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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > acceleration coefficientの意味・解説 > acceleration coefficientに関連した英語例文

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acceleration coefficientの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 117



例文

Driving force Fd generated by a vehicle and estimation driving force Fm added to wheels are calculated in a first road surface friction coefficient estimation part 4 upon acceleration condition satisfaction, and a first road surface friction coefficient μ1 is estimated based on them.例文帳に追加

加速条件成立時には第1の路面摩擦係数推定部4で車輪に付加する推定駆動力Fmと車両が発生している発生駆動力Fdを演算し、これらを基に第1の路面摩擦係数μ1を推定する。 - 特許庁

A brake device for the vehicle and an operation method for the brake device for the vehicle are provided for adjusting a brake pressure which is a function of compensation coefficient and forming the compensation coefficient by a characteristic curve between the compensation coefficient and acceleration in the lateral direction of the vehicle so that the characteristic curve has a scope having a gradient which is a function of acceleration in the lateral direction of the vehicle.例文帳に追加

ブレーキ装置により、補正係数の関数であるブレーキ圧力が調節され、補正係数が、補正係数と車両横方向加速度との間の特性曲線により形成され、特性曲線が、車両横方向加速度の関数である勾配をもつ範囲を有する、車両用ブレーキ装置並びに車両用ブレーキ装置の作動方法が提供される。 - 特許庁

A method includes a step S10 for fetching a lateral acceleration Gi and a steering angle speed Vd applied to the vehicle, steps S14, S16 for calculating a control lateral acceleration Gc by multiplying the lateral acceleration Gi with a weighing coefficient K when the steering angle speed Vd is a threshold Vth or more, and a step S17 for outputting the control lateral acceleration Gc.例文帳に追加

車両に働く横加速度Gi及び舵角速度Vdを取得するステップS10と、舵角速度Vdが閾値Vth以上である場合、横加速度Giに重み付け係数Kを乗じて制御用横加速度Gcを算出するステップS14、S16と、この制御用横加速度Gcを出力するステップS17とを備える。 - 特許庁

This correction is made by multiplying the permissible lateral acceleration ayl2 by a road surface μ corresponding coefficient Kμ which is se to a smaller value as a road surface μ estimated value is larger and the safety margin is made larger for the permissible lateral acceleration as the road surface μ estimated value becomes larger.例文帳に追加

この補正は、許容横加速度ayl2 に対して路面μ推定値が大きくなるほど小さな値に予め設定された路面μ対応係数Kμを乗算することで行われ、路面μ推定値が大きくなるほど許容横加速度に対して安全余裕が大きくとられる。 - 特許庁

例文

Thus, when the vehicle is started from the stop state, while a target value of the acceleration is set smaller as the gradient of a road surface is larger, and as the friction coefficient μ is smaller, the vehicle is shifted into the running state by acceleration feedback control.例文帳に追加

このため、車両を停止状態から走行状態へと移行させるに際し、路面の勾配が大きいほど、また摩擦係数μが小さいほど、加速度の目標値を小さく設定しつつ、加速度フィードバック制御にて車両を走行状態へと移行させる。 - 特許庁


例文

Then, in step S204, a learning value AKGi of a timing delay amount at the time of normal operation is multiplied by a predetermined coefficient K to obtain a multiplication value, and the multiplication value is reflected on the reference acceleration time timing delay correction amount AACCB called in the step S203 to calculated a final acceleration time correction value AACCG.例文帳に追加

そして、ステップS204に移行して、通常運転時における遅角量の学習値AKGiに所定係数Kを乗じた値をステップS203で呼び出された基本点火時期遅角補正量AACCBに反映させることで最終加速時補正量AACCGを演算する。 - 特許庁

The control unit 25 computes a correction function indicating the relation between a correction coefficient of vibrations of the rail wheels 20 to amplitude and the wavelengths of vibrations of the rail wheels 20 on the basis of the ratio of the second vibration acceleration to the first vibration acceleration and corrects the amplitude of vibrations of the rail wheels 20 on the basis of the correction function.例文帳に追加

制御装置25は、第1振動加速度に対する第2振動加速度の比から軌条輪20の振動の振幅に対する補正係数と軌条輪20の振動の波長との関係を示す補正関数を算出し、補正関数に基づいて軌条輪20の振動の振幅を補正する。 - 特許庁

It also integrates the target acceleration/deceleration and the actual acceleration/deceleration after the start of braking control, defines the ratio of its integrated value as a disturbance estimated value, and sets a control coefficient to be used for calculating the opening command value for the electronic throttle 23 depending on the disturbance estimated value.例文帳に追加

また、ブレーキ制御が開始された時点から目標加減速度および実加減速度を積算し、その積算値の比を外乱推定値とし、外乱推定値に応じて電子スロットル23の開度指令値算出に用いる制御係数を設定する。 - 特許庁

There is obtained upper-limit limiting drive-wheel acceleration a2 which the drive wheel can generate from required drive wheel acceleration a1 required for the drive wheel arranged at the vehicle, and the frictional coefficient between the drive wheel of the vehicle and a road surface which the drive wheel contacts with (step S102).例文帳に追加

車両が備える駆動輪に要求される要求駆動輪加速度a1、及び車両の駆動輪と駆動輪が接する路面との間の摩擦係数から駆動輪が発生することのできる上限の限界駆動輪加速度a2を求める(ステップS102)。 - 特許庁

例文

This controller gets a correction by multiplying an acceleration detected value detected by the acceleration detecting means 7 by a coefficient 14, and corrects it by subtracting this correction from a velocity command, and performs velocity feedback control with a velocity control processor 12 thereby seeking a current command.例文帳に追加

該加速度検出手段7で検出された加速度検出値に係数14を乗じて補正値を求め、速度指令からこの補正値を減じて補正し、速度制御処理部12で速度フィードバック制御を行い、電流指令を求める。 - 特許庁

例文

Slip of a driving wheel in accelerator operation is detected, acceleration of the driving wheel at the time of detecting the slip is detected, the state of the friction coefficient between the road surface and the tire is presumed in accordance with the detected acceleration, and braking force or braking deceleration is adjusted in accordance with a presumption result.例文帳に追加

アクセル操作時における駆動輪の空転を検出し、空転を検出したときの駆動輪の加速度を検出し、検出した加速度に基づき路面とタイヤとの間の摩擦係数の状態を推定し、推定結果に基づいて制動力または制動減速度を調整する。 - 特許庁

A specified traveling state target acceleration calculation part 23 calculates a specified state target acceleration at2 through the use of a vehicle speed V, the relative speed VR, a preceding vehicle speed VF, a control gain K3 for a specified traveling state, and an offset coefficient α.例文帳に追加

特定走行状態目標加速度演算部23は、車速V、相対速度VR、先行車両速度VF、特定走行状態用制御ゲインK3、およびオフセット係数αを用いて、特定状態目標加速度at2を算出する。 - 特許庁

To prevent the upshift of a gear stage of a transmission when a vehicle temporarily passes the road surface of a low friction coefficient and to prevent the insufficient acceleration of the vehicle immediately after passing the road surface of the low friction coefficient.例文帳に追加

車輌が一時的に低摩擦係数の路面を通過する際にトランスミッションの変速段がシフトアップされることを防止し、車輌が低摩擦係数の路面を通過した直後に於ける車輌の加速が不十分になることを防止する。 - 特許庁

The suppression of the lowering is carried out by making the interlocking dull by decreasing an absolute value of a deceleration state tilting coefficient βb (SPD, ACCP) to be smaller than the absolute value of an acceleration state tilting coefficient βa (SPD, ACCP).例文帳に追加

この低下抑制は、目標入力軸回転数NINLINEの変化勾配を設定することで車速SPDに対する連動を実行するに際し、加速状態傾斜係数βa(SPD,ACCP)の絶対値より、減速状態傾斜係数βb(SPD,ACCP)の絶対値を小さくすることで連動を鈍化することで行われている。 - 特許庁

To provide a road surface friction coefficient deciding device capable of accurately deciding a coefficient of friction between a road surface and a tire during traveling of a vehicle from only wheel rotational speed information on four wheels, even if vehicle acceleration is not estimated, in a two-wheel drive vehicle.例文帳に追加

2輪駆動の車両において、車両加速度を推定しなくとも、4輪の車輪回転速度情報のみから走行中の車両の路面とタイヤとのあいだの摩擦係数を精度よく判定できる路面摩擦係数判定装置を提供する。 - 特許庁

A DC stress is applied to a transistor under maximum substrate current conditions or maximum gate current conditions and as a result, a coefficient H and an exponent (m) are corrected in accordance with the voltage acceleration coefficient and the life of obtained data (S2a).例文帳に追加

基板電流モデル,ゲート電流モデルなどによる実験と、シミュレーションのモデル式の作成とを行なった後、DCストレス印加実験を行ない、実験データに基づいてホットキャリア寿命パラメータであるH,mを補正する。 - 特許庁

The target variable damping force is calculated by integrating the unsprung acceleration and the imaginary reduced unsprung mass by using the unsprung acceleration by the unsprung acceleration sensor 41, and the damping coefficient of the shock absorber 10 can be set to be controlled according to the value obtained by dividing the target variable damping force by the stroke speed obtained by the stroke sensor 42 and the differentiator 44.例文帳に追加

ばね下加速度センサ41によるばね下加速度を用いて、同ばね下加速度と仮想のばね下質量低減値とを積算して、目標可変減衰力が計算され、この目標可変減衰力を、ストロークセンサ42および微分器44によるストローク速度で除算した値に応じてショックアブソーバ10の減衰係数が制御されるようにしてもよい。 - 特許庁

A coordinate conversion section 30 obtains a conversion coefficient related to coordinate conversion from a local coordinate system of the moving body to an absolute coordinate system using a detection attitude adjusted by the attitude adjustment section 20 and converts the detection acceleration vector detected by the acceleration sensor 3 in the local coordinate system into the acceleration vector in the absolute coordinate system.例文帳に追加

そして、座標変換部30は、姿勢調整部20により調整された検出姿勢を用いて、移動体のローカル座標系から絶対座標系への座標変換に係る変換係数を求め、当該変換係数を用いて、加速度センサー3の検出加速度ベクトルを絶対座標系における加速度ベクトルに座標変換する。 - 特許庁

A target torque calculation part 71d calculates target torque Tr_t based on the maximum acceleration demand coefficient α_peak and torque difference between the target torque without assist Tr_non and the maximum assist target torque Tr_max.例文帳に追加

目標トルク演算部71dは、アシスト無目標トルクTr_nonと最大アシスト目標トルクTr_maxとのトルク差ΔTr及び最大加速要求係数α_peakを基に、目標トルクTr_tを算出する。 - 特許庁

To improve vehicle performance such as fuel consumption and starting acceleration by controlling a capacity coefficient of a fluid coupling in response to a change of engine torque characteristic.例文帳に追加

フルードカップリングの容量係数をエンジンのトルク特性の変化に対応して制御することにより、燃費や発進加速などの車両性能を向上させる。 - 特許庁

The greater the absolute value of the driving shaft torque conversion value Tdhg equivalent to the gradient resistance, the better responsiveness on a road having a larger gradient at the acceleration/deceleration by increasing the control gain correction coefficient Kv.例文帳に追加

勾配抵抗に相当する駆動軸トルク換算値T_dhg の絶対値が大きいほど、制御ゲイン補正係数K_V を大きくすることにより、勾配の大きい走行路で加減速時の応答性が向上する。 - 特許庁

The acceleration coefficient K is derived based on temperature dependency of the imprint property where characteristics in which polarization quantity held in a ferroelectric capacitive element is decreased in accordance with temperature rise caused by a Curie-Weiss law is considered.例文帳に追加

加速係数Kは、強誘電体容量素子に保持される分極量がキュリー・ワイスの法則に起因して温度上昇に応じて減少するという性質が考慮されたインプリント特性の温度依存性に基づいて導出する。 - 特許庁

When a throttle opening is increased by working an accelerator pedal, the moderating processing to the reference acceleration is changed to reduce gain by increasing the previous coefficient of every control cycle.例文帳に追加

アクセルペダルが踏込まれてスロットル開度が増加すると、基準加速度に対するなまし処理は、制御サイクル毎の前回の係数を大きくしてゲインが小さくなるように変更される。 - 特許庁

A μ estimation part 9 estimates surface friction coefficient μ, when it is judged that the inclination a exceeds a prescribed threshold TH, on the basis of the lateral acceleration Gy at that time.例文帳に追加

μ推定部9は、傾きaが所定の閾値THを超えたと判定したときに、そのときの横加速度Gyに基づいて路面摩擦係数μを推定する。 - 特許庁

The memory 30 beforehand stores the servo gain of the system 26 to make the driving sensitivity (an acceleration coefficient) of the positioner 25 constant at plural positions in the radial direction of the medium.例文帳に追加

メモリ30は、媒体の半径方向の複数位置でポジショナ25の駆動感度(加速度係数)を一定とするサーボ系26のサーボゲインを予め記憶する。 - 特許庁

In an operation processing device 22, an allowable lateral acceleration and an allowable deceleration are calculated from a friction coefficient of a road surface acquired by a road surface μ acquisition device 16.例文帳に追加

演算処理装置22において、路面μ取得装置16によって取得された路面の摩擦係数から許容横加速度および許容減速度を算出する。 - 特許庁

In an amplification phase, a signal from the acceleration sensor is calibrated and amplified by the first and second common circuits and an operational amplifier using temperature coefficient offset voltages of respective axes.例文帳に追加

増幅フェーズにおいては、第1、第2共用回路及びオペアンプにより、各軸の温度係数オフセット電圧を用いて加速度センサからの信号を較正し、増幅する。 - 特許庁

An acceleration table AT defines a correspondence between a value of a speed coefficient register Vc corresponding to the traveling speed of a model vehicle and a value of a DC voltage level to be fed to the model vehicle.例文帳に追加

加速用テーブルATには、模型車両の走行速度に対応する速度係数レジスタVcの値と、模型車両に供給する直流電圧レベルの値との対応関係が定義されている。 - 特許庁

The fuzzy inference unit 3 effects the fuzzy inference by the fuzzy inference rule and the membership function with the friction coefficient μ, the steering angle θ, the steering angular velocity θ1, and the steering angular acceleration θ2 as the input.例文帳に追加

このファジイ推論ユニット3では、摩擦係数μ、操舵角度θ、操舵角速度θ_1 および操舵角加速度θ_2 を入力とし、ファジイ推論ルールおよびメンバーシップ関数によりファジイ推論を行う。 - 特許庁

To provide a semiconductor acceleration sensor improving a temperature characteristic by mitigating effect of thermal stress caused by a difference in linear expansion coefficient to a sensor chip.例文帳に追加

線膨張係数の差に起因する熱応力がセンサチップに与える影響を緩和することにより、温度特性を向上させる半導体加速度センサを提供すること。 - 特許庁

The inclination correction part selects a map corresponding to the pedaling start detected signal Sc or the acceleration detected signal Sd, and retrieves a coefficient K which is set so that auxiliary power increases in accordance with the vehicle speed V, respectively.例文帳に追加

傾斜補正部は、漕ぎ始め検出信号Scまたは加速検出信号Sdに対応するマップを選択し、車速Vに従って、それぞれ補助動力が増大するように設定された係数Kを検索する。 - 特許庁

A vehicle aerodynamic force computation apparatus 10 is constituted of a computer, and data 20 on the coefficient of acceleration terms acquired by wind tunnel testing, etc. and others are stored in its storage part 18.例文帳に追加

車両空気力算出装置10は、コンピュータで構成され、その記憶部18には風洞実験等によって得られた加速度項係数のデータ20等が記憶される。 - 特許庁

When acceleration demand of a driver is detected based on change quantity ΔAPS of accelerator opening APS, target opening characteristics of an intake valve is dulled with a dulling coefficient according to the change quantity ΔAPA.例文帳に追加

アクセル開度APSの変化量ΔAPSに基づいて運転者の加速要求を検出すると、前記変化量ΔAPSに応じたなまし係数によって、吸気バルブの目標開特性をなまし処理する。 - 特許庁

The gradient resistance is calculated on the basis of the driving force F, acceleration resistance Rα, pneumatic/rolling resistance R_R/L, and the braking force FBhos corrected with the correction coefficient FBk.例文帳に追加

そして、駆動力F,加速抵抗Rα,空気・転がり抵抗R_R/L及び前記補正係数FBkで補正した制動力FBhosに基づいて勾配抵抗を算出する。 - 特許庁

To provide a semiconductor acceleration sensor that is free from causing variations in output even if a thermal stress is generated from the difference of a thermal expansion coefficient between materials.例文帳に追加

材料間の熱膨張係数の違いによって熱応力が生じても出力にバラツキが生じることのない半導体加速度センサを提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a steering control device for a vehicle capable of continuously generating feasible maximum lateral acceleration regardless of a coefficient of the friction of a road surface and improving obstacle avoiding performance.例文帳に追加

路面摩擦係数にかかわらず、実現可能な最大限の横加速度を持続的に発生することができ、障害物回避性能を高めることができる車両用操舵制御装置を提供する。 - 特許庁

When the gravitational acceleration is changed, an output from the calibration sensor mechanism 3 based on a calibration weight used as a reference weight is detected, and stored in a memory of a computing unit 7 as a correction coefficient.例文帳に追加

重力加速度が変化したような場合には、基準分銅となる校正おもりを基にした校正用センサ機構3の出力を検出し、演算器7のメモリに補正係数として記憶する。 - 特許庁

The data is stored in the diagnosis DB 4, the acceleration coefficient is derived based on the stored data and the characteristic quantity measured during the diagnosis to estimate the remaining life of the electronic parts to be diagnosed (Process 3).例文帳に追加

これらのデータを診断DB4に保存し、保存されたこれらのデータと診断時に計測した特徴量に基づいて加速係数を導出し、診断対象となる電子部品の余寿命を推定する(工程3)。 - 特許庁

To provide a method capable of reducing the number of times of calculation for obtaining the primary regression straight line of slip ratio and acceleration, and detecting a road surface friction coefficient with a high degree of accuracy even if a road surface condition is not constant.例文帳に追加

スリップ率と加速度の1次回帰直線を求めるための演算回数を軽減でき、かつ路面状態が一定でない場合であっても精度良く路面摩擦係数を検出することができる方法を提供する。 - 特許庁

Using ΔV and ΔC at a predetermined point of time, a value D(α) obtained by a calculation of D(α)=ΔV+k×ΔC (where k refers to a proportional coefficient) is output as a detection value of vertically working force (acceleration).例文帳に追加

所定時点におけるΔVとΔCとを用いて、D(α)=ΔV+k・ΔC(但し、kは比例係数)なる演算で得られた値D(α)を、上下方向に作用した力(加速度)の検出値として出力する。 - 特許庁

When a vehicle model is to be manufactured, the model is formed, based on numerical values determined by scaling down based on a physical similarity rule, each numerical value, such as the length, spring constant, an attenuation coefficient, mass, force, moment of inertia, acceleration, speed, time or frequency.例文帳に追加

車両模型を製作する際に、長さ、ばね定数、減衰係数、質量、力、慣性モーメント、加速度、速度、時間、振動数といった各数値を物理的相似則に基づいてスケールダウンした数値に基づいて形成する。 - 特許庁

An index (m) of an N-type MOS transistor is corrected in accordance with the obtained voltage acceleration coefficient of stress application of a ring oscillator (S2c).例文帳に追加

次に、リングオシレータにストレス印加実験を行って、リングオシレータの寿命と電圧加速係数とを求め、実験データの電圧加速係数に合わせて、m,Hを順次補正して、この方正に応じてモデル式を修正する。 - 特許庁

To estimate a maximum friction coefficient of a road surface for each wheel, regardless, whether or not a tire is in a predetermined acceleration slip state and whether or not the wheel is a driving wheel.例文帳に追加

タイヤが所定の加速スリップ状態にあるか否かや車輪が駆動輪であるか否かに拘わらず、各車輪について路面の最大摩擦係数を推定する。 - 特許庁

To provide a service life diagnosing method of an electronic parts which can derive the acceleration coefficient based on the characteristic quantity measured during the diagnosis to estimate the more realistic remaining life.例文帳に追加

診断時に計測した特徴量に基づいて加速係数を導出することを可能にし、より現実的な余寿命推定を実現する電子部品の寿命診断方法を提供する。 - 特許庁

To improve an acceleration state of a vehicle under a condition in a test course (μ-split road) different in static friction coefficient between a right side and left side of the vehicle, and to prevent, particularly, engine stall.例文帳に追加

車両の左側と右側との間で静止摩擦係数が異なる走行路(μスプリット路)の条件下での車両の加速状態を改善し、特にエンストを防止する。 - 特許庁

The state variable such as the roll moment or the lateral acceleration to be used, is determined as a weighted means weighted in response to the size of a friction coefficient of a road surface.例文帳に追加

使用されるロールモーメント或いは横加速度等の状態変数を、路面摩擦係数の大きさに応じた重み付けがなされた加重平均値として決定する。 - 特許庁

To provide safe feeling to an occupant by reliably starting and performing a side support control for a seat when a vehicle stability is lowered during the traveling of a vehicle on a low μ road surface (road surface with low coefficient of friction) on which a small lateral acceleration is applied to the vehicle.例文帳に追加

横加速度が小さい低μ路面走行時等において車両安定性が低下した場合において、シートのサイドサポート制御を確実に開始・実行し、乗員に安心感を与えること。 - 特許庁

In a superconducting acceleration cavity 1 formed by connecting a plurality of cavity cells 1a of niobium as superconducting material; a flange 2 of titanium having a coefficient of linear expansion close to that of niobium is directly welded to an end 1b of the superconducting acceleration cavity 1; and a coat 6 of titanium nitride having high transformation temperature and high hardness, formed on a surface contacting a seal member 7 of the flange 2.例文帳に追加

超伝導材料であるニオブからなる空洞セル1aを複数連ねて形成された超伝導加速空洞1において、超伝導加速空洞1の端部1bに、ニオブと線膨張係数が近いチタンからなるフランジ2を直接溶接すると共に、フランジ2のシール材7との接触面に、変態温度が高く、かつ、硬度の高い窒化チタンの被膜6を形成する。 - 特許庁

Injection quantity collection value DQIP and injection timing collection value DCAIP are calculated according to engine operation conditions, acceleration collection coefficient KACC is calculated according to the change quantity DQ, and shift position collection coefficient KNGR is calculated according to shift position parameter NGR when change quantity DQ of fuel injection quantity QINJ exceeds judgment threshold DQTH (S15, S17-S19).例文帳に追加

燃料噴射量QINJの変化量DQが判定閾値DQTHを超えたときに、機関運転状態に応じて噴射量補正値DQIP及び噴射時期補正値DCAIPを算出するとともに、変化量DQに応じて加速補正係数KACC算出し、変速位置パラメータNGRに応じて変速位置補正係数KNGRを算出する(S15,S17〜S19)。 - 特許庁

例文

Furthermore, the primary coefficient of the regression of the relation between the difference in the turning radii of the front and rear wheels and the acceleration of lateral direction are obtained, and the primary coefficient of regression obtained is compared with that obtained previously in normal state, then the drop in the pneumatic pressure of the mounted tire can be detected.例文帳に追加

さらに、前記前後輪の旋回半径の差と横方向加速度の関係の1次の回帰係数を求め、予め正常内圧時に求めておいた前後輪の旋回半径の差と横方向加速度の関係の1次の回帰係数と比較することにより、装着されたタイヤの空気圧低下を検出することを特徴とする。 - 特許庁

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