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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > DASH PANELの意味・解説 > DASH PANELに関連した英語例文

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DASH PANELの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 459



例文

A gusset member 40 for connecting the attaching portion 30b and the rear surface of a dash panel 6 is disposed inward in the vehicle width direction of the hinge pillar inner part 2B.例文帳に追加

ヒンジピラーインナ2Bの車幅方向内方側に、前記取付部30bとダッシュパネル6後面とを連結するガセット部材40が設けられる。 - 特許庁

The gussets 21, 22 are jointed to overlie on an rear edge of a dash board lower cross member 9 across the floor panel 6, and ends 21a, 22a on the side sill inner 7, 8 sides extend toward a middle cross member 10 (backward).例文帳に追加

ガセット21,22は、フロアパネル6を挟んでダッシュボードロアクロスメンバ9の後縁と重なる状態で接合され、そのサイドシルインナ7,8側の端部21a,22aがミドルクロスメンバ10側(後方)に延設されている。 - 特許庁

The accelerator pedal unit 10 is arranged to a compartment 14 side in a lower part of the dash panel 8 for partitioning into the compartment 14 and an engine room 16 of the automobile 12.例文帳に追加

アクセルペダル装置10は、自動車12の車室14とエンジンルーム16とを区切るダッシュパネル18の下部における車室14側に配設されている。 - 特許庁

A projected part 17 is provided on the rear projected surface 5 of the dash panel 1, and a recessed part 16 for fitting the projected part 17 thereinto is formed in an installation bracket 7.例文帳に追加

ダッシュパネル1の後方突出面5には凸部17を設け、取付ブラケット7には、凸部17を嵌入させる凹部16を形成している。 - 特許庁

例文

The assembly error when the deck cross member 5 is assembled to a side part of the automobile body 3 and the dash panel 6 is assembled to a front part of the automobile body 3 is absorbed by the error absorbing unit 15.例文帳に追加

これにより、デッキクロスメンバ5を車体3のサイド部分に組付け、ダッシュパネル6を車体3の前部に組付ける際の組付誤差が、誤差吸収部15により吸収されるようにした。 - 特許庁


例文

The rear thick plate 1C is provided from a part slightly forward of a suspension tower position to a dash panel position to increase the rigidity of a rear half portion of an engine room.例文帳に追加

後部厚板部1Cは、サスタワー位置より、若干前方からダッシュパネル位置まで設定され、エンジンルーム後半部の剛性を高めている。 - 特許庁

Side walls 6b of a pair of left and right strut towers (suspension towers) 6 for supporting a strut type suspension and a front wall (side wall) 14a of the cowl top 14 extended along an upper edge of a dash panel are connected by a gusset 20.例文帳に追加

ストラット型サスペンションを支持する左右一対のストラットタワー(サスペンションタワー)(6)の側壁(6b)とダッシュパネルの上縁に沿い延設されたカウルトップ(14)の前壁(側壁)(14a)とをガセット(20)により連結するようにした。 - 特許庁

One end of a supporting member 30 is connected to the case 12 by welding or riveting and the other end of the supporting member 30 is connected and fixed to a dash panel 32 used as a reinforcing member for a body of the automobile.例文帳に追加

ケース12に支持部材30の一端が溶接、リベット留め等により連結されており、この支持部材30の他端は、自動車の車体強度部材としてのダッシュパネル32に連結固定されている。 - 特許庁

A partition plate 10 consisting of a plate part 10a extending from the end of a battery case 3a to surround a battery 3 and an elastic body 10b are arranged in the longitudinal direction of a vehicle, and a part of a space between the battery 3 and a dash panel 2 is partitioned.例文帳に追加

バッテリ3を囲うバッテリケース3aの端から伸びた板部10aと弾性体10bからなる仕切り10を車両の略前後方向に設け、バッテリ3とダッシュパネル2の間の空間の一部を仕切る。 - 特許庁

例文

To provide a front vehicle body structure facilitating the mounting of a reinforcing plate in an automotive dash panel and allowing a reduction in number of part items and an improvement in shock absorbing performance and NVH performance without increasing the man-hour of assembling.例文帳に追加

自動車のダッシュパネルにおける補強板の取付けを容易にし、部品点数の削減及び組付け工数の増加なしに衝撃吸収性能・NVH性能の向上を可能とする前部車体構造を提供する。 - 特許庁

例文

A tunnel part 14 is brought into a butted condition butted to a width-directional central lower part of the dash panel 10, and beads 30, 32 passing through left and right edge lines 14A, 14B are formed in a front part of the tunnel part 14.例文帳に追加

また、トンネル部14は、ダッシュパネル10の車幅方向中央下部に突き当て状態となっており、トンネル部14の前部には、左右の稜線14A、14Bを通るビード30、32が形成されている。 - 特許庁

Owing to the bellow part having a large volume change, variation in the fuel pressure at the time of fuel injection is absorbed, and a dash panel is free of vibratory generation and no noise will be emitted.例文帳に追加

このような体積変化の大きい蛇腹部33により、燃料噴射時における燃料圧力の変動が吸収されて、ダッシュパネル14を振動させず、異音を発生させない。 - 特許庁

The front side member 10 forms a closed section structure 16 with a dash panel 12, and a large portion of the reinforcement 14 is arranged in an upper side of a neutral axis 20 of the closed section structure 16.例文帳に追加

フロントサイドメンバ10はダッシュパネル12とで閉断面構造16を形成しており、リインフォースメント14は、閉断面構造16の中立軸20の上側にその大部分が配設されている。 - 特許庁

A hollow structure 20 having a cross section lattice-shaped in a front view is arranged on a vehicle front side of a dash panel 14 and between right and left front side members 16.例文帳に追加

正面視における断面形状が格子状の中空構造体20を、ダッシュパネル14の車両前方側且つ左右のフロントサイドメンバ16の間に配置する。 - 特許庁

Since each of relative moving of the engine unit 38 is limited by a tie rod 36, the engine unit 38 moves onto the vehicle rear side while each of relative moving is limited and hits a dash panel 26.例文帳に追加

ここで、タイロッド36によってエンジンユニット38の各相対移動が制限されるため、エンジンユニット38が各相対移動を制限された状態で車両後側へ移動されてダッシュパネル26に当る。 - 特許庁

A vehicle inside fixing piece 22a and a vehicle outside fixing piece 22b of the column hole cover 20 engaging with a column hole 12 of a dash panel 11 are integrally formed on the other end 21a of the cover body 21 so as to form a fork end.例文帳に追加

さらに、ダッシュパネル11のコラムホール12に係合するコラムホールカバー20の車内側固定片22aと車外側固定片22bとを、二又状をなすようにカバー本体21の一端部21a側に一体形成する。 - 特許庁

An airbag body 18 is disposed on the lower section 12A of a dash panel 12 and a gas inlet pipe 43 extending from an inflator is connected to the part 18D of the airbag body 18 supporting an occupant's heel 14B.例文帳に追加

ダッシュパネル12の下部12A上にはエアバッグ袋体18が配設されており、インフレータから延びるガス導入管43が、乗員の踵14Bを支持するエアバッグ袋体18の部位18Dに連結されている。 - 特許庁

A body 2 of a grommet 1 is fitted in a through hole 31 of a dash panel 30 partitioning an engine room X and a compartment Y, a long tube 3 is provided continuously to the body 2 and the tube 3 is arranged in the engine room X.例文帳に追加

エンジンルームXと車室Yを仕切るダッシュパネル30の貫通孔31に、グロメット1の本体部2を装着し、本体部2に長尺のチューブ3を連設し、チューブ3をエンジンルームX内に配置する。 - 特許庁

This column hole cover 1 covers a through hole 92 punched in a dash panel 9 for partitioning a cabin 90 and an engine room 91 and inserted with the steering shaft 93 for connecting a handle and a steering gear box therein.例文帳に追加

コラムホールカバー1は、車室90とエンジンルーム91とを仕切るダッシュパネル9に穿設され、ハンドルとステアリングギアボックスとを連結するステアリングシャフト93が挿通される通孔92を覆う。 - 特許庁

To improve adhesiveness in assembly working for a steering shaft cover to protect the part where the steering shaft of a steering device penetrates a dash panel.例文帳に追加

操舵装置のステアリングシャフトがダッシュパネルを貫通する部分を保護するステアリングシャフトカバーについて、組み付け作業時の密着性を向上させる。 - 特許庁

A cross member 18 extending in the width direction of the vehicle is installed on the front end 10a of the side members, and the rear ends 10b of the side members are connected to a dash panel 11.例文帳に追加

サイドメンバの前端部10aには、車両幅方向に延びるクロスメンバ18が設置され、サイドメンバの後端部10bは、ダッシュパネル11と結合されている。 - 特許庁

To prevent an electrical junction box from being sandwiched tight enough not to be taken out in a narrow space between a dash panel and a vehicle body side member in overhauling.例文帳に追加

解体時に電気接続箱がダッシュパネルと車体側メンバとの間の狭い隙間などに挟まって取出せなくなるのを防止し得るようにする。 - 特許庁

In lieu of the shock at collision, it is allowed to use the relative speed with the object existing ahead, the vehicle speed, the fore-and-aft acceleration, and the intruding amount of a dash panel DP into the cabin.例文帳に追加

前記衝突時の衝撃力に代えて、前方物体との相対速度、車速、前後加速度、ダッシュパネルDPの車室内への侵入量を用いることもできる。 - 特許庁

A lattice-shaped structure 20, which is a hollow structure having a cross section lattice-shaped in a front view, is arranged on a vehicle front side of a dash panel 14 and between right and left front side members 16.例文帳に追加

正面視における断面形状が格子状の中空構造体である格子状構造体20を、ダッシュパネル14の車両前方側且つ左右のフロントサイドメンバ16の間に配置する。 - 特許庁

To provide a vehicle front body structure suppressing retraction of a dash panel in a front collision while assuring a space in the vicinity of the feet of a seated occupant.例文帳に追加

着座した乗員の足元近傍のスペースを確保しつつ、前面衝突時におけるダッシュパネルの後退を抑制することができる車体前部構造を提供する。 - 特許庁

On end side of an iron hood lock stay 33 is fixed to a dash panel 30, another end side is fixed to a bumper reinforce 31 and a hood lock 42 is fixed to the hood lock stay 33.例文帳に追加

鉄製のフードロックステー33の一端側をダッシュパネル30に固定し、他端側をバンパーリーンフォース31に固定するとともに、フードロック42をフードロックステー33に固定する。 - 特許庁

The cowl top cover 4 is mounted and fixed onto a dash panel, and a crossing part 26 of a pair of strut tower bar 9 is fixed to a fixing bolt 22 projected from a mounting hole 12 formed on an undercover part 4a of the cowl top cover 4.例文帳に追加

ダッシュパネル上にカウルトップカバー4を載置固定し、カウルトップカバー4のアンダーカバー部4aに形成した取付孔12から突出した固定用ボルト22に、一対のストラットタワーバー9の交差部26を固定する。 - 特許庁

The upper end of the pedal body 2 is held free to oscillate through a first supporting shaft 13 and a revolving lever 5 is held free to oscillate through a second supporting shaft 17 on a bracket body 7 mounted to a dash panel 1.例文帳に追加

ダッシュパネル1に取付けたブラケット本体7に、第1支軸13を介してペダル本体2の上端部が揺動自在に保持されると共に、第2支軸17を介して回動レバー5が揺動自在に保持される。 - 特許庁

To provide an air conditioner for a vehicle capable of smoothly draining water condensed at an evaporator from a drain opening of an air conditioning unit housing via a dash panel.例文帳に追加

蒸発器で凝縮した水を空調ユニットハウジングの排水口からダッシュパネルを通って円滑に排出できる車両用空調装置を提供する。 - 特許庁

When the impact energy for moving the dash panel 1 toward the rear of the vehicle is input to at least one of nodal points of the truss structure, steering support rigidity is reduced by releasing the linkage.例文帳に追加

前記トラス構造の節点の少なくとも1つに、ダッシュパネル1を車両後方へ向けて移動させる衝撃エネルギーが入力された際に、連係が解除されてステアリング支持剛性を低下させる。 - 特許庁

An expansion part 1a expanded backward on a central part along the vehicle width direction is formed on a dash panel 1 partitioning an engine room 2 and a cabin 3, and the engine room 2 is extended backward for the expansion part 1a.例文帳に追加

エンジンルーム2と車室3とを画成するダッシュパネル1に、車幅方向中央部において後方に向けて膨出された膨出部1aが形成されて、この膨出部1aの分だけエンジンルーム2が後方へ拡大される。 - 特許庁

It is also provided with a reinforcement panel 30 which is joined with at least the rocker 12, the front pillar 14, the dash 18 and the apron upper 20.例文帳に追加

この車体前部構造は、ロッカ(12)と、フロントピラー(14)と、ダッシュ(18)と、エプロンアッパ(20)とに少なくとも接合された補強パネル(30)を備える。 - 特許庁

In the vertical wall 24, a front end side 24a is disposed close to a strut housing 16, a rear end side 24b is disposed close to a dash panel 20, and a lower end side 24c is disposed close to a front side member 14.例文帳に追加

縦壁部24は、その前端辺24aがストラットハウジング16に近接配置され、後端辺24bがダッシュパネル20に近接配置され、下端辺24cがフロントサイドメンバ14に近接配置されている。 - 特許庁

A first reinforcing member 24 extending in a straight line when viewed from the top and side is arranged between a closed cross section part 22 as the top of the dash panel and a bent part 10A of a front pillar 10.例文帳に追加

ダッシュパネル上部となる閉断面部22とフロントピラー10の屈曲部10Aとの間には、平面視及び側面視で直線状に延びる第1の補強部材24が配設されている。 - 特許庁

A vehicle exterior side connection port 18 of the connection joint 12 is arranged so that one end of a vehicle exterior side brake pipe 15 crosses the dash panel 6 surface extending direction at right angles substantially.例文帳に追加

接続ジョイント12の車室外側接続口18は、車室外側ブレーキパイプ15の一端がダッシュパネル6面の延在方向とほぼ直交して配設させている。 - 特許庁

To provide a vehicle body front part structure, capable of effectively reinforcing a connecting part between a rear end part of a front side member and a dash panel, while suppressing increase in the weight of a vehicle body.例文帳に追加

車体重量の増加を抑制しつつ、フロントサイドメンバの後端部とダッシュパネルとの結合部を効果的に補強することができる車体前部構造を得る。 - 特許庁

To improve vehicle installation workability of an air-conditioning unit having piping inserted and arranged in a through hole of a dash panel and distributing fluid connected thereon.例文帳に追加

ダッシュパネルの貫通穴に挿入配置されて流体を流通する配管が接続された空調ユニットの、車両搭載の作業性を向上させる。 - 特許庁

A standing wall part 38 side of the brace is joined to the shelf part, and a standing wall part 32 side of the same is joined to a position corresponding to a joint position of a vertical wall 50 of the dash panel on a rear wall 44.例文帳に追加

このブレースは、立壁部38側が棚部に接合され、立壁部32側が後壁44のダッシュパネルの縦壁50の接合位置に対応する位置に接合されている。 - 特許庁

A rear portion 16A of a closed cross section portion 16 of a front side member 12 terminates at a lower end portion 14B of a downward tilting portion 14A of a dash panel 14.例文帳に追加

フロントサイドメンバ12の閉断面部16における後端部16Aは、ダッシュパネル14の下方傾斜部14Aの下端部14Bで終わっている。 - 特許庁

To provide a vehicular pedal suppressing a cabin intruding amount of an accelerator pedal even when a dash panel for attaching the accelerator pedal moves toward a cabin side by input force.例文帳に追加

アクセルペダルを取付けているダッシュパネルが入力により室内側に移動してもアクセルペダルの室内侵入量を抑えられる車両用ペダルを提供する。 - 特許庁

In addition, since the rigidity is not enhanced by only increasing the wall thickness and the section of the dash panel 12 and the cowl 28, and considerable increase of weight can be prevented.例文帳に追加

さらに、ダッシュパネル12やカウル28の肉厚や断面を大きくするのみで剛性を向上させるものではないため、重量の大幅な増加を防止できる。 - 特許庁

To the rear surface of a dash panel 16, a cross-member 38 is fixed where an upper wall part 38A is installed in a position lower than the center P of a steering gear box 26.例文帳に追加

ダッシュパネル16の裏面側には、ステアリングギヤボックス26の中心位置Pよりも低い位置に上壁部38Aが配置されたクロスメンバ38が固定されている。 - 特許庁

To enable mounting of a dash silencer to an instrument panel outside a cabin by improving handling properties and enable integral forming of the member that is conventionally mounted afterward.例文帳に追加

ハンドリング性を向上させて、キャビン外でインストルメントパネルへの取り付けを可能と、更に、従来後付していた部材を一体形成を可能とする。 - 特許庁

Consequently, collision energy can be efficiently absorbed, and partial deformation of the dash panel 26 onto a vehicle interior 30 side by the engine unit 38 is suppressed.例文帳に追加

これにより、衝突エネルギーを効率良く吸収でき、エンジンユニット38によるダッシュパネル26の車室30側への局部変形を抑制できる。 - 特許庁

To provide a vehicle front structure capable of efficiently absorbing a shock without deforming a dash panel if the shock is received from the front side of a vehicle.例文帳に追加

衝撃を車両前方より受けた場合に、ダッシュパネルを変形させることなく、衝撃を効果的に吸収することが可能な車両前部構造を提供すること。 - 特許庁

To provide a structure for disposing parts in an engine compartment, capable of reducing air-flow resistance immediately before suction into an electronic throttle, obtaining a space for mounting devices in the front part of a dash panel, and attaining satisfactory maintenance workability.例文帳に追加

電子スロットル装置に吸い込まれる直前の通気抵抗を減少させると共に、ダッシュパネル前部に機器設置スペースを確保して、しかも、メンテナンス作業性が良好なエンジンルーム内部品配設構造を提供する。 - 特許庁

The sound wave passed through the dash panel is spattered in the foaming material layer, and while the sound energy is converted to the thermal energy inside of multiple holes so as to be damped or eliminated for sound adsorption.例文帳に追加

またダッシュパネルを通過した音波は、発泡体層内で散乱するとともに、無数の孔内で音エネルギーが熱エネルギーに変換されることで減衰あるいは消滅して吸音される。 - 特許庁

A plurality of closed sections are formed thereby to realize reinforcement so that a part joined with a front side of the dash panel 6 out of the front side member 1 is not bent to a cabin side.例文帳に追加

これらで、複数の閉断面を形成して、前突の衝撃力で、フロントサイドメンバー1のうちダッシュパネル6の前面に接合した箇所が車室側に屈曲しないように補強する。 - 特許庁

A space between the air conditioning unit 20 and the dash panel 1 in the predetermined distance is a crash space CS.例文帳に追加

ダッシュパネル1の後方には、所定距離だけあけて空調ユニット20が配設され、この空調ユニット20とダッシュパネル1との間の所定距離の間の空間がクラッシュスペースCSとされる。 - 特許庁

例文

In the cockpit module 1, various kinds of parts such as an instrument panel 3 mainly made of a steering member extended in a vehicle width direction are assembled and are mounted on a dash part of a vehicle body.例文帳に追加

コクピットモジュール1は、車幅方向に延長されるステアリングメンバを主体としてインストルメントパネル3などの各種部品が組み付けられて、車体のダッシュ部に取り付けられる。 - 特許庁

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