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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 6気筒エンジンに関連した英語例文

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6気筒エンジンの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 43



例文

6気筒エンジン.例文帳に追加

a six‐cylinder engine  - 研究社 新英和中辞典

気筒エンジン1が備える2個の気筒5、のうち、気筒5にはデコンプ装置25を備えるが、気筒にはデコンプ装置を備えない。例文帳に追加

The decompression device 25 is provided on a cylinder 5 between two cylinders 5, 6 prepared by a two-cylinder engine 1, but the decompression device 25 is not provided on the cylinder 6. - 特許庁

本発明の特徴は、この多気筒エンジン(1)が、点火時期調整部()を備えたことにある。例文帳に追加

The multi-cylinder engine 1 has an ignition-timing adjusting section 6. - 特許庁

本発明の特徴は、この多気筒エンジン(1)が、点火時期調整部()を備えたことにある。例文帳に追加

The multi-cylinder engine includes a spark control section 6. - 特許庁

例文

そこで、本発明の多気筒エンジン(1)は、点火時期調整部()を備えている。例文帳に追加

This multiple cylinder engine 1 is provided with an ignition timing adjusting part 6. - 特許庁


例文

気筒のうちのある気筒に対するインジェクタからの燃料の噴射供給が不能となったときに、エンジンの振動を積極的に低減させることができる気筒ディーゼルエンジンの燃料制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel control method of a 6-cylinder diesel engine, capable of actively reducing vibration of an engine, when injection-supply of fuel from an injector becomes impossible to a a certain cylinder among 6 cylinders. - 特許庁

エンジン11の各気筒#1〜#に対応して設けられる燃料噴射弁40からは、各気筒#1〜#の燃焼室1に向けて燃料が噴射される。例文帳に追加

Fuel is injected toward the combustion chamber 16 of each cylinder #1-#6 from a fuel injection valve 40 provided in conformation to each cylinder #1-#6 of an engine 11. - 特許庁

気筒エンジン(4サイクル内燃機関)において、圧縮行程時と排気行程時とでは圧縮行程時の方がエンジン1の回転抵抗が大きいことからエンジン1の回転が若干低下し、エンジン1により駆動される発電機の発電出力に変動を生じさせる。例文帳に追加

In a single-cylinder engine (four-stroke internal combustion engine), as for a compression stroke and an exhaust stroke, the compression stroke has a larger rotational resistance of the engine 1 and thus a slightly lower speed of the engine 1 to cause a fluctuation in power output of a generator 6 driven by the engine 1. - 特許庁

エンジン1の各気筒におけるガスの流入出と燃料供給とを停止させることにより、一部の気筒を停止させることができる気筒制御手段(吸気遮断弁)を用い、要求時に、要求と、エンジン1の要求出力とに応じて、停止気筒の数と作動気筒の出力とを決定して制御する。例文帳に追加

Using a cylinder control means (intake cut-off valve 6) stopping a part of cylinders by stopping the inflow/outflow of gas and the supply of fuel in each cylinder of an engine 1, the quantity of the stopped cylinders and the outputs of the operating cylinders are determined and controlled according to the request and the output requested from the engine 1 when requested. - 特許庁

例文

エンジン1を始動させるときは、点火栓に対して点火を指令して膨張気筒に燃焼を生起させ、その燃焼圧だけで始動を行う。例文帳に追加

For starting the engine 1, ignition is commanded to a spark plug 6 to cause combustion in the expanded cylinder, and the starting is performed only by the combustion pressure. - 特許庁

例文

また、ECUは、エンジン再始動時に、蓄圧室4に蓄圧した混合気を気筒内1aに供給してエンジン1の再始動を行なう「蓄圧供給手段」を搭載する。例文帳に追加

Further, an "accumulated pressure supply means" for supplying the air-fuel mixture accumulated in the accumulator 4 to the inside of the cylinder 1a during engine restarting to restart the engine 1 is mounted on the ECU 6. - 特許庁

吸排気ポート5、の開閉をロータリーエンジンの通常3つある気筒の点火の予定にあわせて、エンジン内部の弁の作動を細かく制御する。例文帳に追加

Operation of a valve inside of the engine is finely controlled, by adjusting opening-closing of intake-exhaust ports 5 and 6 to a schedule of ignition of cylinders normally existing by three of the rotary engine. - 特許庁

カムセンサ5,は、エンジンの吸気側と排気側とに各々設けられ、エンジン気筒毎に異なる形態が付与され且つクランク信号の表欠歯と裏欠歯とで信号レベルが相違するカム信号を発生する。例文帳に追加

Cam sensors 5 and 6 are disposed respectively on the intake side and the exhaust side of an engine to generate a cam signal of different modes for respective engine cylinders and different signal levels for the front pulseless period and the back pulseless period of the crank signal. - 特許庁

トラクション制御ECU(TRC−ECU)2は、現在油圧ブレーキ装置3が発生している制動トルクTBとエンジンが発生しているエンジントルクTEおよび現在より1気筒分F/Cした場合に発生するエンジントルクTCとを演算する。例文帳に追加

The traction control ECU (TRC-ECU) 2 computes braking torque TB currently generated by a hydraulic braking device 3, engine torque TE generated by an engine 6 and engine torque to be generated in F/C by a current amount less an equivalent of one cylinder. - 特許庁

エンジンエンジン回転数が第1の所定回転数A以上の過回転状態の時に、燃料噴射を1気筒づつ順次に停止させることにより、エンジン回転数を多段で第1の所定回転数A以上の第2の所定回転数A´以下の回転数まで低下させる。例文帳に追加

When the engine speed of an engine 6 is in the overspeed state of not less than the first predetermined engine speed A, the engine speed is dropped to the value not less than the first predetermined engine speed A and not more than the second predetermined engine speed A' in a multiple stage by successively stopping the fuel injection every cylinder. - 特許庁

定置式レシプロエンジン2の燃焼異常検出方法においては,各気筒21〜2からの排気ガス温度をそれぞれ逐次測定し,これを各気筒21〜2毎に温度データT(i)(i=1〜)として保存する。例文帳に追加

In the combustion abnormality detection method for the stationary reciprocating engine 2, temperatures of exhaust gas from cylinders 21 to 26 are sequentially measured, and the measured temperatures are stored for the cylinders 21 to 26 as temperature data T(i) (i=1 to 6). - 特許庁

例えば1気筒の容量が10ccのものでも、回転子に気筒を設置すれば、従来のエンジンに比べて4×10cc×=240ccの排気量に相当する。例文帳に追加

For example, in the case of using a cylinder having a capacity of 10 cc, displacement corresponding to10 cc×6=240 cc in comparison with a current engine can be obtained by providing six cylinders in the rotor. - 特許庁

燃料噴射制御装置を構成する電子制御装置(ECU)30は、エンジン1の始動時に、気筒判別センサ25で連続的に検出されるクランクシャフト4の回転角に基づき各気筒#1〜#に係る一連の行程上の位置を判別し、その判別結果に基づき始動時噴射気筒を特定する。例文帳に追加

An electronic control unit ECU 30 constituting the fuel injection control device discriminates positions of cylinders #1-#6 in a series of related processes based on the rotation angle of a crankshaft 4 detected continuously by a cylinder discrimination sensor 25, and specifies a cylinder to inject the fuel at the start of the engine. - 特許庁

ターボチャージャとパワータービン8が付帯する直列気筒配置のエンジン1に、その排気マニホールド2の前端部と後端部の双方に連なり且つ中間部分で合流してエンジン吸気経路のコンプレッサ4よりも下流側へ至るEGR管路11を設けている。例文帳に追加

An engine 1 of an in-line cylinder arrangement accompanied by a turbocharger 6 and a power turbine 8 is provided with an EGR line 11 connected to both of a front end part and a rear end part of an exhaust manifold 2 and merging at a middle part and reaching a downstream side of a compressor 4 in an engine intake channel. - 特許庁

ディーゼルエンジンの制御装置1は、コモンレールにおいて蓄圧された燃料が供給されるディーゼルエンジン2の回転数の変動幅を検出する回転数センサ21と、燃料が噴射されるディーゼルエンジン2の各気筒11が半失火状態であるか否かを判定する半失火判定ステップ(ステップ40)と、を備えている。例文帳に追加

The control device 1 for the diesel engine includes: an engine speed sensor 21 for detecting a fluctuation range of the engine speed of the diesel engine 2 to which the fuel accumulated in a common rail 6 is supplied; and a semi-misfire determination step (step 40) for determining whether or not individual cylinders 11 of the diesel engine 2 into which the fuel is injected are in a semi-misfire state. - 特許庁

気筒エンジンにおいて、シリンダブロック1の正面側壁部1aに略横方向に配設する主潤滑油経路2から、クランク軸受部3に連通するクランク軸注油路4とカム軸受部5に連通するカム軸注油路とに各々潤滑油を供給可能に分岐配設したことを特徴とする多気筒エンジンの構成とする。例文帳に追加

The multiple cylinder engine is characterized by providing: a main lubricating oil channel 2 provided in a substantially lateral direction in a front surface side wall part 1a of a cylinder block 1 in order to supply lubricating oil to the following parts; a crankshaft oiling path 4 communicating to the crankshaft bearing part 3; and a camshaft oiling path 6 communicating to the camshaft bearing part 5. - 特許庁

そして、エンジン再始動条件が成立したときに、圧縮行程で停止した気筒3の混合気を燃焼させてクランク軸を逆回転させ、この後、膨張行程で停止した他の気筒3に燃料を噴射して点火し、自動的に再始動する。例文帳に追加

When an engine restart condition is satisfied, a fuel/air mixture in the cylinder 3 stopped at a compression stroke is burned to reversely rotating a crankshaft 6, and afterwards, the fuel is injected into the other cylinder 3 stopped at an expansion stroke to be ignited, and the engine E is automatically restarted. - 特許庁

フライホイール1を取り付けるにあたっては、エンジンの所定気筒#5,#のピストンが膨張行程開始時期の上死点にあるときに、クランク中心Cを境とする上記所定気筒の反対側にいずれか一本のスポーク5aが位置されるよう、フライホイール1を取り付ける。例文帳に追加

In mounting of the fly wheel 1, the fly wheel 1 mounted such that when the pistons of given cylinders #5 and #6 of an engine are at a top dead center at the starting timing of an expansion stroke, some one spoke 5a is positioned on the opposite side of the give cylinder with a crank center C forming a boundary. - 特許庁

内燃機関(直列4気筒エンジン)の可変動弁機構のコントロールシャフト11の直線変位検出精度を向上することを課題とする。例文帳に追加

To improve the linear displacement detecting accuracy for a control shaft 11 of a variable valve train 6 of an internal combustion engine (an in-line 4-cylinder engine). - 特許庁

デリバリパイプ5内で高温に加熱された高圧燃料が燃料配管を介してインジェクタ4に供給され、該燃料をインジェクタ4がエンジン1の気筒に直接噴射する。例文帳に追加

The heated high-pressure fuel in the delivery pipe 5 is supplied via fuel lines 6 to injectors 4 that inject it direct into the cylinders of the V-engine 1. - 特許庁

オリフィスピストンに対するオリフィス7の加工長を短縮することでコストを抑えながらも、エンジンの各気筒毎の噴射量特性に大きな影響を及ぼす圧力波を完全に小さく抑えることで、噴射圧気筒間差および噴射量気筒間差を完全に小さく抑えることを課題とする。例文帳に追加

To completely suppress an injection pressure difference between cylinders and an injection amount difference between cylinders by completely suppressing pressure waves having large effects on injection amount properties with respect to each cylinder of an engine, while suppressing cost by shortening processing length of an orifice 7 with respect to an orifice piston 6. - 特許庁

制御装置1は、ディーゼルエンジン2の始動後に、回転数センサ21を用いて求められた回転数変動幅が予め定めた変動幅閾値KRを超え、さらにディーゼルエンジン2の気筒11が半失火判定ステップ(ステップ40)によって半失火状態であると判定された場合は、コモンレールの圧力を上昇させる処理を実施する。例文帳に追加

When after the diesel engine 2 is started, the fluctuation range of the engine speed found by using the engine speed sensor 21 exceeds a predetermined fluctuation range threshold value KR, and the individual cylinders 11 of the diesel engine 2 are determined as the semi-misfire state by the semi-misfire determination step (step 40), the control device 1 executes processing for increasing the pressure of the common rail 6. - 特許庁

燃焼室1aに燃料を噴射する燃料噴射弁と、燃焼室1a内に2次空気を供給するエア噴射弁と、2次空気の供給経路4上に設けられて2次空気の酸素濃度を高める酸素富化膜とをそなえるとともに、エンジン1の始動時には、エンジン1の始動前に膨張行程で停止していた気筒に対して燃料及び2次空気を噴射するように構成する。例文帳に追加

This device is provided with a fuel injection valve injecting fuel to the combustion chamber 1a, an air injection valve supplying secondary air into the combustion chamber 1a, oxygen enrichment membrane 6 provided on a supply route 4 of secondary air and increasing oxygen concentration of secondary air, and injects fuel and secondary air to a cylinder stopping in expansion stroke before start of the engine 1. - 特許庁

すると、エンジン1の各気筒2a,2b,2c,2dからの排気ガスは、各バイパス通路9a,9b,9c,9dを通過し、更にバイパス通路10を通過して主触媒の直上流に導かれ、主触媒を熱して活性化しながら排出される。例文帳に追加

In which case, exhaust gas from cylinders 2a, 2b, 2c, and 2d of an engine 1 passes bypass passages 9a, 9b, 9c, and 9d and further passes a bypass passage 10 and is guided to a spot situated right upper stream from the main catalyst 6 and heats the main catalyst 6 and is discharged as it is activated. - 特許庁

V型のエンジン1において、両バンク2,3間に位置するインテークマニホールド12は、一方のバンク2における各気筒の燃焼室にそれぞれ繋がる複数の第1管部12aと、他方のバンク3における各気筒の燃焼室にそれぞれ繋がる複数の第2管部12bとを備える。例文帳に追加

In the V-type engine 1, the intake manifold 12 positioned between the banks 2 and 3 is provided with a plurality of first pipe parts 12a respectively connected to a combustion chamber 6 of cylinders of the one bank 2, and a plurality of second pipe parts 12b respectively connected to the combustion chamber 6 of the cylinders of the other bank 3. - 特許庁

触媒ユニット30が挿入された複数の排気枝管20と排気主管21とから排気マニホールド4を構成し、該前記排気マニホールドを、シリンダヘッド2の排気マニホールド取付面に取り付けている多気筒エンジンの排気装置である。例文帳に追加

In this exhaust device, an exhaust manifold 4 is constituted of a plurality of exhaust branch pipes 20 inserted with catalyst units 30 and an exhaust main pipe 21, and the exhaust manifold is mounted to an exhaust manifold mounting surface 6 of the cylinder head 2. - 特許庁

過給機5からの給気を、インタークーラーから給気マニホールド2に亘る給気系通路を介して気筒内に供給するエンジン給気系において、給気系通路に凝縮水排出用のドレーン通路22を形成し、該ドレーン通路22にドレーン弁20を接続する。例文帳に追加

In an engine air supply system for supplying air supply from a supercharger 5 into a cylinder via an air supply system passage from an inter cooler 6 to an air supply manifold 2, a drain passage 22 for discharging condensed water is formed on the air supply system passage and the drain valve 20 is connected with the drain passage 22. - 特許庁

それぞれ1個のエギゾーストライン4,,12;5,7,13と2つのグループ2,3のシリンダを備えた多気筒型内燃機関の本発明による排気装置は、エンジン近くに配置された、エギゾーストラインの間の接続管1を備えている。例文帳に追加

This exhaust system for a multicylinder internal combustion engine provided with each individual piece of exhaust lines 4, 6, 12; 5, 7, 13 and two groups 2 and 3 of cylinders, is equipped with a connecting pipe 16 lying between the exhaust lines set up in a spot nearby the engine. - 特許庁

2プレーンクランクピン配列の直列4気筒エンジンにおいて、ピストン・クランク機構の等価質量系のクランク回転部分質量を往復部分質量の2分の1未満とし、等速逆方向のバランサ軸12をクランク軸と平行に設けた。例文帳に追加

In this balancer device of the four-cylinder engine, the crank rotating portion mass of the equivalent mass system of a piston/crank mechanism is less than 1/2 of a reciprocating portion mass and a balancer shaft 12 rotating at constant velocity in a reverse direction is installed parallel with the crankshaft 6 in the in-line four-cylinder engine in which two plane crankpins are disposed. - 特許庁

エンジン1の第1吸気弁a及び第2吸気弁b近傍のシリンダヘッド4内壁面周辺部には燃料噴射弁11が配置され、燃料噴射弁11からの燃料は、直接的に気筒1a内に噴射される。例文帳に追加

Fuel injection valves 11 are located around the peripheral part of the inner wall surface of a cylinder head 4 in the vicinity of a first intake valve 6 and a second intake valve 6b in an engine 1, and fuel from the fuel injection valves 11 is directly injected into cylinder 1a. - 特許庁

エンジンの各気筒に対応して、スロットル弁3下流側の吸気通路2に臨んで第1燃料噴射弁4が設けられ、吸気通路2の上流側端部にファンネルが設けられ、吸気通路2に臨んで第2燃料噴射弁が設けられている。例文帳に追加

In each cylinder of the engine, the 1st fuel-injection valve 4 is placed on an intake passage 2 downstream of a throttle valve 3, a funnel 6 is provided to the part of the upstream end of the intake passage 2, and the 2nd fuel-injection valve is provided on the intake passage 2. - 特許庁

噴射用燃料をサプライポンプ4により高圧化してコモンレールに蓄え、コモンレールから各気筒の燃料噴射弁8に高圧燃料を供給し、各燃料噴射弁8から高圧燃料を噴射させるようにしたディーゼルエンジンのコモンレール式燃料噴射装置において、リターン背圧にかかわらず、燃料噴射量を適正化する。例文帳に追加

To optimize a fuel injection quantity regardless of return back pressure in a common rail type fuel injector of a diesel engine for storing injection fuel in a common rail 6 by being turned into high pressure by a supply pump, supplying high pressure fuel to fuel injection valves 8 of respective cylinders from the common rail 6 and injecting the high pressure fuel from the respective fuel injection valves. - 特許庁

エンジンの各気筒S1〜S3に対応するスロットルボディ3A〜3Cにおける隣り合うスロットルボディ3Aと3B、又は3Bと3Cの間のいずれか1箇所のスロットルバルブ軸1に、スロットルレバー12aの操作に連動するスロットルワイヤー53で駆動されるプーリ4を取付ける。例文帳に追加

A pulley 64 driven by a throttle wire 53 interlocking with the motion of a throttle lever 12a is mounted on the stem 61 of throttle valve in one position between adjoining ones 36A and 36B, or 36B and 36C, of the throttle bodies 36A-36C mating with the cylinders S1-S3 of an engine 6. - 特許庁

エンジン気筒より排気系に流出した流体(排気ガス)中に含まれる不純物がバタフライ型バルブ4のシールリング溝5内に、堆積および滞留または目詰まりするのを抑制することで、バタフライ型バルブ4のシールリング溝5内に装着されたシールリングの収縮不能に伴うバルブティックを防止することを課題とする。例文帳に追加

To prevent valve stick due to inability for a seal ring 6 installed in a seal ring groove 5 of a butterfly valve 4 to contract by inhibiting deposition, residence or clogging of impurity contained in fluid (exhaust gas) flowing out to an exhaust system from a cylinder of an engine, in the seal ring groove 5 of the butterfly valve 4. - 特許庁

気筒エンジンのシリンダブロック2に形成された複数の排気ポート2bから独立したまま延びる独立排気通路2e,30a,47aの内、少なくとも1つの独立排気通路2e,30a,47aの上部分に、排気ガスの状態を検出するセンサー5(A〜C)が取付けられている。例文帳に追加

Sensors 65(A-C) for detecting a state of exhaust gas are attached to an upper portion of at least one independent exhaust passage 26e, 30a or 47a of independent exhaust passages 26e, 30a and 47a independently extended from a plurality of exhaust ports 26b formed on a cylinder block 26 of a multiple cylinder engine 6. - 特許庁

軸端5にフライホイールが装着される多気筒エンジンのクランクシャフトにおいて、フライホイールに近い第7アーム3g及び第8アーム3hにのみ、そのジャーナル中心部に局所的な肉盛り部を形成することで、クランクシャフトの重量増加を僅かなものに留めながらも、剛性を確保し、捻りによる振動を効果的に抑制可能とした。例文帳に追加

In the crankshaft of a multi-cylinder engine mounted with a flywheel on an shaft end 5, a local padding part 6 is formed in journal center parts of only a seventh arm 3g and an eighth arm 3h close to the flywheel, so as to ensure a rigidity, and effectively suppress vibrations due to twisting, while minimizing the increase of weight of the crankshaft. - 特許庁

ECUは、予めインジェクタ5毎のリーク量をそれぞれ測定して得られた実際のリーク量データ(例えばインジェクタ5に搭載されるROMに記憶されている)をエンジン気筒数により平均化した後、その平均リーク量とマップに投入されている予定リーク量とを比較してリーク量補正値を算出し、そのリーク量補正値をマップに投入して予定リーク量を補正する。例文帳に追加

An ECU 6 averages, over engine cylinders, actual leak quantity data (for example, stored in ROMs mounted on the injectors 5) obtained in advance by the measurement of a leak quantity of each injector 5, then compares the average leak quantity and a predetermined leak quantity set in a map to compute a leak quantity correction value, and sets the leak quantity correction value in the map to correct the predetermined leak quantity. - 特許庁

例文

エンジン運転中におけるコモンレール2内の燃料圧力データを収集するに際し、クランク軸が°回転する毎にコモンレール内燃料圧力を検出し、気筒番号とクランク角度とコモンレール内燃料圧力とを互いに関連付けてテーブル化して記憶手段12に記憶させる。例文帳に追加

When collecting the fuel pressure data inside a common rail 2 during the operation of an engine, the fuel pressure inside the common rail is detected per the rotation of a crank shaft at every 6°, and the number of cylinder, angle of a crank and the fuel pressure inside the common rail are relatively tabled and stored in a memory means 12. - 特許庁

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