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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > acceleration coefficientの意味・解説 > acceleration coefficientに関連した英語例文

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acceleration coefficientの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 117



例文

An acceleration distribution coefficient Bdi is calculated as a product (Bdi= A×(bdi)) of an acceleration distribution coefficient ratio bdi and a constant A.例文帳に追加

加速度分布係数Bdiを加速度分布係数比bdiと定数Aとの積(Bdi=A×(bdi))として算定する。 - 特許庁

A correction coefficient k is set smaller as acceleration is performed more rapidly during acceleration, and based on the correction coefficient k, a determination value SL is corrected and decreased.例文帳に追加

加速時に、加速が急であるほどより小さな補正係数kを設定し、この補正係数kで判定値SLを減少補正する。 - 特許庁

An acceleration coefficient is found based on the internal temperature, and a burn-in time is determined based on the acceleration coefficient and a preliminarily given acceleration period to conduct the burn-in acceleration test.例文帳に追加

また、上記内部温度に基づき加速係数を求め、該加速係数と予め与えられた加速期間からバーンイン時間を定め、バーンイン加速試験を行う。 - 特許庁

The display control unit 14 calculates x-LPF coefficient px, y-LPF coefficient py and z-LPF coefficient pz from the acceleration.例文帳に追加

表示制御部14は、加速度からx−LPF係数px、y−LPF係数py及びz−LPF係数pzを算出する。 - 特許庁

例文

An acceleration demand calculation part 71b calculates acceleration demand coefficient α according to a differential value dAP/dt of accelerator opening AP, and a peak hold part 71c keeps the maximum value and outputs the same as the maximum acceleration demand coefficient α_peak.例文帳に追加

加速要求算出部71bは、アクセル開度APの微分値dAP/dtに応じて加速要求係数αを算出し、ピークホールド部71cは、その最大値を保持して最大加速要求係数α_peakとして出力する。 - 特許庁


例文

By using a first coefficient, a first step count in accordance with a change in the gravity direction acceleration is calculated and by using a second coefficient which is different from the first coefficient, a second step count in accordance with a change in the horizontal direction acceleration is calculated.例文帳に追加

そして、第1の係数を用いて重力方向加速度の変化に応じた第1歩数と、第1の係数とは異なる第2の係数を用いて水平方向加速度の変化に応じた第2歩数とを算出する。 - 特許庁

Further, the road surface friction coefficient estimation device is installed with a lateral acceleration sensor 15 for detecting the lateral acceleration applied to the vehicle and a longitudinal acceleration sensor 14 for detecting the longitudinal acceleration applied to the vehicle so as to correct the weight (Fz) of each driving wheel axle based on the lateral acceleration and the longitudinal acceleration.例文帳に追加

更に、車両に加えられる左右方向の加速度を検出する左右加速度センサ15、及び前後方向の加速度を検出する前後加速度センサ14を備え、左右方向の加速度、及び前後方向の加速度に基づいて、各動輪軸の重量(Fz)を補正する。 - 特許庁

Further thereafter, a temperature acceleration test is conducted for evaluating write/read characteristics of reverse data using the derived temperature acceleration coefficient.例文帳に追加

その後、導出された温度加速係数を用いて逆データの書き込み読み出し特性を評価するための温度加速試験を行なう。 - 特許庁

A road surface friction coefficient correction part 26c further corrects the permissible lateral acceleration ayl2 corresponding to the road surface μ to obtain permissible lateral acceleration ayl3.例文帳に追加

この許容横加速度ayl2 に対し路面摩擦係数補正部26cでは、さらに路面μに応じた補正を行い、許容横加速度ayl3 を得る。 - 特許庁

例文

A coefficient of friction μ on a road surface is calculated based on a lateral acceleration and a longitudinal acceleration detected, and a roll angle is calculated by using a roll rate.例文帳に追加

検出された横加速度および前後加速度に基づき路面摩擦係数μを算出し、ロールレイトよりロール角を算出する。 - 特許庁

例文

When the vehicle travels along a curve, an evaluation coefficient fdaQ is formed by comparing a calculated lateral acceleration with a measured lateral acceleration.例文帳に追加

車両の曲線走行の際に、計算された横方向加速度と測定された横方向加速度との比較によって評価係数f_daQが形成される。 - 特許庁

A μ_g1 estimation part 40 estimates the maximum road surface friction coefficient μ_g1 during acceleration or deceleration traveling.例文帳に追加

μ_g1推定部40は、加減速走行時の最大路面摩擦係数μ_g1を推定する。 - 特許庁

Thereafter, the temperature acceleration coefficient is derived on the basis of the measured temperature dependency.例文帳に追加

その後、測定された温度依存性に基づいて温度加速係数を導出する。 - 特許庁

To surely reduce an acceleration shock by a sudden change in a capacity coefficient of a torque converter.例文帳に追加

トルクコンバータの容量係数の急激な変化による加速ショックを確実に低減する。 - 特許庁

To estimate a highly accurate road surface friction coefficient in a wide-acceleration/deceleration driving region with high response.例文帳に追加

加減速の広い運転領域でレスポンス良く精度の良い路面摩擦係数を推定する。 - 特許庁

A correction quantity is found by multiplying the absolute value of the difference between the acceleration values by a coefficient k2 (k1 and k3).例文帳に追加

この加速度値α1,α2の差の絶対値|α1−α2|を算出する(23)。 - 特許庁

The speed and acceleration of moving elements are determined using the number of effective pads, article data, and a coefficient.例文帳に追加

この有効パッド数と物品データと係数とを用いて移動体の速度及び加速度を決定する。 - 特許庁

The friction coefficient on a road surface is estimated, and a target acceleration level is set according to the friction coefficient when the clutch is released for manual shifting.例文帳に追加

そして、路面の摩擦係数を推定し、手動変速のためにクラッチが解放されると、前記摩擦係数に応じて目標加速度を設定する。 - 特許庁

The coefficient proportional to the acceleration and the coefficient proportional to the position are switched during a series of carrying work.例文帳に追加

且つ、加速度に比例させる係数、速度に比例させる係数、位置に比例させる係数が一連の搬送作業中に切り換えられる。 - 特許庁

It limits the target lateral acceleration Gyt so that the absolute value of the target lateral acceleration Gyt becomes a target lateral acceleration limit value Gytlimit (μ) when the absolute value of the target lateral acceleration Gyt exceeds the target lateral acceleration limit value Gytlimit (μ) based on road surface friction coefficient μ.例文帳に追加

そして、目標横加速度Gytの絶対値が路面摩擦係数μに基づく目標横加速度制限値Gytlimit(μ)を超えているとき目標横加速度Gytの絶対値が目標横加速度制限値Gytlimit(μ)になるように目標横加速度Gytを制限する。 - 特許庁

A specific damping coefficient Ct at which addition of vectors of an upper spring vertical acceleration and a upper spring front-rear acceleration is minimized is calculated and stored beforehand from relation of a damping coefficient of a shock absorber and a vertical acceleration of the upper spring and the damping coefficient of the shock absorber and a front-rear acceleration of the upper spring.例文帳に追加

ショックアブソーバの減衰係数とばね上の上下加速度との関係、および、ショックアブソーバの減衰係数とばね上の前後加速度との関係から、ばね上上下加速度とばね上前後加速度のベクトルの和が最小となる特定減衰係数Ctを予め計算して記憶しておく。 - 特許庁

To complete derivation of a temperature acceleration coefficient required for an acceleration test for a ferroelectric memory device in a short period of time, and remarkably reduce the time required for the whole acceleration test.例文帳に追加

強誘電体メモリ装置の加速試験に必要な温度加速係数の導出を短時間に完了させると共に、加速試験全体に要する時間を大幅に短縮できるようにする。 - 特許庁

The identifier 42 calculate a model parameter vector θ using a detected equivalent ratio KACT and the acceleration/deceleration correction coefficient KTH and the controller 41 calculates the applicable correction coefficient KSTR using the identified model parameter vector θ and the acceleration/deceleration correction coefficient KTH.例文帳に追加

同定器42は、検出当量比KACT及び加減速補正係数KTHを用いてモデルパラメータベクトルθを算出し、コントローラ41は、同定されたモデルパラメータベクトルθ及び加減速補正係数KTHを用いて適応補正係数KSTRを算出する。 - 特許庁

A basic fuel amount TIM is corrected using an acceleration/deceleration correction coefficient KTH, an applicable correction coefficient KSTR and another correction coefficient KTOTAL, whereby a fuel amount TCYL to be supplied to the engine 1 is calculated.例文帳に追加

基本燃料量TIMを加減速補正係数KTH、適応補正係数KSTR及び他の補正係数KTOTALにより補正することにより、エンジン1に供給すべき燃料量TCYLが算出される。 - 特許庁

Then, by using the recorded output values of the acceleration sensor 520, a temperature coefficient of a temperature dependent component and a misalignment coefficient are calculated by a correction coefficient calculation device 2 as correction coefficients.例文帳に追加

そして、記録された加速度センサー520の出力値を用いて、補正係数算出装置2により温度依存成分の温度係数及びミスアライメント係数が補正係数として算出される。 - 特許庁

It calculates target lateral acceleration limit value Gytlimit at the time based on an inferred value of road surface friction coefficient μ and a table described at step 510 and limits target lateral acceleration Gyt so that an absolute value of the target lateral acceleration Gyt becomes the target lateral acceleration limit value Gytlimit when an absolute value of the target lateral acceleration Gyt exceeds the target lateral acceleration limit value Gytlimit.例文帳に追加

そして、推定した路面摩擦係数μの値とステップ510に記載のテーブルとに基いてその時点での目標横加速度制限値Gytlimitを算出するとともに、目標横加速度Gytの絶対値が目標横加速度制限値Gytlimitを超えているとき目標横加速度Gytの絶対値が目標横加速度制限値Gytlimitになるように目標横加速度Gytを制限する。 - 特許庁

The operating oil change display device for the automatic transmission comprises a first deterioration rate calculating unit for finding a first deterioration rate in accordance with an oil temperature, a deterioration acceleration coefficient calculating unit for finding a deterioration acceleration coefficient in accordance with a heating value for a torque converter, and a thermal operating oil deterioration calculating unit for calculating thermal operating oil deterioration in accordance with the first deterioration rate and the deterioration acceleration coefficient.例文帳に追加

自動変速機の作動油交換表示装置であって、油温に基づいて第1劣化率を求める第1劣化率算出ユニットと、トルクコンバータの発熱量に基づいて劣化加速係数を求める劣化加速係数算出ユニットと、第1劣化率と劣化加速係数に基づいて熱的作動油劣化を算出する熱的作動油劣化算出ユニットを含んでいる。 - 特許庁

The sensor unit 10 comprises a TCO (temperature coefficient offset) circuit 12 for sequentially generating temperature coefficient values TCx, TCy and TCz for correcting acceleration values Ax, Ay and Az, respectively, and an output circuit 14 for generating acceleration signals Xout, Yout and Zout, by sequentially correcting the acceleration values Ax, Ay and Az using one corresponding value from among these temperature coefficient values TCx, TCy and TCz.例文帳に追加

センサユニット10は、加速度値Ax,Ay,Azをそれぞれ補正するための温度係数値TCx,TCy,TCzを順次生成するTCO回路12と、それら温度係数値TCx,TCy,TCzのうちの対応する1つを用いて加速度値Ax,Ay,Azを順次補正して、加速度信号Xout,Yout,Zoutを生成する出力回路14とを含む。 - 特許庁

To provide a road surface friction coefficient presuming device capable of presuming the friction coefficient accurately even when a vehicle runs with a constant acceleration and presuming the friction coefficient stably without causing the computation to be divergent even in the case the friction coefficient varies.例文帳に追加

一定の加速度で走行するような場合でも精度良く路面摩擦係数を推定することができると共に、路面摩擦係数が変化するような場合においても、演算が発散することなく安定して路面摩擦係数を推定することができる路面摩擦係数推定装置を提供すること。 - 特許庁

To achieve calculation accuracy and calculation responsiveness when calculating a road surface friction coefficient from acceleration and a slip ratio.例文帳に追加

加速度とスリップ率とから路面摩擦係数を算出するに当たり、算出精度と算出応答性との両立を可能とする。 - 特許庁

A quantization information creating unit 4 decides a quantization coefficient to be used by a motion image coding unit 5 on the basis of the movement detected by the acceleration detecting unit.例文帳に追加

量子化情報作成部4は、加速度検出部が検出した動きに基づいて動画像符号化部5が用いる量子化係数を決定する。 - 特許庁

To provide a semiconductor acceleration sensor excellent in temperature characteristic by reducing the effect of a stress resulted from a difference in linear expansion coefficient on a sensor.例文帳に追加

線膨張係数の差に起因する応力がセンサに与える影響を低減して温度特性の優れた半導体加速度センサを提供すること。 - 特許庁

A filter coefficient of an adaptive digital filter is updated based on an error signal from the acceleration sensor 8.例文帳に追加

この適応デジタルフィルタのフィルタ係数は、加速度センサ8から誤差信号に基づいて更新される。 - 特許庁

The apparatus can precisely calculate the acceleration to be applied to the entire structure by calculating the damping coefficient of the structure.例文帳に追加

構造物の減衰係数を算出することによって、構造物全体に加わる加速度を精密に算出することが可能となる。 - 特許庁

The maximum plugging torque operating means 20 calculates the maximum plugging torque by setting a plugging coefficient, depending on the result obtained by subtracting actual acceleration of the vehicle from a preset reference acceleration and multiplying the time integration result of the plugging coefficient by a prescribed gain.例文帳に追加

最大プラギングトルク演算手段20は、予め設定された基準加速度から当該車両の実際の加速度を減算した結果に応じてプラギング係数を設定し、プラギング係数を時間に対して積分演算した結果に所定のゲインを乗算して最大プラギングトルクを算出する。 - 特許庁

A weight addition part stores a correcting calculation result based on the vectors stored in the vector storing part, the weight set of contacts stored in the connection contact weight information storing part, an acceleration coefficient stored in an acceleration coefficient storing part 4, and contact connection information stored in the contact connection information storing part 12 in the vector storing part.例文帳に追加

重み加算部20はベクトル記憶部19のベクトル、接続節点重み情報記憶部17の節点の重み集合、加速係数記憶部4の加速係数及び前記節点接続情報記憶部12の節点接続情報による修正計算の結果をベクトル記憶部21に格納する。 - 特許庁

By automatically increasing engine torque to be higher than the engine torque set by a driver, the vehicle is essentially accelerated to be the same acceleration as the acceleration under condition at high friction coefficient.例文帳に追加

エンジン・トルクをドライバ設定よりも自動的に上昇させて、車両が高摩擦係数条件下と基本的に同じ加速度で加速されるようにすることが提案される。 - 特許庁

The coefficient of fluctuations in torque constant is identified, by computing the ratio of an acceleration signal computed using a motor angle signal to the maximum value or the minimum value of estimated acceleration derived from a current command or a current of the motor.例文帳に追加

モータの角度信号を用いて算出した加速度信号とモータの電流指令もしくは電流から導出される推定加速度の最大値もしくは最小値の比を計算することで、トルク定数変動率を同定する。 - 特許庁

Earthquake force acting on each floor of the building is calculated on the basis of the calculated acceleration distribution coefficient Bdi, the limit natural period Td and an amplification rate Gs of acceleration due to ground.例文帳に追加

算定した加速度分布係数Bdiと、限界固有周期Tdと、地盤による加速度の増幅率Gsとに基づいて、建物の各階に作用する地震力を算定する。 - 特許庁

The acceleration of the tire 26 at that time is measured by an acceleration sensor 22, and the damping coefficient of the tire 26 is measured by using the fluctuation value of the measured value.例文帳に追加

このときのタイヤ26の加速度を加速度センサ22で計測し、かかる計測値の変動値を用いてタイヤ26のダンピング係数を測定する。 - 特許庁

The acceleration of the damped vibration movable carriage 26 is measured by an acceleration sensor 54, and the damping coefficient of the OR tire 20 is calculated from the fluctuation difference of the measured results.例文帳に追加

減衰振動する移動台26の加速度を加速度センサ54で測定し、この測定結果の変動差からORタイヤ20のダンピング係数を算出する。 - 特許庁

In the vehicular road surface friction coefficient estimating device 60, an average wheel speed of four wheels is determined as a vehicular body speed by a forward-back acceleration calculation part 61 and the vehicular body speed is differentiated to be used for calculation as a forward-back acceleration.例文帳に追加

路面摩擦係数推定装置60では、前後加速度演算部61で4輪の平均車輪速度を車体速度として求め、この車体速度を微分して車両の前後加速度として演算する。 - 特許庁

A μmax estimation unit 26 estimates the maximum road surface coefficient of friction μmax by multiplying the transverse acceleration Gy [G] detected by a transverse acceleration sensor by 1.4 when the threshold determination unit 22 detects the raise of the first determination flag.例文帳に追加

μmax推定部26は、閾値判定部22が第1の判定フラグを上げたことを検知すると、横加速度センサで検出された横加速度Gy[G]に1.4を乗じて、最大路面摩擦係数μmaxを推定する。 - 特許庁

To provide a vehicular motion control device capable of attaining compatibility between smooth acceleration feeling with having G(gravity) fluctuation in a front-and-rear direction suppressed and excellent acceleration performance even in change of conditions including coefficient of friction on a road surface μ.例文帳に追加

路面μ等の状況の変化があったとしても前後G変動が抑えられた滑らかな加速感と、良好な加速性能との両立を達成することができる車両運動制御装置を提供すること。 - 特許庁

The vehicle control device calculates (S310: No) a coefficient of a laden weight from the percentage of rise of the acceleration opening and a percentage of rise of an engine revolution speed when the percentage of rise of the acceleration opening is larger than the predetermined value (S302: No).例文帳に追加

車両制御装置は、アクセル開度上昇率が所定値より大きい場合(S302:No)、アクセル開度上昇率およびエンジン回転数上昇率から積載重量係数を算出する(S310:No)。 - 特許庁

The damping force control device further includes a sensible acceleration increment calculation means WF calculating a sensible acceleration increment corresponding to a stimulus increment of the Weber-Fechner law, based on the detection result of the detection means DT, and a correction means MD correcting the damping coefficient according to the sensible acceleration increment of the calculation result.例文帳に追加

そして、検出手段DTの検出結果に基づき、ウェーバー・フェヒナーの法則の刺激増分に対応する体感加速度増分を演算する体感加速度増分演算手段WFと、その演算結果の体感加速度増分に応じて減衰係数を補正する補正手段MDを備える。 - 特許庁

Traveling direction target acceleration and deceleration of the own-car is computed so as to travel at the predetermined distance from all objects in front, and this traveling direction target acceleration and deceleration is multiplied with a coefficient of weighting based on a distance of the center lines between the object in front and the own-car traveling route so as to obtain the safe acceleration and deceleration.例文帳に追加

全ての前方障害物に対して所定の距離で走行するための自車の走行方向目標加減速度を演算し、この走行方向目標加減速度に前方障害物と自車走行経路の中心線との距離に基づく重み付け係数を掛けた値を安全化加減速度とする。 - 特許庁

The electronic control unit 34 corrects the presumption lateral acceleration using the road surface friction reflection lateral acceleration when it is determined that the vehicle travels on a predetermined low friction coefficient road surface and controls the driving of an electric motor 15 according to the corrected presumption lateral acceleration.例文帳に追加

電子制御ユニット34は、車両が所定の低摩擦係数路面を走行していると判定したとき、路面摩擦反映横加速度を用いて推定横加速度を補正し、補正された推定横加速度に応じて電動モータ15を駆動制御する。 - 特許庁

To provide a road surface friction coefficient estimation device capable of ensuring the high road surface friction coefficient estimation accuracy irrespective of the phase difference between the vehicle body acceleration and the slip ratio.例文帳に追加

車体加速度とスリップ率の位相差にかかわらず、高い路面摩擦係数推定精度を確保できる路面摩擦係数推定装置を提供する。 - 特許庁

例文

The applicable correction coefficient KSTR is calculated by an applicable control unit 31 and the acceleration/deceleration correction coefficient KTH is input to a controller 41 of the applicable control unit 31 and an identifier 42.例文帳に追加

適応制御器31により適応補正係数KSTRが算出され、適応制御器31のコントローラ41及び同定器42には、加減速補正係数KTHが入力される。 - 特許庁

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