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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > DASH PANELの意味・解説 > DASH PANELに関連した英語例文

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DASH PANELの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 459



例文

The cover member includes: an abutting part 24 which is disposed at an end part opposite to the dash panel of a body part 22 and abuts on the floor carpet 12a of the dash panel 12; and a slit 26 disposed on the abutting part 24 to be extended in the direction of intersecting the abutting edge on the dash panel 12.例文帳に追加

カバー部材は、本体部22のダッシュパネルに相対する端部に設けられ、ダッシュパネル12のフロアカーペット12aに当接する当接部24と、この当接部24にダッシュパネル12との当接辺と交差する方向に延在するよう設けられたスリット26とを備えている。 - 特許庁

In the vehicle front part structure 10, the bent part 18 of the dash panel 14 is reinforced by a cross member 42 where the lower end side is connected to the dash panel 14 at the lower part of the bent part 18, and the upper end side is connected to the dash panel 14 at the upper part of the bent part 18.例文帳に追加

車両前部構造10では、下端側が屈曲部18の下方で前記ダッシュパネル14に結合され、上端側が屈曲部18の上方でダッシュパネル14に結合されたクロスメンバ42によってダッシュパネル14の屈曲部18が補強される。 - 特許庁

The dash panel 14 is provided with an eye bolt 21 to be used for engagement with the hook 26 at that time, thereby capable of effectively exerting the traction of the hook 26 on the dash panel 14 to pull the dash panel 14 toward the original position in a short time to rescue the occupant.例文帳に追加

このとき、フック26を係合させるアイボルト21をダッシュパネル14に設けたことで、フック26の牽引力をダッシュパネル14に効果的に作用させ、短時間でダッシュパネル14を原位置に向けて牽引して乗員を救出することができる。 - 特許庁

The air taking-in port 25 is opened toward a lower edge 29 of an emboss part 27 of the dash panel 19, a gap between an upper side 25b of the opening and the dash panel 19 is made large and a gap between a lower side 25a of the opening and the dash panel 19 is made small.例文帳に追加

空気取入れ口25は、ダッシュパネル19のエンボス部27の下縁部29に向けて開口させ、開口上側25bとダッシュパネル19との隙間を大きく、開口下側25aとダッシュパネル19との隙間を小さくする。 - 特許庁

例文

Further, the cross member 12 is arranged between the power unit 20 and a dash panel 46 in a non-coupled state from the dash panel 46, and even when the cross member 12 is deformed by the head-on collision load from the power unit 20, the deformation is hardly transmitted to the dash panel 46.例文帳に追加

またクロスメンバ12は、動力ユニット20とダッシュパネル46との間に該ダッシュパネル46と非連結状態で配設されているので、該クロスメンバ12が動力ユニット20からの前突荷重により変形しても、その変形がダッシュパネル46に伝わり難い。 - 特許庁


例文

To eliminate unnecessary clearance between a side bracket and a dash side panel.例文帳に追加

サイドブラケットとダッシュサイドパネルとの間の無用の隙間をなくし得るようにする。 - 特許庁

An acceleration pedal 34 is mounted on a dash panel 16 through a mounting bracket 74.例文帳に追加

アクセルペダル34は、取付ブラケット74を介してダッシュパネル16に取り付けられている。 - 特許庁

A wiper unit 30 is mounted on a cowl box 10 on an upper part of the dash panel 1.例文帳に追加

ダッシュパネル1上部のカウルボックス10にワイパユニット30が取付けられる。 - 特許庁

A lower side seal surface part 23 opposed to the dash panel P is formed on the case 3.例文帳に追加

ケース3にダッシュパネルPと対向する下側シール面部23を形成する。 - 特許庁

例文

To provide a dash panel reinforcing structure of a vehicle having more enhanced strength.例文帳に追加

より強度を高めた車両のダッシュパネル補強構造を提供すること。 - 特許庁

例文

To protect a fuel cell arranged in a space in front of a dash panel at the front end of a vehicle room.例文帳に追加

車室前端のダッシュパネル前方の空間に配置した燃料電池を保護する。 - 特許庁

To restrain the movement of a dash panel into a vehicle compartment at the time of head-on collision of a vehicle.例文帳に追加

車両前突時に、ダッシュパネルの車室内への移動を抑制する。 - 特許庁

To provide dash panel structure excellent in sound insulation while reducing the weight and manufacturing cost.例文帳に追加

軽量化、製造コストの低減化を図りながら遮音性にすぐれたダッシュパネル構造を提供する。 - 特許庁

To suppress the retraction of a dash panel to the cabin side in a head-on collision of a vehicle.例文帳に追加

車両前面衝突時でのダッシュパネルの車室側への後退量を抑制する。 - 特許庁

To narrow an interval between a dash panel and a front tire and to enlarge a space in a vehicle.例文帳に追加

ダッシュパネルとフロントタイヤとの間隔を狭くし車内空間を拡大する。 - 特許庁

The pedal arm 2 is journaled to the dash panel 71 by the upper end part 41 of the tabular member 4.例文帳に追加

ペダルアーム2は、棒状部材4の上端部41によりダッシュパネル71に軸支される。 - 特許庁

The hole cover 10 of the steering device is disposed between a steering shaft 31 extending through a dash panel 21 of a vehicle via a through-hole 21a disposed in the dash panel 21, and the dash panel 21, and closes between the through-hole 21a of the dash panel 21 and the steering shaft 31.例文帳に追加

ステアリング装置のホールカバー10は、車両のダッシュパネル21に設けた貫通孔21aを通してダッシュパネル21を貫通するステアリングシャフト31とダッシュパネル21間に設けられていて、ダッシュパネル21の貫通孔21aとステアリングシャフト31間を塞ぐことが可能である。 - 特許庁

An end part on the front side of the car body, of the lower projecting part 15 is joined and fixed to a lower part of a dash panel.例文帳に追加

下方凸部15の車体前方側の端部は、ダッシュパネルの下部に接合固定される。 - 特許庁

A battery 12 is disposed on both front and rear sides of a vehicle of a dash panel 18, and arranged on the lower side of a floor panel 20 on the rear side of the vehicle from the dash panel 18.例文帳に追加

バッテリ12が、ダッシュパネル18の車両前後両側に亘って配設され、ダッシュパネル18よりも車両後側においてフロアパネル20の下側に配置される。 - 特許庁

A pipe joint 13 includes a flow passage forming part 17 and a flange part 20, and is arranged in a panel opening 15 of a dash panel 2 to connect an inner pipe 11 on a back surface side to an outer pipe 12 on a front surface side of the dash panel 2.例文帳に追加

管継手13は、流路形成部17とフランジ部20とを備え、ダッシュパネル2のパネル開口15に配置されてダッシュパネル2の後面側の内側配管11と前面側の外側配管12とを接続する。 - 特許庁

In a dash panel structure 10, an exhaust part escape part 30 is swollen from a car body vertical direction lower part of a dash panel 20, and a lower end 30B of the exhaust part escape part 30 is jointed with a forward end 25A of a floor panel 25.例文帳に追加

ダッシュパネル構造10では、ダッシュパネル20の車体上下方向の下部からは、排気部品逃がし部30が膨出されており、排気部品逃がし部30の下端30Bは、フロアパネル25の前端25Aに接合されている。 - 特許庁

The cowl outer panel 28, the energy absorbing panel 36, and the dash upper panel 24 form a section 40 having a triangular side elevation.例文帳に追加

カウルアウタパネル28とエネルギ吸収パネル36とダッシュアッパパネル24とで、側面視三角形状の断面40が形成されている。 - 特許庁

A closing panel 5 is provided to close the space between the lower end of the instrument panel 3 and the dash panel 4.例文帳に追加

インストルメントパネル3の下端部とダッシュパネル4との間の間隙を塞ぐようにクロージングパネル5が取付けられている。 - 特許庁

Cut portions 10d are formed in the outer circumference side of the pipe through-hole 10c for the pipe penetration and the inner circumference side of a dash panel through-hole 3c in dash side contact faces 10a of the pipe seal packing 10 sealing the dash panel through-hole 3c and a hot water inflow pipe 9a penetrating through the dash panel through-hole 3c.例文帳に追加

ダッシュパネル貫通穴3cと、このダッシュパネル貫通穴3cを貫通する温水流入配管9aとの間をシールする配管シールパッキン10のダッシュ側接触面10aのうち、配管貫通用の配管貫通穴10cの外周側、かつ、ダッシュパネル貫通穴3cの内周側に切り込み部10dを形成する。 - 特許庁

AUTOMOBILE HAVING DASH INSULATOR AND INSTRUMENT PANEL, AND STRUCTURE FOR PREVENTING NOISE LEAKAGE BETWEEN THE DASH INSULATOR AND THE INSTRUMENT PANEL例文帳に追加

ダッシュインシュレータ及びインストルメントパネルを備える自動車並びにそのダッシュインシュレータ及びインストルメントパネル間音漏れ防止構造 - 特許庁

The outside edge 10D in the car width direction of the dash panel 10 is continuously welded with the joint part 24 from the dash panel 10 side by one side welding such as laser welding.例文帳に追加

この接合部24には、ダッシュパネル10の車幅方向外側縁部10Dが、ダッシュパネル10側からレーザ溶接等の片側溶接にて連続溶接されている。 - 特許庁

To provide the mounting structure of a footrest which does not follow the deformation of a dash panel in deformation of the dash panel to refrain from taking a standing position.例文帳に追加

ダッシュパネルの変形時にダッシュパネルの変形に追従せず、フットレストが起立姿勢をしないフットレストの取付構造を提供すること。 - 特許庁

The wire 5 is connected to the vibrating film 41 in one end thereof, and connected to the dash panel 7 in the other end thereof, and when the vibrating film 41 is vibrated with intake pulsation, the wire 5 transmits the vibration to the dash panel 7.例文帳に追加

ワイヤ5は一端が振動膜41に接続すると共に、他端がダッシュパネル7に接続しており、吸気脈動に伴って振動膜41が振動すると、その振動をダッシュパネル7に伝える。 - 特許庁

Here, the reinforcing member 3 is a member fastened to the dash panel 1 and the dash side panel 2 and reinforcing a joining corner part of the both panels 1, 2.例文帳に追加

ここで、前記補給部材3、前記ダッシュパネル1と前記ダッシュサイドパネル2に締着されて両パネル1,2の接合角部を補強するための部材である。 - 特許庁

The acoustic device 1 connecting a surge tank and a dash panel includes a duct member 5, a film unit 6 on the dash panel side, and a film unit 7 on a cowl side.例文帳に追加

サージタンクとダッシュパネルとを連結する音響装置1は、ダクト部材5、ダッシュパネル側フィルムユニット6、カウル側フィルムユニット7を備える。 - 特許庁

The film unit 6 on the dash panel side and the film unit 7 on the cowl side are mounted on the opening 5B of the dash panel side and the opening 53a of the cowl side, respectively.例文帳に追加

ダッシュパネル側の開口5Bにダッシュパネル側フィルムユニット6が、カウル側の開口53aにカウル側フィルムユニット7がそれぞれ取り付けられる。 - 特許庁

To provide a vehicle cowl part structure, which takes vibration countermeasures and noise countermeasures of a vehicle body by suppressing rocking deformation at a coupled part of a dash upper panel and a dash lower panel.例文帳に追加

この発明は、ダッシュアッパパネルとダッシュロアパネルとの結合部における揺動変形を抑制して、車体の振動対策及び騒音対策を図ることができる車両のカウル部構造を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a molding method of a dash panel for a vehicle capable of attaining reduction of te size of a plate material required for molding the dash panel.例文帳に追加

ダッシュパネルを成形するために必要となる板素材の大きさの低減を図ることができる車両用ダッシュパネルの成形方法を提供する。 - 特許庁

A sealing part 21 for sealing the opening part 13 is provided by being brought into pressure contact with the dash panel 12 at an end face of a second mounting part 18 connected to the dash panel 12 in a cover body 16.例文帳に追加

カバー本体16において、ダッシュパネル12と接続される第2取付部18の端面には、ダッシュパネル12に圧接されることにより開口部13を封止するシール部21を設ける。 - 特許庁

A back wall 27 of a glove box body 26 extends to a vicinity of a dash panel 3, and a part facing the back wall 27 facing a connector mounting opening 4 formed in the dash panel 3 forms a temporarily-holding unit 28 of a connector.例文帳に追加

グローブボックス本体26の背面壁27をダッシュパネル3の近傍まで延在させ、ダッシュパネル3に設けられたコネクタ取付開口4と対向する背面壁27の対向部分をコネクタ仮保持部28としている。 - 特許庁

As a result, a load burden to a dash panel 12 is lowered since the shaft part housing 16 is rotated around the spindle 18 to make a rear face side part 24A of the pedal pad 24 abut on the dash panel 12 at the time of the application of overload.例文帳に追加

従って、過負荷作用時には、軸部ハウジング16が支軸18回りに回転してペダルパッド24の裏面側部分24Aをダッシュパネル12に当接させることにより、ダッシュパネル12への荷重負担が下がる。 - 特許庁

To disperse a shock force applied to a dash panel to the inside and the outside of a vehicle to weaken a shock force transmitted to the inside of the vehicle so as to prevent the deformation of the dash panel and passenger' s injury.例文帳に追加

本発明の目的は、ダッシュパネルに加えられる衝撃力を車両の内側と外側へ分散させて室内に伝達される衝撃力を弱めて、ダッシュパネルの変形と乗客への負傷を防止することにある。 - 特許庁

An air conditioning unit 20 is arranged at the back of the dash panel 1 while having a predetermined distance, and a space between the air conditioning unit 20 and the dash panel 1 is a predetermined space CS.例文帳に追加

ダッシュパネル1の後方には、所定距離だけあけて空調ユニット20が配設され、この空調ユニット20とダッシュパネル1との間の所定距離の間の空間が所定空間CSとされる。 - 特許庁

A sealing part 21 is provided to seal an opening part 13 of a dash panel 12 at an end face of a second connecting part 18 fixed to the dash panel 12 in a cover body 16.例文帳に追加

カバー本体16においてダッシュパネル12に固定される第2接続部18の端面には、ダッシュパネル12の開口部13を封止するシール部21を設ける。 - 特許庁

A cylindrical reinforcing member 20 is inserted into a through-hole 18 formed in the dash panel 12, and both side end parts 20A and 20B in the axial direction in this reinforcing member 20 are projected from the dash panel 12.例文帳に追加

ダッシュパネル12に形成された貫通孔18には、筒状の補強部材20が挿通されており、この補強部材20における軸方向両側の端部20A,20Bは、ダッシュパネル12から突出している。 - 特許庁

Accordingly, when the standing wall parts 32, 38 resonate with each other, the amplitude of the dash panel as well as the amplitude of the standing wall part 32 is suppressed by the standing wall part 38 , and the confined sounds in the vehicle interior caused by the vibrations of the dash panel can be suppressed.例文帳に追加

これにより、立壁部32、38が共振したときに、立壁部32の振幅と共にダッシュパネルの振幅が、立壁部38によって抑えられ、ダッシュパネルの振動が起因する車室内のこもり音が抑制される。 - 特許庁

There is included a sound collection system 10 in which the dash panel 3, and is provided with hole(s) 31 to collect sounds emitted from the surface of a surge tank 7 near the hole(s) 31 of the dash panel 3.例文帳に追加

ダッシュパネル3に孔31を設け、サージタンク7の表面から放射される音をダッシュパネル3の孔31の近傍に集める集音装置10を設けた。 - 特許庁

An error absorbing unit 15 to absorb the assembly error when a dash panel module 1 is assembled to an automobile body 3 is provided on a connection member to connect a deck cross member 5 to a dash panel 6.例文帳に追加

本発明は、デッキクロスメンバ5とダッシュパネル6とを接続する連結部材に、ダッシュモジュール1を車体3に組付ける際の組付誤差を吸収する誤差吸収部15を設けた。 - 特許庁

A motor 13 for driving a vehicle and a DC-DC converter 15 are arranged in a motor room 3 at a front side of a dash panel 19 and the air duct 21 is arranged between these and the dash panel 19.例文帳に追加

ダッシュパネル19前方のモータルーム3には車両駆動用モータ13およびDC−DCコンバータ15を配置し、これらとダッシュパネル19との間にエアダクト21を配置する。 - 特許庁

With this constitution, even when a load acts in the falling direction of the dash panel 12 on the dash panel 12, a pair of plate parts 14 and 16 can be restrained from being relatively displaced in the shearing direction by the reinforcing member 20.例文帳に追加

この構成によれば、ダッシュパネル12に対し、ダッシュパネル12が倒れる方向に荷重が作用した場合でも、一対の板部14,16がせん断方向に相対変位することを補強部材20によって抑制できる。 - 特許庁

The brake pedal 10 of which upper part is pivoted with a dash panel 3 is provided so that it may be located behind the dash panel 3 provided on the front of the vehicle body 1, may be extended in the vertical direction and the lower side may be rotatable A in the front/rear direction.例文帳に追加

車体1の前部が備えるダッシュパネル3の後方に位置して上下方向に延びその下部側が前後に回動自在Aとなるよう上部がダッシュパネル3に枢支されるブレーキペダル10を備える。 - 特許庁

The covering part 23 covers the sealing part 21 from the outside by being brought into close contact with the dash panel 12 around the sealing part 21 when the sealing part 21 is brought into pressure contact with the dash panel 12.例文帳に追加

覆い部23は、シール部21をダッシュパネル12に圧接されたときに、シール部21の周囲でダッシュパネル12に密接してシール部21を外部から覆う。 - 特許庁

To provide a body structure of an automobile capable of greatly improving vehicle body stiffness, and dramatically suppressing backward movement of a dash panel by moderately dispersing and effectively receiving a collision load inputted in the dash panel at the time of collision.例文帳に追加

車体剛性を大幅に高め、衝突時、ダッシュパネルに入力される衝突荷重を適度に分散させ効果的に受け止めて、ダッシュパネルの後退移動を飛躍的に抑えることができる、自動車の車体構造を提供する。 - 特許庁

In the dash panel part structure, the window panel support part 17 supporting a front window panel 20 of the vehicle is disposed above the engine room 14, and the dash panel 16 for partitioning the engine room and the cabin 15 from the window panel support part 17 is extended.例文帳に追加

車両10のフロントウィンドウパネル20を支持するウィンドウパネル支持部17がエンジンルーム14の上方に配設され、ウィンドウパネル支持部17から該エンジンルームと車室15とを区画するためのダッシュパネル16が延在されるダッシュパネル部11の構造である。 - 特許庁

例文

The cowl box 4 is disposed between a dash panel 5 and a cowl front panel 6 in an automobile engine room 3.例文帳に追加

自動車エンジンルーム3のダッシュパネル5とカウルフロントパネル6との間には、カウルボックス4が設けられている。 - 特許庁

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