向上とをい次元で両立し得るホイールキャップを提供する。例文帳に追加

To provide a wheel cap for both improving the traveling stability and the fuel economy of a vehicle, and improving the cooling efficiency of a braking device at high dimension. - 特許庁

燃費の向上を図りながら、触媒による排気の浄化効率についてもこれをく維持することの可能な両のニュートラル制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a neutral controller for a vehicle capable of maintaining a high cleaning efficiency of exhaust gas due to a catalyst by improving a fuel efficiency. - 特許庁

比較的長い負荷運転直後であってもエンジンを保護することができるとともに、回生効率を増大し燃費悪化を抑制することができるハイブリッド両のエンジン自動停止・始動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an engine automatic stopping/starting control device of a hybrid vehicle capable of restraining the deterioration in fuel economy by increasing regenerative efficiency, by protecting an engine just after relatively long high load operation. - 特許庁

ギヤポンプ及びこれを用いた両用エンジンの燃料系とギヤモータにおいて、生産性がく、シールブロックと側板との間からの漏れを低減して、効率燃費を向上する。例文帳に追加

To improve productivity, reduce leakage between a seal blocks and side plates, and improve efficiency and fuel consumption, in a gear pump, the fuel system of a vehicle engine using it, and a gear motor. - 特許庁

燃料電池システムにおいて、燃料電池と、両駆動モータ及び補機モータとの間にコンバータを設ける構成において、過渡応答性をくしつつ、効率を向上させて、省燃費を図れる構造を実現することである。例文帳に追加

To provide structure reducing fuel consumption by enhancing efficiency while increasing transient responsiveness in a constitution including a fuel cell and a converter installed between a vehicle driving motor and an auxiliary machine motor in a fuel cell system. - 特許庁

走行安定性及び不整地での走行性能を良好に確保しつつ、動力伝達効率め、燃費の改善を実施上有効に図り得る作業両の走行駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a traveling driver unit of a working vehicle, which improves a power transmission efficiency while well securing a traveling stability and a traveling performance on an irregular ground, and thereby to practically efficiently improve fuel consumption. - 特許庁

に搭載する場所を確保することができ、重量付加による燃費の低下を引き起こすことのない、除去効率のディーゼルエンジン用NOx除去装置用放電リアクタの提供。例文帳に追加

To provide a discharge reactor of a NOx removing device for a diesel engine with high removal efficiency, which is assured to be mounted in a space of an actual vehicle without causing drop in fuel economy resulted from increase in weight. - 特許庁

電磁式動弁装置を備えたエンジンを搭載する両において、エンジン始動を容易にするとともに、電源装置の効率を改善し、燃費める。例文帳に追加

To enhance the fuel consumption, by improving the efficiency of a power source device, as well as facilitating the engine starting, in a vehicle loading an engine furnished with a solenoid type valve system. - 特許庁

両の外装材と内装材の間に配置される真空断熱材において、軽量で両において燃費向上に効果的であり、かつ、真空度の耐久性がく、芯材生産効率がよく、真空引きが容易である両用真空断熱材を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a vacuum heat insulation material, lightweight and effective for improving fuel economy in a vehicle, with high durability of vacuum, good core manufacturing efficiency, and easy to perform vacuum evacuation, in the vacuum heat insulation material disposed between exterior material and interior material of a vehicle. - 特許庁

例えば、発信器3を所持する乗員と両との距離が離れている時は、エンジン効率い領域にアイドリング回転数を設定することで、燃費向上と共に、バッテリ8の充電不足を解消でき、且つ乗員が乗するまでに快適な室内温度を確保することも可能である。例文帳に追加

For example, when distance between a vehicle and an occupant having the transmitter 3 is long, fuel economy can be improved, insufficient charge of a battery 8 can be eliminated and comfortable room temperature can be secured before the occupant rides the vehicle by setting idling rotation speed in a zone of high engine efficiency. - 特許庁

本発明の課題は、タイヤの温度をめ、そのめた温度を維持する効率に優れ、エンジン(原動機)に対して余分な負担を掛けることなく自動燃費を確実に向上させることができるタイヤ昇温装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a tire warmer surely improving fuel economy of an automobile with superior efficiency for maintaining elevated temperatures of tires, without imposing extra burden on an engine (motor) by increasing the temperatures of the tires. - 特許庁

本発明の課題は、タイヤの温度をめ、そのめた温度を維持する熱効率に優れ、エンジン(原動機)に対して余分な負担を掛けることなく自動燃費を確実に向上させることができるタイヤ昇温装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a tire warmer surely improving fuel economy of an automobile by increasing the temperature of the tire, with superior thermal efficiency of maintaining an elevated temperature of a tire, without imposing extra burden on an engine (motor). - 特許庁

両用ブレーキ装置において、ブレーキペダルが非急踏みされた場合に回生制動力を積極的に利用することにより、回生効率燃費を達成するとともに、ブレーキペダルが急踏みされた場合に基礎液圧制動力をできるだけ早期に付与することの両立を図る。例文帳に追加

To simultaneously satisfy both achieving high regenerative efficiency and high fuel efficiency and applying a basic hydraulic braking force as quickly as possible when a brake pedal is suddenly depressed, by proactively utilizing a regenerative braking force when the brake pedal is not depressed suddenly in a vehicle brake device. - 特許庁

本発明の課題は、タイヤの温度をめ、そのめた温度を維持する熱効率に優れ、エンジン等の原動機に対して余分な負担を掛けることなく自動燃費を確実に向上させることができるタイヤ昇温装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a tire warmer raising the temperature of a tire and having excellent heat efficiency for maintaining the raised temperature to surely improve fuel economy of an automobile without applying excessive load to a prime mover such as an engine. - 特許庁

自動や船舶等の内燃機関、またはボイラーの燃焼効率めて燃費向上を図る、または排気中に含まれるCO・HC、NOxなどの微粒子が発生することを抑制して軽減化するエアフィルターの提供。例文帳に追加

To provide an air filter, capable of improving the fuel consumption ratio by improving combustion efficiency of an internal combustion engine or a boiler in an automobile or a vessel or the like, and restricting generation of particulates of CO, HC, NOx, etc., included in exhaust to be reduced. - 特許庁

本発明は、別途の性能センサなどの追加部品なしで、プーリとベルトとの間に作用する最適なクランプ力を探すことにより、CVTの効率向上および両の燃費向上に寄与できるようにしたCVTクランプ力制御方法を提供することにある。例文帳に追加

To provide a CVT clamping force control method that can improve CVT efficiency and vehicle fuel efficiency by obtaining an optimal clamping force applied between a pulley and a belt without an additional components such as another high-performance sensor. - 特許庁

排気ガス公害を少なくすること、燃料タンクを小さくし、かつ貯蔵する燃料量も少なくし、エンジン回りの水冷機構を含め放熱器等を無くして全体の重量を低減し、燃料消費量を少なくして、燃費効率くすることを最大の課題としている。例文帳に追加

To solve the largest problem of enhancing fuel consumption efficiency, by reducing fuel consumption, by reducing weight of the whole vehicle by eliminating a radiator including a water-cooled mechanism around an engine, by also reducing a storing fuel quantity by reducing a fuel tank for reducing exhaust gas environmental pollution. - 特許庁

従って、前記長時間駐状態後におけるエンジン10の暖機運転の際には蓄電装置46に充電余地が生じているので、エンジン10の暖機運転と共に発電することで、エンジン効率ηegをめるようにエンジン負荷を調節し、両6の燃費悪化を抑制することができる。例文帳に追加

Accordingly, deterioration of the fuel consumption of the vehicle 6 can be controlled by adjusting the engine load to improve the engine efficiency ηeg by generating electricity with the warming-up of the engine 10, because the charge room is caused in the power storage device 46 in the warm-up operation of the engine 10 after the long time parking state. - 特許庁

石油依存及び運輸による有害な排出の削減のため,市営・鉄道輸送,ガス・電気自動及びより低燃費の従来型の等を含む,エネルギー効率く持続可能な運輸システムの発展を促進するために,2011年に米国サンフランシスコで採択されたAPEC運輸・エネルギー大臣会合行動アジェンダを実施すること例文帳に追加

Implement the APEC Transportation and Energy Ministerial Conference Action Agenda adopted in San Francisco, United States in 2011 to promote energy efficient and sustainable transport systems development, including municipal and railway transportation, gas and electric vehicles and more fuel-efficient conventional vehicles in order to reduce oil dependency and harmful emissions from transport;。 - 経済産業省

石油依存及び運輸による有害な排出の削減のため,市営・鉄道輸送,ガス・電気自動及びより低燃費の従来型の等を含む,エネルギー効率く持続可能な運輸システムの発展を促進するために,2011年に米国サンフランシスコで採択されたAPEC運輸・エネルギー大臣会合行動アジェンダを実施すること。例文帳に追加

Implement the APEC Transportation and Energy Ministerial Conference Action Agenda adopted in San Francisco, United States in 2011 to promote energy efficient and sustainable transport systems development, including municipal and railway transportation, gas and electric vehicles and more fuel-efficient conventional vehicles in order to reduce oil dependency and harmful emissions from transport - 経済産業省

両用ブレーキ装置において、ブレーキペダルの踏み込み開始時点から所定状態となるまでの低踏力領域において回生制動力を積極的に利用することにより、回生効率燃費を達成するとともに、ブレーキペダルが急踏みされた場合に基礎液圧制動力をできるだけ早期に付与する。例文帳に追加

To achieve high regenerative efficiency and high fuel efficiency as well as apply a basic hydraulic braking force as quickly as possible when a brake pedal is suddenly depressed, by proactively utilizing a regenerative braking force within a low depressing force range from the depression start point of the brake pedal to the attainment of a predetermined state in a vehicle brake device. - 特許庁

燃料電池スタック1(PEFC)を搭載した電気自動の空調装置Aにおいて、冷媒回路4における冷媒冷却効率めて、外気温度のい状況であっても、また冷媒としてCO2を使用する場合でも十分な冷房能力を得られるようにし、併せて、コンプレッサ5の駆動に伴う燃費の悪化を抑制する。例文帳に追加

To improve refrigerant cooling efficiency in a refrigerant circuit 4 in an air conditioner A for an electric vehicle mounted with a fuel cell stack 1 (a PEFC) to provide sufficient cooling capacity even if outside air temperature is high or even if using CO_2 as a refrigerant, and suppress deterioration of fuel consumption caused by drive of a compressor 5. - 特許庁

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯式伝動装置のい伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。例文帳に追加

A speed change mechanism 10 is switched to a stepless speed change status and a stepped speed change status by installing a changeover clutch C0 or a changeover brake B0 so that it is possible to provide a drive unit equipped with both merits of the fuel cost improving effects of a transmission whose change gear ratio is electrically changed and the high transmitting efficiency of a gearwheel type for mechanically transmitting power. - 特許庁

係合装置(切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0)を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯式伝動装置のい伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。例文帳に追加

Provided is the driving device which has a transmission mechanism 10 switched between a non-step speed change state and a stepped speed change state by being equipped with an engaging device (changeover clutch CO or changeover brake BO) to have advantages of both fuel consumption improvement effect of a change gear whose speed change ratio is electrically changed and high transmission efficiency of a gear type power transmission device mechanically transmitting power. - 特許庁

切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯式伝動装置のい伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。例文帳に追加

By providing a change-over brake BO, a transmission mechanism 10 is changed between a variable speed state, and a stepped speed-change state, and the drive unit is provided with both advantages of a fuel consumption improving effect of a transmission electrically changing gear ratios, and the high transmission efficiency of a gear type transmission mechanically transmitting power. - 特許庁

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯式伝動装置のい伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。例文帳に追加

A transmission mechanism 10 is switched between a continuously variable transmission state and stepped change gear state by providing a changeover clutch C0 or a changeover brake B0, so that it is possible to provide a driving unit with such merits as the fuel cost improving effects of the transmission whose change gear ratio is electrically changed and the high transmitting efficiency of a gear transmission for mechanically transmitting a power. - 特許庁

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯式伝動装置のい伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。例文帳に追加

The driving apparatus has advantages of a fuel consumption improving effect of a transmission having a gear ratio electrically changed and the high transmission efficiency of the gear transmission for mechanically transmitting motive energy since a transmission mechanism 10 is provided with a switching clutch C0 or a switching brake B0 and switched to a variable speed state and a discrete speed state. - 特許庁

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯式伝動装置のい伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。例文帳に追加

The drive is provided which has a switching clutch C0 or a switching brake B0 so as to have the advantages of both the effect of improving the fuel consumption of a transmission where transmission ratio is electrically changed as a transmission mechanism 10 is switched between a continuously variable transmission state and a stepped transmission state, and the high transmission efficiency of a gear type transmission device for mechanically transmitting power. - 特許庁

例文

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯式伝動装置のい伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。例文帳に追加

This driving device has both merits of the fuel economy improving effect of a transmission for electrically changing the gear ratio and high transmission efficiency of a gear type transmission device for mechanically transmitting motive power, by switching a shift mechanism 10 to a continuously variable transmission state and a stepped transmission state, and is provided by having a changeover clutch CO or a changeover brake BO. - 特許庁

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